عنوان Fallout 5 باید یک بازی ترسناک و بقامحور باشد
فرنچایز Fallout یکی از عناوین پرطرفدار بتسدا است. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که بتسدا برای بازگرداندن Fallout به اوج باید چه کند؟
فرنچایز Fallout یکی از اسامی دارای پارادوکس صنعت گیمینگ محسوب میشود. این جمله زمانی برای شما مفهوم پیدا میکند که متوجه شوید از یک سو، وقایع این مجموعه در یک دنیای آخرالزمانی که دسترسی مردم به منابع مختلف کاهش یافته روی میدهد و از سوی دیگر، Fallout همواره در ژانر نقشآفرینی قرار داشته و در آن شلیک به سر دشمنان باعث از بین رفتن آنی آنها نمیشود. شاید عناوین ایزومتریک، توازنی مناسب بین میزان در دسترس بودن منابع و نوار سلامتی دشمنان برقرار نموده باشند؛ اما آنچه که واضح است این موضوع بوده که Fallout برای کسب موفقیت باید در ژانر ترسناک و بقاء قرار داشته باشد.
همه میدانیم که بتسدا (Bethesda) در حال حاضر به Fallout به عنوان بزرگترین دغدغه فکری خود نگاه نمیکند. از سوی دیگر، حتی اگر Fallout هماکنون به اولویت این استودیو تبدیل شود، بعید به نظر میرسد که اعضای بتسدا گزینه تغییر سبک بازی را به طور جدی مد نظر بگیرند. به خاطر دارم زمانی توانستم تا از Fallout 3 بیشترین لذت را ببرم که درجه سختی آن را روی آسانترین حالت ممکن قرار داده و فقط روی خط داستانی اصلی بازی تمرکز کردم. عواملی مانند کمبود منابع، قدم زدن در مترو و جابهجایی در ویرانههای شهر واشنگتن (Washington) در این حالت، حس ترس را به دلیل در مضیقه قرار گرفتن به وجود بازیکن تزریق میکند. تجهیزات محدودی از قبیل تپانچه و مسلسلی که از کلانتر مگاتون (Megaton) به دست آوردم، تنها سلاحهایی بودند که در این حالت به آنها دسترسی داشتم. کاهش درجه سختی بازی بدین معنا بود که دشمنان با یک گلولهی دقیق به راحتی از بین میرفتند. در صورتی که مهمات کافی در اختیار نداشتم، با تکیه بر سلاحهای سرد در بازی پیشروی مینمودم.
تجربه بازی به این صورت باعث شد تا روایت محیطی بازی برایم از جذابیت بیشتری برخوردار شده و درک داستان به طور ذرهذره را بیش از پیش تحسین کنم. در مترو، اتاقی مخصوص کارکنان وجود دارد؛ در این اتاق، شما میتوانید به یک تپانچه لیزری و یک کتاب راهنمای استفاده از سلاح انرژی (Energy Weapon) دسترسی پیدا کنید. در این قسمت از بازی، شما برای بار نخست در خط روایی اصلی با یک اسلحه انرژی مواجه میشوید؛ آن هم زمانی که از نظر امکانات و تجهیزات در تنگنا قرار دارید. اگر در این زمان از این سلاح استفاده کنید، میتوانید اتاقی مملوء از غول را به آتش کشیده و مسیر خود را برای پیشروی در بازی پاکسازی نمایید. انجام این کار در درجه سختی پایین به راحتی امکانپذیر است. در درجههای سختی بالاتر، غولها عصبانی بوده و طبیعتا به شما اجازه انجام چنین کاری را نمیدهند و عملا دلیلی وجود ندارد تا از امکانات اندک خود صرفا برای کاهش نوار سلامتی دشمنان استفاده کنید.
