بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲

محمدرضا نوروزی
۱۸:۴۱ ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

طرفدار بازی‌های نقش‌آفرینی (RPG) هستید؟ امروز قرار است تا با هم، نگاهی داشته باشیم به بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی ساخته شده در سال ۲۰۲۲.

سال ۲۰۲۲، یکی از بهترین سال‌ها برای گیمر‌ها و به ویژه، طرفداران آثار نقش‌آفرینی بود و با وجود رقابت سنگین حاکم در میان بازی‌سازان، بازیکنان این ژانر با آثار مختلف و با کیفیت امسال، حسابی راضی بودند و توانستند تا پا به دنیا‌های جدید و دوست‌داشتنی مختلفی بذارند و کماکان در آن‌ها به گشت و گذار بپردازند.

تعاریف بسیاری برای ژانر نقش‌آفرینی یا به اصطلاح (Role Playing Game) RPG وجود دارد و معرفی ویژگی‌های ریز و درشت این ژانر، کار دشواریست. به طور کلی، این‌ گونه آثار، شما را در نقش کاراکتری قرار می‌دهند که بازیکن در طول بازی، آزادی دارد تا برخی ویژگی‌ها و صفات این کاراکتر را کنترل کند و یا ارتقا ببخشد.

همچنین، دست بازیکن برای پیشروی در داستان به شکل دلخواه در اغلب اینگونه بازی‌ها باز است و به طور کلی، آزادی‌عمل بیشتری نسبت به دیگر آثار در اینگونه بازی‌ها دیده می‌شود. از زیر ژانر‌های RPG می‌توان به نقش‌آفرینی ژاپنی، آثار سولزلایک و یا نقش‌آفرینی- تاکتیکال اشاره‌کرد.

با این وجود، امروز قرار است تا از میان این بازی‌ها، ۷ مورد از بهترین آثار ساخته‌شده در این ژانر را بدون ترتیب خاصی انتخاب کنیم. در ادامه، با معرفی این آثار همراه گیمفا باشید.

Elden Ring

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

هنگام معرفی بهترین‌ بازی نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ و یا حتی بهترین آثار RPG تاریخ، Elden Ring به عنوان گل‌سرسبد این گونه آثار، مقتدرانه در جایگاه بسیار خوبی از لیست قرار خواهد گرفت. اثری که اثبات کرد هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، کماکان حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد و Elden Ring یکی از شگفتی‌های خیره‌کننده‌‎ی این کارگردان موفق بود

در Elden Ring شما در نقش سربازی تبعید شده به نام Tarnsished قرار می‌گیرید که در یک جهان پیچیده، در تلاش برای شکست دادن خدایان و موجودات مختلف است تا در نهایت بتواند به Elden Lord سرزمین میانه تبدیل شود.

Elden Ring توانست با ارائه‌ی یک جهان فوق‌العاده زیبا و غنی، گیم‌پلی سخت، اما دوست داشتنی، باس‌فایت‌هایی به یاد ماندنی و در نهایت، یک روایت خوب و گیرا، بازیکنان آثار RPG و به ویژه سولزلایک را شگفت‌زده کند و در نهایت بتواند تعداد بسیاری از گیمر‌ها را با این سبک آشنا کند.

همچنین این اثر توانست تا سبک سولزلایک را، یک قدم پیشرفته‌تر کند و ویژگی‌های جدیدی را در آن پیاده سازی کند. برای مثال، Elden Ring اولین اثر جهان‌-باز ساخته شده در سبک سولزلایک بود و توانست تا با ارائه‌ی یک دنیای پرمحتوا، به خوبی از این عنصر بهره‌گیری کند.

تمامی این نکات دلیلی بر اثبات کیفیت بسیار بالای این اثر بوده و بی‌راه نیست اگر از Elden Ring به عنوان بهترین بازی این لیست و یا حتی بهترین بازی سال یاد کنیم. حتی اگر به آثار نقش‌آفرینی و یا سولزلایک علاقه‌مند نیستید، پیشنهاد می‌کنم تا برای یک بار هم که شده، سری به سرزمین میانه بزنید تا شاید نظرتان تغییر کند و شیفته‌ی این اثر شوید!

