آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Princess Mononoke تا House of Cards - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Princess Mononoke تا House of Cards - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Princess Mononoke تا House of Cards - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Princess Mononoke تا House of Cards - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Princess Mononoke تا House of Cards

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از princess mononoke تا house of cards

این آخر هفته قرار است به معرفی انیمه کلاسیک Princess Mononoke، سریال House of Cards و جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌ها بپردازیم.

دنیای انیمه همیشه برای مخاطبان جذاب بوده است و دلایل مختلفی وجود دارند که باعث جذابیت و تماشایی بودن این دنیای گسترده شده‌اند. از جمله این دلایل نیز می‌توان به جلوه‌های خیره‌کننده، دنیاهای رنگارنگ و همچنین پرداختن به مسائل برجسته و تامل‌برانگیز اشاره کرد.

یکی از بهترین انیمه‌ها نیز انیمه شاهزاده مونونوکه (Princess Mononoke) است که علاوه بر داشتن انیمیشن‌سازی بسیار زیبا، به مسائل و موضوعات قابل تاملی نیز می‌پردازد و تماشای آن برای همه افراد با هر سنی می‌تواند جالب‌توجه باشد.

سریال‌های سیاسی این فرصت را در اختیار دارند تا بتوانند مسائلی مهم اجتماعی و جهانی را برای مخاطبان به شکلی گیرا و جذاب به نمایش در بیاورند و یکی از این اثرات برجسته در این ژانر نیز سریال خانه پوشالی (House of Cards) است که با هنرنمایی خیرکننده بازیگران خود توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند.

در ادامه این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم نیز به سراغ معرفی جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های منتشر شده می‌رویم. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم انولا هولمز ۲ (Enola Holmes 2)

فیلم enola holmes 2
میلی بابی براون در فیلم «انولا هولمز ۲»

عوامل سازنده: فیلم «انولا هولمز ۲» اثری در ژانر رازآلود به شمار می‌رود که دنباله‌ای برای فیلمی به همین نام محصول سال ۲۰۲۱ میلادی است. کارگردانی فیلم را هری بردبیر (Harry Bradbeer) در دست دارد و فیلم‌نامه آن را نیز جک تورن (Jack Thorne) بر اساس مجموعه کتاب‌های The Enola Holmes Mysteries نوشته نانسی اسپرینگر (Nancy Springer) قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «انولا هولمز ۲» ادامه اتفاقات فیلم اول را در پیش می‌گیرد. حالا انولا با بازی میلی بابی براون (Millie Bobby Brown) آژانس کاراگاهی خودش را راه‌اندازی کرده اما هنوز نتوانسته پرونده خوبی را جذب کند و از رقابت با برادرش یعنی شرلوک با بازی هنری کویل (Henry Cavill) بازمانده است.

با این حال، دختری از انولا کمک می‌خواهد تا به او در پیدا کردن خواهر گمشده‌اش کمک کند و همین نیز آغاز ماجراجویی‌ای است که به کشف توطئه‌های بزرگتر منجر می‌شود. از جمله دیگر بازیگران این اثر نیز می‌توان به هلنا بونهام کارتر (Helena Bonham Carter)، لوئی پارتریج (Louis Partridge)، سوزی ووکوما (Susie Wokoma)، عادل اختر (Adeel Akhtar)، دیوید تیولیس (David Thewlis) و شارون دانکن بروستر (Sharon Duncan-Brewster) اشاره کرد.

آیا فیلم «انولا هولمز ۲» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «انولا هولمز ۲» از پایه و اساس ساخته شده توسط فیلم اول استفاده می‌کند و داستان خودش را روی این پایه‌ها می‌سازد. این اثر همانند فیلم قبلی سرگرم‌کننده و جالب‌توجه است و کسانی که فیلم اول را دوست داشتند، مطمئنا از تماشای این فیلم تازه نیز لذت خواهند برد.

حضور پررنگ‌تر هنری کویل نسبت به فیلم اول و همچنین نقش‌آفرینی درخشان میلی بابی براون نیز در فیلم «انولا هولمز ۲» بیشتر به چشم می‌خورد و این فیلم ثابت کرده که دنباله موفقی برای فیلم اصلی محسوب می‌شود.

