بهترین سریال‌های آلمانی | از Babylon Berlin تا Dark - گیمفا
بهترین سریال‌های آلمانی | از Babylon Berlin تا Dark - گیمفا
بهترین سریال‌های آلمانی | از Babylon Berlin تا Dark - گیمفا
بهترین سریال‌های آلمانی | از Babylon Berlin تا Dark - گیمفا

بهترین سریال‌های آلمانی | از Babylon Berlin تا Dark

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
بهترین سریال‌های آلمانی | از babylon berlin تا dark

سریال‌های آلمانی بسیار جالبی تاکنون ساخته شده‌اند که برخی از آن‌ها به محبوبیت بسیار زیادی در سراسر جهان دست پیدا کرده‌اند.

تماشای یک سریال خوب همیشه می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای بیننده‌ها رقم بزند و اصلا مهم نیست که این سریال محصول چه کشوری است و با چه زبانی ساخته شده است. سریالی که خوش ساخت و جذاب باشد مطمئنا می‌تواند بیننده را به خودش جلب کند.

در کشور آلمان نیز سریال‌های جذاب و جالب‌توجهی تولید شده‌اند که تعدادی از آن‌ها به لطف پخش از سرویس آنلاین نتفلیکس به محبوبیت بسیار زیادی در سراسر جهان دست پیدا کرده‌اند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین سریال‌های آلمانی بپردازیم.

سریال بابلیون برلین (Babylon Berlin)

سریال بابلیون برلین babylon berlin
سریال بابلیون برلین (Babylon Berlin)
  • وضعیت: در حال پخش – ۴ فصل – ۴۰ قسمت
  • سال پخش: ۲۰۱۷ به بعد

سریال «بابیلون برلین» اثری در ژانر نئو نوآر به شمار می‌رود که توسط تام تیکور (Tom Tykwer)، اخیم فون بوریس (Achim von Borries) و هندریک هندلئوگتن (Hendrik Handloegten) ساخته شده است. این سریال بر اساس مجموعه رمان‌هایی به همین نام نوشته نویسنده آلمانی ولکر کوشر (Volker Kutscher) است.

اولین فصل از سریال «بابیلون برلین» در قالب هشت قسمت در سال ۲۰۱۷ میلادی پخش شد و فصل دوم نیز همین تعداد قسمت داشت. فصل سوم سریال با ۱۲ قسمت در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه شد. چهارمین فصل این اثر نیز در قالب ۱۲ قسمت در اکتبر سال جاری میلادی روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده است.

داستان سریال «بابیلون برلین» در اواخر سال ۱۹۲۹ میلادی جریان دارد و داستان کاراگاه پلیسی به نام گرئون رث با بازی فولکر بروخ (Volker Bruch) را دنبال می‌کند که در ماموریتی پنهانی به دنبال پیدا کردن یک عکس است. در این میان نیز شارلوت ریتر با بازی لیو لیسا فریس (Liv Lisa Fries) که منشی اداره پلیس است، سعی دارد پیشرفت کند و به یک کاراگاه تبدیل شود.

سریال تاریک (Dark)

سریال تاریک dark
سریال تاریک (Dark)
  • وضعیت: تمام شده – ۳ فصل – ۲۶ قسمت
  • سال پخش: ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰

سریال «تاریک» یکی دیگر از سریال‌های برجسته آلمانی به شمار می‌رود که داستان پیچیده و جذاب آن توانسته بیننده‌های بسیار زیادی در سراسر جهان را انگشت به دهان بگذارد. این اثر اولین سریال اوریجینال آلمانی سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کرد.

سریال «تاریک» در ژانر علمی تخیلی و مهیج است و توسط باران بو اودار (Baran bo Odar) و یانته فریزه (Jantje Friese) خلق شده است. این سریال داستان افرادی در شهر خیالی ویندن در کشور آلمان را دنبال می‌کند که به دنبال پیدا کردن یک بچه گمشده هستند. آن‌ها با دنبال کردن سرنخ‌های مختلف متوجه توطئه‌های شوم و پیچیده و مرتبط با سفر در زمان می‌شوند که در چندین نسل ادامه داشته است.

پخش سریال تاریک از سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شد و تا سال ۲۰۲۰ میلادی و در قالب سه فصل ادامه داشت. آندریاس پیچمن (Andreas Pietschmann) و مایا شون (Maja Schöne) از جمله بازیگران این سریال به شمار می‌روند.

سریال «تاریک» برای درون مایه جذاب، جلوه‌های بصری خارق‌العاده، بازی گیرای بازیگران، موسیقی متن جذاب و همچنین داستان پیچیده و جاه‌طلبانه خود بارها مورد تحسین قرار گرفته است و بسیاری از افراد نیز اذعان دارند که پایان آن به بهترین شکل ممکن رقم خورده است.

سریال بربرها (Barbarians)

سریال بربرها barbarians
سریال بربرها (Barbarians)
  • وضعیت: در حال پخش – ۲ فصل – ۱۲ قسمت
  • سال پخش: ۲۰۲۰ به بعد

سریال «بربرها» اثری در ژانر تاریخی و جنگی به شمار می‌رود که محصول دیگری از سرویس آنلاین نتفلیکس است و توسط آندریاس هکمن (Andreas Heckmann)، آرنه نولتینگ (Arne Nolting) و یان مارتین شارف (Jan Martin Scharf) خلق شده است.

لارنس روپ (Laurence Rupp)، ژان گورسود (Jeanne Goursaud) و دیوید شوتر (David Schütter) از جمله بازیگران اصلی سریال «بربرها» به شمار می‌روند، سریالی که روایتی تخیلی از وقایع دوران اشغال ژرمانیا توسط امپراتوری روم و شورش قبایل آلمانی به رهبری آرمینیوس را به تصویر می‌کشد.

فیلمبرداری بسیار زیبا، طراحی تولید عالی، نقش‌آفرینی درخشان بازیگران و همچنین داستان تاریخی جالب‌توجه سبب شده تا تماشای سریال «بربرها» برای بیننده‌ها جذاب باشد. فصل اول سریال در سال ۲۰۲۰ و فصل دوم آن نیز در اکتبر سال ۲۰۲۲ روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده بود ولی در حال حاضر خبری از تمدید آن برای فصل سوم منتشر نشده است.

سریال آلمان ۸۳ (Deutschland 83)

سریال آلمان ۸۳ deutschland 83
سریال آلمان ۸۳ (Deutschland 83)
  • وضعیت: تمام شده – ۳ فصل – ۲۶ قسمت
  • سال پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰

اولین فصل از سریال «آلمان ۸۳» در سال ۲۰۱۵ میلادی از شبکه SundanceTV پخش و به اولین سریال آلمانی تبدیل شد که از یک شبکه آمریکایی پخش شده است. با وجود اینکه این سریال نتوانست بیننده‌های بسیار زیادی را به خود جلب کند و هیاهوی زیادی به راه بیاندازد اما همچنان به اثری موفق تبدیل شد.

فصل اول سریال «آلمان ۸۳» هشت قسمت داشت و داستان جوانی ۲۴ ساله اهل آلمان شرقی با بازی یونان نی (Jonas Nay) را دنبال می‌کند که در سال ۱۹۸۳ میلادی به عنوان جاسوس مخفی به آلمان غربی فرستاد می‌شود تا اطلاعاتی را برای سازمان اطلاعات خارجی استاسی بدست بیاورد.

در سال ۲۰۱۶ میلادی سرانجام این اثر برای فصل دوم تمدید شد که به صورت رسمی به عنوان آلمان ۸۶ (Deutschland 86) شناخته می‌شود. اتفاقات فصل دوم همانطور که از عنوانش پیدا است، در سال ۱۹۸۶ میلادی و سه سال پس از اتفاقات فصل اول جریان دارد. فصل دوم در سال ۲۰۱۸ میلادی پخش شده بود و بر خلاف فصل قبلی، ۱۰ قسمت داشت.

فصل سوم سریال نیز تحت عنوان آلمان ۸۹ (Deutschland 89) در سال ۲۰۲۰ میلادی ساخته و پخش شده بود. این فصل از سریال با بازی یوناس نی در نقش ماموری از آلمان شرقی به نام مارتین روچ است و اتفاقات آن در سال ۱۹۸۹ میلادی و به دنبال فروپاشی دیوار برلین جریان دارد. این فصل در میانه سال در سرویس آنلاین آمازون پرایم عرضه شده بود و هشت قسمت داشت و پایانی مناسب را برای این سریال رقم زد.

