معرفی و بررسی جدیدترین بازی‌های متاورسی - گیمفا
معرفی و بررسی جدیدترین بازی‌های متاورسی - گیمفا
معرفی و بررسی جدیدترین بازی‌های متاورسی - گیمفا
معرفی و بررسی جدیدترین بازی‌های متاورسی - گیمفا

معرفی و بررسی جدیدترین بازی‌های متاورسی

پست گیمفا
۰۰:۵۸ ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
معرفی و بررسی جدیدترین بازی‌های متاورسی - گیمفا

احتمالا شما هم مفهوم «بازی متاورس» را حداقل یکبار هم که شده شنیده‌اید. اگر می‌خواهید با بهترین بازی های متاورسی آشنا شوید و اطلاعاتی را در این زمینه به دست آورید، این مطلب را از دست ندهید. احتمالا این روزها مفاهیمی همچون متاورس و NFT زیاد به گوشتان خورده است. این مفاهیم تحولات بزرگی را در حوزه‌های مختلف همچون بازی‌های ویدئویی ایجاد کرده‌اند. در گذشته افراد برای سرگرمی به بازی‌های مختلف روی می‌آوردند؛ اما امروزه با وجود NFT و بلاک‌چین، گیمرها می‌توانند به کمک بازی‌‌های متاورسی به درآمدزایی بپردازند. این بازی‌ها هر روز بیشتر از قبل در میان افراد محبوبیت پیدا می‌کنند و تعدادشان روزبه‌روز بیشتر می‌شود. به همین دلیل ما هم در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از این بازی‌ها آشنا کنیم، اگر به این بازی‌ها علاقه دارید، با ما همراه باشید.

متاورس و بازی متاورسی چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید متاورس چیست، جای درستی آمده‌اید! متاورس از دو کلمه Meta به معنی «فراتر» و Universe به معنای «جهان» تشکیل شده است و اگر بخواهیم آن را به‌ صورت تحت‌اللفظی بیان کنیم، به عبارت «فراتر از دنیا» می‌رسیم. متاورس به زبان ساده، یک محیط مجازی سه‌بعدی و کاملا باورپذیر است که از دنیای واقعی فراتر عمل می‌کند و احتمال رخ دادن هر اتفاقی به‌ صورت مجازی وجود دارد. برای اینکه متاورس را درک کنید، بازی‌های ویدئویی را مثال می‌زنیم که یک دنیای فراگیر و غیرواقعی است. متاورس یک پروژه خاص نیست و شرکت‌ها قصد دارند برای خودشان یک متاورس ایجاد کنند؛ به بیان دیگر شرکت‌ها با ایجاد یک شبکه مجازی بزرگ، فضا را برای تعامل کاربران با یکدیگر و محیط اطرافشان به وجود بیاورند.

حال می‌خواهیم ببینیم بازی‌‌های متاورسی دقیقا چه هستند. برای پاسخ به این سوال، فناوری واقعیت افزوده (VR) را در نظر بگیرید. این فناوری یکی از ارکان مهم متاورس به‌حساب می‌آید و یکی از کاربردهای اصلی آن در زمینه بازی‌های ویدئویی است. کاربران به کمک عینک‌های واقعیت مجازی به دنیای متاورس وارد می‌شوند و کارهای مختلفی را انجام می‌دهند. 

بازی‌‌های متاورسی مثل یک پلتفرم هستند که کاربران در آن‌ها به تولید محتوای خودشان می‌پردازند. کاربران این امکان را دارند که پس از ساختن محتواها یا کسب آیتم در بازی‌ها، آن‌ها را با بازیکن‌های دیگر مبادله کنند و از این روش به کسب درآمد بپردازند. جنبه درآمدزایی این بازی‌ها، یکی از ویژگی‌هایی است که سبب محبوبیت بازی‌های متاورسی شده است.

معرفی و بررسی جدیدترین بازی‌های متاورسی - گیمفا

 دلایل استقبال گسترده از بازی های متاورسی

در این قسمت ویژگی‌های متاورس را بررسی می‌کنیم تا متوجه شوید چرا افراد از بازی‌های متاورسی استقبال زیادی می‌کنند.

۱ – آواتارهای دیجیتال

در متاورس می‌توان با ایجاد آواتارهای دیجیتال عواطف و احساسات را به روشی غیرمتعارف بیان کرد. این آواتارها ممکن است از شخصیت، ظاهر و فرهنگ افراد کپی شده باشد. کاربران با گزینه سفارشی‌سازی آواتار، می‌توانند به ایده گیمیفیکیشن برسند و یک تجربه فراگیر و تعامل‌پذیر را در شبکه‌های اجتماعی به دست آورند. 

۲ – زیرساخت یکپارچه

پروژه‌های متاورس بیشتر از زیرساخت‌های سخت‌افزاری مورد نیاز، سبب اتصال جهان‌های مختلف به یکدیگر می‌شود؛ همانند اینترنت که وب‌سایت‌های نامحدودی را به هم متصل کرده است. این مفهوم یعنی کاربران این امکان را دارند که از یک دنیای metaverse به دنیای دیگر به‌صورت یکپارچه حرکت کنند.

۳ – اشتراک تجربه‌ها

تصور کنید تمام تجربه‌هایی که در دنیای واقعی وجود دارد در دنیای مجازی زیر یک سقف قرار بگیرد، شاید با این تصور کمی گیج شوید. متاورس به افراد کمک می‌کند تا در جهانی بی‌انتها حرکت کنند. برای مثال، دانش‌آموزان برای ایجاد یک فضای آموزشی در یک اتاق مجازی مشترک قرار می‌گیرند و با هم تعامل می‌کنند. همچنین به‌غیر از یک کلاس آموزشی ساده، افراد می‌توانند از این فضا استفاده کنند و با هم مواردی همچون استفاده از ترن هوایی در یک شهربازی یا حتی فرود روی ماه را تجربه کنند.

