بهترین سریال‌های اسپانیایی | از Money Heist تا Narcos - گیمفا
بهترین سریال‌های اسپانیایی | از Money Heist تا Narcos - گیمفا
بهترین سریال‌های اسپانیایی | از Money Heist تا Narcos - گیمفا
بهترین سریال‌های اسپانیایی | از Money Heist تا Narcos - گیمفا

بهترین سریال‌های اسپانیایی | از Money Heist تا Narcos

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
بهترین سریال‌های اسپانیایی | از money heist تا narcos

به لطف سرویس آنلاین نتفلیکس، سریال‌های اسپانیایی در سال‌های اخیر توانستند توجه مخاطبان زیادی از سراسر جهان را به خود جلب کنند.

سریال‌های اسپانیایی از گذشته مورد توجه قرار داشتند اما به لطف گسترش سرویس آنلاین نتفلیکس و همچنین توجه مخاطبان به سریال‌های بین‌المللی، توانستند رونق بیشتری پیدا کنند و مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

در سال‌های اخیر تولید سریال‌‌های اسپانیایی بیشتر شدند و این سریال‌ها توانستند بیننده‌های پروپاقرصی را به خود جذب کنند. همین نیز سبب شده تا علاوه بر نتفلیکس، دیگر شبکه‌ها و سرویس‌های آنلاین نیز به سراغ تولید سریال‌های اسپانیایی اوریجینال بروند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین سریال‌های اسپانیایی بپردازیم.

۱. سریال مانی هایست (Money Heist)

سریال سرقت پول money heist
سریال مانی هایست (Money Heist)

سریال «مانی هایست» توسط الکس پینا (Álex Pina) خلق شده است و داستان دو سرقت طولانی به رهبری فردی به نام پروفسور با بازی آوارو مورته (Álvaro Morte) از ضرابخانه سلطنتی اسپانیا و بانک اسپانیا را از دیدگاه یکی از سارقان به نام توکیو با بازی اورسلا کوربرو (Úrsula Corberó) روایت می‌کند.

سریال «مانی هایست» توانسته رویکردی هوشمندانه نسبت به فرمول داستانی سرقت از بانک داشته باشد که یادآور فیلم سگ‌های انباری (Reservoir Dogs) است. داستان به خوبی بیننده را به خود جلب می‌کند و با پیچ و خم‌های بسیار زیاد، هیجان آن را دو چندان کرده است.

سریال «مانی هایست» به یکی از سریال‎‌های برجسته سرویس آنلاین نتفلیکس تبدیل شد و توانست بیننده‌های زیادی را به سمت خود بکشاند. در سال ۲۰۲۲ میلادی، نسخه‌ای بازسازی شده از این اثر تحت عنوان مانی هایست: کره – منطقه اقتصادی مشترک (Money Heist: Korea – Joint Economic Area) ساخته و پخش شده بود.

علاوه بر آن نیز نسخه‌ای فرعی از سریال «مانی هایست» تحت عنوان برلین (Berlin) با نقش‌آفرینی دوباره پدرو آلونسو (Pedro Alonso) در دست تولید است و احتمالا در سال ۲۰۲۳ میلادی پخش خواهد شد.

۲. سریال خانه گل‌ها (The House Of Flowers)

سریال خانه گل‌ها the house of flowers
سریال خانه گل‌ها (The House Of Flowers)

سریال «خانه گل‌ها» محصولی از مکزیک به شمار می‌رود که توسط مانولو کارو (Manolo Caro) برای پخش از سرویس آنلاین نتفلیکس خلق شده و خود او نیز تقریبا نویسندگی و کارگردانی تمام قسمت‌ها را برعهده داشته است.

سریال «خانه گل‌ها» داستان یک خانواده مکزیکی از طبقه بالای جامعه را روایت می‌کند که صاحب یک گل‌فروشی معتبر و میکده‌ای نه چندان پر رونق هستند که هر دوی آن‌ها به نام خانه گل‌ها شناخته می‌شوند.

اولین فصل از این سریال تله‌نوولا (سریال‌های تولید شده در آمریکای لاتین) در قالب ۱۳ قسمت در سال ۲۰۱۸ پخش شد و فصل دوم با ۹ و فصل سوم با ۱۱ قسمت به ترتیب در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ پخش شدند. قسمت ویژه‌ای تحت عنوان The House of Flowers Presents: The Funeral نیز در سال ۲۰۱۹ میلادی و پس از فصل دوم عرضه شده بود. در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز فیلمی سینمایی که دنباله‌ای برای سریال است، تحت عنوان The House of Flowers: The Movie روی سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شده بود.

۳. سریال محبوس (Locked Up)

سریال محبوس locked up
سریال محبوس (Locked Up)

سریال «محبوس» که با عنوان «رو در رو» نیز شناخته می‌شود، داستان فردی به نام ماکارنا فریرو را دنبال می‌کند که به دلیل جرایم مالی به زندان فرستاده می‌شود. این سریال زندگی او در زندان و همچنین فساد ارگان‌های مجری قانون و مشکلات جاری زندان‌ها را به نمایش در می‌آورد.

سریال «محبوس» به هنگام پخش خود توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند و به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های این کشور تبدیل شود. در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز نسخه‌ای فرعی از این اثر تحت عنوان رو در رو: اوئاسیس (Vis a vis: El oasis) پخش شد که داستان آن روی شخصیت ماکارنا و زولما تمرکز داشته بود.

بازیگران سریال «محبوس» به بهترین شکل ممکن نقش‌های خود را ایفا می‌کنند و کاراکترهای آن‌ها نیز باور پذیر و گیرا هستند. داستان نیز از سرعت خوبی برخوردار است و بیننده را به خودش جلب می‌کند.

۴. سریال چه کسی سارا را کشت؟ (?Who Killed Sara)

سریال چه کسی سارا را کشت who killed sara
سریال چه کسی سارا را کشت؟ (Who Killed Sara?)

سریال «چه کسی سارا را کشت؟» اثری رازآلود و مهیج محصول مکزیک به شمار می‌رود که توسط خورزه ایگناسیو والنزوئلا (José Ignacio Valenzuela) خلق شده است. در این سریال، مانولو کاردونا (Manolo Cardona) نقش مردی به نام الکس گوزمان را بازی می‌کند که به قتل خواهرش محکوم شده ولی در واقعیت، او این جنایت را مرتکب نشده است.

سریال «چه کسی سارا را کشت؟» چندین مشکل منطقی در داستان خودش دارد اما همچنان اثری پر انرژی به شمار می‌رود که با نقش‌آفرینی خوب بازیگران همراه شده و توانسته توجه بیننده‌ها را به داستان قانع‌کننده و معمایی خودش جلب کند.

۵. سریال مدرسه شبانه‌روزی (The Boarding School)

سریال مدرسه شبانه‌روزی the boarding school
سریال مدرسه شبانه‌روزی (The Boarding School)

سریال «مدرسه شبانه‌روزی» محصولی از شبکه Antena 3 اسپانیا به شمار می‌رود که اولین فصل آن در سال ۲۰۰۷ میلادی پخش شده بود و هفتمین و آخرین فصل آن نیز در سال ۲۰۱۰ میلادی از این شبکه برای مخاطبان عرضه شده بود.

داستان درام و مهیج این اثر توانسته بود توجه بیننده‌های زیادی را به خودش جلب کند. در سال ۲۰۲۱ میلادی، سرویس آنلاین آمازون، ریبوت ساخته شده بر اساس این سریال تحت عنوان El Internado: Las Cumbres را پخش کرده بود.

۶. سریال کشتی (The Boat)

سریال کشتی the boat
سریال کشتی (The Boat)

سریال «کشتی» اثری رازآلود و اسپانیایی به شمار می‌رود که توسط الکس پینا و ایوان اسکوبار (Iván Escobar) خلق شده و از شبکه Antena 3 پخش شده است. در این سریال، عناصری از ژانر درام، معمایی و اکشن به کار گرفته که در آن دوران فرمول بسیار محبوبی در بین فیلمسازان بوده است.

