هزینه ساخت اسکیپ روم حدودا چقدر است؟ - گیمفا
هزینه ساخت اسکیپ روم حدودا چقدر است؟ - گیمفا
هزینه ساخت اسکیپ روم حدودا چقدر است؟ - گیمفا
هزینه ساخت اسکیپ روم حدودا چقدر است؟ - گیمفا

هزینه ساخت اسکیپ روم حدودا چقدر است؟

پست گیمفا
۲۰:۵۰ ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
هزینه ساخت اسکیپ روم حدودا چقدر است؟ - گیمفا

حتماً تا امروز نام اسکیپ روم یا اتاق فرار را شنیده‌اید. جایی که با فضاسازی خاصی، یک معما طراحی و اجرا می‌شود و شما باید بعد از پشت سر گذاشتن مراحل مختلف، پاسخ آن معما را پیدا کنید. اما هزینه ساخت اتاق فرار چقدر است؟ چطور می‌توانیم خودمان یک اتاق فرار بسازیم؟

هزینه‌های ثابت برای ساخت اسکیپ روم

بدون توجه به سبک و حال و هوای بازی، برخی هزینه‌های ثابت وجود دارند که برای ساخت هر اتاق فراری باید آنها را در نظر گرفت. با هم نگاهی به این هزینه می‌اندازیم.

هزینه ملک

اولین چیزی که برای ساخت اسکیپ روم لازم خواهد بود، ملک است. چه بخواهیم ملک را اجاره کنیم و چه بخواهیم آن را بخریم، باید هزینه بپردازیم. از آنجایی که خرید ملک در شرایط کنونی بسیار دشوار است، بنابر متراژی که برای اتاق فرار در ذهن دارید، باید یک ملک اجاره کنید. نیازی به گفتن نیست که انتخاب محله در قیمت ودیعه و اجاره، بیشترین تأثیر را در قیمت نهایی هزینه ساخت اتاق فرار دارد.

دیوارکشی و بنایی

هزینه مهم دیگر، طراحی داخلی ملک متناسب با اتاق فرار است. شما مجبور هستید دیوارکشی کنید و فضاهای جداگانه و مجزا درست نمایید. همچنین باید اتاق‌هایی با توجه به سناریو بازی فراهم سازید. این کار به بنایی و کار ساختمانی نیاز دارد و طبیعتاً هزینه‌هایی هم خواهد داشت، از تیغه کشی تا سفیدکاری و نقاشی.

فلزکاری

بعد از دیوارکشی، نیاز به تهیه چارچوب برای ورودی‌ها دارید. برای این کار باید هزینه جدایی در نظر بگیرید که مربوط به خرید آهن و دستمزد آهنگر است.

سیم‌کشی

مورد بعدی که برای یک اسکیپ روم ضروری خواهد بود، سیم‌کشی است. سیم‌کشی برای برق، سیستم صدا، دوربین‌ها، میکروفون‌ها و … علاوه بر هزینه متریال، هزینه اجرا هم دارد. البته در این مرحله اگر خودتان این کار را انجام دهید (البته اگر بلد باشید)، کمی هزینه‌ها را کاهش خواهید داد.

ماسک و لباس اکتورها

از دیگر موارد تأثیرگذار در هزینه ساخت اتاق فرار ماسک‌ها و لباس‌ها است. اگر می‌خواهید یک اتاق فرار حرفه‌ای تهیه کنید که روی مخاطب اثر بگذارد، توصیه می‌کنیم به ماسک‌ها و لباس اکتورها یا بازیگران توجه بیشتری کنید. این مورد، هم هزینه‌هایی دارد که باید در نظر بگیرید. ماسک‌ها را می‌توانید به صورت آماده بخرید، اما لباس اکتورها را بهتر است بدوزید. به این ترتیب، کمی از هزینه‌هایتان کاهش پیدا می‌کند.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره اتاق‌های فرار در ایران به دست بیاورید، به مرجع تخصصی در این زمینه یعنی تایم فور فان (t4f) مراجعه کنید. در این وب سایت می توانید بلیط رزرو کنید، کامنت کاربران و اکتورهای اتاق فرار را بخوانید و دانستنی‌های خود را درباره اتاق فرار به‌روز کنید.

