ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا
ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا
ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا
ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا

ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا

دنیای انیمه میزبان حضور قهرمانان ترسناک با آرمان‌های چالش‌برانگیزی است که جهان خود را با وحشتی افسار گسیخته روبرو کرده‌اند.

یکی از نکات جذاب و جالبی که در آثار ساخته شده در صنعت انیمه شاهد هستیم، دنیا و شخصیت‌های خاکستری آن می‌باشد که برخلاف بسیاری از آثار کلیشه‌ای ساخته شده در سینما یا تلویزیون، مخاطب را با وقایع و رخدادهای همیشه امیدوارانه و مثبت روبرو نمی‌کند.

صنعت انیمه میزبان حضور شخصیت‌های خاکستری می‌باشد که علی‌رغم باطن تاریک و بی‌رحمانه‌ای که دارند اما زندگی، آینده و تمام هست و نیست خود را فدای آرمان‌هایی کرده‌اند که با وجود به ارمغان آوردن پیروزی برای مردمشان اما از آن‌ها چهره‌ای بدنام و ترسناک ساخته است.

نویسندگان این دست از آثار در کمال زیبایی سعی دارند تا به مخاطب این پیام را برسانند که نجات جان انسان‌ها همیشه قرار نیست که به حضور قهرمانانی مهربان و پاک منجر شود؛ بلکه جهان به حدی در تاریکی و سیاهی فرو رفته که برای نجات آن نیز به قهرمانی بی‌رحم و یا حتی ترسناک نیازمند می‌باشد.

به همین دلیل نیز در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ قهرمان دنیای انیمه بپردازیم که برای نجات آرمان‌های خود مجبور شده‌اند تا چهره‌ای سیاه و منفور از خود را به جهان نشان‌ دهند.

آکیرا فودو در انیمه Devilman: Crybaby

ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا

در انیمه Devilman: Crybaby شاهد حضور اهریمنی هستیم که علی‌رغم این که به عنوان یک قهرمان در داستان حضور دارد اما تعریف کاملاً متفاوتی از این مسئله را برای مخاطب به تصویر می‌کشد.

این انیمه روایت‌گر جوانی به نام آکیرا فودو می‌باشد که از قلبی رئوف و شخصیتی دلسوز بهره برده است. با این حال دوستی او با ریو آسکوا منجر به تبدیل شدن آکیرا به اهریمنی به نام دویل‌من می‌شود که زمینه‌ساز وقایعی هولناک خواهد شد. با وجودی که این اهریمن ترکیب شده با روح آکیرا به عنوان محافظ بشریت شناخته شده و نیات خبیثانه‌ای ندارد اما در حال باعث وحشت و ترس مردم شده و سبب فاصله گرفتن اطرافیان آکیرا از وی می‌شود. او مجبور می‌شود تا برای نجات جان عزیزانش متحمل انزوا شده و درگیر نبردی گردد که هیچگاه حتی تصورش را هم نمی‌کرده است.

ارن یگر در انیمه Attack On Titan

ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا

دنیای خلق شده در انیمه Attack on Titan را می‌توان به عنوان یکی از بی‌رحمانه‌ترین جهان‌های تاریخ صنعت انیمه خطاب کرد که از یک کودک معصوم و بی‌گناه، هیولایی وحشتناک و غیرقابل مهار ایجاد کرده است.

ارن یگر کودک معصوم و پر از امید و آرزویی بود که شاهد قتل‌عام عزیزترین افراد زندگی‌اش مخصوصاً مادرش توسط هیولاهایی کریه و وحشتناکی بود که توسط کشوری متخصام خلق شده بودند. وقایع دردناکی که ارن در طول زندگی تجربه می‌کند، به مرور تبدیل به کینه‌ای بزرگ و شدید می‌شود که نه تنها از او یک هیولای غیرقابل کنترل می‌سازد، بلکه زمینه‌ساز نبردی می‌شود که منجر به نابودی بشریت بر روی کره زمین خواهد شد. این مسئله سبب می‌شود تا نه تنها تمام جهان، بلکه نزدیک‌ترین دوستان و یاران ارن نیز به چشم یک تهدید به او نگاه کرده و برای نابودی او با دشمنانشان متحد شوند.

لایت یاگامی در انیمه Death Note

ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا

در انیمه Death Note شاهد قهرمان نابغه‌ای هستیم که برای زدودن شرارت، خود را همانند یک خدا دیده و به بی‌راهه کشیده می‌شود.

