آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Outlaw Josey Wales تا Mad Men - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Outlaw Josey Wales تا Mad Men - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Outlaw Josey Wales تا Mad Men - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Outlaw Josey Wales تا Mad Men - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Outlaw Josey Wales تا Mad Men

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از the outlaw josey wales تا mad men

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم کلاسیک The Outlaw Josey Wales، سریال Mad Men و چندین فیلم و سریال جدید بپردازیم.

کلینت ایستوود از جمله فیلمسازهای برجسته هالیوود به شمار می‌رود که تاکنون توانسته آثار بسیار جذاب و جالب‎‌توجهی را برای مخاطبان خلق کند. او علاوه بر نویسندگی و کارگردانی نیز توانسته در جلوی دوربین و به عنوان یک بازیگر نیز بدرخشد و همین نیز او را به فردی برجسته در هالیوود تبدیل کرده است.

کلینت ایستوود بیشتر برای ساخت فیلم‌های وسترن و نقش‌آفرینی در این آثار شناخته می‌شود و از جمله همین آثار نیز می‌توان به فیلم جوسی ولز یاغی (The Outlaw Josey Wales) اشاره کرد که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم.

در ادامه این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» نیز به سراغ معرفی سریال مد من (Mad Men) خواهیم رفت که اثری بسیار تحسین‌شده است و بسیاری از افراد آن را به عنوان یکی از بهترین سریال‌های ساخته شده می‌دانند که در طول پخش خود توانست به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند. در زیر نیز برخی از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های تازه منتشر شده را بررسی خواهیم کرد. همراه با ما باشید.  

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم شب خشونت‌آمیز (Violent Night)

فیلم شب خشونت‌آمیز violent night
فیلم شب خشونت‌آمیز (Violent Night)

عوامل سازنده: فیلم «شب خشونت‌آمیز» اثری کمدی، اکشن و کریسمسی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را تامی ویرکولا در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز پت کسی و جاش میلر قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: فیلم «شب خشونت‌آمیز» داستان سانتا کلاوس یا همان بابا نوئل با بازی دیوید هاربر را روایت می‌کند که در آستانه کریسمس با چندین مزدور مبارزه می‌کند. این در حالی است که این مزدوران خانواده ثروتمندی را در خانه‌شان گروگان گرفته‌اند. از جمله دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند می‌توان به الکس هاسل، الکسیس لاودر و ادی پترسون اشاره کرد.

آیا فیلم «شب خشونت‌آمیز» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «شب خشونت‌آمیز» فرض داستانی جالب‌توجهی دارد که با دیگر آثار کریسمسی ساخته شده متفاوت به نظر می‌رسد اما همان اندازه که این فرض داستان جذاب به نظر می‌رسد، خود فیلم سرگرم‌کننده و تماشایی نیست.

با این حال، کسانی که دوست دارند در این موقع از سال به تماشای فیلم‌های کریسمسی بنشینند و دوست دارند این آثار متفاوت‌تر و خشن‌تر باشند، پس بدون شک از تماشای این فیلم لذت خواهند برد. این در حالی است که دیوید هاربر توانسته نقش‌آفرینی درخشانی در نقش اصلی داشته باشد و تماشای آن می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

فیلم تار (Tár)

فیلم تار tár
فیلم تار (Tár)

عوامل سازنده: فیلم «تار» اثری در ژانر درام و روانشناختی به شمار می‌رود که تاد فیلد مسئول نویسندگی و کارگردانی آن بوده است.

داستان و بازیگران: فیلم «تار» با بازی کیت بلانشت در نقش اصلی است. او در این فیلم نقش آهنگساز و رهبر ارکستر موسیقی به نام لیدیا تار را به تصویر می‌کشد که به عنوان یکی از بزرگترین رهبر ارکستر و اولین زن ارکستر در فیلارمونیک برلین به شمار می‌رود. این فیلم به پیشرفت‌ها و شکست‌های این هنرمند برجسته می‌پردازد و از جمله دیگر بازیگران آن نیز می‌توان به نائومی مرلانت، نینا هاس و مارک استرانگ اشاره کرد.

آیا فیلم «تار» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «تار» به خوبی توانسته تا به جنبه‌های ناهماهنگ از قدرت نشأت گرفته از شهرت بپردازد و کیت بلانشت نیز توانسته به بهترین شکل ممکن در نقش اصلی این فیلم جای بگیرد و نقش‌آفرینی خیره‌کننده و جذابی را از خودش به جای بگذارد.

تاد فیلد به عنوان کارگردان و نویسنده این اثر توانسته به بهترین شکل ممکن داستان این اثر را شکل بدهد و آن را به جلو براند. فیلمبرداری زیبا و موسیقی متن عالی نیز در بهتر شدن این اثر کمک شایانی کرده‌اند. مطمئنا کسانی که به آثار مرتبط با موسیقی علاقه‌مند هستند، از تماشای این فیلم بسیار لذت می‌برند.

سریال جدید چی ببینیم؟

سریال ۱۹۲۳

سریال یلواستون ۱۹۲۳ yellowstone 1923
سریال ۱۹۲۳

عوامل سازنده: سریال «۱۹۲۳» اثری در ژانر وسترن و درام به شمار می‌رود که محصولی از سرویس آنلاین پارامونت پلاس و پیش‌درآمدی برای سریال یلواستون (Yellowstone) و دنباله‌ای برای سریال ۱۸۸۳ است و توسط تیلور شریدان خلق شده است.

داستان و بازیگران: سریال «۱۹۲۳» داستان نسل دیگری از خانواده داتون در دهه ۱۹۲۰ میلادی را دنبال می‌کند که همزمان با دوران گسترش غرب، ممنوعیت الکل و رکود بزرگ است و تلاش اعضای خانواده برای عبور از مشکلات مختلف را نشان می‌دهد.

در این سریال که در قالب دو فصل هشت قسمتی ساخته شده است، هریسون فورد نقش شخصیت اصلی به نام جیکوب داتون را ایفا می‌کند و نقش همسر وی به نام کارا داتون را هلن میرن به تصویر می‌کشد. دارن مان، جرومه فلین و برندون اسکلنار از جمله دیگر بازیگران سریال به شمار می‌روند.

آیا سریال «۱۹۲۳» ارزش دیدن دارد؟ تیلور شریدان توانست با سریال «یلواستون» جهانی بسیار جذاب و جالب‌توجه را خلق کند و با نسخه‌های فرعی و پیش‌درآمدهای متعدد نیز روز به روز در حال گسترش این جهان است. سریال «۱۹۲۳» نیز یکی از همین آثار به شمار می‌رود که قرار است بخشی از گذشته خانواده داتون را برای بیننده‌ها و طرفداران به تصویر بکشد و مطمئنا تماشای آن می‌تواند اوقات خوشی را رقم بزند.

هلن میرن و هریسون فورد دو بازیگر برجسته و درخشانی به شمار می‌روند که حتی حضورشان در این سریال می‌تواند دلیل کافی برای تماشای آن باشد. این در حالی است که آن‌ها به خوبی در نقش‌های خود جای گرفته‌اند و توانسته‌اند جذابیت این سریال را دو چندان کنند.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم جوسی ولز یاغی (The Outlaw Josey Wales)

فیلم جوسی ولز یاغی the outlaw josey wales
فیلم جوسی ولز یاغی (The Outlaw Josey Wales)

عوامل سازنده: فیلم «جوسی ولز یاغی» اثری در ژانر وسترن متجدد محصول سال ۱۹۷۶ میلادی به شمار می‌رود که اتفاقات آن به هنگام و پس از جنگ داخلی آمریکا جریان دارد. سکان کارگردانی این اثر را کلینت ایستوود در دست داشته و اقتباسی از رمانی به نام The Rebel Outlaw: Josey Wales محصول سال ۱۹۷۲ به شمار می‌رود.

