نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ
نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ
نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ
نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ

نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده در طول تاریخ

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ

پرفروش‌ترین مانگاهای نوشته شده در طول تاریخ را آثاری در ژانرهای مختلف پوشش داده‌اند که هر یک از آن‌ها میلیون‌ها طرفداران در سراسر جهان دارند.

مانگا به کمیک یا رمان‌های گرافیکی گفته می‌شود که برای نخستین‌بار از کشور ژاپن سر برآورد که در ادامه کشورهای شرقی و سپس تمام جهان را شیفته خود نمود. مانگاهایی که در ۵ دسته شونن، سینن، شوجو، جوسی و کودومو دسته‌بندی شده و هر یک از آن‌ها شامل هزاران داستان و روایت مختلف می‌باشد که طرفداران بسیاری را در سراسر جهان به خود جذب کرده است.

این مانگاها که برای صدها سال به شیوه‌های گوناگون در دسترس مردم قرار گرفتنه‌اند، به مرور توسعه یافته و رنگ و بوی جدیدتر و متفاوتی به خود گرفتند. مسئله‌ای که در ۷۰ سال گذشته جلوه‌ای تازه‌ای به خود گرفت و مسبب خلق آثاری شد که فروشی باورنکردنی را رقم زده‌اند.

همین‌گونه که هر روزه بر تعداد طرفداران و خوانندگان مانگا افزوده می‌شود، میزان قابل توجهی از فروش در این بین رد و بدل می‌گردد که سودهای باورنکردنی را برای سازندگان به ارمغان آورده است. به همین دلیل نیز در این مقاله بر آن داشتیم تا ۱۰ مانگای پرفروش تمام تاریخ را برای شماله معرفی کرده و میزان دقیق فروش آن‌ها را به شما اطلاع دهیم؛ پس با ما در ادامه همراه باشید.

مانگای Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba

نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ
  • خالق: کویوهارو گوتوگه
  • میزان فروش: ۱۵۰ میلیون نسخه

کویوهارو گوتوگه (Koyoharu Gotouge) در سال ۲۰۱۶ دست به خلق مجموعه مانگایی تحت عنوان Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba زد که نبرد بین خیر و شر را به شیوه‌ای جدید برای مخاطبین به تصویر کشید.

این مجموعه داستان که یکی از جدیدترین محصولات تاریخ مدیوم مانگا محسوب می‌شود، علی‌رغم تاکنون تنها ۲۳ جلد از اتفاقات آن به چاپ رسیده است، اما در طی مدت زمانی بسیار کوتاه بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه فروش را به ثبت رسانده است. این میزان از استقبال باعث شد تا به سرعت ساخت انیمه سریالی آن آغاز گردیده تا به محبوبیت این فرنچایز افزوده شود. شاید جالب باشد تا بدانید که پروژه سینمایی Demon Slayer به عنوان پرفروش‌ترین انیمه تمام دوران شناخته می‌شود که رکوردی شگفت‌انگیز را بر جای گذاشته و نشان می‌دهد که این مجموعه از چه محبوبیت بزرگ و بی‌سابقه‌ای برخودار می‌باشد.

مانگای KochiKame: Tokyo Beat Cops

نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ
  • خالق: اوسامو آکیموتو
  • میزان فروش: ۱۵۶.۵ میلیون نسخه

مانگای KochiKame: Tokyo Beat Cops نام مجموعه داستانی کمدی نوشته اوسامو آکیموتو (Osamu Akimoto) می‌باشد که نخستین نسخه آن در سال ۱۹۷۶ به چاپ رسید و تا ۴۰ سال میزبان روایت داستان‌های جدید بوده است.

اوسامو آکیموتو در طول این ۴۰ سال بیش از ۲۰۰ جلد از این مانگا را به چاپ رساند که فروشی بالغ بر ۱۵۶.۵ میلیون نسخه را به ثبت رسانده است. این مانگای کمدی و جذاب سبب خلق یک انیمه سریالی، یک برنامه تلویزیونی زنده، ۲ فیلم لایو اکشن و ۳ انیمیشن سینمایی بوده که میزان محبوبیت و عظمت این فرنچایز را ثابت می‌کند. محبوبیت KochiKame: Tokyo Beat Cops باعث شد تا نویسندگان زیادی برای خلق آثار خود از المان‌های این مجموعه مخصوصاً سبک کمدی آن الهام گرفته و محصولات متنوع و جذابی را رقم بزنند.

مانگای Slam Dunk

نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ
  • خالق: تاکهیکو اینوئه
  • میزان فروش: ۱۷۰ میلیون نسخه

تاکهیکو اینوئه (Takehiko Inoue) در سال ۱۹۹۰ با الهام از ورزش بسکتبال دست به خلق مانگایی تحت عنوان Slam Dunk زد که تا سال ۱۹۹۶ داستان‌های آن ادامه داشت و در مجموعه ۳۱ جلد از آن به چاپ رسید.

این مجموعه که در حال حاضر به عنوان یکی از محبوبترین و شناخته شده‌ترین مانگاهای ورزشی تمام طول تاریخ شناخته می‌شود، تاکنون موفق شده تا ۱۷۰ میلیون نسخه مانگا را به فروش برساند. موفقیت این مانگا باعث شده تا شاهد ساخت یک انیمه سریالی، ۴ انیمیشن سینمایی و چندین و چند بازی ویدیویی مختلف باشیم که حمایت طرفدارنش را به دنبال داشته است. جالب است تا بدانید که سبک روایت وقایع این مانگا و نوع به تصویر کشیدن بازی‌های بستکبال توسط آن، باعث شده تا انجمن رسمی بسکتبال کشور ژاپن خواندن این مانگا را به جوانان اللخصوص بازیکنان این ورزش پرطرفدار توصیه نماید.

مانگای Black Jack

نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ
  • خالق: اوسامو تزوکا
  • میزان فروش: ۱۷۶ میلیون نسخه

اوسامو تزوکا (Osamu Tezuka) در سال ۱۹۷۳ دست به خلق مانگایی تحت عنوان Black Jack زده است که مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه با طراحی‌های جداگانه و مستقل می‌باشد.

این مجموعه که تنها به مدت ۱۰ سال به چاپ رسیده است، فروش شگفت‌انگیز ۱۷۶ میلیون نسخه را به ثبت رسانده که نسبت به رقبا و مدت زمان چاپی که تجربه کرده، اتفاقی تاریخی را رقم زده است. این مجموعه حول محور جراح بدون مجوز باهوش ولی مردمی می‌باشد که با وقایع جذاب خود طرفداران بی‌شماری را در سراسر جهان پیدا کرده و مسبب خلق مجموعه انیمه‌ سریالی و یک انیمه سینمایی در طی سال‌های مختلف شده است.

مانگای Doraemon

نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ
  • خالق: فوجیکو فوجیو
  • میزان فروش: ۲۵۰ میلیون نسخه

مانگای Doraemon خلق شده توسط فوجیکو فوجیو (Fujiko Fujio) یکی از منحصر به فردترین عناوین این مقاله محسوب می‌شود؛ زیرا با وجود این که مختص به رده سنی کودکان خلق شده است، اما تاثیری شگرف بر فرهنگ مردم ژاپن گذاشته است.

این مجموعه که یکی از نمادین‌ترین رخدادهای تاریخ کشور ژاپن محسوب می‌شود، بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۶ به چاپ رسیده و ۲۵۰ میلیون نسخه را به فروش رسانده است. Doraemon برنده جوایز متعددی در سراسر جهان شده و محبوبیت آن باعث گشته تا در کنار ساخت دو انیمه سریالی، ۴۰ فیلم بلند و کوتاه و آثار مختلفی در انواع و اقسام رسانه‌ها از آن ساخته بشود. این موفقیت ثابت می‌کند که مانگا هیچ محدودیت سنی نداشته و حتی اثری که برای قشر کودکان ساخته شده است نیز می‌تواند یک شگفتی تاریخی را رقم بزند و از محبوبیتی بی‌سابقه برخودار باشد.

مانگای Detective Conan

نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ
  • خالق: گوشو آئویاما
  • میزان فروش: ۲۵۰ میلیون نسخه

گوشو آئویاما (Gosho Aoyama) در سال ۱۹۹۴ نگارش مانگای شونن Detective Conan را آغاز نمود و با استفاده از المان‌های کارآگاهی، وقایعی جذاب و تماشایی را برای خوانندگان پدید آورد.

این مجموعه که به سبب حقوق کپی‌رایت در آمریکا تحت عنوان Case Closed شناخته می‌شود، در ۹۹ جلد تهیه شده و تاکنون میزان ۲۵۰ میلیون نسخه را به فروش رسانده است. فروشی سرسام‌آور برای چنین سبکی منجر به ساخت انواع و اقسام محصولات در مدیوم‌های مختلف شده و طرفدارنش را به میزان زیادی افزایش داده است.

مانگای Naruto

نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ
  • خالق: ماساشی کیشیموتو
  • میزان فروش: ۲۵۰ میلیون نسخه

در سال ۱۹۹۹ ماساشی کیشیموتو (Masashi Kishimoto) دست به خلق یکی از شگفتی‌سازترین نام‌ها در تاریخ مانگا و انیمه تحت عنوان Naruto زد که هر کسی با هر سنی حداقل یک‌بار نام آن را شنیده است.

این مانگا که به مدت ۱۵ سال تا ۲۰۱۴ داستان‌های آن به نگارش درآمده است، تاکنون موفق شده تا ۲۵۰ میلیون نسخه فروش داشته و رقمی باورنکردنی را بر جای بگذارد که با توجه به بازه زمانی نام برده شده، استقبال صورت گرفته از آن یک شگفتی محسوب می‌شود. نام Naruto به چنان محبوبیتی در نزد مردم دست یافته که شاهد ساخت ده‌ها بازی ویدیویی، انیمیشن سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی مختلف بوده است؛ با این حال شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین محصول ساخته شده از ناروتو، انیمه سریالی آن می‌باشد که جزو یکی از مشهورترین و پربیننده‌ترین نام‌های تاریخ انیمه یاد می‌شود.

مانگای Golgo 13

نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ
  • خالق: تاکائو سایتو
  • میزان فروش: ۳۰۰ میلیون نسخه

نام Golgo 13 برای خوانندگان مانگا از اهمیت ویژه‌ای برخودار می‌باشد؛ زیرا در سال ۱۹۶۸ توسط تاکائو سایتو (Takao Saito) این مجموعه آغاز به کار کرده است و علی‌رغم مرگ نویسنده‌اش در سن ۸۴ سالگی و در سال ۲۰۲۱، اما این مجموعه همچنان در مجله بیگ کمیک مورد نگارش قرار گرفته و داستان‌های آن به چاپ می‌رسد.

طولانی‌ترین مانگا نوشته شده در تمام طول تاریخ که از عنوان بیشترین تعداد جلد در سال ۲۰۲۱ برخودار می‌باشد، موفق شده تا تاکنون به فروش بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه دست پیدا کرده و به نامی جاودانه در تاریخ مانگا بدل گردد. این مانگای سراسر اکشن و پر زد و خورد، هیچ داستان واحدی نداشته و از طرح‌های گوناگون و متفاوتی بهره می‌برد که در تمام نسخه‌های به چاپ رسیده، وقایع هیجان‌انگیز مختلفی را رقم زده است. در کنار ساخت یک انیمه سریالی از Golgo 13، شاهد ساخت انواع و اقسام پروژه‌های سینمایی و بازی‌های ویدویی مختلف بوده‌ایم که به همین سبب نیز از طرفداران بی‌شماری در سراسر جهان برخودار می‌باشد.

مانگای Dragon Ball

نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ
  • خالق: آکیرا توریاما
  • میزان فروش: ۳۰۰ میلیون نسخه

مانگای شناخته شده و باسابقه Dragon Ball که در سال ۱۹۸۴ توسط آکیرا توریاما (Akira Toriyama) نگارش شده است، تا سال ۱۹۹۵ خلق داستان‌های جدید برای آن ادامه داشته و بیش از ۴۲ جلد از این مجموعه منتشر شده است.

این مانگای محبوب ژانر شونن موفق شده تا به فروشی بالغ بر بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه دست پیدا کرده و از محبوبیتی بی‌سابقه برخوردار باشد که جزوی از فرهنگ کشور ژاپن به حساب می‌آید. محبوبیت و عظمت نام Dragon Ball باعث شده تا نه تنها مانگاهای بسیاری با الهام از شخصیت‌ها و رخدادهای آن مورد نگارش قرار بگیرند، بلکه محصولات متنوعی نیز حول محورش ساخته گردد. با وجود این که انیمه اصلی این مجموعه سال‌ها پیش یافته است، اما شاهد ساخت انیمه‌های سریالی، انیمه‌های سینمایی، فیلم سینمایی و بازی‌های ویدیویی بسیاری بوده‌ایم که همچنان ادامه داشته و در سمت مقابل نیز طرفدارنش به هیچ عنوان دست از حمایت از آن برنداشته‌اند.

مانگای One Piece

نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ
  • خالق: ائیچیرو اودا
  • میزان فروش: ۵۱۶.۶ میلیون نسخه

مانگای One Piece نوشته شده توسط ائیچیرو اودا (Eiichiro Oda) علی‌رغم این که نسبت به باقی همتایان بسیار جدیدتر محسوب می‌شود، اما رکوردهای عجیب و غریبی را از خود بر جای گذاشته که می‌تواند هر کسی را شگفت‌زده نماید.

این مانگا نخستین‌بار در سال ۱۹۹۷ مورد نگارش قرار گرفت و خلق داستان‌های آن تاکنون ادامه داشته است. نویسنده One Piece همچنین اذعان داشته که تا سال ۲۰۲۵ همچنان شاهد خلق اتفاقات جدید از این فرنچایز خواهیم بود. با این حال تا به امروز شاهد فروشی بالغ بر ۵۱۶.۶ میلیون نسخه از این مانگا بوده‌ایم که با اختلافی شدید به عنوان پرفروش‌ترین مانگای تمام تاریخ شناخته می‌شود. One Piece در دنیای انیمه نیز شگفتی‌ساز بوده و با ۱۰۴۱ قسمت، به عنوان طولانی‌ترین انیمه سریالی تمام تاریخ نیز شناخته می‌شود. موفقیت‌های این فرنچایز در پروژه‌های سینمایی و بازی‌های ویدیویی مختلفی جریان داشته و قطعاً تا سال ۲۰۲۵ شاهد ثبت رکوردهای بیشتری از One Piece خواهیم بود.


با توجه به مانگاهای نام برده شده در این مقاله، شما کدام یک از آن‌ها را مطالعه کرده‌اید؟ مانگای مورد شما چه نام دارد و از چه ژانری برخوردار می‌باشد؟ آیا اقتباس‌های صورت گرفته از این مانگاها در دنیای انیمه از کیفیت کافی برخودار می‌باشند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

راستین کولهsnowgirlLonesome guyUNCLE ARTHUR????Temorمحمدامین حیدری77Spider-ManPorfosorchibikenpachiپسر همسایهm.rezaیوهانگیمر غمگینO2

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ
نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ
نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ
نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ
نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی به پرفروش‌ترین مانگاهای خلق شده طول تاریخ