گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا
گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا
گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا
گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا

گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳

محمد حسین کریمی
۱۶:۳۸ ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا

در گپفا فرصتی فراهم می‌شود تا در مورد موضوعات مختلف پیرامون بازی های ویدیویی صحبت کنیم و با رعایت احترام به سلایق یکدیگر نظرات خود را به اشتراک بگذاریم.

۲۰۲۲ سالی غنی و پربار برای صنعت گیم بود، اما به نظر می‌رسد که ۲۰۲۳ حتی بهتر از آن بوده و در ژانرهای مختلف پذیرای عناوین بزرگ و صاحب سبک باشد. به طور حتم گیمرها انتظارات بسیار بالایی از عناوینی مانند Starfield و The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom دارند، اما در عین حال آثار دیگری نیز در سال آینده عرضه خواهند شد که می‌توانند غافلگیرکننده ظاهر شوند. در این شماره از گپفا، قصد داریم به مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ بپردازیم (عناوینی که رسماً ۲۰۲۳ به عنوان بازۀ انتشار آن‌ها مشخص شده است)، ابتدا از اعضای تحریریه و تیم خبرنگاری گیمفا شروع می‌کنیم. برخی از اعضای تحریریه ترتیبی برای آثار مورد انتظار نداشتند، بنابراین آثار مورد انتظار آن‌ها رتبه‌بندی نشده‌اند.

محمد حسین کریمی؛ سردبیر

گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا

۵- Diablo IV

دیابلوی جدید امیدوارکننده، عظیم و همه‌جانبه به نظر می‌رسد. ویدیوهایی که از بازی‌ دیده‌‌ایم، چه آن‌هایی که سینمایی هستند و روی درون‌مایه‌های روایی تمرکز دارند و چه آن‌هایی که مکانیک‌های گیم‌پلی را به نمایش می‌گذارند، همگی وعدۀ اثری خوش‌ساخت را می‌دهند.

۴- Marvel’s Spider-Man 2

آثار اینسامنیاک گیمز بیش از هر چیز بر المان سرگرمی تمرکز دارند و به خوبی المان‌های سینماتیک را با عناصر گیم‌پلی‌محور ترکیب می‌کند تا یک ساختار چند بعدی خلق شود. اینسامنیاک به مانند تیمی است که شاید در هیچ بخشی به بالاترین سطح ممکن نرسد، اما همۀ بخش‌های آن در سطح عالی هستند؛ یک تیم منظم و یکپارچه! بازی Marvel’s Spider-Man 2 در پاییز ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد و قطعاً منتظر آن هستم!

۳- Wo Long: Fallen Dynasty

استانداردها و خواسته‌های ما از بازی‌های ویدیویی استودیوی مورد علاقۀ ما را تعیین می‌کنند. بدون هیچ شکی تیم نینجا یکی از استودیوهای محبوب من است که چه در مورد Ninja Gaiden و چه در رابطه با Nioh عملکردی فوق‌العاده بر جای گذاشت. راستش را بخواهید پروژۀ دورتر آن‌ها یعنی Rise of the Ronin مورد انتظارترین بازی حال حاضر من است و در جایگاه اول قرار می‌گیرد، اما آن اثر تا ۲۰۲۴ عرضه نخواهد شد و برای ۲۰۲۳ آن‌ها بازی دیگری برای ارائه در چنته دارند که همچنان جزو TOP 3 بنده قرار می‌گیرد.

۲- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

فکر نمی‌کنم بازی جدید زلدا نیازی به توضیح داشته باشد. Tears of the Kingdom در موقعیت یک سیکوئل یا ادامه به مانند Ragnarok قرار دارد که باید بتواند فراتر از اثر سانتا مونیکا تغییر و تحول به وجود آورد. اگرچه انتظارات زیادی از این بازی دارم، اما در عین حال این ترس نیز وجود دارد که Tears of the Kingdom به یک تکامل ساده اکتفا کند. با این وجود، برخی اختراعات نوین مانند مبارزات هوایی از سوی تیم سازنده بازی ثبت شده‌اند که امیدوارکننده به نظر می‌رسند.

۱- Armored Core VI: Fires of Rubicon

بازگشت فرام سافتور به ریشه‌ها نمای جذابی دارد. بیش از هر چیز، دیدن یک اثر مکا با بودجه‌ای قابل توجه بسیار هیجان‌انگیز است، مخصوصاً که تیم سازنده حالا پس از ۱۰ سال تجربه و موفقیت متوالی، قصد بازگرداندن یکی از امضاهای خود را دارد. کارگردانی بازی توسط طراح ارشد سکیرو و اعتماد به نفس تیم فرام سافتور حول ارائۀ یک اثر کاملاً متفاوت این اثر را برای من به مورد انتظارترین بازی سال ۲۰۲۳ تبدیل می‌کند.

محمد حسین کریمی

مصطفی زاهدی؛ سرپرست تحریریه

گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا

۴- Hogwarts Legacy

به شخصه حس ضد و نقیضی در مورد این بازی دارم، از یه طرف فکر می‌کنم می‌تونه یه تجربه جذاب باشه و از طرف دیگه ممکنه ناامیدکننده ظاهر بشه، در هر صورت پتانسیل دنیای بازی فوق‌العاده بالاست.

۳- The Wolf Among Us Season Two

اون افرادی که آثار تل‌تیل رو تجربه کردن، از جادوی این بازی‌ها باخبرن. فصل اول این بازی، یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین آثار تعاملی‌ای بود که تا حالا تجربه کردم. حالا پس از هشت سال وقفه، قراره شاهد ادامه ماجراجویی‌های گرگ بزرگ باشیم. من که هیجان زده‌ام، شما چطور؟

۲- Resident Evil 4 Remake

به عنوان کسی که رزیدنت ایول فرنچایز مورد علاقش به شمار میاد، طبیعیه که ریمیک بهترین نسخه‌ی این فرنچایز و یکی از بهترین و تاثیرگذارترین آثار تاریخ بازی‌های ویدیویی، براش یکی از آثار مورد انتظار باشه. امیدوارم کپ‌کام یه بار دیگه تبحر و مهارت خودش رو در ساخت آثار ترس بقاء یک بار دیگه نشون بده.

۱- Alan Wake 2

اول از همه باید بگم که با این تاخیرهای ناگهانی بازی‌های ویدیویی، مشخص نیست که این بازی در نهایت به ۲۰۲۳ میرسه یا نه، ولی در هر صورت، مشتاقانه منتظرم تا یه بار دیگه یه ماجراجویی عجیب رو توی این فرنچایز تجربه کنم. الن ویک یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های تاریخه و به شخصه امیدوارم سم لیک و Remedy یه بار دیگه شایستگی‌هاشونو به رخ بکشن.

مصطفی زاهدی

نصیر فرزان؛ تحریریه

گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا

Starfield

بتسدا بارها ثابت کرده است که راه و روش RPG ساختن را بهتر از هر بازی‌ساز دیگری می‌داند. Starfield یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین صنعت گیم محسوب می‌شود. باید دید که آیا بتسدا و تاد هاوارد موفق می‌شوند تا یک اثر انقلابی دیگر را برای بازیکنان به ارمغان بیاورند یا خیر.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

نینتندو با هر نسخه از فرنچایز Zelda، صنعت گیمینگ را یک قدم رو به جلو برده است. جدیدترین نسخه از این فرنچایز، با معرفی مکانیک‌های جدید و متنوع، برای من یکی از مورد انتظار‌ترین عناوین جهان آزاد سال ۲۰۲۳ است.

Marve’s Spider-Man 2

نسخۀ اول این بازی، به راحتی یکی از بهترین عناوین ابرقهرمانی تاریخ محسوب می‌شود. Spider-Man 2 با معرفی ونوم به عنوان یکی از کاراکترها یا شرورهای بازی، به نظر می‌رسد که قصد دارد تا تجربه‌ای جذاب‌تر از گذشته را برای بازیکنان به ارمغان‌ بیاورد.

Hellblade 2

نسخۀ اول Hellblade، یک بازی جذاب با داستانی درگیرکننده بود. پس از خریداری شدن نینجا تئوری توسط مایکروسافت، به نظر می‌رسد که Hellblade از نظر ابعاد، کیفیت و جاه‌طلبی، به مراتب بهتر و گسترده‌تر از نسخۀ اول باشد.

