۱۰۱ عنوان جدید از فناوری AMD FSR 2 پشتیبانی میکنند
شرکت ای ام دی (AMD) فهرستی منتشر کرده و بازیهایی که استفاده از فناوری AMD FSR 2 در آنها ممکن است را مشخص کرده است.
شرکت ای ام دی در ماه مه گذشته نسخهی دوم FidelityFX Super Resolution را منتشر نمود و فناوری گرافیکی و سختافزاری خود را بهبود بخشید. ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) نیز این شرکت فهرست ۱۰۱ عنوانی که از این فناوری پشتیبانی میکنند را منتشر کرد. با احتساب این عناوین، مجموع بازیهایی که از AMD FSR پشتیبانی میکنند به ۲۳۰ رسید. همچنین، برخی از بازیهایی که در ادامه مشاهده میکنید، پیشتر از AMD FSR 1 پشتیبانی میکردند.
فهرست یادشده به شرح زیر است:
- Abyssworld
- Asterigos
- As the Light Goes Out
- Ballads of Hongye
- Battle Teams 2
- Boundary
- Cepheus Protocol
- Chernobylite
- Choo-Choo Charles
- Cyberpunk 2077
- Dead Island 2
- DEATHLOOP
- DEATH STRANDING DIRECTOR’S CUT
- Deep Rock Galactic
- Disco Elysium
- Destroy All Humans! 2- Reprobed
- Dying Light 2 Stay Human
- Edge of the Abyss Awaken
- EVE Online
- EVERSPACE 2
- Evil Reap
- F1 22
- Farming Simulator 22
- Forspoken
- Frostpunk 2
- Forza Horizon 5
- Genshin Impact
- Ghostwire: Tokyo
- God of War
- Gotham Knights
- Grapple Hoops
- Ground Branch
- Grounded
- Gungrave G.O.R.E.
- Highline Volleyball VR
- Hitman 3
- Hogwarts Legacy
- Hoiwa Hub
- Judgment
- Like a Dragon: Ishin!
- Lost Judgment
- Kayak VR: Mirage
- Kingshunt
- Lies of P
- Martha Is Dead
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
- Marvel’s Spider-Man Remastered
- Miasma Chronicles
- Microsoft Flight Simulator
- Need For Speed Unbound
- Nightingale
- NiShuiHan
- No Man’s Sky
- No One Survived
- orbit.industries
- Paragon: The Overprime
- Party Animals
- Perfect World Remake
- PERISH
- Project Haven
- Red Dead Redemption 2
- Remnants
- Rescue Party: Live!
- Saints Row
- Scathe
- Scorn
- SCUM
- SCP: Pandemic
- Shibainu – VR Katana Simulator
- Skull and Bones
- STAR WARS: Jedi Survivor
- Strayed Lights
- Stuntfest – World Tour
- Super People
- Swordsman HD
- The Bridge Curse Road to Salvation
- The Callisto Protocol
- The Chant
- The Eternal Cylinder
- The First Descendant
- The Invincible
- The Outlast Trials
- The Riftbreaker
- The Witcher 3: Wild Hunt
- There Won’t Be Light
- Thymesia
- Tiny Tina’s Wonderland
- UNCHARTED: Legacy of Thieves Collection
- Under the Waves
- Unknown 9: Awakening
- VAIL VR
- VALHALL: Harbinger
- Vampire: The Masquerade – Bloodhunt
- Vampire: The Masquerade – Swansong
- VEIN
- Warhammer 40,000: Darktide
- Warhaven
- Warstride Challenges
- Wayfinder
- Will To Live Online
- WuWeiZhengTu
از سوی دیگر و با اعلام رسمی شرکت انویدیا (Nvidia)، در ۲۵۰ بازی از فناوری Nvidia Dlss 3 استفاده میشود و نسل جدید کارتهای گرافیک RTX سری ۴۰ از آن پشتیبانی میکند. شایان ذکر است که نسخهی سوم AMD FSR دست کم تا سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد شد.
ای ام دی همچنین اعلام کرد که بهروزرسانی نرمافزار پرطرفدار UL 3DMark به زودی انتشار مییابد و مهمترین قابلیتی که به آن اضافه میشود قابلیت آزمایش FSR 2.2 خواهد بود. آزمایش Intel XeSS و Nvidia DLSS از قبل در این نرمافزار ممکن است.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات
میگم دقت کردید Fsr 2 گند میزنه به گیم؟
من توی سایبر با Fsr 1 مشکلی نداشتم اما توی آپدیت جدید fsr 2 چشمای منو اذیت میکنه، چشم متوجه افت کیفیت میشه… اما توی ورژن ۱ اینطوری نبود..
الان توی ویچر هم همین مشکل رو دارم… مجبورم fsr رو خاموش کنم….
آره خب fsr 2.1 خیلی با alpha map ها سازگار نیست و پیکسلیشون میکنه. اما پیشنهاد میکنم که sharpening رو بیاری پایین ممکنه کمتر اذیت بشی. تو سایبرپانک sharpening خود fsr رو بیار پایین و تو ویچر هم علاوه بر fsr sharpening, توی بخش postprocessing تنظیمات گرافیکی هم sharpening رو خاموش کن.
شارپینگ توی ویچر ۳ با فعال کردن fsr خاموش میشه اگه قبلش هم هر طوری تنظیمش کنی تو حالت fsr بی استفاده میشه
یکم دیره برای این خبر!