آخرالزمان با چاشنی جنون | اولین نگاه به عنوان Mad Max - گیمفا
آخرالزمان با چاشنی جنون | اولین نگاه به عنوان Mad Max - گیمفا
آخرالزمان با چاشنی جنون | اولین نگاه به عنوان Mad Max - گیمفا
آخرالزمان با چاشنی جنون | اولین نگاه به عنوان Mad Max - گیمفا

آخرالزمان با چاشنی جنون | اولین نگاه به عنوان Mad Max

رضا رحیمی
۱۳:۴۳ ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
آخرالزمان با چاشنی جنون | اولین نگاه به عنوان Mad Max - گیمفا

تعبیر شما از آخرالزمان چیست ؟ میتوان تصور کرد که روزی انسانها به بهانه های مختلف به جان یکدیگر بیفتند. آیا آخرالزمان چیزی خواهد بود که ما تصور میکنیم ؟ جنون ؟ خشونت ؟ فقر ؟ جنگ و و و ! این بار Avalanche  آمده است تا تعبیر جدیدی از آخرالزمان را برایتان معنا کند. آخرالزمانی که در آن یک گلوله هم یک گلوله است. آخرالزمانی که شما را میان سیلی از خشونت و اتمسفری دیوانه کننده رها میکند تا برای بقایتان بجنگید. آخرالزمانی که خشونت شما، دقایق بیشتری برای زنده ماندن را به ارمغان می آورد ! آخرالزمان اینجاست … مرز جنون !

Mad Max title excerpt from end of E3 2013 trailer reveal during Sony press conference.jpg

نام بازی :  Mad Max

سازنده : Avalanche Games

ناشر : Warner Bros

سبک : اکشن، دنیای باز، آخرالزمانی

پلتفرم : PC, X360, PS3, Xbox One ,PS4

تاریخ انتشار :سال۲۰۱۴

مکس دیوانه در عنوان مکس دیوانه آنچنان هم دیوانه نیست ! او همانند مل گیبسون یا حتی تام هاردی در فیلم جدید این سری نیست. چه کسی اهمیت میدهد که این خشونت جذاب است یا نه ؟! همانند اثر قبلی استدیو Avalanche یعنی Just Cause، مکس دیوانه نیز به صورت دنیای باز طراحی شده است. اما دنیای بازی که مملو از شن و ماسه و دشمنانی دیوانه است. این خود شما هستید که باید با خشونت مقابله کنید. اما با چه ؟ چه چیزی توانایی مقابله با خشوت را دارد. آری؛ جنون راه خوبی برای شکست خشونت است. پس به دنیای دیوانگان خوش آمدید …

همه چیز از ۲۴ فروردین ۹۲ آغاز شد … دامنه های اینترنتی پیرامون برند Mad Max به ثبت رسیدند. این دامنه های ثبت شده شامل  MadMaxGame ،MadMaxTheGame و  WorldGoneMadLegendOfMax بودند. دامنه ها توسط Warner Bros به ثبت رسیده، این کمپانی ناشر بین الملی Mad Max 2 بوده و برای Beyond Thunderdome نیز نقش حمایتی داشته است. پیش از این اعلام شده بود که Mad Max و Just Cause 3  ممکن است عناوین نسل بعد باشند.

بر میگردیم به سال ۲۰۰۸؛ در آن سال کارگردان God of War 2 آقای Cory Barlog به عنوان کارگردان بازی Mad Max : Fury Road انتخاب شده بود و جورجو میلر کارگردان فیلم نیز اعلام کرده بود که ساخت بازی،‌ ارتباط تنگاتنگی با فیلمشان دارد.

در سال ۲۰۱۰ رسما اعلام شد که بارلوگ به همراه استدیو Avalanche در حال کار بر روی عنوان بعدی از سری Mad Max هستند که نزدیک به زمان عرضه ی فیلم منتشر میشود.گفتنی است بارلوگ در سال ۲۰۱۲ از Avalanche جدا شده و به Square Enix پیوست.فیلم Mad Max : Raod Fury با بازی چارلیز ترون و تام هاردی  هم اکنون در مرحله فیلمبرداری است و انتظار میرود تا سال ۲۰۱۴ در سرتاسر جهان اکران شود.