Armored Core VI: Fires of Rubicon

با وجود عدم علاقه به مبارزات مکاها و از این قبیل عناوین، فرام سافتور در طول سالیان اخیر ثابت کرده است که راجع به کیفیت بالای عناوین این استودیو می‌توان اطمینان داشت.

نصیر فرزان

آرمان زرمهر؛ تحریریه

گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا

۵- The Lords of The Fallen

شخصا نسخه‌ی ابتدایی LOTF را با وجود مشکلاتش دوست داشتم. نسخه‌ی ریبوت TLOTF از طرف دیگر بسیار جذاب‌تر از نسخه‌ی قبلی آن به نظر می‌رسد و از آنجایی که شخصا علاقه‌ی زیادی به شوالیه‌ها و استایل زره‌های آهنین آن‌ها دارم، ظاهر کاراکتر اصلی بسیار باب میلم است. طبق تریلر اخیر بازی، طراحی محیط و دنیای اثر نیز بسیار جذاب به نظر می‌رسد و همچنین ظاهرا چراغ نفتی کاراکتر اصلی هم قرار است تاثیرات زیادی بر گیم‌پلی و مبارزات داشته باشد. شخصا بسیار مشتاق تجربه‌ی این عنوان در سال ۲۰۲۳ هستم.

۴- Amnesia: The Bunker

شما می‌توانید تمامی آثار وحشت بقاء سال ۲۰۲۳ را جزو عناوین مورد انتظار بنده در نظر بگیرید اما اگر بخواهم از یک مورد پایانی برای این ژانر نام ببرم آن مورد نسخه‌ی تازه‌ی Amnesia است. این عنوان اخیرا معرفی شد و حقیقتا اصلا انتظار دیدن یک نسخه‌ی تازه از این فرنچایز را نداشتم اما چیزی که مشاهده کردم بسیار برایم جذاب بود. به نظر می‌رسد سازندگان قرار است کمی این اثر را به سمت وحشت بقاء سوق دهند و در عین حال هویت اصلی فرنچایز را نیز حفظ کنند. دوره‌ی تاریخی‌ای که بازی در آن جریان دارد نیز عصری جذاب برای پیاده‌سازی یک ایده‌ی وحشت است و از همین رو برای تجربه‌ی این اثر نیز بسیار مشتاقم.

۳- Daymare 1994: Sandcastle

حقیقتا این مورد باید در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شد اما فعلا و تا زمانی که این متن در حال نوشته شدن هست خبری از زمان انتشار برای سال ۲۰۲۲ نیست. Daymare 1998 یکی از برترین آثار وحشت بقای چند سال اخیر بوده که به خوبی ساختار کلاسیک این ژانر رو مدرنیزه می‌کند؛ از همین رو، شخصا از روز معرفی این نسخه منتظرش هستم و امیدوارم این نسخه با برطرف کردن مشکلات نسخه‌ی قبلی اثری فوق‌العاده را به طرفداران ارائه بده.

۲- Alone In The Dark

ریمیک Alone In The Dark، عنوانی است که حقیقتا هنوز برایم باورش سخت است که در حال اتفاق افتادن است! چه چیزی بهتر از یک تجربه‌ی مدرن از یکی از پایه گذاران ژانر وحشت بقاء. این بازی می‌تواند بلیط فرنچایز برای بازگشت به دنیای گیمینگ باشد و بی‌صبرانه منتظر عرضه‌ی آن را هستم.

۱- Resident Evil 4 Remake

بی شک مورد انتظارترین عنوان سال ۲۰۲۳ برای من نسخه‌ی جدید فرنچایز مورد علاقه‌ام یعنی نسخه‌ی ریمیک Resident Evil 4 است. طبق نمایش‌هایی که تا به امروز از این عنوان دیدیم، یک اثر بهبود یافته و عمیق‌تر نسبت به نسخه‌‌ی اوریجینال انتظار ما را می‌کشد و شخصا برای تجربه‌ی آن ثانیه شماری میکنم.