این انیمه روایت‌گر جوانی به نام لایت یاگامی می‌باشد که دفترچه مرگ را پیدا کرده و به سبب آن شروع به نوشتن اسامی انسان‌های شرور دنیای خود را می‌کند. او به سبب چنین اعمال وحشتناکی تحت لقب “کیرا” شناخته شده و اخساسی همچون خدای مرگ به وی دست می‌دهد. با این حال او رفته رفته از هدف اولیه خود دور شده و نه تنها منجر به کشته شدن انسان‌های بی‌گناه زیادی می‌شود، بلکه زمینه‌ساز ایجاد فرقه‌ها و آشوب‌های بسیاری در سراسر جهان می‌گردد که حتی عزیزترین افراد زندگی‌اش را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کورو سنسی در انیمه Assassination Classroom

ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا

انیمه Assassination Classroom تقابل عجیبی بین خیر و شر را به تصویر کشیده و میزبان حضور یکی از شگفت‌انگیزترین شخصیت‌های تاریخ دنیای انیمه می‌باشد.

این انیمه روایت‌گر یک مدرسه می‌باشد که میزبان حضور دانش‌آموزان نه چندان ممتازی بوده است. معلم کلاس آن‌ها نیز موجودی به نام کورو سنسی است که شبیه به اختاپوس بوده و از قابلیت‌های عجیب و غریبی بهره می‌برد. با وجود این که بشریت می‌پندارد او مسبب نابودی کره ماه بوده و به چشم یک تهدید جهانی به او نگاه می‌کنند اما در باطن کورو سنسی تنها آرزوی بودن در نقش یک معلم فداکار و دلسوزی را دارد که برای نجات زمین پا به این سیاره گذاشته و هیچکس به جز خودش از این مسئله خبر ندارد. او علی‌رغم برخورداری از چهره‌ای وحشتناک و شهرتی ترسناک اما هیچ نیت شرورانه‌ای نداشته و به روی زمین آمده تا از نابودی آن توسط نیرویی ماورایی جلوگیری نماید.

آکاشیا موکا در انیمه Rosario + Vampire

ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا

در انیمه Rosario + Vampire شاهد حضور یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های خون‌آشامی هستیم که سرگذشت او قطعاً احساسات مخاطب را جریحه‌دار خواهد کرد.

این انیمه حول محور دختر خون‌آشامی به نام آکاشیا موکا است که علی‌رغم روحیه دوستانه‌اش اما مجبور به نوشیدن خون می‌باشد؛ زیرا گردن‌بند او حاوی طلسمی است که اگر که به میزان کافی خون به آکاشیا نرسد، او تبدیل به هیولایی بسیار وحشتناک و غیرقابل کنترل می‌شود که می‌تواند نابودی‌های بسیاری را به بار بیاورد. آکاشیا برای نجات جان عزیزانش و مقابله با تهدیدات مختلف میان یک جنگ درونی قرار دارد که از او شخصیتی افسرده و دردمند ساخته است.

کیوسوکه توکیساکا در انیمه The SoulTaker

ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا

شخصیت اصلی انیمه The SoulTaker واقعه بسیار دردناک و عجیبی را تجربه کرده که حتی تصورش هم می‌تواند باعث بهت و وحشت ما باشد.

این انیمه روایت‌گر جوانی به نام کیوسوکه توکیساکا می‌باشد که توسط مادرش به قتل می‌رسد. با این حال به طرزی باورنکردنی او به زندگی بازگشته و از قدرت‌های عجیب و غریبی بهره می‌برد؛ قدرت‌هایی که او استفاده می‌کند تا به درکی از واقعیت‌های زندگی پی برده و وقایعی غافلگیر کننده را تجربه نماید. توانایی‌های کیوسوکه توکیساکا به حدی گسترده و قدرتمند هستند که عملاً به عنوان یک اهریمن بسیار وحشتناک از وی یاد می‌شود. او با استفاده از این قدرت‌ها نه تنها سعی دارد تا تنها فرد عزیز زندگی‌اش یعنی خواهرش را پیدا نماید، بلکه به مقصود مادرش و واقعیات ناگفته از زندگی‌اش نیز پی ببرد.

جیرن در انیمه Dragon Ball Super

ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا

مجموعه Dragon Ball به حدی از شخصیت‌های تاثیرگذار و پرطرفدار برخوردار است که به سختی می‌توان از بین آن‌ها تنها یک نفر را در این مقاله جای داد.

با این حال شاید بتوان گفت که شخصیت جیرن که در انیمه Dragon Ball Super حضو یافته است، بهترین نماینده برای مقاله ما خواهد بود. او ابرقهرمانی بسیار قدرتمند است که جزوی از نیروهای پراید بوده و عملاً هیچگاه با تمام قدرتش در برابر حریفان ظاهر نشده تا بلکه برای آن‌ها احترام قائل باشد. او با وجود این که در تمام طول زندگی‌اش به دنبال برقراری عدالت بوده است اما از آرمان‌های بسیار سفت و سختی بهره برده و به عنوان مثال داشتن دوست یا متحد را به عنوان یک نقظه ضعف در نظر می‌گیرد و حتی عزیزان گوکو را نیز مورد تهدید قرار می‌دهد. او با وجود این که در سمت خوب داستان ایستاده است اما رفتار دوستانه‌ای نداشته و تنها به داشتن قدرت اعتقاد دارد که از جین شخصیتی عجیب و غریب و چالش‌برانگیز ساخته است.

