زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه

زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه

برخی از آثار سینمایی و تلویزیونی دنیای انیمه از پایان‌بندی‌هایی زیبا و به یاد ماندنی برخوردار هستند.

یکی از مسائلی که به عنوان دغدغه سازندگان آثار مشهور تلویزیونی و سینمایی محسوب می‌شود، مدل پایان‌بندی پروژه‌هایشان می‌باشد که همیشه موافقین و مخالفین بسیاری داشته و در صورت کوچکترین اشتباهی می‌تواند سیل عظیم انتقادات را در پی داشته باشد. این مسئله در دنیای انیمه نیز وجود داشته و چه بسا می‌تواند تاثیرات بزرگتری را به همراه داشته باشد.

به سبب آن که بینندگان آثار انیمه، وفاداری خاصی نسبت به این پروژه‌ها داشته و نسبت به تک تک وقایع به تصویر کشیده شده حساس می‌باشند، پایان‌بندی برخی از پروژه‌های سینمایی یا تلویزیونی در این مدیوم کاری بسیار سخت و طاقت‌فرسا برای سازندگان می‌باشد.

بارزترین این موارد را می‌توانیم در قبال پایان‌بندی فصل چهارم انیمه سریالی Attack on Titan شاهد باشیم. علی‌رغم این که پایان این فرنچایز در سال ۲۰۲۳ رقم خواهد خورد، اما از همین الان حواشی بسیاری به همراه داشته و دو دستگی بزرگی را بین طرفداران ایجاد کرده است.

به همین دلیل نیز در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برخی از بهترین پایان‌بندی‌ها در دنیای انیمه پرداخته و ببینیم که کدام یک از آثار این مدیوم موفق شده‌اند تا پایانی زیبا و ماندگار را رقم بزنند. پس با ما همراه باشید.

هشدار اسپویل

پایان‌بندی انیمه Naruto

زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
  • خالق: ماساشی کیشیموتو (Masashi Kishimoto)

مجموعه Naruto یکی از بزرگان دنیای انیمه محسوب می‌شود که از سال ۲۰۰۲ پخش خود را آغاز نمود و طرفداران بی‌شماری را در سراسر جهان برای خود دست و پا کرد.

پایان دادن به داستان حماسی Naruto کاری بس دشوار برای سازندگانش بود که هنوز هم پس از گذشت چندین سال از حواشی مختلفی برخوردار بوده و مخالف‌های بسیاری دارد. نبرد نهایی ناروتو و ساسوکه که بینندگان سال‌ها برای به وقوع پیوستنش انتظار کشیده بودند، رقم خورد. نبردی که در نهایت به یک تساوی منجر شد و علی‌رغم این که هر دوی آن‌ها یک دست خود را از دست دادند، ساسوکه شکست را پذیرفت و ناروتو در نهایت با هزینه زیادی که در طول راه پرداخت کرده بود، به پیروزی دست یافت. این اتفاق علی‌رغم تمامی انتقاداتی که در پی داشته است، اتحاد شینوبی‌ها به یکدیگر را نشان داده و ثابت می‌کند که این دو با وجود تمام دشمنی‌هایی که با یکدیگر دارند، بدون کشتن همدیگر به هدفشان دست پیدا کرده‌اند.

پایان‌بندی انیمه Dragon Ball GT

زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
  • خالق: آکیرا توریاما (Akira Toriyama)

پایان‌بندی انیمه طولانی و با قدمت Dragon Ball یکی از نگرانی‌های بزرگ طرفداران این مدیوم بود که در نهایت موفق شد تا رضایت اکثریت آن‌ها را جلب نماید.

پایان داستان این فرنچایز بزرگ که سرانجام در انیمه Dragon Ball GT به وقوع می‌پیوندد، قوس شخصیتی گوکو را به حد اعلا می‌رساند. پس از سال‌ها نبرد و درگیری که منجر به کشتن اشخاص بسیار زیادی شده بود، گوکو و شنرون تصمیم گرفتند تا برای آخرین ماجراجویی خود سفری را با یکدیگر آغاز نمایند. پایان‌بندی‌ای که برخلاف تصور اکثر عموم به وقوع پیوست ولی برای اتمام داستان Dragon Ball ضروری بود و در عین حال زیبا نیز جلوه کرد. Dragon Ball GT در احترام به پایان‌بندی انیمه اصلی موفق می‌شود تا گوکویی را به تصویر بکشد که همچنان زنده بوده و برای تحقق رویاهایش، دوستان و عزیزانش را برای همیشه ترک می‌نماید.

