کارگردان The Elder Scrolls 6 میداند که مردم آن را به مدت یک دهه بازی خواهند کرد
تاد هاوارد (Todd Howard) از بتسدا (Bethesda) به تازگی گفته که میداند مردم The Elder Scrolls را به مدت یک دهه بازی خواهند کرد و همین مسئله روی توسعهی بازی تاثیرگذار بوده است.
بازیهای جدید بتسدا همیشه در طول سالها جزو مورد انتظارترین عناوین در جهان بازیهای ویدیویی بودهاند و Starfield، بازی جدید این استودیو، نیز از این قائده مستثنی نیست. البته میدانیم که بتسدا دوست دارد تا وقت زیادی را صرف توسعهی بازیهای خود بکند. برای مثال از عرضهی آخرین نسخهی اصلی The Elder Scrolls بیش از یک دهه میگذرد.
با عرضهی Starfield در سال آینده، آخرین عرضهی بزرگ آنها یعنی Fallout 76 هم پنج ساله خواهد شد. شکی وجود ندارد که بازی بعد از Starfield آنها یعنی The Elder Scrolls 6 هم تا سالها بعد عرضه نخواهد شد. تاد هاوارد که وظیفهی کارگردانی هر دو بازی را عهدهدار است، میداند که این فواصل برای طرفداران آسان نیستند و آرزو میکند که توسعهی بازیهای نقشآفرینی این استودیو تا این حد طول نمیکشید. هاوارد به تازگی در پادکست Lex Fridman گفت:
یک ایدهی مبهم در مورد زمان عرضهی The Elder Scrolls 6 دارم. دوست داشتم که بتوانیم زودتر آن را عرضه کنیم. ما نمیخواهیم که توسعهی بازیها تا این حد طول بکشد، اما حقیقت این طور است. اگر زمان را به عقب برگردانیم، هیچ وقت برنامهی من نبود که این قدر بین بازیها فاصله بیفتد.
البته بازیهای بتسدا همیشه عظیم و پر از محتوا هستند، پس بازیکنان سالها پس از عرضه به آنها باز خواهند گشت. هاوارد گفته که میداند The Elder Scrolls 6 هم از این قائده مستثنی نیست و همین مسئله روی توسعهی آن تاثیرگذار بوده است:
ما میخواهیم که مطمئن شویم این بازی را برای همه درست انجام دهیم. Skyrim در حال حاضر یازده ساله است و بازیکنان همچنان آن را بازی میکنند. به نظرم ده سال بعد هم بازیکنان آن را بازی خواهند کرد. پس باید به این مسئله فکر کنیم که بازیکنان The Elder Scrolls 6 را به مدت یک دهه بازی میکنند و این مسئله در انتخابات ما در توسعهی بازی تاثیرگذار است.
در ادامهی این مصاحبه هاوارد به صحبت در مورد فاز اولیهی توسعهی این دو بازی صحبت کرد. The Elder Scrolls 6 در حال حاضر در مراحل اولیهی توسعه است که شامل طراحی کانسپت آرت، کار روی موسیقی متن بازی و موارد این چنینی میشود. شاید جالب باشد بدانید که آغاز The Elder Scrolls 6 برای مدت زیادی برنامهریزی شده است:
من معمولا اول بازی را خیلی زود طرح میکنم. میخواهم بدانم که اولین کاری که بازیکنان در بازی انجام میدهند دقیقا چه چیزی است. برای مثال در The Elder Scrolls 6 ما مکان وقوع و لحن بازی را انتخاب کردیم و ویژگیهای اصلی آن را مشخص کردیم. ما آغاز بازی را بررسی میکنیم که مدت زیادی میشود آن را طراحی کردهایم و سپس به سراغ موسیقی متن میرویم.
هاوارد ادامه داد:
ما مشغول کار روی جهان بازی هستیم. سپس به سراغ کانسپت و طراحی بازی میرویم و وقتی کارمان با یک بازی تمام شد میتوانیم کار روی بازی بعدی را آغاز کنیم. معمولا بخشی کوچک از بازی را قابل بازی میسازیم تا بتوانیم آن را به مردم نشان دهیم و تفاوتها و ویژگیهای منحصر به فرد آن را به نمایش بگذاریم.
پس از عرضهی بازی Starfield در نیمهی اول سال ۲۰۲۳ برای ایکس باکس سری ایکس/اس و PC، بتسدا تمرکز خود را روی The Elder Scrolls 6 خواهد گذاشت. پس از آن هم تایید شده که این استودیو به سراغ Fallout 5 خواهد رفت.