فیلم زن پادشاه (The Woman King)

فیلم the woman king
ویولا دیویس در فیلم «زن پادشاه»

عوامل سازنده: فیلم «زن پادشاه» اثری در ژانر تاریخی و حماسی به شمار می‌رود که دانا استیونز (Dana Stevens) فیلم‌نامه این اثر را بر اساس داستانی از خودش و ماریا بلو (Maria Bello) قلم زده است. جینا پرینس بایتوود (Gina Prince-Bythewood) نیز این فیلم را کارگردانی کرده است.

داستان و بازیگران: فیلم «زن پادشاه» داستان یگانی از جنگجویان تماما زن به نام آگوجی (Agojie) را دنبال می‌کند که در قرن هفدهم تا نوزدهم میلادی از پادشاهی داهومی در غرب آفریقا محافظت می‌کردند. اتفاقات این فیلم در دهه ۱۸۲۰ میلادی جریان دارد و داستان ژنرالی با بازی ویولا دیویس (Viola Davis) را دنبال می‌کند که در حال آموزش به نسل جدیدی از جنگجویان زن برای مبارزه با دشمنان است.

از جمله بازیگران فیلم «زن پادشاه» نیز می‌توان به جان بویگا (John Boyega)، سوسو ام‌بدو (Thuso Mbedu)، لاشانا لینچ (Lashana Lynch)، شیلا آتیم (Sheila Atim) و هیرو فاینز تیفین (Hero Fiennes Tiffin) اشاره کرد.

آیا فیلم «زن پادشاه» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «زن پادشاه» بزرگی و هیبتی را به بیننده القا می‌کند که همانند آن را احتمالا در فیلم‌های حماسی و برجسته‌ای همچون فیلم گلادیاتور (Gladiator) و فیلم شجاع دل (Braveheart) باید جستجو کرد. بازیگران فیلم به خصوص ویولا دیویس و سوسو ام‌بدو توانستند نقش‌آفرینی خیره‌کننده و درخشانی از خودشان ارائه بدهند.

صحنه‌های اکشن به نمایش در آمده در فیلم «زن پادشاه» نیز همگی قابل قبول هستند و توانستند به خوبی بیننده‌ها را به داستان جذب کنند. با وجود اینکه کارگردان جینا پرینس بایتوود توانسته اثری جذاب را خلق کند اما این اثر بدون اشتباه نیست و انتقادهایی نسبت به روند داستانی و فیلم‌نامه آن نیز وارد است.

فیلم پلیس من (My Policeman)

فیلم my policeman
هری استایلز در فیلم «پلیس من»

عوامل سازنده: فیلم «پلیس من» اثری عاشقانه و درام به شمار می‌رود که بر اساس رمانی به همین نام محصول سال ۲۰۱۲ میلادی نوشته بتان رابرتز (Bethan Roberts) است. کارگردانی این فیلم را مایکل گراندیج (Michael Grandage) در دست دارد.

داستان و بازیگران: اتفاقات فیلم «پلیس من» در دهه پنجاه میلادی در شهر برایتون جریان دارد و داستان رابطه عاشقانه پنهانی افسر پلیسی را دنبال می‌کند. از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به هری استایلز (Harry Styles)، اما کورین (Emma Corrin)، جینا مک‌کی (Gina McKee)، لینوس روچ (Linus Roache) و روپرت اورت (Rupert Everett) اشاره کرد.

آیا فیلم «پلیس من» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «پلیس من» از حضور بازیگران برجسته و بااستعدادی بهره می‌برد که بیشترین تلاش خود را انجام می‌دهند اما با این وجود، این فیلم به سمتی خسته‌کننده و کسل‌کننده گرایش پیدا کرده است و تنها در بخشی از لحظاتش توانسته توجه مخاطبان را جلب کند. تماشای این فیلم بستگی به نظر خود شما دارد.

