پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما
پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما
پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما
پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما

پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما

با توجه به محبوبیت گسترده‌ها انیمه در سراسر جهان، انیمه‌های سینمایی موفق شده‌اند تا رکوردهای فروش جالب توجهی را از خود بر جای بگذارند.

صنعت انیمه طی چند دهه گذشته بسیار فراگیر شده و مخاطبین گسترده‌ای را از سراسر جهان به سمت خود جذب کرده است. در کنار این که انیمه‌های سریالی هر ساله سیل گسترده‌ای از بینندگان را به سمت آثار خود جذب کرده و رکوردهای جالبی را در سرویس‌ها و شبکه‌های مختلف از خود بر جای گذاشته‌اند، انیمه‌های سینمایی نیز موفق شده‌اند تا افتخارات جالب توجهی را در گیشه به ثبت برسانند.

این انیمه‌های سینمایی تنها مختص به گیشه کشور ژاپن نبوده و به سبب طرفداران بسیاری که در سراسر جهان گرد آورده‌اند، در سینماهای کشورهای مختلفی به اکران درآمده و ارقام قابل توجهی را از خود بر جای گذاشته‌اند. ارقام فروشی که گاهاً می‌توانند با آثار پاپ‌کورنی سینمای هالیوود نیز به رقابت پرداخته و یک شگفتی منحصر به فرد را به ثبت برسانند.

به همین سبب نیز در نظر گرفتیم تا طی یک مقاله، نگاهی اجمالی به پرفروش‌ترین آثار سینمایی در طول تاریخ داشته و میزان فروش آن‌ها را رتبه‌بندی نماییم. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

انیمه سینمایی Princess Mononoke

پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما
Princess Mononoke
  • کارگردان و نویسنده: هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki)
  • سال اکران: ۱۹۹۷
  • میزان فروش: ۱۷۰ میلیون دلار

هایائو میازاکی یکی از بزرگان تاریخ صنعت انیمه می‌باشد که دست به خلق آثاری بزرگ و منحصر به فرد زده است. تنها کافی است تا بدانید که این مقاله حاوی چندین و چند پروژه سینمایی او می‌باشد که نشان از محبوبیت نام او و آثارش دارد.

انیمه سینمایی Princess Mononoke یا شاهزاده مونونوکه، در اواخر دوره‌ی استبدادی موروماچی جریان داشته و روایت‌گر نبرد میان انسان‌ها و خدایان جنگل می‌باشد. انیمه‌ای سینمایی که در سال ۱۹۹۷ اکران شد و به سبب دوره تاریخی جذاب، داستان منحصر به فرد و جلوه‌های تصویری چشم‌نواز موفق شد تا فروشی بالغ بر ۱۷۰ میلیون دلار را در سراسر جهان رقم بزند. این اثر کلاسیک که از موسیقی متن ساخته شده در ارکستر فیلارمونیک شهر توکیو بهره می‌برد و می‌تواند مخاطبینش را وارد یک دنیای فراموش‌نشدنی نماید، موفق شده تا امتیاز ۸.۴ را در وبسایت IMDB دریافت کند که نشان از محبوبیت چشمگیر این ساخته میازاکی دارد. اگر که خود را یکی از بینندگان آثار دنیای انیمه می‌شناسید، تماشای Princess Mononoke یکی از واجب‌ترین اعمال زندگی شما محسوب می‌شود.

انیمه سینمایی Pokémon: The First Movie

پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما
Pokémon: The First Movie
  • کارگردان: کونیهیکو یوئاما (Kunihiko Yuyama)
  • نویسنده: تاکشی شودو (Takeshi Shudo)
  • سال اکران: ۱۹۹۸
  • میزان فروش: ۱۷۲ میلیون و ۷۴۴ هزار دلار
  • فرنچایز پوکمون به نامی بزرگ در صنعت انیمه تبدیل شده که انواع و اقسام انیمه‌های سینمایی، سریالی و بازی‌های ویدیویی حول محور آن ساخته شده است. با این حال انیمه سینمایی Pokémon: The First Movie یا پوکمون: نخستین فیلم یکی از شناخته شده‌ترین پروژه‌های مرتبط با این فرنچایز نام گرفته است.