تغییر میزان دشواری بازی به سادهترین حالت ممکن، باعث میشود تا محیط بازی برای شما اهمیت بیشتری پیدا کند. اینکه بتسدا یکی از نسخههای اصلی Fallout را عمداً به سمت چنین مسیری ببرد یک موضوع بعید محسوب میشود؛ چرا که ممکن است از نظر مالی برای آنها منفعت کمتری داشته باشد. با این وجود، به کار بستن چنین رویکردی در یکی از دنبالههای فرعی Fallout، میتواند بازیکنان بسیاری را به سمت این فرنچایز جلب نماید. در گذشته، دنبالههای Tactics و New Vegas و همچنین ۷۶ را داشتیم، لذا میتوان امیدوار بود که بتسدا تصمیم بگیرد تا المانهای نقشآفرینی را در یکی از نسخههای این فرنچایز به حداقل برساند.
در حال حاضر، شما به راحتی ممکن است خود را در شرایطی ببینید که با تجهیزات و مهمات بیشمار در حال پیشروی در بازی هستید و این خود باعث میشود تا ماجراجویی در دنیای آخرالزمانی Fallout چندان برای شما اهمیت پیدا نکند. ساخت دنبالهای مرتبط با دنیای Fallout که در آن میزان مهمات در کمترین حالت ممکن قرار داشته و بازی شما را در تنگنا قرار داده و مجبور میکند تا از اندک گلولههای خود به صورت اقتصادی استفاده نمایید، باعث میشود تا این فرنچایز یک بار دیگر برای بازیکنان اهمیت پیدا کرده و بتواند از حداکثر ظرفیت خود استفاده نماید. از سوی دیگر، در چنین حالتی تقابل شما با دشمنان نیز به مراتب نفسگیرتر از گذشته خواهد بود. پس از لانچ بسیار ضعیف Fallout 76 و عدم استقبال حداکثری بازیکنان از Fallout 4، به نظر میرسد که این فرنچایز بیشتر از هر زمان دیگری به ایدههای جدید نیاز دارد. انتخاب ژانر ترسناک و بقامحور برای فرنچایز Fallout میتواند همان اقدام پرریسک و ضروری باشد که این فرنچایز را دوباره احیا خواهد نمود.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
انحصاری ایکس باکس
خب معلومه انحصاری ایکس باکسه این گفتن داشت؟؟انگار خواستی تیکه بندازی…
اهل تیکه اندازی نیستم
انگار خوب تحلیل نمی کنی
اینجا صداتو کسی نداره که لحنتو بشنون برادر که بعدش به قول خودت تحلیل کنن، اونم دو سه تا کلمه رو، همه پیامتو میخونن، پس طوری تایپ کن سوتفاهم ایجاد نشه👍🏻
دو تا کلمه گفتید که کاملا مشخص هست منظورتان بعد بنده چیو تحلیل بکنم؟
متاسفانه همینه تیکه انداختن! حالا خوبه برای نسل بعدی خواهد اومد اونم اواخرش! بعد Starfield تازه ساخت The Elder Scrolls Vl شروع میشه…
هرجور می خوای فکر کن
الان شکلات میخوای؟🙂 به نظرم بیشتر با این کامنتای مسخره آبرو کمپانی محبوبتو میبری (اگر واقعا فنش باشی)، باز حداقل یه تعریف میکردی ادامش یه چیزی..
شکلات که تو خوردی انقدر شیرین شدی
دوست داشتی بهت یاد میدم چطوری تو هم شیرین باشی تا حالمونو از کامنتت به هم نزنی👍🏻
اگر حالت بهم میخوره می تونی نگاه نکنی
معمولا در هر پست اولین کامنت به چشم آدم میاد پس فکر نکن از سر علاقه خونده شده، حتی ۱ درصد👍🏻
میتونی توجه نکنی
شایدم بیکاری
آمریکا دولتش با ما بد است نه مردمانش
برخلاف خیلی ها من کمپانی های آمریکا رو تحسین می کنم
متاسفانه بتسدا هدفش رو کژوال گیمر ها قرار داده و ما دیگه اون نقش آفرینی هاردکور بتسدایی رو نمیبینیم.امیدوارم استارفیلد یک نقش آفرینی واقعی بتسدایی باشه.
