بهترین سریال‌های کره‌ای | از Squid Game تا Kingdom - گیمفا
بهترین سریال‌های کره‌ای | از Squid Game تا Kingdom - گیمفا
بهترین سریال‌های کره‌ای | از Squid Game تا Kingdom - گیمفا
بهترین سریال‌های کره‌ای | از Squid Game تا Kingdom - گیمفا

بهترین سریال‌های کره‌ای | از Squid Game تا Kingdom

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
بهترین سریال‌های کره‌ای | از squid game تا kingdom

سریال‌های کره‌ای بسیار جذاب و دوست‌داشتنی هستند و در سال‌های اخیر نیز بیشتر مورد استقبال بیننده‌های جهانی قرار گرفتند.

سریال‌های کره جنوبی علاوه بر اینکه آثاری سرگرم‌کننده و جالب‌توجه هستند، در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند و توانستند تا بیننده‌های بیشتری از سراسر جهان را به خود جلب کنند. سرویس آنلاین نتفلیکس نیز این امکان را به فیلمسازان کره جنوبی داده تا آثار بهتری را تولید کنند و سریال‌های خود را در معرض دید بیننده‌های بیشتری قرار بدهند.

سریال‌های کره جنوبی گاهی اوقات می‌توانند ساده و قابل پیش‌بینی باشند و گاهی اوقات نیز می‌توانند با داستان‌سرایی جذاب و پیچیده خودشان، بیننده‌ها را شوکه کنند. این سریال‌ها در قالب ژانرهای مختلف ساخته شدند و در این مطلب نیز ما بر اساس همین ژانرها به معرفی بهترین سریال‌های کره‌ای می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

سریال‌های کره‌ای اکشن و مهیج

سریال‌های کره‌ای مهیج و جذابی تاکنون ساخته شده‌اند که در آن‌ها اکشن‌های جالب‌توجه و قابل قبولی به چشم می‌خورند و این در حالی است که درون همین آثار نیز به مسائل اجتماعی مختلفی پرداخته می‌شود.

سریال بازی مرکب (Squid Game)

سریال بازی مرکب squid game
سریال بازی مرکب (Squid Game)

همانطور که بسیاری از شما می‌دانید، سریال «بازی مرکب» به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تاریخ سرویس آنلاین نتفلیکس تبدیل شده است و از همین رو، تماشای آن باید در دستور کار شما قرار داشته باشد. فصل اول این سریال جذاب در سال ۲۰۲۱ میلادی پخش شده بود و بدون شک ارزش دیدن دارد.

فصل اول سریال «ماهی مرکب» داستان گروهی از افراد را دنبال می‌کند که بدهی‌های بسیار سنگینی دارند و حالا فرصت آن را پیدا کرده‌اند تا با شرکت در مسابقاتی بتوانند جایزه ۴۵.۶ میلیون وونی آن را برنده شوند. این در حالی است که باختن در این مسابقات، عواقب مرگباری به همراه دارد.

سریال مانی هایست: کره – منطقه مشترک اقتصادی (Money Heist: Korea – Joint Economic Area)

money heist korea
سریال مانی هایست: کره – منطقه مشترک اقتصادی (Money Heist: Korea – Joint Economic Area)

سریال « مانی هایست: کره – منطقه اقتصادی مشترک» بر اساس سریال اسپانیایی و محبوب سرویس آنلاین نتفلیکس یعنی سریال مانی هایست یا La Casa de Papel ساخته شده و در آن، از همان داستان سریال اصلی در قالب فرهنگ کره استفاده شده است.

اتفاقات این سریال در زمانی خیالی رخ می‌دهد که در آن، کره جنوبی و شمالی در آستانه اتحاد مجدد قرار دارند و در همین راستا نیز یک منطقه اقتصادی مشترک کامل شامل ضرابخانه و ارز جهانی در آن ساخته شده است.

با این حال، ثروتمندان روز به روز ثروتمندتر می‌شوند و این در حالی است که فقرا با نابرابری و تبعیض روبه‌رو هستند. حالا گروهی از دزدان برجسته تصمیم گرفتند تا وارد این ضرابخانه شوند و حدود ۳ میلیارد دلار را سرقت کنند.

بخش دوم فصل اول سریال «مانی هایست: کره – منطقه اقتصادی مشترک» شامل ۶ قسمت قرار است در تاریخ ۹ دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی (جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱) روی سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شود.

سریال وینچنزو (Vincenzo)

سریال وینچنزو vincenzo
سریال وینچنزو (Vincenzo)

در سریال «وینچنزو» سونگ جونگ کی (Song Joong-ki) نقش مردی کره‌ای به نام وینچنزو را بازی می‌کند که توسط خانواده‌ای مافیایی و ایتالیایی به فرزندخواندگی پذیرفته شده و در ایتالیا و در میان خلافکاران بزرگ شده است. زمانی که پدرخوانده وینچنزو از دنیا می‌رود، برادرخوانده‌اش تصمیم به کشتن وی می‌گیرد و همین نیز باعث می‌شود تا وینچنزو به سئول باز گردد.

سریال خانه شیرین (Sweet Home)

سریال خانه شیرین sweet home
سریال خانه شیرین (Sweet Home)

اگر از تماشای فیلم‌های کره‌ای همچون فیلم تماس (The Call) و فیلم هشتگ زنده (#Alive) محصول سال ۲۰۲۰ لذت بردید، پس از تماشای فصل اول سریال «خانه شیرین» نیز خشنود خواهید شد. این سریال داستان فردی را دنبال می‌کند که پس از مرگ خانواده‌اش به مجموعه آپارتمانی جدیدی نقل مکان می‌کند. او که تنها و ناامید است، اتفاقات و رویدادهای ترسناک و دلهره‌آوری را از سوی برخی از همسایه‌های عجیب و غریب خودش مشاهده می‌کند.

سریال شادی (Happiness)

سریال شادی happiness
سریال شادی (Happiness)

سریال «شادی» یک اثر مدرن درام و زامبی محور به شمار می‌رود که در هر گوشه از خودش شگفتی‌ای برای بیننده‌ها فراهم کرده است. این سریال از جمله معدود سریال‌هایی است که در آن به مسئله کووید ۱۹ پرداخته می‌شود.

سریال «شادی» داستان افسر یون سائه بوم با بازی هان هیو جو (Han Hyo-joo) را دنبال می‌کند که رویای زندگی در آپارتمان خودش را در سر دارد ولی فعلا به همراه بهترین دوستش کاراگاه جونگ یی هیون با بازی پارک هیونگ سیک (Park Hyung-sik) به مجموعه آپارتمانی چندین طبقه‌ای نقل مکان کرده است.

با این حال، با نقل مکان آن‌ها به خانه جدیدشان، بیماری عفونی‌ای سراسر کشور را فرا می‌گیرد و افراد مبتلا نیز عطشی برای خون انسان پیدا می‌کنند. حالا آپارتمان آن‌ها قرنطینه شده و این دو کاراگاه باید نظم و امنیت را بین ساکنین عجیب و غریب این آپارتمان حفظ کنند.

سریال ما همه مرده‌ایم (All of Us Are Dead)

ما همه مرده‌ایم all of us are dead
سریال ما همه مرده‌ایم (All of Us Are Dead)

سریال «ما همه مرده‌ایم» نیز اثری دیگر در ژانر مهیج و زامبی محور به شمار می‌رود که رویکردی تازه نسبت به داستان دارد. این سریال داستان گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی را دنبال می‌کند که در میان آخرالزمانی زامبی محور در داخل مدرسه خود گرفتار شده‌اند.

این دانش‌آموزان به حال خود رها شده‌اند و حالا آن‌ها باید با تلاش یکدیگر در مقابل این چالش‌های بسیار دشوار مقاومت کنند. این در حالی است که در خارج از مدرسه نیز مردم در حال تلاش برای مهار کردن ویروس هستند.

سریال نام من (My Name)

سریال نام من my name
سریال نام من (My Name)

سریال «نام من» اثری مهیج و پر تنش به شمار می‌رود که داستان زنی به نام جی وو را دنبال می‌کند که به دنبال انتقام مرگ پدرش است. این در حالی است که پدرش درگیر کارهای خلافکارانه بوده و حالا او با هویت مخفی سعی در پیدا کردن قاتل پدرش دارد.

سریال سیگنال (Signal)

سریال سیگنال signal
سریال سیگنال (Signal)

سریال کارآگاهی و مهیج «سیگنال» در دو خط زمانی جریان دارد و داستان گروهی از کارآگاهان را روایت می‌کند که سعی دارند بر اساس پرونده‌های گذشته و سرنخ‌های تازه، معمای پرونده‌هایی را حل کنند که تاکنون حل نشده باقی مانده‌اند.

سریال هیلر (Healer)

سریال هیلر healer
سریال هیلر (Healer)

سریال «هیلر» داستان فردی به همین نام را روایت می‌کند که به عنوان پیک شبانه، اقلام غیرقانونی را جابه‌جا می‌کند و هر چه آنچه مشتریان بخواهند، به جز انجام قتل را انجام می‌دهد. او برای این کارها نیز از هکر نابغه‌ای کمک می‌گیرد. داستان پیچیده و اندکی عاشقانه باعث شده تا این سریال جذاب باشد.

سریال‌های کره‌ای عاشقانه

کسانی که علاقه‌مند به داستان‌های عاشقانه و پر تنش هستند، مطمئنا از تماشای سریال‌های عاشقانه کره‌ای لذت خواهند برد. در ادامه برخی از بهترین سریال‌های کره‌ای عاشقانه آورده شده‌اند.

سریال سقوط بر روی تو (Crash Landing on You)

سریال سقوط بر روی تو crash landing on you
سریال سقوط بر روی تو (Crash Landing on You)

سریال «سقوط بر روی تو» داستان فردی به نام یون سری از کره جنوبی را روایت می‌کند که هنگام پاراگلایدر سواری در یک طوفان گرفتار می‌شود و به سمت کره شمالی می‌رود. او در ادامه با کاپیتانی از نیروهای ویژه کره شمالی به نام ری جیونگ هیوک برخورد می‌کند. با وجود خطرات بسیار زیاد، کاپیتان ری تصمیم می‌گیرد تا به همراه جوخه خود، نقشه‌ای را برای بازگرداندن این زن به کره جنوبی طراحی کند اما برای انجام این کار باید با موانع بسیار زیاد غلبه کنند.