آغاز کار …

تب ساخت عناوین جهان آزاد روز به روز در میان سازندگان بازی در حال بیشتر شدن است و به همین علت بود که در کنفرانس سونی در E3 شاهد رونمایی از یک بازی جهان آزاد جالب آخرالزمانی با نام Mad Max بودیم. این عنوان توسط سازنده ی Just Cause 2 یعنی استدیوی Avalanche در حال ساخته شدن است و رونمایی از این بازی در کنفرانس سونی باعث شد که عده ای این عنوان را انحصاری ps4 فرض کنند که سرانجام فاش که این گونه نیست.

آخرالزمان با طعم شن !

دنیای Mad Max با خشونت و جنون همراه شده تا تعبیری جدید از آخرالزمان و پایان کار انسانها را نمایان سازد. شهرها به زیر شن فرو رفته اند و دیگر شهری وجود ندارد. تا چشم کار میکند بیابان است و گرد و غبار … این چیزی است که ما را به یاد جهنم کاپیتان مارتین واکر می اندازد. آخرالزمان با طعم شن !

thumbnail 2 d38a75a0 v2

داستان جدید و کاملاً مدرنی را در این عنوان شاهد خواهیم بود. درست برخلاف فیلم. جنگجوی جاده ها بازگشته است. بدون خودرو ! وسیله نقلیه اش را شما باید بسازید. چیزی که مکس را به سلطان بلامناضع جاده ها بدل خواهد کرد، ماشین جدیدش است. چیزی که ‘Magnum Opus‘ نام گرفته است. با تکیه بر ماشین خود، خواهید توانست زمینهای بایر را پشت سر گذاشته و بر مشکلات حمل نقل در شنزار فائق آیید. چیزی که مسلم است این است که این خودرو جدید بسیار بهتر از وسایل حمل و نقل اسبق مکس ظاهر خواهد شد. گزینه های بسیاری برای شخصی سازی در بازی وجود دارد. با کمک شخصی سازی قادر به کشف مناطق جدیدتر و مبارزه با دشمنان خواهید بود. بیش از ۵۰ سواری در این عنوان حضور دارد اما بهترین و اصلی ترین وسیله نقلیه بازی همان خودرو مخصوص مکس، Magnum Opus است.

مکس دیوانه در آخرالزمان دیوانگان

مکس دیوانه در آخرالزمان دیوانگان

مدمکس تجربه جدیدی از سبک دنیای باز آخرالزمانی را به ارمغان خواهد آورد که اتومبیلها نبض این عنوان خواهند بود. مبارزه با راهزنان با کمک خودروها امکان پذیر خواهد بود و پیدا کردن قطعات مورد نیاز خودروها گیم پلی مد مکس را چالش برانگیز ساخته است.

در این مورد Samantha Ryan ، تهیه کننده ، سازنده و معاون ارشد مدیرعامل کمپانی Warner Bros اعلام کره است :

    Mad Max مکان هایی را به گیمر ها ارایه خواهد داد که باید در زمین های بایر این عنوان جهان آزاد برای سفارشی سازی کردن ماشین های خود به مبارزه بپردازند. ما بسیار خوشحال هستیم که با استدیوی Avalanche برای ارایه ی یک عنون جهان آزاد نسل بعدی کار می کنیم  ، چرا که این عنوان دارای مبارزات تن به تن قوی همراه با نبردهای ماشینی پویا می باشد.

Christofer Sundberg موسس استدیوی Avalanche و مدیر ارشد خلاق این شرکت هم اعلام کرده است :

  بیش از یک دهه ساخت بازی های جهان آزاد باعث شده که ما به این نقطه برسیم. محیط های نابود شده و آخرالزمانی این بازی الهام بخش ما برای ساخت یک تجربه ی جسورانه و متنوع می باشد که در این جهان رانندگی ، مبارزه و مهارت برای زنده ماندن امری ضروری است.

من یک افسانه ام ؟!

اگر به تم کلی بازی نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که عنوان مکس دیوانه به فیلم من یک افسانه ام/ I Am Legend با ایفای نقش بازیگر محبوب هالیوودی، ویل اسمیت/ Will Smith شباهت بی حد و حصری دارد. حضور شگ همراه مکس نیز گواهی بر این ادعاست و ما را یاد سگ دکتر رابرت نویل(با بازی ویل اسمیت) در آن عنوان، سامانتا می اندازد.

سرنوشت در دستان خودروها !

