آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از They Live تا The Sopranos - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از They Live تا The Sopranos - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از They Live تا The Sopranos - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از They Live تا The Sopranos - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از They Live تا The Sopranos

علی محمدپناه
۱۲:۰۳ ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از they live تا the sopranos

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم کلاسیک They Live، سریال The Sopranos و چندین فیلم و سریال تازه بپردازیم.

جان کارپنتر (John Carpenter) فیلمسازی نام آشنا در هالیوود به شمار می‌رود که تاکنون آثار جالب‌توجهی را برای بیننده‌ها در ژانرهای مختلف به ارمغان آورده است. با وجود کار در ژانرهای متعدد، او بیشتر برای فعالیت در ژانر وحشت و اکشن شناخته می‌شود و در دهه هفتاد و هشتاد میلادی نیز فیلم‌هایی در ژانر علمی تخیلی تولید کرده است. یکی از آثار کمتر شناخته شده وی نیز فیلم آن‌ها زندگی می‌کنند (They Live) نام دارد که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

در ادامه این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم نیز به سراغ معرفی سریال سوپرانوز (The Sopranos) می‌رویم که یکی از بهترین سریال‌های ژانر درام و جنایی به شمار می‌رود. فیلم‌ها و سریال‌های تازه پخش شده نیز از جمله دیگر آثاری هستند که در این مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم سرزنده (Spirited)

فیلم spirited
فیلم سرزنده (Spirited)

عوامل سازنده: فیلم «سرزنده» اثری موزیکال، کمدی و کریسمسی به شمار می‌رود که توسط شان آندرس (Sean Anders) کارگردانی شده است. خود او نیز به همراه جان موریس (John Morris) فیلم‌نامه فیلم را قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: فیلم «سرزنده» برداشتی مدرن بر اساس رمان کلاسیک و مشهور سرود کریسمس (A Christmas Carol) نوشته چارلز دیکنز (Charles Dickens) محصول سال ۱۸۴۳ میلادی را به تصویر می‌کشد.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند نیز می‌توان به ویل فرل (Will Ferrell)، رایان رینولدز (Ryan Reynolds)، اوکتیو اسپنسر (Octavia Spencer)، سونیتا مانی (Sunita Mani)، پاتریک پیج (Patrick Page)، مارلو بارکلی (Marlow Barkley) و ترسی مورگان (Tracy Morgan) اشاره کرد.

آیا فیلم «سرزنده» ارزش دیدن دارد؟ تاکنون اقتباس‌های متعددی بر اساس رمان کلاسیک «سرود کریسمس» ساخته شده‌اند و فیلم «سرزنده» نیز که برداشتی مدرن از این رمان به شمار می‌رود، نتوانسته چیز تازه‌ای را ارائه بدهد اما با این وجود، این اثری به قدری اشباع شده است که به طور متناوب می‌توان از لحظات مختلف آن لذت برد و اوقات خوشی را با نقش‌آفرینی درخشان دو بازیگر برجسته پشت سر گذاشت.

فیلم افسون نشده (Disenchanted)

فیلم افسون نشده disenchanted
فیلم افسون نشده (Disenchanted)

عوامل سازنده: فیلم «افسون نشده» اثری در ژانر موزیکال، فانتزی و کمدی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را آدام شنکمن (Adam Shankman) برعهده داشته و فیلم‌نامه آن را نیز بریجیت هیلز (Brigitte Hales) بر اساس داستانی از ریچارد لا گراونسه (Richard LaGravenese) قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «افسون نشده» دنباله‌ای برای فیلم افسون شده (Enchanted) محصول سال ۲۰۰۷ میلادی به شمار می‌رود و ادامه اتفاقات فیلم اول پس از چندین سال را به تصویر می‌کشد. ایمی آدامز (Amy Adams)، پاتریک دمپسی (Patrick Dempsey)، جیمز مارسدن (James Marsden) و ایدینا منزل (Idina Menzel) از جمله بازیگران فیلم اول هستند که نقش‌های خود را در این فیلم تازه بازآفرینی می‌کنند.

مایا رودولف (Maya Rudolph)، جیما میز (Jayma Mays)، کولتون استوارت (Kolton Stewart)، اسکار نونز (Oscar Nunez) و گریفین نیومن (Griffin Newman) نیز از جمله بازیگران تازه‌ای هستند که در فیلم «افسون نشده» حضور دارند.