Triangle Strategy

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

امسال، بازی‌های RPG بسیار خوبی برای دارندگان Switch منتشر شده‌اند و تعدادی از بازی‌های این لیست، از این دسته به شمار می‌روند. Triangle Strategy، عنوانی نقش‌آفرینی و تاکتیکال بوده که توسط استودیوی ژاپنی Square Enix توسعه یافته است.

داستان بازی درباره‌ی نبردی میان سه امپراطوریست که بر سر منابع مختلف در جنگ هستند و شما به عنوان وارث یکی از این امپراطوری‌ها وارد دنیای بازی خواهید شد. بازی، داستان بسیار جذابی دارد و از نظر گیم‌پلی، یک اثر بسیار غنی به شمار می‌رود که بازیکنانی که به آثار ساخته ساخته شده در این سبک علاقه‌مند هستند را حسابی سرگرم خواهد کرد.

این بازی در تاریخ ۲۱ مهرماه در دسترس کاربران رایانه‌های شخصی نیز قرار گرفت و بازیکنان این پلتفرم نیز می‌توانند این اثر را تجربه کرده و از آن لذت ببرند.

Xenoblade Chronicles 3

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

Xenoblade Chronicles 3، یکی دیگر از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی امسال است که کماکان، به صورت انحصاری در دسترس کاربران Nintendo Switch قرار دارد. اگرچه بازی از نظر گرافیکی حرف زیادی برای گفتن ندارد و کمی کهنه به نظر می‌رسد، اما در باقی بخش‌ها یک اثر فوق‌العاده به شمار می‌رود و طرفداران سبک RPG را حسابی سرگرم خواهد کرد.

سیستم مبارزات این اثر، کیفیت بسیار بالایی دارد و از طرفی، سازندگان به خوبی توانسته‌اند تا داستان نسخه‌های قبلی را ادامه‌دهند و شاهد روایت جذابی در طول بازی هستیم. داستان بازی، درباره‌ی نبردی میان دو کشور مختلف است که در میان نبرد، دو گروه مختلف از این کشور‌ها جنگ را کنار گذاشته و با هم به دنبال منشاء اصلی این درگیری‌ها می‌گردند.

Xenoblade Chronicles 3 در نهایت، با ارائه‌ی یک گیم‌پلی جذاب و داستانی جذاب و سرگرم کننده، از بهترین آثار انحصاری منتشر شده روی کنسول سوییچ و یکی از بهترین بازی‌ها نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود که تجربه‌ی آن به کاربران این کنسول، پیشنهاد می‌شود.

Pokemon Legends: Arceus

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

باز هم نینتندو و باز هم یک اثر سرگرم کننده‌ی دیگر از مجموعه بازی‌های ساخته شده بر مبنای جهان دوست داشتنی Pokemon‌ها. Pokemon Legends: Arceus یکی از جدید‌ترین نسخه‌های ساخته شده از مجموعه‌ی برند بسیار محبوب و البته سودآور Pokemon است.

هر سال، شاهد عرضه‌ی عناوین مختلفی از سری Pokemon هستیم و جالب است بدانید، این برند توانسته است تا بعد از ماریو، لقب پرفروش‌ترین سری بازی‌های موجود در دنیای ویدیوگیم را از آن خود کند.

حال در جدیدترین اثر ساخته شده از این سری، بازی به روایت میان زندگی انسان‌ها و Pokemonها، در سال‌های سال قبل از روابط خوب آن‌ها می‌پردازد؛ در دورانی که این دو گونه، هنوز نتوانسته‌اند تا ارتباط خود را با یک‌ دیگر نزدیک کنند. بازی، روایت بسیار جالبی دارد و برای طرفداران این سری، یک عنوان با ارزش به شمار می‌رود.

این نسخه از بازی، در یک دنیای جهان-باز اتفاق می‌افتاد و شما به عنوان یک شکارچی Pokemon وارد دنیای بازی می‌شوید و باید گونه‌های مختلفی از این نژاند را برای مطالعه، پیش دانشمندان ببرید تا بیشتر با Pokemonها آشنا شوید.

بازی تجربه‌ی به نسبت سختی را برای گیمرها به ارمغان می‌آورد، اما با این وجود شاهد یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده در دنیای Pokemonها هستیم و اگر به کنسول Switch دسترسی داشته و دوست دارید تا وارد دنیای این موجودات شوید، Pokemon Legends: Arceus یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

Live A Live

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

Live A Live، یکی از آثار نقش‌آفرینی ساخته شده توسط Square Enix در سال ۱۹۹۴ بود. حال این اثر در سال ۲۰۲۲ بازسازی شده است و به عنوان یکی دیگر از عناوین JRPG و انحصاری کنسول Nintendo Switch بازگشته است و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

داستان بازی از زمان‌های خیلی دور شروع می‌شود و به حال می‌رسد و دوباره از ما فاصله می‌گیرد و به آینده‌های بسیار دور سفر می‌کند. این اثر، یک تجربه‌ی بسیار غنی از حیث گیم‌پلی را تقدیم مخاطب می‌کند و در انتها، می‌تواند به خوبی در دل گیمر‌های قدیمی جای باز کند.

حتی اگر از بازیکنان جدید ویدیوگیم هستید، Live A Live ارزش امتحان را دارد و اگر با فضای آن ارتباط برقرار کنید، این اثر تبدیل به یکی از بهترین تجربه‌های شما در سال ۲۰۲۲ خواهد شد.

Horizon Forbidden West

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

Horizon Forbidden West با ترکیبی از ژانر‌های مختلف چون ماجراجویی، اکشن و نقش‌آفرینی ساخته شده است و رگه‌هایی از ژانر RPG در بازی، این اثر را شایان ذکر در بخش بهترین آثار نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ می‌کند . بازی، ادامه‌ای بر ماجراهای Aloy بوده و قرار است تا باری دیگر، در نقش این کاراکتر قرار بگیریم و با او، به ماجراجویی بپردازیم.

Horizon Forbidden West، توانسته است تا ایرادات نسخه‌ی قبلی را تا حد زیادی رفع کند و با گسترش جهان بازی قبلی، تبدیل به یک تجربه‌ی کامل‌تر شود. Horizon Forbidden West از نظر گرافیکی تجربه‌ی بسیار خوبی را تقدیم مخاطب می‌کند و می‌تواند تا برخلاف نسخه‌ی قبلی که اشکالاتی در حیث روایت و داستان داشت، داستانی به مراتب سرگرم کننده را روایت کند.

بازی، به طور کلی تجربه‌ای همه پسندانه‌تر از عناوین نقش‌آفرینی ژاپنی و یا آثار سولزلایک است و لذا برای افرادی که دوست دارند تا کم‌کم وارد دنیای آثار نقش‌آفرینی پیچیده‌تر شوند، گزینه‌ی بسیار خوبی به شمار می‌رود. این اثر به صورت انحصاری در دسترس کاربران PS4 و PS5 قرار دارد.

Dying Light 2 Stay Human

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

Dying Light 2 Stay Human نیز یکی از آثار ساخته شده با استفاده از ترکیب ژانر‌های مختلف به شمار می‌رود و خب، رگه‌هایی از عناوین نقش‌آفرینی در این اثر نیز دیده می‌شود. اگرچه Dying Light 2 Stay Human عنوان بی‌نقصی نیست و اشکالات بسیاری در بازی دیده می‌شود، با این وجود، بخش نقش‌آفرینی این اثر به خوبی پیاده سازی شده است و می‌تواند برای طرفداران این سبک، بسیار جذاب واقع شود.

Dying Light 2 Stay Human، این بار بر روی استفاده از سلاح‌های سرد تمرکز کرده است و شاهد پیشرفت سیستم پارکور در بازی هستیم. در این نسخه، مکانیزم ارتقای کاراکتر به خوبی پیاده سازی شده است و امکانات کاملی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد.

بازی در بخش‌هایی چون روایت و داستان ضعف دارد و فعالیت‌های جانبی آن خیلی زود تکراری می‌شوند، با این وجود، اگر تمامی آثار یاد شده در این لیست را تجربه کرده‌اید و کماکان به دنبال یک اثر نقش‌آفرینی دیگر هستید، Dying Light 2 Stay Human آخرین اثریست که می‌توان در این لیست، به شما پیشنهاد کرد.

این هم از لیست بهترین آثار نقش‌آفرینی منتشر شده در سال ۲۰۲۲. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم، امسال سال بسیار خوبی برای طرفداران این ژانر بود و به خصوص دارندگان کنسول سوییچ توانستند تا بازی‌های بسیار خوبی را در این سبک تجربه کنند. ما هم بازی‌های یاد شده در این لیست را به شما کاربران توصیه می‌کنیم. امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید.

راستی، شما کدام یک از آثار یاد شده در این لیست را تجربه کرده‌اید؟ نظرتان در مورد عناوین نقش‌آفرینی منتشر شده در سال ۲۰۲۲ چه بود و منتظر کدام یک از آثار RPG سال آینده هستید؟

GG77UNCLE ARTHURعلیata.expressDARKSIRENلژیونMajimaCarddragonred-eyed Banished Knightگیمر غمگینVisible 6-tigh manLonesome guyblackcityGAMER 1995هادی صفائیMR.BADGUYWrestlerA,,shامیر حسینmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mh.p گفت:

    فوربیدن وست و الدن رینگ نه تنها بهترین بازی‌های RPG هستند، بلکه بهترین بازی‌های سال هستند.

    دانته( joel )77🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Kratosah1372گیمری عادیKFernandoHitasep
  • Kieblack گفت:

    اصلا گیمینگ یعنی نقش آفرینی ، باید شخصیت خودتو بسازی تو یک جهان متفاوت و بزنی به دل داستان و از گیمپلی به روشی که خودت دوست داری لذت ببری با بیلد های متفاوت ، و جذاب ترین نکته اینه که شخصیت شما با هیچ کسی یکی نیست ، و این یعنی معجزه (:

    77KratosMr Hill93EspressoلژیونKFernandoگیمر غمگینHitasepV3S3MIRmore
  • V3S3MIR گفت:

    امسال واقعا الدن رینگ مثل قطار داخل gta v توقف ناپذیر بود و اکثر آثار امسال زیر پاهاش له شدن. به غیر چند مورد مث رگناروک و هورایزن و به طرز باورنکردنی بازی stray.

    77UNCLE ARTHURmh.pKratosگیمری عادیFernandoگیمر غمگینA,,shHitasep
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    من ۳ تاشو تجربه کردم ، در مورد توضیحی که درباره الدن رینگ دادین واقعا موافقم و نشون داد میازاکی و فرام سافتور بسیار توانا تر از چیزی هستن که تا حالا نشون میدادن واقعا الدن رینگ یک سوپرایز بزرگ بود و نه فقط در سال ۲۰۲۲ بلکه در طی این سالها که گیمر هستم یکی از برترین نقش آفرینی هایی هست که پلی دادم، هورایزون فوربیدن وست هم بازی خیلی خوب و زیبایی هست در مجموع ولی از لحاظ المان های rpg جایگاه ضعیفی داره حقیقتا یک اکشن ادونچر جهان باز رو تعریف بهتری میدونم براش و دایینگ لایت ۲ هم در تجربه کلی یک اثر متوسط میدونم بازی خیلی افت و خیز داره و از یک سر ضعیف پایین تر نمیره و از یک اثر خوب هم بالاتر نمیره
    .
    .
    اما دلم میخواد به یک تجربه ناب هم اشاره کنم و اون نسخه نسل نهم سایبر پانک ۲۰۷۷ هست که فک کنم امسال عرضه شد ، درست میگم ؟ به هر حال من امسال تجربش کردم و بی نظیر بود اگر cdpr این نسخه رو سال انتشار داده بود بیرون الان تو کهکشان ها بود واقعا از تجربه بازی لذت بردم و کلمه شاهکار رو برازندش میدونم و از این همه خلاقیت در این بازی تعجب کرده بودم و شگفتا که اینا نصف چیزایی بود که قول داده بودن ، نسل ۹ به cdpr عزیز خیلی بیشتر امید دارم .

    𝐆𝐞𝐫𝐚𝐥𝐭KratosEspressoلژیونCarddragonFernandoگیمر غمگینSpider-Man
    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      از یک سر ضعیف پایینتر نمیره، یک سر <<< یک اثر

      Fernando
    • Ladon گفت:

      الدن رینگ که اصن جایگاهش به نظرم مشخصه ولی دقیقا مشکلی که من با زیرو داون و داشتم و گفتی ینی تو فوربیدن وست بهتر نشده؟ چون دیالوگ های بازی که انتخاب کنی عملا هیچ تاثیری ندارن تو بازی دکوری بودن که خیلی رو مخم بودن کلا rpg اسما رو بازی بود
      برای من خیلی جالبه اشکالاتی که از سی دی پراجکت رد میگرفتن همون بررسی هاشو میگم چون من نسخه اولیه بازی و تموم کردم داستان بازی ینی فکر نکنم به هیچ عقلی برسه که انقدر بتونه خوب داستانو پیاده سازی کنی اونم تو سبک rpg که واقعا فوق العاده است صد البته صدا پیشه وی و کیانو ریوز که اصلا دیوونه میکنه ادمو مشکلی من دارم با بازی ماموریت های گیگ و ریپورتد کرایم هاس واقعا جالب نیست به نظرم داستانش کلا تو یه متن خلاصه میشه باز خوبه اینو داره ها بازی های دیگه اصلا اهمیت نمیدن الکی چهار تا ادم میزاشتن میگفت اوت پسته برو بکش ولی اگر وقت میزاشتن یا حداقل بازی و واسه نسل ۸ تیز نمیکردن شاید قسمت هایی که میدونم ساخته شده مثل بالا رفتن با منتیس بلید با دیوارو رفت و امد با مترو و امکانات دیگه اش میموند هنوزم نمیدونم چرا نمیتونیم از دیوار بالا بریم با منتیس بلید و حتما ماموریت های گیگ و ریپورتد کرایم ها میتونست جذاب تر طراحی بشه اولا مشکل پرک هم داشت پرک هاش انبلانس نبودن من دمیج های واقعا وحشتاک میدادم به انمی ها بدون اینکه حتی وارد مبارزه بشم ینی بفهمن من دارم میام سراغشون یکی دیگه اش سیستم پولی بازی بود واقعا اذیت میکرد ولی نمیدونم تو نسل ۹ امی اپدیت هاش چه قدر بازیو بهتر کرده مطمئنا بهتر کرده بازی واقعا شاهکاره من خیلی راضی بودم موزیک های بازی حس شوتینگ سایبرور ها داستان واقعا پشم ریزون واقعا ها نمیتونی هیچ جا این داستان قشنگو ببینی مگر به دستان cdproject اونم تو یا فضای سایبرپانکی و پیشرفته .باهات موافقم

      KieblackEspresso🤘Mohsenj74
      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        فوربیدن وست تو همه چی پیشرفت کرده به جز المان های rpg و تقریبا دکوری و نمایشی هست این المان ها فقط ارتقاء سلاح و اسکیل تری هست که میگم سطحی هستن تصمیمات هم هیچ تاثیری رو روند داستان نداره اما بازی از نظر کلی تجربه زیبایی هست و به نظرم رسما از زیرو داون بهتره ، سایبر پانک هم نسخه نسل نهمش اصلا قابل قیاس با اونچه که بود نیست و اگر کسی مخصوصا علاقه به فضای سایبر پانکی و داستان و موزیک و کرکتر ها و گان پلی و ماموریت فرعی های عالی ووووو درجه ۱ داره سایبر پانک ۲۰۷۷ حرف نداره واقعا 👍👍👍

        Ladon
  • Dying Light The Following رو حدود ۱۰ بار ۱۰۰ درصد تکمیلش کردم
    ضعف های کوچیک و بزرگ داشت مثل تکراری شدن در اواخر بازی
    اما برای من بهترین بازی زامبی محور Open World شد که تا بحال تجربه ش کردم حتی با وجود بازی هایی مثل Resident Evil و …
    گرافیک/گیم پلی/مبارزات/سیستم ارتقای کاراکتر و حتی داستان و شخصیت هاش و مخصوصا موسیقی متنش
    همه چیز این بازی در سطح خوب و رو به بالا قرار داشت
    Dying Light 2 Stay Human هنوز بازی نکردم ولی مورد انتظار ترین بازی ۲۰۲۲ برای من بود و حتی انتظار یه شاهکار و نامزد جایزه سال رو داشتم
    با توجه به انتظاراتی که قسمت اول این بازی در من ایجاد کرد و همینطور نمایشات بازی همچین چیزی بعید نبود
    اما متاسفانه برعکس اون چیزی شد که فکر میکردم (حداقل از روی نمرات و بازخورد ها)
    نمیدونم چرا ولی حس میکنم حق این بازی تا حدودی خورده شد
    به امید روزی که بتونم بازیش کنم و نظر قطعیم رو بدم
    البته به دلیل علاقه زیادم به زامبی ها و آثار حول محوریتشون و آزادی عمل زیاد در جهان Open World و … شک ندارم تجربه خوبی برای من میشه

    EspressoOmidred-eyed Banished KnightFernando
  • darkborne گفت:

    من فقط الدن رینگ و دایینگ لایت رو بازی کردم ،الدن رینگ که دیگه اونقدر بزرگه که نیازی به تعریف و تجمید نداره، ولی دایینگ لایت به شدت میتونست بهتر بشه ، و به نظرم تیم‌سازنده خیلی هزینه زیادی صرف مپ بزرگ بازی کرد که‌ عملا بیهوده شده بود، فقط میشه گفت عملا ماموریت ها و محیط بازی کپی پیست شده بود و شما از ی جایی به بعد حتی شما به ماموریت های فرعی فکر نمی‌کنید و کل تمرکزتون میشه داستان اصلی که تازه اونم بعید میدونم دیالوگ های بازی رو تا اخر گوش بدید و رد نکنید ، به نظرم دایینگ لایت اگر یکی دو سال دیر تر میومد و عاقلانه تر هزینه میکرد میتونست خودشو تو تاریخ ثبت کنه

    محمدرضا نوروزیred-eyed Banished Knight
  • Shinji Mikami گفت:

    بنظر من برای یک rpg، داشتن دیالوگ خوب و یک محیط و داستان پر محتوا و تاثیر پذیر و همچنین گیم پلی متنوع و جذاب، مهم ترین عناصر هستن.
    من فعلا rpg خفن و جذابی ندیدم. هیچ چیزی فعلا جای الدر و ویچر رو نگرفته. البته عناوین زیادی هستن ولی این دو عنوان هم از نظر دیالوگ و محیط پرمحتوا و هم گیم پلی و داستان و … بی نظیر بودند.
    .
    برای عناوین استارفیلد و فیبل و اوود و دراگون ایج و ویچر ۴
    منتظرم
    بنظرم این عناوین در سبک rpg حرفای زیادی برای گفتن دارند.

    KieblackEspressoDream in Red (Playstation T)
  • Mmfb🏴 گفت:

    منتظر کدام یک از آثار RPG سال آینده هستید؟
    سوال داره؟

    FernandoSpider-Man
  • واقعا فوربیدن وست من رو جذب خودش کرد اصلا من واقعا انتظارات من رو خیلی خوب براورده کرد

    Mr Hill93Spider-Man
  • HsH گفت:

    با تشکر از نویسنده گرامی
    من شخصا خیلی دوست دارم بازی‌های بیشتری رو سوییچ بازی کنم.اما اولا مشکلات اقتصادی مانع میشه دوم که نینتندو واقعا کمترین تخفیف ممکن رو برا بازیهاش قرار میده ک باور نکردنیهانگار اینطور میگه که میخوای بخر نخری خیلیا هستن می‌خرن…یه همچین چیزی.سوم.اغلب بازی‌های نقش آفرینی رو سوییچ مبارزات نوبتی داره که حداقل من نمیتونم باهاشون ارتباط برقرار کنممثلا خیلی از ماریو +ربیدز خوشم اومد و آخرین بازی که رو سوییچ زدم همون بود.اما با مبارزاتش با وجود اینکه خیلی عالی بودن حال نکردم.

    محمدرضا نوروزیSpider-Man
  • Porfosor گفت:

    الدن رینگ بی نظیر بود
    دینگ لایت هم خوب بود
    🤩❤️🧡🧡🧡🧡

    ᴅᴀɴɪᴀʟ ᴀʀᴛꜰᴜʟSpider-Man
  • god of war گفت:

    خسته نباشید بسیار از خوندن مقاله لذت بردم
    به نظرم امسال بازی ایی نداشتیم که به معنای واقعی کلمه نقش افرینی باشه و بیشتر سعی شده المان های نقش افرینی در یک اثر دیگه که تمرکزش روی یک چیز دیگه هست استفاده بشه
    ببینیم سال دیگه استارفیلد می تونه یک حریکت خفن در این سبک بازی ها بزنه یا نه