    فرنچایز Pokémon در دهه ۹۰ یک غوغای حسابی به پا کرد و در تابستان سال ۱۹۹۸ میزبان اکران نخستین انیمه سینمایی خود بود که یک رویداد بسیار بزرگ برای طرفدارانش محسوب می‌شود. پروژه‌ای که حتی موج محبوبیت آن به سینمای غرب نیز راه پیدا کرد و آثار هم دوره خود را تحت تاثیر قرار داد. با وجود این که داستان و سبک انیمیشن‌های آن با انتقادات گسترده‌ای از سمت طرفداران دو آتیشه خود روبرو شده بود اما موفقیت این پروژه باعث گشت تا فروشی بالغ بر ۱۷۰ میلیون و ۷۴۴ هزار دلار را از خود بر جای بگذارد. علی‌رغم تمام کم و کاستی‌های Pokémon: The First Movie حتی تهیه‌کنندگان این فرنچایز را نیز ناامید کرده بود اما چنین فروشی که حتی سینمای غرب را نیز تحت تاثیر قرار داده است، موفقیتی بزرگ می‌باشد که باعث شده تا در این جایگاه از مقاله قرار بگیرد.

    انیمه سینمایی Stand By Me, Doraemon

    پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما
    Stand By Me, Doraemon

  • کارگردانان: تاکاشی یامازکی (Takashi Yamazaki) و ریویئچی یاگی (Ryūichi Yagi)
  • نویسنده: تاکاشی یامازکی

  • سال اکران: ۲۰۱۴
  • میزان فروش: ۱۸۳ میلیون و ۴۴۲ هزار
  • محبوبیت برند دورایمون به حدی در ژاپن گسترش یافته که عملاً به جزئی از فرهنگ مردم این کشور تبدیل شده است. همین مسئله باعث شده تا انیمه سینمایی این فرنچایز که تحت عنوان Stand By Me, Doraemon یا با من بمان دورایمون شناخته می‌شود، موفقیت‌های بسیاری را رقم بزند.

    با وجود این که حدود ۴۰ پروژه سریالی و سینمایی از فرنچایز Doraemon ساخته شده است اما Stand By Me, Doraemon به عنوان موفق‌ترین آن‌ها شناخته می‌شود که از داستانی بسیار زیبا و تاثیرگذار بهره برده و احساسات مخاطبینش را به چالش می‌کشد. این پروژه سینمایی زیبا و جذاب که از تمام ویژگی‌های محبوب فرنچایز دورایمون بهره برده است، موفق شده تا در سال ۲۰۱۴ فروشی بالغ بر ۱۸۳ میلیون و ۴۴۲ هزار دلار را رقم بزند که یک رکورد قابل توجه برای این مجموعه قدیمی و محبوب در نظر گرفته شده است.

    انیمه سینمایی Weathering With You

    پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما

    Weathering With You

    • کارگردان و نویسنده : ماکوتو شینکای (Makoto Shinkai)

  • سال اکران: ۲۰۱۹
  • میزان فروش: ۱۹۳ میلیون و ۷۱۵ هزار دلار
  • آثار درام و عاشقانه دنیای انیمه به سبب سبک روایی و داستان‌های نابی که ارائه می‌دهند، از جایگاه ویژه‌ای در نزد بینندگان برخوردار هستند. یکی از پرطرفدارترین آثار این ژانر محصولی تحت عنوان Weathering With You یا فرزند آب‌ و هوا نام دارد که توسط ماکوتو شینکای به ارمغان آورده شده است.

    این پروژه سینمایی که در سال ۲۰۱۹ ساخته و اکران شده است، یکی از بهترین ساخته‌های شینکای محسوب می‌شود که با داستان و جزئیات هنری و ستودنی‌اش در کنار موسیقی متن گوش‌نواز به عنوان یک شاهکار تمام عیار در تاریخ آثار سینمایی دنیای انیمه لقب گرفته و از طرفدارانی بی‌شمار بهره برده است. این اثر که روایت‌گر عشق پاک و تماشایی دو جوان شهر توکیو را روایت می‌کند، به حدی احساسات مخاطبین خود را به چالش می‌کشد که بارها می‌توانید به تماشای آن نشسته و از رابطه عاشقانه و معصومانه آن‌ها لذت ببرید. Weathering With You در زمان اکران خود در سینماها موفق شد تا فروشی بالغ بر ۱۹۳ میلیون و ۷۱۵ هزار دلار را رقم بزند.