آیا فیلم «افسون نشده» ارزش دیدن دارد؟ بازیگران فیلم اصلی و به خصوص ایمی آدامز همچنان جذاب و تماشایی به نظر می‌رسند و توانسته‌اند بار دیگر نقش‌های خود را به خوبی ایفا کنند. با این حال، باید گفت که فیلم «افسون نشده» آن جادو و جذبه‌ای که فیلم اصلی در خود جای داده بود را ندارد. در هر صورت، تماشای این فیلم بستگی به نظر خود شما دارد.

فیلم اسلامبرلند (Slumberland)

فیلم slumberland
فیلم اسلامبرلند (Slumberland)

عوامل سازنده: فیلم «اسلامبرلند» اثری در ژانر فانتزی و ماجراجویی به شمار می‌رود که توسط فرانسیس لارنس (Francis Lawrence) کارگردانی شده و دیوید گوین (David Guion) و مایکل هندلمن (Michael Handelman) فیلم‌نامه آن را بر اساس مجموعه کمیک نیمو کوچولو در اسلامبرلند (Little Nemo in Slumberland) نوشته وینسور مک‌کی (Winsor McCay) نوشته‌اند.

بازیگران و داستان: فیلم «اسلامبرلند» داستان دختری جوان را دنبال می‌کند که در سرزمینی رویایی به نام اسلامبرلند با یک فرد غریبه همراه می‌شود تا بار دیگر بتواند پدر مرحومش را ببیند. جیسون موموآ (Jason Momoa) و مارلو بارکلی (Marlow Barkley) نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند و در کنار آن‌ها نیز کایل چندلر (Kyle Chandler)، کریس اوداود (Chris O’Dowd) و وروچه اوپیا (Weruche Opia) حضور دارند.

آیا فیلم «اسلامبرلند» ارزش دیدن دارد؟ کمیک‌های کلاسیک «نیمو» نوشته وینسور مک‌کی همیشه جالب‌توجه بودند و منبع بسیار خوبی برای اقتباسی به شمار می‌روند اما فرانسیس لارنس و نویسندگان فیلم «اسلامبرلند» نتوانستند به خوبی از این منابع بهره ببرند و به جای تمرکز روی روحیه و جذابیت این کمیک‌ها، بیشتر روی جلوه‌های تماشایی بی‌معنی متمرکز شده‌اند.

فیلم شگفتی (The Wonder)

فیلم the wonder
فیلم شگفتی (The Wonder)

عوامل سازنده: فیلم «شگفتی» اثری در ژانر درام، تاریخی و روانشناختی به شمار می‌رود که سباستین للیو (Sebastián Lelio) کارگردانی آن را برعهده داشته و فیلم‌نامه آن را نیز اما دانهیو (Emma Donoghue) به همراه سباستین للیو و آلیس بیرچ (Alice Birch) بر اساس رمانی به همین نام محصول سال ۲۰۱۶ میلادی نوشته اما دانهیو قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: فیلم «شگفتی» داستان پرستاری انگلیسی را دنبال می‌کند که به روستایی ایرلندی فرستاده می‌شود تا از دختر جوانی مراقبت کند، دختری که ظاهرا توانسته بدون اینکه غذایی بخورد، زنده بماند. فلورنس پیو (Florence Pugh) نقش اصلی این فیلم را به تصویر می‌کشد و در کنار او نیز بازیگران دیگری همچون تام بورک (Tom Burke)، نیام الگار (Niamh Algar)، الین کسیدی (Elaine Cassidy) و روث بردلی (Ruth Bradley) نقش‌آفرینی کرده‌اند.

آیا فیلم «شگفتی» ارزش دیدن دارد؟ نویسنده‌ها و کارگردان فیلم «شگفتی» توانستند فضایی جذاب را در این فیلم شکل بدهند و داستان آن را نیز به شکلی جالب‌توجه به جلو برانند اما باید گفت که این فیلم تاریخی و درام بیشتر جذابیت خودش را از نقش‌آفرینی خیره‌کننده و درخشان فلورنس پیو می‌گیرد. همین نیز سبب شده تا این فیلم برای طرفداران این بازیگر جالب‌توجه باشد و دیگران نیز بتوانند از تماشای آن لذت ببرند.

فیلم لایل، لایل، کروکودیل (Lyle, Lyle, Crocodile)

فیلم lyle lyle crocodile
فیلم لایل، لایل، کروکودیل (Lyle, Lyle, Crocodile)

عوامل سازنده: فیلم «لایل، لایل، کروکودیل» اثری در ژانر موزیکال و کمدی به شمار می‌رود که ویل اسپک (Will Speck) و جان گوردون (Josh Gordon) آن را کارگردانی کرده‌اند. فیلم‌نامه این فیلم لایو اکشن و انیمیشنی را نیز ویلیام دیویس (William Davies) قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «لایل، لایل، کروکودیل» بر اساس داستانی کودکانه به همین نام ساخته شده و در آن، شاون مندز (Shawn Mendes) نقش شخصیت اصلی داستان را بازی می‌کند و از جمله دیگر بازیگران آن نیز می‌توان به خاویر باردم (Javier Bardem)، کنستانس وو (Constance Wu)، وینسلو فگلی (Winslow Fegley)، اسکوت مک‌نیری (Scoot McNairy) و برت گلمن (Brett Gelman) اشاره کرد.