بخش اساسی گیم پلی را وسایل نقلیه تشکیل داده اند. هر وسیله نقلیه ای که در ابتدا پیدا میکنید یا میسازید قدرت آنچنانی ندارد اما شما خواهید توانست از راه های مختلفی نظیر انجام دادن ماموریتهای فرعی، مبارزه با راهزنان و … آپگریدهای بسیاری را بدست آورید و به قدرت ماشینتان بیفزایید. امکانات و قطعات جدیدی به ماشینتان تزریق کنید و سلطان بی رقیب این آخرالزمان وحشی بشوید. همچنین خودرو ها بسیار آسیب پذیر طراحی شده اند و وظیفه بهبود و تعمیر آنها بر عهده بازیباز خواهد بود. با کمک قطعاتی که در محیط اطرافتان خواهید یافت، اجازه تعمیر و آپگرید خودرو را بدست خواهید آورد. مکس میتواند از وسایلی نظیر پیچ و مهره ها و فلزات پیچ خورده که از وسایل نقلیه معدوم شده باقی مانده استفاده کند. این وسایل منابع ارزشمندی برای مکس هستند که با کمک آنها قادر به آپگرید Magnum Opus خواهد بود.

در mad max خودرو = بقا

در Mad Max خودرو = بقا

خطرناک، وحشیانه، خائنانه !

سه کلمه ای که در بالا خواندید، شعار دنیای Mad Max است !  راهزنان و قاتلان در راه شما کمین خواهند کرد و بر روی ماشینتان میپرند. این شما هستید که از طریق شیشه ی عقبی و جلویی خودرویتان باید شر مهاجمان را بخوابانید وگرنه مرگ دردناکی را مشاهده خواهید کرد. مکس میتواند از شیشه های کناری خودرو بیرون آمده و با حالت آهسته/ Slow Motion به دشمنانی که بر روی ماشینتان قرار دارند، شلیک کرده و از این مخمصه رهایی یابد. همچنین مکس میتواند با یک دست به هدایت خودرو پرداخته و با دست دیگرش به دفع تعقیب کنندگان سواره بپردازد. وی میتواند با کمک سگ خود دشمنان را سرگرم کند و بدین طریق به مخزن سوخت خودروی دشمنان شلیک کرده و معدومشان کند. شما میتواند به گروهی از دشمنان نزدیک شده و پس از شلیک به مخازن و موارد منفجره نزدیک آنها از معرکه بگریزید. در این حالت موجی از انفجار به سبک فیلمهای پر زد و خورد هالیوودی پشت سر شما ایجاد خواهد شد، مسلماً برای طرفداران هشدار برای کبری۱۱ تجربه چنین کارهایی خالی از لطف نیست !

استخراج، برگ برنده شما !

استخراج و جمع آوری منابع در مکس دیوانه مهمترین بخش را تشکیل می دهد. شما با کمک جمع آوری منابع قادر خواهید بود زنده بمانید و خطرات احتمالی محیط را دفع کنید. با جست و جو در آخرالزمان شنی مکس قطعه ای را کشف میکند به نام “فک” ! وی این قطعه را جلوی خودروی خود قرار می دهد. این قطعه شبیه یک موتور بزرگ است که هنگام حرکت و گهگاهی صداهای مخوفی نظیر شیون یک نوزاد از آن به گوش میرسد. با کمک قطعه مذکور شما قادر به تکه تکه کردن دشمنان خود با خشونتی افسار گسیخته خواهید بود. تمامی این اطلاعات حاکی از این است که مکس دیوانه با کمک ماشینهایش ساعتهای عمرش را میخرد !

جهانی بسیار وسیع

mad max fury road

Mad Max : Fury Road

نقشه بازی همانند آثاری نظیر فارکرای ۳ و Assassin’s Creed 3 با رسیدن به نقاط خاصی آپدیت می شود و جهانی بزرگ  و یکپارچه را شکل می دهد. بسیاری از مناطق در نقشه قفل هستند و شما باید با سفر به آنها، به دامنه اکتشافات خود بیفزایید. مکس در هنگام خروج از اتومبیل قادر به مبارزه تن به تن خواهد بود. وی میتواند با یک اسلحه تک تیرانداز، به نابود کردن دشمنان بپردازد یا یک میله آتشین را در قفسه سینه یک راهزن فرو کند ! چیزی که بدیهی است، خشونت بی حد و حصر و افسارگسیخته این اثر است که آن را به یک بازی کاملاً بزرگسالانه بدل کرده است.

