ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲ | از استفانی هسو تا جنا اورتگا - گیمفا
ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲ | از استفانی هسو تا جنا اورتگا - گیمفا
ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲ | از استفانی هسو تا جنا اورتگا - گیمفا
ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲ | از استفانی هسو تا جنا اورتگا - گیمفا

ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲ | از استفانی هسو تا جنا اورتگا

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۲ میلادی فیلم‌ها و سریال‌های متعددی پخش شدند که در آن‌ها ستاره‌های نوظهور زیادی به مخاطبان معرفی شدند.

بازگشت جریانی ثابت به اکران فیلم‌ها روی پرده سینماها و همچنین افزایش رقابت بین سرویس‌های آنلاین سبب شده تا مخاطبان در سال ۲۰۲۲ میلادی شاهد طیف گسترده‌ای از فیلم‌ها و سریال‌ها باشند.

در این میان نیز محتواهای جدیدی از دنیای سینمایی مارول، دنیای سینمایی دی‎‌سی، فرنچایز جنگ ستارگان (Star Wars)، ارباب حلقه‌ها (Lord of the Rings)، بازی تاج و تخت (Game of Thrones) و سریال چیزهای عجیب (Stranger Things) وجود داشت.

در سال ۲۰۲۲ میلادی همانند سال‌های گذشته، بیننده‌ها شاهد حضور ستاره‌های بزرگی همچون کریس همسورث، رابرت پتینسون، ایوان مک‌گرگور، میلی بابی براون و غیره بودند. در این میان نیز برخی از بازیگران توانستند خودشان را به عنوان ستاره‌های نوظهور نشان بدهند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲ میلادی بپردازیم.

۱۵. استفانی هسو

استفانی هسو فیلم همه چیز همه جا یکباره everything everywhere all at once
فیلم همه چیز همه جا یکباره (Everything Everywhere All At Once)

اولین ستاره نوظهور سال ۲۰۲۲، استفانی هسو است که در فیلم همه چیز همه جا یکباره (Everything Everywhere All At Once) نقش‌آفرینی کرده بود. این فیلم به طرز شگفت‌انگیز و جالب‌توجهی توانست به اثری بسیار موفق تبدیل شود.

استفانی هسو در این فیلم نقش دو شخصیت جوی وانگ و جوبو توپاکی را به تصویر می‌کشد که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این بازیگر قبل از این فیلم نیز بیشتر برای نقش‌آفرینی در سریال خانم میزل شگفت‌انگیز (The Marvelous Mrs. Maisel) شناخته می‌شد اما به لطف حضور در فیلم «همه چیز همه جا یکباره» توانست به شهرت زیادی دست پیدا کند.

استفانی هسو قرار است در سال آینده میلادی در سریال پوکر فیس (Poker Face) ساخته ریان جانسون نقش‌آفرینی کند و همچنین در فیلم The Fall Guy به کارگردانی دیوید لیچ در کنار رایان رینولدز و امیلی بلانت بازی خواهد کرد.

۱۴. چوکوودی ایووجی

چوکوودی ایووجی سریال پیس‌میکر peacemaker
سریال پیس‌میکر (Peacemaker)

چوکوودی ایووجی به لطف نقش‌آفرینی خودش در سریال پیس‌میکر (Peacemaker) توانست بسیار مورد توجه قرار بگیرد. او در این سریال نقش رهبر پرشور تیم به نام کلمسون مورن را به تصویر می‌کشد.

برجسته‌ترین نقش‌آفرینی این بازیگر قبل از حضور در این سریال از دنیای سینمایی دی‌سی، سریال بازمانده برگزیده (Designated Survivor) و سریال راه‌آهن زیرزمینی (The Underground Railroad) است.

این بازیگر نه تنها توانست با نقش‌آفرینی در سریال «پیس‌میکر» مورد توجه بیننده‌ها قرار بگیرد بلکه توانست روی جیمز گان نیز تاثیر مثبتی بگذارد و همین نیز باعث شده بود تا جیمز گان او را به عنوان یکی از بااستعدادترین بازیگرانی معرفی کند که تاکنون با آن‌ها کار کرده است.

