بررسی مهم ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی - گیمفا
بررسی مهم ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی - گیمفا
بررسی مهم ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی - گیمفا
بررسی مهم ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی - گیمفا

بررسی مهم ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی

پست گیمفا
۰۳:۰۵ ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
بررسی مهم ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی - گیمفا

آیا قصد خرید صندلی برای میز کامپیوتر دارید؟ آیا پیش از اقدام به خرید به اطلاعات کافی درباره انواع صندلی نیاز دارید؟ صندلی‌هایی که برای میز کامپیوتر قابل استفاده هستند به مدل‌های مختلفی از جمله صندلی گیمینگ و معمولی تقسیم می‌شوند. هرکدام از این صندلی‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارند. در ادامه این مقاله درباره مهم‌ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی صحبت می‌کنیم تا در زمان خرید، انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

صندلی گیمینگ قیمت بیشتری از صندلی معمولی دارد

صندلی‌های معمولی عموما طراحی ساده‌ای دارند و در آن‌ها خبری از ویژگی‌های اضافی و شخصی‌سازی‌شده نیست. به همین دلیل صندلی‌های معمولی کامپیوتر قیمت کمتری نسبت به صندلی گیمینگ دارند. همچنین، صندلی‌های گیمینگ عموما اندازه بزرگ‌تری دارند و از امکانات بیشتری برخوردارند. این صندلی‌ همچنین مجهز به قطعات متحرک بیشتری است و به کاربر اجازه تنظیم حالت کامل‌تری را می‌دهند. همین موضوعات باعث می‌شود تا قیمت صندلی گیمینگ بیشتر از صندلی کامپیوتر باشد.

وزن سنگین، مهم‌ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی

استفاده از امکانات بیشتر و قطعات بزرگ‌تر باعث می‌شود وزن صندلی گیمینگ به شکل چشم‌گیری بیشتر از صندلی معمولی باشد. جابجایی این نوع صندلی به علت وزن بالای آن دشوار است و به همین دلیل، شرکت‌ها در صندلی‌های گیمینگ خود از پایه‌ها و چرخ‌های بزرگ‌تری استفاده می‌کنند که برای دوام بیشتر از جنس استیل ساخته شده‌اند. باتوجه‌به این توضیحات وزن صندلی در بررسی تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی به دلیل سهولت در جابه‌جایی و ماندگاری صندلی نکته مهمی است که نباید به راحتی از آن گذشت.

بررسی مهم ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی - گیمفا

تنوع مدل‌ در صندلی گیمینگ بیشتر از صندلی معمولی است

صندلی‌های معمولی در مدل‌های مشابهی به بازار عرضه می‌شوند که تقریبا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. اما صندلی‌های گیمینگ در چند مدل تولید می‌شوند که هرکدام کاربرد خاص خود را دارد. صندلی‌های گیمینگ مسابقه‌ای گران‌ترین نوع هستند که اندازه بزرگی دارند. صندلی‌های مسابقه‌ای امکاناتی برای اتصال مانیتور و تجهیزات گیمینگ داشته و عموما، یک سیستم صوتی را در خود صندلی دارند.

نوع دیگری از این صندلی‌ها، صندلی گیمینگ کامپیوتری بوده که برای استفاده با میز طراحی شده است. این صندلی‌ها اندازه بزرگ‌تری از صندلی‌های اداری دارند و از جنس چرم ساخته شده‌اند. صندلی گیمینگ کنسولی هم یکی از انواع صندلی گیمینگ است که به صورت مستقیم و بدون چرخ روی زمین قرار می‌گیرد. از این صندلی معمولا برای شبیه‌سازی رانندگی استفاده می‌شود و حتی نحوه تنظیم آن هم شباهت بسیاری به ماشین دارد.

ظاهر جذاب، خاص‌ترین تفاوت صندلی گیمینگ و صندلی معمولی

به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی می‌توان به ظاهر آن‌ها اشاره کرد. تجهیزات گیمینگ همیشه ظاهر جذاب‌تری نسبت به لوازم عادی دارند و این موضوع شامل صندلی‌های گیمینگ نیز می‌شود. این صندلی‌های مخصوص بازی از مواد با کیفیتی ساخته شده‌اند و قسمت‌های فلزی آن‌ها پوشش براقی دارد. استفاده از رنگ‌های متنوع و طراحی شبیه به صندلی‌های ماشین اسپرت باعث می‌شود صندلی‌های گیمینگ ظاهر جذاب‌تری نسبت به صندلی‌های معمولی کامپیوتر داشته باشند و در نگاه اول افراد را جذب کنند. شما می‌توانید در سایت بلج قیمت انواع صندلی را باتوجه‌به مدل موردنظرتان بررسی کرده و مشخصات آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

بررسی مهم ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی - گیمفا

طراحی ارگونومیک صندلی گیمینگ، تفاوتی که نمی‌توان از آن عبور کرد

سازندگان این صندلی‌ها می‌دانند که افراد قرار است مدت زیادی از آن‌ها استفاده کنند. در ساخت صندلی‌های گیمینگ به راحتی کاربر اهمیت زیادی داده می‌شود و طراحان این نوع صندلی تلاش خود را می‌کنند تا کمردرد و کوفتگی بدن را به کمترین مقدار ممکن برسانند. به همین دلیل، صندلی‌های گیمینگ باتوجه‌به فرم بدن انسان تولید می‌شوند و با تقسیم فشار را روی نقاط گوناگون، از آسیب دیدن قسمت‌های مختلف بدن جلوگیری می‌کنند.

دسته‌های صندلی گیمینگ و حس راحتی بیشتر

دسته‌های صندلی ممکن است نکته مهمی به نظر نیایند اما پس از استفاده از صندلی‌های متفاوت متوجه خواهید شد که اینطور نیست. استفاده از صندلی با دسته‌های نامناسب برای مدت طولانی باعث ایجاد درد در عضلات شانه می‌شود. به همین دلیل در صندلی‌های گیمینگ شاهد استفاده از دسته‌هایی هستیم که ارتفاع و اندازه بیشتری نسبت به صندلی‌های اداری دارند. این دسته‌ها کاملا قابل تنظیم هستند و شما می‌توانید ارتفاع آن‌ها را با میز تنظیم کرده تا از درد و افتادگی شانه در طولانی مدت جلوگیری کنید. 

طراحی نشیمنگاه، استفاده از صندلی بدون حس خستگی

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در حین استفاده طولانی مدت از صندلی، نشیمنگاه آن است. برای جلوگیری از احساس درد در کمر، نشیمنگاه صندلی‌های گیمینگ اندازه بزرگی دارند. این بزرگی اندازه در بخش‌هایی مثل پهنای نشیمنگاه و ارتفاع، دیده می‌شود و برخی از شرکت‌ها در این قسمت‌ها از الیافی استفاده می‌کنند که هوا را به راحتی از خود عبور می‌دهند.

قسمت‌هایی برای حمایت از کمر و گردن در طراحی قسمت پشتی

در قسمت پشتی صندلی‌های گیمینگ برآمدگی‌هایی وجود دارد که برای حفظ فرم بدن طراحی شده‌اند. این برآمدگی‌ها برای جلوگیری از قوس کمر و درد گردن کافی نیستند، به همین دلیل، شرکت‌های تولیدکننده در صندلی‌های گیمینگ از بالشت‌هایی برای قسمت کمر و گردن استفاده می‌کنند. این بالشت‌ها برای حفظ حالت S‌شکل ستون فقرات استفاده شده و راحتی آن‌ها در حین استفاده از صندلی گیمینگ به وضوح قابل مشاهده است.

تنظیم قسمت پشتی صندلی، از ویژگی‌های صندلی گیمینگ

پشتی صندلی در صندلی‌های معمولی گاها قابل تنظیم است که امکان جابجایی بسیاری در آن وجود ندارد. اما در صندلی‌های گیمینگ، مکانیسمی همانند صندلی‌های خودرو وجود دارد که به کمک آن می‌توانید صندلی را در هر نقطه دلخواه نگه دارید یا به‌صورت کامل بخوابانید. در برخی صندلی‌ها همچنین بخشی برای زیر پا در نظر گرفته شده است که می‌توان طراحی آن را تقریبا به اتوبوس‌های VIP تشبیه کرد.

راحتی بیشتر صندلی گیمینگ نسبت به صندلی معمولی

مهندسی دقیق‌تر در طراحی و استفاده از مواد اولیه بیشتر، باعث شده است صندلی‌های گیمینگ به‌طور قابل‌توجهی راحت‌تر از صندلی‌های معمولی باشند و طراحی آن‌ها بسیار جذاب‌تر به نظر برسد. این تغییرات باعث شده است صندلی‌های گیمینگ برای استفاده طولانی بسیار راحت باشند و شما پس از این مدت، احساس خستگی یا بدن درد نداشته باشید. 

کلیه این تغییرات باعث بالا رفتن قیمت صندلی‌های گیمینگ شده است. اما همچنان صندلی‌های گیمینگی هم در بازار وجود دارند که قیمت آن‌ها نسبت به بقیه، کمی پایین‌تر است. 

جدیدترین مدل صندلی گیمینگ و معمولی را در بلج به‌صورت قسطی بخرید

ما در این مقاله سعی کردیم درباره مهم‌ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی اطلاعات قابل استفاده‌ای را در اختیار شما خوانندگان قرار دهیم. به‌طورخلاصه راحتی، قیمت، اندازه و تجهیزات از مهم‌ترین نکاتی است که درباره مقایسه بین دو مدل صندلی گیمینگ و معمولی می‌توان گفت. در نظر داشته باشید که خرید هر کدام از صندلی‌های موردنظر باید کاملا از فروشگاه‌های معتبر و مطمئن انجام شود. 

گروه تولیدی بلج در سال ۱۳۷۰ کار خود را با هدف تولید محصولات چوبی شروع کرده است. با گذشت زمان و گسترش این شرکت، دامنه محصولات آن هم بزرگ‌تر شده و حالا شما می‌توانید انواع محصولات مورد استفاده در خانه‌تان را از سایت این شرکت خریداری کنید.  از مزایای خرید از سایت بلج به آدرس bolej.ir می‌توان به ارسال رایگان، پرداخت در محل، امکان خرید حضوری و گارانتی معتبر اشاره کرد. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا برای خرید بهتر محصول مورد نظرتان، در سایت بلج به مقایسه محصولات بپردازید و یا آن‌ها را به صورت حضوری ببینید تا بتوانید تجربه خرید بهتری را تجربه کنید. همچنین گارانتی معتبر شرکت هم می‌تواند باعث راحت‌تر شدن خیال شما نسبت به انتخابتان شود.

GGEA GAMERBehzaadگیمر غمگینSoosmar (بازنشسته)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی مهم ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی - گیمفا
بررسی مهم ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی - گیمفا
بررسی مهم ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی - گیمفا
بررسی مهم ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی - گیمفا
بررسی مهم ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بررسی مهم ترین تفاوت صندلی گیمینگ و معمولی - گیمفا