Miyamoto:چیزی که یک بازی جدید را می سازد ، گیم پلی و فعل و انفعالات جدید آن است
در E3 ماه قبل ،حتی پس از معرفی IP های جدید ، Nintendo تمرکز خود را بر روی فرنچایز های موجود گذاشته است. در طول مراسم ، بازی های دنباله دار متعددی را از قبیل Super Smash Bros. for Wii U, Mario Kart 8 and Donkey Kong Country Returns: Tropical Freeze به نمایش گذاشت. و به مردم این اطمینان را داد که اگرچه Nintendo در حال ساخت IP های جدید است ولی فرنچایز های خود را فراموش نکرده است.
سایت Gameinformer از Shigeru Miyamoto سوالاتی را انجام داده است که کمپانی Nintendo نیاز به ساخت تمامی فرنچایز های جدید خود به خوبی کارکتر های جدید دارد. Miyamoto با گفتن این جمله پاسخ داد که فکر نمی کند کارکتر های جدید ، یک بازی جدید را به وجود آورند. یک بازی جدید ، بازی است که گیم پلی و فعل و انفعالات جدید ارائه دهد.
Game Informer : بازی هایی مانند Pikmin , Mario Kart , the Zelda games, Mario 3D World که شما امروزه آن را نمایش می دهید ، بدون شک بخشی از هسته ی فرنچایزهایی است که همیشه Nintendo را رو به جلو می راند. شما احساس نمی کنید که نیاز است یا مجبور هستید فرنچایز ها و کارکتر های جدیدی را اضافه کنید؟
Miyamoto : قطعا ، در Nintendo ، مردمی را داریم که می گویند “خب ، ما کارکتر های قدیمی از بازی های قدیمی خود داریم و این بازی های IP های قدیمی هستند و ما باید به فکر ساخت IP های جدید باشیم.” اما سوالی که همیشه می پرسیم این است: “آیا کارکتر های جدید ، بازی جدیدی را خواهند ساخت؟” و جواب شخصی من به این سوال این است : نه ، چیزی که بازی جدیدی را خواهد ساخت ، گیم پلی و فعل و انفعالات جدید است.” بنابراین وقتی ما بازی را می سازیم ، از این جهت به آن نگاه می کنیم :” گیم پلی بازی چیست و چگونه گیم پلی جدید ساخته می شود؟” و بعد “چه کارکتری به بهترین شکل ممکن با گیم پلی تطبیق دارد؟”
با استفاده از این روش ، حتی اگر از فرنچایز های موجود هم بازی جدیدی را بسازیم ، تجربه ی جدیدی را پشت سر خواهیم گذاشت ، چون گیم پلی که در بازی به کار رفته است ، کاملا جدید است. و در برخی موارد ما حتی ساخت کارکتر های جدید را متوقف می کنیم. Pikmin مثال خوبی در مورد متوقف ساختن IP های جدید است ، چون ما این سبک جدید از گیم پلی را ساختیم و برای اینکه گیم پلی آن صحیح عمل کند نیاز مبرم به ساخت کارکتر جدید داشتیم. و این روشی است که ما از آن استفاده کردیم. ما ابتدا مکانیزم گیم پلی را ساختیم و پس از آن شروع به ساخت کارکترها کردیم.
وقتی ما با تیم سازنده ی خود کار می کنیم ،چیزی که باعث استرس می شود ” تمرکز اولیه بر روی ساخت گیم بلی سرگرم کننده و جدید است و بعد از آن خواهیم فهمید که کارکتر چگونه باشد.” در آینده خواهیم دید که ما کارکتر ها و IP های جدیدی را خواهیم آورد ، اما برای من مهم این است که حتی با وجود IP های قبلی که ما برای آن بازی عرضه کردیم ، تجربه ای جدید از گیم پلی را برای شما به ارمغان آورند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
:yes:
موافقم :yes: :laugh:
:yes: :yes: 😎
امروز ۱۵ تیرماه ۱۳۹۲ ساعت شانزده و نوزده دقیقه مجله ی گیمفاپلاس هنوز منتشر نشده
آفرین به حواست من که اصلا یادم رفت. :yes:
اونطوری که من دیدم تصویر اصلی گیمفاپلاس ایندفعه باید تصویر watch dogs باشه.
کاملا درسته تو که حاست از من جمع تره
:yes: :yes: :yes:
تازه ویژه نامه e3 هم داره
منظورم حواس بود
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
:yes: :yes: :yes:
😎 😎 😎
من که کلا نیننتندو رو کمپانی حساب نمیکنم. :-/
ما هم کمپانی حسابش نمیکنیم
پس کی کمپانی حسابش می کنه ?:-)
😎 😎 😎
:yes:
قربون آدم چیز فهم
کاملا موافقم نیتندو تا الان با با بازی هاش مشهوره و نباید از اونا دوری کنه و در مقابلش به ساخت IP های جدید بپردازه… :yes:
ممنونم آقا امیر رضا
همش شر و وره…
به نظر من نه گرافیک اون قدر اهمیت داره نه گیم پلی…
چیزی که یه بازی رو بازی میکنه حس و حال اون بازی هست…
dead space2 گرافیک خیلی شاخی نداشت ولی بهترین بازیه عمرم بود… :yes: :yes: :yes:
یا اصلا dark siders 1 خیلی گرافیک نداشت ولی حس بازی خود بود یا max payne3 یا hot pesuit…الان هم مورد انتظارترین بازی من rivals هست چون فکر خیلی حس قشنگی داره… :yes: :yes: :yes:
دقیقا بازیهایی که گرافیکاشون تو زمان خودشون شاهکار بوده و میگی گرافیک نداشتن
نمیدونم چرا
آره داداش راست میگی ولی یه سری انسان تازه به دوران رسیده این شاهکار هارو دست کم میگیرن گفتم الان حرفی بزنم میریزن سرم…
به همه ی گیمر های قدیمی افتخار میکنم کسایی مثل من و شما…
ما که از زمان آتاری گیمر بودیم درود بر تمام آتاری بازی ها… :yes: :yes: :yes: :yes:
آره داداش راست میگی ولی یه سری انسان تازه به دوران رسیده این شاهکار هارو دست کم میگیرن گفتم الان حرفی بزنم میریزن سرم…
به همه ی گیمر های قدیمی افتخار میکنم کسایی مثل من و شما…
ما که از زمان آتاری گیمر بودیم درود بر تمام آتاری باز… :yes: :yes: :yes: :yes:
نینتندو باید بره برای میکرو بازی بسازه :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
بهتره بدونی بهترین بازی ها رو تا الآن درست کرده و از مال مایکروسافت بهتره و کنسول دستیشم فروشش خیلی زیاده.دست کم نگیرش
نینتندو نمادی از سرگرمی.خلاقیت.نوآوری.تجربه های تازه.سوپرایز و…. هست واقعا خیلی شرکتشو دوست دارم. با این که من خودم طرفدار کمپانی سونی هستم و خیلی قبولش دارم ولی نینتندو هم واقعا فوق العاده هست فقط به دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی صنعت گیم نگاه کنید (دوران بچگی خودمون) واقعا خیلی به نسل ماها حال داد نینتندو. منم خیلی دوستش دارم. :yes: :yes: :inlove:
:no:
:yes: