انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت

انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت

آینده حیات روی زمین و سفر به سیارات و منظومه‌های دیگر یکی از بحث‌های مورد علاقه بشریت بوده که دنیای انیمه نگاهی جذاب و شگفت‌انگیز به آن داشته است.

صنعت انیمه و آثار ساخته شده در این مدیوم، ژانرهای بسیار زیادی را گسترش داده و وقایعی جذاب و تماشایی را برای مخاطبین خود در سراسر جهان رقم زده‌اند. آثاری که برخی از آن‌ها همانند Mob Psycho 100 و یا Chainsaw Man با وجود این که در سبک‌های کاملاً متفاوتی قرار دارند، اما وقایعی خیالی و بسیار زیبا را به تصویر کشیده‌اند که می‌تواند تخیل بینندگانش را به چالش بکشد.

خلاقیت سازندگان در این مدیوم و بودجه‌های هنگفتی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، باعث شده تا شاهد محصولاتی تماشایی و شگفت‌انگیز باشیم که می‌تواند محدودیت‌های فکری و تخیلی انسان‌ها را به چالش کشیده و اتفاقاتی غافلگیر کننده را برای آن‌ها به تصویر بکشد.

سبک آینده‌نگرانه و علمی‌تخیلی، یکی از ژانرهای محبوب دنیای انیمه می‌باشد که نه تنها می‌تواند سال‌های بسیار دوری از زندگی بشریت را به شیوه‌های گوناگون به تصویر بکشد، بلکه به سبب خلاقیت سازندگان این مدیوم شاهد رخدادها و وقایعی هستیم که شاید کمتر کسی تاکنون توانسته تا به آن فکر نماید. نمونه بارز این مسئله را می‌توان در فصل نخست انیمه Cyberpunk: Edgerunners مشاهده کرد که نگاهی متفاوت و بی‌رحمانه به آینده بشریت در غالب یک پادآرمان‌شهر داشته که می‌تواند دید انسان‌ها را نسبت به سال‌های دوری که در انتظارشان می‌باشد را دست‌خوش تغییر نماید.

با توجه به محبوبیت این دست از آثار، در نظر گرفتیم تا در این مقاله به معرفی ۱۰ اثر برتری بپردازیم که آینده بشریت و دنیایی که شاید در سال‌های بسیار دور ما انسان‌ها تجربه خواهیم کرد را به شیوه‌ای نوین و منحصر به فرد به تصویر کشیده‌اند.

پس برای معرفی بهترین انیمه‌هایی که آینده را به تصویر کشیده‌اند، با ما همراه باشید.

انیمه Cowboy Bebop

انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
Cowboy Bebop
  • خالق: هاجیمه یاتاته (Hajime Yatate)
  • سال پخش: ۱۹۹۸

انیمه Cowboy Bebop یا کابوی بیباپ یک اثر کلاسیک و برجسته در تاریخ انیمه‌های سریالی می‌باشد که چه بینندگان کهنه‌کار و چه تازه‌واردان این مدیوم می‌توانند لحظاتی ناب را به واسطه آن تجریه نمایند.

داستان این انیمه در سال ۲۰۷۱ و دنیایی دیستوپیایی (ویران شهر) جریان دارد. جایی که طمع انسان‌ها کار دست آن‌ها داده و باعث شده تا جهانی غیرقابل سکونت برای بشریت شکل بگیرد که باعث ایجاد جنگ، ویرانی و بحران‌های بسیاری زیادی شده است. Cowboy Bebop با استفاده از شخصیت‌های جذاب، موسیقی گوش‌نواز و ایده‌های داستانی علمی‌تخیلی به زیبایی موفق شده تا نتیجه طمع انسان‌ها برای کشف ناشناخته‌ها را به تصویر کشیده و فضایی تاریک و در عین حال تماشایی را به ارمغان بیاورد. شخصیت اصلی این مجموعه که اسپایک اسپیگل نام دارد و به عنوان یک شکارچی به زندگی مشغول می‌باشد، به بهترین نحو ممکن زندگی و زیستن در چنین دنیای بی‌رحمی که مملو از تکنولوژی‌های عجیب و غریب است را برای مخاطبین به تصویر کشیده که می‌تواند ذهن بینندگان را نسبت به آینده دور بشریت به چالش بکشد.

