میازاکی نمیخواهد موفقیت Elden Ring باعث حواس پرتی او شود
هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، کارگردان Elden Ring، گفته است که علیرغم موفقیت بازی آخرش، تلاش میکند حواسش را متمرکز نگه دارد.
بازی جدید بندای نامکو (Bandai Namco) که بیش از ۱۷ میلیون نسخه فروخته و بالاترین امتیاز سال متاکریتیک را در اختیار دارد، امروز دو جایزه جدید دریافت کرد. میازاکی در واکنش به این موفقیتها، در مصاحبه با فامیتسو گفت که از جایزه ”انتخاب کاربران” خشنود است.
این نشریه از میازاکی دلیل موفقیت تجاری و کیفی Elden Ring را پرسید، او پاسخ داد که سعی نمیکند آن چنان به موفقیتهای خود توجه کند، زیرا نمیخواهد حواس فرام سافتور (From Software) برای پروژههای بعدی پرت شود. او اذعان کرد:
وقتی مردم از من میپرسند که چرا بازی انقدر موفق بوده است، کنترل خود را دست میدهم، اما قصد ندارم روش بازیسازی خود را در آینده تغییر دهم. سعی میکنم زیاد به این موضوع فکر نکنم، زیرا وقتی پروژه بعدی را میسازم، میتواند باعث حواسپرتی شود. با این حال، من بسیار سپاسگزارم و احساس افتخار میکنم.
کارگردان Elden Ring گفت که در مورد بازخورد کاربران نیز همین نظر را دارد. او ادامه داد:
شخصا سعی میکنم مستقیما به بازخورد کاربران نگاه نکنم، به این دلیل که نمیتوانم به نظرات همه کاربران گوش دهم. می ترسم اگر این کار را بکنم، نظراتی که میبینم تاثیر زیادی بر آینده من داشته باشد، بنابراین مراقب هستم که نظرات دیگر را مستقیما در ذهن خود قرار ندهم.
میازاکی گفت:
با این حال، گویا خیلی از کاربران برای اولین بار به لطف Elden Ring با بازیهای ما آشنا شدهاند. این حس نوستالژی زیبایی در من ایجاد میکند. به یاد میآورم وقتی برای اولین بار Demon’s Souls را تجربه کردم، واقعا خوشحال شدم. ما تعداد کاربران جدید خود را افزایش دادیم. من شخصا از شنیدن این نوع بازخورد خوشحال شدم.
بازی Elden Ring اکنون برای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اکس و اس، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵ و PC در دسترس است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
پروژه ی بعدی ات لطفاً ادامه Bloodborn یا ادامه
معنوی اش باشه که شایعه شده 👌😎😎😎😎😎😎
😍bloodborn😍
چقدر این بازی و جو ش خوبه. تو بازی های میازاکی به نظرم بهترینه. بعدش هم الدن رینگ
بلادبورن بازی مورد علاقمه ولی دوس ندارم ادامه مستقیم داشته باشه چون بازی و داستان کامله. علاوه بر این، جذابیت روایی بازی تو سیستم اینسایت هست که فقط یک بار میشه تجربش کرد. میازاکی هم بار ها گفته علاقه ای به ادامه ساختن نداره مگر زمانی که دلیل خاصی وجود داشته باشه برای این کار.
در مورد صحبت های میازاکی، خب چیزی بهتر از این نیست که کارگران مورد علاقه شما خودشو برای فروش بیشتر به سمت همه پسند شدن سوق یا بهتره بگم تقلیل نده. دلگرم کنندهست همیشه صحبت های ایشون.
این یعنی کارگردان واقعی.🔥🔥
عزیزه . ولی مواظب باشه گوتیرو بالا نکشن با تبانیازش مثل ۲۰۱۸
افتخار کن قربونت لایقشی
به امید برد گوتی🥂
متن اول فکر کنم احتیاج به ویرایش داره
*وقتی مردم از من میپرسند که چرا بازی انقدر موفق بوده است، کنترل خود دست میدهم
این بازی یک شاهکار هست،این اصلا بازی نیست بلکه یک سازه هنری است!!!این رو با گاو او وار مقایسه می کنید؟این یک ایدهده جدید است برخلاف کریتوس کچل اگر گاو او وار شهرت کریتوس و پول های سونی پشتش نبود اصلا در حد مقایسه با این بازی قرار نمی گرفت افسوس
بمیرم برات که بلد نیستی فیک یک نفر رو هم بزنی اسمش هم اشتباه نوشتی 😂
نمی خواد واسه یکeاضافه فاز معلمی برداری از کسیم و کپی نکردم مگه حق لایسنس این شخصیت دست تو هست؟هر چی چرت بگم مقابل تو نمیگم برو جواب قبلی هارو بده بعدا فاز منطق به خودت بگیر شبح گیمفا😹
به حرف من کاربر گوش بده یه DLC بده روی ماه
WHERE IS RANNI’S RUNE
الدن رینگ فراتر از یک شاهکار
عزیزی . ولی مواظب باش گوتیرو بالا نکشن با تبانیازت مثل ۲۰۱۸
اخ اخ حق گفتی
لعنت بر سونی
سونی فنا آماده باشید که بعد از گوتی شدن الدن رینگ باید به غار ها پناه ببرید
همونطور که قبلا گفتم این موضوع به شما هیچ ربطی نداره هر موقع یه نامزد تو گوتی داشتین بپرید وسط
به جای بالا رفتن از دکل الدن از تور کویر گردی امسال ماکرو لذت ببر 😂
در حال حاضر اونایی باید برن تو غار که از ۶ نامزد گوتی امسال فقط ۲ تاش رو پلتفرم شون عرضه شده 😅🤕💔
کسایی که امسال رو توی کویر سپری کردن باید به غار برن نه کسایی که ناشر مورد علاقشون ۳ برابر کل نسل ۹ ماکروسافت بازی منتشر کرده فقط تو امسال
با احترام به گاد اف وار که خودم تا اخرش رفتم خیلیم حال کردم به احتمال قوی الدن رینگ بهترین بازی سال میشه خیلی این بازی گیراست قبل از الدن رینگ زیاد با این سبک حال نمیکردم ولی الان که بازی میکنم واقعا میفهمم سلطان گیمه
از هر ده نفری که گاد رو بازی کردن ۷ نفر خورده تو ذوقشون، خودم چند روز پیش تمومش کردم، بیشتر گیم پلی و مکانیک های بازی کپی پیست بازی قبلی بود، ولی بدترین چیزش داستان بازی بود، بهترین جای بازی یک ساعت اول بازیه بعد هی افت میکنه هی افت میکنه تا میرسه به پایان بازی که کامل خراب میکنه، حتی کاربرای خارجی هم میگن چرا اینجوری بوده بازی، ٱخه ازگارد با اون ابهت رو ی روستای معمولی نشون دادن، بعد خدای جنگ آخرش فاز صلح و دوستی و اینجور چیزارو میگیره، خیلی الهام گرفته شده از فیلمای مارولی بود، و با نقد گیمفا کاملا موافقم.
بچه ها میدونم اسپمه ولی خیلی هم بی ربط نیست…
الان تو دارک سولز ۲ دی ال سی old iron king هستم، برای رسیدن به تاج اولد آیرون کینگ باید فیوم نایت (اگه درست خونده باشم) رو بزنم ولی لامصب تا نصف خط سلامتیشم نمیشه رسید، پیشنهادی ندارید؟
فیوم نایت و اسملتردیمن بلو سخت ترین باس دارک سولز ۲ هستن، مهم ترین چیز نگه داشتن stamina عه تو این باس چون اگه ی هیت بخوری استامینا نداشته باشی میمیری با هیت های بعدی، همیشه ی ضربه یا دو ضربه بهش بزن دیگه بزار اون اتک بده باز همین کارو تکرار کن اصلا بطور رندوم فلسک نخور چون فیوم نایت یجوری برنامه ریزی شده تا فلسک میخوری میاد سمتت میکشتت، توی فاز ۲ هم ی حرکت داره شمشیرش آتیشی میشه میچرخونه فقط بعد از داج اون حرکت بهش ضربه بزن، good luck
Adaptability مهمه برای کل گیم ولی مخصوصا این این باس، اگه اپگریدش نکردی یکی از حلقه هایی که adp زیاد میکنه بذار، این مؤلفه باعث میشه جا خالی دادن با رول خیلی راحت تر شه. که برای این باس لازمه. نکته: کلا باید رو رول و جاخالی حساب باز کنی برا فیوم نایت، سپر و آرمور سنگین کلا بذار کنار، حتی به نظرم شده بی لباس برو راحت تره خیلی.
نکته ی همیشگی: به موقع هیل کن، حتی اگه جونت کمه. جای ریسک نداری مخصوصا اینجا، فیوم نایت یک راش اتک مخصوص برای زمان هیل کردنت داره. بهترین وقتم زمانیه که روش به سمتت نیست و نمی تونه راش کنه.
دوم، خیلی فرصت زدنت کمه. فقط یک ضربه بزن به نظرم. حالا اگه چیز خیلی سریعی ساختی می تونی دو تام بزنی ولی ریسکه. همش بعد ضربه یک کم وایسا و به موقع دادج رول کن از توی حمله هاش. آسونه اگه خونسرد باشی. فقط یکی دو تا اتک AOE فکر کنم داره، مثل وقتی که شمشیرش میزنه زمین. تو این مورد دیگه رول بیخیال میشی کلا باسرعت می دوی دور نیشی تا جای ممکن.
کلا این باس با بیلد melee سخته، ولی مثل همیشه اگه حواست جمع کنی میبینی خیلیم شدنیه! برو مرد ببینم چیکار میکنی.
کافیه Velstadt’s Helm رو سرت بزاری بفهمی چه جهنمی میشه🤣 مستقیم میره فیس دو کلا دارک ۲ خیلی بازیش کست محور تره من خیلی راحت بودم کل دارک ۲ رو کستر بودم اصلا سعی نکن شیلد بگیری چون استامینا رو به شدت میگیره سعی کن یاد بگیری چه جوری به گوشه ها داج کنی تو دل اتکش اصلا نرو سعی کن نزاری اتیش بیاره رو اسلحه اش هی اتک بزن نزدیکش باش تا وارد فاز دوم بشی شدی این دفعه زیاد فاصله بگیر یه حرکت هست که میگن موقع اسمش و کوبیدن به زمین میزنه میگن استوس یا هیل کنی خودتی بهت نمیخوره ولی من که نتونستم دو تا سامن هست قبل باس ولی زیاد کمکت نمیکنن ولی برای حواس پرتی خوبن ازشون استفاده کن کلا میخوای باس های میازاکی و بزنی اول وارد مبارزه شو سعی کن زنده بمونی اتک نده کم کم میتونی متوجه بشی کجا اوپنینگ داره که بتونی ضربه تو بزنی این باس هیچ نقطه ضعفی نداره به هیچ المنتال دمیجی باید یاد بگیری باس فایتو فقط
راجع به اون هلمت که خط اول گفتم velstadt فیوم نایت و شکست داده واسه همین تا میبینتش سریع میره تو فیز دوم اینم نکته داستانی ش بود
Moonlight@
سلام. راستش توضیح دادن استراتژی برای زدن باسهایی که گیمیک خاصی ندارن سخته، ولی من سعی میکنم یه سری چیزا راجب به کومبوهایی که یاد گرفتنشون بیشتر از همه بهتون کمک میکنه و چندتا نکته مهم واسه کل مبارزه رو بگم.
احتیاجی به گفتن نیست که حتما تمام مجسمههای بیرون اتاق مبارزه رو نابود کنید تا جون باس پُر نشه.
نمیدونم سبک بازیتون چطوریه و بیشتر از جاخالی (غلط زدن) یا از سپر استفاده میکنید، ولی اگه بیشتر از جاخالی استفاده میکنید بهتره که حداقل ۱۱۰ تا Agility (داخل منوی مشخصات نوشته شده AGL) داشته باشید تا راحتتر بتونید غلط بزنید؛ اگه ۱۱۰ تا Agility ندارید و سبک بازیتون بیشتر روی جاخالی تمرکز داره توصیه میکنم لول Adaptability رو ببرید بالا تا موقعی که به ۱۱۰ Agl برسید.
تو هر دو فاز مبارزه پشت سر این باس اَمنترین جا برای جنگیدن باهاشه و اونجا اکثر حملاتش کلا بهتون نمیخوره، پس در طول این مبارزه سعی کنید تا حد امکان پشت سر باس بمونید و همینطور دورش بچرخید. باس چندتا کومبو داره که خیلی ازشون استفاده میکنه و اگه کنار اومدن باهاشون رو یاد بگیرید میشه راحت به باس آسیب زد :
-یه کومبو که تو فاز اول خیلی ازش استفاده میکنه اینجوریه که با شمشیر کوچیکش سه تا ضربه میزنه و بعدش با شمشیر بزرگش یه ضربه افقی از راست به چپ میزنه. واسه این کومبو همون اول کار یک یا دو بار جوری غلط بزنید که برید به پشت سر باس، بعدش سعی کنید در طول بقیه کومبو با چرخیدن دور باس پشت سرش بمونید تا وقتی که باس ضربه آخر کومبو (ضربه افقی با شمشیر بزرگ) رو بزنه و بعدش میتونید بهش ضربه بزنید (باس ممکنه این کومبو رو وسط کار قطع کنه، اگه این کارو کرد بهنظرم کار ریسکی انجام ندید و صبر کنید تا دوباره این کومبو رو بزنه).
بقیه حملات باس تو فاز اول نسبتا ساده هستن و مطمئنا خودتون از پسشون برمیاید.
اکثر حملاتی که باس تو فاز دو میزنه اینجوریه که دوتا ضربه (بصورت چپ و راستی!) میزنه و بعدش ممکنه چند حالت پیش بیاد :
۱-ممکنه همونجا کومبو قطع بشه
۲- ممکنه شمشیرش رو بکوبه به زمین
۳- ممکنه شمشیرش رو بکوبه به زمین، یک ثانیه مکث کنه و بعش یه ضربه افقی بزنه
۴- ممکنه بره واسه یه حمله مستقیم (Thrust)
شما باید واسه همه این حالتها آمادگی داشته باشید. توصیه من اینه که هیچوقت بلافاصله بعد از دوتا ضربه اول (چپ و راست) به باس حمله نکنید و صبر کنید تا یهکدوم از این حملات دنبالهای که گفتم رو بزنه و بعدش بهش ضربه بزنید. جاخالی دادن از هیچکدوم از این حملات سخت نیست (بخصوص اگه پشت سر باس بمونید)، فقط باید انتظار تمام این حالتهارو داشته باشید و بد موقع به باس ضربه نزنید.
یه جای دیگه که فرصت خیلی خوبی واسه ضربه زدن به باس تو فاز دو هست وقتیه که شمشیر باس میدرخشه و یه حمله افقی از چپ به راست میزنه. واسه این حمله جوری غلط بزنید که برید به بین سمت چپ (از زاویه دید خودتون) و پشت سر باس قرار بگیرید و بعدش بهش ضربه بزنید.
بقیه حملات باس هم تو این فاز زیاد سخت نیستن. چندتا نکته کلی هم واسه مبارزه هست که خیلی کمک میکنه :
-هیچوقت به باس بیش یک (یا اگه سلاح سریع دارید نهایتا دو) ضربه نزنید. باس چندتا حمله خیلی سریع داره که غافلگیرتون میکنه (حتی وقتی که پشت سرش باشید!).
-هیچوقت نذارید استامیناتون کامل خالی بشه. حتما همیشه جوری استامیناتون رو مدیریت کنید که حتی بعد از زدن ضربه به باس استامینای کافی حداقل برای یک بار غلط زدن رو داشته باشید.
-هیچوقت همینطوری جون نخورید، چونکه احتمالا باس بهتون ضربه میزنه. بهنظرم از حملات باس جاخالی بدید و موقعی که تو حالت عادی به باس ضربه میزدید، بجای ضربه زدن جون بخورید.
همین! نمیدونم بازیتون چطوره، ولی من اینطور حساب کردم که واقعا به مشکل خوردید و سعی کردم بیشتر اینکه با کومبوهای اصلی باس چطوری کنار بیاید رو بگم. ممکنه تا قبل از اینکه این کامنت رو بخونید باس رو زده باشید، یا این کامنت اصلا کمک نکنه و به محض اینکه برید داخل بازی تموم این چیزارو فراموش کنید، ولی به هرحال امیدوارم موفق باشید.
بیلدتو عوض کن بیلد دکستریتی ببند با سلاح rapier تا اخر اپگریدش کن لباس سبک بپوش شیلد هم دستت نزار که سریع تر داج بزنی سلاحتم ۲ دستی بگیر که دمیج بیشتری وارد کنی
سلطان تو فقط بازی بساز
دارم برای بار سوم سکیرو بازی میکنم
الحق گوتی ۲۰۱۹ حقش بود
بلادبورن هم اگر ۲۰۱۴ اومده با کله گوتی میشد
Overwatch هم با اینکه هم خفن و هم انقلابی ولی حق دارک ۳ بود که گوتی بشه
امیدوارم هفته بعد شاهد رونمایی از dlc برای الدن رینگ باشیم .خیلی بخوام خوشبین باشم شاید از بازی جدید فرام سافتور هم رونمایی بشه
انصافا گوتی برای این ابرشاهکار کم هست
وقتی اومد ۳ ماه کامل صنعت گیم رو به لرزه درآورد
برخلاف رگناروک یا فوربیدن وست که به هفته دوم نکشیده به طور کل فراموش شدن
ماه عسل رگناروک که قبل از اینکه شروع بشه، تموم شد…
حرف نداری مرد
با بلادبورن زندگی کردم
حال کردم
به هیچ گیمی انقدر افتخار نکردم
❤️❤️❤️
این صحبت میازاکی یکمی مشکوکه
بنظر میرسه میخواد بازی جدیدش رو رونمایی کنه و خیلی هم روش تمرکز داره میخواد از الدن رینگ هم بهتر بشه
تک تک بازیات لایق گوتیه مرد
امیدوارم گوتی شدن الدن رینگ باعث بشه خستگی از تنت بیرون بیاد
عاشقتم گوگولی
این میگه قبلا نمیگفت من بازی های ساخته خودمو بازی نمیکنم پس چه طوری دیمن سولز رو تجربه و بازی کرده !؟
منظورش تجربه ایشون از بازخورد بازی هست. اینم اضافه کنم، یک سو تفاهم وجود داره در رابطه با این که سازنده ها بازی خودشون بازی نمی کنن. این افراد عملا بازی های مورد نظر حفظ هستن و هر قسمت ریز اون طی ساخت و پلی تست در طول سال های تکمیل بازی بار ها و بار ها تجربه کردن. میازاکی هم تقریبا هر بار که اینو ازش می پرسن گفته که تقریبا همه ی زیر و بم دنیا هاش حفظ شده و دوست داره به جای تجربه چندین باره بره سراغ ساخت کار بعدی. البته علت دیگه ای که بیان کرده اینه که کاستی هایی که عموما به دلیل محدودیت ها نشده در گیم گنجونده شه باعث ناراحتی عمیق سازنده ها میشه!
بازی بعدی فک کن بلاد دو باشه هیچی دیگههه قشنگ انگیزه میده برا ادامه زندگی
به نظرم در حال حاضر بهترین کارگردان کل صنعت گیم میازاکی هستش.
Demon’s souls
Dark souls
Dark souls 2
Bloodborne
Dark souls 3
Sekiro
Elden ring
همه این بازی های شاهکار رو با فاصله کم از همدیگه طی ۱۳ سال ساخت و منتشر کرد. هر دی ال سی ای که بیرون داد از خود بازی اصلی هم تو بعضی مراحل جذاب تر می شد، هر کدوم از این بازی ها دریایی از lore و تئوری پشتشونه و…
واقعا این با این چرت و پرتایی که درست میکنه فک میکنه خیلی گنده شده؟
به عنوان هوادار پرو پاقرص این سبک بازی ولی به نظرم یجورایی سبک داستان سرااییش داره تبدیل به یک کلیشه میشه طوری که همه ی سولز لایک های دیگه هم دارن ازش استفاده میکنن و عملا از یجایی به بعد بازی فقط به گیم پلی بسنده میکنه. چه سه گانه دارک سولز چه الدن رینگ و حتی بازی هایی مثل مورتال شل و اشن یا حتی بازی های کمتر شناخته شده سولز لایک مثل کرونوس همه و همه داستانش در این بارس که دنیا به نابودی فرو میره منتظر یک قهرمانه که این دنیارو نجات بده و در اخر یا باید انتخاب کنه قهرمان دنیا باشه یا اینکه دنیارو به تاریکی ببره. امیدوارم بازی بعدی داستان سرایی شیه سکیرو داشته باشه. یعنی یک شخصیت اصلی که احتیاجی به کاستومایز نداره و بک گرادند داشته باشه درست مثل سکیرو و نسخه اول نیو که ادم بتونه ارتباط بر قرار کنه
تو رو خدا تاثیر نگیر از حرفهای بقیه …فرمول سولز رو خراب نکن.. الدن رینگ فوق العاده بود ولی دارک سولز و بلاد فرای شاهکار بودن …
کاش بازیهاش به سختی دارک یک و بلادبورن میساخت بعد ی کد تقلب نسوز(مثل قدیما جی تی آی) میزاشت داخل بازیش هرکس انتقاد داشت با اون کد تقلب بازی کنه…باور کنید برای گیمرهای قدیمی و سن بالا دیگه بازی زیادی نمونده همین سولزبورن ها هستن و ۵ یا ۶ تا انحصاری سونی که داستانی و آفلاین هستن..بازی مثل فورتنایت و کالاف و اپکس و اینجور چیزها هم که زیاده کاش بیخیال تغییر تو همین چندتا بازی میشدن.
استاد منتظریمممم