این سریال توانسته داستان عاشقانه خودش را با کمدی ترکیب کند و داستان دو فرد عاشق را برای مخاطبان به تصویر بکشد. این سریال جزو برجسته‌ترین سریال‌های کره‌ای به شمار می‌رود که تماشای آن می‌تواند اوقات خوشی را برای بیننده‌ها رقم بزند.

سریال یک خواستگاری کاری (Business Proposal)

سریال یک خواستگاری کاری business proposal
سریال یک خواستگاری کاری (Business Proposal)

سریال «یک خواستگاری کاری» که در سال جاری میلادی پخش شده بود، به لطف داستان عاشقانه و خنده‌دار خودش به یکی از برجسته‌ترین سریال‌های کمدی عاشقانه کره‌ای تبدیل شده است. این سریال داستان محقق غذا به نام شین هاری را دنبال می‌کند که در یک کمپانی مشغول به کار می‌شود و این در حالی است که به تازگی رئیس جدیدی به نام کانگ تائه مو برای این شرکت انتخاب می‌شود. این رئیس تازه نیز از شین هاری می‌خواهد تا با او ازدواج کند و همین نیز شروعی بر داستان جالب توجه بین این دو نفر است.

سریال نسل خورشید (Descendants of the Sun)

سریال نسل خورشید descendants of the sun
سریال نسل خورشید (Descendants of the Sun)

اگر از تماشای سریال «وینچنزو» لذت برده‌اید و می‌خواهید زمان بیشتری را با بازیگر سونگ جونگ کی سپری کنید و آثار او را مشاهده کنید، می‌تواند به سراغ سریال «نسل خورشید» بروید. این سریال داستان کاپیتان یو سی جین را دنبال می‌کند که عضو نیروهای ویژه کره است و عاشق جراحی به نام کانگ مو یون می‌شود. فصل دوم این سریال برای پخش در سال ۲۰۲۲ میلادی برنامه‌ریزی شده است.

سریال دهکده ساحلی چاچاچا (Hometown Cha-Cha-Cha)

سریال دهکده ساحلی چاچاچا hometown cha cha cha
سریال دهکده ساحلی چاچاچا (Hometown Cha-Cha-Cha)

سریال «دهکده ساحلی چاچاچا» داستان دندانپزشکی از سئول به نام یون با بازی شین مین آ (Shin Min-ah) را روایت می‌کند که به هنگام بازدید از روستای ساحلی گونجین کفش خودش را گم می‌کند. این کفش را نیز هونگ با بازی کیم سئون هو (Kim Seon-ho) پیدا می‌کند و همین نیز شروعی بر آشنایی این دو نفر است. در نهایت، این دندانپزشک به این روستای ساحلی نقل مکان می‌کند و هونگ نیز به او کمک می‌کند تا با این محیط تازه آشنا شود.

سریال کافه پرنسس (Coffee Prince)

سریال کافه پرنسس coffee prince
سریال کافه پرنسس (Coffee Prince)

سریال «کافه پرنسس» داستان فردی غیر مسئول را روایت می‌کند که وارث شرکتی گسترده است و یکی از زیر مجموعه‌های آن نیز قهوه‌خانه زنجیره‌ای محبوبی است. با این حال، او تصمیم می‌گیرد تا خودش را به مادربزرگ و همچنین نامزد سابقش اثبات کند و در همین راستا نیز یک قهوه‌خانه متروکه را می‌خرد و با استخدام چند نفر، آن را تحت عنوان کافه پرنسس راه‌اندازی می‌کند.

سریال پسران فراتر از گل‌ها (Boys Over Flowers)

سریال پسران فراتر از گل‌ها boys over flowers
سریال پسران فراتر از گل‌ها (Boys Over Flowers)

سریال «پسران فراتر از گل‌ها» اثری کلاسیک در ژانر درام و نوجوانانه به شمار می‌رود که داستان گروهی از دانش‌آموزان محبوب دبیرستان معتبر شینهوا را روایت می‌کند. این گروه که به نام F4 شناخته می‌شوند، به هر کسی که سد راهشان باشد، زور می‌گویند تا اینکه دختری از طبقه کارگر به این مدرسه می‌آید و جلوی آن‌ها می‌ایستد.

سریال زیبایی حقیقی (True Beauty)

سریال زیبایی حقیقی true beauty
سریال زیبایی حقیقی (True Beauty)

اگر از سریال‌های تینیجری و عاشقانه لذت می‌برید، پس بدون شک تماشای سریال «زیبایی حقیقی» می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این سریال داستان دانش‌آموزی را روایت می‌کند که سال‌ها به خاطر ظاهرش مورد آزار و اذیت دیگران قرار گرفته است. با این حال، او با یادگیری آرایشگری و گریم از یوتیوب، بسیار زیبا و محبوب می‌شود. حالا نیز او در یک مثلث عشقی بین فردی تازه و بهترین دوستش قرار گرفته است.

