آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Untouchables تا The Killing - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Untouchables تا The Killing - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Untouchables تا The Killing - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Untouchables تا The Killing - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Untouchables تا The Killing

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از the untouchables تا the killing

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم کلاسیک The Untouchables، سریال The Killing و چندین فیلم و سریال جدید بپردازیم.

به غیر از آمریکا در کشورهای دیگر نیز سریال‌های جالب‌توجهی ساخته می‌شود که مطمئنا می‌توانند توجه مخاطبان بسیار زیادی را به خود جلب کنند. با این حال، قبل از اوج گرفتن سرویس‌های آنلاین در سال‌های اخیر و پخش سریال‌های غیر انگلیسی زبان در سرویس آنلاین نتفلیکس، این آثار به ندرت در بین مخاطبان سراسر جهان به محبوبیت دست پیدا می‌کردند.

در حقیقت، سر و صدای سریال‌های غیر انگلیسی زبان سبب می‌شد تا تهیه‌کنندگان و فیلمسازان آمریکایی به دنبال ساخت نسخه‌ای هالیوودی بر اساس این سریال‌ها باشند. از جمله این موارد نیز می‌توان به سریال کشتن (The Killing) اشاره کرد که بر اساس سریالی دانمارکی ساخته شده است. در ادامه به معرفی این سریال می‌پردازیم.

در ادامه این مطلب نیز علاوه بر معرفی فیلم کلاسیک و جنایی تسخیرناپذیران (The Untouchables) به سراغ معرفی فیلم‌ها و سریال‌ها تازه منتشر شده می‌رویم. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم بلک آدام (Black Adam)

فیلم black adam
فیلم بلک آدام (Black Adam)

عوامل سازنده: فیلم «بلک آدام» جدیدترین فیلم از دنیای سینمایی دی‌سی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را ژاومه کویت سرا (Jaume Collet-Serra) در دست دارد و فیلم‌نامه آن را آدام ستیکیل (Adam Sztykiel)، سهراب نوشیروانی (Sohrab Noshirvani) و روری هاینز (Rory Haines) قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: داستان فیلم «بلک آدام» بر محوریت ابرانسانی باستانی به نام تث آدام با بازی دوئین جانسون (Dwayne Johnson) است که توسط گروهی از باستان‌شناسان از مقبره جادویی خودش آزاد می‌شود و حالا نیز باید مردم کشور خندق را از سازمان جنایتکاری به نام اینترگنگ آزاد کند.

این فیلم همچنین به معرفی گروه جامعه عدالت آمریکا (Justice Society of America) نیز می‌پردازد که شامل آلدیس هاج (Aldis Hodge) در نقش هاکمن، نوآ سنتینئو (Noah Centineo) در نقش اتم اسمشر، کوئینتسا سوئیندل (Quintessa Swindell) در نقش سایکلون و پیرس برازنان (Pierce Brosnan) در نقش دکتر فیت است. از جمله دیگر بازیگران نیز می‌توان به سارا شاهی (Sarah Shahi) و مروان کنزاری (Marwan Kenzari) اشاره کرد.

آیا فیلم «بلک آدام» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «بلک آدام» ممکن است راه را برای آینده‌ای هیجان‌انگیز در دنیای سینمایی دی‌سی هموار کرده باشد اما باید گفت که به عنوان تجربه‌ای مستقل، ناکامی‌ای ناهموار بوده است. در حقیقت، این اثر سرشار از اکشن‌های جذاب است که مطمئنا علاقه‌مندان به فیلم‌های ابرقهرمانی از تماشای آن لذت خواهند برد.

با این حال، همین اکشن‌های بی‌امان سبب شده تا کاراکترهای مکمل داستان آن طور که باید توسعه پیدا نکنند و بیننده نتواند به خوبی با آن‌ها ارتباط برقرار کند. با این حال، همین موارد نیز سبب شدند تا فیلم سریع و سرگرم‌کننده باشد. مطمئنا تماشای این فیلم می‌تواند اوقات خوشی را در آخرهفته برای شما رقم بزند.