۷. سریال توقف‌ناپذیر (Unstoppable)

سریال توقف‌ناپذیر unstoppable
سریال توقف‌ناپذیر (Unstoppable)

سریال «توقف‌ناپذیر» محصولی از مکزیک به شمار می‌رود که در ژانر درام ساخته شده و اولین فصل از آن در سال ۲۰۲۰ میلادی روی سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شده است. این سریال توسط دیگو مارتینز اولانوسکی (Diego Martínez Ulanosky) خلق شده که خودش هفت تا از ۱۰ قسمت فصل اول را کارگردانی کرده است.

سریال «توقف‌ناپذیر» بر محوریت سه دوست ثروتمند است که تصمیم می‌گیرند سفری به اوکساکا را آغاز کنند و در میانه راه نیز با غریبه‌ای آشنا می‌شوند که زندگی آن‌ها را برای همیشه تغییر می‌دهد.

۸. سریال لوئیس میگل (Luis Miguel: The Series)

سریال لوئیس میگل luis miguel the series
سریال لوئیس میگل (Luis Miguel: The Series)

سریال «لوئیس میگل» محصولی از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که داستان زندگی خواننده مشهور مکزیکی لوئیس میگل را برای مخاطبان به نمایش در می‌آورد. این سریال به زبان اسپانیایی ساخته شده و به هنگام پخش خود در مکزیک توانست به اثری بسیار موفق و برجسته تبدیل شود. کارا گونزالس (Karla Gonzales) مدیر اجرایی سریال «لوئیس میگل» به شمار می‌رود، سریالی که در قالب سه فصل از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ میلادی پخش شده بود.

۹. سریال غیر قابل کنترل (Ingobernable)

سریال غیر قابل کنترل ingobernable
سریال غیر قابل کنترل (Ingobernable)

سریال «غیر قابل کنترل» محصول مکزیک و با نقش‌آفرینی کیت دل کاستیلو (Kate del Castillo) در نقش اصلی است. در این سریال، کیت دل کاستیلو نقش بانوی اول مکزیک یا همان همسر رئیس جمهور به نام امیلیا اورکوییزا را بازی می‌کند و در نقطه مقابل او نیز اریک هایسر (Erik Hayser) نقش رئیس جمهور مکزیک به نام دیگو ناوا را به تصویر می‌کشد.

این زوج به دنبال آن هستند تا صلح را در داخل کشورشان برقرار کنند اما با بروز چالش‌های دشوار و غیر قابل پیش‌بینی، تلاش آن‌ها برای به ثمر نشستن صلح بسیار سخت می‌شود و همین نیز سرآغازی بر یک رسوایی بزرگ می‌گردد.

۱۰. سریال الیت (Elite)

سریال الیت elite
سریال الیت (Elite)

کارلوس مونترو (Carlos Montero) و داریو مادرونا (Darío Madrona) مسئول ساخت سریال «الیت» یا «نخبه» برای پخش از سرویس آنلاین نتفلیکس بودند. اتفاقات این سریال در مدرسه برجسته‌ای به نام لاس انسیناس جریان دارد و داستان رابطه میان سه دانش‌آموز از طبقه کارگر را روایت می‌کند که از طریق بورسیه وارد این مدرسه می‌شوند و این در حالی است که دیگر همکلاسی‌های آن‌ها جزو خانواده‌های ثروتمند هستند.

اولین فصل از سریال در قالب هشت قسمت در سال ۲۰۱۸ میلادی پخش شده بود و فصل‌های بعدی آن نیز هر کدام هشت قسمت داشتند. سرویس آنلاین نتفلیکس با تمدید سریال «الیت» برای فصل هفتم، اعلام کرده که این فصل، آخرین فصل سریال خواهد بود که داستان آن را به پایان می‌رساند.

۱۱. سریال ملکه فلو (The Queen of Flow)

سریال ملکه فلو the queen of flow
سریال ملکه فلو (The Queen of Flow)

سریال «ملکه فلو» داستان یک ترانه‌سرای بااستعداد به نام ییمی مونتویا را روایت می‌کند که به ناحق زندانی شده است. او پس از اینکه بعد از ۱۷ سال از زندان آزاد می‌شود، به دنبال آن است تا از کسانی که زندگی او را نابود کرده‌اند، انتقام بگیرد و این کار را نیز از خواننده مشهوری به نام چارلی فلو شروع می‌کند.

داستان سریال «ملکه فلو» به خوبی نوشته شده و بازیگران نیز توانسته‌اند نقش‌های خود را به بهترین شکل ممکن بازی کنند. توجه بسیار ریز و زیاد به موسیقی و حضور بازیگران مهمان برجسته و سرشناس سبب شده تا این سریال به اثری موفق و جالب‌توجه تبدیل شود.

۱۲. سریال والریا (Valeria)

سریال والریا valeria
سریال والریا (Valeria)

سریال «والریا» را ماریا لوپز کاستانو (María López Castaño) بر اساس مجموعه رمانی به نام En los zapatos de Valeria نوشته الیزابت بناونت (Elísabet Benavent) برای پخش از سرویس آنلاین نتفلیکس ساخته است.

اولین فصل از سریال «والریا» در قالب هشت قسمت در سال ۲۰۲۰ میلادی پخش شد و فصل دوم آن نیز در سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه شده بود. نتفلیکس این سریال را برای فصل سوم تمدید کرده است که آخرین فصل سریال خواهد بود.

داستان سریال «والریا» در شهر ماردید جریان دارد و داستان آن نیز پیرامون نویسنده‌ای به نام والریا است که فکر می‌کند چیزی در ازدواج و نویسندگی‌اش کم است. دایانا گومز (Diana Gómez)، سیلما لوپز (Silma López) و پائولا مالیا (Paula Malia) از جمله بازیگران این سریال به شمار می‌روند.

۱۳. سریال آشپز کاستامار (The Cook of Castamar)

سریال آشپز کاستامار the cook of castamar
سریال آشپز کاستامار (The Cook of Castamar)

سریال «آشپز کاستامار» اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته فرناندو جی مونز (Fernando J. Muñez) به شمار می‌رود که میشل جنر (Michelle Jenner) و روبرتو انریکز (Roberto Enríquez) نقش‌های اصلی آن را به تصویر می‌کشند.

اتفاقات سریال «آشپز کاستامار» در اوایل قرن هجدهم میلادی جریان دارد و داستان عاشقانه میان یک سرآشپز و اشراف‌زاده‌ای را به تصویر می‌کشد. اولین فصل از این سریال در سرویس Atresplayer Premium پخش شده و برای فصل دوم نیز تمدید شده است.

۱۴. سریال ال چاپو (El Chapo)

سریال ال چاپو el chapo
سریال ال چاپو (El Chapo)

سریال «ال چاپو» محصولی از سرویس آنلاین نتفلیکس و Univision به شمار می‌رود که در مورد زندگی خواکین گوزمان ملقب به ال چاپو ساخته شده است. مارکو د لا او (Marco de la O) نقش ال چاپو را در این سریال به تصویر می‌کشد.

سریال «ال چاپو» داستان زندگی خواکین گوزمان در سال ۱۹۸۵ میلادی را دنبال می‌کند که در آن زمان، یکی از اعضای سطح پایین کارتل گوادالاخارا بوده اما پس از مدتی به قدرت بسیار زیادی دست پیدا می‌کند و رئیس کارتال سینالوآ می‌شود. این سریال در سه فصل خودش به ظهور و سقوط ال چاپو می‌پردازد.

۱۵. سریال کلیسای جامع دریا (Cathedral of the Sea)

سریال کلیسای جامع دریا cathedral of the sea
سریال کلیسای جامع دریا (Cathedral of the Sea)

سریال «کلیسای جامع دریا» اثری تاریخی و درام محصول اسپانیا به شمار می‌رود که بر اساس رمانی به همین نام نوشته ایلدفونسو فالکونز (Ildefonso Falcones) ساخته شده است. جوردی فرادس (Jordi Frades) سکان کارگردانی این سریال را برعهده داشته و از جمله بازیگران آن نیز می‌توان به میشل جنر، آیتور لونا (Aitor Luna)، دنیل گرائو (Daniel Grao)، پابلو درکی (Pablo Derqui) و تعدادی دیگر اشاره کرد.

