۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند
۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند
۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند
۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند
۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند
۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند

۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند

نصیر فرزان
۱۲:۴۴ ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند

سیستم مبارزات God of War Ragnarok به لطف ایجاد برخی تغییرات، به یکی از نقاط قوت این بازی تبدیل شده است. در این مقاله به بهبودهای ایجاد شده خواهیم پرداخت.

احتمالا تا کنون تعریف‌های بسیاری راجع به God of War Ragnarok شنیده‌اید و به خوبی با این حقیقت که با یکی از بهترین عناوین سال ۲۰۲۲ مواجه هستیم، آشنایید. Ragnarok یک بازی حماسی تمام‌عیار محسوب شده و به وضوح نسبت به نسخه قبلی، یک پیشرفت بزرگ است. این در حالی است که God of War 2018، خود یکی از برترین بازی‌های نسل هشتم بود. یکی از مواردی که در قیاس با نسخه گذشته در آن بهبودهای چشم‌گیری ایجاد شده، سیستم مبارزات Ragnarok محسوب می‌شود. قسمت جالب ماجرا اینجاست که سیستم مبارزات در God of War Ragnarok به نحوی در قیاس با نسخه ۲۰۱۸ پیشرفت کرده‌اند که عملا هیچ تحول ریشه‌ای و بنیادینی در آن‌ دیده نمی‌شود. در واقع، سازندگان با ایجاد برخی تغییرات جزئی، موفق شده‌اند تا کامبت جذاب گذشته را بهبود ببخشند. در این مقاله به بررسی و معرفی تعدادی از تغییراتی خواهیم پرداخت که موجب شده‌اند تا God of War Ragnarok از نظر مبارزات به یک بازی بسیار خوب تبدیل شود.

تنوع دشمنان

یکی از مواردی که باعث شد تا God of War 2018 مورد انتقاد واقع شود، تنوع پایین دشمنان بود. با این وجود، در God of War Ragnarok به وضوح دیده می‌شود که سانتا مونیکا (Santa Monica)، این بازخورد منفی را پذیرفته و برای رفع آن تلاش زیادی کرده است. در همان ساعات ابتدایی بازی، به خوبی متوجه می‌شوید که دشمنان در این نسخه از گوناگونی زیادی برخوردارند. همزمان با ورود کریتوس (Kratos) و آتریوس (Atreus) به قلمروهای جدید، دشمنان متفاوتی از نظر شکل و شمایل و همچنین شیوه مبارزه به آن‌ها حمله‌ور می‌شوند. قسمت جالب ماجرا این است که تنوع دشمنان، تا لحظات پایانی خط داستانی اصلی ادامه دارد. با توجه به گستردگی دنیای Ragnarok و طولانی بودن آن، تلاش سازندگان برای متعجب نمودن بازیکنان از طریق معرفی دشمنان جدید، بسیار قابل تحسین بوده و یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.

۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند

طوری که پیش‌تر گفته شد، هرکدام از دشمنانی که با آن‌ها مواجه می‌شوید، دارای الگوهای حملۀ منحصر‌به‌فردی هستند. برخی از آن‌ها از نظر ابعاد، کوچک بوده و با یک ضربه از بین می‌روند. چالش وجود چنین دشمنانی در این است که آن‌ها با سرعت زیاد و با تعداد بالا به شما حمله‌ور می‌شوند. این دشمنان قادرند تا حملاتی کشنده را بر علیه شما ترتیب دهند. از سوی دیگر، برخی از آن‌ها پس از نابودی، منفجر می‌شوند؛ از سوی دیگر، تعدادی از آنها قادرند تا ماده‌ای سمی را به سوی شما پرتاب کنند. دشمنان سریع‌تر و آن‌هایی که از فاصله دور با شما به مبارزه می‌پردازند، می‌توانند چالش‌های بیش‌تری برای شما خلق کنند. برای از بین بردن برخی از آن‌ها باید از سپر خود استفاده کنید. این در حالیست که دفاع کردن از طریق سپر، برابر برخی از آن‌ها امکان‌پذیر نبوده و باید به موقع اقدام به جا‌ی‌خالی دادن نمایید. از شیوه طراحی گرفته تا الگوی مبارزه، دشمنان در God of War Ragnarok از گوناگونی بالایی برخوردارند و بازی شما را تشویق می‌کند تا از کلیه تجهیزات خود برای از پیش رو برداشتن آن‌ها استفاده نمایید.

۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند

باس‌فایت

یکی دیگر از مواردی که Ragnarok در قیاس با نسخه گذشته در آن بهبود واضحی داشته، باس‌فایت‌ها هستند. God of War 2018 از نظر تعداد باس‌فایت دچار کمبود‌های آشکاری بود؛ با این وجود، شما در Ragnarok با باس‌های زیادی مواجه می‌شوید. در این مقاله وارد جزئیات مرتبط به هرکدام از باس‌فایت‌ها نخواهیم شد؛ چرا که برای هرچه بیشتر لذت بردن از بازی، باید خودتان آن را تجربه کنید. با این‌حال، باید این نکته را خاطر نشان کرد که God of War Ragnarok از نظر تنوع با کمی ارفاق یادآور سه‌گانه اورجینال این مجموعه محبوب است. علاوه بر باس‌هایی که در خط داستانی اصلی بازی با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، Ragnarok دارای مینی‌باس‌هایی است که مبارزه با آن‌ها به انتخاب خود شما بستگی دارد. البته که برخی از این مینی‌باس‌ها در قسمت‌های مختلف بازی تکرار می‌شوند؛ اما باید گفت که این تکرار به مراتب نسبت به تقابل‌های متعدد و یکنواخت با ترول‌ها در نسخه ۲۰۱۸ قابل تحمل‌تر است. باس‌ها در God of War Ragnarok از نظر طراحی از تنوع بالایی برخوردارند و به لطف سیستم مبارزۀ جذاب بازی، رویارویی با آن‌ها از بهترین لحظات بازی محسوب می‌شود. از سوی دیگر، باید به این نکته نیز اشاره کرد که پس از پایان بازی نیز باس‌فایت‌های بسیاری انتظار شما را می‌کشند. این یکی از موضوعاتی است که ادامه تجربه Ragnarok را پس از به اتمام رساندن داستان، برای شما لذت‌بخش خواهد نمود.

خشونت بیشتر

کامبت فرنچایز God of War از زمانی که برای نخستین بار کنترل کریتوس را در یک کشتی به دست گرفتیم، همواره دارای خشونت بالایی بوده است. حتی پس از این‌که این فرنچایز با نسخه ۲۰۱۸ تفاوت‌های ساختاری گسترده‌ای را به خود دید، مبارزات بازی کماکان یادآور سه‌گانه اورجینال بوده و به آن شباهت‌های غیر قابل انکاری داشت. به هر ترتیب، استودیوی سانتا مونیکا با آگاهی بر این‌که خشونت همواره یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر فرنچایز God of War بوده، بر شدت این المان در قیاس با نسخه قبلی افزوده است. شیوه حملات کریتوس در این نسخه از تنوع بالایی برخوردار بوده و انیمیشن‌هایی که به عنوان فینیشر در این بازی گنجانیده شده‌اند، تنوع قابل ملاحظه‌ای را به خود می‌بیند. مبارزات God of War Ragnarok به لطف بهبودهایی که در آن ایجاد شده، سطح خشونت را وارد مرحله جدیدی کرده و یک تجربه نفس‌گیر و در عین حال لذت‌بخش را برای بازیکنان رقم می‌زند.

۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند

بهبود سیستم لوت و ارتقا

سیستم لوت (Loot) و مکانیک‌های مرتبط به پیشرفت، از اجزای مهم God of War 2018 محسوب شده و یکی از موارد مهمی بودند که باعث ایجاد تفاوت در گیم‌پلی این بازی در قیاس با سه‌گانه اورجینال می‌شدند. از آن‌جایی که برای نخستین بار از چنین سیستمی در مجموعه بازی‌های God of War استفاده می‌شد، می‌توان اذعان کرد که مشکلاتی در آن وجود داشت. با این وجود، God of War Ragnarok با آگاهی از کمبودهایی که نسخه قبلی داشت، ارتقای توانایی‌های شخصیت‌های قابل بازی را به یک پروسه لذت‌بخش تبدیل نموده است. آپگریدها در این بازی به مراتب قانع‌کننده‌تر از نسخه قبلی بوده و این موضوع علاوه بر جذاب‌تر کردن ماجراجویی در قلمرو‌های مختلف، باعث شده تا کامبت بازی نیز ارزشمند‌تر از گذشته جلوه کند. به لطف گزینه‌های مختلفی که در حین شخصی‌سازی در اختیار شما قرار می‌گیرد، این روند در قیاس با گذشته برای شما راضی‌کننده‌تر خواهد بود و همه سعی خود را خواهید کرد تا بیلد (build) مورد علاقه‌تان را ایجاد نمایید. Enchantmentها در God of War Ragnarok از طریق ابزاری به نام Amulet of Yggdrasil تتظیم می‌شوند که این خود باعث شده تا پروسه شخصی‌سازی بهتر از گذشته جلوه نماید. از سوی دیگر، شما قادر خواهید بود تا کیفیت کلیه اجزای زره خود را تا سطح ۹ ارتقا دهید. این موضوع باعث می‌شود تا بازیکنان روی این موضوع که قصد دارند تا کدام قسمت لباس خود را تقویت نمایند، بیشتر از قبل فکر کنند.