همکاری موفق چوکوودی ایووجی با جیمز گان سبب شد تا او برای حضور در نقش شخصیت شرور اصلی فیلم نگهبانان کهکشان ۳ (Guardians of the Galaxy Vol. 3) به کارگردانی خود جیمز گان انتخاب شود.

۱۳. مورفید کلارک

مورفیلد کلارک سریال ارباب حلقه‌ها حلقه‌های قدرت the lord of the rings the rings of power
سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت (The Lord of the Rings: The Rings of Power)

مورفید کلارک به لطف حضور در نقش گالادریل در سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت (The Lord of the Rings: The Rings of Power) توانست به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند. البته ناگفته نماند که این بازیگر برای حضور در این نقش که قبلا توسط کیت بلانشت ایفا شده بود، کار بسیار سختی در پیش داشت.

این بازیگر قبل از حضور در سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» در فیلم ترسناک سنت ماد (Saint Maud) نقش‎‌آفرینی کرده بود. با این حال، حضور در این سریال بزرگ سرویس آنلاین آمازون توانست او را به مخاطبان بسیار زیادی بشناساند و بدون شک، حضور در فصل‌های بعدی سریال نیز جایگاه او را به عنوان یک ستاره هالیوودی محکم خواهد کرد.

۱۲. دیزی ادگار جونز

دیزی ادگار جونز فیلم تازه fresh
فیلم تازه (Fresh)

یکی از ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲ میلادی که در چندین فیلم و سریال بازی کرده، دیزنی ادگار جونز است. او ابتدا در فیلم کمدی و ترسناک تازه (Fresh) محصول سرویس آنلاین هولو نقش اصلی را بازی کرد و سپس در سریالی از همین سرویس تحت عنوان زیر پرچم بهشت (Under the Banner of Heaven) در مقابل اندرو گارفیلد نقش‌آفرینی کرد.

سومین اثر دیزی ادگار جونز در سال ۲۰۲۲ نیز اقتباسی سینمایی بر اساس رمان جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند (Where the Crawdads Sing) بود که در آن، او نقش اصلی را بازی کرده بود. این فیلم توانست به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند.

نقش‌آفرینی دیزی ادگار جونز در این سه اثر سبب شده تا او به عنوان یکی از ستاره‌های در حال ظهور هالیوود در سال جاری میلادی شناخته می‌شود. در حال حاضر، خبری در مورد فیلم‌ها یا سریال‌های آینده این بازیگر در دست نیست.

۱۱. دامینیک تورن

دامینیک تورن فیلم پلنگ سیاه واکاندا تاابد black panther wakanda forever
فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تاابد (Black Panther: Wakanda Forever)

فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تاابد (Black Panther: Wakanda Forever) جدیدترین فیلم از دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که در آن، دامینیک تورن توانست به ستاره‌ای نوظهور تبدیل شود. او در این فیلم نقش ریری ویلیامز ملقب به آیرون هارت را بازی کرده بود.

شخصیت آیرون هارت از جمله شخصیت‌های تازه و محبوب کمیک‌های مارول به شمار می‌رود که با نقش‌آفرینی دامینیک تورن توانست به محبوبیت قابل توجهی در بین بینندگان نیز دست پیدا کند. از سوی دیگر، حضور این بازیگر در این نقش در آثار آینده مارول نیز می‌تواند کمک شایانی به تبدیل شدن او به ستاره‌ای بزرگ بکند.

دامینیک تورن قبل از فیلم «پلنگ سیاه ۲» بیشتر در نقش‌های مکمل در فیلم‌هایی همچون فیلم اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند (If Beale Street Could Talk) و فیلم یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah) حضور داشته است. او قرار است در سریال آیرون‌هارت (Ironheart) بازی کند، سریالی که در سال ۲۰۲۳ میلادی از سرویس آنلاین دیزنی پلاس پخش خواهد شد.

۱۰. سیمون اشلی

سیمون اشلی سریال بریجرتون bridgerton
سریال بریجرتون (Bridgerton)

سیمون اشلی نقش‎‌آفرینی برجسته و خیره‌کننده‌ای از خودش در فصل دوم سریال بریجرتون (Bridgerton) محصول سرویس آنلاین نتفلیکس ارائه داد. او در این سریال توانست شخصیت کیت را به لطف نقش‌آفرینی جسورانه و قوی خودش به شخصیت بسیار قابل‌توجهی تبدیل کند.

