تیم God of War Ragnarok سه ماه پیش از عرضه به کیفیت بازی اطمینان نداشت
کارگردان بازی God of War Ragnarok، در مصاحبۀ اخیر خود، علاوه بر عدم اطمینان توسعهدهندگان از خوب بودن بازی، دربارۀ تغییر مسیر این سهگانه به یک دوگانه صحبت کرد.
سه ماه قبل، پیش از انتشار God of War Ragnarok و دریافت نقدهای عالی خود از مجلات معتبر، تعدادی از توسعهدهندگان «زهره ترک شده بودند» و فکر میکردند که بازی به اندازۀ کافی خوب نیست و با خود میگفتند که «باید چکار کنیم؟»
در جریان مصاحبه با مجلۀ GQ UK، از اریک ویلیامز (Eric Williams)، کارگردان بازی God of War Ragnarok، پرسیده شد که چگونه انگیزه خود را در این مدت حفظ کرد و توانست بر فشاری که انتظارات ناشی از موفقیت نسخۀ قبل به وجود آورده بود، غلبه کند.
او ابتدا با جملۀ جالبی صحبت خود را آغاز کرد و گفت: «هیچوقت کسی نمیگوید دومین باری که به اورست صعود کردم، کار آسانی بود.» همچنین، به جو حاکم بر توسعهدهندگان در سه ماه پیش از انتشار بازی، اشاراتی کرد.
وقتی با کسانی که در زمینۀ کاری خود بهترین هستند، همکاری میکنید، محصول نهایی جادویی خواهد بود.
همین الان از اتاقی بیرون آمدم که آنجا بودند. فقط میتوانم به آنها بگویم که ممنونم. سه ماه پیش، اعضای تیم زهره ترک شده بودند و میگفتند که «بازی خوب نشده است. باید چکار کنیم؟»
حتی نمیتوانم تصور کنم که اکنون چه حسی دارند. کاش ماشین زمانی وجود داشت تا مرا به گذشته ببرد و چنین حسی را تجربه کنم.
آقای ویلیامز همچنین دربارۀ این صحبت کرد که چرا سفر کریتوس به اساطیر نورس را تنها در دو بازی خاتمه دادند و آن را به یک سهگانه تبدیل نکردند.
ما میدانستیم که (بعد از God of War 2018) بیشتر نقاط عطف داستانی کجا قرار خواهند گرفت، اما هنوز بر سر اینکه به دو بازی ختم شود یا سه بازی، به نتیجه نرسیده بودیم. من و کوری بارلوگ تا حدودی طرف آن بودیم که دو بازی شود، ولی تیم ما از قبل روی سهگانه بودن به توافق نظر رسیده بودند و من و بارلوگ دنبال راهی برای تغییر این موضوع گشتیم.
کار بسیار سختی بود. چون از همان ابتدا، اعضای تیم واکنشهایی از این قبیل داشتند که «آیا قراره دو بازی رو توی یکی بچپونیم؟ چون همچین چیزی غیرممکنه.» مردم با سهگانهها آشنا هستند و زمانی که شرایط را تغییر میدهید، احساس راحتی نمیکنند. اما معمولاً در همین نقطه جادو رخ میدهد. اگر احساس ترس، حس اینکه به معنای واقعی کلمه هر روز به خاطر یک خرابکاری احتمال اخراجم وجود دارد در من نباشد، ظاهراً کارم را درست انجام نمیدهم.
آقای ویلیامز همچنین متذکر شد که بعد از تعیین شدن این موضوع که شاهد پایان حماسۀ نورس در یک دوگانه خواهیم بود، هیچ تغییری در ابعاد داستانی God of War Ragnarok صورت نگرفت و تنها تغییراتی در پیشروی بازی اعمال شد.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
۳ ماه پیش به کیفیت بازی مطمئن نبودن ولی الان میشه گفت یکی از با کیفیت ترین بازی های ارائه شده تا امروز هست. واقعا فوق العادست رگناروک یک گاد اف وار با کیفیت و زیباست که در سبکی که ارائه میده در حالت max قرار داره ، دم سانتا مونیکا گرم اینکه نتیجه کار و تلاششون رو دیدن بعد از این همه فشار و استرس و کار سخت واقعا خوشحال کنندست.
اینا دیگه کی هستن!!؟
طرف ۴ سال زحمت کشیده و کلی استعداد هم باهاش کار کردن ولی تا سه ماه قبل به کیفیت بازیش شک داشته
اگه این احساس مسئولیت رو بعضی از مسئولین ما داشتن ایران الان بهشت می شد
والا بخدا
همین فروتن بودنشون هستش که باعث میشه پیشرفت کنن
هر کسی دیگهای بود که فرنچایز گاد دستش بود و آخرین نسخش گوتیو از رد دد گرفته بود و متا ۹۴ کسب کرده بود خدا رو بنده نبود
اونوقت این تیم جادویی تا سه ماه قبل هم استرس داشتن و پیگیر بهتر شدن اثر بودن
متاسفانه هنوز بازیو پلی ندادم
بچههایی که بازیو دارن تجربه میکنن جای ما رو هم خالی کنید
چی بهتر از اینکه با این بارونی که توو تهران میاد بغل بخاری یه نسکافه درست کنیو رگناروک پلی بدی
بهبه..
دوستانی که بازی کردند از تجربشون بگن؟
خیلی ضعیف بود
اشتباه کردم سونی خریدم
جدی؟ چطور؟
شما چرا اینقدر زود باورید؟!
گروه پلی استیشن گیمفا عضو شو
کلمه شاهکار هم براش کمه روند داستانی خیلی عالیه درام داستان بیشتر شده و شخصیت ها پخته تر تو همون یک ساعت اول کلی اتفاقات فک برانداز میافته گیم پلی هم ارتقاء پیدا کرده و سریع تر شده و اصلا احساس تکراری یا کسل کننده بودن نمیده اینا رو طبق چهار ساعت اول بازی نوشتم که بازی کردم
تغییرات زیاد بوده بعضیاش خوب و بعضیاش بد از نظر من…اول از تغییرات بد بنظر شخصی خودم خواسته باشم بگن ۲۰۱۸ بازی یه روایت سینماتیک تری (مثه دث استرندینگ)داشت رئال بود توش غرق میشدی… اما الان بیشتر رو جنبه فانتزی بیشتر و مصنوعی بود رفته….دوم تغییری که تو شیلد اضافه شده …شیلد قبلی خدا بود …دو شیلده شدن مجبورت میکنه یکیشو انتخاب کنی یا پری (اصلا مثه قدیمش تاثیرگزار نیست) یا بلاک (که ۹۰ درصد مواقع انتخابت قطعا همینه) نتیجه تو ۲۰۱۸ سه حرکت داج پری بلاک داشتی ..الان میشه داج بلاک..اسپارتان ریج که یه چیز دم دستی تر شده واسه فایتای معمولی هم استفاده میکنی قبلا میزاشتی ته یه بزنگاه(سیگرون پدر صلواتی) ورق فایت رو برمیگردوندی..اینا نظر شخصیه منه….اما گرافیک عالی.. داستان عالی… طراحی مراحل و منظره ها عالی.. ترکیب پدر پسری (واسه کسایی که پسر دارن 🙂 ) عالی.. طراحی شخصیت ها و موجودات عالی…از همه بهتر بنظر من توانایی کمبو کردن حملات بین axe و blade و shild به لطف سویچ شدن سریعتر وبهتر شون هم عالی
انشاله من فردا بازی میکنم
ازتون خواهش می کنم خواهش می کنم اسپویل نکنید.
تنها آرزو و امیدواری من تو زندگی اینه اگه تو این عمر معمول مثلا ۵۰ ۶۰ سال زندگیم ، قرار باشه همچنان نسخه های جدید از god of war بیاد ، مثل گیمای دیگه گند نزنن بهش و همین روندو طی کنه 😑 مثلا یهو نیان تیتر بزنن خدای جنگ بعدی در ژاپن و از این مزخرفات (وی اشاره غیر مستقیم دارد به …دیگه خودتون میدونین )
به ؟
آساسینز کرید یه نمونه بزرگش :/ دو سه تا نسخه بعد کلا فضای گیمو میخوان تاریک کنن ببرن سمت ترسناک ، شاهد رزیدنت اویلی خواهیم شد که پارکور هم کار میکنه رو در و دیوار زامبی میکشیم
اساسینز کرید
الله اکبر… نسخه دامپ شده (کرک) رگنارک واسه PS4 اومد
#ذهن_ایده_آل_گرا
#مسئولیت_پذیری
وسواس زیاد و تلاش سانتامونیکا رو میبینید
شاید بگین دارم ترول میکنم ولی اصلا خوب نیست نبود این دوگانه نورس مخصوصا این بازی ….کار به خود بازی ندارم قطعا یکی از بهترین های تاریخ هستش ولی این نسخه بشدت کمبود و خلاصه بود دلیل ……(اگه نمیخواین اسپویل بشین ادامه متن رو نخونید)
۱. اخر بازی زمانی که اخر زمان میشه عملا جنگ بزرگی ما انجام نمیدیم و فقط با دوتا باس مبارزه میکنیم ثور و اودین ….
۲. فرزندان لوکی اصلا تاثیری ندارن بنظرم میشد خیلی خیلی بهتر پیاده کنن مثلا فرنریر (گرگ بزرگ ) عملا کار خواستی نمیکنه و فقط داره مبارزه میکنه با انمی 😐😐😐 یا اصلا مار بزرگ هیچ نقشی در داستان بازی اجرانمیکنه هیچی فقط چندتا کات سین و ی نمایش دور که داره با ثور مبارزه میکنه ….
هلیا که فرزند سوم هستش اصلا نیست ….!!!!
اصلا خبری از اون عقاب بزرگ نبود نیس ….
بدترین استفاده رو کردن از تیر خداجنگ نورس دقیقا هیچ کاری نمیکنه تیر هیچ کاری ….
بازی رو از دو جهت پیش میبرین کریتوس و پسرش که بدترین هستش گاداف وار یعنی کریتوس نه پسرش که نصف بازی در نقش اون هستی …….
هیچ نمایش کاملی از هاتی و اسکای ندارین فقط یک کات سین ….
و خیلی موضوع های دیگه که اگه سه گانه بود بازی خیلی بهتر بود …
شما دقت کنید هیچ کدوم از شخصیت های اصلی رو کریتوس نمیکشه😐😐😐😐 و فقط یک خدای نورس رو میکشه فقط یک خدا …..نه ثور میکشه و نه اودین که شخصیت های اصلی هستن…
اون سمت گاد سه رو داریم که چقدر بازی خاص و پر محتواس چقدر خدایان رو تیکه تیکه میکنیم ……اما میگم ای کاش داستان بازی اینطوری بود …..سه گانه بود قسمت اولش که همه میدونیم بالدر میمرد ….قسمت دومش میشد بازی اوایلش مبارزه با فریا و کشتن ان پیدا کردن تیر (و پاسخ به سوالات مبهم نسخه گذشته که چگونه کریتوس اومده نورس فلان چی باعث شده پدر لوکی بشه چی باعث شده که فرزندان لوکی بزرگ تر از خودش باشن در جای که اون هنوز بچس ) و راهی برای دور شدن از ثور کشته شدن تیر بخاطر اشتباهات لوکی و در نهایت مرگ کریتوس توسط ثور این قسمت تمام میشد ….
و در نهایت قسمت سوم که اولش کریتوس رو در هلهایم زندانی شدس و برای خلاص شدن از اونجا باید چندین باس رو شکست بده که جز بهترین و خاطر انگیز ترین گاد هستن مثلا با بالدر یک بار دیگر مبارزه کنی …. و زئوس که در قسمت اول دیدیم چهرشو در هلهایم میتونست یکبار دیگر خاطرسازی کنیم و در نهایت با دختر لوکی که یک مبارزه نفس گیر که اخرش یک کات سین بخور در حالی که خسته روی زمین افتادی هم کریتوس هم دختر لوکی …. اتروس پسر کریتوس بیاد و به این مبارزه خاتمه بده شما رو برگردونه به میدگارد …. اونجا یک کات سین دیگه بخوره که بعد از مرگ کریتوس اتروس رفت سمت انبربودا و فرزندان رو تشکیل داده برای کشتن ثور و اودین (در واقع برای انتقام خون پدرش یعنی کریتوس ) حالا چطوری این کارو کرده از تیر یاد گرفته در قسمت دوم سفر در زمان و مکان رو اینطوری نقش مهمی داده شده به تیر نه اینکه فقط اسمی باشد …..
و حالا تنها هدف بازی مثل نسخه سوم کشتن باس اخر باشه فقط همون هیچ داستان دیگه ای نباشه …. و فقط هدف رسیدن به ثور و اودین باشه و رگناروگ رو اتروس شروع میکنه و چندین ساعت میتونست این رگناروگ اجرا بشه چند ساعت نه که کل رگناروگ تو پنچ دقیقه نمایش تمومش کنن …..در راس اینها کریتوس باید باشه داستان میتونه اینگونه پیش بره که مار بزرگ و دختر لوکی توسط ثور کشته بشن که اینطوری سانتا قدرت ثور رو نشون میده که تونسته یکبار کریتوس بکشه و حالا هم مار بزرگ و دختر لوکی رو و تنها راه مبارزه با ثور استفاده از یکی از نماد های گاد اف وار شمشیر اسپارتان یا شمشیر زئوس هستش که با یک کات سین کوتاه کریتوس و پسرش سفر میکنن به یونان هم اینطوری احترام گذاشتن به قسمت قبل هم معنای سفر در زمان رو میتونست نشون بدن سانتامونیکا و شمشیر رو با یک مبارزه خفن بدست میاوردیم بر میگشتیم به نورس و مبارزه با کریتوس کشتن ان و در نهایت با اودین که متوجه میشین چقدر قوی هستش اودین به هر حال باس اخر هستش حتی قوی تراز ثور انقدر مبارزه که در نهایت اودین پسر کریتوس رو میکشه و اینجا تیر خلاصی سانتامونیکا میتونست بر دل طرفدارهاش بزنه یعنی از خشم اتش کریتوس و شمشیر نمادین غول اتشی پدیدار کنه که اودین و نورس رو کاملا نابود کنه و بازی تمام میشد اینطوری حماس باشکوه نورس تموم میشد ….. نه این طوری که عملا هیچ کاری نمیکنید هیچکدوم از شخصیت ها بزرگ بازی کاری نمیکنن و فقط ی نمایش کوتاه
اون جای که برمیگشتیم به نورس مبارزه با ثور منظورمه و کشتن ان اشتباه تایپی بود،😅😅😅
دوستانی که دیس دادن از روی کم سنی شون یا تعصب بی جا میشه بگین من نظرم چه اشکالی داره ….؟؟؟ (یکی جواب بده ایا واقعا من که چندین سال هستش گیمرم اشتباه میکنم )
فقط کمال گرایی و جاه طلبی و مسئولیت پذیری رو نگاه کن ، از این مشخص میشه که اینا عشق شون ساخت بازیه ، نه پول
یادمه نیل دارکمن هم تو یه مصاحبه ای گفته بود که چند هفته مونده به عرضه لست ۲ هم همچین حسی داشتن و نمی دونستن بازی موفق میشه یا نه ،
فک کن بشینی بازی با کیفیت god of war ragnarok و last of us 2 بسازی بعد به موفقیتش شک داشته باشی بعد اون طرف یه استودیو باشه تو نسل ۹ بازی رو ۳۰ فریم بیرون بده و ادعا هم بکنه ، نه فقط اون استودیو بلکه خیلی از استودیو ها دیگه
راجب بازی باید بگم خیلی خوبه ( ۱۰ ساعت گیمپلی بازی کردم)
همه چیزش از عالیه ولی کمی انمیشن ها پولیش نشده هست
هرچی نسخه قبلی انمیشن هاش پولیش شده بود این اصلا در حد اون نیست!
مثلا اگه سمت چپ در دکمه باز شدن در رو بزنی کارکتر ۰.۵ ثانیه فریز میکنه به سمت راست کشیده میشه بعد انمیشن باز کردن در رو انجام میده که این کمی رو مخه خدا کنه با آپدیت فیکس بشه
ولی نگم از عملکرد فنی بی نقص بازی رو ps4… ای وای که این و tlou2 چقدر بی نقص اجرا میشدن… هرچی این بازی بی نقص بود horizon forbidden west عملکرد فنیش رو ps4 افتضاح بود
ایشالله همه بازیش کنن
خود من که دارم لذت میبرم
واقعا فوق العاده هست و شاهکاره و چقدر سخت تره
خدایا با ولکیری ها چجور مقابله کنم
من الان تو ۵ یا ۶ ساعت اول بازی ام
اولش که کف و خون بالا اوردم
سرعت گیم پلی ام خیلی بهترشدن
برخی ها ادعا میکردن DLC ولی حتی محیط ها خیلی متفاوت و بزرگ شدن
میدونم این کامنت به مزاق طرفدارای بازی خوش نمیاد ولی خب خودمم طرفدار بازی هستم و تقریبا کل بازی رو دیدم تو یوتیوب و ناامید شدم انتظارم خیلی بیشتر از این بود تنوع سلاح ها اون چیزی که توقع داشتم نبود، فکر میکردم داستان بازی خیلی حماسی و خشن باشه ولی برخلاف این حرفایی که میکفتن وقایع فک برانداز اتفاق میفته چیز سوپرایز کننده(جالبی) اتفاق نمیفته دوتا اتفاق عجیب میفته که اصلا دلیل طراحی داستان به این صورتو متوجه نمیشم یعنی خیلی حالت های جالب تری میشد براش در نظر گرفت ولی انگار رفتن دست گذاشتن روی ضعیف ترین حالت ممکن و اینکه اون حالت حماسی و خشنی که فکر میکردم اصلا نبود و ملایم بود. با خودم میگم ای کاش این نسخه رو هم بارلوگ کارگردانی کرده بود بازی به خودی خودش خیلی خوبه ولی خب انگار خیلی نظرات و علایق طرفدارا در نظر گرفته نشده…