معرفی چند روش جهت شارژ رایگان والت استیم - گیمفا
معرفی چند روش جهت شارژ رایگان والت استیم - گیمفا
معرفی چند روش جهت شارژ رایگان والت استیم - گیمفا
معرفی چند روش جهت شارژ رایگان والت استیم - گیمفا

معرفی چند روش جهت شارژ رایگان والت استیم

محمدرضا نوروزی
۱۴:۱۲ ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
معرفی چند روش جهت شارژ رایگان والت استیم - گیمفا

امروز سری به فروشگاه استیم می‌زنیم و از روش‌های کسب درآمد و شارژ والت به صورت رایگان می‌گوییم. برای آگاهی از نحوۀ کسب درآمد به وسیلۀ پلتفرم استیم و بازی کردن در این پلتفرم، با این آموزش همراه باشید.

بسیار به Black Friday (25 نوامبر یا جمعه ۴ آذر) نزدیک هستیم. در این تاریخ، اکثر گیمرها مشتاقانه به فروشگاه‌های کنسول و یا کامپیوتر خود سر می‌زنند و بازی‌های مختلف را با تخفیف‌هایی باور نکردنی تهیه می‌کنند. اما آیا می‌دانستید که می‌توان در این ایام، بدون پرداخت هزینه و تنها به واسطۀ کسب درآمد از طریق بازی‌های مختلف، آثار مورد نظر خود را تهیه کرد؟

دسترسی به فروشگاه Steam، یکی از مزیت‌های PC نسبت به کنسول‌ها محسوب می‌شود. استیم، فروشگاهی ساخته شده توسط شرکت Valve است که در سال ۲۰۰۳، در دسترس کاربران PC قرار گرفت و قابلیت‌‌هایی دارد که در کمتر پلتفرم دیگری به چشم می‌خورد.

یکی از ویژگی‌های مثبت استیم، امکان ارائه‌ی خدماتی جهت کسب درآمد و شارژ استیم والت یا همان کیف‌پول مخصوص این فروشگاه، از طریق بازی‌کردن و گذراندن وقت است. منتهی قبل از پرداختن به آموزش، به پیش‌نیازهایی که در ادامه گفته می‌شود توجه کنید!

اولین قدم قبل از شروع کسب درآمد از استیم، اکتیو بودن اکانتتان است!

معرفی چند روش جهت شارژ رایگان والت استیم - گیمفا

برای آن که از خدمات استیم مانند اضافه کردن دوستان به فهرست Friends و کسب درآمد بهره ببرید، شما نیازمند آن هستید که اکانت استیم خود را اکتیو کنید. برای اکتیو کردن حساب کاربری استیم، باید استیم والت خود را معادل ۵ دلار یا بیشتر شارژ کنید.

روش دیگر آن است که یک بازی با ارزش بیش از ۵ دلار را به صورت مستقیم از استیم خریداری کنید. البته باید توجه کنید که خرید CD-KEY یک اثر، موجب برطرف شدن محدودیت‌های اکانت استیم شما نخواهد شد و برای اکتیو کردن اکانت خود، تنها روش خرید مستقیم خواهد بود.

از آن جایی که به خاطر محدودیت‌ها، امکان خرید مستقیم از اکانت استیم وجود ندارد، شما موظف هستید تا از فروشگاه‌های ثانویه برای انجام این امر، استفاده کنید.

دومین قدم، تغییر ریجن اکانتتان است!

معرفی چند روش جهت شارژ رایگان والت استیم - گیمفا

بهترین ریجن برای تهیه‌ی بازی‌های استیم در ایران، مناطق ترکیه و آرژانتین هستند. درست است که قیمت بازی‌ها برای این دو ریجن نسبت به قبل افزایش چشم‌گیری داشته؛ اما با این حال همچنان خرید از این دو ریجن بسیار ارزان‌تر از سایر مناطق است.

همچنین، خوب است بدانید که این افزایش قیمت، شامل تمامی بازی‌ها نشده و بیشتر از همه، گریبان‌گیر آثار استودیوی Valve و عناوین جدیدتر شده است و کماکان، بازی‌های قدیمی‌تر به قیمت سابق به فروش می‌رسند. البته یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید، اتمام تولید گیفت‌های مخصوص به ریجن آرژانتین توسط Valve است و لذا، بهترین انتخاب در حال حاضر، ریجن ترکیه به شمار می‌رود. حال که اکانت شما اکتیو شده است و ریجن آن را مشخص کرده‌اید، وقت آن رسیده تا قدم سوم را برداریم.

سومین قدم برای کسب درآمد از استیم، روشن کردن Steam Gaurd است!

استیم گارد، مشابه تایید دومرحله‌ای در دیگر فروشگاه‌ها است. شما می‌توانید با انتخاب یکی از حالت‌های تایید دو مرحله‌ای، استیم گارد خود را روشن کنید و به این صورت، به مارکت استیم دسترسی پیدا کنید. توجه کنید که برای فروش آیتم‌های مختلف در این فروشگاه، باید ۱۴ روز از روشن بودن استیم گارد شما گذشته باشد.

حال اگر تمامی موارد بالا را رعایت کرده باشید، اکانت شما آماده‌ی کسب درآمد است. در ادامه قرار است تا ۲ عدد از بهترین روش‌های کسب درآمد از طریق این فروشگاه را به شما دوستان، آموزش دهیم.

روش اول: کسب درآمد از طریق Steam Market (پیشنهاد نویسنده)

معرفی چند روش جهت شارژ رایگان والت استیم - گیمفا

بهترین راه برای کسب درآمد از طریق استیم، ورود و استفاده از بخش Market یا همان فروشگاه استیم است. این قسمت به کاربران اجازه می‌دهد تا آیتم‌های دریافت شده از یک سری بازی خاص را به دیگر بازیکنان بفروشند و یا از آن‌ها خریداری کنند. یکی از بهترین بازی‌ها برای انجام این کار، Counter-Strike: Global Offensive محسوب می‌شود، چرا که اولا بازی رایگان است و ثانیا آیتم‌های این اثر، بسیار ارزشمند هستند.

اگر از پلیر‌های قدیمی کانتر باشید، احتمالا در جریان هستید که در گذشته، اکانت کانتر پلیر‌هایی که به سطح ۲۰ می‌رسیدند، به نسخه‌ی Prime ارتقا پیدا می‌کرد. اکانت‌هایی که دارای CS:GO Prime هستند، از یک سری مزیت به خصوص بهره می‌برند که به آن‌ها توانایی کسب درآمد از طریق این بازی را می‌دهد.

اما اگر تا به حال CS:GO را تجربه نکرده‌اید، احتمالا کمی بدشانس هستید، چرا که باید با پرداخت هزینه‌ای معادل ۱۵ دلار (۱۷۵۰ پزوی آرژانتین – ۲۵۰ لیر ترکیه) CS:GO Prime را خریداری کنید. (متاسفانه، همانطور که اشاره شد، طی یک به‌روزرسانی، تمامی بازی‌ها و آیتم‌های شرکت Valve در تمامی ریجن‌ها دارای قیمتی تقریبا برابر شده‌اند!)

در هر صورت، با دریافت ورژن Prime بازی، شما به صورت هفتگی یک سری جوایز دریافت خواهید کرد؛ به این صورت که در صورت بازی‌کردن به صورت مداوم، یک سری Case (لوت‌باکس) دراپ می‌کند. این لوت‌باکس‌ها، به خصوص در ریجن ترکیه و آرژانتین، از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند و برای مثال در منطقه‌ی آرژانتین، با توجه به نوع Case بین ۲۰ تا ۲۰۰ پزو قیمت دارند.

لذا اگر خوش شانس باشید، می‌توانید صرفا با فروش Caseهای خود و کسب درآمد از این طریق، در طول حراج‌های مختلفی چون Black Friday، بازی‌های بزرگ و خوبی را خریداری کنید. به شخصه‌ بازی‌های بسیاری را از این طریق خریداری کرده‌ام و این روش را به شما توصیه می‌کنم.

روش دوم: کسب درآمد از طریق Trading Cardها

معرفی چند روش جهت شارژ رایگان والت استیم - گیمفا

اگر اکانت استیم شما اکتیو باشد، شما در ازای انجام بازی‌های مختلف یک سری Trading Card دریافت می‌کنید. این کارت‌ها، حاوی تصاویر محیط یا شخصیت‌های معروف بازی‌ انجام شده هستند که به صورت مجازی، در اختیار گیمر قرار داده می‌شوند. در صورت دریافت تعدادی مشخص از آن‌‌ها، می‌توان لول اکانت استیم خود را افزایش داد و یک سری آیتم شانسی دریافت کرد. با این حال، هیچ‌گاه تمامی این کارت‌ها، به صورت رایگان دراپ نمی‌شوند و شما مجبور هستید تا برای کامل کردن دسته‌ی کارت خود، تعدادی از آن‌ها را خریداری کنید.

حال اگر علاقه‌ای به کامل کردن دسته‌ی کارت خود و لول آپ کردن اکانت استیم ندارید، می‌توانید کارت‌های به دست آمده‌ی خود را به دیگر بازیکنان بفروشید تا آن‌ها اینکار را انجام دهند. این کارت‌ها، معمولا از ارزش بالایی برخوردار نبوده و تنها گاهی یک سری کارت به خصوص و ویژه دراپ می‌شود. با این وجود، در صورت کسب تعدادی از آن‌ها و در نهایت، فروش و پس‌اندازشان، می‌توان‌ هزینه‌ی مورد نیاز برای خرید یک اثر مستقل (Indie) و یا بازی تخفیف خورده را به دست آورد.

شما می‌توانید کارت‌های خود را در فروشگاه استیم به فروش برسانید و در طولانی مدت، از این راه درآمد کسب کنید. بازی‌های رایگان و پولی بسیاری هستند که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و برای اطلاع از این ویژگی، کافیست تا بخش Trading Cards بازی مورد نظر خود را بررسی کنید.

خب، این هم دو مورد از آسان‌ترین و به صرفه‌ترین روش‌های کسب درآمد از طریق استیم. طبیعتا، وجود یک سری موانع مثل تحریم‌ها، توانایی خرید بازی‌ها را در بین گیمرها کاهش داده است و ما نیز سعی کردیم در این آموزش، اندکی این مشکلات را کاهش دهیم.

اما در این بین ممکن است سوالی ایجاد شود:

چگونه آیتم‌ها و Trading Cardها را به فروش برسانیم؟

معرفی چند روش جهت شارژ رایگان والت استیم - گیمفا

برای فروش آیتم‌ها، تنها کافیست تا وارد Inventory اکانت استیم خود شوید. درصورتی که تمامی شرایط گفته شده اعم از فعال بودن استیم گارد و اکتیو بودن اکانت را رعایت کرده باشید، با انتخاب آیتم مورد نظر خود و کلیک روی دکمه‌ی Sell که به رنگ سبز نمایش داده می‌شود مواجه خواهید شد.

درصورت انتخاب این گزینه، یک نمودار از نوسانات قیمت آیتم مورد نظر شما به نمایش درخواهد آمد. در زیر این تصویر، یک فیلد قیمت به شما نمایش داده می‌شود که شما باید با استفاده از نمودار مذکور، یک مقدار مناسب را انتخاب و آیتم خود را ارزش‌گذاری کنید.

در فیلدی که در مقابل نمایش داده می‌شود، میزان کارمزد استیم روی قیمت شما محسابه و در نهایت، قیمت فروش آیتم به دست می‌آید. حال شما می‌توانید با تایید قیمت، آیتم خود را به فروش بگذارید. پیشنهاد می‌کنم که همواره، قیمت مورد نظر خود را کمی پایین‌تر قیمت پیشنهادی استیم بگذارید تا آیتمتان را سریع‌تر به فروش برسانید. در کل، مدت زمان به فروش رسیدن یک آیتم، بسته به قیمت و ارزش آن آیتم، می‌تواند بین کسری از ثانیه تا یک هفته متغیر باشد. البته، شما می‌توانید آیتم‌های خود را نگهداری کنید و زمانی که نمودار ارزش آیتم صعودی شد، آن‌ها را به فروش برسانید. در این صورت، باید زمان بیشتری را برای فروش آیتم صبر کنید.

این هم از آموزش کسب درآمد از طریق فروشگاه استیم. آیا تا به حال از روش‌های گفته شده در این مقاله استفاده کرده‌اید؟ شما می‌توانید سوالاتتان را در مورد این آموزش، از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

Amir :))Dota2MosiLandblackcityREZAGAMERarmanParhamامیر حسینLone wolfMIRASAlirezaA.A17Spider-Manهادی صفائی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی چند روش جهت شارژ رایگان والت استیم - گیمفا
معرفی چند روش جهت شارژ رایگان والت استیم - گیمفا
معرفی چند روش جهت شارژ رایگان والت استیم - گیمفا
معرفی چند روش جهت شارژ رایگان والت استیم - گیمفا
معرفی چند روش جهت شارژ رایگان والت استیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی چند روش جهت شارژ رایگان والت استیم - گیمفا