Kojima Productions تنها روی آیپیهای خود کار میکند
اگر امیدوار بودید که شاید در آینده استودیوی Kojima Productions روی یک بازی Silent Hill یا Metal Gear Solid کار کند، خبر بدی برای شما داریم.
برای مدتی طولانی وقتی هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) در Konami حضور داشت، شاهد کار کردن این کارگردان به صورت اختصاصی روی فرنچایز Metal Gear Solid بودیم. پس از جدایی از Konami او خیلی واضح گفت که به دنبال فاصله گرفتن از این آیپی و کار کردن روی چیزهای جدید است. حالا به عنوان یک توسعهدهندهی مستقل با استودیوی خود یعنی Kojima Productions او دقیقا همین کار را میکند. با نگاهی به Death Stranding هم میتوان گفت که آنها از ریسک کردن ابایی ندارند.
اما آیا این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد کار کردن Kojima Productions روی آیپیهای معروف دیگر باشیم؟ آیا کوجیما بار دیگر به فرنچایز محبوب خود باز خواهد گشت؟ این طور که به نظر میرسد خود نابغهی ژاپنی چندان علاقهای به انجام این کار ندارد. در مصاحبهای با IGN، کوجیما گفت که فلسفهاش در توسعهی بازیها خلق اثری خوب است تا درآمد مالی. به عقیدهی خود کوجیما این یعنی عدم کار کردن Kojima Productions روی آیپیهای خارجی:
Kojima Productions یک شرکت عمومی نیست، پس من علاقهای به رشد دائم این استودیو ندارم. من فقط میخواهم از خودم آثار خوب به جا بگذارم. این دیدگاهی است که من به هنگام ساخت بازی یا کار کردن روی سایر پروژههای بصری دارم. ما میخواهیم تا روی حرف خودمان در مورد کار نکردن روی آیپیهای شرکتهای دیگر بمانیم.
با توجه به سابقهی کوجیما، شکی وجود ندارد که بسیاری دوست دارند تا بازگشت او به فرنچایز Metal Gear Solid را ببینند. در گذشته هم شایعات بسیاری در رابطه با کار کردن او روی فرنچایز Silent Hill وجود داشت. با این حال به نظر میرسد که خود کوجیما واضحا به چنین جهتی علاقه ندارد.
خبر خوب این است که طرفداران کوجیما در آینده میتوانند منتظر آثار زیادی از او باشند. کوجیما و Kojima Productions در حال حاضر مشغول توسعهی Death Stranding 2 برای پلی استیشن ۵ هستند. او همچنین مشغول کار روی یک بازی ابری انحصاری برای ایکس باکس است که طبق شایعات اثری ترسناک به نام Overdose خواهد بود.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
خداحافظی با بیگ باس
هعی
خیلی وقته خداحافظی کردیم
گیمفای عزیز این خبر رو کار کن که کوجیمای افسانه ایی مایکروسافت کبیر و مورد سپاس و ستایش قرار داده 💚
خبر رو کار کردن دیگه کوجیما گفت کسی به ایده من بها نداد
سایت همسایه زیاد شلوغش کرد
خیلی این طرز تفکر کوجیما را دوست دارم اینکه به این صنعت به عنوان بستری برای علمی کردن ایده هاش نگاه میکنه خیلی خوبه.اصلا نگرش درستی که یک کارگردان یا هر فرد شاغل در این صنعت باید داشته باشن همینه
الان تکلیف یه فرنچایزی مثه متال دسته کونامی چی میشه واقعا؛ خود کونامی هم واقعا کسی رو نداره که یه دنباله درخور براش بسازه.
افرین به تو :)) حقته بیام ژاپن یه بوسه از لپ هات بکنم اینقدر حق میگی اون عکس کاور پست قبلیت رو میبنم کیف میکنم
هیچ چیز غیر ممکن نیست
یادمون نره کوجیما میگفت هیچوقت بعد MGS4 متال گیر نمیده ولی داد
نیومده Death Strandingچرته چه یک چه دو الانم دیر نشده کوجیما برگرد یه سایلنت هیل بساز دنیا رو منفجر کن
چرت مزخرفیه که تایپ میکنی، بازی هنوز نیومده پس بکش زیپو، من خودم یکی از طرفدارای سایلنت هیلم ولی اینطوری سلیقمو نشون نمیدم
کوجیما گفته بود سالها بگذره تا همه درک کنند Death Strandingبازی شاهکاریه و الان سالها گذشت و من یه بازیگر معروف با قابلیت جابه جایی اجسام بیشتر نمیبینم
نسخه ۱ DS رو به تازگی پلی دادم دوستان، واقعا تا اینجا (episode 3) پیش رفتم داستان عالی بوده، تا اینجا که نورمن ریداس واقعا حرف نداره و الحق انتخاب خوبی بود برای انتخاب شخصیت اصلی بازی