نائوتو در انیمه Tiger Mask

ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا

در انیمه Tiger Mask شاهد پرداخت به موضوعات اجتماعی مختلفی از طریق ورزش کشتی هستیم که سبب شده تا روایتی متفاوت را نسبت به باقی آثار این مقاله تجربه نماییم.

این انیمه روایت‌گر شخصیتی به نام نائوتو می‌باشد که تحت عنوان تایگر ماسک شناخته شده و به عنوان حریفی بسیار بی‌رحم و شرور در رینگ مسابقات شناخته می‌شود. با این حال زمانی که یک نوجوان تصمیم می‌گیرد تا از زندگی او و شرارت‌هایش در رینگ مسابقه برای آینده خود الهام بگیرد، احساسات نائوتو را تحت تاثیر قرار داده و وقایعی جذاب را رقم می‌زند. نائوتو به سبب زندگی بی‌رحمانه و بسیار سختی که از کودکی تجربه کرده است، یاد گرفته که برای بقا مخصوصاً در رینگ مسابقات کشتی باید هیچ رحم و مروتی از خود نشان ندهد؛ با این حال رفتارهای وی که گاهاً از او شخصیتی ترسناک ساخته است، سبب می‌شود تا زندگی رویه کاملاً متفاوتی از خود را به وی نشان داده و احساسات او را به چالش بکشد.

ملوان زحل در انیمه Sailor Moon

ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا

مجموعه Sailor Moon یکی از آثار بسیار خاص و متفاوت این مقاله می‌باشد که از وقایع و شخصیت‌های کیهانی جذابی برای روایت داست خود بهره گرفته است.

در این انیمه شاهد حضور الهه‌ای به نام ملوان زحل هستیم که در جدال با باقی ملوانان قمرهای دیگه بوده و پادشاهی‌های بسیاری را به مرز نابودی کشانده است. با این حال او نه تنها باطن خبیثی نداشته و هیچ نیت شرورانه‌ای برای اعمالش نداشته است، بلکه تنها در تلاش بوده تا از بروز یک آخرالزمان بسیار وحشتناک در کهکشان جلوگیری نماید. تمام اعمال و رفتارهای او در نهایت منجر به نجات جان بی‌شمار انسان دیگری شده است که در کمال ناعدالتی او را به چشم یک موجود خبیث دیده و اعمالش را شرورانه و اهریمنی خطاب کرده‌اند.

آلوکارد در انیمه Hellsing Ultimate

ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا

قطعاً تاکنون شاهد حضور ده‌ها خون‌آشام و دراکولا به شیوه‌های مختلف در مدیوم‌های مختلفی از سرگرمی بوده‌ایم که آرمان‌های متفاوتی را در نظر داشته و برای آن‌ها مبارزه کرده‌اند. با این حال هیچکدام از آن‌ها نمی‌توانند در رقابت با شخصیت‌پردازی آلوکارد به موفقیتی برسند.

این انیمه روایت‌گر همکاری دراکولا با سازمانی به نام هلسینگ می‌باشد که وظیفه دارد تا جهان را از شرور موجودات پلید مخصوصاً خون‌آشام‌ها پاک نماید. آلوکارد که زمانی به عنوان بدنام‌ترین موجود روی زمین شناخته می‌شد، قسم می‌خورد تا از ارباب خود اینتگرا حمایت کرده و او را در طی نبردی بزرگ با باقی خون‌آشام‌ها همراهی نماید. او به سبب همین مسئله تبدیل به ناجی بشریت شده و تمام هست و نیست خود را برای نجات جان انسان‌های بی‌گناه فدا می‌کند تا جایی که حتی در شرف مرگ نیز قرار می‌گیرد. علی‌رغم رفتارهای شرورانه و استفاده از راه و روش‌های بی‌رحمانه برای کشتن دشمنان خود اما آلوکارد با تمام وجودش از اینتگرا و آرمان‌های سازمان هلسینگ دفاع کرده و در نهایت نیز قدرتی که برای هزاران سال در جسم خود مخفی کرده بود را برای نابودی تمام خون‌آشام‌ها به کار گرفته و جهان را نجات می‌دهد.


آیا شخصیت دیگری را نیز سراغ دارید که علی‌رغم وجهه ترسناک و بی‌رحمانه‌ای که به تصویر کشیده است اما از نیات خوبی برخوردار باشد؟ آیا می‌توان بی‌رحمی‌های چنین افرادی را در قابل آرمانهایشان توجیه نمود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

ققنوس آسمانCaxel105Star LordRezag1یوهانDota2Mr.a.Tvفکر کن قبل از نظر دادنزمین 52متأثر گشتهRoadie????red-eyed Banished KnightSpider-ManGenesisانسانLonesome guyOld blacksmith

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا
ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا
ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا
ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا
ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ترسناک‌ترین قهرمانان به تصویر کشیده شده در دنیای انیمه - گیمفا