ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا
ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا
ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا
ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا

ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا

با بازگشت هنری کویل به عنوان مرد پولادین دنیای سینمایی دی‌سی و ساخت فیلم Man of Steel 2، گزینه‌های زیادی برای حضور ابرشرورهای مطرح داستان‌های دی‌سی و تقابل آن‌ها با سوپرمن به میان آمده است.

آخرین‌بار در فیلم Zack Snyder’s Justice League شاهد هنرنمایی هنری کویل (Henry Cavill) در قامت آخرین پسر از سیاره کریپتون بودیم. با این حواشی‌های تمام نشدنی کمپانی برادران وارنر و بی‌برنامگی‌های آن‌ها باعث شد تا زمزمه کناره‌گیری این بازیگر از نقش سوپرمن مطرح شود که سیل گسترده اعتراض طرفداران دی‌سی را در پی داشت.

با این حال به لطف تلاش‌ها و زحمات دوئین جانسون (Dwayne Johnson) شاهد بازگشت سوپرمن هنری کویل به دنیای سینمایی دی‌سی در پروژه Black Adam بودیم که نه تنها شگفتی طرفداران دی‌سی را در پی داشته است، بلکه باعث خواهد شد تا DCEU رنگ و بوی جدیدی به خود بگیرد که امید می‌رود بی‌برنامگی‌های چند سال اخیر مدیران این فرنچایز رو به بهبودی برود.

حال که هنری کویل به نقش نمادین خود در سینما بازگشته است، پروژه‌های متعددی حول محور او می‌تواند ساخته شود که Man of Steel 2 محتمل‌ترین گزینه فعلی ما می‌باشد. با این حال ساخت پروژه‌ جدیدی از لیگ عدالت نیز دور از انتظار نمی‌باشد که می‌تواند منجر به گردهمایی قهرمانان جدید دنیای سینمایی دی‌سی بشود. در هر صورت این پروژه‌ها نیازمند حضور ابرشرور بزرگی خواهد بود که چالشی بزرگ را در حد و اندازه قدرت‌های بی‌شمار سوپرمن خلق نماید.

به همین دلیل نیز در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به معرفی شخصیت‌های شروری بپردازیم که می‌توانند در پروژه‌های پیش روی DCEU در مقابل آخرین پسر سیاره از کریپتون حضور یافته و نبردهایی حماسی و تماشایی را رقم بزنند. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

سالومون گراندی

ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا
Solomon Grundy
  • خالقین: آلفرد بستر (Alfred Bester) و پال رین‌من (Paul Reinman)
  • نخستین حضور در دنیای کمیک: کمیک All-American Comics در سال ۱۹۴۴

سایرس گلد یک گانگستر بسیار شرور و بدذات بود که در یک باتلاق سقوط کرد و پس از سال‌ها به عنوان یک زامبی بسیار عظیم‌الجثه و قدرتمند تحت عنوان سالومون گراندی به دنیای زنده‌ها راه پیدا کرد.

با وجود این که او با قهرمانان زیادی از دنیای دی‌سی شاخ به شاخ شده است، اما قدرت‌های فیزیکی او و ظاهر عظیم‌الجثه‌اش می‌تواند منجر به یک رویارویی جذاب و تماشایی با سوپرمن هنری کویل بشود. همچنین نباید از یاد برد که سالومون گراندی توسط سحر و جادو به وجود آمده و یکی از نقاط ضعف سوپرمن نیز همین جادو می‌باشد؛ مسئله‌ای که می‌تواند رقم‌زننده لحظاتی جذاب بین این دو شده و شاهد آسیب‌پذیری سوپرمن نیز باشیم. با توجه به این که دنیای سینمایی دی‌سی ذاتی تاریک، جدی و بی‌رحمانه‌ای دارد، می‌تواند استفاده مناسبی از این موجود مخوف کرده و او را از طریق DCEU در مقابل قهرمانان خود مخصوصاً سوپرمن قرار بدهد.

مستر میکسیزپیتلیک

ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا
Mister Mxyzptlk
  • خالقین: جری سیگل (Jerry Siegel) و جو شوستر (Joe Shuster)
  • نخستین حضور در دنیا کمیک: کمیک Superman در سال ۱۹۴۴

شخصیت مستر میکسیزپیتلیک با آن اسم عجیب و غریب و سخت خود علی‌رغم پتانسیل‌های بالایی که دارد، اما تاکنون حضور چشمگیری در سینما و تلویزیون نداشته است.

این شرور کوتاه قامت که رقم‌زننده برخی از جذاب‌ترین صحنه‌های انیمیشن سریالی سوپرمن بوده است، در بعد پنجم به زندگی مشغول بوده و می‌تواند بعد دنیای ما و واقعیات را دست‌کاری نماید. علی‌رغم این که او به هیچ عنوان نمی‌تواند از لحاظ قدرت فیزیکی و بدنی با سوپرمن به رقابت بپردازد، اما یکی از باهوش‌ترین شخصیت‌های تاریخ کمیک‌های دی‌سی است که بارها سوپرمن را در تله‌های ویرانگر خود به دام انداخته و ذهن او را به چالش کشیده است. تنها راهی که می‌توان تله‌ها و چالش‌های مرگبار وی را خنثی کرد، این است که مستر میکسیزپیتلیک مجبور شود تا نام خود را بر زبان بیاورد. رویارویی ذهنی سوپرمن هنری کویل با این ابرشرور عجیب و غریب بر پرده سینما می‌تواند نتیجه‌ای متفاوت و در عین حال جذاب را در پی داشته باشد.

بیزارو

ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا
Bizarro
  • خالقین: اتو بایندر (Otto Binder) و جورج پپ (George Papp)
  • نخستین حضور در دنیای کمیک: کمیک Superboy در سال ۱۹۵۸

بیزارو یکی از شخصیت‌های جذاب و بسیار متفاوت در دنیای کمیک می‌باشد که دقیقاً نقطه مقابل کلارک کنت قرار داشته و در سریال Superman & Lois حضوری تماشایی را از خود به نمایش گذاشته است.

علی‌رغم این که روایات متفاوتی از مدل به وجود آمدن او به میان آمده است، اما در حالت کلی بیزارو موجودی متعلق به دنیای بیزارو می‌باشد که تمام توانایی‌هایش نقطه عکس سوپرمن است. علی‌رغم وجه ذهنی و عقلی او، در تمام ویژگی‌ها همانند سوپرمن بوده با این تفاوت که ویژگی‌های آن‌ها خلاف یکدیگر می‌باشد؛ بدین صورت که چشمان لیزری و آتشین سوپرمن، در بیزارو حالت یخی دارد یا سنگ کریپتون که به عنوان نقطه ضعف سوپرمن محسوب می‌شود برای بیزارو حالتی تقویت کننده دارد. با این حال هر دوی آن‌ها عشقی وصف‌نشدنی نسبت به لوئیس لین دارند که نکته بسیار جالبی به شمار می‌رود. قطعاً هنرنمایی هنری کویل در قامت سوپرمن و بیزارو نه تنها می‌تواند به نقطه عطفی در کارنامه این بازیگر دوست‌داشتنی بدل گردد، بلکه می‌تواند لحظاتی جذاب و مثال‌زدنی را بر پرده سینما برای مخاطبین نیز رقم بزند.

پاراسایت

ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا
Parasite
  • خالقین: جیم شوتر (Jim Shooter)، گرگ راکا (Greg Rucka)، آرون کادر (Aaron Kuder) و جان اوستراندر (John Ostrander )
  • نخستین حضور در دنیای کمیک: کمیک Action Comics در سال ۱۹۶۶

شخصیت پاراسایت را می‌تواند به عنوان یکی از منحصر به فردترین دشمنان سوپرمن به حساب آورد که در صورت کارگردانی مناسب، می‌تواند یک شگفتی را بر پرده سینما رقم بزند.

قدرت اصلی پاراسایت در تخلیه کامل قدرت‌های سوپرمن می‌باشد که باعث شده تا این قهرمان برای رویارویی با این ابرشرور مشکلات مشقت‌بار بسیاری را تحمل کرده و برای نابودی او دست به دامن راه‌های کاملاً جدیدی بشود. پاراسایت یکی از معدود شخصیت‌هایی است که عملاً سوپرمن نمی‌تواند به لحاظ فیزیکی شانسی در برابر وی داشته باشد و این مسئله در کنار جثه بزرگ این ابرشرور و قدرت‌های فیزیکی مهلکش می‌تواند به چالشی غافلگیر کننده برای آخرین پسر سیاره کریپتون تبدیل شود. با توجه به هنرنمایی جذاب هنری کویل و حالات صورت وی در مواجه با تهدیدات مختلفی که قبلاً در سینما مشاهده کرده‌ایم، رویارویی او با پاراسایت می‌تواند طرفداران دنیای سینمایی دی‌سی را هیجان‌زده نماید.

متالو

ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا
Metallo
  • خالقین: رابرت برنستاین (Robert Bernstein) و آلفرد پلاستینو (Alfred Plastino)
  • نخستین حضور در دنیای کمیک: کمیک Action Comics در سال ۱۹۵۹

متالو یکی از به یاد ماندنی‌ترین دشمنان سوپرمن در دنیای کمیک می‌باشد که حضوری جذاب نیز در انیمیشن‌های دی‌سی داشته و وقت آن رسیده که شاهد تقابل آن‌ها بر پرده سینما باشیم.

قدرت‌های او به راحتی می‌تواند سوپرمن را فلج نماید. زیرا از یک هسته کریپتونی در زره خود بهره می‌برد که نه تنها نقطه ضعف اصلی کلارک کنت محسوب می‌شود، بلکه این هسته می‌تواند قدرت فیزیکی متالو را به طرز چشمگیری افزایش داده تا ضرباتی مهلک و ویرانگر را به سوپرمن وارد نماید. او با وجود این که با شخصیت‌های دیگری همچون لکس لوتر همکاری داشته است اما همچنان تنها و تنها به خود وفادار بوده و به تنهایی می‌تواند چالش‌های بسیاری را برای سوپرمن ایجاد نماید. اگر که بتوان منشأ تاثیرگذار وی را با کارگردانی مناسب و خلق صحنه‌های اکشن به درستی ترکیب کرد، رویارویی او با سوپرمن هنری کویل می‌تواند خاطراتی فراموش نشدنی را برای مخاطبین رقم بزند.

مانگول

ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا
Mongul
  • خالقین: جیم استارلین (Jim Starlin) و لین وین (Len Wein)
  • نخستین حضور در دنیای کمیک: کمیک DC Comics Presents در سال ۱۹۸۰

مانگول یکی از ابرشرورهای بزرگ و قدرتمند دنیای کمیک می‌باشد که پس از رویداد Warworld Saga دوبارعه سر و کله‌اش پیدا شده و عملاً می‌تواند تهدیداتی در حد و اندازه دارک‌ساید برای ابرقهرمانان دی‌سی مخصوصاً شخصیت سوپرمن ایجاد نماید.

او امپراطور سرزمینی تحت عنوان “دنیای جنگ” می‌باشد که مملو از جنگجوهایی بسیار ماهر و بی‌رحم است که گوش به فرمان رهبر قدرتمند خود هستند. مانگول به حدی قدرتمند، زیرک، باهوش و بی‌رحم است که به راحتی موفق شده تا ساختمان تجمع اعضای لیگ عدالت را با خاک یکسان کرده و سوپرمن را به چالش بکشد. او به حدی هولناک و مخوف است که حتی سران استودیو دی‌سی و کمپانی برادران وارنر می‌توانند مانگول را به عنوان شخصیت خبیث فیلم لیگ عدالت بعدی در نظر بگیرند. همین مسئله می‌توان بیانگر چالشی باشد که سوپرمن هنری کویل در رویارویی احتمالی با مانگول تجربه خواهد کرد.

لکس لوتر

ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا
Lex Luthor
  • خالقین: جری سیگل (Jerry Siegel) و جو شوستر (Joe Shuster)
  • نخستین حضور در دنیای کمیک: کمیک Action Comics در سال ۱۹۴۰

امروزه کسانی که کوچکترین شناختی از کمیک‌های دی‌سی و شخصیت سوپرمن داشته باشند، نام لکس لوتر را شنیده‌اند. همان رابطه‌ای که بتمن با جوکر یا مرد عنکبوتی با گرین گابلین دارد را لکس لوتر و سوپرمن نیز نسبت به یکدیگر تجربه کرده‌اند.

دشمن دیرینه و قسم خورده سوپرمن علی‌رغم این که هیچ قدرت ماوراءالطبیعی در اختیار ندارد اما به سبب ثروت هنگفت و هوش بالایی که دارد موفق شده تا به تهدیدی بسیار خطرناک و مهلک برای کلارک کنت تبدیل شود که می‌تواند به راحتی مرگ وی را رقم بزند. جسی آیزنبرگ (Jesse Eisenberg) تاکنون ۲ بار در دنیای سینمایی دی‌سی وظیفه به تصویر کشیدن این شخصیت را بر عهده داشته که هیچ نشانه‌ای از لکس لوتر دنیای کمیک نشان نداده و بسیار ناامید کننده این نقش را ایفا کرده و حتی صدای طرفداران سوپرمن را نیز درآورده است. انتظار می‌رود که جیمز گان (James Gunn) و تیم او، باری دیگر و این بار حساب شده این ابرشرور محبوب و جذاب دنیای کمیک را بر پرده سینما در مقابل هنری کویل به تصویر بکشند تا خاطرات آزار دهنده Batman v Superman: Dawn of Justice در نزد طرفداران جبران گردد.

برینیاک

ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا
Brainiac
  • خالقین: اتو بایندر و آلفرد پلاستینو
  • نخستین حضور در دنیای کمیک: کمیک Action Comics سال ۱۹۵۸

مخلوق تکنو-ارگانیک بسیار باهوش و قدرتمند دنیای دی‌سی برینیاک نام دارد که به عنوان دشمن خونی سوپرمن شناخته شده و شایعات مختلفی نیز از حضور او در دنیای سینمایی دی‌سی به گوش رسیده است.

این سایبورگ قدرتمند و زیرک دی‌سی به عنوان یک کلکسیونر بی‌رحم شناخته می‌شود که به نقاط مختلفی از جهان هستی سفر کرده و تمدن‌های گوناگونی را به بردگی گرفته است. او حتی زادگاه کلارک در سیاره کریپتون یعنی کاندور را نیز به تصاحب خود درآورده که باعث شده تا سوپرمن کینه‌ای عمیق از وی بر دل داشته که زمینه‌ساز رویارویی‌های بسیاری بین این دو شده است. سریال Krypton ثابت کرد که در صورت پرداخت مناسب به برینیاک، می‌توان داستانی زیبا و بسیار درگیر کننده را حول محور بی‌رحمی‌های این شخصیت به تصویر کشید و انتظار می‌رود که دنیای سینمایی دی‌سی با برنامه‌ریزی مناسب و شخصیت‌پردازی کافی، اقتباسی تماشایی و پرهزینه را از رویارویی برینیاک و سوپرمن هنری کویل به تصویر بکشد که حتی می‌تواند منجر به اختصاص یک فاز کامل حول محور این سایبورگ بسیار خطرناک نیز بشود.

بلک آدام

ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا
Black Adam
  • خالقین: اتو بایندر و سی. سی. بک (C. C. Beck)
  • نخستین حضور در دنیای کمیک: کمیک The Marvel Family سال ۱۹۴۵

با وجود این که بازگشت هنری کویل در نقش سوپرمن و ساخت پروژه‌های جدید حول محور او به یک مسئله قطعی تبدیل شده است اما تنها شخصیتی که تاکنون تایید شده در مقابل هنری کویل قرار خواهد گرفت، بلک آدام می‌باشد که دوئین جانسون ایفای نقش آن را بر عهده گرفته و در صحنه پس از تیتراژ فیلم Black Adam نیز شاهد جرقه رویارویی آن‌ها بوده‌ایم.

همانطور که در فیلم اختصاصی بلک آدام نیز مشاهده کردیم، قدرت‌های او شباهت زیادی به شخصیت شزم داشته و به راحتی می‌تواند با سوپرمن به رویارویی پرداخته و خرابی‌های بسیاری به بار بیاورد. این مسئله که دوئین جانسون و هنری کویل در قامت بلک آدام و سوپرمن روبروی یکدیگر قرار خواهند گرفت، موضوع تایید شده و شفاف می‌باشد؛ با این حال زمان این رویارویی و چگونگی آن هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و به نظر نمی‌رسد که چنین اتفاقی در دو الی سه سال آینده به وقوع بپیوندد. باید دید که تقابل هیجان‌انگیز و مورد انتظار آن‌ها در پروژه‌ای همچون Batman v Superman رخ می‌دهد یا همانند شایعاتی که از برنامه کمپانی وارنر منتشر شده بود، بلک آدام به شرور بزرگ یکی از فازهای DCEU تبدیل می‌شود که مقابله با وی در چندین و چندی فیلم مختلف رقم خواهد خورد.

دارک‌ساید

ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا
Darkseid
  • خالق: جک کربی (Jack Kirby)
  • نخستین حضور در دنیای کمیک: کمیک Superman’s Pal Jimmy Olsen در سال ۱۹۷۰

قدرتمندترین، باهوش‌ترین، بی‌رحم‌ترین و خطرناک‌ترین موجود هستی در کمیک‌های دنیای دی‌سی که فرمان‌روای سیاره آپوکالیپس بوده و بارها و بارها اعضای لیگ عدالت را تا مرز نابودی کامل پیش برده است، دارک‌ساید نام دارد.

با قاطعیت می‌توان گفت که هیچ حد و مرزی نمی‌توان برای قدرت‌ها و توانایی‌های دارک‌ساید در نظر گرفت و رویارویی با او کل اعضای لیگ عدالت را در بر می‌گیرد. دارک‌ساید به حدی قدرتمند است که پرتوهای امگای وی به تنهایی می‌تواند یک شهر را با خاک یکسان نماید. در برنامه‌ریزی اولیه برای دنیای سینمایی دی‌سی، در نظر گرفته شده بود تا دارک‌ساید و باقی خدایان جدید دی‌سی به عنوان شرور اصلی در نظر گرفته شده تا نقشی همانند تانوس در دنیای سینمایی مارول را برای DCEU ایفا نمایند. برنامه‌ریزی‌ای که از فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice آغاز شد، در فیلم Zack Snyder’s Justice League شخصاً دارک‌ساید حضور یافت و در دنباله‌های دوم وسوم لیگ عدالت نیز قرار بود تا شاهد تقابل او با سوپرمن هنری کویل و باقی اعضای لیگ عدالت باشیم. با این حال پس از تغییرات دنیای سینمایی دی‌سی و ریبوت احتمالی آن در فیلم The Flash که سال ۲۰۲۳ اکران خواهد شد، به نظر می‌رسد که برنامه‌ها برای استفاده از شخصیت دارک‌ساید حداقل برای مدتی طولانی کنار گذاشته خواهد شد.

با این حال اگر که کمپانی برادران وارنر و استودیو دی‌سی بخواهند رویه‌ای همچون MCU را در پیش گرفته و شخصیت بزرگی را به عنوان یک تهدید همه‌جانبه به تصویر بکشند، محبوب‌ترین گزینه روی میز دارک‌ساید می‌باشد. قطعاً آرزوی تک تک طرفداران دنیای سینمایی دی‌سی رویارویی دارک‌ساید با سوپرمن هنری کویل می‌باشد که شاید بتواند حماسی‌ترین تقابل تاریخ فیلم‌های ابرقهرمانی بر پرده سینما را به تصویر بکشد که تا ابد در یاد بینندگان باقی بماند. با توجه به رویه‌ای که جیمز گان در پیش گرفته و خواسته‌های طرفداران را اولویت قرار داده است، شاید حضور دارک‌ساید در سینما و تقابل او با سوپرمن یا اعضای لیگ عدالت چندان هم زمان‌نبر نباشد و در فازهای نخست دنیای سینمایی دی‌سی بتوانیم چنین رویارویی‌ای را که زک اسنایدر (Zack Snyder) وعده آن را داده بود، به بهترین نحو ممکن شاهد باشیم.


در پایان این مقاله آیا ابرشرور دیگری را نیز سراغ دارید که بتواند یکی از گزینه‌های جذاب برای رویارویی با سوپرمن هنری کویل باشد؟ رویارویی سوپرمن و بلک آدام بر پرده سینما تا چه اندازه می‌تواند موفق و جذاب جلوه نماید؟ آیا می‌توانیم به زودی شاهد حضور دارک‌ساید یا اشاراتی از احتمال حضور او در دنیای سینمایی دی‌سی را داشته باشیم؟ به عقیده شما حضور بعدی سوپرمن هنری کویل در کدام یک از پروژه‌های DCEU رقم خواهد خورد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

Pouria_gamer_gotyDARKSIRENbad flashSami 227NightHunTeR007IrNvitto corleoneکریتوس بزرگ(😐میشناسیم)محمدرضا نوروزیعلی77Lonesome guyیوهانAlireza1111امیر حسینWotanGAMER 1995aliushakaramazofSpider-ManO2more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا
ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا
ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا
ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا
ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ابرشرورهایی که می‌توانند در مقابل سوپرمن هنری کویل قرار بگیرند - گیمفا