آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از My Neighbor Totoro تا Luther - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از My Neighbor Totoro تا Luther - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از My Neighbor Totoro تا Luther - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از My Neighbor Totoro تا Luther - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از My Neighbor Totoro تا Luther

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از my neighbor totoro تا luther

این آخر هفته قرار است به معرفی انیمه کلاسیک My Neighbor Totoro، سریال Luther و چندین فیلم و سریال جدید بپردازیم.

هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki) یکی از برجسته‌ترین انیمه‌سازهای ژاپنی به شمار می‌رود که در سراسر جهان از او به عنوان داستان‌سرا و فیلمسازی بااستعداد یاد می‌کنند. او یکی از موسسان استودیو جیبلی (Studio Ghibli) بوده و آثار جذاب و خارق‌العاده‌ای را برای طرفداران دنیای انیمه خلق کرده است که یکی از آن‌ها، انیمه همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro) نام دارد که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم.

سریال لوتر (Luther) یکی دیگر از آثاری است که در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به آن می‌پردازیم. این سریال با نقش‌آفرینی درخشان و جذاب ادریس البا (Idris Elba) در نقش اصلی همراه شده و تماشای آن می‌تواند اوقات خوشی را برای شما فراهم کند. در ادامه این مطلب نیز به معرفی برخی از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های منتشر شده می‌رویم. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم آن زن گفت (She Said)

فیلم آن زن گفت she said
فیلم آن زن گفت (She Said)

عوامل سازنده: فیلم «آن زن گفت» اثری در ژانر درام و بیوگرافی به شمار می‌رود که ربکا لنکوویچ (Rebecca Lenkiewicz) سکان کارگردانی آن را بر اساس کتابی به همین نام محصول سال ۲۰۱۹ میلادی نوشته جودی کانتور (Jodi Kantor) و مگان تاوهی (Megan Twohey) برعهده داشته است.

داستان و بازیگران: در فیلم «آن زن گفت» کری مولیگان (Carey Mulligan) در نقش مگان تاوهی و زوئی کازان (Zoe Kazan) در نقش جودی کانتور حضور دارند. آن‌ها خبرنگارانی از روزنامه نیویورک تایمز هستند که در مورد تاریخچه تجاوز و سوء استفاده‌های هاروی واینستین (Harvey Weinstein) علیه زنان تحقیق و آن را افشاء کردند.

پاتریشیا کلارکسون (Patricia Clarkson)، آندره براگر (Andre Braugher)، جنیفر ایهل (Jennifer Ehle) و سامانتا مورتون (Samantha Morton) از جمله دیگر بازیگران این فیلم به شمار می‌روند.

آیا فیلم «آن زن گفت» ارزش دیدن دارد؟ اگرچه فیلم «آن زن گفت» نتوانسته آن طور که باید جنبه سینمایی را به داستان مبتنی بر واقعیت خودش اضافه کند اما همچنان اثری شایسته و جذاب به شمار می‌رود که ادای احترامی به صداقت روزنامه‌نگاری است. بازیگران اصلی فیلم توانسته‌اند به خوبی نقش‌های خود را ایفا کنند و فیلم‌نامه فیلم نیز به خوبی حقایق این رویداد مهم در هالیوود را روایت کرده است.

فیلم عاشقی برای کریسمس (Falling for Christmas)

فیلم عاشقی برای کریسمس falling for christmas
فیلم عاشقی برای کریسمس (Falling for Christmas)

عوامل سازنده: فیلم «عاشقی برای کریسمس» اثری در ژانر عاشقانه و کمدی به شمار می‌رود که جنین دیمین (Janeen Damian) آن را کارگردانی کرده است. این اولین تجربه کارگردانی وی به شمار می‌رود و این در حالی است که فیلم‌نامه این اثر را جف بونت (Jeff Bonnett) و ران اولیور (Ron Oliver) قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: در فیلم «عاشقی برای کریسمس» لیندزی لوهان (Lindsay Lohan) نقش شخصی را بازی می‌کند که وارث ثروت بسیار بزرگی است و به هنگام اسکی‌سواری دچار حادثه می‌شود و حافظه‌اش را از دست می‌دهد.

این در حالی است که در زمان کریسمس، تحت مراقبت صاحب هتلی با بازی کورد اوراستریت (Chord Overstreet) قرار دارد. جورج یانگ (George Young)، اولیویا پرز (Olivia Perez) و جک واگنر (Jack Wagner) از جمله دیگر بازیگران این فیلم به شمار می‌روند.

آیا فیلم «عاشقی برای کریسمس» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «عاشقی برای کریسمس» اثری خارق‌العاده و پیشگامانه محسوب نمی‌شود اما اثری جذاب و جالب‌توجه با بازی لیندزی لوهان در نقش اصلی است که در این روزهای سرد و زمستانی می‌تواند تماشای آن اوقات سرگرم‌کننده‌ای را برای شما رقم بزند.

فیلم‌نامه فیلم «عاشقی برای کریسمس» اندکی کلیشه‌ای و بر طبق فرمولی خاص و آشنا به نظر می‌رسد اما باید گفت که لیندزی لوهان با نقش‌آفرینی درخشان و جذاب خودش توانسته اندکی از این مشکلات فیلم بکاهد و توجه بیننده‌ها را جلب کند.

سریال جدید چی ببینیم؟

سریال جورج و تمی (George & Tammy)

سریال جورج و تمی george & tammy
سریال جورج و تمی (George & Tammy)

عوامل سازنده: سریال «جورج و تمی» مینی‌سریالی درام به شمار می‌رود که توسط ابی سیلوا (Abe Sylvia) خلق شده و کارگردانی آن را جان هیلکوت (John Hillcoat) برعهده داشته است. این اثر محصولی از شبکه شوتایم به شمار می‌رود.

داستان و بازیگران: سریال «جورج و تامی» با بازی جسیکا چستین (Jessica Chastain) و مایکل شانون (Michael Shannon) در نقش اصلی است. آن‌ها در این سریال نقش اسطوره‌های موسیقی کانتری به نام تمی واینت و جورج جونز را به تصویر می‌کشند. این سریال زندگی حرفه‌ای درهم تنیده و رابطه پر فراز و نشیب این زوج را به نمایش در می‌آورد و نیم نگاهی از درون زندگی این زوج هنری محبوب را به مخاطبان ارائه می‌کند.

از جمله دیگر بازیگران این سریال نیز می‌توان به والتون گاگینز (Walton Goggins)، استیو زان (Steve Zahn)، تیم بلیک نلسون (Tim Blake Nelson) و کلی مک‌کورمک (Kelly McCormack) اشاره کرد.

آیا سریال «جورج و تمی» ارزش دیدن دارد؟ دو بازیگر برجسته دنیای سینما یعنی جسیکا چستین و مایکل شانون نقش‌های اصلی سریال «جورج و تمی» را بازی می‌کنند و همین نیز می‌تواند دلیلی کافی برای تماشای این سریال باشد.

از سوی دیگر، این سریال داستان زندگی و حرفه دو اسطوره موسیقی کانتری را به تصویر می‌کشد که مطمئنا برای طرفداران آن‌ها جالب توجه خواهد بود. بدون شک تماشای این سریال می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

فصل سوم سریال نیروی اهریمنی‌اش (His Dark Materials)

فصل سوم سریال نیروی اهریمنی‌اش his dark materials
فصل سوم سریال نیروی اهریمنی‌اش (His Dark Materials)

عوامل سازنده: سریال «نیروی اهریمنی‌اش» اثری در ژانر درام و فانتزی به شمار می‌رود که بر اساس مجموعه رمان‌هایی به همین نام نوشته فیلیپ پولمن (Philip Pullman) ساخته شده است و محصولی مشترک از بی‌بی‌سی و اچ‌بی‌او به شمار می‌رود.

داستان و بازیگران: سریال «نیروی اهریمنی‌اش» داستان یتیمی به نام لایرا با بازی دافنه کین (Dafne Keen) را دنبال می‌کند که به دنبال پیدا کردن دوست گمشده‌اش است و در همین حین نیز متوجه توطئه‌ای مرتبط با ماده‌ای کهکشانی و غیرقابل مشاهده به نام داست یا غبار می‌شود.

فصل اول با هشت قسمت در سال ۲۰۱۹ میلادی پخش شده بود و فصل دوم نیز در سال ۲۰۲۲ پخش شد و هفت قسمت داشت. فصل سوم سریال «نیروی اهریمنی‌اش» قرار است هشت قسمت داشته باشد و آخرین فصل سریال خواهد بود.

آیا فصل سوم سریال «نیروی اهریمنی‌اش» ارزش دیدن دارد؟ مطمئنا کسانی که از تماشای دو فصل ابتدایی این سریال فانتزی و درام لذت برده‌اند، از تماشای فصل سوم آن نیز خشنود خواهند شد. این سریال توانسته به خوبی ماهیت رمان‌های فیلیپ پولمن را به نمایش بگذارد و جلوه‌های خیره‌کننده‌ای را به تصویر بکشد. بازیگران نیز توانسته‌اند نقش‌های خودشان را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

انیمه همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro)

انیمه همسایه من توتورو my neighbor totoro
انیمه همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro)

عوامل سازنده: انیمه «همسایه من توتورو» اثری در ژانر فانتزی محصول سال ۱۹۸۸ میلادی به شمار می‌رود که هایائو میازاکی آن را نویسندگی و کارگردانی کرده است. این انیمه محصولی از استودیو جیبلی محسوب می‌شود.

داستان و صداپیشه‌ها: انیمه «همسایه من توتورو» داستان دو فرزند جوان یک پروفسور را روایت می‌کند. این دخترها که به نام ساتسوکی و مای شناخته می‌شوند، در روستاهای ژاپن پس از جنگ زندگی می‌کنند و تعاملات جالب توجهی با دوستان ارواح خود دارند، ارواحی که در جنگل ساکن هستند. نوریکو هیداکا (Noriko Hidaka)، چیکا ساکاموتو (Chika Sakamoto) و هیتوشی تاکاگی (Hitoshi Takagi) از جمله صداپیشه‌های این انیمه سینمایی محسوب می‌شوند.

چرا باید انیمه «همسایه من توتورو» را دید؟ انیمه «همسایه من توتورو» به هنگام اکران خود در ژاپن و همچنین دیگر کشورهای جهان با تحسین بسیار زیادی روبه‌رو شد و توانست به فروش قابل توجهی دست پیدا کند.

این انیمه به فروش جهانی ۴۱ میلادی دلار در گیشه و همچنین فروش ۲۷۷ میلیون دلاری به صورت دی‌وی‌دی دست پیدا کرده بود و کالاهای ساخته شده بر اساس آن نیز حدود یک میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار ارزش داشتند تا این اثر درآمدی بالغ بر یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار داشته باشد.

انیمه «همسایه من توتورو» شاهکاری دلگرم‌کننده و احساسی به شمار می‌رود که به خوبی توانسته تا سادگی و زیبایی دوران کودکی را برای مخاطبان به نمایش در بیاورد و مطمئنا تماشای آن می‌تواند اوقات بسیار خوش و دلنشینی را برای شما رقم بزند.

سریال چی ببینیم؟

سریال لوتر (Luther)

سریال لوتر luther
سریال لوتر (Luther)

عوامل سازنده: سریال «لوتر» اثری در ژانر روانشناختی، جنایی و مهیج به شمار می‌رود که محصولی از بریتانیا است و نیل کراس (Neil Cross) نویسندگی آن را برعهده داشته است.

داستان و بازیگران: در سریال «لوتر» ادریس البا نقش جان لوتر را بازی می‌کند و روث ویلسون (Ruth Wilson) نیز نقش آلیس مورگان را به تصویر می‌کشد. این سریال داستان کارآگاه لوتر را روایت می‌کند که باید علیه جنایت‌کاران پرونده سازی کند و این در حالی است که قاتلی به نام مورگان رابطه پیچیده‌ای با او دارد.

اولین فصل از سریال «لوتر» در قالب ۶ قسمت در سال ۲۰۱۰ میلادی پخش شد و فصل دوم آن نیز شامل چهار قسمت در سال ۲۰۱۱ میلادی عرضه شد. در سال ۲۰۱۳ نیز سومین فصل سریال با چهار قسمت پخش شد و این در حالی است که چهارمین فصل سریال تنها با دو قسمت در سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه شده بود. پنجمین فصل سریال نیز در سال ۲۰۱۹ میلادی در قالب چهار قسمت ساخته و پخش شده بود.

چرا باید سریال «لوتر» را دید؟ سریال «لوتر» یک درام جذاب و مبهم به شمار می‌رود که در آن، ادریس البا نقش‌آفرینی خیره‌کننده و جذابی در نقش اصلی آن ارائه کرده است. این سریال توانسته به قلمروهای تاریکی قدم بگذارد و داستان پلیسی متفاوت و تماشایی‌ای را برای به نمایش در بیاورد.

حضور ادریس البا در سریال «لوتر» دلیلی کافی برای تماشای این سریال به شمار می‌رود. او در این سریال توانسته نقش‌آفرینی بسیار درخشان و خوبی را به اجرا بگذارد که یادآور نقش‌آفرینی او در سریال وایر (The Wire) است. جدا از این، خود سریال نیز اثری خوش ساخت و با درون مایه تاریک به شمار می‌رود که تماشای آن می‌تواند شما را به خوبی سرگرم کند.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی انیمه «همسایه من توتورو»، سریال «لوتر»، فیلم «آن زن گفت»، فیلم «عاشقی برای کریسمس»، سریال «جورج و تمی» و فصل سوم سریال «نیروی اهریمنی‌اش» رفتیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

snowgirlPorfosor????

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از My Neighbor Totoro تا Luther - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از My Neighbor Totoro تا Luther - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از My Neighbor Totoro تا Luther - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از My Neighbor Totoro تا Luther - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از My Neighbor Totoro تا Luther - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از My Neighbor Totoro تا Luther - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از My Neighbor Totoro تا Luther - گیمفا