انیمه Cyberpunk: Edgerunners

انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
Cyberpunk: Edgerunners
  • خالقین: رافال جکی (Rafał Jaki) و مایک پاندزسمیث (Mike Pondsmith)
  • سال پخش: ۲۰۲۲

علی‌رغم این که بازی ویدیویی Cyberpunk 2077 مملو از مشکلات و حواشی بسیاری بوده است، اما موفق شده تا پادآرمان‌شهر غرق در فساد را به زیبایی به تصویر بکشد که در انیمه Cyberpunk: Edgerunners یا سایبرپانک: اج رانرز نیز این مسئله بیش از پیش گسترش پیدا کرده است.

این انیمه در سال ۲۰۷۶ جریان داشته و روایت‌گر شخصیتی به نام دیوید مارتینز است که سعی دارد تا در بحبوحه نبردهای خیابانی و رقابت‌ کمپانی‌های سایبری برای پیشرفت تکنولوژی، به یک مزدور تحت عنوان “اج رانرز” تبدیل بشود تا از این طریق زندگی نکبت‌بار گذشته‌اش را جبران نماید. Cyberpunk: Edgerunners با استفاده از طیف‌های رنگی بسیار خاص و ساختمان‌های بلند و خیابان‌های پر جنب و جوش در شهری بسیار پیشرفته و در عین حال غرق در فساد، آینده‌ای را به تصویر کشیده که برخلاف انتظار انسان‌های امروزی، چندان نمی‌تواند رنگ و بوی خوشبختی از خود بروز دهد. دنیایی که انسان‌ها اعضای بدن خود را در قبال طمع کمپانی‌های سایبری فدا کرده و به برده‌های آن‌ها تبدیل می‌شوند، بسیار تاریک و وحشتناک بوده و قطعاً می‌تواند بینندگان را نسبت به دهه‌های آینده بشریت نگران نماید.

انیمه Gurren Lagann

انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
Gurren Lagann
  • خالق: کوتارو موری (Kotaro Mori)
  • سال پخش: ۲۰۰۷

اگر که وبسایت MyAnimeList (مای انیمه لیست) را مشاهده کرده باشید، خواهید دید که انیمه Gurren Lagann یا گورن لاگان یکی از پربازدیدترین آثار آن می‌باشد که نشان از کنجکاوی بینندگان نسبت به آینده عجیب و غریبی دارد که این مجموعه به تصویر کشیده است.

با وجود این که هیچگاه به صورت دقیق به سالی که این انیمه به وقوع می‌پیوندد اشاره نشده است، اما با توجه به برخی از مدارک و احتمالات می‌توان گفت که وقایع انیمه Gurren Lagann میلیون‌ها سال پس از دوران فعلی ما انسان‌ها می‌باشد. جایی که یک پادشاه خودخواسته بر تمام سیاره زمین حکومت کرده و انسان‌ها در شرایطی فلاکت‌بار طبق دستورات او به زندگی مشغول هستند. در این انیمه به وضوح شاهد هستیم که پیشرفت‌های سرسام‌آور تکنولوژی و گسترش دامنه دسترسی انسان‌ها نه تنها به هیچ عنوان به سودشان پیش نرفته است، بلکه مسبب به حکومت رسیدن یک شرور کامل شده که نابودی تمام و کمال سیاره زمین را در پیش داشته است. Gurren Lagann با وجود این که از جلوه‌هایی زیبا برای آینده بشریت برخوردار می‌باشد اما دنیای بی‌رحم و تاریکی را در مقابل دیدگان مخاطبینش قرار می‌دهد که فاقد هیچگونه امید و روشنی‌ای بوده و سراسر جنگ، نابودی، حسرت، فقر و بدبختی را به تصویر کشیده است.

انیمه Trigun

انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
Trigun
  • خالق: یاسوهیرو نایتو (Yasuhiro Nightow)
  • سال پخش: ۱۹۹۸

انیمه Trigun یا ترای‌گان یکی از آثار محبوب اواخر دهه ۹۰ محسوب می‌شود که دنباله آن تحت عنوان Trigun Stampede با سر و شکلی کاملاً جدید و حیرت‌انگیز به زودی در دسترس طرفدارانش قرار می‌گیرد.