سریال بانک‌های بد (Bad Banks)

سریال بانک‌های بد bad banks
سریال بانک‌های بد (Bad Banks)
  • وضعیت: تمام شده – ۲ فصل – ۱۲ قسمت
  • سال پخش: ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰

سریال «بانک‌های بد» محصولی مشترک از آلمان و لوکزامبورگ به شمار می‌رود که اولین فصل از آن در قالب ۶ قسمت در سال ۲۰۱۸ میلادی پخش شده بود. این سریال سپس برای فصل دوم تمدید شد که توسط سرویس آنلاین هولو در سال ۲۰۲۰ میلادی و در قالب ۶ قسمت عرضه شده است.

پائولا بیر (Paula Beer)، بری آتسما (Barry Atsma) و دزیره نوسبوش (Désirée Nosbusch) از جمله بازیگران سریال «بانک‌های بد» به شمار می‌روند. این سریال داستان بانکدار جوابی را دنبال می‌کند که پس از اینکه به طور اشتباهی اخراج می‌شود، پیشنهاد شغلی رویایی را دریافت می‌کند. او برای اینکه به شغل جدید خود متعهد شود باید قید همه چیز را بزند اما به زودی متوجه می‌شود که رئیس سابقش او را فریب داده است.

سریال هشدار برای کبرا  ۱۱ – پلیس بزرگراه (Alarm für Cobra 11 – Die Autobahnpolizei)

سریال هشدار برای کبرا ۱۱ پلیس بزرگراه alarm für cobra 11 die autobahnpolizei
سریال هشدار برای کبرا  ۱۱ – پلیس بزرگراه (Alarm für Cobra 11 – Die Autobahnpolizei)
  • وضعیت: تمام شده – ۲۶ فصل – ۳۸۳ قسمت / ادامه سریال در قالب فیلم‌های تلویزیونی
  • سال پخش: ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۱

سریال «هشدار برای کبرا ۱۱ – پلیس بزرگراه» یکی از طولانی‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌های آلمانی به شمار می‌رود که داستان دو نفر از افسران پلیس بزرگراه آلمان را دنبال می‌کند. این سریال در بیش از ۱۲۰ کشور پخش شده است و محبوبیتی جهانی دارد.

اولین فصل از سریال «هشدار برای کبرا ۱۱ – پلیس بزرگراه» در قالب ۶ قسمت در سال ۱۹۹۶ میلادی پخش شده بود و از آن زمان نیز فصل‌های مختلف با تعداد قسمت‌های متفاوت پخش شده‌اند. در سال ۲۰۲۱ میلادی این سریال با فصل بیست و ششم به کار خود پایان داد اما این پایانی همیشگی این اثر نخواهد بود.

بعدا اعلام شد که فصل ۲۷ سریال «هشدار برای کبرا ۱۱ – پلیس بزرگراه» نیز ساخته خواهد شد اما بر خلاف فصل‌های قبلی، این سریال در قالب فیلم‌های تلویزیونی ۹۰ دقیقه‌ای به کار خود ادامه می‌دهد. پای ثابت تمام فصل‌های این سریال را می‌توان اردوغان آتالای (Erdoğan Atalay) دانست که برای بیننده‌ها بسیار شناخته شده است.

سریال قله پاگان (Pagan Peak)

سریال قله پاگان pagan peak
سریال قله پاگان (Pagan Peak)
  • وضعیت: نامشخص – ۲ فصل – ۱۶ قسمت
  • سال پخش: ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲

سریال «قله پاگان» که به نام «ستیغ کفر» و پاسپورت (Der Pass) نیز شناخته می‌شود، اثری در ژانر جنایی و درام به شمار می‌رود که اولین فصل از آن در سال ۲۰۱۹ میلادی پخش شده بود. این سریال بر اساس اثری دانمارک و سوئیسی به نام پل (Bron) ساخته شده و مسئولیت ساخت آن را سیریل باس (Cyrill Boss) و فیلیپ استنرت (Philipp Stennert) برعهده داشته‌اند. آن‌ها علاوه بر نویسندگی، کارگردان این سریال نیز بوده‌اند.

اولین فصل از سریال در قالب هشت قسمت منتشر شده و داستان دو کاراگاه به نام ژرمن الی با بازی جولیا جنتش (Julia Jentsch) و گدئون با بازی نیکلاس اوفزارک (Nicholas Ofczarek) از اتریش را دنبال می‌کند.

آن‌ها به دنبال پیدا کردن قاتلی سریالی به نام گرگور با بازی فرانتس هارتویگ (Franz Hartwig) هستند که از ماسک کرامپوس برای پنهان کردن قیافه خودش استفاده می‌کند. دومین فصل سریال نیز در قالب هشت قسمت در سال ۲۰۲۲ میلادی پخش شده بود. فعلا این سریال به صورت رسمی برای فصل سوم تمدید نشده است.

سریال کشتی (Das Boot)

سریال کشتی das boot
سریال کشتی (Das Boot)
  • وضعیت: تمدید شده برای فصل چهارم – ۳ فصل – ۲۶ قسمت
  • سال پخش: ۲۰۱۸ به بعد

سریال «کشتی» دنباله‌ای برای فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۸۱ به شمار می‌رود و بر اساس کتابی به همین نام محصول سال ۱۹۷۳ میلادی نوشته لوتر گونتر بوخهایم (Lothar-Günther Buchheim) و همچنین کتاب Die Festung محصول سال ۱۹۹۵ میلادی ساخته شده است.

اتفاقات سریال «کشتی» در دریا جریان دارد و داستان زیردریایی‌های مختلفی در نبرد اقیانوس اطلس را روایت می‌کند. این سریال همچنین روایت‌هایی از خشکی در فرانسه، آمریکا و دیگر مکان‌ها در سراسر اروپا را به نمایش می‌گذارد که همه آن‌ها با خیزش مقاومت در برابر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم مرتبط هستند.

اولین فصل از سریال «کشتی» در قالب هشت قسمت در سال ۲۰۱۸ میلادی پخش شده بود. به دنبال آن نیز در سال ۲۰۲۰ میلادی هشت قسمت فصل دوم پخش شدند. به دنبال تمدید سریال برای فصل سوم نیز ۱۰ قسمت آن در میانه سال ۲۰۲۲ میلادی برای مخاطبان عرضه شد. این سریال برای فصل چهارم تمدید شده اما هنوز خبری از تاریخ پخش آن نیست.

سریال نسل جنگ (Generation War)

سریال نسل جنگ generation war
سریال نسل جنگ (Generation War)
  • وضعیت: تمام شده – ۱ فصل – ۳ قسمت
  • سال پخش: ۲۰۱۳

سریال «نسل جنگ» مینی‌سریالی آلمانی به شمار می‌رود که داستانی از جنگ جهانی دوم را در قالب سه قسمت برای مخاطبان به تصویر می‎‌‌کشد. این سریال داستان پنج دوست آلمانی را بازگو می‌کند که حدود ۲۰ سال سن دارند و در مسیرهای متفاوتی در آلمان نازی و جنگ جهانی دوم قرار گرفته‌اند. دو تن از آنها سرباز ورماخت در جبهه شرقی، یکی پرستار جنگی، یکی خواننده‌ای الهام‌بخش و یکی خیاطی یهودی است.

اتفاقات سریال «نسل جنگ» از سال ۱۹۴۱ میلادی در شهر برلین شروع می‌شود که در آنجا، این دوستان قبل از اینکه هر کدام سفر خودش را شروع کنند، برای آخرین بار با یکدیگر ملاقات می‌کنند و با یکدیگر عهد می‌بندند تا بار دیگر در کریسمس بعدی دور هم جمع شوند. این سریال داستان چهار سال از زندگی این افراد را به نمایش می‌گذارد و داستان آن‌ها نیز مدتی کوتاه پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ میلادی به انتهای خود می‌رسد.

منتقدان اذعان کرده‌اند که سریال «نسل جنگ» بسیار خوش ساخت است و توانسته نبرد در جبهه شرقی جنگ جهانی دوم را به خوبی به نمایش بگذارد. البته انتقادهایی نیز نسبت به آن وارد بوده است. ولکر بروخ، تام شیلینگ (Tom Schilling)، کاتارینا شوتلر (Katharina Schüttler)، لودویگ ترپته (Ludwig Trepte) و میریام اشتاین (Miriam Stein) از جمله بازیگران اصلی این سریال به شمار می‌روند.

سریال چگونه می‌توان به صورت آنلاین مواد مخدر فروخت (سریع) – (How to Sell Drugs Online (Fast))

سریال چگونه می‌توان به صورت آنلاین مواد مخدر فروخت سریع how to sell drugs online fast
سریال چگونه می‌توان به صورت آنلاین مواد مخدر فروخت (سریع) – (How to Sell Drugs Online (Fast))
  • وضعیت: تمدید شده برای فصل چهارم – ۳ فصل – ۱۸ قسمت
  • سال پخش: ۲۰۱۹ به بعد

سریال «چگونه می‌توان به صورت آنلاین مواد مخدر فروخت (سریع)» اثری در ژانر جنایی و طنز تلخ به شمار می‌رود که توسط فیلیپ کاسبورر (Philipp Käßbohrer) و ماتایاس مورمن (Matthias Murmann) خلق شده است.