مکس میتواند با کمک دسته چاقوی خود یا یک شاتگان، دشمنان را یکی پس از دیگری به جهنم بفرستد. یا میتواند آنان را عذاب دهد تا به مرگ تدریجی بمیرند. خیلی وحشیانه است نه ؟ نه ! وحشیانه تر از آن اعمال دشمنان و راهزنان اسن که به هیچ کس رحم نمیکنند. این بدان معناست که جو حاکم بر مد مکس، جوی فال اوت گونه ـست؛ یعنی هر کس به فکر بقای خود است و در این راه همه چیز را فدا میکند، حتی انسانیت …

مکس از تاکتیک هم بی بهره نیس. وی میتواند با دوربین خود مواضع دشمنان را زیر نظر بگیرد و اعمال خردمندانه ای از خود نشان دهد. وی میتواند با یک اسلحه کالبیر ۵۰ در نزدیکی مواضع دشمنان به مخازن اشتعال پذیر یورش برده و یا به هدشات کردن دشمنانش بپردازد. در این حالت است که دوربین به سبک آثار تک تیراندازی و به صورت سینمایی مسیر گلوله را تا سوراخ شدن مغز دشمن دنبال خواهد کرد. تصور کنید چقدر سوراخ کردن مغز دشمنان، آن هم با اسلحه سنگینی نظیر کالیبر ۵۰ لذت بخش خواهد بود !

دیوانه علیه دیوانه

اگر در نزدیکی کمپ دشمنان شناسایی شوید، دشمنان با به صدا درآوردن زنگ یا انفجاری خفیف سایرین را با خبر میسازند و اینجاست که سیلی از دشمنان دیوانه به سویتان گسیل می شود. از همه بدتر رانندگان وحشی هستند که تمام مهارتهای شما را دارند و اگر با خودرویتان پا به فرار بگذارید شما را تعقیب کرده و ماشینتان را آماج حمله گلوله و میله های آتشین قرار می دهند.

خشونت افسارگسیخته بر سنگینی اتمسفر بازی افزوده

خشونت افسارگسیخته بر سنگینی اتمسفر بازی افزوده

فرار بهتر از قرار !

همیشه جنگیدن و استقامت راه حل مناسبی نیست.واضح است که در مواقع افشای هویت استفاده از یک استراتژیک مناسب بسیار خوب خواهد بود. در این لحظات بهترین راه فرار است ! گاهی اوقات باید از هر موقعیتی برای فراتر از دست گله ی دشمنان استفاده کرد. همین فرار نیز دردسر ساز می شود. دشمنان به صورت گله ای شما را تعقیب خواهند کرد و در این تعقیب و گریز کوبنده و مرگبار کسی که باهوش تر باشد باقی می ماند. باید گفت فرار بهترین راه برای بقاست …

سخن آخر …

Mad Max قطعاً عنوانی جاه طلبانه ای است و آمده تا جای پای بزرگانی نظیر The Last Of Us بگذارد. تجربه ی این اثر برای طرفداران سبک دنیای باز خالی از لطف نیست. به خصوص زمانی که آخرالزمان نیز چاشنی آن شده باشد. دنیای باز بودن بازی به خودی خود بر جذابیت اثر افزوده است. خشونت نیز که علاقه بسیاری از گیمران است چاشنی این اثر می باشد. نماشها و اسکرین شات ها گرافیک زیبایی را نشان میدهند و صد البته ما با عنوانی قدرتمند و نسل بعدی طرف هستیم. استدیو Avalanche پیش از این با سری Just Cause امتحان خود را پس داده و جای هیچ نگرانی نیست که این اثر ضعیف ظاهر شود. مد مکس برای عرضه در سال ۲۰۱۴ برنامه ریزی شده است. منتظر یک آخرالزمان مدرن باشید …

شما میتونید تریلر عنوان Mad Max در E3 2013 را از گیمفا و در پایین دانلود کنید.

دانلود تریلر با کیفیت بالا

دانلود تریلر با کیفیت SD

آخرالزمان مدرن به سبک اینک آخرالزمان کارمک مککارتی

آخرالزمان مدرن به سبک “اینک آخرالزمان کارمک مککارتی”

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخرالزمان با چاشنی جنون | اولین نگاه به عنوان Mad Max - گیمفا
آخرالزمان با چاشنی جنون | اولین نگاه به عنوان Mad Max - گیمفا
آخرالزمان با چاشنی جنون | اولین نگاه به عنوان Mad Max - گیمفا
آخرالزمان با چاشنی جنون | اولین نگاه به عنوان Mad Max - گیمفا
آخرالزمان با چاشنی جنون | اولین نگاه به عنوان Mad Max - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخرالزمان با چاشنی جنون | اولین نگاه به عنوان Mad Max - گیمفا
آخرالزمان با چاشنی جنون | اولین نگاه به عنوان Mad Max - گیمفا