    انیمه سینمایی Jujutsu Kaisen 0

    پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما

    Jujutsu Kaisen 0

    • کارگردان: پارک سونگهو (Sunghoo Park)
    • نویسنده: هیروشی سکو (Hiroshi Seko)

  • سال اکران: ۲۰۲۱
  • میزان فروش: ۱۹۶ میلیون و ۴۷ هزار دلار
  • فرنچایز Jujutsu Kaisen که طی چند سال اخیر به دنیای انیمه ورود پیدا کرده است، حضور قدرتمندی را رقم زده و به عنوان یکی از گزینه‌هایی شناخته می‌شود که در آینده می‌تواند به نامی بسیار بزرگ و صاحب سبک تبدیل گردد. چنین فرنچایز قدرتمندی شاهد اکران یک انیمه سینمایی تحت عنوان Jujutsu Kaisen 0 یا جوجوتسو کایسن ۰ شده که موفقیتی بزرگ را نیز کسب کرده است.

    این پروژه سینمایی که به عنوان پیش درآمد انیمه سریالی Jujutsu Kaisen محسوب می‌شود، یک سال پیش از ماجراجویی‌های یوجی ایتادوری جریان داشته و شخصیت یوتا اوکوتسو را به مخاطبین معرفی می‌کند که در مجموعه اصلی شاهد اشاراتی به او بوده‌ایم. نوجوانی که از قدرتی مهلک بهره برده و وقایعی هیجان‌انگیز و تماشایی را رقم می‌زند که در مدیوم انیمه بسیار شگفت‌انگیز جلوه می‌کند. این انیمه سینمایی نه تنها همچنان از المان‌های ستودنی Jujutsu Kaisen بهره می‌برد، بلکه ویژگی‌های جدیدی را نیز به این فرنچایز افزوده است. یکی از المان‌های چشمگیر این محصول، سکانس‌های مبارزه بسیار حماسی و بزرگی بوده که با پروژه‌های چند صد میلیونی هالیوود به راحتی رقابت می‌کند. این اثر سینمایی که با استقبال بینندگان مواجه شده است، موفق شده تا فروشی بالغ بر ۱۹۶ میلیون و ۴۷ هزار دلار را رقم بزند.

    انیمه سینمایی Ponyo

    پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما

    Ponyo

    • کارگردان و نویسنده: هایائو میازاکی
    • سال اکران: ۲۰۰۸

  • میزان فروش: ۲۰۴ میلیون و ۸۲۶ هزار دلار
  • همانگونه که پیشتر اشاره کرده بودیم، در این مقاله بارها با نام هایائو میازاکی برخورد خواهیم کرد. حال شاهد دومین ساخته این استاد بزرگ دنیای انیمه تحت عنوان Ponyo یا پونیو روی صخره کنار دریا هستیم.

    این پروژه سینمایی روایت‌گر یک پسر و دختر جوان می‌باشد که در کنار یکدیگر ماجراجویی دل‌نشین و زیبایی را تجربه می‌کنند که نه تنها احساسات بزرگسالان را جریحه‌دار می‌کند، بلکه حتی ذهن کودکان را نیز می‌تواند به چالش بکشد. Ponyo حاوی مفاهیمی عمیق و آموزنده است که به ساده‌ترین روش ممکن آن‌ها را برای بینندگانش در هر سنی به تصویر کشیده و درس‌های مهمی از زندگی را به آن‌ها می‌آموزد. این اثر کلاسیک دنیای انیمه، مانند همیشه از تمامی المان‌های شاخص میازاکی بهره برده است. سبک هنری مثال زدنی، لحن تحسین‌برانگیز و موسیقی گوش‌نواز باعث شده تا شاهد یکی از زیباترین ساخته‌های ژانر فانتزی باشیم که بارها و بارها می‌توان به تماشای آن نشست و لذت برد. Ponyo در سال ۲۰۰۸ موفق شد تا فروش بالغ بر ۲۰۴ میلیون و ۸۲۶ هزار دلار را به اسم خود رقم بزند.