این انیمه که در قرن ۳۲ جریان دارد، روایت‌گر زندگی پر زد و خورد یک هفت‌تیرکش به نام وش استمپید است که جایزه‌ای ۶۰ میلیارد دلاری برای کشتن وی در نظر گرفته شده و باعث می‌شود تا تعقیب و گریزهایی تماشایی و هیجان‌انگیز به وقوع بپیوندد. Trigun با روایتی اپیزودیک آغاز شده و به مرور وارد یک داستان بزرگ و چند شاخه در آینده‌ای عجیب و غریب و تماشایی می‌شود؛ آینده‌ای که در کمال بهره‌گیری از عناصر تاریک و بی‌رحمانه اما لحنی کمدی داشته و باعث می‌شود تا ذهن مخاطب به چالش کشیده شود. نکته جالب توجه درباره این انیمه واکنش شما نسبت به دنیای آن می‌باشد؛ بدین گونه که تحت هیچ شرایطی علاقه نخواهید داشت که حتی یک دقیقه را در چنین دنیای پیشرفته ولی پر هرجی و مرجی بگذرانید که جان انسان جزو یکی از بی‌ارزش‌ترین نکات آن به شمار می‌رود، با این حال وقایع، شخصیت‌ها و روزمرگی‌ها به حدی مفرح و کمدی بوده که به گونه‌ای یک تقابل عجیب را برای احساسات مخاطب به ارمغان می‌آورد.

انیمه Space Dandy

انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
Space Dandy
  • خالق: ماسافومی هارادا (Masafumi Harada)
  • سال پخش: ۲۰۱۴

انیمه Space Dandy یا شیک‌پوش فضایی با وجود این که در بستری آینده‌نگرانه به وقوع پیوسته است اما خود را از المان‌های همیشگی آن جدا کرده و وقایعی منحصر به فرد را رقم می‌زند که قانون این ژانر را به بازی می‌گیرد.

شمایل دنیای این انیمه با وجود این متعلق به اوایل دهه ۸۰ می‌باشد، اما ویژگی‌هایی از دوران امروز و در عین حال سال‌های پش‌روی انسان‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده تا نتیجه‌ای شگفت‌آور را پدید بیاورد. اثری که می‌تواند از لحاظ تم و وقایع داستانی تشابهاتی با Cowboy Bebop داشته باشد که البته به هیچ عنوان سنیگنی و روایت تاریک آن را برخوردار نمی‌باشد. Space Dandy آینده عجیب و غریب و بعضاً کمدی‌ای را به تصویر کشیده که مخلوطی از فرنچایز جنگ ستارگان و رخدادهای آن با حال و هوای شخصیتی الویس پریسلی (Elvis Presley) بوده و نتیجه‌ای غافلگیر کننده و در کمال شگفتی، جذاب را به ارمغان آورده است. دنیایی دیوانه‌وار، مفرح و هیجان‌انگیز که میزبان رخدادها و اتفاقاتی منحصر به فرد و غیرقابل پیش‌بینی شده است.

انیمه Megalobox

انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
Megalobox
  • خالق: چیکارا ساکوما (Chikara Sakuma)
  • سال پخش: ۲۰۱۸

انیمه Megalobox یا بوکس مگالو را می‌توان به عنوان متفاوت‌ترین پروژه سریالی این مقاله خطاب کرد که از بستری آینده‌نگرانه استفاده کرده تا روایت ورزشی خود را به تصویر بکشد.

این انیمه که در اواخر قرن ۲۱ جریان دارد، روایت‌گر شکل‌گیری نوع جدیدی از مسابقات بوکس است که ورزشکاران با پوشیدن یک اسکلت سایبری بسیار پیشرفته، قدرت بدنی خود را به طرزی چشمگیر افزایش داده و در رقابت‌هایی تحت عنوان مگالو بوکسینگ، تا پای جان با یکدیگر به مبارزه می‌پردازند. نکته حائز اهمیت درباره این اثر که باعث تمایز آن با باقی آثار این مقاله شده است، استفاده از عنصر بوکس، سیاست‌ و فساد پشت پرده آن در دنیایی پیشرفته از آینده بشریت می‌باشد که باعث شده تا وقایعی جذاب و تازه برای مخاطب به تصویر کشیده بشود. دنیایی که تحت سلطه ثروتمندان فاسد بوده و مردمانش در کوچه پس کوچه‌های شهرهای پیشرفته آن در بدترین شرایط ممکن به زندگی مشغول هستند که برخی از آن‌ها برای امرار معاش تن به شرکت در مسابقاتی بی‌رحمانه و غیرقابل بازگشت داده‌اند.