پر بحثترینها
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
نظرات
یه بنده خدا:
ES6 یک بازی متوسط است و فروش چندانی نخواهد داشت 🗿🗿🗿
اینم در اصل فقط خواسته جواب اون احمق رو بده، و گرنه همه الدر اسکرول رو خوب میشناسن.
مردم بازی های بتسدا رو بازی نمی کنن بلکه توش زندگی میکنن
این فرقیه که بتسدا گیم استدیوز با بقیه استدیو ها داره
شاید شبیه ترین استدیو به کار بتسدا، راکستار باشه
مقایسه شرکتی که همیشه گرافیک و ابعاد فنی بازی هاش توی در و دیوار بوده با راکستاری که در همه بخش ها بهترین و بدون نقصه توهین به صنعت گیمه
البته اینم بگیم که بتسدا بودجه کافی ای نداشت سر همین وضعیت بد بودجش فروختنش
بله این حرفتون رو کاملا قبول دارم و در گذشته واقعا قابل درک بود ولی در حال حاضر که زیر چتر مایکروسافت و بودجه عظیم اون هستند باید گرافیک و ابعاد فنی بازی هاشو درست کنه و چه بسا با برطرف کردن این ایراد به شرکتی مثله راک استار هم برسه
مطمئنم میرسه با این بودجه و با اون استعداد مطمئنا میتونه رقابت کنه
زجه بزن عزیزم
زجه بزن
راکستار هنوز بازی هاش پر افتخار ترین نشده
راک استار از بتسدا بازی ساز بهتری هست ( با اختلاف کم و البته که ژانر بازیهاشون متفاوت هست ) راک استار معروفه به استودیویی که بلد نیست بازی بد بسازه البته بتسدا هم غولیه واسه خودش
نمیدونم چرا احساس میکنم بچه سالی.:)
یعنی چون که معتقدم راک استار با اختلاف کم بهتر هست بچه سال هستم ؟؟؟
مگه به بتسدا توهین کردم یا گفتم ضعیف هست ؟؟؟
هر دو تا شون عالی هستن ولی از نظر میزان فروش و تعداد جوایز راک استار بهتر عمل کرده
خدایی حق گفت بتسدا توانایی مقابله با راکستار رو داره
واقعا برام سواله بر چه اساسی سونی فنا بتسدا رو زیر سوال میبرن
بازی هاش انقدر محتوا دارن میتونی سال ها پلی بدی اما من چند روز تویتی از یک خرده فروش تو بریتانیا دیدم نوشته بود بازی گاد عالیه و ۷۰ دلار ارزش داره بعد عکسی رو نشون داد که پلبرها ۳ روز بعد لانچ بازی بعد تموم کردن بازی دیسک بازی رو آوردن پیشم برای فروش یعنی نگاه گیم های سونی غیر از یکی دوتا واقعا محتوای آنچنانی ندارن و تصور اینکه سال ها منتظر باشی برای یک بازی بعد در عرض چند ساعت تموم بشه و دوباره این چرخه باز تکرار بشه برای من قابل درک نیست برای همینه نمیتونم پیرو سونی باشم هیچ کدوم از سیاست هاش برای من ایرانی مفید نیست
همین حرفارو برو به اون عزیزی بگو که بیان کرده بود : الدر اسکرولز بعدی یک بازی با مقیاس متوسط خواهد بود و فروش پایینی خواهد داشت
با این حرفت منطق تمام بازی های خطی داستانی رو نابود کردی اگر اینجوریه پس یوبی سافت بهترین استودیو جهانه
درضمن شاید برای تو مفید نباشه وگرنه همین گاد در حال حاضر پر فروش ترین بازی اکانتی و دیسکی ایرانه میگی نه یه سر به هر مغازه فروش گیم یا چنل تلگرامی بزنی میفهمی
ولی مایکرو میگه الدر۶ بازی بزرگی نیست🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
هنوز که هنوزه ی ملت دارن اسکایرم میزنن
انشالا اینم مثل اون ی بازی کامل و درجه یک باشه ن فقط ادعا و حرف های الکی که هاوارد استادشه.
مایکروسافت : الدر اسکرولز بعدی یک بازی با مقیاس متوسط خواهد بود که فروش کمی دارد
تاد هوارد : مردم این بازی را به مدت ده سال بازی خواهند کرد (: منطقیه
اما صاحب شما عقیده دیگری دارد
جان من بی آبرو۳روبساز
اون دست ارکینه ن اینا
امیدوارم همون ارکین بسازتش
انشاالله
اینو باید به آرکین بگی ، استودیوی سازندش اونه
بتسدا استودیوز ناشرشه
انشاالله خب مگه آرکین مال بتسدا نیست؟
دوتا بتسدا داریم اخه
ی بتسدا گیم استودیوز داریم ک بازی میسازه و ی بتسدا سافتورکز
بتسدا گیم استودیوز و ارکین و بقیه استودیو ها مثل ایدسافتور… زیر مجموعه ی بتسدا سافتورکزن
باهم فرق دارن این دوتا
اید سافتور مال مایکروهست؟
بله ،اید سافتور هم زیر مجموعه بتسدا سافتورکه
کلشو مایکروسافت خریده
مرسی🧡
دمت گرم🤝🏻❤
همین که ایشون گفت
👍👍👍
نگو که دلم داره برا به دیسانرد جدید لک میزنه😔
👍🥺
نه اشتباه نکن فیل اسپنسر تو خرید اکتیویژن میگفت این بازی خیلی کوچیکه🤡
بعد استارفیلد میرن سراغ الدراسکورلز بعد تازه میرن فال اوت ۵
خدا مارو تا فال اوت ۵ بیامورزه
اسکاریم چه گرافیک قدیمی داره …البته با ماد درستش کردن طرفدار هاش …ولی اینکه هنوز که هنوزه مردم بازیش می کنن یعنی انتظار از این بالاست ….
اسکایریم عالی بود گرچه باگ کم نداشت که البته بازی ای با اون عظمت و بزرگی وجود باگ اجتناب ناپذیره درش
ترجمه: قراره elder scrolls VI رو عین اسکایریم یه میلیون بار re-release کنیم.
ولی مایکروسافت اعتقاد داره بازی متوسطی هست و فروش خاصی نمیکنه😂
احساس میکنم عناوین بعدی بتسدا هایپشون از gta بعدی برای من بالاتره
لطفا قبل از مصاحبه با رئیس خود (عمو فیل) هماهنگی های لازم رو انجام دهید
نمیشد همرو بیخیال بشه یکراست بره سراغ فال اوت ۵
فال اوت ۵ بیشتر از gta6 انتشارش طول نکشه کمتر هم نمیکشه
به زودی ماکروسافت:نه اینا حرف مفت میزنن این بازی هنوزم یه بازی متوسط و سطح پایینه و فروش خوبی نخواهد داشت🗿💀
یک دهه که ….
مردم هنوز اسکایریم رو ول نکردن
فاز بتسدا اون زمان رو نمیفهمم (یعنی تو نسل هفت )
فکر کن مشکل مالی داشت ولی استودیو میخرید 😐
وضعیت ماکروسافتو بتسدا شد مث نوش دارو پس از پرگ سهراب
ماکرو خود زنی میکنه تاد هاوارد مرحم بخش میشه
اسکایریم که هیچی، مردم هنوز دارن Morrowind که ۲۰ سال پیش اومده رو پلی میدن :))
حتی modding Scene ش هم فعاله هنوز 🙂
یه سری طرفدار بااستعداد هم که دارن Morrowind و Oblivion رو توی انجن اسکایریم ریمیک میکنن
بعد یه سری میگن سری الدر اسکرولز متوسطه، ضعیفه فلانه :)))))))))
همین الان تو استیم اسکایریم ۲۰ هزار پلیر فعال داره براساس آمار Steamdb
که جالبه هیچ کدوم از بازی های سونی این تعداد پلیر رو ندارن مثلا گاد کلا ۶ هزار پلیر فعال داره
بزنید Steamdb براتون میاره
اسکایریم دوتا ویژگی داره که باعث این نتیجه شده :
۱- قابلیت مادینگ شدید
۲- سندباکس RPG بودن بازی (راحت میتونی یه کرکتر خلق کنی و داستان رو بیخیال بشی و زندگی کرکترتو با رول پلی کردن بسازی. خیلی از یوتیوبرا همین کار رو انجام میدن و خودشون رو به چالش میکشن، واسه ی همینه که بعد یه دهه هنوز از اسکایریم ویدیو میدن)
ولی GoW یه عنوان اکشن ادونچره. معمولا هرکسی یک بار فوقش دوبار بازی رو پلی میده، لذت شو میبره میره سراغ عنوان های دیگه.
برخلاف گیمای سونی که بعد ۱۵ ساعت تموم میشن
دو هفته پیش ۷۰ دلار دادم گاد رگناروک رو خریدم به ۱۵ ساعت نکشیده تموم شد و کل بازی ناامید کننده بود آخرش من موندم و سونی ای که ۷۰ دلار از جیبم زد و راهی برای برگشت پولم نداشتم😿
نه بخش آنلاین داشت و نه انتخاب دیالوگ یا پایان بندی مختلف
اشتباه کردم سونی خریدم
کاری نداره که بفروش. اینقدر طرفدار داره رو هوا میبرنش
بستگی داره که دنبالهروی سیستم بازیسازی Skyrim باشه یا Fallout 76.