زمستان در راه است ، دوباره زوزه های گرگ سفید … | اولین نگاه به The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا
زمستان در راه است ، دوباره زوزه های گرگ سفید … | اولین نگاه به The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا
زمستان در راه است ، دوباره زوزه های گرگ سفید … | اولین نگاه به The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا
زمستان در راه است ، دوباره زوزه های گرگ سفید … | اولین نگاه به The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا

زمستان در راه است ، دوباره زوزه های گرگ سفید … | اولین نگاه به The Witcher 3: Wild Hunt

هادی جوربنیان
۱۴:۰۵ ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
زمستان در راه است ، دوباره زوزه های گرگ سفید … | اولین نگاه به The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا

امروز روز رستاخیز است … رستاخیزی در زمستان . جهان سراسر رقص و خوشی دیروز ، در آشوب زمانه فرو نشسته و نظاره می کند . روستاها ، دهکده ها و شهرهایی را نظاره می کند که زمستانشان را با گرمای سوزان آتش خانه هاشان سر می کنند . امروز ، زمستان زوزه کشان بر فراز آسمان نیلگون دشت و صحرا می خواند ، که من فرا رسیدم و فردا آتش در همان دشت می خندد … نغمه ی دلنشین زمستان با سوز آتش و خاکستر خانه ها هم پیمان گشته ، و چه بد هم پیمانی ، برای پاکی زمستان . مطمئنا شنیده اید که می گویند زمستان در راه است ؟ میدانید کدام زمستان ؟ زمستانی که در آن بچکگان گلوله های برف را به سمت خود می رانند ؟ زمستانی که زنان به دنبال کودکان تازه گام برداشته شان میخندند و می خندند و می خندند ؟ و یا ساده تر بگویم زمستانی خوب و زیبا با دانه های پاک برف ؟ خیر و صد البته خیر و صد البته خیر ، زمستانی که از راه رسیده ، زمستان تاریکی و ترس است ، زمستانی که جنگ را از نو می نویسد ؛ جنگی که از آغاز شروع شده بود و تا پایان ، آخرتی هم ندارد . این بار زمستان خط نوشته های روی بدن من را زنده می کند ، خط نوشته هایی که از مبارزه از اذل تا ابد برای من وجود داشته و دارد . گویند مبارزه با اژدها سخت است ، کشتن اشباح جرات می خواهد ؛ ولی این ها برای من زمانی اندک می طلبد ، من از هیچ گونه ای ، نژادی ، اقلیمی باک ندارم ، جز Wild Hunt ها . من ویچری به نام گرلت هستم ، جادوگری از نوع سفید ، گرگی که از اشباح Wild Hunt می ترسد و نه چیز دیگر .

 

سبک اکشن نقش آفرینی را در میان انبوه بازی ها و سبک های موجود ، برای اولین بار ، چشم بادامی های قرن بیستم به وجود آوردند . در زمانی که بازیسازی غرب در کشمکش سبک نقش آفرینی خالص بود این ژاپنی ها بودند که با ترکیبی از دو سبک نقش آفرینی و اکشن ماجراجویی سبکی نو را در سیطره ی بازی های رایانه ای گنجاندند . آن جوان مردان پر ایده ی شرقی اولین بازی در این سبک را در سال ۱۹۸۴ با نام Dragon Slayer عرضه کردند که نه تنها شرق بلکه غرب را هم انگشت به دهان وانهاد . در این سبک کم کم بازی های زیادی عرضه و مردان کیبورد دار و گیم پد دوست جدیدی به دورش کشیده شدند ، که تا حال می توان از نمونه های زیادی همچون سری بازی های  Mass Efect ( اثر جرمی ) Alpha Porotocol ، Gothic ، FallOut 3 ، بازی جدید شرقی یعنی Dragon Dogma و … نام برد .

یکی دیگر از بازی های صاحب نام در این سبک سری The Witcher می باشد . اولین بازی از این سری در سال ۲۰۰۷ توسط شرکت CD Projekt Red عرضه شد . داستان این بازی از روی کتابی به همین نام ( کتاب The Witcher نوشته شده توسط نویسنده ی به نام Andrzej Sapkowski از لهستان ) نوشته شده و در هر کدام از قسمت ها برداشتی ازکتاب می شد . بعد از بازخورد مناسب بازی دوستان نسبت به نسخه ی اول و دوم این بازی ، زمزمه هایی از ساخت بازی سوم توسط این تیم به گوش رسید . چندی گذشت و استودیوی CD Projekt Red از عنوانی جدید به نام CyberPunk 2070 رونمایی کرد .

با رونمایی از این بازی باز هم سومین نسخه از سری بازی های ویچر در سکوت خبری فرو نرفت و هر هفته یک شایعه از این عنوان به گوش می رسید تا اینکه بازی The Witcher 3: Wild Hunt در ۵ فوریه به صورت رسمی توسط استودیو به نام لهستانی یعنی CD Projekt Red معرفی شد . بازی این بار در دنیایی محیط آزاد معرفی شده و توسط موتور REDengine3 در حال ساخت بود . همچنین طبق گفته های سازندگان در این نسخه هم داستان بازی حول Geralt Rivia ( گرلت ) شکل می گیرد . اندک اطلاعات بازی در مورد این نسخه ، که در تاریخ ۵ فوریه منتشر شد ، نه تنها ارضای بازیبازان را دربر نداشت بلکه آن ها را مشتاق تر کرده بود . اشتیاق برای گیم پلی …

با این حال CD Projekt Red اینبار فقط به تصاویر مختلف بسنده کرد و هر از چند گاهی اطلاعاتی را هم منتشر می کرد ، تا اینکه E3 2013 برگزار شد و در کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت برای اولین بار چشم هایمان اعجوبه ی نسل بعد را دید . اعجوبه ای که امروز قصد صحبت کردن و بررسی کردن آن از جوانب مختلف را داریم ، پس پیش به سوی …

thewitcher3 2

هنوز از کاور بازی رونمایی نشده است !

290px logo witcher3 en

نام : The Witcher 3: Wild Hunt
سازنده : CD Projekt RED
ناشر بازی : CD Projekt RED
سبک بازی : Action role-playing
پلتفرم مقصد : Microsoft Windows , PlayStation 4 , Xbox One
تاریخ انتشار : ۲۰۱۴

زمستان بر می خیزد ، گرگ سفید همچنان زوزه کشان در شکار است

بخش داستانی در سری بازی های ویچر به لطف رمان زیبایی که Andrzej Sapkowski آن را نگاشته است ، بسیار غنی و پربار می باشد . غنی و پربار نه فقط در گفته های اینجانب ، بلکه غنی و پر بار در عمل و تجربه . هر شخصی ، فردی ، بازیبازی که نسخه های قبل را تجربه کرده باشد ، مطمئنا نه گرافیک به روز بازی ، نه گیم پلی خاصش و نه موسیقی فوق العاده اش ، را در درجه ی اول قرار می دهد ، بلکه به داستان این عنوان توجه می کند . داستانی که بر اساس رمانی زیبا و با توجه به افسانه های لهستانی نوشته شده است .

sapkowski

Andrzej Sapkowski در تاریخ ۲۱ ژوئن ۱۹۴۸ در لودز ( Łódź ) به دنیا آمد . وی نویسنده ی داستان های فانتزی می باشد . قبل از نویسندگی در بخش فروش یک شرکت کار می کرد . از جمله موفق ترین آثار این نویسنده سری Witcher می باشد . این سری از ۳ داستان کوتاه و ۵ رمان تشکیل شده است .

از راز های ویچر ۱ و درگیری با گروه های مختلف ، و همچنین از اسرار و روابط عاطفی ویچر ۲ می گذریم و بحثی نمی کنیم و به سومین ظهور ویچر سفید می رسیم . در این عنوان هم بار دیگر با قهرمان دو نسخه ی قبلی همراه می شویم و از دید او جریانی بزرگ تر و صد البته مخوف تر را طی می کنیم . داستان بازی این بار فقط نجات فردی یا اثبات بیگناهی نیست ، گرلت در Wild Hunt باید مبارزه کند . مبارزه با گروهی که به دنبال وی هستند ، مبارزه برای بازپس گیری داشته هایش ، مبارزه برای دفاع و …

The Witcher 3 : Wild Hunt این بار از لحاظ داستانی غنی تر از نسخه های قبلی می باشد و عناصر به کار رفته در داستان پخته تر می باشند . داستان زمانی را به تصویر می کشد که گرلت بین دو جریان حمله ی نیلفگارد ( Nilfgaard ) به پادشاهی شمال و خواسته ی خود برای از بین بردن گروه Wild Hunt قرار می گیرد . این بار روایت داستانی جذاب تر شده و حماسه ای بزرگ تر را در ذهن می پروراند . داستانی پخته که روایت روز های سخت جنگ و خونریزی ، زمستان و تاریکی ، ترس و بی امانی را در پی دارد .

جهان در هرج و مرج و شلوغی به سر می برد . هوا غلیظ و لب ریز از دود ناشی از روستا های سوخته و ویران شده است . امپراطوری مهیب و غارتگر نیلفگارد دوباره به پا خواسته و به دنبال ویران کردن و غارت دوباره ی پادشاهیِ درمانده ی شمال است . حال چه اتفاقی خواهد افتاد . چه کسی صلح را به جهان برمیگرداند ؟ چه کسی تنها بدبختی را به ارمغان می آورد ؟ این بار وضع جهان تغییر کرده است ، یک نیروی تاریک و مرگبار به زودی ظهور می کند .
مردمان خودسری که اقدام به شورش کردند نمی دانند که این کارشان همانند مبارزه ی یک کودک با اژدهاست . این بار تهدیدی که جهان را به دگرگونی می کشاند همانند شب تیره و تار پس از یک روز است ، همانند تاریکی در اطراف هاله ای از روشنایی ، همانند وحشت از سلطه ی طاعون بر انسانها . با این حال این بار وایلد هانت به دنبال یک شخص خاص است . کسی که سرنوشتش با این گروه گره خورده است و گرالت باید این موضوع را با دسته ی وایلد هانت حل و فصل کند .

jang

جنگ ، جنگ ، جنگ

تم تاریک و مخوف نسخه های قبلی ، در کنار سلب آرامش روانی از ویچر سفید توسط اشباح Wild Hunt را شاید بتوان گفت که مهم ترین بخش داستان در این نسخه از The Witcher می باشد . همانطور که گفته شد علاوه بر درگیری با اشباح Wild Hunt ، این بار جنگی دیگر هم گرلت را در خود می کشد ؛ جنگ Nilfgaard و با امپراطوری شمال هم دیگر بخش داستانی در Witcher 3 می باشد . اطلاعات منتشر شده در مورد داستان بازی در همین حد می باشد و اندک جزییاتی که از شخصیت ها و لوکیشن ها منتشر شده را در ادامه با هم مشاهده می کنیم .

triss2

Triss Merigold که در دو نسخه ی قبلی روابط عاطفی و خاصی را با گرلت داشت

در چند عنوان قبلی ، در طی بازی ما با شخصیت های مختلفی همراه می شدیم ، شخصیت هایی که بنابه انتخاب ما با بازیباز همراه می شدند ، و یا ما را ترک می کردند . Wild Hunt هم همانند بازی های قبلی شخصیت های زیادی را در مقابل ما قرار می دهد و زنده یا مرده ، دوست یا دشمن ، همراه یا تنها بودن آن ها را ما با انتخاب هایمان تعیین می کنیم . در بین این شخصیت ها تا حال سه تای آن ها معرفی شدند که اولینشان شخصیت اصلی می باشد .