آرمان زرمهر

محمدرضا نوروزی؛ تحریریه

گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا

۵- Suicide Squad: Kill the Justice League

بی شک، بتمنی که راکستدی خلق کرد، یکی از ماندگارترین بتمن‌های ساخته‌ شده تا به امروز است که علاوه بر ارائه‌ی یک اثر کامیک بوکی جذاب، توانست استاندارد‌های جدیدی برای بازی‌های ابرقهرمانی تعریف کند. Suicide Squad: Kill the Justice League به نوعی ادامه راهی است که راکستدی با سری آرکام شروع کرد و قطعا برای هر طرفداری هیجان انگیز است تا این بار، پا به متروپلیسی بگذارد که راک‌استدی خالق آن است و با شخصیت‌های عجیب و غریب و صد البته جذاب جوخه‌ی خودکشی همراه شود.

۴- Alan Wake 2

الن ویک، عنوان ساخته شده در سال ۲۰۱۰، اثری بسیار مرموز و صد البته سرگرم‌کننده بود که تا به امروز، معمای بخش انتهایی آن حل نشده باقی مانده است. حال استودیوی رمدی برگشته تا به ادامه‌ی زندگی این نویسنده‌ی محبوب بپردازد و بی‌شک، یکی از مورد انتظارترین عناوین سال آینده برای من، این اثر خواهد بود.

۳- Hogwarts Legacy

نمایش‌های منتشر شده از Hogwarts Legacy، خبر از دنیایی پویا و وفادار به کتاب‌های جی.کی.رولینگ می‌دهند و از طرفی، نشانه‌هایی از یک گیم‌پلی غنی نیز در بازی دیده می‌شود. طبیعتا، هر کس که برای یک بار هم شده کتاب‌ها و یا فیلم‌های ساخته شده مبنی بر دنیای هری‌پاتر را دیده باشد، دوست دارد در قالب یکی از اعضای گروه‌های چهارگانه‌ی مدرسه‌ی هاگوارتز به ماجراجویی و اکتشاف بپردازد و با کاراکترهای محبوبش همراه شود.

۲- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

افسانه‌ی زلدا، الهام بخش بازی‌های بسیاری تا به امروز بوده است و اکثر نسخه‌های ساخته شده از این سری، حتی اگر یک شاهکار نباشند، عناوین بسیار خوبی به شمار می‌روند بعد از شاهکار Breath of the Wild، اینک نوبت به Tears of the Kingdom رسیده است تا خودی نشان دهد و بدون شک یکی از مهمترین بازی‌های سال آینده محسوب می‌شود.

۱- Resident Evil 4 Remake

اکثر طرفداران سری رزیدنت ایول بر این باورند که نسخه‌ی چهارم، بهترین اثر ساخته شده در سری بوده و حتی برخی آن را از بهترین بازی‌های ساخته شده تا به امروز می‌دانند. کپ‌کام با بازسازی نسخه‌ی دوم، توانایی خود را در بازسازی یک اثر به بهترین شکل ممکن اثبات کرد و حال باید دید که در نهایت با بهترین رزیدنت اویل خلق شده تا به امروز چه خواهد کرد. برای من، Resident evil 4 مورد انتظارترین اثریست که در سال آینده منتشر می‌شود و امیدوارم تا به مانند نسخه‌ی اورجینال، شاهد یک شاهکار باشیم.

محمدرضا نوروزی

امیرحسین رنجبر؛ تحریریه

گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا

۵- Resident Evil 4 Remake

بازی Resident Evil 4 بدون شک یک انقلاب در ژانر ترس بقاء بود‌؛ انقلابی که تحولی بزرگ در عناوین شوتر سوم شخص ایجاد کرد. کپکام می‌خواهد این بازی را بازسازی کند و نمی‌توانم بیشتر از این خوشحال باشم. یکی از بهترین عناوین ترسناک تاریخ با گرافیک نسل نهمی بازسازی می‌شود، چی بهتر از این؟

۴- S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chernobyl

از همان نمایش اول، می‌دانستم که این بازی برای من ساخته شده است. امکان ندارد طرفدار آی‌پی‌های Fallout و Metro باشید و برای انتشار نسخه جدید S.T.A.L.K.E.R هیجان‌زده نباشید. علی‌رغم جنگ اوکراین، سازندگان قول ساخت و انتشار یک بازی باکیفیت را داده‌اند. بیاید امیدوار باشیم که به هدفشان می‌رسند.