انیمه Psycho-Pass

انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
Psycho-Pass
  • خالق: هیکارو میوشی (Hikaru Miyoshi)
  • سال پخش: ۲۰۱۲

انیمه Psycho-Pass یا سایکو-پاس با وجود این که در دنیای سایبرپانکی به وقوع پیوسته است، اما تفاوت‌های فاحشی با Cyberpunk: Edgerunners داشته و باعث می‌شود تا جنبه متفاوتی از این ایده را شاهد باشیم.

این انیمه سریالی در سال ۲۱۱۳ جریان دارد، زمانی که دولت وقت ژاپن به یک تکنولوژی بسیار پیشرفته دست پیدا کرده که سنجش میزان حالت روحی و شخصیتی انسان‌ها را ممکن کرده و صاحبان این تکنولوژی را قادر ساخته تا با تصویربرداری از مغز انسان‌ها، احتمال ارتکاب جرم را در قالب اعداد و ارقام ممکن سازد. این تکنولوژی بسیار عجیب و غریب و در عین حال ترسناک باعث شده تا مردم این کشور تحت ظلمی بی‌سابقه قرار گفته و تک تک ثانیه‌هایشان با عذاب و ترس گذرانده شود. Psycho-Pass با به تصویر کشیدن یک آینده بسیار تاریک و هولناک، مسائل اخلاقی، انسانی و روان‌شناختی بشریت را مورد نقد قرار داده و از دریچه دیدگاه دیستوپیایی، هشدار می‌دهد که پیشرفت علم و تکنولوژی همیشه بیانگر رفاه و آسایش نبوده و می‌تواند منجر به ایجاد یک عذاب دردناک برای انسان‌ها در آینده بسیار دور بشود.

انیمه Land Of The Lustrous

انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
Land Of The Lustrous
  • خالق: هاروکو ایچیگاوا (Haruko Ichikawa)
  • سال پخش: ۲۰۱۷

انیمه Land Of The Lustrous یا سرزمین جواهرات (سرزمین درخشان) یکی از آثار منحصر به فرد در به تصویر کشیدن آینده‌ انسان‌ها می‌باشد که سبک روایی آن تفاوت بسیاری با تمام آثار نام برده در این مقاله دارد.

این اثر هزاران سال با دوران فعلی ما انسان‌ها فاصله داشته و روایت‌گر سیاره زمینی است که بارها مورد اصابت شهاب سنگ‌هایی ویرانگر قرار گرفته و باعث شده تا نابودی‌های بسیار زیادی به وقوع بپیوندد. با این حال در این زمان سر و کله موجوداتی به نام “لاسترس” پیدا می‌شود که تحت عنوان جواهرات جاودان شناخته شده و زمینه‌ساز نبرد خیر و شر می‌شوند. Land Of The Lustrous موفق شده تا با بهره‌گیری از ایده داستانی بسیار ناب و منحصر به فرد، آینده نابود شده‌ای از سیاره زمین را به تصویر بکشد که میزبان حضور موجوداتی جدید بوده که مجبور می‌شوند تا در کنار انسان‌ها به زندگی بپردازند. ایده وجود موجودات ناشناخته یکی از بحث‌های داغ و نگران کننده امروزه بشریت می‌باشد که مشخص نیست چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت. اتفاقی که به صورتی هیجان‌انگیز و تماشایی از در این انیمه به تصویر کشیده شده و می‌تواند ذهن شما را نسبت به کره خاکی ما و تهدیداتی که می ‌تواند آن را در خطر قرار دهد، به چالش بکشد.

انیمه Dr. Stone

انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
Dr. Stone
  • خالق: ریییچیرو ایناگاکی (Riichiro Inagaki)
  • سال پخش: ۲۰۱۷

انیمه Dr. Stone یا دکتر استون شاید در ظاهر هیچ ایده جدید و نابی را از خود ارائه نکرده باشد، اما وقایع و رخدادهایی را به ارمغان آورده که می‌تواند لحظاتی تماشایی و جذاب را برای مخاطبین و بینندگانش مهیا نماید.