سریال «کلیسای جامع دریا» که از جمله سریال‌های پر هزینه اسپانیا به شمار می‌رود، داستان کشاورزی به نام برنات را دنبال می‌کند که قرار است با فرانچسکا ازدواج کند. با این حال، ارباب سرزمین آن‌ها ناگهان در مراسم عروسی ظاهر می‌شود و از حقوق فئودالی خودش برای ضرب و شتم و تجاوز به فرانچسکا استفاده می‌کند. ادامه سریال نیز روی پسر به دنیا آمده از این ازدواج تمرکز دارد.

دنباله‌ای برای این سریال تحت عنوان وارثان زمین (Heirs to the Land) در قالب یک فصل هشت قسمتی در سال ۲۰۲۲ میلادی ساخته و پخش شده است.

۱۶. سریال حاشیه (El Marginal)

سریال حاشیه el marginal
سریال حاشیه (El Marginal)

سریال «حاشیه» اثری درام محصول آرژانتین به شمار می‌رود که خوآن مینوژین (Juan Minujín)، نیکلاس فورتادو (Nicolás Furtado)، کلادیو ریسی (Claudio Rissi) و جراردو رومانو (Gerardo Romano) در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

۱۷. سریال ملکه جنوب (The Queen of the South)

سریال ملکه جنوب the queen of the south
سریال ملکه جنوب (The Queen of the South)

«ملکه جنوب» سریالی اسپانیایی است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته نویسنده اسپانیایی آرتورو پرز رورته (Arturo Pérez-Reverte) نوشته شده است. این سریال داستان ظهور زن جوان و مکزیکی به نام ترزا مندوزا با بازی کیت دل کاستیلو را روایت می‌کند که به قدرتمندترین قاچاقچی مواد مخدر در جنوب اسپانیا تبدیل می‌شود.

اولین فصل از این سریال در قالب ۶۳ قسمت در سال ۲۰۱۱ میلادی پخش شده بود. فصل دوم آن نیز با ۶۰ قسمت در سال ۲۰۱۹ میلادی میلادی عرضه شد و این در حالی است که فصل سوم سریال با قسمت‌های کمتری یعنی ۲۵ قسمت ساخته و پخش شده است.

سریالی به همین نام بر اساس سریال «ملکه جنوب» و به زبان انگلیسی ساخته شده است که در آن، آلیس براگا (Alice Braga) نقش اصلی را بازی می‌کند. نسخه انگلیسی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ میلادی در قالب پنج فصل پخش شده است.

۱۸. سریال مخملی (Velvet)

سریال مخملی velvet
سریال مخملی (Velvet)

رومن کمپوس (Ramón Campos) و جما آر ماریا (Gema R. María) سریال «مخملی» را برای پخش از شبکه Antena 3 خلق کرده‌اند. این سریال در مورد داستان عاشقانه میان آلبرتو مارکز با بازی میگل آنخل سیلوستر (Miguel Ángel Silvestre) و آنا ریبرا با بازی پائولا اچواریا (Paula Echevarría) است.

آلبرتو وارث یکی از معتبرترین خانه‌های مد در اسپانیا در اواخر دهه پنجاه میلادی به نام Galerías Velvet است و آنا نیز یکی از خیاط‌هایی است که در آنجا کار می‌کند. نسخه‌ای فرعی بر اساس سریال «مخملی» نیز ساخته شده که به عنوان Velvet Colección شهرت دارد.

۱۹. سریال دختران کابلی (Cable Girls)

سریال دختران کابلی cable girls
سریال دختران کابلی (Cable Girls)

اتفاقات سریال «دختران کابلی» در دهه ۲۰ میلادی در شهر مادرید جریان دارد و داستان چهار زن را دنبال می‌کند که به عنوان اپراتور تلفن در یک شرکت کار می‌کنند. آنا فرناندز (Ana Fernández)، نادیا د سانتیاگو (Nadia de Santiago)، بلانکا سوارز (Blanca Suárez) و مگی سیوانتوس (Maggie Civantos) چهار بازیگری هستند که نقش‌های اصلی این سریال را بازی می‌کنند.

۲۰. سریال نارکوها (Narcos)

سریال نارکوها narcos
سریال نارکوها (Narcos)

سریال «نارکوها» محصولی مشترک از آمریکا و کلمبیا به شمار می‌رود که داستان فصل اول و دوم آن در کلمبیا جریان دارد و داستان پادشاه مواد مخدر پابلو اسکوبار را روایت می‌کند که از طریق تولید و توزیع کوکائین به ثروتی میلیاردی دست پیدا کرده بود. این سریال روی تعاملات اسکوبار با دیگر اربابان مواد مخدر و همچنین تلاش ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر و دیگر نهادهای مخالف با اسکوبار تمرکز دارد.

اتفاقات فصل سوم سریال «نارکوس» پس از سقوط اسکوبار جریان دارد و تلاش سازمان مبارزه با مواد مخدر را نشان می‌دهد که سعی دارند جلوی ظهور کارتال کالی را بگیرند. ادامه این سریال نیز تحت عنوان نارکوس: مکزیک (Narcos: Mexico) ساخته شده است. این سریال تازه نیز سه فصل و ۳۰ قسمت دارد که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ میلادی از سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شده بود.

از دیگر سریال‌های اسپانیایی زبان نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نام سریالنام اسپانیایی
۲۱مستند سریالی سرگذشت تاکو (Taco Chronicles)Las Crónicas del Taco
۲۲سریال زندگی غیر مجاز (Unauthorized Living)Vivir sin permiso
۲۳سریال لقمه‌های بهشتی: مکزیک (Heavenly Bites: Mexico)La divina gula
۲۴سریال همه چیز را بشکن: تاریخچه راک در آمریکای لاتین (Break It All: The History of Rock in Latin America)Rompan todo
۲۵سریال همیشه یک جادوگر (Always a Witch)Siempre bruja
۲۶سریال دریاهای آزاد (High Seas)Alta Mar
۲۷سریال دختر (The Girl)La Niña
۲۸سریال قانون مخفی (Undercover Law)La ley secreta
۲۹سریال زمان در میان (The Time in Between)El tiempo entre costuras
۳۰سریال سنگر (The Barrier)La valla
۳۱فراری (Fugitiva)
۳۲سریال فرمانروا (Monarca)
۳۳سریال ساخت مکزیک (Made in Mexico)
۳۴سریال روزی که با ال چاپو آشنا شدم (The Day I Met El Chapo)
۳۵سریال پابلو اسکوبار: سلطان مواد (Pablo Escobar, el Patrón del Mal)
۳۶سریال هچه (Hache)
۳۷سریال بازمانده اسکوبار – مستعار جی جی (Surviving Escobar – Alias JJ)
۳۸سریال شکارچی (Diablero)
۳۹سریال گرن هتل (Gran Hotel)

در این مطلب به معرفی برخی از بهترین سریال‌های اسپانیایی زبان پرداختیم که برخی از آن‌ها ساخت اسپانیا و برخی دیگر نیز ساخت کشورهای لاتین همچون مکزیک، کلمبیا، آرژانتین و غیره هستند. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: secondhalftravels

Amir RingoDARKSIRENTUPACFINN????.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین سریال‌های اسپانیایی | از Money Heist تا Narcos - گیمفا
بهترین سریال‌های اسپانیایی | از Money Heist تا Narcos - گیمفا
بهترین سریال‌های اسپانیایی | از Money Heist تا Narcos - گیمفا
بهترین سریال‌های اسپانیایی | از Money Heist تا Narcos - گیمفا
بهترین سریال‌های اسپانیایی | از Money Heist تا Narcos - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین سریال‌های اسپانیایی | از Money Heist تا Narcos - گیمفا