    انیمه سینمایی Howl’s Moving Castle

    پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما

    Howl’s Moving Castle

    • کارگردان و نویسنده: هایائو میازاکی
    • سال اکران: ۲۰۰۴
    • میزان فروش: ۲۳۶ میلیون و ۳۲۳ هزار دلار

    باز هم یک اثر فراموش نشدنی در دنیای انیمه و باز هم حضور نامی بزرگ تحت عنوان هایائو میازاکی که رقم زننده برخی از به یاد ماندنی‌ترین خاطرات ما در سنین مختلف بوده است.

    انیمه سینمایی Howl’s Moving Castle یا قلعه متحرک هاول روایت‌گر اثرات مخرب و تاثیرگذار جنگ و ویرانی بوده و احساسات و عواطف انسان‌ها در چنین شرایطی را با نگاهی انتقادی به تصویر می‌کشد. اثری که از المان‌های همیشگی و منحصر به فرد میازاکی بهره برده و جنبه‌های جدیدی از احساسات انسان‌ها را برای مخاطبین به تصویر کشیده است. Howl’s Moving Castle یک کمدی و رمانتیک تماشایی است که در تک تک دقایقش سرشار از مسائلی می‌باشد که می‌تواند ذهن مخاطبینش را تا مدت‌ها به چالش کشیده و دید آن‌ها را نسبت به زندگی تغییر دهد. این پروژه سینمایی و تحسین برانگیز موفق شده تا فروشی بالغ بر ۲۳۶ میلیون و ۳۲۳ هزار دلار را رقم بزند.

    انیمه سینمایی Your Name

    پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما

    Your Name

    • کارگردان و نویسنده: ماکوتو شینکای
    • سال اکران: ۲۰۱۶
    • میزان فروش: ۳۸۰ میلیون و ۱۴۰ هزار دلار

    ماکوتو شینکای علی‌رغم این که به هیچ عنوان نمی‌تواند در حد و اندازه نام بزرگی همچون هایائو میازاکی قرار بگیرد، اما به مانند او رقم‌زننده آثاری تماشایی و منحصر به فرد بوده که بارها در این مقاله نیز شاهد ساخته‌های او هستیم.

    پروژه عاشقانه Your Name یا نام تو، روایت‌گر یک پسر و دختر جوانی است که بدن‌هایشان با یکدیگر جابجا شده و لحظاتی ناب، تاثیرگذار و بسیار غم‌انگیز را برای مخاطبین رقم می‌زنند. این اثر مملو از صحنه‌های پیچیده و قابل تامل است که بارها و بارها مخاطبینش را تحت تاثیر قرار داده و مفهوم عشق را از نو برای آن‌ها تعریف می‌کند. این مسئله در کنار موسیقی متن زیبا و جلوه‌های بصری شگفت‌انگیز باعث شده تا شاهد یکی از شاهکارهای دنیای انیمه در طول تاریخ باشیم که با اکران در سال ۲۰۱۶ موفق شد تا فروشی بالغ بر ۳۸۰ میلیون و ۱۴۰ هزار دلار را تجربه نموده و به یکی از آثار کلاسیک کالت تاریخ این ژانر بدل گردد.

    انیمه سینمایی Spirited Away

    پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما

    Spirited Away

    • کارگردان و نویسنده: هایائو میازاکی

    • سال اکران: ۲۰۰۱
    • میزان فروش: ۳۹۵ میلیون و ۵۸۰ هزار دلار

    آثار هایائو میازاکی به حدی منحصر به فرد و استثنایی هستند که انتخاب بهترین آن‌ها همیشه یکی از بحث‌های چالش‌برانگیز و داغ طرفدارانش بوده است. با این حال شاید بتوان گفت که انیمه سینمایی Spirited Away یا شهر اشباح به عنوان پرفروش‌ترین و پرافتخارترین ساخته او محسوب می‌شود.

    انیمه شهر اشباح که برنده جایزه بهترین انیمیشن در هفتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار نیز بوده است، روایت‌گر دخترک ۱۰ ساله‌ای به نام ارمیا چیهیرو می‌باشد که به صورت تصادفی وارد شهر اشباح شده و وقایعی غافلگیر کننده و شگفت‌انگیز را رقم می‌زند که می‌تواند مخاطبینش را در شگفتی کامل وا بدارد. این انیمه مسائلی همچون ارواح، عشق، معصومیت و مفاهیم زندگی را از دیدگاه یک کودک به تصویر کشیده و با ترکیب جلوه‌های بصری ستودنی و موسیقی تکرار نشدنی، یک شاهکار به تمام معنا را در این مدیوم رقم زده که تا ابد در یاد بینندگانش باقی خواهد ماند. شاهکاری که در رقابت با نام‌های بزرگی همچون Ice Age، Spirit: Stallion of the Cimarron و Treasure Planet با اقتدار جایزه اسکار را از آن خود کرد و در گیشه نیز فروشی بالغ بر ۳۹۵ میلیون و ۵۸۰ هزار دلار را کسب کرد.

    انیمه سینمایی Demon Slayer The Movie: Mugen Train

    پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما

    Demon Slayer The Movie: Mugen Train

    • کارگردان: هاروئو سوتوزاکی (Haruo Sotozaki)
    • نویسنده: یوفوتبل (Ufotable)
    • سال اکران: ۲۰۲۰
    • میزان فروش: ۵۰۶ میلیون و ۵۲۳ هزار دلار

    مجموعه Demon Slayer یا شکارچی اهریمن با آغاز کار خود در سال ۲۰۱۸ بسیار پرقدرت ظاهر شده و رکوردهای بسیاری را جابجا کرده است. نه تنها مانگای این انیمه به عنوان یکی از پرفروش‌ترین مانگاهای تمام تاریخ شناخته می‌شود، بلکه انیمه سریالی آن نیز در طی ۲ فصل پخش خود با تعداد بینندگانی سرسام‌آور روبرو بوده است.

    با این حال در کمال شگفتی باید گفت که موفقیت‌های این فرنچایز بزرگ تاریخ انیمه پایان نداشته و پروژه سینمایی آن که تحت عنوان Demon Slayer The Movie: Mugen Train یا شکارچی اهریمن فیلم: قطار موگن شناخته می‌شود نیز رکورد فروشی تاریخی را از خود بر جای گذاشته و رقم ۵۰۶ میلیون و ۵۲۳ هزار دلار را به ثبت رسانده است. پروژه‌ای که به عنوان دنباله مستقیم فصل نخست Demon Slayer شناخته شده و با اضافه کردن شخصیت‌ها و وقایع هیجان‌انگیز و تماشایی، فروشی را ثبت کرده که به نظر نمی‌رسد اثر دیگری فعلاً بتواند حتی به گرد پای آن نزدیک بشود. Demon Slayer The Movie: Mugen Train سرشار از سکانس‌های حماسی و مبارزات خونینی است که تنها و تنها مختص مخاطبین بزرگسال بوده و نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین انیمه‌ بلند تاریخ سینما به ثبت رسانده است. باید دید که فصل سوم شکارچی اهریمن می‌تواند روند مثبت این فرنچایز را ادامه دهد یا خیر.


    با توجه به حضور فرنچایزهای بزرگ و اسامی شناخته شده‌ای همچون هایائو میازاکی و ماکوتو شینکای در بین آثار پرفروش تاریخ دنیای انیمه، اثر مورد علاقه شما در بین این پروژه‌ها چه نام دارد؟ واکنش شما نسبت به میزان فروش سرسام‌آور انیمه سینمایی Demon Slayer چه می‌باشد؟ آیا می‌توانیم انتظار انیمه‌ای را داشته باشیم که بتواند چنین فروشی را پشت سر گذاشته و در رتبه نخست جای بگیرد؟ نظرات خود را با ما اشتراک بگذارید.

    منبع: CBR

    ata.express𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔یوهانگیمر غمگینmasoud pc gamerUNCLE ARTHUR.Lonesome guyOld blacksmith????𝐆𝐞𝐫𝐚𝐥𝐭هادی صفائیblackcitySpider-ManDaniyal Bleszinski

    مطالب مرتبط سایت

    تبلیغات

    پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما
    پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما
    پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما
    پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما
    پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما

    نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    پرفروش‌ترین انیمه‌های بلند تاریخ سینما