با این حال، سیمون اشلی برای اولین بار نیست که با نقش‌آفرینی خودش توانسته مورد توجه قرار بگیرد و قبلا در سریال S** Education در نقش اولیویا هان توانست بسیار موفق ظاهر شود. این بازیگر قرار است نقشش به عنوان کیت را در فصل سوم سریال «بریجرتون» بازآفرینی کند.

۹. تنوک هوئرتا

تنوک هوئرتا فیلم پلنگ سیاه واکاندا تاابد black panther wakanda forever
فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تاابد (Black Panther: Wakanda Forever)

کارگردان رایان کوگلر با انتخاب تنوک هوئرتا برای نقش نیمور در فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا تاابد» این فرصت را برای این بازیگر فراهم کرد تا بتواند کارنامه هنری خودش را به سطح بالاتری ببرد و مورد توجه بیننده‌های بیشتری قرار بگیرد.

این بازیگر توانست به خوبی در نقش شخصیت شرور نیمور جای بگیرد و این شخصیت را به عنوان پادشاهی قوی به تصویر کشیده بود که سعی دارد از مردمش محافظت کند.

با وجود اینکه تنوک هوئرتا قبلا در سریال نارکوها: مکزیک (Narcos: Mexico) و فیلم پاکسازی ابدی (The Forever Purge) حضور داشته اما نقش‌آفرینی در دنیای سینمایی مارول دلیل حضور او در این فهرست به شمار می‌رود. در حال حاضر هنوز او پروژه‌ای را برای آینده خودش انتخاب نکرده است.

۸. امبر میدتاندر

امبر میدتاندر فیلم طعمه prey
فیلم طعمه (Prey)

امبر میدتاندر یکی دیگر از ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲ میلادی به شمار می‌رود. این بازیگر توانست با نقش‌آفرینی درخشانش در فیلم طعمه (Prey) محصول سرویس هولو به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند.

این بازیگر قبلا در سریال لژیون (Legion) نقش‌آفرینی کرده اما حضور او در این سریال در نقش مکمل بوده است و با نقش‌آفرینی در نقش اصلی بزرگترین فیلم سرویس آنلاین هولو اصلا قابل مقایسه نیست.

امبر میدتاندر در فیلم «طعمه» که اثری از فرنچایز «غارتگر» به شمار می‌رود، به بهترین شکل ممکن توانست نقش شخصیت قهرمان به نام نارو را به تصویر بکشد و خودش را به عنوان ستاره‌ای در حال رشد در ژانر اکشن ثابت کند.

او قرار است در سریال لایو اکشن آواتار: آخرین بادافزار (Avatar: The Last Airbender) از سرویس آنلاین نتفلیکس نقش پرنسس یو را بازی کند و همچنین امکان دارد در دنباله‌های احتمالی فیلم «طعمه» نیز نقش‌آفرینی کند.

۷. ایمان ولانی

ایمان ولانی سریال میز مارول ms marvel
سریال میز مارول (Ms. Marvel)

ایمان ولانی نقش اصلی سریال میز مارول (Ms. Marvel) محصول استودیو مارول و سرویس آنلاین دیزنی پلاس را بازی کرده و بدون شک یکی از ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲ میلادی به شمار می‌رود.

این بازیگر اولین تجربه بازیگری برجسته خودش را با به تصویر کشیدن این شخصیت از دنیای سینمایی مارول تجربه کرده و توانست تا به بهترین شکل ممکن جذابیت و انرژی خارق‌العاده‌ای را به شخصیت کامالا خان اضافه کند.

ایمان ولانی قرار است نقشش به عنوان میز مارول را در فیلم مارول‌ها (The Marvels) نیز بازآفرینی کند که در سال ۲۰۲۳ میلادی روی پرده سینماها اکران خواهد شد. این بازیگر جوان با حضور در دنیای سینمایی مارول آینده درخشانی را در پیش دارد.

۶. جوزف کوئین

جوزف کوئین فصل چهارم سریال چیزهای عجیب stranger things
سریال چیزهای عجیب (Stranger Things)

جوزف کوئین توانست در فصل چهارم سریال «چیزهای عجیب» نقش‌آفرینی درخشان و خیره‌کننده‌ای در نقش ادی مانسون داشته باشد و بدون شک، یکی از بهترین ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

این بازیگر قبلا در نقش‌های مکمل متعددی بازی کرده اما حضورش در سریال «چیزهای عجیب» مورد توجه بیننده‌های بسیار زیادی قرار گرفت. او قرار نیست که نقشش را در فصل پنجم سریال «چیزهای عجیب» بازآفرینی کند اما قرار است در پیش‌درآمد مجموعه فیلم‌های ترسناک و هیولایی «یک مکان ساکت» به نام فیلم یک مکان ساکت: روز اول (A Quiet Place: Day One) نقش‌آفرینی کند.

۵. میلی آلکاک

میلی آلکاک سریال خاندان اژدها house of the dragon
سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)

بازگشت به دنیای «بازی تاج و تخت» به معنای ظهور چندین بازیگر برجسته است و این موضوع شامل میلی آلکاک نیز شده است. این بازیگر جوان در سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) نقش رینیرای جوان را به تصویر کشیده بود و به لطف نقش‌آفرینی درخشان خود در قسمت‌های اولیه فصل اول سریال توانست تحسین بیننده‌ها را بدست بیاورد.

بیننده‌های بسیار زیادی شیفته نقش‌آفرینی درخشان میلی آلکاک در نقش رینیرا شدند و بسیاری از آن‌ها نیز از اینکه او در ادامه سریال «خاندان اژدها» حضور ندارد، سرافکنده شدند. در حال حاضر هنوز میلی آلکاک به پروژه دیگری نپیوسته است اما مطمئنا آینده او درخشان خواهد بود.

۴. میا گاث

میا گاث فیلم پرل pearl
فیلم پرل (Pearl)

میا گاث با نقش‌آفرینی در دو فیلم ترسناک توانست خودش را به عنوان یکی از ستاره‌های نوظهور دنیای سینما در سال ۲۰۲۲ میلادی ثابت کند. او با نقش‌آفرینی در فیلم ترسناک ایکس (X) ساخته تی وست (Ti West) توانست توجه بیننده‌ها را به سمت خودش بکشاند.

او در این فیلم نقش شخصیت ماکسین و همچنین شخصیت شرور و مُسن پرل را بازی کرده بود. همین نیز سبب شده تا این بازیگر جوان در پیش‌درآمد فیلم «ایکس» تحت عنوان فیلم پرل (Pearl) نیز نقش شخصیت اصلی را بازی کند.

نقش‌آفرینی در این دو فیلم سبب شد تا میا گاث به بازیگری برجسته و توانمند تبدیل شود و به شهرت قابل توجهی نیز دست پیدا کند. او قرار است در دنباله فیلم «ایکس» به نام مکسین (MaXXXine) نیز نقش‌آفرینی کند. از جمله دیگر پروژه‌های آینده وی نیز می‌توان به فیلمی علمی تخیلی Infinity Pool به کارگردانی براندون کراننبرگ اشاره کرد.

۳. اما دآرسی

اما دآرسی سریال خاندان اژدها house of the dragon
سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)

اما دآرسی با نقش‌آفرینی خود در سریال «خاندان اژدها» توانست همه نگرانی‌های بیننده‌ها و طرفداران در مورد تغییر بازیگر شخصیت رینیرا را برطرف کند. به دنبال نقش‌آفرینی میلی آلکاک در نقش رینیرای جوان، اما دآرسی توانست به خوبی در نقش رینیرا جای بگیرد و تحسین منتقدان و بیننده‌ها را بدست بیاورد.

اما دآرسی توانست شخصیت رینیرا را به عنوان فردی قدرتمند، دوست‌داشتنی و آسیب‌پذیر نشان بدهد و او را به عنوان یکی از مدعیان تاج و تخت آهنین به شکلی عالی به تصویر بکشد. مطمئنا بیننده‌ها منتظر نقش‌آفرینی دوباره این بازیگر در فصل دوم سریال «خاندان اژدها» هستند.

۲. آستین باتلر

آستین باتلر فیلم الویس elvis
فیلم الویس (Elvis)

آستین باتلر با نقش‌آفرینی در نقش الویس پرسلی در فیلم الویس (Elvis) توانست به یکی از ستاره‌های نوظهور دنیای سینما در سال ۲۰۲۲ میلادی تبدیل شود. این بازیگر قبل از حضور در این فیلم بیوگرافی ساخته باز لورمن، بازیگری ناشناخته محسوب می‌شد اما توانست به بهترین شکل ممکن نقش الویس را به تصویر بکشد.

داستان غم‌انگیز الویس پرسلی این امکان را در اختیار آستین باتلر قرار دارد تا بتواند در صحنه‌های احساسی بسیار تاثیرگذار باشد و از سوی دیگر نیز رقصیدن، آواز خواندن و نواختن گیتار در جذاب‌تر شدن نقش‌آفرینی او بسیار تاثیرگذار بوده است. همین نیز سبب شده تا زمزمه‌هایی در مورد نامزدی او در مراسم اسکار برای جایزه بهترین بازیگر مرد به گوش برسد. آستین باتلر قرار است در آینده در فیلم تل‌ماسه ۲ (Dune: Part Two) نقش فید راوتا را بازی کند.

۱. جنا اورتگا

جنا اورتگا سریال ونزدی wednesday
سریال ونزدی (Wednesday)

جنا اورتگا را می‌توان بهترین ستاره نوظهور سال ۲۰۲۲ میلادی دانست و بسیاری از این افراد نیز این موضوع را قبول دارند. این بازیگر تاکنون در فیلم‌های مختلفی بازی کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم درام سقوط (The Fallout)، فیلم ترسناک «ایکس» ساخته تی وست، پنجمین فیلم جیغ (Scream)، فیلم استودیو ۶۶۶ (Studio 666) و فیلم قتل عام آمریکایی (American Carnage) اشاره کرد.

حضور در این فیلم‌ها که عمدتا آثار ترسناک هستند، باعث شد تا جنا اورتگا بتواند توانایی‌های خودش به عنوان یک بازیگر رو به رشد را به نمایش بگذارد. با این حال، نقش‌آفرینی در نقش ونزدی آدامز در سریال ونزدی (Wednesday) محصول سرویس آنلاین نتفلیکس باعث شد تا جنا اورتگا به شهرت زیادی دست پیدا کند و بهترین بازیگر نوظهور سال ۲۰۲۲ میلادی لقب بگیرد.

جنا اورتگا به خوبی توانسته تا طنز و تاریکی شخصیت ونزدی را در این سریال به نمایش در بیاورد و همچنین خلصت‌های خاصی همچون پلک نزدن را به خوبی در این نقش به کار برده است. این نقش‌آفرینی وی مطمئنا آینده درخشانی را برای جنا اورتگا به همراه خواهد داشت.


در این مطلب به معرفی بهترین ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲ میلادی در دنیای فیلم و سریال پرداختیم. نظر شما در مورد این بازیگران چیست؟

منبع: اسکرین رنت

god of warA.mAlirezaPlayStation Studios PS5AMIR WAZOWSKIDĥeebvj⁷UklLone wolfDARKSIRENدروازه بان جهنم🌚🗿🤝Chris redfieldPARASITE EVE 2Butcher of blaviken7زمین 52𝐆𝐞𝐫𝐚𝐥𝐭Ahmad_bkժ๏ςτ០я នτяคղցҽWotanHunTeR007IrNMaster bladeEspresso

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲ | از استفانی هسو تا جنا اورتگا - گیمفا
ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲ | از استفانی هسو تا جنا اورتگا - گیمفا
ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲ | از استفانی هسو تا جنا اورتگا - گیمفا
ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲ | از استفانی هسو تا جنا اورتگا - گیمفا
ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲ | از استفانی هسو تا جنا اورتگا - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ستاره‌های نوظهور سال ۲۰۲۲ | از استفانی هسو تا جنا اورتگا - گیمفا