سریال پری وزنه‌برداری کیم بوک جو (Weightlifting Fairy Kim Bok-joo)

سریال پری وزنه‌برداری کیم بوک جو weightlifting fairy kim bok joo
سریال پری وزنه‌برداری کیم بوک جو (Weightlifting Fairy Kim Bok-joo)

سریال «پری وزنه‌برداری کیم بوک جو» یکی از دوست‌داشتنی و جالب‌ترین شخصیت‌های اصلی را در خودش جای داده است و داستان عاشقانه آن نیز بسیار دلنشین و شیرین احساس می‌شود. این سریال داستان دانشجویی وزنه‌بردار را روایت می‌کند که در حال تمرین برای المپیک است و در همان جا نیز با دختر شناگری آشنا می‌شود. آن‌ها در ابتدا رابطه دوستانه ساده‌ای با یکدیگر شروع می‌کنند اما در طی داستان عاشق یکدیگر می‌شوند و لحظات بسیار جالب و خنده‌داری را برای بیننده‌ها به ارمغان می‌آورند.

سریال زندگی خصوصی او (Her Private Life)

سریال زندگی خصوصی او her private life
سریال زندگی خصوصی او (Her Private Life)

سریال «زندگی خصوصی او» اثری جذاب و تماشایی با نقش‌آفرینی پارک مین یانگ (Park Min-young) در نقش اصلی است. او در این سریال نقش متصدی گالری‌ای هنری را بازی می‌کند که به طور مخفیانه یک صفحه هواداری برای الگوی خودش دارد.

او زندگی خودش را وقف کار و خانواده کرده و در همین حین نیز فعالیت‌های طرفداری خودش را مخفی نگه داشته است. با این حال، یک روز قرار است الگوی او به این گالری بیاید و همین نیز همه چیز را در زندگی او تغییر می‌دهد.

سریال تابستان دوست‌داشتنی ما (Our Beloved Summer)

سریال تابستان دوست‌داشتنی ما our beloved summer
سریال تابستان دوست‌داشتنی ما (Our Beloved Summer)

سریال «تابستان دوست‌داشتنی ما» داستان دو دانش‌آموز دبیرستانی را روایت می‌کند که در کنار یکدیگر در یک مستند حضور داشته‌اند. آن‌ها برای مدت پنج سال با یکدیگر دوست بودند اما در نهایت از یکدیگر جدا شدند و از آن زمان نیز حدود ۵ سال می‌گذرد. با این حال، حالا با محبوب شدن این مستند، طرفداران خواهان ساخت ادامه‌ای برای آن هستند و همین نیز باعث می‌شود تا بار دیگر این دو نفر در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

سریال ران آن (Run On)

سریال ران آن run on
سریال ران آن (Run On)

ایم سی وان (Im Si-Wan) در سریال «رآن آن» نقش یک دونده سرعت را بازی می‌کند که اکنون به مدیری ورزشی تبدیل و عاشق زنی با بازی شین سه کیونگ (Shin Se-Kyung) شده است. او بر این باور است که سرنوشت آن‌ها به یکدیگر گره خورده است.

سریال استارت آپ (Start-Up)

سریال استارت آپ start up
سریال استارت آپ (Start-Up)

سریال «استارت آپ» بر محوریت گروهی از افراد جوان است که مشتاق هستند تا کسب و کار خودشان را راه‌اندازی کنند. آن‌ها برای کار در شرکت سندباکس انتخاب می‌شوند و همین نیز جرقه‌ای بر رقابت میان آن‌ها برای تبدیل شدن به بهترین کارمند است. در این میان نیز داستان عاشقانه میان آن‌ها برای بیننده‌ها لحظات بسیار شیرینی را به ارمغان می‌آورد.

سریال آلارم عشق (Love Alarm)

سریال آلارم عشق love alarm
سریال آلارم عشق (Love Alarm)

داستان سریال «آلارم عشق» داستان دانش‌آموزی سخت‌کوش و درس‌خوان را دنبال می‌کند که دو پسر عاشقش می‌شوند، دو پسری که بهترین دوستان او هستند و همین نیز سرآغازی بر این داستان مثلث عشقی است و باید دید که کدام یک از آن‌ها سرانجام به عشق خود دست پیدا می‌کند.

سریال با وجود اینکه می‌دانم (Nevertheless)

سریال با وجود اینکه می‌دانم nevertheless
سریال با وجود اینکه می‌دانم (Nevertheless)

سریال‌های عاشقانه کره‌ای نسبت به سریال‌های غربی زمان بیشتری را صرف پرداختن به کاراکترها و احساسات آن‌ها نسبت به یکدیگر می‌کنند و همین نیز سبب شده تا این آثار و داستان عاشقانه آن‌ها برای بیننده‌ها دلنشین‌تر و جذاب‌تر باشد.

سریال «با وجود اینکه می‌دانم» نیز از جمله همین آثار است و داستان عاشقانه میان دو دانشجوی هنر را روایت می‌کند. عشق میان آن‌ها ممکن است طاقت‌فرسا باشد اما جذبه میان بازیگران اصلی سبب شده تا این سریال ارزش دیدن داشته باشد.

سریال نوازش قلبت (Touch Your Heart)

سریال نوازش قلبت touch your heart
سریال نوازش قلبت (Touch Your Heart)

سریال «نوازش قلبت» اثری دلنشین و جذاب است و اتفاقات آن در شرکت حقوقی رده بالایی رخ می‌دهد که در آن، یک زن به عنوان منشی وکیلی بداخلاق مشغول به کار است. دو بازیگر اصلی سریال جذبه بسیار خوبی با یکدیگر دارند و قبلا نیز تجربه همکاری با یکدیگر را در سریال گابلین (Goblin) داشته‌اند.

سریال‌های کره‌ای فانتزی

سریال‌های فانتزی و علمی تخیلی مختلفی در کره جنوبی ساخته شده‌اند که برخی از آن‌ها با عناصر مدرن و برخی دیگر نیز همراه با جنبه‌های تاریخی هستند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین سریال‌های کره‌ای فانتزی می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

سریال گابلین یا نگهبان: خدای تنها و بزرگ (Guardian: The Lonely and Great God)

سریال گابلین یا نگهبان خدای تنها و بزرگ guardian the lonely and great god
سریال گابلین یا نگهبان: خدای تنها و بزرگ (Guardian: The Lonely and Great God)

سریال «گابلین» توسط کیم یون سوک (Kim Eun-sook) نوشته شده و از جمله برترین سریال‌های تاریخ کره جنوبی به شمار می‌رود. این سریال فانتزی و عاشقانه در مورد یک گابلین یا جنی امروزی به نام گونگ یو است که برای پایان دادن به زندگی جاودانه و نفرین شده خودش باید با یک انسان ازدواج کند.

سریال هتل د لونا (Hotel de Luna)

سریال هتل دل لونا hotel de luna
سریال هتل د لونا (Hotel de Luna)

هتل د لونا پناهگاهی برای مردگان است و مکانی در میانه راه است که به ارواح کمک می‌کند تا به زندگی پس از مرگ بروند. همه ارواح پس از اتمام کارهای ناتمام خود در زندگی، از اینجا عبور می‌کنند اما در این میان، مالک هتل این گونه نیست.

او برای جبران گناهانش باید برای هزار سال مدیریت این هتل را برعهده داشته باشد. برای مدیریت این هتل نیز به کمک یک انسان نیاز است و فرد منتخب بعدی، کان چانگ سو است که متوجه می‌شود می‌تواند ارواح را ببیند. حالا این دو نفر باید با کمک یکدیگر، این هتل را سرپا نگه دارند.

سریال شکارچیان شگفت‌انگیز (The Uncanny Counter)

سریال شکارچیان شگفت‌انگیز the uncanny counter
سریال شکارچیان شگفت‌انگیز (The Uncanny Counter)

سریال «شکارچیان شگفت‌انگیز» اندکی شبیه به فیلم‌های شکارچیان ارواح (Ghostbusters) به نظر می‌رسد و داستان گروهی از افراد را دنبال می‌کند که توانایی‌های خاص دارند. این گروه پنج نفره به نام Counter شناخته می‌شوند و در طول روز در یک رستوران مشغول کار هستند ولی در طول شب، ارواح خبیثی که از زندگی پس از مرگ گریخته‌اند را شکار می‌کند.

سریال افسانه نه دم (Tale of the Nine Tailed)

سریال افسانه نه دم tale of the nine tailed
سریال افسانه نه دم (Tale of the Nine Tailed)

سریال «افسانه نُه دم» اثری از لی دونگ ووک (Lee Dong-wook) به شمار می‌رود که گاهی اوقات صحنه‌های دلهره‌آور و ترسناکی نیز در آن به چشم می‌خورند. داستان این سریال پیرامون روباهی افسانه‌ای به نام گومیهو و مستندسازی به نام نمی جیا است که در گذشته عاشق یکدیگر بوده‌اند. به دنبال مرگ مرموز پدر و مادر جیا، این دو باید به کمک یکدیگر برای حل این معماهای پیچیده تلاش کنند و بار دیگر عشق میانشان را بیابند.

سریال پادشاه: سلطنت ابدی (The King: Eternal Monarch)

سریال پادشاه سلطنت ابدی the king eternal monarch
سریال پادشاه: سلطنت ابدی (The King: Eternal Monarch)

از دنیاهای موازی گرفته تا سفر در زمان و تراژدی و عشق را می‌توان در سریال «پادشاه: سلطنت ابدی» مشاهده کرد. این سریال داستان لی گون با بازی یکی از مشهورترین بازیگران کره جنوبی یعنی لی مین هو (Lee Min-ho) را دنبال می‌کند که امپراتور کره است و بر کل کره حکمرانی می‌کند. در این جهان، کره هرگز به دو قسمت تقسیم نشده است.

در هر صورت، او وارد پورتالی درون جنگلی از بامبو می‌شود و به یک جهانی موازی سفر می‌کند، جهانی که همین دنیای امروزی ما است. او در اینجا عاشق کاراگاهی با بازی کیم گو یون (Kim Go-eun) می‌شود و این دو با یکدیگر همکاری می‌کنند تا این پورتال را قبل از اینکه خیلی دیر شود، ببندند.

سریال بار مرموز سانگاب (Mystic Pop-up Bar)

سریال بار مرموز سانگاب mystic pop up bar
سریال بار مرموز سانگاب (Mystic Pop-up Bar)

سریال «بار مرموز سانگاب» عناصری از ژانر درام،‌ فانتزی و رازآلود را در خودش جای داده و داستان آن نیز بر محوریت بار سانگاب است که تنها در شب و روی پشت بام یک ساختمان باز می‌شود. در اینجا غذاهای خوشمزه و مرموزی برای مشتریان سرو می‌شود، مشتریانی که انسان‌های زنده و همچنین مرده هستند.

سریال خاطرات الحمرا (Memories of the Alhambra)

سریال خاطرات الحمرا memories of the alhambra
سریال خاطرات الحمرا (Memories of the Alhambra)

هیون بین (Hyun Bin) و پارک شین هه (Park Shin-hye) نقش‌های اصلی سریال «خاطرات الحمرا» را بازی می‌کنند، سریالی که اتفاقات آن در کره جنوبی و اسپانیا جریان دارد. این سریال داستان فردی به نام جین وو را دنبال می‌کند که یک بازی را شروع می‌کند و متوجه می‌شود که این کار باعث مرگ دیگر افراد می‌شود. حالا او باید برای نجات جان خودش و دیگران، ماموریت‌های خطرناک این بازی را تکمیل کند.

سریال افسانه دریای آبی (Legend of the Blue Sea)

سریال افسانه دریای آبی legend of the blue sea
سریال افسانه دریای آبی (Legend of the Blue Sea)

سریال «افسانه دریای آبی» داستان رابطه عاشقانه میان فردی کلاهبردار و یک پری دریایی را روایت می‌کند که با یکدیگر آشنا و سپس عاشق می‌شوند. جون جی هیون (Jun Ji-hyun) در نقش پری دریایی و لی مین هو در نقش فرد کلاهبردار از بازیگران این سریال هستند.

سریال دابلیو (W)

سریال دابلیو w
سریال دابلیو (W)

سریال «دابلیو» داستان فردی به نام او یئون جو را دنبال می‌کند که دختر نویسنده مشهور مجموعه وبتون دابلیو است. یک روز او در محل کار پدر خودش، ناگهان به درون این کمیک کشیده می‌شود، آن هم درست روز قبل از آنکه آخرین فصل از این کمیک منتشر شود. حالا او درون این کمیک باید سعی کند تا شخصیت اصلی داستان را نجات بدهد چراکه پدرش می‌خواهد او را در بخش آخر داستان بکشد.

سریال تو از ستاره‌ها اومدی (My Love from the Star)

سریال تو از ستاره‌ها اومدی my love from the star
سریال تو از ستاره‌ها اومدی (My Love from the Star)

سریال «تو از ستاره‌ها اومدی» داستان بیگانه خوشتیپی را روایت می‌کند که حدود ۴۰۰ سال پیش به زمین آمده و برای قرن‌ها منتظر فرصتی برای بازگشت به خانه خودش بوده است. حالا او تنها سه ماه دیگر فرصت دارد و در همین حین نیز عاشق همسایه جدید خودش می‌شود.

سریال کیمیای روح (Alchemy of Souls)

سریال کیمیای روح alchemy of souls
سریال کیمیای روح (Alchemy of Souls)

اتفاقات سریال «کیمیای روح» در کشور خیالی داهو جریان دارد و داستان جادوگرانی را روایت می‌کند که به عنوان افراد نجیب و جنگجو در میان انسان‌های فانی زندگی می‌کنند. جنگجویی برجسته به نام ناک سو از طلسم ممنوعه‌ای استفاده می‌کند که به او اجازه تغییر بدنش را می‌دهد.

او حالا به درون بدن ضعیف فردی به نام مو دیوک پرش می‌کند و باید مدتی را صبر کند تا بتواند دوباره قدرت خودش را بدست بیاورد. از همین رو به عنوان خدمتکار فردی نجیب‌زاده شروع به کار می‌کند، نجیب‌زاده‌ای که برای قدرت جادویی خودش به کمک نیاز دارد.

سریال‌های کره‌ای ملودرام

توطئه‌های انتقام، دشمنی‌های خونی، حسادت‌های شدید و موقعیت‌های مرگ و زندگی همیشه داستان‌های ملودرام را به جلو حرکت می‌دهند و همین موارد نیز سبب شدند تا بیننده‌ها مدام به تماشای قسمت‌های بعدی این گونه سریال‌ها علاقه داشته باشند.

سریال پنت‌هاوس: جنگ در زندگی (The Penthouse: War in Life)

سریال پنت‌هاوس جنگ در زندگی the penthouse war in life
سریال پنت‌هاوس: جنگ در زندگی (The Penthouse: War in Life)

سریال «پنت‌هاوس» داستان سه خانواده ثروتمند را دنبال می‌کند که برای دست یافتن به قدرت در ساختمان ۱۰۰ طبقه و مجللی در شهر سئول به نام هرا پالاس با یکدیگر رقابت می‌کنند. در این سریال سه زن ثروتمند و جاه‌طلب سعی دارند تا هر طور که شده آسیب‌ها و رازهای خود را پنهان کنند و در همین راستا نیز دست به هر کاری می‌زنند. به دنبال مرگ مرموز یک دختر، آن‌ها تلاش دارند تا برای حفاظت از شهرت هرا پالاس، هویت و مکان مرگ این دختر را مخفی کنند.

سریال قلعه آسمان (SKY Castle)

سریال قلعه آسمان sky castle
سریال قلعه آسمان (SKY Castle)

سریال «قلعه آسمان» داستان چهار زن و خانواده‌هایشان را دنبال می‌کند که سعی دارند وضعیت خودشان در قشر مرفه جامعه کره جنوبی را حفظ کنند. در این میان نیز یک مادر سعی دارد تا هر طور که شده، دخترش را وارد دانشگاهی برجسته کند. همین نیز باعث شکل گیری داستانی عاشقانه، کمدی و جذاب می‌شود.

سریال مشکلی نیست که خوب نباشی (It’s Okay to Not Be Okay)

سریال مشکلی نیست که خوب نباشی it's Okay to Not Be Okay)
سریال مشکلی نیست که خوب نباشی (It’s Okay to Not Be Okay)

داستان سریال «مشکلی نیست که خوب نباشی» بر محوریت سرایدر یک تیمارستان است که همیشه سعی کرده از برادر خودش مراقبت کند، برادری که توهمی است و از کابوس‌های تکراری رنج می‌برد. روزی این سرایدر با یک نویسنده مشهور آشنا می‌شود و همین نیز سرآغازی بر داستان پیچیده زندگی این سه نفر است.

سریال عشق (ازدواج و طلاق) – Love (ft. Marriage and Divorce)

سریال عشق ازدواج و طلاق love ft marriage and divorce
سریال عشق (ازدواج و طلاق) – Love (ft. Marriage and Divorce)

سریال «عشق (ازدواج و طلاق)» داستان زندگی پر از فراز و نشیب سه زن متاهل را روایت می‌کند که در یک برنامه رادیویی با یکدیگر کار می‌کنند و در طی سه فصل خودش به زندگی دشوار هر کدام از این سه زوج می‌پردازد.

سریال وارثان (The Heirs)

سریال وارثان the heirs
سریال وارثان (The Heirs)

سریال «وارثان» داستان گروهی از دانش‌آموزان ثروتمند را روایت می‌کند که روزی مسئولیت کسب و کار خانوادگی‌شان را برعهده خواهند گرفت. در این سریال درام، به موضوعاتی در رابطه با به بلوغ رسیدن پرداخته می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به هویت، ثروت و رابطه اشاره کرد.

سریال سلام خداحافظ مامان (Hi, Bye Mama)

سریال سلام خداحافظ مامان hi bye mama
سریال سلام خداحافظ مامان (Hi, Bye Mama)

سریال «سلام خداحافظ مامان» داستان چا یو ری را دنبال می‎‌کند که پنج سال پیش از دنیا رفته و شوهر و بچه‌اش را پشت سر گذاشته است. او که اکنون یک روح است، تصمیم می‌گیرد تا به یک انسان زنده تبدیل شود و برای همین نیز پروژه‌ای طولانی مدت را شروع می‌کند. او سرانجام بار دیگر به دنیای زندگان باز می‌گردد اما متوجه می‌شود که شوهرش در این مدت بسیار تغییر کرده است.

سریال آقای من (My Mister)

سریال آقای من my mister
سریال آقای من (My Mister)

سریال «آقای من» داستان دو نفر را روایت می‌کند که با مشکلات مالی، اختلافات خانوادگی و تنهایی دست و پنجه نرم می‌کنند. این دو نفر با وجود اینکه تلاش دارند تا مشکلات خودشان را حل کنند، رابطه دوستانه بسیار شیرینی با یکدیگر شکل می‌دهند که مطمئنا برای بیننده‌ها جالب‌توجه و جذاب خواهد بود.

سریال مادر (Mother)

سریال مادر mother
سریال مادر (Mother)

سریال «مادر» داستان معلمی را روایت می‌کند که متوجه می‌شود یکی از دانش‌آموزانش توسط مادر و نامزدش مورد اذیت و آزار قرار گرفته و از همین رو، تصمیم می‌گیرد تا به همراه این دختر کوچک فرار کند. آن‌ها سعی دارند تا به ایسلند بروند اما در این راه با مشکلات و اتفاقات مختلفی مواجه می‌شوند.

سریال‌های کره‌ای تاریخی

سریال‌های تاریخی کره‌ای که به نام sageuk نیز شناخته می‌شوند، دوره‌های مختلفی از تاریخ این کشور را برای بیننده‌ها به نمایش می‌گذارند و داستان‎‌های آن‌ها نیز شامل عناصری عاشقانه، کمدی، سیاسی و حتی زامبی است.

سریال پادشاهی (Kingdom)

سریال kingdom
سریال پادشاهی (Kingdom)

حماسه‌های تاریخی و داستان‌های ترسناک زامبی همیشه در دنیای سریال‌های کره‌ای مورد توجه قرار دارند و سریال «پادشاهی» نیز این دو موضوع برجسته را با یکدیگر ترکیب کرده است. این سریال داستان ولیعهد را روایت می‌کند که پس از گسترش بیماری مرموزی در سطح کشور، سعی در پیدا کردن منبع و همچنین درمان آن دارد.

سریال شاهزاده صد روزه من (۱۰۰ Days My Prince)

سریال شاهزاده صد روزه من 100 days my prince
سریال شاهزاده صد روزه من (۱۰۰ Days My Prince)

سریال «شاهزاده صد روزه من» داستان شاهزاده‌ای به نام لی یول را روایت می‌کند که پس از کشف یک راز، جانش در خطر است و باید هر چه سریع‌تر از قصر فرار کند. پس از یک تصادف، او حافظه‌اش را از دست می‌دهد و حالا کسی که او را نجات داده، ادعا می‌کند که این شاهزاده با دخترش نامزد کرده است. این سریال داستان ۱۰۰ روز از داستان عاشقانه میان این دو نفر را به تصویر می‌کشد.

سریال پاچینکو (Pachinko)

سریال پاچینکو pachinko
سریال پاچینکو (Pachinko)

سریال «پاچینکو» توسط سو هیو (Soo Hugh) بر اساس رمانی از نویسنده آمریکایی کره‌ای به نام مین جین لی (Min Jin Lee) ساخته شده و داستان بسیار زیبا از زندگی چهار نسل از خانواده‌ای کره‌ای که ساکن ژاپن هستند را روایت می‌کند. یو جونگ یون (Yuh-jung Youn)، لی مینهو (Lee Minho) و کیم مین ها (Kim Min-ha) از جمله بازیگران برجسته این سریال سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس هستند.

سریال آقای آفتاب (Mr. Sunshine)

سریال آقای آفتاب mr sunshine
سریال آقای آفتاب (Mr. Sunshine)

اتفاقات سریال «آقای آفتاب» بر اساس رویدادهایی واقعی از اوایل قرن بیستم میلادی ساخته شده و داستان افسری از نیروی دریایی کره را روایت می‌کند که پس از اینکه سال‌ها پیش به صورت قاچاقی به آمریکا رفته، حالا به کشور خودش بازگشته است. او عاشق یک زن می‌شود و با وجود اختلاف طبقاتی بین آن‌ها و همچنین تغییرات و تحولات جاری در کشور، سعی دارد به عشق خود دست پیدا کند.

سریال سر آستین قرمز (The Red Sleeve)

سریال سر آستین قرمز the red sleeve
سریال سر آستین قرمز (The Red Sleeve)

این سریال عاشقانه و تاریخی بر اساس رمانی خیالی در مورد چهره‌های واقعی ساخته شده و روند آرام آن نیز در عین اینکه شما را دلگرم می‌کند، اشک شما را جاری خواهد کرد. این سریال داستان شاهزاده‌ای را روایت می‌کند که عاشق یکی از خانم‌های دربار خودش می‌شود ولی برای بدست آوردن موافقت و توجه وی باید تلاش بسیاری انجام بدهد.

سریال گو هه ریونگ مورخ تازه‌کار (Rookie Historian Goo Hae-Ryung)

سریال گو هه ریونگ مورخ تازه‌کار rookie historian goo hae ryung
سریال گو هه ریونگ مورخ تازه‌کار (Rookie Historian Goo Hae-Ryung)

سریال «گو هه ریونگ مورخ تازه‌کار» داستانی شبیه به رومئو و ژولیت دارد و روایتی عاشقانه میان یک مورخ قصر سلطنتی و یک شاهزاده تنها را برای مخاطبان به نمایش می‌گذارد. آن‌ها به همراه یکدیگر به سفری می‌روند تا هنجارهای اجتماعی را بشکنند و رازهای گذشته زندگی خود را آشکار نمایند.

سریال عشق در مهتاب (Love in the Moonlight)

سریال عشق در مهتاب love in the moonlight
سریال عشق در مهتاب (Love in the Moonlight)

سریال «عشق در مهتاب» داستان یک مشاور رابطه را روایت می‌کند که به دلایل امنیتی تحت عنوان مردی به نام سام نوم زندگی می‌کند. با این حال، او به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی خود، در قصر مشغول به کار می‌شود و همین نیز سرآغازی بر رابطه دوستی او با شاهزاده است. با این حال، پس از آشکار شدن هویت واقعی‌اش، او وارد بازی‌های سیاسی خطرناکی می‌شود که زندگی‌اش را به خطر می‌اندازد.


در این مطلب به معرفی بهترین سریال‌های کره جنوبی در ژانرهای مختلف پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: marieclaire

Amir RingoDARKSIRENSaeidfMaster bladeLone wolf𝐆𝐞𝐫𝐚𝐥𝐭محمدرضا نوروزیAli G_HShougo MakishimaV3S3MIR

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین سریال‌های کره‌ای | از Squid Game تا Kingdom - گیمفا
بهترین سریال‌های کره‌ای | از Squid Game تا Kingdom - گیمفا
بهترین سریال‌های کره‌ای | از Squid Game تا Kingdom - گیمفا
بهترین سریال‌های کره‌ای | از Squid Game تا Kingdom - گیمفا
بهترین سریال‌های کره‌ای | از Squid Game تا Kingdom - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین سریال‌های کره‌ای | از Squid Game تا Kingdom - گیمفا
بهترین سریال‌های کره‌ای | از Squid Game تا Kingdom - گیمفا