این اثر با وجود این که در سال ۵۷۳۸ به وقوع می‌پیوندد، اما در باطن دنیایی شبیه به عصر حجر را به تصویر کشیده است. زیرا یک نور بسیار مرموز و هولناک به صورت ناگهانی پدیدار شده و انسان‌ها را به سنگ تبدیل کرده است؛ با این حال انسان‌های نابود شده توسط این نور در دنیای بسیار عجیب و غریب و ناشناخته به هوش آمده و زندگی متفاوتی را آغاز می‌کنند. در این بین ما شاهد یک نابغه ۱۸ ساله و دوستانش هستیم که سعی دارند تا راهی را برای حل این مشکل پیدا کرده و خود را از این جهانی که در عصر حجر قرار دارند، نجات دهد. روایتی که با عناصر کمدی و ماجراجویی ترکیب شده و یک محصول هیجان‌انگیز را پدید آورده است.

انیمه Legend Of The Galactic Heroes

انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
Legend Of The Galactic Heroes
  • خالق: یوشیکی تاناکا (Yoshiki Tanaka)
  • سال پخش: ۱۹۸۸

انیمه حماسی و بسیار طولانی Legend Of The Galactic Heroes یا افسانه قهرمانان کهکشان به حدی در نزد طرفدارانش محبوب است که به تازگی توسط Production I.G اقتباسی جدیدی از آن صورت گرفته تا با جلوه‌های بصری امروزی، شاهد یکی از بهترین بازسازی‌های تاریخ دنیای انیمه باشیم.

این پروژه سریالی که در مدت زمانی ۱۰۰۰ ساله برای مخاطبین به تصویر کشیده شده است، روایت‌گر جنگی عظیم بین نیروهای امپراطوری کهکشان و نیروهای متحد آزادی‌بخشی است که وقایعی بسیار حماسی و هیجان‌انگیز را رقم زده است. این مجموعه به حدی عظیم، غنی، حماسی و جذاب است که از آن به عنوان Game of Thrones فضایی در دنیای انیمه یاد می‌شود. Legend Of The Galactic Heroes آینده‌ای را به تصویر کشیده که شامل نبردهایی همچون Star Wars بوده و انسان‌ها تمام کهکشان را تحت سلطه خود درآورده‌اند. با این حال این سلطه باعث ایجاد اختلاف‌های بسیاری شده و زمینه را برای جنگ بر سر تصاحب سیارات گوناگون فراهم کرده است. جنگ‌هایی که ده‌ها هزار سفینه را در بر گرفته و می‌تواند شما را شگفت‌زده نماید. اگر که به داستانی در آینده بسیار دور علاقه دارید که سرشار از خیانت‌، جنگ‌، سیاست، فساد و رویارویی بین امپراطوری‌های مختلف را به تصویر بکشد، این اثر کلاسیک و بزرگ می‌تواند مجموعه‌ای از وقایع منحصر به فرد را برای شما به ارمغان بیارود.


در پایان، آیا آثار دیگری را در این ژانرها و با این مضمون سراغ دارید که از جذابیت کافی برای مخاطبین برخوردار باشد؟ آیا این آثار می‌تواند تصویری از آینده‌ای باشد که روزی بشریت تجربه خواهد کرد؟ اگر که روزی سینمای هالیوود تصمیم بر اقتباس یکی از این آثار را داشته باشد؛ گزینه مورد علاقه شما کدام یک خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: اسکرین‌رنت

راستین کولهriversideRoadie𝐆𝐞𝐫𝐚𝐥𝐭Espresso????ArnaldLonesome guyFernandoSpider-Man

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • انیمه ها معمولا اینده بشر رو جذاب تر نشون میدن.. بر خلاف فیلم های هالیوودی جهان پر از فساد میشه در اینده…. به شخصه من انیمه روان گذر رو بسیار می پسندم.چون هم یه اینده خفقان اور رو نشون میده هم فساد توش که یکی می تونه کل سیستم ش رو دور بزنه ( می دونید کیو می گم) .. از انیمه اکودرامادرایو هم خوشم اومد .. خیلی زیبا کار شده بود.. و اخرش هم وااقعا درام تموم شد

    Lone wolfArnald
  • از بین این انیمه ها فقط psycho-pass رو دیدم. حتما نگاه کنید.

    Roadie
  • esmaaiel گفت:

    سری انیمه های معروف GUNDAM هم نباید از قلم انداخت.
    موضوع اکثره سری های این فرنچایز اکشن, علمی-تخیلی، مکا(روباتهای عظیم الجثه) درباره زندگی بشریت در کلونی های فضایی و جنگ و نزاع بین ساکنین کلونی ها و مردمان زمین هست.
    چهره جنگها در آینده، انسانهای نسل جدید با توانایی های ذهنی و جسمی بالا، نتایج ویرانگر جنگها، بحران انرژی، سیاستهای استعمارجویانه از دیگر مسائل در سری گاندام هست.
    بدون اغراق این سری انیمه بهترین انیمه ژانر Mecha و Real-Robot هست.