پایان‌بندی انیمه Your Name

زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
  • خالق: ماکوتو شینکای (Shinkai Makoto)

ماکوتو شینکای با خلق Your Name موفق شد تا یکی از زیباترین، به یاد ماندنی‌ترین و تاثیرگذارترین انیمه‌های تمام تاریخ را برای مخاطبین به ارمغان بیاورد که هیچگاه فراموش نخواهد شد.

این انیمه درباره دختر و پسر جوانی است که بدن‌هایشان با یکدیگر جابجا می‌شود، به عنوان نماد زیبایی مدیوم انیمه شناخته خواهد شد که هر بیننده‌ای از هر سن و جنسیتی را می‌تواند مجذوب خود نماید. ذوق بینندگان برای رویارویی این پسر و دختر که در تک تک دقایق این انیمه جریان دارد، مسائل و اتفاقاتی زیبا و هیجان‌انگیز را رقم می‌زند تا در پایان بالاخره آن‌ها را روبروی یکدیگر قرار بدهد. آن‌ها سال‌ها بعد در سن بزرگسالی سرانجام با یکدیگر مواجه شده و عشق فراموش شده خود را بازمی‌یابند. داستان عاشقانه آن‌ها به مانند افسانه‌ای خیالی می‌باشد که سال‌ها در انتظار بوده، پرورانده شده و در نهایت رنگ و بوی واقعیت به خود می‌گیرد تا مخاطب را با صحنه‌ای بسیار زیبا و فراموش‌نشدنی مواجه نماید.

پایان‌بندی انیمه Gintama

زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
  • خالق: هیدآکی سوراچی (Hideaki Sorachi)

فرنچایز Gintama نیز به عنوان یکی از آثار طولانی دنیای انیمه محسوب می‌شود که سرانجام داستان جذاب و به یاد ماندنی خود را در پروژه سینمایی Gintama: The Final خاتمه می‌دهد.

پایان‌بندی انیمه Gintama ترکیبی از لحظات تلخ و شیرینی است که می‌تواند احساسات مخاطبین خود را جریحه‌دار نماید. پس از سال‌ها ماجراجویی و رقم زدن لحظاتی ناب و دوست‌داشتنی، شاهد مرگ تاکاسوکی هستیم؛ کسی که با صحبت‌های خود در آخرین لحظات زندگی‌اش، به وقایع این انیمه طعنه‌ زده و ذهن مخاطب را به چالش می‌کشد. او تمام عمر خود را با تنفر نسبت به گینتوکی سپری کرده بود، با این حال در آخرین نفس‌های خود صلح و دوستی را جایگزین این تنفر کرد تا با آرامش این دنیا را ترک کند. او با آخرین نفس خود و بستن چشم‌هایش، پس از تجربه یک زندگی سخت و طاقت‌فرسا، به نزد عزیزان و دوستانش می‌رود تا شاید بتواند در دنیایی دیگر در کنار آن‌ها زندگی آرامی را تجره نماید.

پایان‌بندی انیمه Steins;Gate

زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
  • خالق: جوکی هانادا (Jukki Hanada)

مجموعه Steins;Gate سرشار از وقایع و اتفاقات روان‌شناختی مختلفی است که می‌تواند چشم مخاطبین خود را نسبت به حقایق این دنیا باز کرده و دیدشان را نسبت به مرگ و زندگی تغییر دهد.

این انیمه سعی دارد تا دیدی متفاوت نسبت به مرگ داشته باشد. اتفاقی که در انتظار تک تک انسان‌ها بوده و دیر یا زود به سراغ هر یک از ما خواهد آمد. پایان‌بندی Steins;Gate در حالی رقم می‌خورد که بینندگان منتظر مواجه با مرگ کوریسو می‌باشند؛ با این حال طی اقدامی غیرقابل انتظار او از مرگ نجات پیدا کرده و برخلاف جوی که از پیش تعیین شده بود، ما شاهد اتمام این مجموعه به خوبی و خوشی می‌باشیم. سازندگان این انیمه علی‌رغم این که مخاطبین را برای مرگ‌های دردناکی آماده کرده بودند، اما شخصیت‌های اصلی را با پایانی خوب و خوش مواجه می‌کنند که به لحظاتی زیبا و فراموش نشدنی منتهی شده است.

پایان‌بندی انیمه Death Note

زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
  • خالق: تسوگومی اوبا (Tsugumi Ohba)

مجموعه Death Note هنوز هم به عنوان یکی از تاریک‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین ساخته‌های این مدیوم محسوب می‌شود که علی‌رغم افت قسمت‌های پایانی، سرنوشتی شوم و به یاد ماندنی را برای لایت یاگامی رقم می‌زند.

از همان قسمت‌های نخست انیمه Death Note مخاطب متوجه خواهد شد که مرگ در انتظار لایت یاگامی بوده و شاهد پایان‌بندی خوب و خوشی نخواهیم بود. بالاخره کسی که در کنار کشتن هزاران انسان گناهکار، به راحتی مرگ انسان‌های بی‌گناهی را رقم زده است، نمی‌تواند پایان خوشی در انتظارش باشد. کسی که نام انسان‌های زیادی را در دفترچه مرگ به نگارش درآورده بود، سرانجام توسط فرشته مرگ، ریوک، نامش در دفترچه ثبت شده تا خود نیز به سرنوشتی مشابه مقتول‌هایش دچار گردد. با وجود این که لایت یاگامی به شکلی شوم از داستان کنار گذاشته می‌شود، Death Note نشان می‌دهد که اعمال او همچنان در دنیا تاثیر داشته و مردم را به این فکر فرو برده که کیرا را می‌توان به عنوان انسانی خوب خطاب کرد یا بد!

پایان‌بندی انیمه Love is War

زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
  • خالق: آکا آکاساکا (Aka Akasaka)

حضور انیمه Love is War در این مقاله می‌تواند جای بحث داشته باشد. زیرا پایان‌بندی فصل سوم مخاطبین را متقاعد کرد که پایانی بر داستان این فرنچایز رقم خورده است! در سمت مقابل اما مانگای آن می‌تواند باعث شود تا شاهد حداقل فصل چهارمی نیز باشیم.

در هر حال، ملاک ما وقایعی هستند که در پایان فصل سوم Love is War به وقوع پیوسته و نتیجه‌گیری ایده‌آلی را برای داستان این جهان رقم زده است. همان گونه که بسیاری از بینندگان انتظارش را می‌کشیدند، کاگویا و میوکی سرانجام به یکدیگر رسیده و عشق آن‌ها ناکام نماند. هدف اصلی این مجموعه نیز حول محور این دو شخصیت بود که چگونگی سرانجام عشق این دو را به تصویر کشیده و در نهایت نیز شاهد حضور آن‌ها در کنار هم بودیم که لحظه‌ای جذاب و دوست‌داشتنی را به عنوان پایان‌بندی انیمه Love is War رقم زد و مخاطبین خود را خوشحال نمود.

پایان‌بندی انیمه Neon Genesis Evangelion

زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
  • خالق: هیدکی آنو (Hideaki Anno)

انیمه Neon Genesis Evangelion که از روایت داستانی مبهم و بسیار چالش‌برانگیز بهره می‌برد، در کمال تعجب از ۴ پایان‌بندی برخودار است که البته ما پایانی تحت عنوان “End of Evangelion” را مد نظر قرار داده‌ایم.

این پایان موفق شده تا داستان یکی از بهترین انیمه‌های تاریخ این صنعت را به زیبایی به اتمام برساند. پس از آن که به نظر می‌رسید تنها شینجی و آسوکا از نبرد نهایی جان سالم به در برده‌اند، شاهد حضور این دو در کنار دریاچه‌ای از خون هستیم که شینجی سعی بر کشتن اسوکا دارد. با این حال او از تصمیم خود منصرف شده و در نهایت شاهد صلح بین این دو هستیم. صلحی که با سکانسی تماشایی و تکان‌دهنده همراه شده و این دو را به نمادی از آدم و حوا تشبیه می‌کند. در پایان اما این سوال برای مخاطب ایجاد خواهد شد که آیا شاهد بازسازی بشریت خواهیم بود؟ یا این دو آخرین انسان‌هایی خواهند بود که پس از یک آخرالزمان هولناک به زندگی مشغول خواهند شد؟

پایان‌بندی انیمه Monster

زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
  • خالق: نائوکی اوراساوا (Urasawa Naoki)

مجموعه Monster یکی از پر پیچ و خم‌ترین داستان‌های این مدیوم را روایت می‌کند که می‌تواند وقایعی هیجان‌انگیز و بسیار منحصر به فرد را برای مخاطبین رقم بزند.

با وجود این که به نظر می‌رسید راه‌های بسیاری برای پایان داستان Monster وجود دارد، اما سازندگان بر روی شگفت‌انگیزترین آن‌ها دست گذاشته و روایتی درخشان را به تصویر می‌کشند. یوهان شخصی بود که وظیفه داشت تا انسان‌ها را از جهان هستی حذف نموده و برای این امر دست به کارهای بسیاری هولناک و غیرممکنی زد. با این حال در پایان تیر به سر او اصابت کرده و شاهد مرگش می‌باشیم. با این حال دکتر تنما طی یک عمل جراحی او را از مرگ نجات می‌دهد؛ سپس در سکانسی وحشتناک شاهد هستیم که تخت او خالی بوده و یوهان باری دیگر به پا خواسته است. اتفاقی که می‌تواند منجر به نابودی تک تک انسان‌ها شده و مخاطبین را در شوک کامل با این پایان‌بندی رها می‌نماید.

پایان‌بندی انیمه Code Geass

زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
  • خالق: ایچیرو اوکوچی (Ichirō Ōkouchi)

انیمه زیبا و تکرار نشدنی Code Geass به حدی مورد احترام بینندگان صنعت انیمه می‌باشد که هر بار صحبت از پایان‌بندی آثار این مدیوم می‌شود، نام آن بر سر زبان‌ها خواهد آمد.

پایان‌بندی Code Geass به حدی زیبا، برنامه‌ریزی شده و کامل است که به مانند یک کلاس درس برای باقی انیمه‌ها محسوب می‌شود که حتی فرنچایزی مانند Attack on Titan نیز باید از آن الهام بگیرد. لولوش لامپروژ پس از آن که به عنوان یک قهرمان شروع به کار می‌کند، در نهایت خود به یک شرور بزرگ تبدیل شده و ویرانی‌های بسیاری را به بار می‌آورد. با این حال برخلاف باقی شخصیت‌های شرور که جنایات خود را گردن نخواهند گرفت، او کارهای ناشایست خود را قبول کرده و گذشته‌اش را سرزنش می‌کند. لولوش علی‌رغم این که موفق می‌شود تا جهان را از شر انسان‌های مفسد و شرور پاک نماید، در نهایت خود تبدیل به یکی از آن‌ها شده و با مرگی دردناک نیز از این دنیا خداحافظی می‌کند. پایان‌بندی Code Geass می‌تواند لحظه‌ای شوکه‌کننده را برای مخاطبین به همراه داشته باشد که علی‌رغم آن که همه ما می‌دانیم لولوش سزاوار مرگ می‌باشد، از این اتفاق همچنان ناراحت شده و احساساتمان جرحیه‌دار می‌شود.

علی‌رغم این که تفاوت‌های بسیاری بین Code Geass و فرنچایزی مانند Attack on Titan وجود دارد، سازندگان دنیای انیمه باید از شخصیت‌پردازی و سبک روایی این شاهکار فراموش نشدنی درس گرفته و پایان‌بندی آن را ملاک کار خود قرار بدهند. پایان‌بندی‌ای که هنوز هم در یاد تک تک بینندگان آن قرار داشته و در تاریخ صنعت انیمه تعدادی انگشت‌شمار از آثار این ژانر می‌توانند این‌چنین تاثیرگذار و شگفت‌انگیز داستان حماسی خود را به پایان برسانند.


در پایان این مقاله، کدام‌یک از آثار نام برده شده و پایان‌بندی آن‌ها از اهمیتی ویژه در نزد شما برخوردار هستند؟ آیا انیمه سینمایی یا سریالی دیگری را سراغ دارید که موفق شده باشد تا این‌چنین تاثیرگذار و فراموش‌نشدنی پایان یافته باشد؟ آیا انیمه محبوب و جذاب Attack on Titan می‌تواند پایان داستان خود را با رضایت مخاطبینش به اتمام برساند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: اسکرین‌رنت

UNCLE ARTHURامینata.expressTUPACمحمدرضا نوروزیOld blacksmithAtusa_xdxباستیانJohnny joestar????Lone wolfیوهان𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔masoud pc gamerPorfosorهالک ایرانیLonesome guyگیمر غمگین

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • قشنگ ترین پایان بندی دفترچه مرگ بود …حیف اگه ال رو زود نمی کشتن ..قطعا جزو بهترین انیمه های جهان میشد

    .یوهان????ArnaldLone wolfلژیون
  • انیمه Steins;Gate..هیچ وقت نفهمیدم .این انیمه چرا اینقدر مردم کم بهش توجه می کنن …این رو وقتی که دیدم ..شدید مجزوبش شدم ..به هر کی هم می رسیدم می گفتم عجب شاهکاریه این .یادمه عین کارکتر اصلی هم من دلم می خواست با یکی بشینم اختراع کنم

    هالک ایرانییوهان
  • انیمه دارلینگ هم پایان خوبی داشت …انیمه فراموش شده هم پایانش به مراتب از انیمه نام تو بهتر هستش …اگه این لیست رو من می نوشتم خیلی درجه یک تر انتخاب می کردم..اگرچه شما ترجمه ش کردید ..ولی ای کاش منبع بهتری انتخاب می کردید …این مقاله خوب هست ولی راضی کننده نیست

    یوهان????
  • بنظرم Code Geass و Neon Genesis Evangelion The End of Evangelion تاثیرگذارترین و زیباترین پایانارو دارن Steins;Gate و Monster هم همینطور

    یوهان
  • Gray Fox گفت:

    سلام و ممنون بابت مقاله
    یه نکته خدمت دوستان درباره Death Note بگم، که علاوه برپایان بندی مناسب در ۳۷ قسمت اصلی بعدا دوقسمت دیگر هم ازمنظری متفاوت به نام
    (۲۰۰۷) Relight – Visions of A God و
    (۲۰۰۸) Relight 2 – L’s Successors ارایه دادند که دیدنش خالی از لطف نیست.(بشخصه هنوز هیچ اثر سریالی یا سینمایی ندیدم که دو پایان متفاوت داشته باشند.)

    Mr.Gameیوهان
  • ???? گفت:

    حیف که هنوز نتونستم نصف انیمه های این لیستو ببینم
    به شخصه با پایان code geass خیلی حال کردم
    اما برعکس با پایان monster حال نکردم ، اما بنظرم پایان بهتری که شایسته ی این اثر باشه هم نمیشه در نظر گرفت ( در کل یه پایان نسبتا خوبی بود )

    یوهان
  • morfin گفت:

    وقتی از پایان انیمه ی سریالی حرف می زنیم باید به طور کلی آرک اخر رو در نظر بگیریم .مثلا ناروتو، که در اخر کاکاشی که اصلا در حد اوبیتو نیست در حال جنگیدن در سطح برابر هست و بدون هیچ دلیلی اصلی ترین و قوی ترین ویلن داستان هیچگونه حضوری در گذشته انیمه نداشته (کاگویا)و اصلا برای ما مهم نیست و بعد شکست دادنش با همکاری نسبتا بی دلیل ، درست مثل بچه های پنج ساله به جون هم می افتند یا دث نوت که هیچ کس از ملو و نیر خوشش نمی اد و در اخر کیرا به مسخره ترین وجه ممکن گیر می افته و کاری که ال نتونست تو مدت زیادی بکنه توسط شانس و اشتباه یکی اتفاق می افته .ولی در مقابل گینتاما رو داریم فایت اخر در مقابل تمام فایت های ۵۰۰ قسمت قبلی بوده .به جای موزیک هیجانی ما شاهد سکوت کامل هستیم و پر از تشبیه و فلش بک که داخلشون پر از مثال و تشبیه دیگس و خلاصه نقد اخر تو یک کامنت نمی گنجه (همینطور مثل یک قهرمان رفتن چون بقیه انیمه های ۱۰۰۰ قسمتی که داستان به دیوار خورده رو مسخره می کردن نمی خواستن خودشون به یکی شون تبدیل شن و تمامش کردن )

    Lone wolf????یوهان
  • Mr.Game گفت:

    حاوی اسپیل :

    من با دث نوت با روندش مشکل داشتم ، این همه آدم بیگناه رو به اسم مبارزه با فساد کشت مخصوصا همسر اون ماموره ، همون اوایل دیگه حالمو گرفت ولی چون میخواستم پایانش رو ببینم و انصافا هم خوشساخت بود تا آخر نگاه کردم ، پایانش هم با توجه به روندی که طی کرد خوب و مناسب بود ( ولی خب طبق چیزی که گفتم مرگش باعث راضی شدنم نشد و همچنان تا تیتراژ پایانی حس ضد حال برقرار بود )

    فیلمش با اینکه اصلا در حد انیمه نبود و بیشتر تینیجری بود حداقل یه خوبی داشت اینکه کاراکتر اصلی شیطانی عمل نمیکرد و اینطوری به آدم ضد حال نمیزد

    *** به شدت با انتخاب پایان your name موافقم ، نه فقط پایان بلکه اون سکانس اصلی که همدیگه رو پیدا میکنن فوق العاده بود ، کلا قشنگترن انیمه سینمایی تا به امروزه به انتخاب من. متاسفانه بقیه انیمه ها رو ندیدم

زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه
زیبا‌ترین پایان‌بندی‌های آثار دنیای انیمه