سناریو و معما

یکی دیگر از موارد مهم در هزینه ساخت اتاق فرار، نوشتن سناریو و طراحی معما است. بالطبع، اگر خودتان این کار را انجام دهید، به‌صرفه‌تر است؛ اما به شرطی که توانایی این کار را داشته باشید. اگر فکر می‌کنید کار شما نیست، از یک متخصص کمک بگیرید. البته هزینه نوشتن سناریو از طرف هر کارشناسی، متفاوت است.

حقوق پرسنل اتاق فرار

هزینه ثابت دیگری که بعد از آماده شدن محیط اسکیپ روم با آن روبه‌رو خواهید شد، دستمزد و حقوق پرسنل است. میزان دستمزد به عوامل مختلفی بستگی دارد که سیاست هر مجموعه آن را تعیین می‌کند و نمی‌توان یک نرخ ثابت اعلام کرد.

اپراتوری

در هزینه ساخت اتاق فرار، ابزار و وسایل مختلف مربوط به اپراتوری تأثیر زیادی دارند. این مسئله مربوط به وسایل الکترونیکی می‌شود که قیمت‌های آنها روزانه تغییر می‌کند. البته برای کم کردن هزینه‌ها شاید بتوانید بخشی از آنها را به صورت کارکرده یا دست دوم (به شرط سالم بودن) تهیه کنید.

دوربین و میکروفون: برای یک اتاق فرار به دوربین و میکروفون نیاز دارید. این که چند عدد لازم خواهید داشت را طراحی شما تعیین می‌کند.

دستگاه دی وی آر: برای دوربین‌های نصب شده نیاز به DVR دارید. نسبت به تعداد دوربین‌هایی که از آنها استفاده می‌کنید، می‌توانید دستگاه DVR مناسب را برای مدیریت هزینه ساخت اتاق فرار تهیه کنید.

باندها و بلندگوها: باندها انواع مختلفی دارند. نمی‌توانیم بگوییم چه نوع باندی بخرید. بر اساس بودجه و توقعات خود از کیفیت صدا، می‌توانید باند مورد نظر خود را تهیه کنید.

مانیتورها: تعداد مانیتورها هم بستگی به طراحی بازی دارد. اگر می‌خواهید هینت ها را از طریق مانیتور اجرا کنید، نیاز به خرید مانیتور بیشتری هست. اما در غیر این صورت، یک مانیتور برای دریافت تصاویر دوربین‌ها کافی است.

اگر مایل هستید اطلاعات بیشتری درباره اتاق فرار به دست بیاورید، به وب‌سایت تایم فور فان t4f  مراجعه کنید. این وب‌سایت به صورت تخصصی به اسکیپ روم یا اتاق فرار می‌پردازد.

هزینه ساخت اسکیپ روم حدودا چقدر است؟ - گیمفا

هزینه‌های متغیر برای ساخت اتاق فرار

در این بخش به هزینه ساخت اتاق فرار که به عنوان هزینه های متغیر شناخته می­شوند، خواهیم پرداخت.

ایجاد تغییر در سناریو

ممکن است به ذهنتان برسد که یک فضای دیگر هم به سناریوتان اضافه کنید. هر نوع تغییر در سناریو اسکیپ روم ممکن است نیاز به فضاسازی جدید و در نتیجه، ساخت دکور جدید داشته باشد که قطعاً هزینه‌هایی را اضافه می‌کند.

ساخت معما

برای ساخت معما، ایده‌های مختلفی وجود دارند. ساده‌ترین ایده، استفاده از معماهای کاغذی است که قطعاً کم‌هزینه‌ترین گزینه خواهد بود. اما ممکن است بخواهید از خلاقیت بیشتری استفاده کنید و برای ساخت معما سازه‌ای در نظر بگیرید. ساخت سازه‌های مختلف برای اجرای یک معما، لذت و هیجان بیشتری به کاربران بازی می‌دهد. البته هزینه‌ها را نیز بالاتر می‌برد.

 بازاریابی دیجیتال

پس از این که مجموعه را با مدیریت کامل هزینه ساخت اتاق فرار کامل کردید و اتاق فرار خود را تکمیل نمودید، حالا باید دنبال جذب مشتری باشید. اولین کار، تبلیغات است. این کار را می‌توانید از طریق اینستاگرام انجام دهید که طبعاً قیمت‌های متفاوتی برای تبلیغ در آن وجود دارند. تبلیغات، یک هزینه همیشگی است. به وب‌سایت هم فکر کنید. داشتن یک وب‌سایت، به اعتبار مجموعه شما کمک زیادی می‌کند.

هزینه ساخت اسکیپ روم حدودا چقدر است؟ - گیمفا

هزینه ساخت اتاق فرار

در این بخش به صورت حدودی هزینه‌های ساخت یک اتاق فرار را برای شما آماده کرده‌ایم. البته ناگفته پیدا است که این مبالغ ،می‌توانند بسیار بیشتر یا کمی کمتر باشند. این مسئله به توقعات شما و طراحی سناریو و معماها برمی‌گردد. ایجاد فضاهای مختلف برای بازی می‌تواند کاربران بیشتری را به مجموعه شما بکشاند و درآمد شما را نیز بالاتر ببرد.

هزینه‌های راه‌اندازی
راه‌اندازی اتاق فرار برای ۲ سناریو ۵۰۰ میلیون تومان
راه‌اندازی اتاق کنترل ۲۰ میلیون تومان
مبلغ ودیعه ملک ۱۰۰ میلیون تومان
هزینه تبلیغات و گشایش ۳۰ میلیون تومان
هزینه‌های جاری
اجاره ماهیانه ۷ میلیون
قبوض (آب، برق، تلفن و …) ۱ میلیون
نیروی انسانی (۲ نفر) ۱۲ میلیون

در پایان، باز هم تأکید می‌کنیم که این ارقام در برآورد هزینه ساخت اتاق فرار، متناسب با توقعات و خواسته‌های شما و همچنین محل انتخابی برای ملک، می‌توانند متفاوت باشند. به این نکته توجه داشته باشید که گاهی وقت‌ها استفاده از روش‌های خلاقانه می‌تواند برخی از کمبودها در بودجه را جبران کند.

جمع‌بندی

هزینه­هایی که برای ساخت اتاق فرار باید در نظر داشت، شامل هزینه‌های ثابت و متغیر می‌شود. هزینه‌های ثابت شامل اجاره ملک، بنایی و دیوارکشی، اپراتوری، ماسک و لباس اکتورها، دستمزد پرسنل و نوشتن سناریو هستند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اتاق‌های فرار، سری به تایم فور فان t4f بزنید. در این وب‌سایت می‌توانید اطلاعات جالبی درباره اتاق فرارهای موجود در ایران بنا بر سبک و ژانر هر کدام، کسب کنید.

GAMER 1995Amirhossein80

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هزینه ساخت اسکیپ روم حدودا چقدر است؟ - گیمفا
هزینه ساخت اسکیپ روم حدودا چقدر است؟ - گیمفا
هزینه ساخت اسکیپ روم حدودا چقدر است؟ - گیمفا
هزینه ساخت اسکیپ روم حدودا چقدر است؟ - گیمفا
هزینه ساخت اسکیپ روم حدودا چقدر است؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هزینه ساخت اسکیپ روم حدودا چقدر است؟ - گیمفا