داستان و بازیگران: فیلم «جوسی ولز یاغی» داستان کشاورزی اهل میسوری به نام جوسی ولز را روایت می‌کند که خانواده‌اش توسط شبه نظامیان اتحادیه در طول جنگ داخلی آمریکا به قتل می‎‌رسند. او که تشنه انتقام است، به گروه چریکی مؤتلفه می‌پیوندد و به عنوان هفت‌تیرکشی بسیار ماهر به شهرت دست پیدا می‌کند.

پس از جنگ، تمام مبارزهای این گروه چریکی به جز جوسی ولز تسلیم افسران اتحادیه می‌شوند اما در نهایت قتل عام شدند. در ادامه ولز به فردی یاغی و قانون‌شکن تبدیل می‌شود و در حالی که سعی دارد زندگی جدیدی را برای خودش شکل بدهد، جایزه‌بگیرها و سربازان اتحادیه در حال تعقیب برای دستگیری یا کشتن او هستند.

چرا باید فیلم «جوسی ولز یاغی» را دید؟ فیلم «جوسی ولز یاغی» یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های سال ۱۹۷۶ میلادی به شمار می‌رود که توانست توجه منتقدان و بیننده‌های بسیار زیادی را نسبت به خودش جلب کند و بسیاری از افراد بر این باور هستند که این اثر به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده توسط کلینت ایستوود در این ژانر به شمار می‌رود.

کلینت ایستوود که بیشتر برای ایفای نقش «مرد بی‌نام» در سه‌گانه دلار (Dollars Trilogy) شهرت دارد، نقش‌آفرینی‌اش در این اثر یادآور ماهیت و آسیب‌پذیری شخصیت مرد بی‌نام است و همین نیز سبب شده تا این فیلم بسیار لذت‌بخش و تماشایی باشد. در کل، تماشای فیلم «جوسی ولز یاغی» مطمئنا می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند، به خصوص اگر از طرفداران ژانر وسترن هستید.

سریال چی ببینیم؟

سریال مد من (Mad Men)

سریال مد من mad men
سریال مد من (Mad Men)

عوامل سازنده: سریال «مد من» اثری در ژانر درام به شمار می‌رود که توسط متیو واینر ساخته و در قالب هفت فصل و ۹۲ قسمت از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ میلادی پخش شده است.

داستان و بازیگران: اتفاقات سریال «مد من» از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ میلادی جریان دارد و داستان آژانس تبلیغاتی استرلینگ کوپر در خیابان مدیسون در منهتن نیویورک را روایت می‌کند و داستان‌های مختلف در این آژانس تبلیغاتی را به تصویر می‌کشد.

در این سریال، جان هم نقش شخصیت اصلی داستان به نام دان دراپر را بازی می‌کند که مدیر این آژانس محسوب می‌شود. از جمله دیگر بازیگران این سریال نیز می‌توان به الیزابت ماس، وینسنت کارتیسر و کریستینا هندریکس اشاره کرد.

چرا باید سریال «مد من» را دید؟ سریال «مد من» اثری برجسته و مورد تحسین به شمار می‌رود که به هنگام پخش خود توانست به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند و تحسین افراد بسیاری را کسب کند. این سریال یک چشم‌انداز کاملا زیبا و کهربایی از اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی را برای بیننده‌ها به تصویر می‌کشد و با ارائه جزئیات دقیق و زیبا نیز توانسته خود را بسیار جذاب‌تر کند.


در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی فیلم کلاسیک «جوسی ولز یاغی»،‌ سریال «مد من»، فیلم «شب خشونت‌آمیز»، فیلم «تار» و سریال «۱۹۲۳» رفتیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

Lonesome guyCameraManred-eyed Banished KnightGG

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Outlaw Josey Wales تا Mad Men - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Outlaw Josey Wales تا Mad Men - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Outlaw Josey Wales تا Mad Men - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Outlaw Josey Wales تا Mad Men - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Outlaw Josey Wales تا Mad Men - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Outlaw Josey Wales تا Mad Men - گیمفا