فیلم آمستردام (Amsterdam)

فیلم amsterdam
فیلم آمستردام (Amsterdam)

عوامل سازنده: فیلم «آمستردام» اثری در ژانر تاریخی، کمدی و مهیج است که توسط دیوید او راسل (David O. Russell) کارگردانی شده و خود او نیز فیلم‌نامه آن را قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «آمستردام» داستان سه دوست را دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها دکتر، یکی پرستار و دیگری وکیل است. نقش این سه دوست را کریستین بیل (Christian Bale)، مارگو رابی (Margot Robbie) و جان دیوید واشنگتن (John David Washington) به تصویر می‌کشند. آن‌ها درگیر معمای قتل مرموز یک ژنرال بازنشسته آمریکایی می‌شوند.

فیلم «آمستردام» از بازیگران برجسته و سرشناس دیگری نیز بهره می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان کریس راک (Chris Rock)، آنا تیلور جوی (Anya Taylor-Joy)، زوئی سالدانا (Zoe Saldaña)، مایکل شنون (Michael Shannon)، رابرت د نیرو (Robert De Niro)، تیلور سوئیفت (Taylor Swift) و رامی ملک (Rami Malek) را نام برد.

آیا فیلم «آمستردام» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «آمستردام» ساخته دیوید او راسل از انبوهی از ستاره‌های بزرگ و مطرح دنیای سینما بهره می‌برد و همین نیز آن را به اثری شلوغ تبدیل کرده است. داستان مملو این فیلم نیز باعث شلوغ‌تر شدن این فیلم شده و سبب شده تا همه چیز آن طور که باید درخشان و خیره‌کننده نباشند.

فیلم‌نامه فیلم «آمستردام» به خوبی نوشته شده و از داستانی دوست‌داشتنی بهره می‌برد که سرعت آن نیز تند و بشاش است. جذبه میان سه بازیگران اصلی فیلم بسیار خوب است و بازیگران مکمل نیز نقش‌آفرینی‌های خوبی از خود ارائه دادند تا این فیلم به اثری سرگرم‌کننده تبدیل شود. مطمئنا تماشای این فیلم پر ستاره می‌تواند آخر هفته خوبی را برای شما رقم بزند.

فیلم گذرگاه (Causeway)

فیلم causeway
فیلم گذرگاه (Causeway)

عوامل سازنده: فیلم «گذرگاه» اثری در ژانر روانشناختی و درام به شمار می‌رود که کارگردانی آن را لیلا نوگباور (Lila Neugebauer) برعهده داشته و فیلم‌نامه آن را نیز اوتسا مشفق (Ottessa Moshfegh)، لوک گوبل (Luke Goebel) و الیزابت ساندرز (Elizabeth Sanders) قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: فیلم «گذرگاه» محصول سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس داستان سربازی آمریکایی به نام لینزی با بازی جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) را دنبال می‌کند که به هنگام خدمت در افغانستان مغزش دچار آسیب شده و حالا به خانه بازگشته است.

او در خانه‌اش با کنار آمدن با شرایط زندگی روزمره مشکل دارد و مشتاقانه منتظر فراخوان مجدد به خدمت است. از جمله دیگر بازیگران این فیلم نیز می‌توان به برایان تایری هنری (Brian Tyree Henry)، لیندا اموند (Linda Emond) و استیون مک‌کینلی هندرسون (Stephen McKinley Henderson) اشاره کرد.

آیا فیلم «گذرگاه» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «گذرگاه» به عنوان اثری درام توانسته نگاهی جالب‌توجه و قدرتمندانه به اثرات ماندگار آسیب روحی داشته باشد و بهتر این مسائل را برای مخاطبان به نمایش بگذارد.

نقش‌آفرینی جذاب و تاثیرگذار جنیفر لارنس و برایان تایری هنری نیز در این زمینه به این فیلم کمک شایانی کرده است. پس علاقه‌مندان به آثار درام و همچنین فیلم‌های جنیفر لارنس مطمئنا از تماشای این فیلم لذت خواهند برد.

فیلم لبخند (Smile)

فیلم smile 2022
فیلم لبخند (Smile)

عوامل سازنده: فیلم «لبخند» اثری در ژانر وحشت و روانشناختی به شمار می‌رود که به نویسندگی و کارگردانی پارکر فین (Parker Finn) است. این اثر اولین تجربه کارگردانی وی به شمار می‌رود که بر اساس فیلمی کوتاه از خود او به نام Laura Hasn’t Slept ساخته شده است.

داستان و بازیگران: در فیلم «لبخند» سوزی بیکن (Sosie Bacon) نقش درمانگری را بازی می‌کند که شاهد خودکشی عجیب و غریب یکی از بیماران خودش بوده است. همین نیز باعث شده تا او تجربیات نگران‌کننده و دلهره‌آور متعددی را پشت سر بگذراند و حالا به این باور رسیده که آنچه که تجربه کرده، در حقیقت مسائل فراطبیعی هستند.

از جمله دیگر بازیگران این فیلم ترسناک می‌توان به جسی تی آشر (Jessie T. Usher)، کایل گالنر (Kyle Gallner)، کیتلین استیسی (Caitlin Stasey) و راب مورگان (Rob Morgan) اشاره کرد.

آیا فیلم «لبخند» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «لبخند» تصاویری عمیقا ترسناک را به نمایش در می‌آورد که مطمئنا بیننده‌ها را به وحشت می‌اندازند. سوزی بیکن نیز توانسته نقش‌آفرینی درخشان و قابل توجهی از خودش در نقش اصلی به اجرا بگذارد و کاوش ناراحت‌کننده‌ای از آسیب روحی را برای مخاطبان به تصویر بکشد.

همه این موارد در کنار هم سبب شدند تا فیلم «لبخند» به اثری کمیاب و ویژه تبدیل شود که به طور رضایت‎‌بخشی توانسته داستان فیلمی کوتاه را گسترش بدهد. موسیقی متن و جلوه‌های ویژه این اثر به خوبی ساخته شده‌اند و همگی آن‌ها باعث شدند تا تماشای این فیلم در آخرهفته شما را به هیجان و وحشت بیاندازد.

فیلم امیلی (Emily)

فیلم emily
فیلم امیلی (Emily)

عوامل سازنده: فیلم «امیلی» اثری در ژانر بیوگرافی و درام به شمار می‌رود که توسط فرانسیس اوکانر (Frances O’Connor) کارگردانی شده است. خود او فیلم‌نامه فیلم را نوشته، فیلمی که اولین تجربه کارگردانی او محسوب می‌شود.

داستان و بازیگران: فیلم «امیلی» داستان زندگی کوتاه نویسنده انگلیسی به نام امیلی برونته (Emily Brontë) را به تصویر می‌کشد، آن هم درست قبل از اینکه او رمان بلندی‌های بادگیر (Wuthering Heights) را بنویسد.

اما مک‌کی (Emma Mackey) بازیگر نقش اصلی این فیلم است و از جمله دیگر بازیگران فیلم نیز می‌توان فیون وایتهد (Fionn Whitehead)، اولیور جکسون کوهن (Oliver Jackson-Cohen)، الکساندرا داولینگ (Alexandra Dowling) و جما جونز (Gemma Jones) را نام برد.

آیا فیلم «امیلی» ارزش دیدن دارد؟ بازیگران فیلم «امیلی» و به خصوص اما مک‌کی نقش‌آفرینی بسیار خوب و زیبایی از خودشان در این فیلم به جای گذاشته‌اند، فیلمی که به زیبایی هر چه تمام‌تر فیلمبرداری شده و مشتاقانه و مبتکرانه احساس می‌شود. کارگردان و نویسنده فرانسیس او کانر در اولین تجربه خود توانسته اثری جذاب و برجسته خلق کند که فضای کافی در اختیار بازیگران برای درخشش قرار داده است.

سریال جدید چی ببینیم؟

سریال تولسا کینگ (Tulsa King)

سریال تولسا کینگ tulsa king
سریال تولسا کینگ (Tulsa King)

عوامل سازنده: سریال «تولسا کینگ» اثری در ژانر جنایی و درام به شمار می‌رود که توسط تیلور شریدان (Taylor Sheridan) و ترنس وینتر (Terence Winter) برای پخش از سرویس آنلاین پارامونت پلاس خلق شده است.

داستان و بازیگران: در سریال «تولسا کینگ» سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) نقش اصلی را بازی می‌کند که اولین تجربه این بازیگر مطرح سینما در دنیای سریال محسوب می‌شود. استالونه در این سریال نقش عضوی از مافیا را بازی می‌کند که به تازگی از زندان آزاد شده و حالا به شهر تولسا در اوکلاهاما فرستاده می‎‌شود تا در آنجا یک سازمان خلافکار را راه‌اندازی کند.

مکس کاسلا (Max Casella)، دومنیک لامباردوتزی (Domenick Lombardozzi)، وینسنت پیازا (Vincent Piazza) و مارتین استار (Martin Starr) از جمله دیگر بازیگران سریال «تولسا کینگ» یا «پادشاه تولسا» به شمار می‌روند.

آیا سریال «تولسا کینگ» ارزش دیدن دارد؟ سیلوستر استالونه به عنوان بازیگری برجسته و بااستعداد شناخته می‌شود که در سریال «تولسا کینگ» نیز توانسته توانایی خودش را به رخ بکشد و نقش‌آفرینی جذابی را به نمایش بگذارد.

تیلور شریدان نیز فیلمسازی برجسته در ژانر وسترن مدرن به شمار می‌رود اما در ژانر جنایی نتوانسته آن طور که باید سریال «تولسا کینگ» را به اثری برجسته تبدیل کند. با این حال، حضور سیلوستر استالونه در سریال «تولسا کینگ» سبب شده تا بسیاری از افراد برای تماشای این سریال اشتیاق داشته باشند و امید می‌رود که در آینده این سریال روند بهتری داشته باشد. تماشای این سریال بستگی به نظر خود شما دارد.

سریال انگلیسی (The English)

سریال the english امیلی بلانت
سریال انگلیسی (The English)

عوامل سازنده: سریال «انگلیسی» اثری آمریکایی انگلیسی در ژانر وسترن و درام به شمار می‌رود که توسط هوگو بلیک (Hugo Blick) برای پخش از سرویس آنلاین آمازون پرایم نوشته و کارگردانی شده است.

داستان و بازیگران: مینی سریال «انگلیسی» داستان زنی انگلیسی با بازی امیلی بلانت (Emily Blunt) را دنبال می‌کند که در سال ۱۸۹۰ میلادی به غرب آمریکا می‌آید تا از مردی انتقام بگیرد که مسئول مرگ پسرش بوده است. او در میانه راه با سرباز پیاده‌نظام بازنشسته‌ای با بازی چاسک اسپنسر (Chaske Spencer) آشنا می‌شود و از او کمک می‌خواهد.

آیا سریال «انگلیسی» ارزش دیدن دارد؟ سریال «انگلیسی» به شکلی بسیار زیبا و تماشایی فیلمبرداری شده است و از نقش‌آفرینی درخشان دو بازیگر اصلی خودش یعنی امیلی بلانت و چاسک اسپنسر بهره می‌برد.

این سریال یک اثر وسترن بی‌پروا و پر پیچ‌وخم به شمار می‌رود که به شکل بسیار خوبی ساخته شده است. این مینی‌سریال ۶ قسمتی شاید نسبت به دیگر آثار این ژانر برجسته یا درخشان نباشد اما همچنان ارزش دیدن دارد و می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای تماشا در آخر هفته باشد.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم تسخیرناپذیران (The Untouchables)

فیلم تسخیرناپذیران the untouchables
فیلم تسخیرناپذیران (The Untouchables)

عوامل سازنده: فیلم «تسخیرناپذیران» اثری در ژانر جنایی محصول سال ۱۹۸۷ میلادی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را برایان دی پالما (Brian De Palma) در دست داشته است. فیلم‌نامه این فیلم توسط دیوید مامت (David Mamet) بر اساس کتابی به همین نام محصول سال ۱۹۵۷ میلادی و رویدادهایی واقعی نوشته شده اما بخش اعظمی از فیلم‌نامه این فیلم ساختگی و خیالی است.

داستان و بازیگران: با وجود ممنوعیت الکل در ایالات متحده، خلافکاری به نام آل کاپون با بازی رابرت د نیرو (Robert De Niro) همچنان به فعالیت غیر قانونی خودش در این زمینه ادامه می‌دهد و حالا، مامور فدرالی به نام الیوت نس با بازی کوین کاستنر (Kevin Costner) به دنبال آن است تا تجارت غیر قانوی وی را آشکار نماید و او را به دست عدالت بسپارد.

از جمله دیگر بازیگران فیلم «تسخیرناپذیران» نیز می‌توان چارلز مارتین اسمیت (Charles Martin Smith)، اندی گارسیا (Andy García) و شان کانری (Sean Connery) را نام برد.

چرا باید فیلم «تسخیرناپذیران» را دید؟ فیلم «تسخیرناپذیران» در ظاهر صاف و صیقلی به نظر می‌رسد اما درون آن مملو از جنبه‌های هنرمندانه است که آن را به اثری تماشایی و جالب‌توجه تبدیل کرده‌اند. این اثر گانگستری کلاسیک ساخته برایان دی پالما نگاهی دقیق و تیزبینانه از دوران خلافکارانه شهر شیکاگو را برای مخاطبان به تصویر می‌کشد و بازیگران برجسته این فیلم نیز نقش‌آفرینی‌های درخشانی از خودش به جای گذاشته‌اند.

فیلم «تسخیرناپذیران» اثری فوق‌العاده به شمار می‌رود که خشن، خنده‌دار و گاهی اوقات به طرز خیره‌کننده‌ای زیبا و دیدنی است. صحنه‌های اکشن این اثر به خوبی ساخته شده‌اند اما رویکرد کارگردانی برایان دی پالما و همچنین فیلم‌نامه نوشته دیوید مامت عاری از اشتباه نیستند. با این حال، فیلم «تسخیرناپذیران» اثری است که تماشای آن در آخر هفته می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

سریال چی ببینیم؟

سریال کشتن (The Killing)

سریال کشتن the killing
سریال کشتن (The Killing)

عوامل سازنده: سریال «کشتن» اثری در ژانر جنایی و درام به شمار می‌رود که بر اساس سریال دانمارکی Forbrydelsen ساخته شده است. این سریال در قالب سه فصل از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ میلادی از شبکه ای‌ام‌سی پخش شد اما به دنبال کنسل شدن آن توسط این شبکه، سرویس آنلاین نتفلیکس با ساخت فصل چهارم داستان این اثر را به پایان رساند.

 داستان و بازیگران: اتفاقات سریال «کشتن» در شهر سیاتل ایالت واشنگتن جریان دارد و داستان تحقیقات مختلفی توسط کاراگاهان بخش جنایی به نام سارا لیندن با بازی میری انوس (Mireille Enos) و استیون هولدر با بازی جوئل کینامن (Joel Kinnaman) را روایت می‌کند. سریال در قالب چهار فصل ساخته شده که فصل اول و دوم آن ۱۳ قسمت، فصل سوم ۱۲ قسمت و فصل چهارم و پایانی آن نیز ۶ قسمت دارد.

چرا باید سریال «کشتن» را دید؟ فصل اول سریال «کشتن» داستانی رازآلود و معمایی آرام و چند بعدی را برای مخاطبان به نمایش می‌گذارد که توسط داستان‌سرایی متفکرانه، شخصیت‌های باورپذیر و وحشت واقع‌گرایانه بسیار جذاب و تماشایی شده است.

فصل دوم اندکی خسته‌کننده است و مسیر خودش را نمی‌داند اما به لطف نقش‌آفرینی‌های خارق‌العاده بازیگران و داستان‌سرایی حساب‌شده توانسته بیننده‌های خودش را حفظ کند. فصل سوم نیز روند فصل‌های قبلی را در پیش می‌گیرد و از نقش‌آفرینی قوی بازیگران بهره می‌برد.

با اینکه در فصل چهارم و پایانی، شخصیت‌ها هنوز جذاب به نظر می‌رسند و فضا نیز به شکل شگفت‌انگیزی تاریک باقی مانده اما سریال اصلا تمرکز لازم را ندارد. در هر صورت، سریال «کشتن» برای علاقه‌مندان به آثار جنایی و معمایی می‌تواند بسیار دلنشین باشد، به خصوص اینکه این سریال از نقش‌آفرینی‌های خیره‎‌کننده‌ای بهره می‌برد.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی سریال «کشتن»، فیلم کلاسیک «تسخیرناپذیران»، فیلم «بلک آدام»، فیلم «گذرگاه»، فیلم «لبخند»، فیلم «آمستردام»، فیلم «امیلی»، سریال «تولسا کینگ» و سریال «انگلیسی» رفتیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

کریتوس بزرگ(😐میشناسیم)امیر حسین

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Untouchables تا The Killing - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Untouchables تا The Killing - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Untouchables تا The Killing - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Untouchables تا The Killing - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Untouchables تا The Killing - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Untouchables تا The Killing - گیمفا