به نظر من فال آوت ۷۶ تاخیر زیادی در انتشار نسخه بعدی این سری ایجاد میکنه. همه میدونیم که با انتشار یک نسخه جدید از سری عملا تعداد پلیر های ۷۶ بسیار کم خواهد شد. این درحالی هست که ۷۶ دائم در حال پشتیبانی و دریافت بروز رسانی های بزرگ هست. و فکر نمیکنم براشون به صرفه باشه بعد از اینهمه تلاش دست از سر این بازی بردارند.
وات؟
بنظرم من اصلا نباید اینطوری بشه
همین الانشم دلیل هیت های بیشمار فالوت ۴ نقش افرینی ضعیفش هست
فالوت به همین نقش افرینیش معروفه نمیتونه اینو از هویتش جدا کنه
هدف فالوتم ایجاد ترس و اینا نیستش
بتسدا همینو باید ترسناک تر ارائه بدع و قشنگ اون حس پسا آخرالزمانیو القا کنه . در کل زودتر از ۲۰۲۵ ( خیلی خیلی خوش بینانه ) منتظرش نباشین 😅
حتی ۲۰۳۰ هم منتظر نباش بعد استارفیلد میرن سراغ آلدر اسکرولز جدید اونم آماده بشه تازه شروع میکنن به ساخت فالوت ۵ در بهترین حالت ممکن ۲۰۳۲ بیاد مگر اینکه تعداد کارکنان بتسدا چند برابر بشه که بتونن چندین پروژه رو باهم بسازن
پیر شدیم سر این انتظارات 😪
کارکنانش همین الانشم انقدری هستن که بتونن رو ۲ تا بازی کار کنن ولی چون کارگردان هر دو فرنچایز تاد هاوارده نمیشه رو هر ۲ عنوان همزمان اونم با این مقیاس بزرگشون کار کنه
۲۰۲۵؟بازی صد در صد نسل دهمیه
ی زمانی بود این همه انتظار برا ی بازی نمیکیشیدیم و بازی معرفی میشد و نهایتا ۶ ماه بعد عرضه میشد . ای بابا از این مارکتینگ و هایپ کردنای بی مورد کمپانی ها 😑
حداقل ده سال دیگر تا انتشار Fallout 5 فاصله داریم، اواخر نسل ده. 🌚
امیدوارم شاهد یک RPG هاردکور مثل نسخه ۳ و نیو وگاس باشیم، نه یک عنوان ساده سازی شده و کژوال پسند مثل نسخه ۴.
هر چه میزان دوز RPG بیشتر، بهتر …
به نظر من اواخر نسل نهم عرضه بشه شایدم به عنوان یک میان نسلی
داداش الدر به زور به نسل ۹ میرسه!!!فالوت اواخر نسل ۹؟؟؟
درسته ولی بستگی داره نسل نهم کی تموم بشه اصلا شاید همین فردا کنسول های نسل دهمی معرفی شدن اون وقت چی؟(آینده قبل پیش بینی نیست)
به هیچ وجه؛ این بازه انتشاری که تعیین کردید برای TES 6 صدق می کنه.
Fallout 5 و TES 6 همزمان که نمیشه عرضه بشن، میشه؟
استارفیلد: ۲۰۲۳
TES 6: اواخر نسل نه/اوایل نسل ده
Fallout 5: اواخر نسل ده/اوایل نسل یازده
فاصله گرفتن از ریشه ها یکم به مزاق برخی طرفداران خوش نمیاد اینو میشه تو بازی هیلو ۴ دید ولی برخی هم خواستار تغییرات هستند
به نظرم باید یک نسخه فرعی دیگه از فالوت رو بسازن که رو المان آخرالزمانی و ترس تمرکز داشته باشه این میتونه هم فرنچایز رو تکون بده و هم چون نسخه فرعی هست اگه از ریشه ها دور بشه کسی انتقاد نمی کنه آخه ادامه نسخه اصلی نیست که بخواد ریشه ها رو دنبال کنه
بیخیال😐
بتسدا اگه می خواد به فالوت تکونی بده بده ابسیدین یه نسخه از فالوت رو بسازه الان جاش ساویر تازه تموم کرده پنتیمنت
خود تاد هاوارد بشینه فعلا همین الدر اسکروز ۶ و استارفیلد رو بسازه همین دوتا رو عالی دربیارن بعد برن سراغ فالوت ۵ بهتره
خودشونم گفتن میخوان بیشتر روی فال اوت کار کنن(ابسدین)
خدایی آبسیدین از بتسدا بهتر فالوت میسازه. اینو با نیو وگاس ثایت کرد
بتسدا خواهش میکنم به بازی مورد علاقه من گند نزن😭
ما میخوایم rpg open world باشه!