۳- Alan Wake 2

نسخه اول Alan Wake هرگز به موفقیت تجاری مد نظر رمدی نرسید، اما با بیشتر شدن المان ترس در نسخه دوم، انتظار می‌رود با عنوانی مرموزتر از بازی اول روبه‌رو باشیم. به عنوان طرفدار بازی‌های داستانی و روایت‌های مرموز، Alan Wake 2 در لیست موردانتظارترین بازی‌های سال آینده من قرار دارد.

۲- Suicide Squad: Kill the Justice League

به عنوان طرفدار بتمن و استودیوی راکستدی، بدون شک صبر کردن برای بازی جدید این استودیو دشوار است. این عنوان یکی از موردانتظارترین عناوین ابرقهرمانی به حساب می‌آید که سال‌ها در دست توسعه قرار دارد. حداقل امیدواریم که این بازی همانند Gotham Knights شکست نخورد.

۱- Starfield

مگر می‌شود برای بازی جدید یکی از سکان‌داران سبک RPG غربی هیجان‌زده نبود؟ بازی Starfield از آن دست عناوینی است که هر گیمری را مشتاق خود می‌کند. بتسدا قول یک محصول با کیفیت را داده است و من ایمان دارم که به وعدۀ خود عمل می‌کند.

امیرحسین رنجبر

امیرعلی قربان‌پور؛ خبرنگار

گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا

۵- Wo Long: Fallen Dynasty

فکر نمی‌کنم عناوین اکشن استودیوی تیم نینجا نیاز به تعریف داشته باشند. Wo long یک اکشن نقش‌آفرینی دیگر از این استودیو است که نه تنها اکشن سریع و پرهیجان همیشگیِ تیم نینجا را به مخاطب ارائه می‌دهد، بلکه طراحی هنری چشم‌نوازی هم دارد.

۴- Assassin’s Creed Mirage

حال که قرار است پس از اضافه شدن عناصر جدید به نسخه‌های اخیر این مجموعه‌ی همیشه‌جذاب، ترکیب آن با ریشه‌های قدیمی سری را ببینیم و داستان بازی در بغداد قرن ۹ جریان دارد، مگر می‌شود برای انتشار Mirage لحظه‌شماری نکرد؟

۳- Replaced

از نخستین باری که تریلر Replaced را دیدم، برای ساعت‌ها غرق شدن در دنیایی با این طراحی هنری زیبا، انتظار می‌کشم. زاویه دید بازی نیز در نوع خود جالب و متمایز است. به نظر می‌رسد که با یک عنوان مستقل عالی طرف باشیم.

۲- Resident Evil 4 Remake

قوی‌ترین ارتباط من با مجموعه‌ی Resident Evil از طریق نسخه‌ی چهارم ایجاد شده بود. این نسخه از آن بازی‌هایی است که تجربه‌ی دوباره‌اش با پیشرفت کنونی بازی‌ها شاید ضروری باشد.

۱- Lies of P

این بازی برای من جذاب‌ترین سولزلایک در دست ساخت است. فارغ از فضاسازی تاریک آن که تا حدی هم مرا یاد Bloodborne می‌اندازد، شیوه‌ی اقتباسی جدیدی که سازندگان از داستان پینوکیو در پیش گرفته‌اند، بازی را بسیار خاص کرده است.

امیرعلی قربان‌پور

حالا نوبت شما است؛ مشتاقانه منتظر مورد انتظارترین بازی‌های شما هستیم.

AliپیشنروDark Fantasyامیررضا ایزدپناهانسانSina Fateminezhadدروازه بان جهنم🌚🗿🤝Caxel105red-eyed Banished KnightChiefDARKSIRENعلی،فن آریا keoxerCameraManA Slashهادی صفائیA,,shJin sakaialiushakaramazofNashvillemahdi12345more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا
گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا
گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا
گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا
گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا
گپفا ۱۱# | مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ - گیمفا