افکت‌های بنیادین

افکت‌های بنیادین (Elemental Effects) و نحوه نمایش میزان آسیب، از المان‌های مهم God of War 2018 محسوب می‌شدند. با وجود این‌که ممکن است این قسمت از کامبت، باب میل برخی از گیمرها نباشد، اما این ویژگی‌ها نیز در Ragnarok پررنگ‌تر از گذشته هستند. با توجه به این‌که بر میزان چالش‌برانگیز بودن Ragnarok در قیاس با نسخه قبلی افزوده شده، این‌که دشمنان خود را توسط تبر لوایثان (Leviathan) منجمد کرده و یا به کمک Blades of Chaos آن‌ها را به آتش بکشانید، می‌تواند در کامبت بسیار موثر باشد. از سوی دیگر، با توجه به این‌که استفاده از این قبیل قابلیت‌ها و مهارت‌ها بخش زیادی از نوار سلامتی دشمنان را کاهش می‌دهد، بر ارزش افکت‌های بنیادین در God of War Ragnarok افزوده شده است‌. همچنین، باید خطر نشان کرد که این ویژگی‌‌ها باعث شده‌اند تا گیمر بیشتر به آشنا نمودن خود با مکانیک‌های مختلف گیم‌پلی علاقه نشان دهد.

۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند

حرکات مخصوص هرکدام از سلاح‌ها

اضافه شدن حرکات و انیمیشن‌های جدید در هنگام استفاده از هریک از سلاح‌ها، یکی دیگر از بهبودهای مهمی است که در God of War Ragnarok شاهد آن هستیم. در صورتی که در هنگام در اختیار داشتن تبر لوایثان، دکمۀ مثلث را نگه دارید، می‌توانید با ایجاد Frost، صدمه زیادی به دشمنان وارد کنید. فشردن دکمه مثلث زمانی که Blades of Chaos را به دست گرفته‌اید، سبب می‌شود تا کریتوس شمشیرهای خود را چرخانده و حرکت بعدی او با این اسلحه، آتشین‌تر از گذشته باشد. باید اذعان کرد که این تغییرات چندان برجسته و ریشه‌ای نیستند؛ با این وجود، همین بهبودهای کوچک باعث شده‌اند تا گیمر خود را در شرایطی ببیند که میل بیشتری به استفاده از المان‌های مختلف پیدا می‌کند.

سپرها

سپر‌ها یکی از موارد دیگری بوده که دارای نقشی برجسته در کامبت God of War Ragnarok هستند. در این بازی، شما قادر خواهید بود تا خود را توسط سپرهای مختلف تجهیز کنید. علاوه بر این‌که هرکدام از این سپرها دارای سیستم ارتقای مخصوص به خود هستند، در عین حال از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی نیز بهره می‌برند. برای مثال، یکی از این سپر‌ها قابلیت دفاع در لحظه (Parry) را از شما گرفته اما با جذب نیروی ضرباتی که دریافت نموده‌اید، به شما اجازه می‌دهد تا پس از به زمین کوباندن آن، از نیروی ایجاد شده در قالب موجی از انرژی بر علیه دشمنانتان استفاده نمایید. یکی دیگر از سپرها که میزان موثر بودن آن به جای‌خالی‌دادن در زمان مناسب ارتباط مستقیم دارد، به شما اجازه می‌دهد تا با پیش ‌بینی حرکات دشمنان و طرز حمله آن‌ها، صدمه زیادی به آن‌ها وارد نمایید‌. با پیشرفت در بازی، به سپرهای مختلفی دست خواهید یافت‌. نکته مهم این است که در قلمروهای مختلف با دشمنانی مواجه خواهید شد که قادر به دفع نمودن ضربات آن‌ها نخواهید بود. پیش از این‌که این دشمنان به شما حمله‌ور شوند، یک حلقه آبی در تصویر ظاهر شده و از این طریق به شما اطلاع داده می‌شود که نمی‌توانید ضربات آن‌ها را دفع کنید. اگر موفق شوید تا در ریتم حمله این دشمنان اختلال ایجاد کنید، می‌توانید صدمه زیادی به آن‌ها وارد نمایید. این یکی از راه‌هایی است که باعث شده تا بر ارزش استفاده از سپر در حین مبارزات افزوده شده و هسته کلی کامبت در God of War Ragnarok جذاب‌تر از گذشته به نظر برسد.