فیلم ویرد: داستان ال یانکوویچ (Weird: The Al Yankovic Story)

فیلم weird the al yankovic story
دنیل ردکلیف در فیلم «ویرد: داستان ال یانکوویچ»

عوامل سازنده: فیلم «ویرد: داستان ال یانکوویچ» اثری در ژانر بیوگرافی به شمار می‌رود که اریک اپل (Eric Appel) سکان کارگردانی آن را در دست داشته است و اولین تجربه کارگردانی وی محسوب می‌شود. فیلم‌نامه فیلم را نیز اریک اپل و خود ال یانکوویچ قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: فیلم «ویرد: داستان ال یانکوویچ» زندگی شخصی و حرفه‌ای ال یانکوویچ را به تصویر می‌کشد، خواننده‌ای که آهنگ‌هایی تقلیدی و طنز بر اساس آهنگ‌های محبوب دیگر ساخته است.

دنیل ردکلیف (Daniel Radcliffe) نقش اصلی را بازی می‌کند و در کنار او نیز بازیگران دیگری همچون ایوان ریچل وود (Evan Rachel Wood)، رین ویلسون (Rainn Wilson)، توبی هاس (Toby Huss) و جولین نیکلسون (Julianne Nicholson) حضور دارند.

آیا فیلم «ویرد: داستان ال یانکوویچ» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «ویرد: داستان ال یانکوویچ» با اینکه اثری در ژانر بیوگرافی به شمار می‌رود اما اصلا از روند همیشگی این گونه آثار پیروی نمی‌کند و همین نیز سبب شده تا بیننده‌ها از تماشای آن لذت ببرند و حیرت‌زده شوند. این فیلم با نقش‌آفرینی جالب‌توجه دنیل ردکلیف همراه شده و اثری کاملا احمقانه و سرگرم‌کننده محسوب می‌شود.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

انیمه شاهزاده مونونوکه (Princess Mononoke)

انیمه شاهزاده مونونوکه princess mononoke
انیمه «شاهزاده مونونوکه»

عوامل سازنده: انیمه «شاهزاده مونونوکه» اثری در ژانر فانتزی، تاریخی و حماسی به شمار می‌رود که نویسندگی و کارگردانی آن را هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki) برعهده داشته و محصولی از استودیو انیمیشن‌سازی جیبلی است.

داستان و صداپیشه‌ها: اتفاقات انیمه «شاهزاده مونونوکه» در دوره موروماچی ژاپن جریان دارد اما عناصری فانتزی نیز در داستان آن به چشم می‎‌خورند. این انیمه داستان شاهزاده جوانی به نام آشیتاکا را دنبال می‌کند که خودش را وارد درگیری و کشمکش میان خدایان یک جنگل و انسان‌هایی می‌کند که در حال مصرف منابع این جنگل هستند.

از جمله صداپیشه‌های انیمه «شاهزاده مونونوکه» نیز می‌توان به یوجی ماتسودا (Yōji Matsuda)، یوریکو ایشیدا (Yuriko Ishida)، یوکو تاناکا (Yūko Tanaka) و کائورو کوبایاشی (Kaoru Kobayashi) اشاره کرد.

چرا باید انیمه «شاهزاده مونونوکه» را دید؟ انیمه «شاهزاده مونونوکه» داستانی حماسی و جذابی دارد که در کنار جلوه‌های بصری خیره‌کننده و انیمیشن‌های جذاب توانسته به خوبی نظر مخاطبان را نسبت به خودش جلب کند. از همین رو، این اثر را می‌توان نقطه عطفی در دنیای انیمیشن دانست.

فیلم‌نامه بسیار پیچیده و بزرگسالانه این اثر نیز به خوبی با جلوه‌های بصری آن منطبق است و برای طیف سنی گسترده‌ای از بیننده‌ها جالب‌توجه خواهد بود. از سوی دیگر، درون انیمه «شاهزاده مونونوکه» یک حماسه عاشقانه به چشم می‌خورد و لحن‌های شاداب، موسیقی متن ظریف ساخته جو هیسایشی (Joe Hisaishi) و شخصیت‌پرداز‌ی‌های تمام عیار باعث شده‌اند تا این انیمه درخشان و برجسته باشد و تماشای آن در آخر هفته مطمئنا اوقات بسیار خوبی را برای شما رقم خواهد زد.