    Nightwolf
    • خوشحالم یکی اشاره کرد به این سری ، واقعا حرف نداره ، ۰۰ واقعا قشنگ بود
      Iron blooded orphans رو کامل ندیدم هنوز ولی واقعا حرف نداره و بنظرم خیلیا میتونن باهاش ارتباط بگیرن
      یه سری جدیدش هم که تازه درحال پخشه

      Nightwolfesmaaiel
    • mhm گفت:

      اگه ی نفر بخواد گوندام رو ببینه باید از کجا شروع کنه ؟

      esmaaiel
      • esmaaiel گفت:

        سری انیمه های گاندام بسیار زیاد هستن و از سال ۱۹۷۹ تا به امروز درحال ساخت و پخش هستن.
        این سری دارای انیمه های سریالی، فیلم سینمایی، OVA و… هست. که دارای چندین خط زمانی (Time-Line) هستن و نحوه تماشای شما به اینکه کدوم تایم-لاین رو انتخاب میکنی بستگی داره.
        مثلا تایم-لاین AD شامل یک انیمه سریالی دو فصلی (مجموعاً ۵۰ قسمت) به اسم Gundam 00 و یک انیمه سینمایی هست. یا تایم لاین CE شامل یک انیمه سریالی دو فصلی (مجموعاً ۱۰۰ قسمت) به اسم Gundam Seed و Gundam Seed Destiny میشه با چند قسمت OVA. یا تایم-لاین AW فقط یک سریال ۳۹ قسمتی به اسم Gundam X داره.
        هرکدوم از تایم-لاین ها خط داستانی مجزایی دارن که ربطی به داستان بقیه تایم-لاین ها نداره.
        بزرگترین، قدیمی ترین و اصلی ترین تایم-لاین این مجموعه هم، تایم-لاین UC هست که دارای چندین سریال بلند مثل Gundam و Zeta Gundam و Gundam ZZ چندین سریال کوتاه مثل Gundam: The 08th MS Team و Gundam Unicorn و Victory Gundam چندین فیلم سینمایی مثل Gundam: Char’s Counterattack و Gundam F91 میشه.
        برای اطلاع از تایم-لاین ها میتونی عبارت Gundam Timeline رو سرچ کنی و انواع جداول رو برای نحوه تماشای این مجموعه ببینی. یا تو صفحه ویکی پدیای Gundam و قسمت Media لیست تمام فیلمها و سریالهای این فرنچایز رو مشاهده کنی و از ستون Timeline and Year سریالها، فیلمها و… که در یک تایم-لاین مثلا UC هستن رو پیدا کنی.

        mhm
  • king_6270 گفت:

    چهارتا انیمه ببینید حداقل
    Sword art online یکی از حداقل انیمه هاست و دقیقا VR های الان برگرفته از اینه
    مابقی انیمه ها هم که بماند

  • Roadie گفت:

    با خوندن تیتر مقالتون سه تا اسم بلافاصله به فکرم اومد. Texhnolyze، Ghost in the Shell و Ergo Proxy. و البته ‌الان که مینویسم Evangelion و ‌Akira هم سوالات قشنگی مطرح می کنن. ولی اینام که نوشتین خوبن، مخصوصاً Bebob که بهترینه همیشه.

    See you space cowboy

    Nightwolf
  • Nightwolf گفت:

    یه اشاره ای هم بکنیم به سری Evangelion که وقتی تمومش میکنی تا یه مدت فقط به همون فک میکنی. سری کابوی بیباپ هم از اون انیمه هاست که همه باید ببیننش.
    سری Gundam و Macros هم میشه پیشنهاد کرد.
    Darling in the franxx هم انیمه محبوبی هست فقط پایان بندیش جالب نبود.

  • یکی از بهترین انیمه هایی که دیدم

    رگناروک

    بود که ادامه نداشت ولی یکی از بهترین فیلم ها به عنوان آینده بشریت بود.
    حتما ببینیدش

انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت
انیمه‌های قابل تأمل درباره آینده بشریت