رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک

رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک

دنیای کمیک مملو از ابرقهرمانان گوناگونی می‌باشد که هر یک از آن‌ها طرفداران بی‌شماری را در سراسر جهان دارند. با این حال برخی از آن‌ها از ثروتی هنگفت برخوردار می‌باشند که در این مقاله رتبه‌بندی خواهند شد.

علی‌رغم این که ژانر ابرقهرمانی طی یک دهه اخیر در سینما به صورت کلی متحول شده و آثار پرفروش و پرمخاطبی را برای سینماگران به ارمغان آورده است، اما این ابرقهرمانان در دنیای کمیک بسیار گسترده‌تر بوده و از جنبه‌های بیشتر و با جزئیات‌تری برخوردار می‌باشند.

یکی از مسائلی که باعث شده تا خوانندگان به آثار ابرقهرمانی در کمیک، سینما و تلویزیون جذب بشوند، ویژگی‌های زندگی شخصی آن‌ها می‌باشد. آن‌ها در کنار نجات دادن دنیا و مبارزه با ابرشرورهای مختلف از جنبه‌های دیگری نیز در زندگی برخودار هستند که جذابیت آن‌ها را در نزد مخاطبین افزایش داده است.

یکی از ویژگی‌های جالب ابرقهرمانان، میزان ثروت شخصی آن‌ها می‌باشد. برخی از این ابرقهرمانان از چنان ثروت هنگفتی برخوردار می‌باشند که مخاطبین خود را شگفت‌زده کرده و رقم‌های حیرت‌انگیزی را روبروی بیننده یا مخاطب قرار می‌دهد. رقم‌هایی که بعضاً صفرهای آن غیرقابل شمارش می‌باشد.

به همین دلیل نیز در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۴ ابرقهرمان ثروتمند دنیای کمیک پرداخته و میزان ثروت آن‌ها را رتبه‌بندی نماییم؛ رتبه‌بندی جذابی که از رقم‌هایی شگفت‌انگیز برخودار می‌باشد. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

میشل هولت ملقب به مستر ترفیک

رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
  • میزان ثروت: ۱ میلیارد دلار

میشل هولت ملقب به مستر ترفیک یکی از باهوش‌ترین ابرقهرمانانی است که تاکنون در کمیک‌های دی‌سی حضور یافته و عملاً با راه‌اندازی کمپانی عظیم خود سعی دارد تا با کمپانی‌های عظیمی همچون وین و کوئین به رقابت بپردازد.

او نخستین‌بار در سال ۱۹۴۲ در کمیک‌های دی‌سی ظاهر شد و سپس در سال ۱۹۹۷ داستان‌های جدید و نوینی حول محور میشل هولت به نگارش درآمد. او از چنان اعتماد به نفسی برخودار است که خود را نابغه‌ترین موجود جهان هستی خطاب می‌کند و تاکنون اختراعاتی بسیار عجیب و غریب و شگفت‌انگیز را خلق کرده است. او به سبب آن که قصد داشت تا تمام تمرکز خود را بر روی شغل ابرقهرمانی و مبارزه در کنار لیگ عدالت اختصاص دهد، کمپانی و تمام دارایی‌های خود را به فروش رساند و ثروتی معادل ۱ میلیارد دلار را برای خود برای ارمغان آورد.

جنت ون داین ملقب به واسپ

رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
  • میزان ثروت: ۱ میلیارد دلار

جنت ون داین ملقب به واسپ برای نخستین‌بار در سال ۱۹۶۳ از کمیک‌های مارول حضور یافت و به سبب قدرت‌های جذاب و منحصر به فرد خود طرفداران بسیاری را در سراسر جهان پیدا کرد.

او که جزو نخستین افراد از گروه انتقام‌جویان محسوب می‌شود، یکی از ثروتمندترین افراد حاضر در این گروه می‌باشد که اکثریت آن را از خانواده‌اش به اثر برده و سبب شده تا دست به ساخت اختراعات و وسایلی بسیار گران‌قیمت و نایاب بزند که برای او و گروهش مفید واقع گردد. به سبب این که واسپ و مرد آهنی در یک گروه کنار یکدیگر به خدمت پرداخته‌اند، ثروت هنگفت او چندان به چشم نیامده است. با این حال او همچنان به عنوان یکی از ثروتمندترین ابرقهرمانان دنیای کمیک محسوب می‌شود که از دارایی بالغ بر ۱ میلیارد دلار بهره برده و این رقم همچنان در حال افزایش می‌باشد.

وُرِن وُرثینگتِن ملقب به انجل

رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
  • میزان ثروت: ۵ میلیارد دلار

ُورِن وُرثینگتِن سوم که تحت عنوان انجل نیز شناخته می‌شود، یکی از اعضای گروه مردان ایکس از دنیای مارول است که به سرمایه‌گذاری برای کمک به جهش‌یافته‌ها مشغول می‌باشد.

او که برای نخستین‌بار در سال ۱۹۶۳ به مخاطبین معرفی شده است، در خانواده‌ای بسیار ثروتمند و پولدار به دنیا آمد و پس از بزرگسالی به رئیس صنایع ورثینگتون منصوب گشته است. او از ثروت خود برای کمک به جهش‌یافته‌ها و گروه‌های ابرقهرمانی بهره گرفته و حتی در یک بازه زمانی به ولورین کمک گسترده‌ای کرد تا وی بتواند مدرسه‌ای برای جهش‌یافته‌ها در یادبود مرگ جین گری تاسیس نماید. این فرشته قدرتمند و دلسوز دنیای کمیک که بارها در برابر تهدیدات بسیاری به کمک دوستان و یارانش شتافته است، از ثروتثی معادل ۵ میلیارد دلار برخودار می‌باشد.

الیور کوئین ملقب به گرین ارو

رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
  • میزان ثروت: ۷ میلیارد دلار

الیور کوئین ملقب به گرین ارو که برای نخستین‌بار در سال ۱۹۴۱ وارد داستان‌های دی‌سی شده است، یکی از ثروتمندترین ابرقهرمانان دنیای کمیک شناخته می‌شود که وقایع هیجان‌انگیزی را برای طرفدارانش رقم زده است.

پدر الیور به عنوان رئیس کمپانی کوئین شناخته می‌شد که پس از مرگش تمامی دارایی‌ها و ثروتش را برای وی به ارث گذاشت. این جوان عیاش در اوایل زندگی نه چندان جالبی را در پیش گرفت، با این حال به مرور راه و رسم درست را آموخت و به کماندار قدرتمند دنیای دی‌سی تبدیل شد. به طور همزمان الیور صنایع پدرش را نیز ریاست می‌کرد و به همین سبب مالک ثروت بسیار زیادی شده بود که به مرور نیز در حال افزایش می‌باشد. او به سبب همین ثروت نه تنها یکی از منابع مالی گروه لیگ عدالت بوده است، بلکه می‌توانست تا انواع و اقسام تیرهای نایاب و بسیار قدرتمند را نیز به راحتی تهیه نماید. الیور کوئین تاکنون موفق شده تا ثروتی به رقم ۷ میلیارد دلار را برای خود دست و پا نماید.

اما فراست ملقب به ملکه سفید

رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
  • میزان ثروت: ۱۱ میلیارد دلار

اما فراست ملقب به ملکه سفید (یا ملکه یخی) نخستین‌بار در سال ۱۹۸۰ از طریق کمیک‌های مردان ایکس وارد دنیای مارول شد و خیلی سریع به عنوان یکی از قدرتمندترین و تاثیرگذارین ابرقهرمانان دنیای کمیک صاحب طرفداران بسیاری در سراسر جهان شد.

او نیز مانند باقی اعضای این مقاله پس از مرگ خاندان ثروتمند خود به میراثی عظیم دست یافت و به سبب آن دست به اعمالی شگفت‌انگیز و بزرگ برای نژاد جهش‌یافته‌ها زده است. او در کنار خرید کمپانی هل‌فایر و بر عهده گرفتن ریاست آن، موفق شد تا جزیره‌ای بسیار بزرگ تحت عنوان اتوپیا را برای جهش‌یافته‌ها خریداری کرده تا خانه‌ای امن و اختصاصی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. او که از ثروت هنگفتی معادل ۱۱ میلیارد دلار برخودار می‌باشد، در تلاش بوده تا جهش‌یافته‌ها را وارد سرمایه‌گذاری‌های خود کرده تا بدین طریق زندگی مرفه و پرسودی را برای آن‌ها مهیا نماید.

رید ریچاردز ملقب به آقای شگفت‌انگیز

رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
  • میزان ثروت: ۱۲ میلیارد دلار

رید ریچاردز که در داستان‌های مارول به نام آقای شگفت‌انگیز شناخته می‌شود، برای نخستین‌بار در سال ۱۹۶۱ وارد دنیای کمیک شد و تبدیل به یکی از منحصر به فردترین و پرطرفدارترین شخصت‌هایی شد که مارول تاکنون خلق کرده است.

یکی از باهوش‌ترین افرادی که تاکنون در سیاره زمین به زندگی پرداخته است، با استفاده از ذکاوت و هوش مثال‌زدنی خود تبدیل به دانشمندی شگفت‌انگیز شد که ثروت عظیمی را برای خود مهیا نموده است. با این حال بزرگترین عمل رید ریچاردز که تاثیر بسزایی در رتبه او در این مقاله داشته است، اختراع مولکول‌های ناپایدار می‌باشد که یک شگفتی را در دنیای کمیک رقم زده است. او عاشق علم بوده و به همین سبب تمام زندگی‌اش را صرف اختراع و اکتشاف مسائل مختلفی کرده که ثروتی معادل ۱۲ میلیارد دلار را برایش به ارمغان آورده است. رید ریچاردز به حدی ثروتمند و پولدار است که به راحتی می‌تواند چندین و چند تیم ابرقهرمانی را حمایت مالی کرده، دفاتر گوناگونی را در سرارس جهان مجهز به پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های جهان نموده و اختراعاتی را سرمایه‌گذاری کند که می‌تواند دنیا را زیر و و کند.

تونی استارک ملقب به مرد آهنی

رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
  • میزان ثروت: ۸۰ میلیارد دلار

یکی از خانواده‌های ثروتمند و بانفوذ تاریخ کمیک، استارک نام دارند که آخرین فرزند آن‌ها به نام تونی تمام این ثروت را به ارث برد و در تجارت اسلحه سرمایه‌گذاری نمود.

این شخصیت کمیک‌بوکی که برای نخستین‌بار در سال ۱۹۶۳ خلق شده است، پس از تجربه زیان‌های تجارت اسلحه، آن را برای همیشه کنار گذاشت و به سرمایه‌گذاری بر مسائل سودمند و انسان‌دوستانه روی آورد. این مسئله باعث شد تا تونی استارک به ثروتی معادل ۸۰ میلیارد دلار دست پیدا کرده و به یکی از حامیان بزرگ ابرقهرمانان دنیای مارول تبدیل شود. علی‌رغم این که او بارها و به طور ناشیانه تمام ثروث خود را از دست داده است، اما به سبب نبوغ مثال‌زدنی‌اش موفق به بازسازی تمام آن شده و در کنار جنت ون داین به عنوان کسی شناخته می‌شود که تمام مسائل مالی گروه انتقام‌جویان را بر عهده گرفته و آن‌ها را ساپورت مالی می‌نماید. شاید جالب باشد تا بدانید که هر یک از زره‌های تونی استارک چندین و چند میلیون دلار هزینه داشته و هیچکس جز او نمی‌تواند از پس چنین مبالغی بربیاید.

بروس وین ملقب به بتمن

رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
  • میزان ثروت: ۱۰۰ میلیارد دلار

بروس وین ملقب به بتمن یا شوالیه تاریکی، در سال ۱۹۳۹ برای نخستین‌بار در کمیک‌های دی‌سی حضور یافت و به سرعت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌ترین شخصیت‌های مدیوم‌های مختلف سرگرمی شد که ار طرفدارانی بی‌شمار در سراسر جهان برخوردار می‌باشد.

او که وارث سرمایه هنگفت خوانواده وین می‌باشد، پس از گذراندن دوران نوجوانی به رئیس کمپانی پدرش برگزیده شد و ثروتی عظیم و منحصر به فرد را برای خود به ارمغان آورد. او علی‌رغم برخودار از چنین سرمایه هنگفتی اما هیچ علاقه به آن نداشته است. استفاده شخصی بروس وین از این ثروت به تهیه وسایل مختلف برای هویت مخفی خود منتهی شده و همچنین حمایت مالی تمام و کمال گروه لیگ عدالت را نیز بر عهده گرفته است. بروس وین به سبب برخورداری از ثروتی معادل ۱۰۰ میلیارد دلار می‌تواند به هر چیزی که بخواهد دست یافته و تمامی یاران و متحدینش را حمایت مالی نماید.

دیک گریسون ملقب به نایتوینگ

رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
  • میزان ثروت: ۱۰۰ میلیارد دلار

دیک گریسون ملقب به نایتوینگ که برای نخستین‌بار در سال ۱۹۶۳ به داستان‌های کمیک‌بوکی دی‌سی راه یافته است، یکی از شگفتی‌های این مقاله می‌باشد که حضورش در چنین رتبه‌ای می‌تواند باعث تعجب و حیرت شما شده باشد.

آلفرد، خدمتکار وفادار بروس وین برخلاف ظاهر خود اما از ثروتی هنگفت برخوردار بود که تنها اعضای خانواده وین از آن مطلع بوده‌اند. با این حال آلفرد پس از مرگش وصیت کرده بود که تمام ثروت و سرمایه ۱۰۰ میلیارد دلاری‌اش به دیک گریسون انتقال پیدا کند. این ثروت شگفت‌انگیز باعث شد تا دیک یک شبه از مربی فنون رزمی به یکی از پول‌دارترین ابرقهرمانان تاریخ دنیای کمیک تبدیل شده و زندگی‌اش عملاً دگرگون گردد. او به سبب این ثروت و با کمک بارابارا گوردون سعی کرد تا شهر بلاد هیون را توسعه داده و آن را به مکانی بهتر برای ساکنینش تبدیل نماید. با وجود این که چنین ثروتی به هیچ عنوان تضمین شده نبوده و دیک گریسون در به دست آوردن آن هیچ تلاشی نکرده است، اما تاثیر بسزایی در زندگی او و اطرافیانش داشته است که همگی به لطف مهر و محبت آلفرد می‌باشد.

چارلز اگزاویر ملقب به پروفسور ایکس

رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
  • میزان ثروت: ۱۲۵ میلیارد دلار

چارلز اگزاویر ملقب به پروفسور ایکس که رهبری گروه مردان ایکس در دنیای مارول را بر عهده دارد، نخستین‌بار در سال ۱۹۶۳ خلق شد و تبدیل به یکی از قدرتمندترین و مهمترین جهش‌یافته‌های داستان‌های کمیک‌بوک گردید.

او که در خوانواده‌ای مرفه به دنیا آمده است، از ثروت آن‌ها برای اهداف خیرخواهانه و نیک بهره گرفت و شروع به گردآوری جهش‌یافته‌ها و تعلیم آن‌ها کرد تا گروهی زبده و ماهر از آن‌ها را برای رویارویی با تهدیدات مختلف تشکیل دهد. علی‌رغم ناتوانی‌های فیزیکی و جسمی که باعث شده تا نتواند همیشه در کنار گروهش حضور پیدا نماید، اما تمام ثروت خود را وقف آن‌ها کرده و با تمام توان خواسته‌ها و آرزوهای آن‌ها را مورد حمایت قرار داده است. چارلز اگزاویر که از ثروتی معادل ۱۲۵ میلیارد دلار بهره می‌برد، با سرمایه‌گذاری‌های مخفیانه در کمپانی‌های داروسازی سعی داشته تا جهش‌یافته‌ها از هر خطری در امان نگه داشته و سرزمینی آرام و بدون هیچ جنگ و خطری را برای آن‌ها مهیا نماید. جهش‌یافته‌ها به لطف حمایت‌ها و کمک‌های تمام نشدنی پروفسور ایکس موفق شدند تا به عنوان یک قدرت منحصر به فرد در جهان شناخته شده و از حمله باقی جوامع در امان قرار بگیرند.

روبرتو داکوستا ملقب به سان‌اسپات

رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
  • میزان ثروت: ۱۲۵ میلیارد دلار

روبرتو داکوستا ملقب به سان‌اسپات نخستین‌بار در سال ۱۹۸۲ وارد کمیک‌های مارول شد و از طریق به ارث بردن تمام دارایی‌های پدرش به یکی از ثروتمندترین جهش‌یافته‌های روی زمین تبدیل شده است.

او که به عنوان شاگرد پروفسور ایکس شناخته می‌شود، به چنان ثروت عظیمی دست یافت که حتی از استاد خود نیز پا را فراتر گذاشت و مبلغی معادل ۱۲۵ میلیارد دلار را برای خود دست و پا کرد. روبرتو داکوستا که به عنوان یکی از اعضای قدرتمند و مهم گروه انتقام‌جویان شناخته می‌شود، دست به خرید شرکت شروری به نام A.I.M زد و آن را به خدمت انتقام‌جویان درآورد. در اقدامی شگفت‌انگیز، ثروت سان‌اسپات حتی به بیرون از سیاره زمین نیز دسترسی پیدا کرده و به حمایت از جهش‌یافته‌های جدیدی که در فضا زندگی می‌کنند نیز پرداخته است.

نیمور مک‌کنزی ملقب به نیمور ساب-مارینر

رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
  • میزان ثروت: ۲۶۰ میلیارد دلار

نیمور مک‌کنزی ملقب به نیمور ساب-مارینر که در سال ۱۹۳۹ وارد دنیای کمیک‌های مارول شد، نه تنها به عنوان یک ابرقهرمان شناخته می‌شود، بلکه دست به اعمالی زده که می‌توان وی را ضدقهرمان و یا حتی شرور نیز نام‌گذاری کرد.

او فرمان‌روای بزرگترین کشور روی زمین یعنی سرزمین آتلانتیس می‌باشد که سرشار از منابع طبیعی گوناگون و ثروت‌های مخفی و دست نخورده است. نیمور با اقتدار بر تمامی آن‌ها کنترل داشته و همین مسئله سبب شده تا ثروت او معادل ۲۶۰ میلیارد دلار برآورده گردد. او همچنین طی یک قرارداد با تمامی ساکنین زمین، حقوق حفظ امنیت کشتی‌های دریایی را نیز بر عهده گرفته و تجارتی پرسود و عظیم را برای مردمش به راه انداخته است که هیچ موجودی نمی‌تواند کوچکترین تهدیدی علیه وی و متحدانش را ایجاد نماید. با این حال برخلاف باقی اعضای این مقاله، نیمور چنین ثروت عظیمی را اکثراً برای خود و مردمش محفوظ نگه داشته و ساکنین خشکی و باقی کشورها چندان حمایتی از وی و سرمایه‌هایش دریافت نکرده‌اند.

تی‌چالا ملقب به پلنگ سیاه

رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
  • میزان ثروت: ۹۰ تریلیون دلار

تی‌چالا که تحت عنوان پلنگ سیاه در سال ۱۹۶۶ از طریق کمیک‌های مارول به دنیا شناسانده شده است، پادشاه سرزمین خیالی واکاندا شناخته شده و به عنوان یکی از ثروتمندترین انسان‌های کره خاکی در داستان‌ها حضور پیدا کرده است.

سرزمین واکاندا منبع عظیمی از ماده‌ای کم‌یاب تحت عنوان ویبرانیوم می‌باشد که در دنیای مارول برای تصاحب آن بارها جنگ و خونریزی به راه افتاده است. تی‌چالا که پادشاهی این سرزمین را از پدرش به ارث برده است، مالک تمام این منبع گران‌بها شناخته شده و به همین سبب نیز ثروتی معادل ۹۰ تریلیون دلار را رقم زده است. این ماده که در لباس پلنگ سیاه نیز به کار گرفته شده است، می‌تواند تکنولوژی‌هایی گران‌قیمت و قدرتمند را برای انسان‌ها و باقی موجودات پدید بیاورد. او به سبب این ثروت و ماده ویبرانیوم به تامین مالی و تجهیز گروه انتقام‌جویان پرداخته و یک پایگاه هوایی برای آن‌ها در آسمان نیز تدارک دیده است. تی‌چالا به سبب برخورداری از ویبرانیوم می‌تواند به راحتی تکنولوژی‌ها و تمام ثروت واسپ و مرد آهنی را یک تنه به چالش بکشد.

آرتور کری ملقب به آکوامن

رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
  • میزان ثروت: ۱۵۰ تریلیون دلار

همانطور که تاکنون مشاهده کرده‌اید، افراد گوناگونی در دنیای کمیک و داستان‌های مارول و دی‌سی از ثروتی هنگفت برخودار هستند؛ با این حال هیچکدام از آن‌ها حتی توانایی رقابت با آرتور کری ملقب به آکوامن که در سال ۱۹۴۱ خلق شده است را نخواهند داشت.

پادشاه آتلانتیس در دنیای دی‌سی که صاحب تمامی منابع طبیعی و ثروت جهان زیر آب می‌باشد، با دنیای خشکی در صلح بوده و برخلاف نیمور هیچ کینه و دشمنی با آن‌ها ندارد و بالعکس با آن‌ها تجارت‌های گوناگونی را راه‌اندازی کرده تا نه تنها ثروت خود را افزایش دهد، بلکه کمک‌هایی را نیز با موجودات روی خشکی رد و بدل نماید. آرتور کری به سبب این مراودات و بینش خود موفق شده تا به عنوان ثروتمندترین ابرقهرمان تاریخ دنیای کمیک شناخته شود که از ثروتی معادل ۱۵۰ تریلیون دلار بهره می‌برد. او به حدی از لحاظ مالی قدرتمند است که می‌تواند هر چیزی که اراده می‌کند را برای خود، مردمش و هم‌تیمی‌هایش ساخته یا فراهم کند. با توجه به این که آکوامن از قلب رئوفی برخودار می‌باشد، از هیچ کمکی برای متحدانش دریغ نکرده و بارها به روش‌های مختلف لیگ عدالت و باقی کشورهای سیاره زمین را حمایت مالی کرده است. نه تنها در دنیای دی‌سی، بلکه در رقابت با ابرقهرمانان دنیای مارول نیز هیچ موجود زنده‌ای نمی‌تواند ثروت او را به چالش کشیده و بالاتر از وی قرار بگیرد.


میزان ثروت و چگونگی به دست آوردن چنین رقم‌هایی از سوی کدام یک از ابرقهرمانان نام برده شده برای شما جلوه جذاب‌تری دارد؟ شما به کدام یک از این ابرقهرمانان علاقه دارید؟ واکنش شما نسبت به چنین میزان ثروت‌های هنگفی چه می‌باشد؟ ذهنیت شما نسبت به شخصیت آکوامن چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

Amir RingoDeadSpaceهادی صفائیMMYKINGM.MTBoogimanABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)محمدرضا نوروزیEA GAMERDARKSIRENOld_axeMavrickvitto corleoneLonesome guyTUPACامیر حسینJack Carvervafadarگیمر غمگینیوهانmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک
رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رتبه‌بندی ثروتمندترین ابرقهرمانان در دنیای کمیک