سریال چی ببینیم؟

سریال خانه پوشالی (House of Cards)

سریال خانه پوشالی house of cards
کوین اسپیسی و رابین رایت در سریال «خانه پوشالی»

عوامل سازنده: سریال «خانه پوشالی» اثری سیاسی و مهیج به شمار می‌رود که توسط بو ویلیمون (Beau Willimon) برای پخش از سرویس آنلاین نتفلیکس ساخته شده است. این سریال اقتباسی از سریالی به همین نام از شبکه بی‌بی‌سی محصول سال ۱۹۹۰ میلادی محسوب می‌شود و خود این سریال نیز بر اساس رمانی به همین نام از سال ۱۹۸۹ میلادی نوشته مایکل دابز (Michael Dobbs) ساخته شده است.

داستان و بازیگران: اتفاقات سریال «خانه پوشالی» در شهر واشنگتن دی‌سی جریان دارد و داستان فرانک آندروود با بازی کوین اسپیسی (Kevin Spacey) را دنبال می‌کند که سیاستمداری بدون اخلاقیات و نماینده دموکرات از کارولینای جنوبی است. همسر وی نیز کلیر آندروود با بازی رابین رایت (Robin Wright) به همان اندازه فاقد اصول اخلاقی است.

فرانک از دست یافتن به قدرت به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا باز می‌ماند اما در عوض، تصمیم می‌گیرد تا به کمک همسرش کلیر طرحی گسترده و مفصل برای دستیابی به قدرتی بزرگتر را آغاز کند. این سریال به موضوعاتی همچون توطئه، خیانت و قدرت می‌پردازد.

کیت مارا (Kate Mara)، کوری استول (Corey Stoll)، مایکل کلی (Michael Kelly)، کریستن کانلی (Kristen Connolly)، ماهرشالا علی (Mahershala Ali) و تعدادی دیگری از جمله بازیگران سریال «خانه پوشالی» محسوب می‌شوند.

چرا باید سریال «خانه پوشالی» را دید؟ سریال «خانه پوشالی» از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ میلادی در قالب ۶ فصل پخش شده بود. همه فصل‌ها به جز فصل ششم که هشت قسمت داشت، ۱۳ قسمت دارند که مجموع قسمت‌های این سریال را به عدد ۷۳ می‌رساند.

این سریال با نقش‌آفرینی‌های بسیار درخشان و خیره‌کننده‌ای از سوی بازیگران خودش و به خصوص از سوی کوین اسپیسی همراه شده است. کارگردانی مطمئن نیز سبب شده تا این اثر به درامی شیک و جذاب تبدیل شود که توجهات مخاطبان بسیار زیادی را به خود جلب کرده است.

فصل‌های اول تا چهارم همگی روندی روبه رشد داشتند و توانستند داستان را جذاب نگه دارند، با این حال، فصل پنجم سریال نتوانست آن طور که باید بُرنده و تیز باشد اما همچنان قابل قبول محسوب می‌شد. با این حال، به دلیل اتهامات صورت گرفته علیه کوین اسپیسی و اخراج او از این سریال، فصل ششم و پایانی اصلا عملکرد خوبی نداشت.

در حقیقت، نبود اسپیسی لطمه شدیدی به این اثر زد و نتوانست پایانی شایسته و برجسته برای این سریال جذاب را رقم بزند. با این وجود، تماشای سریال «خانه پوشالی» می‌تواند لذت تجربه اثری سیاسی و مهیج را برای شما به ارمغان بیاورد.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی انیمه کلاسیک «شاهزاده مونونوکه»، سریال «خانه پوشالی»، فیلم «انولا هولمز ۲»، فیلم «زن پادشاه»، فیلم «پلیس من» و فیلم «ویرد: داستان ال یانکوویچ» رفتیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

Dota2Lonesome guy????یوهان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Princess Mononoke تا House of Cards - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Princess Mononoke تا House of Cards - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Princess Mononoke تا House of Cards - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Princess Mononoke تا House of Cards - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Princess Mononoke تا House of Cards - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Princess Mononoke تا House of Cards - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Princess Mononoke تا House of Cards - گیمفا