    Deleted accountمحمدرضا نوروزیFernandoᴅᴀɴɪᴀʟ ᴀʀᴛꜰᴜʟ
  • MIRAS گفت:

    واقعا الدن علاوه بر اینکه منو عاشق سولز کرد
    ترغیبم کرد که بیشتر rpg بازی کنم
    من قبلش فال اوت و اسکای ریم رو به عنوان rpg تجربه کردم و با اینکه از هردوتاشون خوشم امد ولی نصفه ولشون کردم…ولی تصمیم دارم دوباره سراغشون برم
    ممنون بابت مقاله عالی🫂

    محمدرضا نوروزیFernandoSpider-Man🤘Mohsenj74
  • man on fire گفت:

    من رگناروکو دو روز پیش تموم کردم خیلی بازی خوبی بود،اگه از سر تعصب نگیم واقعا نمیشه گفت الدن یا گاد گوتی میشه.

    Spider-Man
  • فقط و فقط هدفم از خرید کنسول تا به الان تجربه بازیهای سولزبورن تو الویت بوده و بس . همیشه سعی کردم آرشیوم کامل باشه .به امید بلاد بورن ۲

    (هیدتاکا میازاکی) تنها صفحه رسمی اینجانب در مجازیRoadieOmidLadongod of warSpider-Man
  • واقعا نمیدونم چی میشه درباره الدن رینگ گفت

    RoadieSpider-Man
  • Mr Hill93 گفت:

    دایینگ لایت ۲ و هورایزون آلمان های نقش آفرینی دارن ولی rpg محسوب نمیشن
    اکشن ادونچرن
    بهترین rpg امسال هم ب نظرم xenoblade عه
    عالیه بازیش

    A.k_RockLadon
  • ™️Ellie گفت:

    فوربیدن وست نه در زمینه ی نقش آفرینی،بلکه اکشن ادونچر تحربه ی بیادماندنی و با کیفیتی بود

    RoadieMr Hill93LadonSpider-Man
  • wolf of vlash گفت:

    با اینکه الدن رینگ رو فقط چند ساعت اولش رو بازی کردم اما با قاطعیت میگم الدن رینگ از همه بازی های این لیست خفن تره 🥹

    Spider-Man
  • امسال از لحاظ RPG شدیدا ضعیف بود. بهترین عنوان RPG سال Elden Ring بود اونم که زیرشاخه ی Action Souls like حساب میشه. DL2 هم که شدیدا نامیدکننده بود از لحاظ داستانی و RPG mechanics

    پارسال حداقل Shin megami Tensei V و Pathfinder WOTR رو داشتیم که دوتاشون عالی بودن.

    ولی بنظرم سال دیگه غوغا میشه. از همه مهم تر ریلیز نسخه ی کامل Baldur’s gate 3 میاد که پتانسیل ش رو داره بهترین RPG دهه باشه.

    بعد Starfield رو داریم که خداروشکر داریم بازگشت بتسدا به المان های RPG hardcore رو میبینیم

    بازی بعدی OWLCAT هم احتمالا اواخر ۲۰۲۳ ریلیز بشه و خیلی هایپم براش. Warhammer 40k ; Rouge Trader که اولین RPG دنیای وارهمر به حساب میاد. استودیو خودشو با Pathfinder ثابت کرده.

    جز این چندتا Avowed و عنوان جدید استیم پانکی Inxile هم هستن ولی معلوم نیست سال دیگه میان یا نه. ممکنه یه سری عنوان های خفن دیگه ای هم باشن که معرفی نشدن…

    چندین RPG جالب Indie هم درحال ساختن ولی هنوز نمیشه نظر خاصی راجع شون داد

    درکل خیلی خوشبینم به گیمینگ توی سال ۲۰۲۳…اگه زنده بودم 🙂

    RoadieEspressoLadon
  • الدن رینگ قطعا بهتر از همه لیست هست… هم نواوری داره هم تازه س. و هم گیم پلی خیلی خوبی داره… هورایزن هم به نظرم عالی هست.ولی خب نسخه دوم هست و همون ادامه اونه شبیه رگناروگ که ادامه گاد ۲۰۱۸ هستش

  • Sony Home گفت:

    پنتیمنت کجاست!!!؟؟؟؟🤨🤨🤨🤨
    بهترین گیم امسال بعد از الدن رینگ که از قضا RPG هم بود
    شاهکاری که Josh Sawyer کارگردان فالوت نیو وگاس ساخت

    EspressoA,,shᴅᴀɴɪᴀʟ ᴀʀᴛꜰᴜʟSpider-Man
  • Sony Home گفت:

    هورایزن هر چی هست بجز RPG
    هیچکدوم از دیالوگ های که انتخاب میکنی تاثیری روی داستان و سرنوشت شخصیت ها نداره

    حکم اساسینز کرید ولی تو دنیای رباتی رو داره از لحاظ کیفیت ساخت و داستان و شخصیت پردازی و دیالوگ نویسی و تاثیر انتخاب ها

    Mr Hill93AbolfazlDream in Red (Playstation T)Spider-Man
  • Spider-Man گفت:

    بهترین بازی هایی که تو سال ۲۰۲۲ تجربه کردم ( بدون ترتیب )
    گاد اف وار رگناروک
    Stray
    الدن رینگ
    هورایزن فوربیدن وست
    سیفو
    گرن تورسیمو ۷
    واقعا میگم از این بازی ها حسابی لذت بردم

    god of warᴅᴀɴɪᴀʟ ᴀʀᴛꜰᴜʟ
  • Roadie گفت:

    Pentiment یک RPG فوق‌العاده است که عجیبه ازش چشم پوشی شده. شاید چون سوم شخص و اکشن نیست؟ فکر کنم تصور ها از RPG بیش از حد به action adventure نزدیک شده. مثلا هورایزن بازی خیلی خوبیه ولی تنها المان های کوچیکی از RPG درش دیده می شه که امروزه دیگه در بیشتر بازی ها هست. Dying Light هم همینطور. کلا امسال چندان سال خوبی برای سبک RPG نبود. نه که Elden Ring, Xeno یا Pentiment بد بوده باشن، ولی سال بعد مثلا با اومدن Diablo, Baldur’s Gate, Dragon Age و… می تونه سال نابی باشه.

    Espresso
    • Espresso گفت:

      pentiment که ار پی جی نیست بیشتر شبیه یه vn و داستان تعاملی هست

      Roadie
      • Roadie گفت:

        اینکه سبک گرافیکی بازی حالتی نقاشی گونه از عصر های مختلف هنری اروپایی داره دال بر Visual Novel یا ‌VN بودن نیست. در این بازی شما جزییات گذشته و درون شخصیت خودتون می سازید تا کوچک ترین جزئیات که شاید تا بحال خیلی کم در گیم دیگه دیده باشیم (اگه اصلا دیده باشیم البته)، تمایلات، آرزوها، اشتغال ها، خاطرات، تحصیلات، زبان ها، هنر ها، فنون و حرفه ها، شهر ها، نوع تفکرات در ارتباط با دین و…… بعدش میرسیم به بازی که طی اون با تصمیمات خودتون با این کارکتری که هر لحظه عمیق تر و پر جزئیات تر میشه تعاملاتی با دنیای اطراف می تونید داشته باشید که تجربه های بسیار متفاوتی با خودش به همراه داره. جالب اینه که شخصیت سازی شما طی خود بازی عمق زیاد تری هم میگره و اصلا بازی یه جورایی به تردید های درونی و ساخت افکار هم می پردازه. خلاصه بر خلاف چیزی که شاید با دیدن جذابیت سبک بصری بازی تصور کنید، بازی به هیچ وجه رمان تصویری نیست. بازی یک RPG خالصه. و اصلا عمقش در همین زمینه هست که جذابش کرده. حالا اینکه در جهات دیگه در گروه point and click جای داره سبک تعاملی بازیه.

        در نهایت اگه از تفکر در زمینه بازی ویدیویی لذت می برین حتما پیشنهاد می کنم pentiment تجربه کنین.

        Espresso
  • سینا گفت:

    یک سوال دارم داستان دقیق بازی الدن رینگ چیه؟ و درباره ی چه موضوعی است؟ و آیا برای فهمیدنش باید دارک سولز بازی کرد؟

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۲ - گیمفا