شخصیت اصلی بازی این بار هم همانند گذشته Geralt ( گرلت ) می باشد . گرلت اینبار کمی افزایش سن و البته تغییر چهره داشته ، اما هنوز هم همان ویچر معروف و شمشیر زن قهار است . شمشیر زنی که شغلش شکار هیولاست و تفریحش کشتن آن . ویچر متناسب با کارش اغلب در گردش است و همین امر سبب شده که در مناطق مختلف ، گروه های محلی به وی القاب مشخصی را بدهند که معروف ترین و پر کاربرد ترین آن ها ” گرگ سفید ” می باشد .

داستان گرلت بسیار پیچیده است و گذشته ی تلخی دارد ، فقط برای آشنایی بیشتر همین قدر بدانید که در کودکی وی برای آموزشات مختلف به یک مدرسه ی مخصوص برده می شود و در طی تمرینات و آزمایشات سخت ، رنگ دانه های بدن گرلت به طور کامل از بدنش خارج می شومد . از جزییات پرهیز می کنیم و فقط باید گفت که دلیل روشنی پوست گرلت و سفیدی اندام ها و موی او همین آزمایشات گوناگون می باشد .

tw2 full geralt

Geralt

شخصیت بعدی که تا حال حضورش در بازی تایید شده Hjalmar ( یالمار ) می باشد . یالمار پسر Crach an Craite ( ملقب به گراز وحشی دریا و پادشاه Cintra است ) و همچنین عاشق شخصی به نام Ciri می باشد . نقش اصلی او در Wild Hunt به طور دقیق مشخص نیست و فقط حضور او به اثبات رسیده .

و اما مهم ترین شخصیت که بیشتر بعد داستانی در مورد آن است . همانطور که گفته شد یکی از ابعاد داستانی مبارزه ی ویچر سفید با گروهی به نام Wild Hunt می باشد . این گروه که تشکیل شده اند از اشباحی از نژاد ترک و مغول تحت تاثیر شخصی که خود را  King of the Wild Hunt نامیده ، عمل می کنند . King of the Wild Hunt قوی ترین دشمن موجود در سری بازی های ویچر می باشد و هیچ پادشاهی به اندازه ی وی دارای قدرت و اقتدار نیست . مشخص ترین دشمن در نسخه ی اول سری The Witcher همین گروه می باشد که حال در سومین شماره دوباره بازگشته اند . گروه Wild Hunt ها با فرا رسیدن زمستان سخت دوباره به سمت شهر ها و روستا ها ریخته اند و کشت و کشتار سختی را به راه انداخته اند .

مطمئنا درجه ی اهمیت این گروه و رئیسشان در بازی آنقدر زیاد است که CDProjekt نام بازی را Wild Hunt گذاشته است .

king of the wild hunt

King of the Wild Hunt

در مورد شخصیت های قدیمی سری هم حضور بعضی از آن ها در بازی مشخص شده . Softpedia در مورد حضور شخصیت های قدیمی می گوید :

نسخه سوم داستانی کاملا جدید نسبت به نسخه ی دوم دارد و مسیری جدا نسبت به The Witcher 2 را در پیش گرفته است اما کاراکترها و دوستان قدیمی در بازی حضور خواهند داشت. امیدواریم وجود شخصیت های قبلی در این نسخه، طرفداران قدیمی را مورد آزار و اذیت خود قرار ندهد. در مورد بازیکنان جدید هم که مشکلی نیست و کلا آن ها متوجه چیزی نخواهند شد.

سازندگان بعد از تایید بازی اعلام کردند که هنوز هم در این نسخه روایت داستان مهم ترین بخش بازی است . طبق اظهارات سازندگان این بار بازیباز بخش داستانی را تقریبا در ۵۰ ساعت طی می کند و متناسب با انتخاب هایی که در بازی می گیرد ممکن است کمی این مدت زمان تغییر کند ، علاوه بر این بخش ۵۰ ساعت دیگر هم بازیباز می تواند به انجام مراحل مختلف که به داستان اصلی ربطی ندارد ، بپردازد . مهم ترین نکته در گفته های سازندگان ، افزایش مدت زمان بازی می باشد که برای طرفداران ، سرگرمی و داستان طولانی تری را حدود ۱۰۰ ساعت رقم می زند . نکته ی بعدی هم انتخاب ها در بازی می باشند . همانند نسخه های قبلی و همچنین پر رنگ تر از آن ها ، بازی با توجه به انتخاب های شما و کارهایی که انجام می دهید ، آینده ی شما را رقم می زند . لازم به ذکر است که سازندگان طی صحبت هایشان گفتند اگر از لحاظ فنی بتوانیم ، سیو های نسخه ی قبلی را به این بازی انتقال میدهیم و فعلا اینکه چنین چیزی امکان پذیر است در هاله ای از ابهام قرار گرفته ! یکی از کارکنان شرکت CDProjekt در زمینه ی انتخاب ها در بازی می گوید :

چه می شود اگر شما یک فرد بیگناه را بکشید ؟ آیا این کار همانند به قتل رساندن یک موجود و شخص شیطانیست ؟

وی می گوید :

رشد شخصیت در بازی بر اساس اقدامات بازیباز انجام می شود که این ها ریشه در داستان بازی دارد . بازی در مورد تغییر جهان است و اینکه گرلت چگونه تکامل میابد ، این ها خودشان از ضروریات یک بازی نقش آفرینی می باشند .

همانطور که از صحبت های سازندگان بازی مشخص است این عنوان بیش از هر چیز در انتخاب ها و داستان بازی و سرانجام آن بازیباز را آزاد گذاشته است . به طور مثال گرلت میتواند در مقابل راهزنان ، آنها را بکشد یا ببخشد ، یا میتواند دارایی هایشان را ازشان بگیرد و تمام این عوامل در داستان بازی تاثیر گذارند و راه و مسیری متفاوت را برای رسیدن به پایان های بازی ( سه پایان ) برای بازیباز رقم می زنند . در مورد پایان بازی Softpedia می گوید :

در این مورد که پایان بازی به کجا محدود خواهیم شد می توانم بگویم که ما ۳۶ منطقه ی متفاوت برای The Witcher 3 داریم و پایان بازی به سه صحنه ی Epilouge ایی که در بازی انتخاب می کنید بستگی دارد .

Konrad Tomaszkiewicz در مورد پایان بازی می گوید :

پس از خاتمه ی بازی به شما پایان دیگری هم نشان داده خواهد شد که خلاصه ای از بزرگ ترین عواقبی که از انتخاب هایتان در طول بازی کرده اید را به شما نشان خواهد داد . برخی از آن ها تغییراتی در اوضاع سیاسی و اجتماعی جهان را نشان می دهد و برخی از آن ها هم باعث تغییراتی در وضعیت مکانی که شما در آن هستید خواهد شد .

از تغییرات دیگر نیز که بستگی به انتخاب های شما در پایان بازی به وجود می آید می توان به تغییراتی در زندگی دوستان و دشمنانتان اشاره کرد . بستگی به نوع انتخاب های شما در بازی ، زمانی که ماجراجویی های خودتان را به اتمام می رسانید می توانید یک جهان کاملا متفاوت را در پشت خود داشته باشید .

tw3 concept art 3

گذراندن ۱۰۰ ساعت در سرزمین های جدید از همین الان ذوق و شوق بازیبازان را چند برابر کرده

همانطور که گفته شد داستان در سری بازی های The Witcher ، اصلی ترین و مهم ترین بخش از بازی است و همین امر در Wild Hunt هم تکرار می شود . پایان بندی های متفاوت ، انتخاب های پر تاثیر ، داستانی حماسی دوباره بازیبازان را در سومین نسخه همراه می کند . در نهایت باید گفت که Wild Hunt روایتگری تاریک دارد ، مخوف است و دلچسب ، زمستان و تاریکی را به نمایش می گذارد ، درد و رنج را نشانمان می دهد ، اسطوره و حماسه خلق می کند ، آتش دارد رنج دارد درد دارد ، گرگ سفید را به خاک و خون می کشد ، می ترساندش ، می لرزاندش ، در اوج وی را نشان می دهد و آخرین جولانگاه وی می باشد .

اشباح در برابر گرگ سفید

بله درست شنیدید ، این بازی آخرین جولانگاه برای گرگ پیر است . رئیس شرکت CDProjekt یعنی آقای ” Adam Badowski ” طی خبری اعلام کرد که Wild Hunt آخرین حضور گرلت می باشد و دلیل آن را هم اینگونه بیان کرد که می خواهیم بازی در اوج تمام شود . به کلمه ی اوج رسیدیم ، مگر عناوین قبلی چه کردند که The Witcher 3 : Wild Hunt می تواند به اوج برسد ؟

ویچر یک که عرضه شد در برخی از زمینه ها شبیه عناوین اکشن نقش آفرینی بود ، نوع مبارزه ، سبک مبارزه با کمی اختلافات جزیی همانند دیگر آثار آن زمان بود اما خوش ساخت بود . متای  ۸۱ در سال ۲۰۰۷ نشانگر همین اصل بود که بازی ارزش بالایی داشت . ۴ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۱ نسخه ی دوم با نام The Witcher 2: Assassins of Kings عرضه شد . بازی به غیر از داستان که پیش تر به آن اشاره کردیم ، گیم پلی فوق العاده ای را به بازیبازان عرضه می کرد . با اینکه سبک شمشیر زنی و مبارزات و کمبوها در بازی به طور کلی تغییر کرده بود ولی بر خلاف سایر تغییرات در سایر بازی ها ( به خصوص بازی Dragon Age II که با تغییرات نا متناسب و بد عمل کردن تیم سازنده بازی بیش از حد پیش پا افتاده شده بود ) در ویچر ما تغییراتی سازنده را مشاهده کرده بودیم .

گیم پلی بازی دیگر همانند آثار نقش آفرینی گذشته کلیک های پشت سرهم ماوس بر روی دشمنان و انتخاب نوع ضربات از لیست های به خصوص نبود بلکه بازی همانند آثار سوم شخص جدید تغییر ظاهر داده بود . بخش جادوها در بازی پررنگ تر شده بود ، محیط ها زیباتر و بزرگتر از گذشته شده بودند ، کمبوهای جدید و البته پر کاربرد برای مبارزات با تعداد انبوهی سرباز به بازی اضافه شده بود و کلی قابلیت دیگر که بازی را بیش از پیش زیبا و خواستنی می کرد . کسب متای ۸۸ و همچنین چند جایزه از سایت های مختلف نشان گر این است که بازی پیشرفت قابل توجهی را نسبت به قبل داشته و آماده است تا با نسخه ی بعدی به اوج برسد .

 اوجی که با توجه به اطلاعات منتشر شده می توان گفت برای این عنوان دور از دسترس نیست . در ادامه ی اولین نگاه نقاط و نکات مختلف بازی را با هم بررسی می کنیم .

مهم ترین تغییری که The Witcher 3 به خود دیده است ، آزادی در بازی است . بازی های قبلی با اینکه در سبک RPG قرار می گرفتند اما آزادی کمی در اختیار بازیباز قرار می دادند و دلیل اصلی آن هم تمرکز بر روی داستانی حماسی بود . این بار ما با یک دنیای کاملا باز طرف هستیم که از مناطق و بخش های مختلفی ایجاد شده است . Open World این بار زیر اسم بازی قرار می گیرد و این یک خبر خوش برای طرفداران است .

در دنیای کاملا باز بازی ، شهر ها و مناطق زیادی قرار دارند که از جمله ی آن ها می توان به Skellige: Nordicstyle archipelago , Slaviclike No Mans Land and city of Novigrad و … اشاره کرد . هر کدام از این مناطق مناسبات فرهنگی ، اقتصادی مختص به خودشان را دارند ( به طور مثال قیمت ها با توجه به منظقه متفاوت است ) و بازیباز در هرکدام از آن ها با نوعی متفاوت از رفتار ها رو به رو می شود . به هر حال تمامی این مناطق ، در مجموع ۳۵ برابر بزرگتر از عنوان قبلی ویچر و حدود ۲۰ درصد هم نسبت به اعجوبه ی بتزدا یعنی اسکایریم بزرگتر می باشد . حرف از اسکایریم شد ، بگذارید به این نکته هم اشاره کنیم که The Witcher 3 از بعضی از عناصر اسکایریم هم در جهت بهتر شدن گیم پلی استفاده کرده ولی در جاهایی هم کاملا متفاوت می باشد .

جناب آقای Michał Platkow-Gilewsk طی مصاحبه با RPS ، در جواب سوالی ، مبنی بر این که استودیوی CD Projekt RED چگونه دنیایی را خلق خواهد کرد آن گونه که از عنوان Bethesda یعنی اسکایریم دیدیم :

سخت نیست که از اسکایریم هم نام ببریم اما من معتقدم که کاملاً متفاوت با آن خواهد بود . چیزی که ما خلق کرده ایم یک عنوان open-world RPG است . کاری که انجام میدهیم برگرفته و مشتق شده از داستانی RPG است که در یک محیط open-world رخ می دهد. برای ما مهمترین جنبه بازی همیشه داستان است. و البته باید یادآور شد که داستان هر آن چه که اتفاق می افتد نیست و انتخاب ها و عواقبی که هر کدام به دنبال خواهند داشت نیز موثر خواهد بود. خوب یا بد ، مشخصات NPC هایی که آن ها را قابل باور خلق می کنیم به طوری که باورپذیر باشند. پس از این که آن ها را ملاقات کنید می توانید به یاد آورید که آن ها چه کسی هستند و چرا کاری که باید را انجام می دهند. تمام این ها از مواردی هستند که برای ما مهم تلقی می شوند.

Platkow-Gilewsk در ادامه اضافه کرد که ساخت یک چنین جهان عمیقی بدون چالش هم نبود .

این چالشی بزرگ است اما ما تمام جوانب آن را سنجیدیم و به سختی کار می کنیم تا یک تجربه عالی از روایت داستانی به شما بدهیم آن هم در یک محیط open-world. تا آن جا که هر کدام از رفتار ها و حرکات شما عواقب خاصی را در پی خواهند داشت. تعدادشان زیاد خواهد بود همان گونه که در ویچر ۲ شاهد بودید.

ما می خواهیم که تمام تجربیاتمان را در این زمینه برای شما به ارمغان آوریم و آن را در یک محیط open-world قرار دهیم. حرکات و رفتار های بزرگ و کوچک می توانند برای شما عواقبی بزرگ یا کوچک به همراه داشته باشند. همین قدر کافی است که به شما بگوییم که ما آماده ۳ گونه پایان کاملاً مختلف با توجه به نحوه به پایان رساندن بازی توسط شما هستیم ، آن هم با انتخاب هایی متفاوت در هر کجای بازی.

۳۶ منطقه مختلف در بازی وجود خواهد داشت و هر منطقه نیز نسبت به مناطق دیگر تفاوت های قابل توجهی را دارا خواهد بود.

تا الان با یکی از محیط های بزرگ در بازی های رایانه ای مواجه هستیم ، و این نکته را هم بدانید که سفر در این محیط بزرگ کاملا بدون وقفه انجام خواهد شد . دیگر از شر لودینگ های زمانبر در تغییر از محیط به محیط دیگر خبری نیست و بازیباز به راحتی می تواند در محیط گشت زنی کند .

image the witcher 3 wild hunt 22370 2651 0005

شهر ها و روستاهای متفاوتی در بازی وجود دارند و هر کدام از آن ها به سبک خودشات ، زندگی می کنند .

نوبتی هم باشد نوبت بخش مبارزات در ویچر است . یکی از مواردی که در ویچر ۲ تغییر کاملی کرده بود ، بخش مبارزات بود . مبارزات در ویچر ۲ خوب کار شده بود ولی همچنان هم مشکلاتی را داشت . در دومین نسخه شما باید در مبارزات دقت بالایی می کردید ، گهگاهی به جادو ها متوسل می شدید ، یا بعضی اوقات هم باید از تله ها استفاده می کردید . نوشیدن معجون ها برای به دست آوردن قابلیت های متفاوت هم دیگر بخش موجود در کنار مبارزات نفس گیر در ویچر ۲ بود . با این حال این سیستم مبارزات که اندک مشکلات جزئی را به همرا داشت در Wild Hunt بهبود یافته و تغییرات خوبی را داشته است . قابلیت های جدیدی به بازی اضافه شده اند و بخش هایی هم پررنگ تر و یا بهتر شده اند .

Michał Platkow-Gilewski مدیر بازاریابی CD Projekt RED در مورد این بخش از بازی می گوید :

چیزی که ما همراه با سیستم مبارزات Witcher می خواستیم این بود که نشان بدهیم که چگونه Geralt از شمشیر خود استفاده می کند . او در شمشیر زنی استاد است. Geralt در مبارزه با جمعیتی زیاد دارای تسلطی بسیار خوب می باشد و می تواند پنج یا شش دشمن را شکست دهد .

اما در Witcher 2 اتفاقاتی افتاده بود که مردم و طرفداران این بازی به ما می گفتند که مبارزات این عنوان سرگرمی بیش از حد کمی دارد و صادقانه به ما می گفتند که مبارزات بازی نیز دارای قوانین بسیار ساده ای است. بنابر این ما تصمیم گرفتیم که بر روی تاکتیک های مبارزات مقداری بیشتر کار کنیم و تاکتیک های مبارزات به قدری هیجان انگیز است که احساس کنترلی مطلق در یک میدان جنگ را خواهید داشت . این چیزی است که ما در قسمت هدف خود قرار داده ایم .

Pawel Sasko طراح بازی هم نظر جالب و البته جذابی در مورد مبارزات ویچر ۳ داده است که در ادامه با هم مشاهده می کنیم :

مبارزات بازی همان چیزی است که بازیکنان در The Witcher 2 با آن آشنایی داشتند و این بار تکامل یافته است. البته ما بخش مبارزات را به طور کامل تغییر نداده ایم ولی تا حد زیادی در بسیاری از زمینه ها باعث بهبودش شده ایم .

در حال حاضر مبارزات بازی بسیار تاکتیکی تر است ، چرا که انتخاب استراتژی مناسب در مقابل حریف یا گروهی از دشمنان می تواند به مبارزات خیلی سریع پایان دهد در حالی که انتخاب استراتژی های اشتباه در هنگام مبارزه ممکن است باعث این شود که مرگ را برای شخصیت اصلی بازی به ارمغان بیاورید .

البته قابلیت های جدید Witcher در بازی بسیار به کار خواهد آمد به عنوان مثال درست در زمانی که مشغول مبارزه با یک اژدهای بالدار هستید ، ممکن است یک بازیکن با استفاده از قابلیت های Witcher غده ی سمی این اژدها را ببیند و با یک حمله ی سریع خنجر را در این غده ی سمی اژدها فرو کرده و حملات سمی این موجود را غیر فعال کند .

این استراتژی به بازیکن این اجازه را خواهد داد تا از حملاتی که حریف به بدترن شکل ممکن نسبت به او می کند جلوگیری کند ، البته بسیاری از گزینه های مختلف دیگری هم برای استفاده از احساس های Witcher وجود دارد که در کاوش در محیط های بازی نقش مهمی خواهند داشت .

در توضیحات Sasko از قابلیت هایی سخن گفته شده که در بازی با نام Witcher Senses شناخته می شود . این قابلیت که برای اولین بار است به این بازی اضافه شده شبیه دید کارگاه در بازی های Batman : Arkham می باشد . با استفاده از این قابلیت جدید شما قادر هستید نقاط ضعف دشمنان را تشخیص داده و به آن ها صدمات بیشتری وارد کنید . علاوه بر این با استفاده از این قابلیت شما می توانید برای پیدا کردن دشمنان و موجودات مختلف در بازی بهره ببرید ( به نوعی ردیابی کنید ) .

از جمله قابلیت های دیگر در این نسخه ، سیستم جاخالی دادن در مبارزات ، زدن کمبو های مختلف در حین مبارزه ، پرش که در نسخه های قبلی وجود نداشت ، اسب سواری و قایق رانی ، شکار کردن جانوران مختلف و … می باشد که در ادامه توضیحات بیشتری در موردشان داده می شود .

سازندگان برای اینکه فضای بازی و رفتار گرلت را شبیه به کتاب های The Witcher کنند به وی قابلیت جاخالی دادن و پرش را اعطا کرده اند . اینبار ویچر بر خلاف نسخه های قبلی می تواند بپرد و از هر جایی بالا برود .

grealt

ویچر یک بازی عالی و نه برای هر سنی
ویچر ۳ نمایان گر بخشی از دنیای واقعی است که در آن خشونت ، روابط شخصی ، توطئه های سیاسی ، تنش های نژادی حرف اول را می زند پس این بازی به هر کسی توصیه نمی شود !

اسب سواری و قایق رانی هم در این نسخه به بازی اضافه شده است . به گفته ی سازندگان برای جا به جایی هر چه سریع تر گرلت در محیط ، بازیبازان می توانند برای خود اسب بخرند و یا اگر توانایی خرید ندارند به شکار اسب بپردازند . در کنار اسب ها یک وسیله ی دیگر هم برای حرکت در آب ها به بازی اضافه شده و آن قایقرانی می باشد .

Pawel Sasko طراح بازی در این مورد اعلام کرده است :

Geralt یک شکارچی هیولای حرفه ای می باشد و ملوان تصورش نکنید . ما نمی خواهیم که در این شخصیت تغییرات ایجاد کنیم و نمی توانیم به سادگی تصور کنیم که او در به در به دنبال شکار ماهی بپردازد !

با این حال قایقرانی جزو فعالیت های بسیار مهم در The Witcher 3 است و برای کاوش در برخی مناطق ضروری می باشد . در بخش های تکنیکی ، قایق ها به طور کامل به مانند واقعیت شبیه سازی شده اند و نسبت به وزش باد و حرکات اقیانوس ها و امواج که کاملا به مانند واقعیت است قایق از خود واکنش نشان می دهد . استفاده از قایق واقعا یک لذت واقعی برای کاوش می باشد ، البته ما در حال انجام برنامه ریزی های بیشتری با قایق هستیم .

مطمئنا دنیای بزرگ ویچر ۳ به این وسایل نقلیه چه در زمین چه در آب نیاز دارد و علاوه بر نیاز ، جذابیت های زیادی هم برای بازیبازان دارد . این ها قابلیت های معرفی شده ی گرلت بودند ، حال که گرلت را در کلماتی توصیف کردیم بهتر است به باقی بخش های گیم پلی بپردازیم که اولینشان هیولا ها و دشمنان بازی هستند .

گرلت یک شکارچی هیولا می باشد ؛ در نتیجه وی در بسیاری از اوقات با دشمنانی عظیم الجثه و در اندازه های غیر معمول رو به رو می شود . با اینکه دشمنان سرسخت و بزرگ بازی نسبت به قبل افزایش تعداد داشته اند و دنیای بزرگ ویچر ۳ را احاطه کرده اند  و هر آن شخصیت اصلی را تهدید می کنند ، اما سازندگان اعلام کرده اند که هیچ کدام از آن ها نقش غول آخر را در بازی ایفا نمی کنند و دیگر هیچ باسی ( غول آخر ) در بازی وجود ندارد .

Pawel Sasko در این مورد می گوید :

در حال حاضر بازی ما هیچ گونه باسی نخواهد داشت . اما در عوض برخورد هایی با مقدار زیادی از دشمنان بزرگ و خطرناک در بازی وجود خواهد داشت که نقش مهمی هم در داستان ایفا می کنند . همه ی این دشمنان توانایی ها و حملات منحصر به فرد خود را دارند اما بر خلاف The Witcher 2 ، این بار هر چیزی که در قسمت سوم است بر روی سیستم های RPG متمرکز شده است .

monsters

هیولاهای بازی از روی افسانه های قدیمی ساخته شده اند و هر کدام مرتبط با اقلیم خاصی هستند .
از جمله هیولاهایی که تا الان معرفی شده اند :
بالا سمت راست : Leshy – بالا سمت چپ : Fiend – پایین و خطرناک ترین : Ice giant

دشمنان بزرگ در بازی نیاز به هوش قوی ای هم دارند که CD Projekt RED از پس این موضوع هم بر آمده . سازندگان بازی اندک مشکلات هوش مصنوعی نسخه ی قبل را بهبود دادند و این یعنی سخت تر شدن و چالش برانگیز بودن مبارزات . به گفته ی افرادی که نسخه ی دموی بازی را انجام دادند هوش مصنوعی خیلی خوب عمل می کند و هیولاها در بازی از اطراف خود آگاه هستند و متناسب با محیط خود کار های خاصی انجام می دهند .

wild

حیوانات وحشی و درنده ، هر لحظه ممکن است جان شما را بگیرند

علاوه بر هوش مصنوعی دشمنان ، NPC ها هم در بازی با هوش تر شده اند . هنگامی که شما وسایل آن ها را بدزدید به نگهبان ها خبر می دهند و یا سعی در باز پس گیری وسیله ی دزدیده شده می کنند .

حال که بخش های اصلی گیم پلی از قابلیت ها تا مبارزات توضیح داده شد کمی هم به بخش های دیگر می پردازیم که قبلا فقط جنبه ی رفع خستگی و یا جذاب تر کردن مبارزات را داشت . اولین آن ها بخش  QTE ( دکمه زنی ) است که در بعضی مراحل بازی های قبلی بازیباز باید آن ها را در حین مبارزه انجام میداد ، که این بار از سومین نسخه حذف شده و دلیل آن هم جذاب نبودن برای این بازی است . بعد از بخش QTE مینی گیم های مختلف هستند که تا الان کارت بازی و پرتاب تبر برای گذران وقت در بازی مشخص شده . یکی دیگر از بخش هایی هم که از بازی کنار گذاشته شده و الان طرفدار زیاد دارد ، بخش آنلاین می باشد .

Michal Platkow-Gilewski سرپرست بخش بازاریابی CD Projekt RED در مصاحبه ای که به تازگی با سایت Eurogamer داشته در این مورد اظهار داشته است :

با توجه به این که The Witcher 3 بازی به شدت داستان محوری است ، واقعا هیچ گونه جایی برای قرار گرفتن حالت مولتی پلیر در این عنوان وجود نداشت . ما می خواهیم که تمامی تمرکز خودمان را بر روی تجربه تک نفره بگذاریم ، جابی که بیش از ۱۰۰ ساعت گیم پلی واقعی و همه گیر برایتان ارایه خواهدشد. Geralt در این عنوان تنها یکی می تواند باشد .

سری بازی های ویچر از اولین نسخه تا سومین آن هر بار در گیم پلی پیشرفت هایی می کردند . این بار هم این پیشرفت با اضافات ، حذفیات و بهبود های همراه گشته است که مطمئنا می توانند اوجی را برای سومین نسخه به وجود بیاورند . نقاط ضعف قبلی برطرف شده ، و قابلیت های جدیدی در دنیای باز بازی اعمال شده که بازیبازان را ساعت ها مشغول خود می کند . همچنان ساخت معجون ها ، زدن کمبو های مختلف روی دشمنان ، شمشیر زنی و … در بازی وجود دارد و بخش هایی هم بهتر شده اند ، اما در کنار این ها بخش هایی همچون قابلیت پرش ، اسب سواری ، قایقرانی و … هم به بازی اضافه شده اند که بازی را بیش از پیش کامل می کند .

یک نکته ی مهم از خط اول ، پاراگراف قبلی جا ماند ، و آن هم گرافیک بازی است . درست است که گیم پلی در هر نسخه پیشرفت می کند ، اما در کنار آن گرافیک بازی هم هر دفعه خارق العاده تر می شود .

نسخه ی اول گرافیکی در حد و اندازه های بهترین بازی های زمان خودش داشت ، نسخه ی دوم هم ، چه در بخش هنری و چه در بخش فنی بسیار عالی عمل کرد و گرافیکی در خور توجه نشان بازیبازان داد و حال نوبت به سومین نسخه رسیده . در مورد این بخش فقط به این نکته اشاره می کنم که نمایش های بازی و استفاده از DX 11 بسیار دیدنی بود و انگشب حیرت بر دهان ها نهاده . همچنین در بخش انیمیشن ها هم تیم سازنده از موشن کپچر استفاده می کنند تا این بخش واقعی تر از قبل جلوه کند . وجود سیستم شب و روز و آب و هوای پویا و داینامیک هم به بازی اعمال شده است . علاوه بر این تیم سازنده برای ساخت مناطق مختلف مدتی را به عکس برداری از دنیای واقعی مشغول بود تا بازی بیش از پیش به دنیای ما سازگار باشد . به باقی توضیحات ، سازندگان اشاره می کنند :

123

پشت صحنه | موشن کپچر

new the witcher 3 wild hunt open world jpg 0x0 watermark big q85

سازندگان به هیچ چیز رحم نکردند | ایده برداری از دنیای واقعی برای محیط ها و شهر های بازی

Paweł Sasko ، طی مصاحبه ای که درباره ی بهبودهای نسخه نهایی بازی با سایت Gamingbolt داشت گفت :

CD Projekt RED به خوبی از چالش ها استقبال می کند . خلق گرافیک دلنواز برای بازی هایی با ماموریت خطی ، کار سختی نیست چون می توان نقاطی که بازیباز به آن ها متمرکز می شود را شناسایی کرده و بهتر کار کرد اما وقتی عنوان بزرگی مثل The Witcher 3 مطرح می شود ما را با چالش های به مراتب بزرگی روبرو می کند و این موضوع باعث هیجان زده شدن هنرمندان و بازیسازهای ما می شود . اسکرین شات هایی که از بازی منتشر شده است با نسخه ی قدیمی موتور این بازی گرفته شده بودند . اکثر آن ها تغیرات زیادی به خود دیده و دوباره برنامه نویسی شده اند . علاوه بر آن جلوه های بصری جدیدی را به بازی اضافه نموده ایم و این کارها را تا زمانی ادامه خواهیم داد که به کیفیت CG برسیم .

آقای Paweł Sasko در ادامه ی مصاحبه افزود :

هدف برنامه نویسان ما فقط به این موضوع محدود نمی شود و سعی ما بر آن بوده است که بخش هنری گروه ما یکی از گروه های متفکر و قوی شرکت باشد . اکثر اعضای CD Projekt RED در ساخت The Witcher 1 نیز مشارکت داشته اند و تماما با چالش های این عنوان آشنایی کامل دارند . به خوبی می دانیم که به کار گرفتن زیرکانه هنر می تواند برای ما سودمند بوده و ما را در جهت داشتن تکسچرهای عظیم و اجرای بی وقفه ی آنها کمک کند . زمانی که ما بازی را عرضه می کنیم دارای بالاترین گرافیک در یک بازی RPG خواهیم بود .

لازم به ذکر است که بازی با استفاده از موتور RED Engine 3 که تاکنون فقط در ساخت ویچر ۳ استفاده شده ، ساخته می شود و نمایش های هیجان انگیزی را برای بازیبازان داشته است . نورپردازی ، سایه زنی و به طور کلی بخش فنی بازی کاملا دلچسب درآمده که برای اکثر منتقدان و بازیبازان راضی کننده و شاید هم ورای آن بوده .

image the witcher 3 wild hunt 22370 2651 0007

نورپردازی ، جزییات و … | به افکت های مختلف نگاه کنید تا نسل بعد را بهتر درک کرده باشید !

داستان بازی حماسه ای دوست داشتنی است ، گیم پلی آن مبارزات حماسی را در بر می گیرد ، گرافیک آن خلق حماسه می باشد ولی صداگذری و موسیقی بازی چطور ؟

با توجه به حضور شخصیت های قدیمی انتظار می رود که بخش صدا گذاری همانند قبل خوب و درجه یک باشد . شخصیت های جدید هم در نمایش ها حضور نداشتند ولی امیدواریم که همانند باقی صداها ، دوبلور ها حنجره و صوتی رسا و قابل قبول داشته باشند .

موسیقی بازی های قبلی به سرپرستی Adam Skorupa انجام می شد و اینبار هم همین فرد این مسئولیت را بر عهده دارد . در نسخه های قبلی موسیقی بازی یکی از نقاط قوت آن بود که با توجه به دو موزیک متنی که از بازی منتشر شده می توان گفت بخش مسیقی در این بازی هم عالی کار شده است . تم اصلی بازی که مدتی قبل منتشر شده بود توسط Adam و Krzysztof Wierzynkiewicz ساخته شده و در اختیار بازیبازان قرار گرفت . موسیقی با سازهای مختلف نواخته شده بود و واقعا عالی بود و به طور کلی می توان گفت بخش موسیقی در بازی هم حماسه آفرینی می کند .

header bg

آدام پیش از این هم بر روی موزیک های دو بازی ویچر ۱ و ۲ کار کرده بود و زیبایی و مهارت کار خود را با آثار حماسی ای که برای این دو بازی خلق کرده بود نشان داد . آدام یک آهنگساز لهستانی چیره دست می باشد که برای متن بازی ها ، تبلیغات و انیمیشن ها ، آهنگ می سازد . همچنین این شخص در سال ۲۰۰۷ توانست با آهنگ هایی که برای بازی ویچر ۱ ساخته بود ، جایزه ی بهتری موسیقی متن بازی های رایانه ای را از سایت IGN دریافت کند .

نسخه ی سوم سری بازی های ویچر که همه با نام Wild Hunt آن را میشناسیم ، به واقع به اوج رسیده است و می تواند بهترین پایان برای گرگ سفید باشد . سازندگان درس هایی از گذشته ی پربار و موفق خود گرفته اند و در همین جهت بخش هایی جدید به بازی اضافه کرده اند . داستان بازی را بزرگتر کرده اند ، آزادی را به بازی اعمال کردند ، گرافیک را قوی تر از گذشته و موسیقی را حماسی تر کردند تا اینکه بازیبازانی امثال من و شما لذت ببریم . Wild Hunt داستان مخوف و بزرگش را در دل گیم پلی ای بازسازی شده و از نو نوشته شده با گرافیکی قوی نشانمان می دهد و کاری می کند که بازی را حس کنیم ، حسی که تا فرا رسیدن زمستان باید برای رسیدن به آن صبور باشیم …

==========================================

تریلر های بازی :

تریلر اول :

1

بخشی از تریلر اول

دانلود با کیفیت HD

دانلود با کیفیت SD

تریلر دوم :

2

بخشی از تریلر دوم

دانلود با کیفیت HD

دانلود با کیفیت SD

==========================================

موزیک های متن بازی :

دانلود تم اصلی با فرمت MP3

دانلود تم اصلی با فرمت WMV

دانلود موسیقی متن گیم پلی بازی با فرمت MP3

دانلود موسیقی متن گیم پلی بازی با فرمت WMV

==========================================

و در آخر هدیه ی گیم فا به علاقه مندان اسم و رسم The Witcher

دانلود تمامی موزیک های بازی The Witcher 2: Assassins of Kings

witcher2ost

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

زمستان در راه است ، دوباره زوزه های گرگ سفید … | اولین نگاه به The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا
زمستان در راه است ، دوباره زوزه های گرگ سفید … | اولین نگاه به The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا
زمستان در راه است ، دوباره زوزه های گرگ سفید … | اولین نگاه به The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا
زمستان در راه است ، دوباره زوزه های گرگ سفید … | اولین نگاه به The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا
زمستان در راه است ، دوباره زوزه های گرگ سفید … | اولین نگاه به The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

زمستان در راه است ، دوباره زوزه های گرگ سفید … | اولین نگاه به The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا
زمستان در راه است ، دوباره زوزه های گرگ سفید … | اولین نگاه به The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا