معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا
معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا
معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا
معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا

معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا

ایلیا عسگری
۱۰:۰۰ ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا

انیمه سریالی Hellsing Ultimate یکی از جذاب‌ترین و حماسی‌ترین ساخته‌های این مدیوم می‌باشد که تک تک لحظات آن شما را هیجان‌زده خواهد کرد.

برخی از افرادی که تاکنون تجربه تماشای آثار انیمه‌ای را نداشته‌اند، به قضاوت درباره این مدیوم پرداخته و ساخته‌های این مدیوم را کودکانه و فاقد مسائل جدی و بزرگسالانه می‌پندارند. با این حال کوتا هیرانو (Kouta Hirano) در سال ۱۹۹۷ دست به خلق مانگایی تحت عنوان Hellsing زد که داستان و شخصیت‌هایی را پدید آورده که می‌تواند تمامی قضاوت‌های نابجای این مدیوم را در هم بکشند.

این مانگا که انتشار آن تا سال ۲۰۰۸ به طول انجامیده است، با الهام از داستان‌های خون‌آشامی و شخصیت دراکولا روایتی تاثیرگذار، حماسی و منحصر به فرد را از این ژانر پدید آورده است. خون‌آشام‌ها همیشه جزو یکی از المان‌های محبوب هر شاخه از سرگرمی بوده‌اند که آثار متفاوتی حول محورشان ساخته شده است. این محبوبیت باعث شد تا انیمه‌ای ۱۳ قسمتی بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ حول محور Hellsing ساخته شود.

این انیمه در اقتباس تمام و کمال از ساخته کوتا هیرانو چندان موفق نبود، اما همچنان از ویژگی‌های مثبتی برخودار بود و از طرفداران خاص خودش بهره می‌برد. با این حال در سال ۲۰۰۶ این مجموعه مورد بازنگری قرار گرفت و مجموعه‌ای جدید و ۱۰ قسمتی تحت عنوان Hellsing Ultimate ساخته شد که نه تنها اقتباسی کامل و وفادارانه از داستان کوتا هیرانو را رقم زده‌ بود، بلکه پدید آورنده صحنه‌هایی بسیار با کیفیت و منحصر به فردی بود که شگفتی طرفداران این مانگا را به همراه داشت.

با توجه به محبوبیت Hellsing Ultimate و جذابیت‌های این انیمه تصمیم گرفتیم تا به معرفی کامل آن پرداخته و شما را برای تماشای این شاهکار تکرار نشدنی ترغیب نماییم.

معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا

قطعاً با شخصیت دراکولا آشنایی دارید؛ خون‌آشامی باستانی و بسیار قدرتمند که در داستان‌های گوناگونی به تصویر کشیده شده است. در انیمه Hellsing Ultimate شاهد حضور دراکو هستیم که تحت عنوان آلوکارد شناخته می‌شود. او به عنوان نخستین خون‌آشام به وجود آمده در تاریخ جهان شناخته می‌شود که صدها سال پیش طی نبردی هولناک با ون هلسینگ شکست خورد و به خوابی ابدی فرو رفت. با این حال او در لحظات پایانی خود قسم خورده بود که از خانواده خود در صورت نیاز محافطت خواهد کرد.

بعدها که دنیا در خطر حمله این موجودات شبگرد قرار می‌گیرد، سازمانی تحت عنوان هلسینگ به وجود می‌آید که وظیفه‌اش مبارزه با خون‌آشام‌ها می‌باشد. سازمانی مخفی که به ملکه انگلستان خدمت کرده و تحت نظر فردی از خاندان هلسینگ کنترل می‌شود. با این حال پس از مرگ وی، بین دخترش اینتگرا و برادرش برای کنترل این سازمان یک درگیری رخ می‌دهد که اینتگرا برای نجات جان خود دست به دامن آلوکارد شده و او را از خوابی ابدی بیدار می‌کند.

معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا

بیدار شدن آلوکارد منجر می‌شود تا اینتگرا به ریاست سازمان هلسینگ دست یافته و این دو با همکاری یکدیگر به نابودی خون‌آشام‌ها در سراسر جهان مشغول می‌شوند. با این حال آن‌ها تنها نبوده و در رقابت با کشیش‌های پروتست قرار می‌گیرند. رقابت آن‌ها پس از پیدا شدن سر و کله یک سازمان مخفی نازی‌ها وارد نبردی هولناک در شهر لندن می‌شود که منجر به کشته شدن میلیون‌ها انسان بی‌گناه می‌شود.

داستان این انیمه علی‌رغم برخوداری از وقایعی حماسی و تاثیرگذار، اما درون‌مایه‌ای کاملاً فلسفی و منحصر به فرد دارد. موضوع نبرد بین خیر و شر بارها در مدیوم‌های مختلف به کار رفته و شاهد داستان‌های به یاد ماندنی‌ای از این مبحث بوده‌ایم. با این حال Hellsing Ultimate نگاهی متفاوت به این موضوع داشته و با قرار دادن شخص دراکولا در جبهه‌ای متفاوت، گذشته او و وقایعی که با بی‌رحمی رقم زده باعث می‌شود تا دونگانگی عجیب ولی جذابی را در شخصیتش شاهد باشیم که می‌تواند احساسات مخاطب را جریحه‌دار نماید.

معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا

یکی از ارکان مهم هر انیمه‌ای، شخصیت‌های آن می‌باشند. مخصوصاً انیمه‌ای که از لحنی جدی و بسیار تاریک برخودار باشد. Hellsing Ultimate را می‌توان به عنوان مثالی بی‌نقص از محصولی خطاب کرد که در کنار داستان حماسی خود از شخصیت‌هایی جذاب و به یاد ماندنی نیز بهره می‌برد.

شخصیت اصلی این انیمه آلوکارد نام دارد. نخستین خون‌آشام تاریخ بشریت که از قدرتی بی حد و اندازه بهره برده و عملاً هیچ موجود زنده و غیر زنده‌ای نمی‌تواند تهدیدی برای وی ایجاد کند. با این وجود آلوکارد احترام ویژهای برای اینتگرا قائل بوده و گوش به فرمان دستورات وی می‌باشد. او حتی حاضر است تا تمام قدرت‌های خود را در ازای نجات جان اینتگرا فدا نماید. رویارویی‌های آلوکارد با باقی شخصیت‌های Hellsing Ultimate رقم‌زننده برخی از جذاب‌ترین نبردها در تاریخ انیمه می‌باشد.

معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا

در کنار آلوکارد شاهد حضور اینتگرا هستیم که به عنوان رئیس سازمان هلسینگ شناخته شده و بسیار وطن‌پرست و نترس می‌باشد. او علی‌رغم این که یک انسان عادی است اما در مواجه با خون‌آشام‌ها هیچ ترسی نداشته و با تمام قوا با آن‌ها مبارزه می‌کند. در کنار او شاهد حضور مامور پلیسی به نام سراس ویکتوریا هستیم که در همان قسمت نخست با آلوکارد و اینتگرا روبرو شده و وارد جریان بزرگی می‌شود که حتی تصورش را هم نمی‌کرده است.

الکساندر اندرسون به عنوان یکی از کشیش‌های قدرتمند پروتست انگلستان شناخته می‌شود که برای نابودی خون‌آشام‌ها حتی حاضر است که سازمان هلیسنگ را نیز زیر پاهایش خرد کند. خداپرستی او باعث شده تا چشمانش در برابر برخی از حقایق بسته شده و تصمیمات عجیب و غریبی بگیرد. رویارویی‌های او با آلوکارد رقم‌زننده صحنه‌های بسیاری جذابی شده است.

معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا

رهبر گروه میلنیوم به عنوان شخصیت شرور اصلی انیمه Hellsing Ultimate محسوب می‌شود که جزو باقی‌مانده‌های ارتش نازی بوده و تنها هدفش انتقام و نابودی جهان می‌باشد. هیولایی وحشتناک که را برای رسیدن به خواسته‌های خود هیچ ارزشی برای اطرافیانش قائل نبوده و دست به کشتار میلیون‌ها انسان می‌زند.

در کنار اسامی گفته شده که به عنوان شخصیت‌های اصلی این انیمه محسوب می‌شوند، به مرور شاهد حضور شخصیت‌های فرعی گوناگونی خواهیم بود که هر یک در خدمت داستان بوده و از روایتی منحصر به فرد و جذاب برخوردار می‌باشند. شخصیت‌هایی که هر یک جایگاهی مهم در نبرد خیر و شر داشته و با سرگذشت خود می‌توانند ذهن مخاطب را به چالش بکشند. شخصیت‌های فرعی Hellsing Ultimate نقشی مهم در داستان اصلی داشته و به هیچ عنوان حضورشان مخاطب را خسته و کلافه نخواهد کرد.

معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا

در بحث جلوه‌های تصویری نیز به سبب آن که Hellsing Ultimate یک محصول بازنگری شده نسبت به مانگای هلسینگ محسوب می‌شود، از جلوه‌های تصویری بسیار با کیفیت و چشم‌نوازی برخودار می‌باشد که تفاوتی چشم‌گیر با محصول سال ۲۰۰۱ دارد.

طراحی شخصیت‌ها و حالات رفتاری آن‌ها به زیبایی تمام طراحی شده که گل سرسبد آن‌ها شخصیت آلوکارد می‌باشد. هر زمانی که او در صحنه حضور دارد، زیبایی خاصی برای مخاطب به تصویر کشیده می‌شود. صحنه‌های مبارزه و درگیری‌ها نیز به زیبایی ساخته شده و باعث خلق سکانس‌هایی فراموش نشدنی و حماسی می‌باشد. تنها کافی است تا سکانس‌های مبارزه در شهر لندن را تماشا کرده و شیفته صحنه‌های زیبای آن شوید.

معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا

در پایان باید گفت که Hellsing Ultimate ثابت می‌کند که مدیوم انیمه شامل آثاری است که نه تنها می‌توان به آن‌ها از دید سرگرمی نگاه کرد، بلکه شامل مفاهیمی عمیق و فکر شده می‌باشند که می‌توانند ذهن مخاطبین خود را به چالش بکشند. مفاهیمی همچون آزادی، انتقام، مرگ، زندگی و نیکی و پلیدی که باعث شده تا انیمه Hellsing Ultimate از ارزش بالایی برخودار باشد. قطعاً تماشای این انیمه ۱۰ قسمتی لحظاتی را برای شما رقم خواهد زد که تا ابد آن‌ها را فراموش نکرده و با تک تک دقایق آن زندگی خواهید کرد.

با این حال به ۲ نکته باید توجه داشته باشید. نخست آن که برای لذت بردن از Hellsing Ultimate هیچ نیازی به تماشای انیمه سال ۲۰۰۱ نخواهید داشت و این ساخته سال ۲۰۰۶ بهترین تجربه ممکن را برای شما به ارمغان می‌آورد. نکته دوم نیز به یاد داشته باشید که انیمه ۳ قسمتی و بسیار کوتاه تحت عنوان Hellsing: The Dawn ساخته شده که به دوران پیش از ریاست اینتگرا بر سازمان هلیسنگ پرداخته و به نوعی پیش درآمد Hellsing Ultimate محسوب می‌شود. پس از تماشای انیمه اصلی می‌توانید به مشاهده این مجموعه ۳ قسمتی کوتاه بپردازید.


اگر که از بینندگان Hellsing Ultimate محسوب می‌شوید، نظر خود را درباره کیفیت این انیمه و تجربه‌ای که برای شما به ارمغان آورده است را با ما درمیان بگذارید.

Johnny joestarراستین کولهBehzad zargaryh_mohamad_o_oSj17𝐆𝐞𝐫𝐚𝐥𝐭Lonesome guyLone wolfalucardAminTSL

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا
معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا
معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا
معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا
معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • squall گفت:

    نماینده ژانر گور ودارک در کنار برزرک

    Johnny joestarراستین کولهباستیانDeleted account🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴alucard
  • HDMI_DEU گفت:

    شدیدا این انیمه رو پیشنهاد میکنم.

    Johnny joestarراستین کولهSj17🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴alucardباستیان
  • غبطه میخورم به حال کسی که میخواد اولین بار این انیمه رو ببینه 🥲
    لذت واقعیه تماشای یک انیمه ی با کیفیت

    راستین کولهesmaaielباستیانAlireza1111
  • با وجود اینکه انیمه جالبی هست و نمی تونم منکر کیفیت خوبش بشم …ولی خداوکیلی چخبر شونه این ژاپنی ها …در هر انیمه معروفشون همه مربوط به کشور انگلیس و خاندان پادشاهی این کشور هست و بار ها نشون می دن اگه اینا نباشن کسی کاری از دستش بر نمیاد و اینا منجی بشریتن ….اون از کد گیاس ..اینم از این …..ادم احساس می کنه این انیمه ها رو سفارشی می سازن .نه تنها ملت خودشون رو در انیمه ها تحقیر می کنن ..بلکه از کشور های غربی هم شمایل منجی گونه و برتر در ذهن مخاطب نشون میدن…..جالبی قضیه اینکه ژاپن حداقل دو برابر کشور های غربی تاریخ تمدن داره

    O2esmaaiel.Alireza1111
    • esmaaiel گفت:

      عزیزکم. خود تحقیری ایی در کار نیست. شما اگه یکم تاریخ رو مطالعه کنی میفهمی.
      ژاپن در چند دوره مورد تجاوز و اشغال کشورهای غربی بوده. مثلا در دوره ادو (سال ۱۶۰۳ تا ۱۸۶۸ میلادی) تلاش استبداد نظامی توکوگاوا برای حفظ سامانه فرسوده سیاسی این کشور با شکست مواجه شد و با ورود کشتی‌های جنگی آمریکا به فرماندهی ناخدا متیو پری به خلیج توکیو در سال ۱۸۵۳ میلادی، عصر فئودالی ژاپن و دوران سامورایی ها به پایان رسید. یا بعداز شکست در جنگ جهانی دوم کشور ژاپن به مدت هفت سال به اشغال آمریکا در اومد.
      انیمه ایی مثل کدگیاس هم دقیقاً الهام گرفته از اون دوران های سخت و دشوار بر ژاپن و ملّتش هست.

      • عزیز دل من خودم تاریخ ژاپن رو بلدم ..به حرفات هم اینو اضافه کنم ..تا پیش از ورود ناو امریکایی به ژاپن ..تا ۲۰۰ سال کسی حق رابطه خارجی نداشته ..در طول تاریخ ژاپن بار ها غربی ها بلا سر ژاپنی ها اورد مثلا ناموس ژاپنی ها رو پرتغالی ها می بردن کشورشون .و یا بعد جنگ جهانی بیشتر زن های ژاپنی رو دادن به سربازی های امریکا ……….کلی بگم زیر استبداد بودن …ولی هیچکدوم دلیل نمیشه یه انیمه عین کدگیاس بیاد رسما به ملت ژاپن توهین کنه و بعد یه عنگلیسی بیاد منجی ژاپن بشه ..تو برو اثار ضد استبداد جهان رو ببین هیچ کدوم شبیه این اثار نیستن ..که حتی توش خود ملت ستم دیده هم توهین کنن ..و ملت دشمن رو تا حد منجی ببرن بالا ….خودت یکم فک کن فقط الهام از روزگاران سخت نیست یه دلیلی پشت ساخت این اثار هست {شاید هم حماقت خودشونه که شک دارم }

  • Lone wolf گفت:

    واقعا خداست این انیمه
    تنها ایرادی که میشه بهش گرفت کمدی نه چندان جالبشه که اونم خیلی زیاد نیست

    باستیان
  • Visari گفت:

    شاهکاره ولی یک ایراد بزرگ به اسم شخصیت سراس داره که فوق العاده نچسب و کرینج هست و هر فقط میادش انیمه از حالت جدی در میاد و مسخره بازی میشه
    شخصیتش فقط دو تا قسمت آخر یکم هویت و عمق پیدا میکنه

    شخصیت الکساندر اندرسون هم بینظیره واقعا عاشقشم

    راستین کولهباستیانLone wolf
  • omid گفت:

    یه نکته ای که تو انیمه واسم جالب بود این بود که دراکولا برعکس کلمش میشه الوکارد که به نظرم به خاطر اینه که علیه بقیه دراکولا ها فعالیت میکنه

معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا
معرفی انیمه Hellsing Ultimate | رستگاری دراکولا