بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما
بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما
بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما
بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما

بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما

ایلیا عسگری
۱۰:۰۰ ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما

مارگو رابی بازیگر جوان و بااستعداد سینمای هالیوود شناخته می‌شود که طی چند سال گذشته در آثار بزرگ و مطرح بسیاری حضور پیدا کرده است.

مارگو الیز رابی (Margot Elise Robbie) در تاریخ ۲ ژوئیه ۱۹۹۰ (۱۱ تیر ۱۳۶۹) در شهرک دالبی، کوئینزلند واقع در کشور استرالیا چشم به جهان گشود. پدر او داگ رابی یک مزرعه‌دار و سرمایه‌گذار نیشکر و مادرش ساری کسلر پزشک فیزیوتراپی بودند. با این حال زمانی که مارگو تنها ۵ سال سن داشت، والدین وی از یکدیگر جدا شده و اتفاق تلخی را برای این کودک رقم زدند.

پس از جدایی والدین مارگو رابی، او به همراه ۲ خواهر و یک برادر خود به مکان خانوادگی مادرش منتقل شده و به زندگی در کنار او مشغول شدند. این مسئله باعث شد تا ارتباط او با پدرش کمرنگ شده و به مرور بین آن‌ها فاصله‌ای تلخ ایجاد گشت.

او دوران نوجوانی و جوانی خود را در سرزمین مادری‌اش گذراند و در کنار حضور در نمایش‌های خانگی، از دانشگاه سامرست واقع در کشور استرالیا فارغ‌التحصیل گشت. او که در کنار باقی خواهران و برادرانش در مزرعه مادر بزرگش به زندگی مشغول بود، علاقه خاصی به اجراهای زده در مقابل دیدگان مردم داشت، با این حال فرصت چندانی برای دنبال کردن این علاقه پیدا نکرده بود.

بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما

مارگو رابی در اواخر دوران نوجوانی از مزرعه خوانوادگی خود جدا شد و به ملبورن نقل مکان کرد تا سرانجام فرصت پیدا کند تا حرفه بازیگری را دنبال نماید. او در سال ۲۰۰۸ موفق شد تا در سریال محبوب کشور استرالیا تحت عنوان Neighbours به ایفای نقش یک دختر سرکش بپردازد که دو نامزدی در جوایز لوگی را برای وی در پی داشت. جشنواره‌ای که از سال ۱۹۶۰ در کشور استرالیا برای انتخاب محبوبترین شخصیت‌های سریالی سال در نظر گرفته شده است.

این موفقیت و تجربه باعث شد تا نظر مارگو رابی برای حضور در سینمایی هالیوود جلب گردد. برای تحقق این اتفاق او یک مربی سخنوری را استخدام کرد تا از طریق بتواند لهجه آمریکایی را فرا بگیرد. عزم راسخ او با ورود به کشور آمریکا باعث شد تا شبکه ABC این بازیگر جوان را در سال ۲۰۱۱ برای ایفای نقش در سریال Pan Am به عنوان یک مهماندار هواپیما انتخاب نماید.

بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما

با این حال در کمال تاسف بازخوردها نسبت به سریال Pan Am مورد قبول شبکه ABC قرار نگرفت و پس از تنها یک فصل پخش آن لغو شد. در سمت مقابل اما مارگوی جوان موفق شد تا در پروژه عاشقانه و سفر در زمان About Time حضور کوتاهی داشته باشد که با استقبال بینندگان مواجه شده است. روند بازیگری این هنرمند ادامه یافت تا این که در سال ۲۰۱۳ حضور او در یک پروژه زندگی‌اش را برای همیشه دگرگون نمود.

همکاری او با مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) و لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) به فیلم کمدی سیاه The Wolf of Wall Street در سال ۲۰۱۳ منتهی شد که باعث شهرت مارگو رابی و شناخته شدن او توسط افراد بزرگی از هالیوود گشت. هنرنمایی و ظاهر جذاب او در این پروژه باعث شد تا بیش از پیش توسط سینماگران و کمپانی‌های فیلم‌سازی مورد توجه قرار بگیرد و نقش‌آفرینی او نامزدی جوایز گوناگونی را برایش به ارمغان آورد که پیشرفت بزرگی برای این ستاره استرالیایی محسوب می‌شود.

بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما

سرمایه‌ای که او در سن جوانی به دست آورده بود؛ باعث شد تا در سال ۲۰۱۴ به تاسیس کمپانی لاکی‌چپ در لس‌آنجلس بپردازد که در زمینه سینما فعالیت داشته باشد. او سپس در سال ۲۰۱۵ با حضور در آثاری همچون Z for Zachariah و Focus موفق شد تا با ستارگانی همچون ویل اسمیت (Will Smith)، چیویتل اجیوفور (Chiwetel Ejiofor) و کریس پاین (Chris Pine) همکاری داشته و نام خود را به عنوان ستاره جدید سینما بیش از پیش درخشان نماید.

سال ۲۰۱۶ زمانی بود که مارگو رابی در عرصه آثار سینمایی بلاک باستر ورودی قدرتمند را تجربه کرد. او در این سال در ۲ پروژه بزرگ به نام‌های The Legend of Tarzan و Suicide Squad حضور پیدا کرد. علی‌رغم این که هر دو پروژه در جلب نظر منتقدین ناکام مانده بودند، اما Suicide Squad فروشی سرسام‌آور را رقم زد و مارگو رابی را به عنوان هارلی کئین سینمای جهان به مخاطبین معرفی نمود. نقش‌آفرینی او در قامت هارلی کوئین با استقبال گسترده سینماگران روبرو شد و زمینه را برای ساخت آثار ابرقهرمانی جدیدی در دنیای سینمایی دی‌سی هموار نمود.

بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما

او همچنین در سال ۲۰۱۶ به ایفای نقش در فیلم Whiskey Tango Foxtrot پرداخت و یک زن خبرنگار را در کشور جنگ‌زده افغانستان به تصویر کشید. فیلمی از که از المان‌های بیوگرافی و کمدی بهره گرفت و لحظات جذاب و تماشایی را برای مخاطبین رقم زد.

نقش‌آفرینی در پروژه‌های منتقد پسند او با فیلم Mary Queen of Scots در سال ۲۰۱۸ ادامه یافت که در کنار سیرشا رونان (Saoirse Ronan) به اثری تماشایی و تحسین شده تبدیل شد. موفقیت‌های او باعث شد تا نظر کارگردان بزرگ سینما یعنی کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) نسبت به او جلب شده تا یک همکاری بزرگ در ادامه رقم بخورد.

بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما

کوئنتین تارانتینو در ساخت فیلم Once Upon a Time in Hollywood از ستارگان بزرگی بهره گرفت که باعث شد تا مارگو رابی باری دیگر در کنار برد پیت (Brad Pitt) و لئوناردو دی‌کاپریو یک موفقیت تمام و کمال را تجربه نماید. هنرنمایی مارگو رابی در قامت شارون تیت با تحسین منتقدین روبرو شد و نامزدی و جوایز مختلفی را در جشنواره‌های سینمایی مختلف برای وی به همراه داشت.

کارنامه هنری او با حضور در فیلم Bombshell نیز پربارتر از قبل جلوه کرد. این پروژه که میزبان حضور مارگو رابی، نیکول کیدمن (Nicole Kidman) و شارلیز ترون (Charlize Theron) بوده است، با تحسین منتقدین روبرو شد و موفقیت‌های مارگو رابی را با جلوه جدیدی از شگفتی ادامه داد.

بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما

محبوبیت او در قامت هارلی کوئین باعث شد تا شاهد بازگشت او به این نقش در پروژه‌های سینمایی Harley Quinn: Birds of Prey در سال ۲۰۲۰ و The Suicide Squad در سال ۲۰۲۱ باشیم که با تمامی ضعف‌های این آثار، اما هنرنمایی مارگو رابی مورد ستایش قرار گرفته و لحظاتی جذاب و تماشایی را برای بینندگان به ارمغان آورده باشد. او در سال ۲۰۲۱ وظیفه صداپیشگی یکی از شخصیت‌های فیلم جذاب Peter Rabbit 2: The Runaway را نیز بر عهده داشت.

آخرین پروژه سینمایی او نیز Amsterdam نام دارد که توسط دیوید او. راسل (David O. Russell) کارگردانی شده و در کنار مارگوبی رابی شاهد حضور نام‌های بزرگ دیگری همچون جان دیوید واشینگتن (John David Washington)، کریس راک (Chris Rock) و کریستین بیل (Christian Bale) باشیم. این پروژه که از نام‌های بزرگی بهره می‌برد در کمال تعجب با واکنش منفی منتقدین و مردم روبرو شده و به نظر می‌رسد که به یکی از آثار ضعیف و سطحی کارنامه مارگو رابی تبدیل خواهد شد.

بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما

مارگو رابی ۳۲ ساله هنوز راه بسیاری در سینمای هالیوود خواهد داشت که می‌تواند منجر به خلق شگفتی‌های بزرگی از سمت وی بشود. این بازیگر زیبا و توانا ثابت کرده نه تنها می‌تواند نقش‌آفرینی‌های تاثیرگذاری از خود بر جای بگذارد که تحسین منتقدین را در پی داشته باشد، بلکه آثار بلاک باستر نیز به خوبی با او ارتباط برقرار کرده و سبب خلق فیلم‌های پرفروشی شده است. همکاری او با دنیای سینمایی دی‌سی باعث شد تا شاهد به تصویر کشیدن نسخه‌ای بی‌نظیر از هارلی کوئین در سینما باشیم که طبق گفته تهیه‌کنندگان DCEU در سال‌های آینده نیز این همکاری ادامه خواهد یافت.

باید دید که مارگو رابی در سال‌های پیش رو چه مسیری را برای آینده حرفه خود در نظر خواهد گرفت و چه همکاری‌های بزرگ دیگری شکل خواهد گرفت. با این که هیچکس از آینده خبر دارد، اما می‌توان با قاطعیت گفت که مارگو رابی در ۱۰ سال آینده به یکی از نام‌های بزرگ و محبوب سینمای جهان تبدیل خواهد شد که جوایز گوناگونی را برای خود به ارمغان خواهد آورد.

بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما

در پایان می‌توانید لیستی از بهترین نقش‌آفرینی‌های مارگو رابی در سینما و تلویزیون را مشاهده نمایید که تماشای آن‌ها را به طرفداران وی توصیه می‌نماییم.

  • Bombshell
  • Dreamland
  • The Suicide Squad
  • Suicide Squad
  • I, Tonya
  • The Big Short
  • Birds Of Prey
  • Once Upon a Time… In Hollywood
  • The Wolf of Wall Street

Dark.Elden-LordAmir Ringo𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉AlirezaEA GAMERTemoraliushakaramazofمحمدرضا نوروزییوهانDanialRanjbarzadehگیمر غمگین

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما
بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما
بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما
بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما
بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بیوگرافی مارگو رابی | هارلی کوئین سینما