آیا فیلم «لایل، لایل، کروکودیل» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «لایل، لایل، کروکودیل» اثری ترکیبی به صورت لایو اکشن و انیمیشنی است که ممکن است نتواند علاوه بر بیننده‌های جوان، والدین را نیز به خودش جذب کند اما بدون شک می‌تواند اوقات بسیار دلنشین و خوشی را برای کودکان رقم بزند.

سریال جدید چی ببینیم؟

سریال ۱۸۹۹

سریال 1899
سریال ۱۸۹۹

عوامل سازنده: سریال «۱۸۹۹» اثری در ژانر تاریخی، حماسی، رازآلود و علمی تخیلی به شمار می‌رود که توسط خالقان سریال تاریک (Dark) یعنی یانتیه فریزه (Jantje Friese) و باران او اودار (Baran bo Odar) برای پخش از سرویس آنلاین نتفلیکس ساخته شده است. فصل اول این سریال هشت قسمت دارد.

داستان و بازیگران: اتفاقات سریال «۱۸۹۹» در آستانه قرن بیستم میلادی جریان دارد و داستان گروهی از مهاجران اروپایی را روایت می‌کند که از لندن به سمت نیویورک سفر می‌کنند تا زندگی تازه‌ای را آغاز کنند اما در میانه راه با اتفاقاتی مرموز روبه‌رو می‌شوند. امیلی بیچام (Emily Beecham) و آندریاس پیچمن (Andreas Pietschmann) از جمله بازیگران سرشناس این سریال محسوب می‌شوند.

آیا سریال «۱۸۹۹» ارزش دیدن دارد؟ سازندگان سریال «۱۸۹۹» ساخت سریال «تاریک» را در کارنامه خودشان دارند و همین نیز برای برخی از افراد و علاقه‎‌مندان به آثار رازآلود کافی است تا به تماشای این سریال تازه ترغیب شوند.

سریال «۱۸۹۹» داستان خود را در فضایی مرموز پیش می‌برد و به مسافران کشتی از فرهنگ‌های مختلف می‌پردازد و سفری پر از تعلیق و هیجان را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد که هرگز نتوانسته به مقصد و پایانی رضایت‌بخش برسد.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم آن‌ها زندگی می‌کنند (They Live)

فیلم آن‌ها زندگی می‌کنند they live
فیلم آن‌ها زندگی می‌کنند (They Live)

عوامل سازنده: فیلم «آن‌ها زندگی می‌کنند» اثری در ژانر علمی تخیلی، اکشن و ترسناک محصول سال ۱۹۸۸ میلادی به شمار می‌رود که توسط جان کارپنتر و بر اساس فیلم کوتاهی محصول سال ۱۹۶۳ میلادی از ری نلسون (Ray Nelson) ساخته شده است.

داستان و بازیگران: فیلم «آن‌ها زندگی می‌کنند» داستان فردی سرگردان را روایت می‌کند که از طریق عینک آفتابی خاصی متوجه می‌شود طبقه حاکم در حقیقت بیگانگاهی هستند که ظاهر خود را به شکل انسان‌ها در آورده‌اند و از طریق پیام‌هایی در رسانه‌های جمعی سعی دارند تا مردم را به سمت مصرف‌گرایی، تولید مثل و همسو بودن با وضعیت موجود هدایت کنند. ردی پایپر (Roddy Piper)، کیت دیوید (Keith David) و مگ فاستر (Meg Foster) از جمله بازیگران این فیلم به شمار می‌روند.

چرا باید فیلم «آن‌ها زندگی می‌کنند» را دید؟ فیلم «آن‌ها زندگی می‌کنند» به هنگام اکران خود در دهه هشتاد میلادی نتوانست تحسین منتقدان را خیلی بدست بیاورد اما در سال‌های بعد، بیننده‌های بیشتری به آن علاقه‌مند شدند و منتقدان نیز بهتر توانستند پیام انتقادی این اثر را درک کنند.

فیلم‌نامه شوخ طبع و داستان‌سرایی ماهرانه فیلم «آن‌ها زندگی می‌کنند» به نویسندگی جان کارپنتر این فیلم را به اثری تماشایی و سرگرم‌کننده تبدیل کرده اما میانبرهای به کار رفته در فیلم‌نامه و همچنین عدم بررسی برخی از احتمالات داستانی از جمله مشکلات آن محسوب می‌شوند.

با وجود اینکه فیلم «آن‌ها زندگی می‌کنند» ممکن است اثری شاهکار و بدون نقص نباشد اما ترکیب ترسناک و علمی تخیلی آن در کنار مفاهیم انتقادی و سیاسی، آن را به فیلمی جالب از جان کارپنتر تبدیل کرده که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

سریال چی ببینیم؟

سریال سوپرانوز (The Sopranos)

سریال سوپرانوز the sopranos
سریال سوپرانوز (The Sopranos)

عوامل سازنده: سریال «سوپرانوز» اثری در ژانر جنایی و درام به شمار می‌رود که توسط دیوید چیس (David Chase) برای پخش از شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده است. این سریال در قالب ۶ فصل و مجموع ۸۶ قسمت از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ میلادی پخش شده بود.

داستان و بازیگران: سریال «سوپرانوز» در مورد خلافکاری ایتالیایی آمریکایی به نام تونی سوپرانو با بازی جیمز گاندولفینی (James Gandolfini) است که در نیوجرسی سکونت دارد و سعی دارد بین زندگی خانوادگی‌اش و کار خود به عنوان رهبر سازمانی خلافکارانه تعادل برقرار کند.

مشکلات و کشمکش‌های تونی سوپرانو نیز از طریق جلسات درمانی او با روانپزشکی به نام جنیفر ملفی با بازی لورین براکو (Lorraine Bracco) به تصویر کشیده می‌شوند. از جمله دیگر بازیگران سریال «سوپرانوز» می‎‌توان به ادی فالکو (Edie Falco) در نقش همسر تونی به نام کارملا و مایکل ایمپریولی (Michael Imperioli) در نقش دست راست و پسر عموی دور تونی به نام کریستوفر اشاره کرد.

چرا باید سریال «سوپرانوز» را دید؟‌ بسیاری از افراد سریال «سوپرانوز» را به عنوان یکی از بهترین و تاثیرگذارترین سریال‌های تاریخ می‌دانند و همین نیز کافی است تا شما را به تماشای این سریال ترغیب کند.

سریال «سوپرانوز» بارها برای نویسندگی، بازی بازیگران و همچنین کارگردانی خود مورد تحسین بیننده‌ها و منتقدان گرفته است و بسیاری نیز انتخاب موسیقی، فیلمبرداری و تمایل سریال به پرداختن به موضوعات بحث‌برانگیز همچون بیماری روانی، خانواده، جرم و فرهنگ ایتالیایی آمریکایی را تحسین کرده‌اند.

سریال «سوپرانوز» توانست دوران جدیدی را برای ژانر مافیایی رقم بزند، ژانری که قبلا در آن تصویری سنتی و بیش از حد دراماتیزه شده از گانگستری برای مخاطبان به تصویر کشیده می‌شد اما این سریال توانست بازتابی ساده‌تر و دقیق‌تر از زندگی رومزه خلافکاران در حومه شهر را ارائه کند. همین نیز سبب شده تا این سریال به شاهکاری برجسته تبدیل شود که مطمئنا تماشای آن می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای هر بیننده‌ای رقم بزند.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی سریال «سوپرانوز»، فیلم کلاسیک «آن‌ها زندگی می‌کنند»، فیلم «سرزنده»، فیلم «افسون نشده»، فیلم «اسلامبرلند»،‌ فیلم «شگفتی»، فیلم «لایل، لایل، کروکودیل» و سریال «۱۸۹۹» رفتیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

باستیان🤘Mohsenj74????

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از They Live تا The Sopranos - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از They Live تا The Sopranos - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از They Live تا The Sopranos - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از They Live تا The Sopranos - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از They Live تا The Sopranos - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • فیلم آن‌ها زندگی می‌کنند (They Live)….من اینو دو سال پیش دیدم …خیلی تئوری توطئه طور بود …یه صحنه خیلی جالب هم داشت ..که یارو عینک رو میزنه یه دفعه حقیقت جهان مادی رو می بینه ..و همه چی تبدیل به یک سری جمله کوتاه می شدن ..مثلا روزنامه برمیداره روی همه صحفات نوشته دروغ ….یا میره یه چیز بخره روی اون چیز نوشته تو برده هستی …خیلی اینجاش جالب بود ….اگرچه اخر فیلم ابدوخیاری تموم میشه ..ولی ارزش دیدن رو داره

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از They Live تا The Sopranos - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از They Live تا The Sopranos - گیمفا