ویدیو: فلسفه طراحی مبارزات سری بازی‌های بتمن

2 آذر 1401 - 14:08

در قسمت جدید از سری ویدیوهای فلسفه طراحی، سراغ سه‌گانۀ محبوب بتمن یعنی فرنچایز Arkham رفته‌ایم تا ببینیم چه رویکردی تیم راکستدی را به این سطح از موفقیت رساند.

بدون هیچ شکی، بتمن یکی از ابرقهرمانان نمادین جهان کامیک بوک‌ها، فیلم‌های سینمایی و حتی بازی‌های ویدیویی است. در طول دو دهۀ اخیر، عناوین متعددی سعی در بخشیدن جلوه‌ای واقعی و قابل درک به این شخصیت داشته‌اند؛ اما متاسفانه به جز سری بازی‌های Arkham، هیچ‌یک آن‌طور که باید و شاید نتوانستند عنوانی درخور شهرت و ابهت این ابرقهرمان ارائه کنند. نقطۀ قوت سری بازی‌های Arkham، سیستم مبارزات بود؛ سیستمی که گیمر را به شدت درگیر خود می‌کرد و بسیار روان بود. اما دلیل این موفقیت چیست؟ سازندگان از چه تکنیک‌هایی در طراحی مبارزات این عناوین استفاده کرده بودند؟ در ویدیوی زیر به این سوال پاسخ می‌دهیم.

BrainiacAlirezaDARKSIRENreach usa 2Invisible bearded userbad flashیوهانGERALTA,,shREZAGAMERAn anonymousKieblackArmin Ezatih00manمحمد حسین کریمیHitasepOutlaw23Mr.BadGuyامیرEA GAMERmore

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید