بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲

محمدرضا نوروزی
۱۸:۲۱ ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

طرفدار بازی‌های اکشن-ماجراجویی هستید؟ امروز قرار است تا با هم، نگاهی داشته باشیم به بهترین بازی‌های Action-Adventure ساخته شده در سال ۲۰۲۲.

‌بازی‌های ماجراجویی، از آن دسته بازی‌هایی هستند که طرفداران بسیاری در میان گیمرها داشته و تعداد زیادی از عناوین محبوب نزد بازی‌بازان، در این دسته قرار می‌گیرند. لحظات اکشن و نفس‌گیر، ماجراجویی‌های خطرناک و بعضا گیم‌پلی پر زد و خورد، از ویژگی‌های این ژانر به شمار می‌روند.

در این ژانر علاوه بر گیم‌پلی، داستان نقش مهمی را ایفا کرده و پلیر در طول بازی با مسائل گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کند. از بهترین بازی‌های ساخته شده در این ژانر تا به امروز می‌توان به Last of Us ،God of War ،Uncharted ،Red Dead Redemption 2 و یا Gaurdians of Galaxy اشاره کرد.

اما در سال ۲۰۲۲ کدام یک از بازی‌ها می‌توانند در لیست بهترین آثار اکشن-ماجراجویی قرار بگیرند؟ برای آشنایی با این لیست همراه گیمفا باشید.

God of War Ragnarök

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

God of War Ragnarök به عنوان یکی از رقبای Elden Ring در سال ۲۰۲۲ در صحنه حاضر شد و توانست نظر بسیاری از منتقدین و گیمرها را به سمت خود جلب کند. بهبودهای بسیاری در گیم‌پلی بازی اعمال شده و نسبت به نسخۀ ۲۰۱۸، شاهد تنوع بهتری در باس‌‌فایت‌ها و مینی‌باس‌های بازی بودیم.

Ragnarök در واقع ادامه‌ی اثر منتشر شده در سال ۲۰۱۸ است. وقایع بازی ۳ سال بعد از ماجراجویی قبلی کریتوس و آترئوس، در جایی که زمستان بزرگ سراسر قلمروی بزرگ را سفیدپوش کرده، اتفاق می‌افتد. داستان وظیفه دارد تا روابط میان این پدر و پسر را گسترش داده و در نهایت آن را به سرانجام برساند.

همچنین Ragnarök توانسته بود با ایجاد تغییراتی در محیط‌های قدیمی بازی و افزودن مناظر جدید، از تکنولوژی‌های موجود به نحو احسن استفاده کرده و قاب‌های بسیار زیبایی را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد.

البته اشکالاتی هم گریبان‌گیر این بازی شد. ضعف‌هایی در روایت داستان و کم‌کاری در برخی شخصیت‌پردازی‌ها باعث شدند تا این اثر در چشم یک سری، آنطور که باید و شاید یک بازی تمام و کمال نباشد و به آن انتقاد وارد کنند. با وجود این که رگناروک نتوانست حریف رقیب سرسخت خود یعنی Elden Ring شود، بازی کماکان یک تجربه‌ی بسیار خوب در ژانر خود به شمار می‌رود و اگر از نسخه‌ی قبلی سری لذت بردید، کماکان از این نسخه‌ هم لذت خواهید برد.

TUNIC

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

همیشه قرار نیست تا بهترین بازی‌های سال از عناوین بلاک‌باستری و بزرگ استودیوهای غول‌های بازی‌سازی باشند و چه بسا، گروهی کوچک با خلق اثری مستقل در مقیاسی محدودتر، بتوانند غوغایی به پا کنند که حتی بسیاری از بازی‌های بزرگ هم توانایی رقابت با آن را نداشته باشند.

داستان TUNIC بر مبنای Loreهایی است که به صورت دیالوگ‌ها و افسانه‌های موجود درباره‌ی دنیای بازی روایت می‌شود و سازندگان توانسته‌اند تا داستان جذابی را به این صورت در جهان TUNIC قرار دهند. گیم‌پلی از دیگر ویژگی‌های مثبت بازی به شمار می‌رود که پلیر را همواره به اکتشاف تشویق می‌کند.

TUNIC جهان زیبایی دارد و طراحی مناظر آن گیمر را به یاد Link’s Awakening از سری بازی‌های Legend of Zelda می‌اندازد. اگر به دنبال یک اثر جمع و جور و دوست داشتنی هستید، TUNIC شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

سری بازی‌های Lego همواره سعی داشته‌اند تا با اقتباس از آثار سینمایی محبوبی چون دزدان دریایی کارائیب، ایندیانا جونز، پارک ژوراسیک، فیلم‌های ابرقهرمانی و دیگر دنیاها، جهان جدیدی را بر مبنای اسباب‌بازی‌های لگو خلق کنند. حال جدیدترین اثر از این سری بازی‌ها یعنی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga، در لیست بهترین بازی‌های ساخته شده از این فرنچایز جای دارد.

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga، داستان تمامی فیلم‌های اصلی جنگ‌‌های میان ستاره‌ای را در خود جای داده است و آن را به شکلی طنز بیان می‌کند. لحن طنز‌آمیز و شوخی با سکانس‌های مختلف فیلم، همواره یکی از بارزترین ویژگی‌های این سری بوده است.

The Skywalker Saga یکی از زیباترین آثار ساخته شده از این سری محسوب می‌شود و انصافاً مبارزات آن جذاب و سرگرم کننده هستند. از طرفی، شاهد یک بسته‌ی کامل از تمامی شخصیت‌های اصلی و فرعی دنیای Star Wars هستیم که از طریق دسترسی به آن‌ها، می‌توانید پس از به اتمام رساندن داستان بازی، در نقش کاراکتر محبوب خود از این سری به صورت آزادانه به ماجراجویی بپردازید.

اگر از طرفدار سری فیلم‌های Star Wars هستید، به هیچ عنوان نگذارید تا ظاهر بازی شما را گول بزند؛ چرا که یک اثر اکشن ماجراجویی سرگرم کننده انتظار شما را می‌کشد. پیشنهاد می‌کنم تا حتما به تجربه‌ی این اثر دوست داشتنی بپردازید.

Horizon Forbidden West

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

Horizon Forbidden West یکی دیگر از نماینده‌های سونی در بخش بهترین بازی سال بود که البته در رقابت با دیگر بازی‌های محبوب سال چون God of War Ragnarök و Elden Ring نتوانست نظرات را به خود جلب کند. با این وجود، می‌توان از این اثر به عنوان یکی از آثار برتر اکشن ادونچر در سال ۲۰۲۲ یاد کرد.

Horizon Forbidden West جهان زیبا و هنرمندانه‌ای دارد و در بازی، شاهد یک تنوع زیستی چشم‌نواز از ماشین‌های غول‌پیکر در دل طبیعت هستیم که باعث می‌شود گشت و گذار در بین آن‌ها لذت‌بخش ظاهر می‌شود. داستان بار دیگر قرار است تا پس از گذشت ۶ ماه از وقایع داستان قبلی، قصۀ Aloy را روایت و او را در برابر خطرات و ماجراجویی‌های جدیدی قرار دهد.

Horizon Forbidden West بزرگتر از نسخه‌ی قبلی خود است و بهبودهای بسیاری به نسبت نسخه‌ی قبلی در آن دیده می‌شود. بازی جهان زیبایی دارد و به خوبی ادامه دهنده‌ی راه نسخه‌ی قبلی به شمار می‌رود.

A Plague Tale: Requiem

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

Requiem از آن دسته بازی‌هایی بود که توانست با بهبود مشکلات نسخه‌ی قبلی در بخش روایت، یکی از زیبا‌ترین و بی‌نقص‌ترین داستان‌ها را در بین بازی‌های منتشر شده در سال ۲۰۲۲، روایت کند. Requiem، داستان هوگو و آمیسیا را پس از بازی اول روایت می‌کند و سعی دارد تا آن را گسترش دهد.

بازی، شما را در نقش دختری ۱۵ ساله قرار می‌دهد و از آنجایی که او قرار نیست تا شمشیری به اندازه‌ی قد خود حمل کند، شاهد مبارزات چالش‌برانگیزی در طول مراحل هستیم. با وجود این که Requiem ضعف‌هایی در بخش مبارزات دارد، اما در کل تجربه‌ی بسیاری خوبی به مخاطب هدیه می‌دهد.

لحظات احساسی، اکشن جذاب و معماهای باکیفیت، به خوبی در بازی پیاده سازی شده‌اند و در طول ۱۵ ساعت محتوای داستانی، حسابی گیمر را درگیر خود می‌کنند و از طرفی Charlotte McBurney در نقش آمیسیا توانست به خوبی در بازی نقش‌آفرینی و گیمر را با خود همراه کند. به طور کلی، Requiem یک تجربه‌ی بسیار ناب را برای طرفداران سبک اکشن ماجراجویی به ارمغان می‌آورد و از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

 Uncharted: Legacy of Thieves Collection

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

 Uncharted: Legacy of Thieves Collection مجموعه‌ای از دو نسخه‌ی بهبود یافته‌ از بازی‌های Uncharted 4 و Uncharted: The Lost Legacy به حساب می‌آید که برای کنسول نسل نهمی سونی و PC در دسترس قرار گرفته است.

Legacy of Thieves، داستان Nathan Drake را به سرانجام خود می‌رساند و بعد از گذراندن ماجراجویی دلچسب و سرگرم‌کننده‌ی خود، گیمر را با Chloe Frazer، از دیگر کاراکترهای محبوب سری، همراه کرده تا باری دیگر به شهری گمشده و ماجراهای درون آن سفر کند.

بازی پورت به نسبت مناسبی روی PC داشت و در بخش‌ گرافیکی پیشرفت چشمگیری کرده بود. ارائه‌ی حالات گرافیکی جدید، نورپردازی بهبود یافته و نرخ‌فریم بدون محدودیت، از جمله ویژگی‌های بسیار خوب این اثر روی رایانه‌های شخصی به شمار می‌رفت.

با وجود این که Legacy of Thieves Collection فروش خوبی را تجربه نکرد، اما کماکان یک کالکشن‌ ارزشمند برای طرفداران سبک اکشن ماجراجویی روی رایانه‌های شخصی و کنسول PS5 به شمار می‌رود و اگر تا به امروز سراغ این اثر نرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنم که حتما سری به این کالکشن دوست داشتنی از استودیوی ناتی‌داگ بزنید.

Cult of the lamb

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

سال ۲۰۲۲ از نظر بازی‌های کوچک و مستقل، سالی بسیار غنی بود و آثاری چون Sifu و Stray از برترین‌های این بخش بودند. اما یکی از بازی‌های مستقل سال که در ژانر اکشن ماجراجویی قرار می‌گرفت، Cult of the Lamb است که توانست تحسین بسیاری از گیمر‌ها و منتقدین را برانگیزد.

داستان بازی عجیب و غریب است. این عنوان شما را در نقش بره‌ای تسخیر شده قرار می‌دهد که مامور می‌شود با ورود به معبدی باستانی به هدایت دیگران بپردازد! در ادامه، شما در قالب یک اثر روگ-لایک، وارد جهان بازی می‌شوید و باید به ماجراجویی در دانجن‌ها و مراحل آن بپردازید و پیروان جدید پیدا کنید.

Cult of the lamb یک تجربه‌ی بصری زیبا، سرگرم کننده و اعتیاد‌آور را برای گیمر به ارمغان می‌آورد و اگر از آثاری چون Hades لذت بردید، انجام این بازی به عنوان یکی از برترین آثار اکشن ماجراجویی، خالی از لطف نخواهد بود.

red-eyed Banished KnightTlou part 2 game of the centurySpider-ManDARKSIREN77امیر حسینMR.BADGUYParhamVisible 6-tigh manکسری نراقیDota2نیتن دریک پیرGAMER 1995mh.p🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉یوهانHitasep????snowgirlMajimamore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • god of war گفت:

    سال خوبی برای اکشن ادونچر بود در واقعا یکی از بهترین سال ها
    گل سر سبد هم که رگنوراک بود
    خیلی دوست دارم زودتر طاعون رو هم تجربه کنم مخصوصا بعد از خوندن نقد هایپم خیلی براش زیاده

    TomcatTlou part 2 game of the centuryBehzad zargarySpider-ManA,,shمحمدAbolfazlChris redfieldKratosVisible 6-tigh manmore
  • I'm Predator گفت:

    جز اکشن ادونچر سونی هیچ حرفی برای گفتن نداره کل گیم هاش شده اکشن ادونچر که نصفشون هم کات سین و همشون هم سوم شخص من موندم این سونی فنا از بس یه مدل گیم پلی دادن خسته نشدن البته بهتر بود بگم فیلم های سینمایی خخخ
    شبیه ساز ربات کشی یا شبیه ساز
    شبیه ساز گربه
    شبیه ساز پیاده روی
    شبیه ساز عنکبوت
    شبیه ساز تبر زنی
    شبیه ساز شمشیرزنی
    شبیه ساز زامبی کشی
    خخخخخ

    jonathan reid (Penitent one)GamerTomcatTlou part 2 game of the centuryشبح اسپارتانSpider-ManMohsen bakhtiariMohsen_2020AlborzLady Apranmore
    • شما که دو تا از ۳ تا بازی بزرگتون شبیه سازن دیگه این حرف رو نزن.
      شبیه ساز پرواز
      شبیه ساز ماشین( میدونم فورتزا هورایزن آرکیده ولی خب میشه شبیه ساز گاز دادن و پا روی پدال گاز گذاشتن هم نام برد، ضمن اینکه نسخه موتور اسپورتش اصلا شبیه ساز رانندگیه)
      و البته هیلو رو هم میتونم شبیه ساز تفنگ بازی بگیم.
      گیمپس هم که پر از بازی های شبیه سازه. گلدتون هم هر موقع به جای اینکه مثل پلاس اسنشیال ۲ تا بازی درست درمون رایگان کنه میاد شبیه ساز های مختلف رو رایگان میکنه.
      کمپانی مورد علاقت رفته ۷۰ میلیارد داده که صاحب شبیه ساز جنگ جهانی و تیر اندازی بشه.
      خدایی خیلی رو دارین شما ها. البته دیگه رو نیست سنگ پای قزوینه

      GamerTomcatTlou part 2 game of the centuryشبح اسپارتانSpider-ManAbolfazlMohsen bakhtiariکریتوس بزرگ(😐میشناسیم)
    • با الفاظ شبیه سازو سینماتیک خودتونو گول بزنین
      در هر صورت مشخصه کویر بودن لاین آپ ایکس باکس در سال ۲۰۲۲ داره این آخرای سال به خوبی تاثیرات خودشو رو برخی کاربرا منجمله شما نشون میده

      GamerTomcatTlou part 2 game of the centuryشبح اسپارتانSpider-Manگیمری عادیکریتوس بزرگ(😐میشناسیم)A,,shمحمد
    • همین که توی هر خبر سعی در تخریب سونی داری بزرگی ما رو میرسونه 😂😂من که فهمیدم چند اکانتی هستی ولی خداییش سهامدار مایکروسافت هستی؟؟این همه اطلاعات از بازی های سونی از کجا میاری نکنه یواشکی بازیشون میکنی کلک 😂😂همین بازی هایی که گفتی با فروش بازی های خودتون مقایسه کن اصلا فروش کنسول ها رو مقایسه کن. این حجم از فشار طبیعی نیست بخدا

      GamerTomcatTlou part 2 game of the centuryکریتوس بزرگ(😐میشناسیم)شبح اسپارتانSpider-Man
    • واقعا نمیدونم گسی که میاد و به لست او آس میگه شبیه ساز زامبی کشی یا به گاد میگه شبیه ساز تبر زنی چی باید گفت و اصلا آیا باید جوابشو داد یا نه ولی این مدل کامنت هارو بین طرفدارای فشاری جعبه خالی زیاد میبینیم این روزا عزیز من بالا بری پایین بیای اکشن ادونچز جز سه سبک اصلی بازی های ویدئویی هست که سونی توش سروره علاوه بر اون یکی از بهترین ریسینگ های جهان رو داره ، بازی های شوتر اول شخص مثل کال آف هم بیشترین سود و فروششون رو پلی استیشن میکنن تو زمینه آر پی چی هم مدل ژاپنیش که انحصار پلی استیشن هستن اکثرا حداقل زمانی مثل فاینال فانتزی و پرسونا تو ار پی جی غربی هم تا ورود استارفیلد همه چیز برابر بوده و کلا ار پی جی غربی دست دو تا کمپانیه یکی سی دی پراجکت یکی هم بتسدا که تا الان اکثر پلیر ها و فروش هر دو کمپانی تو اکوسیستم سونی بوده ، تک زمینه سولز لایک ها هم با وجود بلاد بورن و دیمن سولز که انحصاری پلی استیشن بودن بازم کفه ترازو به سمت سونی سنگین تره و میشه گفت یه سولز باز اکوسیستمش پلی استیشنه چی داری میگی برای خودت خداییش بازی هایی که دارن ریمسک میشن مثل سایلنت هیل برای ایکس باکس ریمیک نمیشن و بازم اکوسیستم برندخ سونیه بالا بری پایین بیای سلطان گیم سونیه اصلا مایکروسافت چهارمین کمپانیه توی گیمینگ اول سونی دوم تنست سوم نینتندو و چهارم مایکروسافت این نسل بدون خرید این همه استودیو قطعا بدون آخرین نسلی بود که ایکس باکس وجود خارجی داشت حالا هم دارن با خرید فله ای و پولی که از خارج از صنعت گیمینگ در آوردن به زور این برند ایکس باکسو زنده نگه میدارن اگه این همه استودیو نمیخریدن تو به من بگو اصلا این نسل ایکس باکس چی بود و چی داشت ؟ در آخرم من خودم به عنوان کسی که کاربر خر دو کنسوله میگم متاسفانه بنظرم مایکروسافت داره میرخ به سمتی که فقط یه سرویس باشه و فقط داره برزسی میکنه تولید سخت افزار ایکس باکس به نفع توسعه ی سرویس خواهد بود یا نه اگه باشه و سرویس هم رشد خوبی داشته باشه ادامه میده به تولید
      اگه ببینه فایده ای نداره و بدون کنسول سرویس رشد میکنه کنسولو تولید نخواهد کرد اگر هم سرویس شکست بخوره کلا از صنعت گیم میره بیرون مایکروسافت همه چیزشو توی گیمینگ روی سرویس گیم پس قمار کرده.

      GamerTlou part 2 game of the centuryThe Beast Masterکریتوس بزرگ(😐میشناسیم)
  • Porfosor گفت:

    امیدوارم سال بعد برای تمامی گیمر ها خوب باشه
    امسال که برای ایکس باکس داران خوب نبود🙂

    GamerTomcatSpider-Man77محمدAbolfazlMOHAMMADmpChris redfieldMr Grimm ripper
  • Espresso گفت:

    LEGO Star Wars: The Skywalker Saga بهترین بازی جنگ ستارگان
    از همه نظر پیشرفت داشته نسبت به نسخه قبل مخصوصا صداگذاری ها رو تا حد امکان شبیه فیلم کردن و برام جالب بود
    سیستم کاور گیری و کامبت میلی بازی فوق العاده جذابه و اصلا گول ظاهر بازی های لگو رو نخورید
    فقط حیف تو یه بخش پسرفت داشت اونم اکشن شدن مراحل هست تو نسخه های قبلی بیشتر پازلی و پلتفرمی بود ولی تقریبا کمرنگ شدن ساخت شخصیت هم که متاسفانه نیست
    Horizon Forbidden West هم که گرافیک و طراحی هنریش کف برانگیزه و حیف اگه کیفیت بقیه بخش هاشم بیشتر بود خیلی خوش میگذشت که تو دنیاش بگردی ولی… 🙂
    Cult of the lamb هم برام تکراری شد…. ارت استایلشم تا حدی تنگ بود و اون حس کیوت و اینا رو نداشت اصلا ولی خب بازیه خوبیه فقط به سلیقه من نخورد با اینکه هایپش بودم😄

    nooneMr Grimm ripper
  • Cult of the lamb این بازی خیلی جالبه تو لیست هم گذاشتید …..نکته ش هم اینه با وجود گوگولی بودن به شدت روایت تاریک و تلخی داره

    GamerSpider-Man77pacman remasteredگیمری عادی
  • طاها گفت:

    به شدت بازی های جذابی داخل لیست حداقل برای من بودند یکیش لگو جنگ ستارگان بود که خیلی خوش ساخت بود و گاد آف وار و آنچارتد هم که جای خود دارند.

    Spider-Manگیمری عادی
  • سونی رو بیشتر میپسندم چون به شخصه نمیتونم بازی اول شخص رو بیشتر از ۱۰ دقیقه انجام بدم بخاطر مایع میانی گوش و انحصارهاش هم که دیگه حرفی برای گفتن نمیزاره مخصوصا گاد . ولی در کل دوتا بازم

    Tomcat
بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال ۲۰۲۲ - گیمفا