Moein MM2nobodyRepatriateامینDARKSIREN𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉ata.expressمحمدامین حیدری77HunTeR007IrNKieblackLonesome guy the Mad OneProfessor genkiVisible 6-tigh manTlou part 2 game of the centuryNightHahaWotanیوهانJohnny joestarmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند
۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند
۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند
۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند
۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند
۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند
۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند
۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • از نظر بصری و بهبود های گرافیکی و گیم پلی بازی به شدت نسبت به انتظارات خوب پاسخ داد و از آن لذت بردم یکی از مورد هایی که به آن انتقاد داشتم تنوع کم سلاح در بازی بود……… که به خاطر تنوع زیاد و نوع عملکرد سلاح هایی که داریم میشود از آن چشم پوشی کرد….. طراحی باس فایت ها و تنوع انمی ها به شدت پیشرفت کرده بود ولی واقعاً دوربین بازی برای من در برخورد با دشمنان اذیت کننده بود. روایت بازی به نظرم نسبت به نسخه قبلی افت کرده بود همینطور داستان و شخصیت پردازی در نهایت بازی خوبی بود ولی قطعاً بازی پتانسیل بیشتری از وضع کنونی خود داشت.

    Moein MM2Vito Scaletta𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Mr Hill93Ali 0zade77HunTeR007IrNMR_Williamammar_iraqimore
  • هنوزم سیستم مبارزات همونه .. چیز چشم گیری تعغیرر نکرده که بخواد پرچای آدم بریزه بگه وااوو…!!

    Moein MM2nobodyAli_pxSpider-Manهالک ایرانیAlucardbaDARKSIRENsquallلورد آلفا𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁more
    • mr گفت:

      یعنی برای هر بازی بیان بزنن سیستم مبارزات از اول طراحی کنن؟!!….خوب همین نگاه ها میتونه یکی از دلایل سه گانه نشدن بازی باشه….گیم پلی بهبود دادن و یه سلام جدید معرکه هم اضافه کردن دیگه چی میخوای؟ اون سه گانه یونان که همه باهاش حال کردیم مثل همین بود و مکانیک تغییر خاصی نمیکرد و اصلا اون مکانیک امضای بازی بود….بعد جالبه به بازی red dead میرسید نمیگید گیم پلیش برای ۴۸ ساعت داستان تکراری میشد که البته با توجه به سبک بازیش عادیه و انتظارم نداریم مکانیکش تغییر خاصی کنه چون سبک بازی همینه و اکثرا هم راضی اند و واقعا هم بازی فوق العادییه که کم نظیره ولی میگم هیچ ایرادی اونجا نمی گیرید ولی به این بازی میرسه نقطه قوتشم میگید نقطه ضعفه !!!

      Moein MM2nobodyAli_pxEhsanAlucardbaMioلورد آلفا𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Mr Hill93scorpionesmore
  • Master blade گفت:

    فقط قیافه دشمنه تو دومین عکس پست رو ببینید 😂
    متای ۹۴ هم گرفته
    بیچاره یوبیسافت که اسمش بد در رفته وگرنه همون والهالا رو سونی میساخت الان متای ۹۴ رو با رکورد تعداد ۱۰ میگرفت
    اصلا کی جرعت داره به سونی متای کم بده؟
    همین ftc و cma با اون عظمت از سونی دستور میگیرن چون نفوذش تو صنعت گیم از همه بیشتره

    Moein MM2nobodyAli_pxEhsanAlucardbaDARKSIRENnavida90GodrickVito Scaletta𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁more
    • متاسفم از این نوع افکار شما که متاسفانه هیچ ارزشی در میان گیمر ها نخواهد داشت، این را نیز مطمئن هستم که شما بازی را تجربه نکردید و تنها برای تخلیه اعصاب خود در زندگی که دارید این نوع پست ها را منتشر میکنید.

