شایعه: ریمیک Metal Gear Solid برای پلی استیشن ۵ در حال توسعه است
اخیراً، شایعۀ جدیدی منتشر شده است که به ساخت ریمیک Metal Gear Solid به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۵ اشاره دارد.
گزارشات قبلی نشان از این داشتند که بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater دوبارهسازی خواهد شد و اکنون شایعۀ جدیدی بهاشتراکگذاشته شده که به بازسازی نسخۀ ابتدایی بازی Metal Gear Solid برای پلی استیشن ۵ اشاره میکند.
طبق منبع این شایعه، ریمیک مذکور چندین سال در دست توسعه بوده است و مانند Demon’s Souls از نو برای پلی استیشن ۵ بازسازی خواهد شد. همچنین، گفته میشود که بهزودی شاهد معرفی آن خواهیم بود و همین موضوع علت واکنش منبع گزارش، یعنی وبسایت AreaJugones، به این شایعه بوده است.
به طور کلی، این شایعه چندان بوی واقعیت نمیدهد. با این حال که میدانیم کونامی (Konami) در حال احیای آیپیهای ارزشمند خود و بعد از مدتها انتظار، از پروژههای Silent Hill خود رونمایی کرده است، ساخت ریمیک Metal Gear Solid 3 نسبت به بازی اورجینال پلی استیشن ۱، محتملتر به نظر میرسد. البته، عدم ارائۀ مدرک و سند از طرف منبع این وبسایت نیز از قوت این شایعه میکاهد.
به نظر شما کونامی مشغول توسعۀ ریمیک کدام یک از نسخههای این فرنچایز است؟
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
نظرات
جمعشکن بابا فقط ریمیک داره میده سونی از همین الن مشخصه متاش ۷۰ میشه مثل کالیستو. جا اینکارا بره دریفتدستشو درست کنه یه دست نتونستیم کچلباشیرو بازیکنیم از بس دریفتداد
ای خدا موهامون سفید شد سره این شایعه ها
ای کاش انقدر برای کالاف دیوتی گریه نمیکردی و این معرفی ها رو در شوکیس میدیدیم
فردا تکذیب میشه اینم
به شخصه مخالف سرسخت انحصاری بودن بازی ها هستم چه برای کنسول های سونی چه برای مایکروسافت اون روز دور را می بینم که انحصاری ها کلا برداشته بشوند؛برام اصلا قابل درک نیست برای یک کنسول پول بدهم بعدش نتوانم همه بازی هارا تجربه بکنم و از همه بدتر بازی هایی که ایتم های انحصاری دارند یعنی شما بابت بازی پول کامل دادی،ولی متاسفانه یک ویژگی هایی بازیت نسبت به کنسول رقیب ندارد این درد آور تر از انحصاری کامل یک بازی است.بعضی ها می گویند رقابت باید باشد تا بازی ها با کیفیت باشند اول از همه نظر (شخصی)بنده این است که رقابت صرفا فقط برای تولید کنندگان بیشتر سود دارند نه برای اطرافیان این چیز هایی که من می بینم رقابت نیست بلکه جنگ است که صدمه می زند برای نمونه چه از انحصاری کردن ایتم های بازی توسط سونی گرفته و چه خریدن شرکت های بزرگ و قدیمی که همه خاطره با آن ها دارند توسط مایکروسافت،شرکت هایی که بخواهند بازی های فوق العاده خلق کنند می کنند ربطی ندارد به انحصاری بودن نمونش شرکت راک استار با بازی هایی نظیر رد دد و می تی ای وی که ۳ نسل در حال فروش است و چه بازی هایی نظیر الدن رینگ ولی کسی که صرفا عجله ای فقط برای بدست آوردن پول در ازای دادن اشغال بازی بسازد اشغال ساز است حالا چه بخواهد انحصاری شرکتی باشد چه نباشد الان شرکت هایی مثل سانتا مونیکا خب بازی های فوق العاده ای خلق می کنند چه انحصاری باشند چه نباشند چون انگیزه و تیم با تجربه اش را دارند،صرفا صحبت کلی من این است که انحصاری در جهان و صنعت بازی قطعا از نظر بنده (شخصی)یک چیز چرت است.
متاسفانه عموم گیمرها نظر شما رو ندارند و تازه سر خودشون رو شیره میمالند که انحصارگرایی موجب رقابتیتر شدن فضا و در نتیجه خلق بازیهای بهتر میشه درصورتی که دقیقا رد دد، جی تی ای، ویچر، الدن رینگ، و بسیاری از بازیهای دیگه مثال نقض این قضیه هستند. کیفیت یک بازی هیچ ارتباطی به انحصاری بودن اون نداره. منتها به هرحال فنهای سینه چاک مایکرو و سونی باید یه جوری بالاخره سیاست خودخواهانهی شرکتهای مورد علاقشون رو توجیه کنند. حذف انحصارگرایی یعنی جامعهی بیشتری یک بازی رو تجربه کنند و این منجر به این خواهد شد که بخش زیادی از گیمرها با شکلدهی واکنش به یک بازی خاص استانداردهای بازیسازی رو ترقی ببخشند. مطمئنن اثرگذاری یک جامعهی ۱۰۰ نفری بواسطهی واکنشهاشون خیلی بیشتر از یک جامعهی ده نفری است و بنابراین حذف انحصارگرایی صددرصد موجب رشد بازیها خواهد شد. بهطور مثال یکی از دلایل موفقیت فرانچایز جیتیای، اینه که خانوادهی بسیار عظیمی از گیمرها اون رو بازی میکنن. این خانواده بعد از گذشت چندین سال یک فرهنگ حول این فرنچایز تشکیل دادند که تقریبا هیچ بازیای دارای چنین شبکهی فرهنگی عظیمی نیست. بدون این تعداد بازیباز راکستار قادر نمیشد حول این بازی یک چنین ساختار فرهنگیای شکل بده و همین ساختار فرهنگی که متشکل از گیمرها، فرومها و بحثها، و غیره است نقش انکارناپذیری در توسعهی بازیها خواهد داشت. این شبکهی فرهنگی از یک جا ببعد دیگه حکم مخاطب رو نداره بلکه به شکلهای غیرمستقیم و با واکنشهای ریز و درشت در پروسهی ساخت بازی دخیل میشه. یعنی بخشی از پروسهی ساخت همین شبکهی فرهنگی غنی هست که دیگه فقط نقش انفعالی نداره. بهطور دقیق از نظر من جیتیای سن آندریاس شکوفایی این ساختار فرهنگی رو به اوج رسوند و ما نتیجهی فوقالعادش رو توی نسخهی چهارم دیدیم. جدای از این، این شبکهی عظیم فرهنگی باعث میشه که بازی بر واقعیت هم اثرگذاری فرهنگی داشته باشه. منم با شما موافقم، یک روزی در آینده دیگه هیچ مفهومی از انحصار در خصوص بازیهای رایانهای وجود نخواهد داشت.
منم مخالف انحصاری گریم بازی های با کیفیت و سایز خوب باید دست همه برسن اگر واقعا صنعت گیم براشون مهم باشه خیلی کار میشه کرد که هم بدون انحصاری خوب بفروشن هم سخت افزارشون فروش بره نمونش میتونه این باشه مثلا بازی تو پلی استیشن ارزون تر از بقیه باشه نه اونقدر که فاحش باشه مثلا ۴۰۰ دلار دادی سخت افزارشو خریدی با تخفیف بیشتر بازی باشه ولی بقیه یه قیمت ثابت خود دسته پلی استیشن میتونه جذب کنه به اون هدفی که اسمش داره برسه پلی استیشن انحصاری کردن قشنگ تو یه قشر عظیمی از کاربراتو از دست میدی این سیاست زمانی بود که بی رقیب بودی نمونش کنسول ps2 خب رقیب خاصی نداشتی تونستی این همه بفروشی هم بازی هم کنسول ولی الان با اضافه شدن پلتفرم های زیاد باید دنبال یه راه حل دیگه باشی
نمونش مثال ps2 با ۲۰۰ و خرده ای میلیون کنسول فروختن دلیلش به خاطر این بود رقیب خاصی نداشتی پلتفرم های زیادی نبود الان هست ریزش از ۲۰۰ میلیون به ۱۴۰ میلیون کنسول ps4 و الان ps5 که کمتر خواهد شد تازه حتی بازی هایی هم که به صورت انحصاری عرضه میشه عده ای کمی از همون اکو سیستم این بازیو میخرن برای سود دهی هم برای یوزر فرندلی بودن بازیت روی جاهای دیگه عرضه بشن سود فوق العاده پیدا میکنی البته به نظرم این اتفاق میوفته چون دارن حس میکنن اولا همه میگفتن بازی های سونی انحصاری کامله ولی داریم میبینیم تغیر سیاستو چون به نفع کمپانیه شاید با نفع فن بوی ها نباشه چه مایکروسافت جه سونی بازی هاشون به نظرم رو همه پلتفرم ها باشه
این مورد در صورتی رخ میده که هزینه ساخت کنسول خیلی خیلی بالا بره و شرکت ها مجبور بشن ، بشن سگا
شاید ترسناک و نا خوشایند باشه ولی یه روز اتفاق میافته
بیخیال بقدری شایعات دربارهی ریمیک متال گیر زیاد هست حد تا یک تریلر توی یوتیوب هم وجود داره ، تازه بهترین نسخه برای شروع به غیر از شروع داستان پیس واکر هست گیم پلی بازی رو بازسازی کنند ولی به خاطر خاصیت PSP که رده نوجوانان داشته داستان گیرا تر ، ساده تر ایجاد شده اما جزو تاثیر گذار ترین نسخه ها رو توی سری هست.
اگر ریمیک نسخه اول واقعیت داشته باشه فوق العاده میشه 🤩
کونامی تو فقط اجازه اش رو بده
بلو پونت کارشو می کنه
در مورد رسمیک گاد ۱ و ۲ و سونی هم این حرف صادقه
امیدوارم اگه واقعیت داشته باشه این خبر در فقدان کوجیما، شاهد یه ریمیک در خور نام متالگیر باشیم
هزارتومن نذر شاهچراغ میکنم اگه این ریمیک تو مراسم ۸ دسامبر معرفی بشه
امیدوارم حقیقت داشته باشه
به به دوباره متال گیر چقد دلم لک زده براش 🥲
خب سونی بلو پوینت نخریده بذاره یه گوشه، قطعا دارن روی چیزی کار می کنن. گفته شده بود دارن رو گیمی اوریجینال و جدید کار می کنن و شایعه بود یک ریمیک بزرگ هم در کنارش در دست ساخته. به هر نظر، این شایعه هر ماه از یک منبع کاملا بی اعتبار مختلف نشر میشه که نباید بهشون بها داد.
بازیش نکردم و اهمیت نمیدم
کی سونی بازی بعدیشو برا پی سی میده ،مفت بزنیم به بدن که حتی قفل ندارن دم سونی گرم، اسپایدر من دومیش بد نبود، اولی گیم پلیش حس خوبی نداشت