۴ – امنیت

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای شرکت‌ها در سراسر جهان طی چند دهه گذشته، تهدیدات سایبری بوده است. اینترنت و سایر جوامع مختلف آنلاین، باید به رفتار افراد خود نظارت داشته باشد. متاورس به کمک بلاک‌چین که یک فناوری انقلابی به‌حساب می‌آید، داده‌های شخصی را کاملا ایمن ذخیره و نگهداری می‌کند.

معرفی و بررسی جدیدترین بازی‌های متاورسی - گیمفا

جدیدترین بازی های متاورسی

امروزه یکی از مورد استقبال‌ترین حوزه‌های متاورس، دنیای بازی‌ها است؛ طوری‌که این بازی‌ها به کمک واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تجربه جدیدی را برای گیمرها ایجاد می‌کنند. در این قسمت از مطلب تعدادی از این بازی‌های متاورسی را به شما معرفی می‌کنیم.

همسایه من آلیس

این بازی یک پلتفرم بلاک‌چین به‌حساب می‌آید و به کاربران اجازه می‌دهد تا مالکیت توکن‌های غیرقابل تعویض را به دست آورند. هدف اصلی بازی همسایه من آلیس، جذب تعداد زیادی از افراد همچون علاقه‌مندان به بلاکچین و گیمرها و مخاطبانی از هولدرهای رمزارزها است. کاربران در این بازی می‌توانند ارز دیجیتال آلیس را خریداری کنند. سپس با خرید این ارز که توکن بومی این پلتفرم محسوب می‌شود، قطعات زمین این بازی را از آن خود کنند. در نهایت نیز این زمین‌ها را برای خود سفارشی‌سازی کنند و به کسب درآمد برسند.

انجین

انجین هم یکی از پلتفرم‌هایی است که بر بستر بلاک‌چین به وجود آمده است. این بازی به کاربران خود این امکان را می‌دهد که عناصر مختلفی همچون دارایی‌های دیجیتال و آثار هنری را بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی ایجاد کنند و آن‌ها را در این پلتفرم خرید و فروش کنند. انجین این قابلیت را دارد که برخی از اقلام ایجاد شده در آن را می‌توان در برخی بازی‌های رایانه‌ای دیگر هم بکار برد. ENJ نام توکن بومی این پلتفرم است که پس از خرید انجین کوین؛ می‌توانید اقلام بازی را خریداری و معاملات خود را انجام دهید.

سندباکس

سندباکس را می‌توان یکی از بازی‌های برتر سال ۲۰۲۱ دانست. گیم‌پلی و ساختار این بازی به بازی‌ معروف ماین کرافت (Minecraft) بسیار شبیه است. این پروژه متاورس بر بلاکچین اتریوم بنا شده است و کاربران می‌توانند پس از اینکه زمین‌های آن در قالب توکن‌های NFT را خرید و فروش کردند، به کسب درآمد بپردازند. نام توکن بومی سندباکس، SAND است که برای تراکنش‌های انجام شده در این پلتفرم باید از این توکن استفاده کرد. برای اینکه سند باکس را خریداری کنید، می‌توانید از صرافی‌های معتبر همچون صرافی ایرانیکارت کمک بگیرید.

اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی نیز یک بازی دیگر است که بر بلاکچین اتریوم ایجاد شده است. این بازی از بازی‌های معروفی همچون پوکمون (Pokemon) و کریپتوکیتیز (Crypto Kitties) الهام گرفته است. بازیکنان در این بازی باید به خرید هیولاهای کوچکی به نام اکسی‌ها (Axies) در قالب NFT بپردازند تا این هیولاها با هم مبارزه کنند. برنده این نبرد، ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کند. همچنین اگر می‌خواهید قابلیت‌های ویژه‌ای را برای مبارزات اکسی‌های خود در اختیار داشته باشید، می‌توانید با خرید اکسی اینفینیتی به هدف خود برسید.

دیسنترالند

پلتفرم بازی متاورس دیسنترالند یک محیط دیجیتالی است که بسیار به دنیای واقعی شباهت دارد. کاربران این امکان را دارند که در این محیط با یکدیگر معاشرت کنند، به معامله آثار دیجیتال خود بپردازند و بازی‌های آنلاین را انجام دهند. توکن بومی این پلتفرم مانا نام دارد و کاربران با خرید آن می‌توانند زمین‌های مجازی، آیتم‌ها و انواع لباس‌ها را در این بازی خریداری کنند.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم ابتدا به شما بگوییم که متاورس چیست. سپس مفهوم بازی‌های متاورس را برای شما بررسی کنیم و در نهایت هم بهترین بازی های متاورسی را به شما معرفی کنیم. در صورتی‌که به این بازی‌ها علاقه‌مند هستید، می‌توانید توکن‌های آن را از صرافی ایرانیکارت که یک صرافی معتبر و برند است، خریداری کنید.

UNCLE ARTHUR

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی و بررسی جدیدترین بازی‌های متاورسی - گیمفا
معرفی و بررسی جدیدترین بازی‌های متاورسی - گیمفا
معرفی و بررسی جدیدترین بازی‌های متاورسی - گیمفا
معرفی و بررسی جدیدترین بازی‌های متاورسی - گیمفا
معرفی و بررسی جدیدترین بازی‌های متاورسی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی و بررسی جدیدترین بازی‌های متاورسی - گیمفا