      Moein MM2Ali_pxEhsanAlucardbanavida90𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁scorpionesمحمدامین حیدریHassanshemiranimore
    • اگه با منطق و استدلال های تو باشه که به هیلو اینفینیت با اون قیافه دشمن هاش متا ۷۰ ۶۰ هم نباید بدن :))))

      Moein MM2Ali_pxEhsan𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Mr Hill93AbolfazlLeͥgeͣnͫd-kiarash
    • mr گفت:

      من بازی ۱۰۰ کردم میگم فوق العاده بود…همون دشمنی که بهش ایراد گرفتی هم یکی از بهترین دشمنان بازییه که حالا این عکسه که قبلا هم دیده بودم اینطور افتاده ربطی نداره که طراحی این enemy بد باشه ….داستان هم عالی بود فقط یه سری سوال باقی موند که کوری بارلوگ گفت جوابش برای این بازی نیست ،برای بازی دیگه ای هستش …..تنها نقطه ضعف بازی (نسبت به مقایسه با نسخه های خودش ) جنگ ragnarok آخر بازییه که می‌شد گسترده تر باشه که اینم یکی از دلایلش دوربین بدون کات هستش که دربازی قبلی نقطه قوت بوده ولی خوب درجنگ های بزرگ نمیتونه کامل پوشش بوده اما اونم بد نبود …. آقای کریمی هم که اومد به بازی انتقاد کرد درواقع با نسخه های قبلیش مقایسه کرد نه با امثال اساسینز والهالا که البته بعضی نقدهای ایشونم زیادی سختگیرانست….بازی پتانسلش بالاتر بود درست و میتونستن بازی دربیارند که بهتر از این باشه ولی دلیل نمیشه این بازی شاهکار نباشه…..شما برو استریمرهای معروف تو youtoub ببین وقتی بازی تموم می‌کنند یا میگن فوق العاده یا میگن بهترین بازی تاریخ….کلا هیتر نباش بزرگوار ، بازی من پلاتش کردم و واقعا عالیه

      Moein MM2Ehsannavida90𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Mr Hill93PouyaHunTeR007IrNA,,sh
    • ABDVD گفت:

      تا دیروز که سونی گدا بود😂
      حالا شد آقا بالاسر نهاد های نظارتی؟
      یوبیسافت اسمش بد در رفته که هیچ جبهه سبز خودتونم سبک بازیاشو برای به سخره گرفتن عناوین دیگه اول استفاده میکنن😂
      ی آمار بگیر بعد قپی بیا تو سایت
      سطح تو و امثال تویی که ذهنیت خرچنگی دارن در حد همون اساسین های یویسافته
      چیزیو که نمیتونین داشته باشین سعی یا انکارش میکنین یا تو چش بقیه کم رنگش کنین

      Moein MM2Ehsan𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Mr Hill93scorpionesHunTeR007IrNA,,shAbolfazlستاد فرماندهی تجاوز جنسی به آتزیو
    • Abolfazl گفت:

      انگار شما ها خودتون هم داستانی که ساختید رو باورتون شده 😂
      فکر میکنی گاد ضعیف هست؟
      یعنی بنظرت چون دوتا سایت ایرانی بهش نمره ی پایینی دادن قراره بازی بدی باشه ؟؟
      خوب نظرتون محترمه ولی رکورد شکنی در تعداد نامزدی و جایزه گیم آواردز به همراه بیشترین تعداد نمره ۱۰/۱۰ ثبت شده تو ۲۰۲۲ چیز دیگه ای میگه
      در ضمن جنازه این بازی صد تا بازی مثل والهالا رو میذاره تو جیبش

      Moein MM2Ehsan𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Mr Hill93scorpionesستاد فرماندهی تجاوز جنسی به آتزیوA,,shmrAli 0zade
    • Ali 0zade گفت:

      دشمن فقط دشمنای هیبو اینفینیت

      Moein MM2Ali 0zade
    • عزیز یوبی سافتتتت؟ حالت خوب نیست
      ببین یوبی سافت که خدای پول چاپیدنه سالی یه بازی میده هفتاد ساعت میکنت تو یه محیط دور تا دورش انمی بفرما برو بکس حال کن
      تو از این سبک خوشت میاد ؟ لذت ببر
      حقیقت اینه که اگر بخوای تاپ تن انتخاب کنی گاد آف وار قطعا جزو ده تا یا حتی پنج تا هست

      Moein MM2Ehsan
  • Ali 0zade گفت:

    یه ایراد ریز هم داره گه گیم پلی سلاح نیزه جذابیت بالایی نداره و ضعیفه و گرنه عالیه همه چیز

    Moein MM2EhsanMr Hill9377HunTeR007IrNAli 0zadeammar_iraqiTlou part 2 game of the centuryM.Khꪖꪜꫀꪀᧁꫀ尺 ᣗᐡᣕᣕᕝᣗmore
  • Mãhdīær گفت:

    از حق نگذریم گیم پلی بازی واقعا لذت بخش هست جدا از مشکلاتی که مربوط به داستان و حفره ها میشن بازی تو تمام موارد دیگه واقعا فوق العاده عمل کرده چه از موسیقی و گرافیک و گیم پلی و هوش مصنوعی و بالانس بودن
    من روی حالت give me god of war شروع کردم و کاملا میتونید با استراتژی انمی هاتون رو از پیش رو بردارید و یک مشکل (البته بستگی به هر فرد)دوربین هست در بعضی از اوقات که دشمن ها زیاد میشن و مکان شلوغ میشه به همه طرف دسترسی ندارید و خب این برای بعضی از افراد مشکل به وجود میاره ک برای بعضی که حرفه ای تر بازی میکنند مشکلی به وجود نمیاره.
    در کل انتظار این همه مرحله فرعی نداشتم و یه درصد خیلی کمتری مرحله فرعی میتونستن بزارن و جنگ رگناروک رو انقدر حیف نکنن.
    در کل نمرم به بازی ۸/۵ هست که اگر این بازی اسمش رگناروک نبود و داستان اون حفره هارو نداشت صددرصد به بازی ده میدادم اما اینگونه شده که میبینید.

    Moein MM2محمدامین حیدری77Ali 0zadeammar_iraqiVisible 6-tigh manTlou part 2 game of the centuryHitasepM.KhKratosmore
    • به شدت با شما موافقم، به نظر من بازی پتانسیل خیلی بیشتری داشت.

      محمدامین حیدریA,,shAli 0zade
    • با نظرتون موافقم… همینطور خواستم اضافه کنم به نظرم مشکل دوربین فقط محدود به مواقعی که دشمنا زیاد هستن نمیشه
      به عنوان مثال بعضی برزرکرها ناگهان با تلپورت از کادر خارج می‌شن میرن تو حالت حمله‌ی دابل دایره آبی (اسم بهتری به ذهنم نمی‌رسه😂) و تا برگردیم ببینیمش، تا بفهمیم قراره چه حمله‌ای کنه و چه واکنشی نشون بدیم دیر شده… خصوصاً درجه سختی بالا که حمله‌هاشون آسیب زیادی وارد می‌کنه و درعوض خودشون هم کمتر آسیب میبینن
      و در مورد قسمتای پایانی بازی هم، همین امروز یه جایی خوندم توی یوتونهایم بیشتر از رگناروک زمان گذروندیم…

      Ali 0zadeمحمدامین حیدریPouyaستاد فرماندهی تجاوز جنسی به آتزیو
      • Mr Hill93 گفت:

        من نمیدونم چرا همه دارن میگن داستان ایراد داشته
        در صورتی ک اگه بهترین داستان و نداشت تو سری قطعا یکی از بهترین داستانارو داره دیگه چ توقعی داشتید از داستانش بیاد همه رو سلاخی کنه
        میشه خیلی خوب
        این حرفارو اون کریمی دلقک میزنه ک برداشته ۸ و نیم داده ب بازی همه فک میکنن داستانش ضعیفه
        بعد میگه الدن رینگ داستانش قویه
        در صورتی ک الدن اصلا داستان نداره

        Moein MM2
        • داستان ضعف داره دوست عزیز، این یه واقعیته و ارتباطی با شخص محمدحسین کریمی یا کس دیگه‌ای نداره
          شما اگه خوب و با دقت بازی کنین، اگر نگاهتون منتقدانه باشه متوجه میشین و بارها هم در این خصوص صحبت شده
          ولی یه چیزی رو ممکنه اشتباه برداشت کنید، و اونم اینکه اگرچه داستان ضعف و حفره داره، ولی از نظر شخص من ابدا ضعیف نیست…
          درخصوص الدن رینگ هم نظری ندارم

          Moein MM2محمدامین حیدریMãhdīær
  • legendboy گفت:

    دقیقا نقاط ضعف نسخه ۲۰۱۸ رو روش کار کردن و بهبود دادن
    بخصوص دو مورد اول که واقعا ناامید کننده بود و خیلی تو ذوق میزد
    امیدوارم رگناروک رو زودتر رو pc ببینم

    Moein MM2Ali 0zade
  • فکر می‌کنم توی صحت مواردی که مقاله ذکر کرده وجود نداشته باشه…
    اگرچه می‌شه بازی رو با نسخه‌های قدیمی یا بازی‌های دیگه مقایسه کرد و به پتانسیل های از دست رفته‌ی ناشی از نبود ورتیکالیتی و کلا تغییرات بنیادینی که توی سری جدید ایجاد شد اشاره کرد، ولی درنهایت اگه مقایسه رو کنار بذاریم و رو خود بازی تمرکز کنیم، مبارزات Ragnarök به تنهایی و به خودی خود اونقدری عالی هست که هفتاد و سه ساعت برای شخص خودم کشش داشته باشه… البته مشکلاتی هم با گنا و برزرکرها دارم ولی می ذارم پای اینکه فرعی و مخصوص پلیرهایی هستن که دنبال چالشن؛ چالش به هر قیمتی

    محمدامین حیدریAli 0zade
  • ALIREZA0111 گفت:

    به نظرم یکی از مهم ترین دلایل نقطه قوت مبارزات بازی رو نذاشتید
    مبارزات بازی در بعضی قسمت ها مثل صحنه یا استیج مبارزه میمونه
    یه چیز شبیه دوم ایترنال یه محیطی نسبتا مناسب که بتونی در اون حسابی حرکت کنی و بالا پایین بپری و جولان بدی.. از این صخره بپری رو یه صخره دیگه و اولین باره چنین چیزی در گاد اتفاق می افته این استیج بیشتر در سرزمین دورف ها و ونهایم وجود داشت
    یه محیط مبارزه که کارهای جالبی می شد انجام داد
    ابن موضوع بسیار راضی کننده بود
    نکته دوم که مقاله هم اشاره کرده و امیدوارم در اینده هم ادامه پیدا کنه خشونت بسیار زیاد بازی بود قطع سر و بدن دشمن ها خیلی ارضا کننده بود 🙂
    ممنون بابت مقاله خوبتون

    Moein MM2امیرحسین نصرتی𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Ali 0zadeHassanshemiraniA,,sh
  • . گفت:

    مقاله خوبی بود ممنون جناب فرزان 🙏
    واقعا این بازی یه تکامل برای سری God of War و بهبود دهنده نسخه ۲۰۱۸ بود از هر نظر

    Moein MM2
  • مشکل تنوع دشمنان به خوبی در رگناروک حل شده و باس فایت های خوبی رو هم شاهد بودیم ولی متأسفانه بعضی از باس ها آسون و الگویه حرکات ساده ایی داشتن که این هم می تونه مربوط به کژوال شدن بازی باشه که همه بتونن اثر رو تموم کنن.

    Moein MM2A,,sh
  • AVATAR گفت:

    منصفانه گاد ۲۰۱۸ چون جدید بود سیستم مبارزاتیش جذاب تر بود کسی منکر بهتر بودن gowR نیست ولی حس خیلی خیلی خوبه من از gow2018 گرفتم
    داستان gow2018 به نظر من بهتر بود و اصلا عجله ای تو روایت نبود ولی تو gowR یکم آخرش با عجله روایت شد و میتونست بهتر باشه، خیلی بهتر
    به شخصه بهترین بازی های عمرم این ریختی هست
    1) god2018
    2) elden ring
    3) bloodborne ba dlc
    4) witcher3
    5) reddeadR2
    6) gowR
    7) tlou
    8) bioshock infinite
    9) zelda botw