بنظر من حالاحالاها منتظر فال اوت ۵ نباشید
چون اون روزی یه مقاله میخوندم که میگفت ساخت یه بازی کاملا نسل نهمی خیلی زمان بر شده و تو حداقل ترین حالت میتونه ۳ سال طول بکشه
حالا تصور کنید بتسدا باید استارفیلد رو عرضه کنه بعد الدر اسکرولز بعدم فال اوت ۵ خودشونم گفتن تا این دوتا پروژه تموم نشه نمیرن سراغ فال اوت
شاید حتی بره واسه نسل ۱۰
من تو این چند وقت اخیر یکم نظرم به این سری جلب شد و کنجکاو شدم که یک نسخه ازش و تجربه کنم چون حقیقتا اسکایریم رو سال ها پیش بازی میکردم و حتی نسخه Anniversary Edition رو دانلود کرده بودم منتها هنوز بازیش نکردم؛ بهرحال میخام از نسخه ۴ با این آیپی آشنا بشم چون بنظرم گزینه مناسب تریه و اینکه دلیل جلب نظرم نسبت به این بازی هم Starfild و هم Skyrim هستش چون به این نتیجه رسیدم که این بازی ینی Fallout هم دنیای شگفت انگیز و جالبی باید داشته باشه.
نه، اصلا از نسخه چهار فالوت شروع نکنید من خودم نسخه سه با نیو وگاس رو پیشنهاد میکنم، نسخه چهار بازی فالوت نیست بوردرلندزه از نظر المان های آر پی جی ضعیفه
بعد استارفیلد فک کنم بازی بعدی بتسدا کم کم تا پنج سال بعدش نیاد
نه خواهشا Fallout رو دیگه ترسناک و بقا محور نکن. هرچی بازی ترسناک و بقا محور داریم کافیه. من امیدوارم بیشتر به سمت نقش آفرینی با داستان پویا بره و از بقا و المان های ترس فاصله بگیره.
فالوت آر پی جیه و باید آر پی جی باقی بمونه. آگه مایلید طرف رو با یه تیر بکشید میتونید برید دنبال سلاح های برتر بازی. همه لذت فالوت به همین پیشرفت حین بازیه.
ممنون از کادر گیمفا 🙌
«فرنچایز Fallout یکی از عناوین پرطرفدار بتسدا است. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که بتسدا برای بازگرداندن Fallout به اوج باید چه کند؟»
وقتی این متن رو خوندم فقط یه جواب به ذهنم خطور کرد
بازی رو بده آبسیدین و جاش ساویر بسازن و بشین کیفش رو ببر🔥
فال اوت ۵ فقط باید یه فال اوت باشه🗿
جناب فرزان اگه شما فالوت پلیر باشید میفهمید علت شکست فالوت چهار چی بود، کم بودن المان های نقش آفرینی و رفتن بازی به سمت لوتر شوتر شدن مثل بوردرلندز، فالوت هیچوقت، تکرار میکنم هیچوقت بازی نبوده و نخواهد بود که هدفش انتقال ترس باشه هدف فالوت المان های نقش آفرینی هست و حالا به صورت غیر مستقیم ما میبینیم به خاطر اتمسفر قوی بازی شما حس ترس رو هم دریافت کردید ولی دلیل نمیشه که فالوت بازی وحشت بقا بشه، درسته سبک بقا داخل بازی میتونه قرار بگیره و گرفته ولی وحشت هرگز