اولین فصل از این سریال شامل شش قسمت است که در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده بود. از جمله بازیگرانی که در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند نیز می‌توان به ماکسیمیلیان مونت (Maximilian Mundt)، آنا لنا کلنکه (Anna Lena Klenke)، دانیلو کامپریدیس (Danilo Kamperidis)، لئونی وسلو (Leonie Wesselow) و تعدادی دیگر اشاره کرد.

دومین فصل از سریال «چگونه می‌توان به صورت آنلاین مواد مخدر فروخت (سریع)» در سال ۲۰۲۰ میلادی پخش و به دنبال آن نیز این اثر برای فصل سوم تمدید شد. سومین فصل سریال نیز در سال ۲۰۲۱ میلادی پخش شده بود. در اوت سال ۲۰۲۲ میلادی نیز خالقان سریال در مصاحبه‌ای اعلام کردند که سرویس آنلاین نتفلیکس به ساخت فصل چهارم این اثر چراغ سبز نشان داده است.

مورد انتظار: سریال ۱۸۹۹

سریال 1889
سریال ۱۸۸۹

سریال «۱۸۹۹» یکی از سریال‌های مورد انتظار آلمانی به شمار می‌رود که در ژانر رازآلود، ترسناک و تاریخی است و توسط خالقان سریال «تاریک» یعنی باران بو اودار و یانتیه فریزه خلق شده است. این سریال داستان گروهی از مهاجران اروپایی را روایت می‌کند که با یک کشتی بخار از مبدأ لندن به سمت نیویورک حرکت می‎‌کنند. با این حال، آن‌ها در مسیر خود در اقیانوس اطلس با کشتی مهاجر دیگری روبه‌رو می‌شوند که در دریا سرگردان است و همین نیز سفر آن‌ها را به کابوسی دلهره‌آور تبدیل می‌کند.

سریال «۱۸۹۹» از بازیگران برجسته و مطرحی بهره می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به امیلی بیچام (Emily Beecham)، آنیورین برنارد (Aneurin Barnard)، آندریاس پیچمن، میگل برناردئو (Miguel Bernardeau)، آنتون لسر (Anton Lesser)، روزالین کریگ (Rosalie Craig) و تعدادی دیگر اشاره کرد. پخش سریال «۱۸۹۹» از تاریخ ۱۷ نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی (پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱) از سرویس آنلاین نتفلیکس شروع می‌شود.

دیگر سریال‌های آلمانی

  • سریال چهار بلوک (۴ Blocks)
  • سریال Ku’damm 56
  • سریال تو تحت تحقیبی (You Are Wanted)
  • سریال Insider tip: Der Tatortreiniger
  • سریال شریته (Charité)
  • سریال سگ‌های برلین (Dogs of Berlin)
  • سریال بیت (Beat)
  • سریال عطر (Perfume)
  • سریال همان آسمان (The Same Sky)
  • سریال سایه‌های گناه (Shades of Guilt)
  • سریال تمپل (Tempel)
  • سریال صحنه جرم (TATORT)
  • سریال هتل آدلون (Hotel Adlon)
  • سریال فروید (Freud)
  • سریال هکرهای زیستی (Biohackers)

در این مطلب به معرفی برخی از بهترین سریال‌های آلمانی پرداختیم که در سراسر جهان توانستند به محبوبیت قابل توجهی دست پیدا کنند و تماشای آن‌ها می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزنند. نظر شما در مورد این سریال‌ها چیست؟

Dota2DARKSIREN𝐆𝐞𝐫𝐚𝐥𝐭Temor????شرک

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین سریال‌های آلمانی | از Babylon Berlin تا Dark - گیمفا
بهترین سریال‌های آلمانی | از Babylon Berlin تا Dark - گیمفا
بهترین سریال‌های آلمانی | از Babylon Berlin تا Dark - گیمفا
بهترین سریال‌های آلمانی | از Babylon Berlin تا Dark - گیمفا
بهترین سریال‌های آلمانی | از Babylon Berlin تا Dark - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین سریال‌های آلمانی | از Babylon Berlin تا Dark - گیمفا