    Moein MM2MãhdīærAbolfazlAli 0zade
  • bravo6 گفت:

    گاد اف وار امسال عالی بود خوشم میاد که بجای حریف های یکسان با تم های متفاوت باس های متنوع و جذاب که از افسانه های نورس هستند استفاده کردن
    بازی قبلی فقط ۴ تا باس اسکین های ترول بودن اینجا ۳ نوع اژدها متفاوت جنرال های الف و سنتاوور و dreki و یک نوع حریف غول پیکر به عنوان مینی باس استفاده کردن
    باس های اصلی هم که دیگه حرفی برا گفتن نمیزاره لامصب garm هایپ خالص بود با زنجیرش ما رو میزد

    Moein MM2
  • Sina.ss گفت:

    اگه گاد ۲۰۱۸ رو بصورت حرفه ایی بازی کرده باشید متوجه میشید مبارزات پیوستگی خودشونو تو راگناروک از دست دادن ترکیب کمبوها بهم ریخته شده و کریتوس با گارد باز باقی میمونه بعد از اجرای ضربات برعکس گاد ۲۰۱۸ که همیشه بعد کمبو کریتوس تو گارد سپر میرفت کلید مثلث برای شارج یک اشتباه بود که ترکیب کبوهها و runic cancel رو کلن از بین برد تا حدود زیادی…در کل گاد ۲۰۱۸ نمره بهتری داره از نظر من..البته که راگناروک هم بازی بینظیریه ولی ۲۰۱۸ چیز دیگریست…در نهایت حتی gna هم نمیتونه با سیگرون برابری کنه و در سطح پایینتریه..من شاید نزدیک ۸۰۰ ساعت شایدم بیشتر گاد ۲۰۱۸ بازی کرد که بیشترشم مبارزات فوقولاده با سیگرن بوده…اما تو راگناروک فقط یه بار gna رو شکست دادم و دیسکو در اوردم از کنسول و تمام…

    Moein MM2Ehsanمحمدامین حیدری
    • squall گفت:

      باز موندن گارد قسمتی از گیمپلی هستش
      تا شما مدام ضربه رد و بدل نکنی. و معمولا اگه اشتباه کنی توی کانتر کردن ضربه ها ایجاد میشه
      و میتونی valor فعال کنی تا از حالت stagger خارج بشی.

      سپر ها هم متنوع هستن باعث تفاوت توی این مورد میشن
      مثلا اگه سپر با توانایی حمله برداری اگه parry بی نقص نباشه استان میشی
      سپر دفاعی کمتر این حالت ایجاد میشه ولی خب فقط دفاع و تداخل حمله دو دایره ابی رنگ داره
      سیستم مبارزه پیچیده تره و باید یاد بگیری نه اینکه با همون استایل ۲۰۱۸ بازی کنی
      ضربه دشمنا هم متنوع تره
      قرمز برای غیر قابل دفاع
      معمولی و قابل دفاع ٕٕ
      زرد حتما پری یا جاخالی
      ابی که مداخله کنی تا کنسل بشه

      Moein MM2
  • squall گفت:

    به نظرم دوستانی که از گیم پلی ایراد میگیرن چالشی جلوشون نبوده
    ولی اینو میتونم بگم که درجه سختی بالا چیزیه که شماره مجبور به استفاده ار سلاح ها و کمبو ها و حتی سپرها میکنه تا ترکیب بهتری بسازید حتی نوع rage متفاوت
    سختی نرمال با همون کمبوی Rb Rb Rb قابل اتمامه و لذت مبارزه نداره اصلا اینو دوستم که نرمال بازی میکرد بهم گفت که پشیمونه هارد نرفته از اول
    البته درجه سختی بالاتر و کلا این بازی برای همه نیست
    و اینکه نیزه به نظرم فوق‌العادس مخصوصا فینیشرها و اینکه میشه عنصر دشمنها رو دزدید. و سلاح پرتابی که نیاز به برگشت نداره

    Moein MM2A,,sh
  • Ehsan گفت:

    بالاخره امروز پلات کردم بازی رو
    و واقعا لذت بردم
    این سایت هم هرچی مطلب گذاشته در مورد رگنوراک همش هیت کرده
    نمیدونم مشکلش چیه

    Moein MM2DeimosofSparta
۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند