هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم
هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم
هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم
هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

فصل دوم سریال خاندان اژدها می‌تواند وقایع، شخصیت‌ها و اژدهایانی را شامل شود که رویه کاملاً متفاوتی با فصل نخست خواهند داشت.

سریال House Of The Dragon یا خاندان اژدها که برگرفته از داستان نغمه یخ و آتش نوشته جرج آر. آر. مارتین (George R. R. Martin) می‌باشد؛ روایت‌گر سهمگین‌ترین جنگ داخلی سرزمین وستروس می‌باشد که در دوران سلطنت خاندان تارگرین به وقوع پیوست و دودمان آن‌ها را به طرزی چشمگیر ضعیف نمود. واقعه‌ای که سبب شد تا شبکه HBO مجموعه‌ای تلویزیونی حول محور آن خلق نماید.

فصل نخست این مجموعه که پخش آن به تازگی پایان یافته است، موفق شد تا با روایتی تماشایی و شخصیت‌های جذاب نظر مثبت بینندگان و منتقدین را جلب کرده و شروعی موفق بر داستانی بسیار حماسی و هیجان‌انگیز داشته باشد. با این حال رخداد “رقص اژدهایان” که رسماً در لحظه پایانی آخرین قسمت از سریال خاندان اژدها جرقه‌اش زده شد؛ مملو از شخصیت‌ها، اژدهایان و روایاتی است که انتظار می‌رود تا در فصل دوم به تصویر کشیده شود.

به همین دلیل نیز در این مقاله قصد داریم تا به صورت کاملاً مفصل تمامی مسائل اعم از شخصیت‌ها، اژدهایان و وقایعی که می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا در فصل دوم سریال House Of The Dragon مشاهده نماییم را مورد بررسی قرار دهیم.

هشدار اسپویل

شخصیت‌های جدید و مهمی در فصل دوم House of the Dragon حضور پیدا خواهند کرد که وقایع تاثیرگذاری را رقم می‌زنند. شخصیت‌هایی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

لرد رودریک داستین

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

در زمان حیات ویسریس تارگرین و تاج‌گذاری رینیرا به عنوان جانشین او، باقی لردها و نجیب‌زادگان سرزمین وستروس قسم خوردند تا از آینده رینیرا حمایت نمایند. قسمی که پس از مرگ ویسریس توسط عده‌ای از آن‌ها نادیده گرفته می‌شود.

با این حال خاندان استارک به رهبری لرد رودریک داستین بر پای قسم خود وفادار مانده و در جبهه سیاه‌ها به رینیرا ملحق می‌شوند. او رهبری ارتشی از افرد شمال را بر عهده گرفته خواهد گرفت. ارتشی که از جنگجویانی ماهر و حرفه‌ای تشکیل شده و در چندین نبرد تاثیرگذار در مقابل سبزها صف‌آرایی می‌کنند. اتحاد لرد رودریک داستین چندین و چند پیروزی برای رینیرا به ارمغان می‌آورد که به شخصیتی تاثیرگذار در جریان رقص اژدهایان بدل خواهد شد و به همین دلیل نیز شبکه HBO باید او را به عنوان شخصیتی کلیدی در فصل دوم سریال House Of The Dragon به مخاطبین معرفی نماید.

آدام ولاریون

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

افرادی تحت عنوان “بذر اژدهایان” شناخته می‌شوند که از شوالیه‌ها و مردم عادی تشکیل شده و می‌توانند هدایت برخی از اژدهایان بی‌سوار سرزمین وستروس را بر عهده بگیرند که نقشی مردم در جبهه سیاه‌ها به رهبری رینیرا خواهند داشت.

یکی از آن‌ها فرزند پنهان‌شده کورلیس ولاریون تحت عنوان آدام ولاریون می‌باشد به عنوان انسانی شریف تعهد می‌دهد تا در جبهه سیاه‌ها به مبارزه پرداخته و به همین دلیل نیز خاندان ولاریون اژدهای فرزند پیشین کورلیس یعنی سی‌اسموک را به وی هدیه می‌دهند. او با بر عهده گرفتن کنترل سی‌اسموک به شخصیتی تاثیرگذار و بسیار مهم در جریان جنگ داخلی تبدیل خواهد شد که در صورت پرداخت مناسب می‌تواند طرفداران بسیاری را در طول فصل دوم جذب نماید. باید دید که HBO چگونه این شخصیت را وارد داستان خواهد کرد.

دیرون تارگرین

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

رینیرا تارگرین و آلیسنت های‌تاور هر کدام صاحب فرزندان بسیاری شده‌اند که در فصل نخست آن‌ها را مشاهده نموده‌ایم. با این حال یکی از فرزندان آلیسنت که در کمال تعجب هیچ حضوری تاکنون در سریال نداشته است، دیرون تارگرین نام دارد.

پسر سوم آلیسنت تحت عنوان دیرون در جریان رقص اژدهایان به مردی مبارز و اژدها سواری تاثیرگذار برای جبهه برادرش اگان دوم بدل خواهد شد که پیروزی‌های مهمی را برای وی به دست می‌آورد. با این حال خوشبختانه جرج مارتین تایید کرده که در فصل دوم شاهد حضور او خواهیم بود تا جریان‌های مهمی را برای جناح سبزها رقم بزند.

هیو همر

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

یکی دیگر از افرادی که تحت عنوان “بذر اژدهایان” شناخته می‌شود (که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد) و کنترل اژدهای جیهیریس تارگرین اول یعنی ورمیتور را بر عهده خواهد گرفت، هیو همر می‌باشد.

همانطور که در قسمت پایانی فصل نخست مشاهده کردید، دیمون تارگرین به سراغ اژدهایی خوفناک رفت تا او را تحت اختیار بگیرد. اژدهایی که ورمیتور نام داشته و پس از ویگار به عنوان دومین اژدهای عظیم‌الجثه تحت کنترل انسان‌ها شناخته می‌شود. اژدهایی که فردی به نام هیو همر سوار آن خواهد شد. او شخصیتی بلندپرواز است که نخست در جبهه رینیرا و سیاه‌ها جنگیده و سپس برای تحقق خواسته‌های خود که پادشاه شدن می‌باشد، تغییر جبهه داده و به اگان دوم می‌پیوندد. شخصیتی بدذات که انتظار می‌رود در قسمت‌های نخست فصل دوم سریال خاندان اژدها به مخاطب معرفی شده تا بلندپروازی‌هایش را آغاز نماید.

ماشروم

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

داستان نغمه آتش و یخ به مانند یک متن تاریخی از دل سرزمین وستروس نوشته شده که توسط تاریخ‌نویسان مختلفی مورد روایت قرار گرفته است. در اصل این حماسه از یک روایت مسقل بهره نبرده و افراد بسیاری وقایع آن را بازگو کرده‌اند.

یکی از این افراد دوارفی تحت عنوان ماشروم می‌باشد که روایتی بی‌رحمانه و تاریک از رقص اژدهایان را بازگو کرده است. روایات او در عین این که به هیچ عنوان قابل اعتماد نبوده و دروغین می‌باشد؛ اما با این حال دست بر روی تعریف داستان‌هایی می‌زند که هیچ شخص دیگری مورد اشاره قرار نداده است. علی‌رغم این که سریال House of the Dragon از روایتی مستقیم بهره می‌برد، اما انتظار می‌رود که به گونه‌ای متفاوت به شخصیت ماشروم اشاره شده و داستان‌های او مورد الهام قرار بگیرد. باید دید که آیا HBO می‌تواند از چنین شخصیت عجیب و غریبی در سریال خود استفاده نماید یا خیر!

آلیس ریور

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

در طول فصل نخست با شخصیت‌های مهمی از خاندان استرانگ آشنا شدیم. افرادی همچون هاروین استرانگ که به عنوان پدر ۳ فرزند نخست رینیرا شناخته می‌شود تا برادر حیله‌گر او به نام لاریس که در کنار آلیسنت های‌تاور ایستاد و برادر و پدر خود را به قتل رساند. با این حال فرد دیگری از این خاندان که هنوز معرفی نشده ولی تاثیر مهمی در وقایع رقص اژدهایان خواهد داشت، آلیس ریور می‌باشد.

آلیس ریور پرستاری است که از جادو و پیشگویی برخودار بوده و می‌تواند آینده را در شعله‌های آتش مشاهده نماید. او بعدها به معشوقه ایموند تارگرین تبدیل شده و مسیر شخصیتی این شاهزاده را به وقایعی حساس سوق می‌دهد. با توجه به این که ایموند تارگرین حضوری برجسته در فصل نخست داشت و طرفداران بسیاری را جذب خود نمود، انتظار می‌رود که در فصل دوم حضور بیشتری داشته و شاهد ارتباطش با آلیس ریور باشیم. کسی که در رقابت دیمون و ایموند وقایع هیجان‌انگیزی را رقم خواهد زد.

شوالیه پیت

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

علی‌رغم این که رقص اژدهایان حول محر نبرد خاندان تارگرین می‌باشد؛ اما تمام سرزمین وستروس را درگیر کرده و به همین دلیل شخصیت‌های مختلفی از دور و نزدیک در این جنگ حضور پیدا می‌کنند.

شوالیه‌ای تحت عنوان پیت از لانگ‌لیف، یکی از سربازان ارتش سیاه‌پوستان رینیرا می‌باشد که در مقابل لرد جیسون لنیستر قرار گرفته و به سبب مبارزه با او به شهرت بسیاری دست پیدا می‌کند. او پس از این واقعه به یک ژنرال ترفیع گرفته و نبردهای مهمی را در جنگ داخلی رهبری می‌کند که یکی از آن‌ها رویارویی ارتش سیاه توسط او با ارتش سبز به رهبری کریستون کول می‌باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. HBO باید بتواند بازیگری کاریزماتیک را برای نقش پیت در نظر گرفته و او را از فصل دوم وارد داستان نماید.

اولف سفید

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

واگذاری اژدهایان به افرادی غیر از خاندان تارگرین باعث می‌شود تا کسانی هدایت آن‌ها را بر عهده بگیرند که هیچ شرافت اخلاقی نداشته و تنها دنبال خواسته‌های خود باشند. در کنار هیو همر، یکی دیگر از چنین افراد سودجویی اولف سفید نام دارد.

او هدایت اژدهای سیلوروینگ را بر عهده گرفته و در جبهه رینیرا شروع به نبرد می‌کند. با این حال او در اتحاد با هیو همر قدم به مسیر بسیار تاریکی می‌گذارد که وقایع مهمی را رقم می‌زند. اگر که سریال Game Of Thrones را مشاهده کرده باشید، قطعاً با شخصیت‌هایی همچون رمزی بولتون یا جافری باراتیون آشنایی دارید. الف سفید را می‌توان به عنوان یکی از منفورترین شخصیت‌های داستان نغمه آتش و یخ به حساب آورد که همانند افراد نام برده شده تنها به دنبال خواست شخصی خود بوده و دست به وقایعی هولناک و بی‌رحمانه‌ای می‌زند. قطعاً شبکه HBO حساب ویژه‌ای روی او باز کرده تا سکانس‌هایی ناخوشایند همانند آن‌چه که در Game Of Thrones شاهد بودیم را دوباره خلق نماید.

سر پرکین

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

در جریان جنگ داخلی خاندان اژدهایان، مردم کینگزلندینگ بیکار نمی‌شینند تا اژدهایان بر بالای سر آن‌ها به جان یکدیگر افتاده و نابودی به باور بیاورند. زیرا اعتراضات آن‌ها منجر به ناآرامی‌های گسترده‌ای می‌شود که باعث می‌شود تا افرادی سودجو بخش‌های مختلفی از این پادشاهی را تحت اختیار خود دربیاورند.

یکی از این پادشاهان دروغین، فردی تحت عنوان سر پرکین می‌باشد که ادعای حاکمیت بر کینگزلندیگ کرده و موفق می‌شود تا افراد بسیاری را تحت سلطه خود درآورده تا یک ارتش جمع‌آوری نماید. او همچنین با اربابان بسیاری در دور و نزدیک شروع به مراوده می‌کند که دردسرهای بسیاری را برای دو جبهه سبز و سیاه ایجاد می‌نماید. سر پرکین یکی از شخصیت‌های اجتناب‌ناپذیری است که باید در فصل دوم حضور پیدا کرده تا رویدادهایی ضروری را رقم بزند.

نتلز

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

نتلز نیز یکی دیگر از بذرهای اژدها می‌باشد که سر و کله‌اش در جریان جنگ داخلی پیدا شده و هدایت اژدهایی تحت عنوان شیپ استیلر را بر عهده گرفته و در کنار دیمون تارگرین به مبارزه بر علیه جناح سبز می‌پردازد.

برخلاف باقی بذرهای نام برده شده که به جناح سیاه خیانت کرده و به دنبال اهداف پلیدانه خود می‌باشند، اما نتلز به رینیرا و دیمون بسیار وفادار بوده و جزو معدود افرادی محسوب می‌شود که دیمون به او اهمیت می‌دهد. او به واسطه هدایت شیپ استیلر نقشی مهم در رقص اژدهایان داشته و صحنه‌های مهم و هیجان‌انگیزی را رقم می‌زند. قطعاً او جزو مهمترین شخصیت‌هایی می‌باشد که هر چه زود باید در فصل دوم House of the Dragon حضور پیدا کرده تا برای جناح سیاه به مبارزه بپردازد.

همانطور که از نام جنگ داخلی خاندان تارگرین مشخص است، شاهد حضور اژدهایان بسیاری در “رقص اژدهایان” خواهیم بود. به همین دلیل نیز در ادامه به معرفی تمامی اژدهایان و سوار آن‌ها که در فصل دوم می‌توانند حضور داشته باشند، خواهیم پرداخت.

تسریون

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

همانطور که پیشتر اشاره کرده بودیم، در فصل نخست شاهد غیبت شخصیت دیرون تارگرین هستیم که طبق وعده‌های جرج مارتین در فصل دوم این مسئله جبران خواهد شد. زیرا نه تنها شاهد حضور او در طی وقایع رقص اژدهایان می‌باشیمد، بلکه اژدهای دیرون تحت عنوان تسریون را نیز مشاهده خواهیم کرد.

این اژدهای جوان که رنگی همچون کبالت داشته و شعله‌هایی آبی رنگ از خود ساطع می‌کند؛ حدود یک سوم اندازه ورمیتور بوده و با اژدهایانی همچون سان‌فایر یا سی‌اسموک قابل مقایسه می‌باشد. دیرون در طول نبرد داخلی دست به اقداماتی بسیار مهم و تماشایی خواهد زد که شهرتی بسیار برای وی به همراه خواهد داشت. این مسائل در کنار اژدهای او در فصل دوم House of the Dragon می‌تواند صحنه‌هایی شگفت‌انگیز را رقم بزند.

مون دنسر

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

پس از آن که خیانت آلیسنت های‌تاور برای رینیرا برملا شد، دیمون آغاز به شمارش اژدهایانی کرد که در جنگ مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در این بین نام مون دنسر به میان آمد. اژدهایی سبز رنگ و بسیار زیبا که توسط بیلا تارگرین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مون دنسر را می‌توان به عنوان یکی از اژدهایان ظریف و کوچکی خطاب کرد که به خاطر سرعت و چابکی شناخته شده است. این مسئله در کنار شخصیت بیلا تارگرین که جسور و شجاع می‌باشد؛ می‌تواند به ترکیبی کشنده و مهلک ترکیب گردد. علی‌رغم این که بیلا و مون دنسر با چه سرنوشتی دچار خواهند شد، اما حضور این دو در کنار هم و در فصل دوم قطعی خواهد بود. مسئله‌ای که می‌تواند به روایتی جذاب تبدیل شده و طرفداران بسیاری را برای این بانوی نجیب‌زاده فراهم نماید.

مورنینگ

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

خواهر بیلا و دختر دیمون تارگرین، رینا تارگرین نیز صاحب یک اژدها شده است که مون دنسر نام دارد. اتفاقی که البته در فصل نخست شاهد آن نبوده‌ایم و احتمالاً در فصل بعد شاهد حضور این دو در کنار هم خواهیم بود.

اژدهای رینا در طول داستان نغمه آتش و یخ به سبب جثه کوچک خود چندان به کار نیامد و کنار گذاشته شده بود. اژدهایی صورتی رنگ و زیبا که کاربردی در میدان جنگ نداشت. به همین دلیل نیز طبق برخی از تئوری‌ها احتمالاً یا شاهد تغییر ظاهر و جثه مورنینگ در فصل دوم خاندان اژدها خواهیم بود یا شاید هم دیمون تارگرین اژدهای دیگری را برای دخترش انتخاب نماید که بتواند در طول رقص اژدهایان به کمک جناح سیاه آمده و پدرش را همراهی نماید. در هر حال نکته جالب توجه نسبت به مورنینگ این است که رینا آخرین اژدها سواری خواهد بود که این موجودات را بر آسمان هدایت خواهد کرد و پس از آن تا زمان دنریس تارگرین هیچ سوار اژدهایی در آسمان مشاهده نخواهد شد.

تیراکسس

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

یکی دیگر از اژدهایانی که توسط دیمون پرورش یافت تا برای جناح سیاه‌ها به کار گرفته شود، تیراکسس نام دارد که توسط جافری ولاریون، فرزند رینیرا مورد استفاده قرار گرفت.

با این حال تیراکسس به لحاظ سنی بسیار کوچک بوده و جثه‌ای هم‌اندازه با آراکس خواهد داشت. با توجه به اتفاقی که برای آراکس و لوک در قسمت پایانی فصل نخست House of the Dragon به وقوع پیوست، نباید انتظار چندانی از جافری و تیراکسس داشته باشیم مگر آن که سازندگان سریال داستان متفاوتی را برای وی در نظر گرفته باشند. باید دید که آیا سرنوشت جافری و تیراکسس همانند کتاب‌ها بوده و شاهد مبارزه او در کینگزلندینگ خواهیم بود یا خیر.

سیلور وینگ

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

با توجه به شیوه معرفی ورمیتور توسط دیمون تارگرین در قسمت پایانی فصل نخست خاندان اژدها، باید منتظر معرفی اژدهایی دیگر تحت عنوان سیلور وینگ باشیم که همانند ورمیتور بسیار حماسی و به یاد ماندنی معرفی خواهد شد.

همسر جیهیریس تارگرین یعنی ملکه آلیسان صاحب این اژدهای نقره‌ای رنگ بود که با آن تا فراتر از دیوار شمال پیش رفته بود. با این حال اژدهای او در طی مسیر نافرمانی کرد و آلیسان را نسبت به حضور نیرویی شیطانی در شمال مشکوک نمود. این اژدها در جریان نبرد رقص اژدهایان به اولف سفید خواهد رسید. شخصیتی شرور و منفور که از سیاه‌ها به سبزها تغییر جناح داده و وقایعی هولناک را رقم می‌زند.

استورم کلود

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

جنگ داخلی خاندان تارگرین به حدی غیرمنتظره به وقوع می‌پیوندد که اژدهایان بسیاری حتی به سن و جثه کافی برای حضور در مبارزه نمی‌رسند. اگان تارگرین سوم، فرزند رینیرا در فصل دوم صاحب اژدهای اختصاصی خود تحت عنوان استورم کلود می‌شود که به سبب بی‌تجربگی و جثه کوچکش به هیچ عنوان نمی‌تواند در برابر حریفان قدری همچون ویگار یا ورمیتور به مبارزه بپردازد.

با توجه به این که در دو قسمت پایانی فصل نخست سریال خاندان اژدها، اگان سوم بسیار کم سن بوده و عملاً به عنوان یک کودک محسوب می‌شود، ممکن است تا شیوه معرفی استورم کلود برخلاف کتاب پیش رفته و به شکلی متفاوت در فصل دوم حضور داشته باشد. در هر حال اگان کوچک به همراهی استورم کلود در نخستین پرواز خود با حمله غیرمنتظره دشمنانش مادرش روبرو خواهد شد که صحنه‌ای هیجان‌انگیز را رقم می‌زند.

مورگول و شریکوس

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

اگان تارگرین دوم که تاج پادشاهی را در پایان فصل نخست بر سر گذاشته است، صاحب دو فرزند به نام‌های جیهیریس و جیهیرا می‌باشد که هر کدام از آن‌ها اژدهایی به نام‌های مورگول و شریکوس نام خواهند داشت.

دیمون تارگرین در طی صحبت‌های خود با رینیرا به نام برخی از اژدهایان اشاره کرد که مورگول و شریکوس به هیچ عنوان نامشان بر زبان آورده نشد. با توجه به این که فرزندان اگان دوم هم سن اگان سوم خواهند بود؛ پس اژدهایان آن‌ها نیز از سن و جثه بسیار کوچکی برخودار هستند که کاربردی در جنگ پیش رو نخواهد داشت. جناح سبز شاید تنها بتواند از آن‌ها برای نابودی پیاده نظام رینیرا استفاده ببرد که باز هم در خطر حمله از سوی اژدهایان بسیار بزرگتری خواهند بود.

شیپ استیلر

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

همینطور که پیشتر اشاره کرده بودیم، نتلز به عنوان یکی از بذرهای اژدها شناخته می‌شود که در جناح سیاه به رینیرا و دیمون وفادارانه کمک خواهد کرد. اژدهایی که او در طی نبرد رقص اژدهایان سوار خواهد شد، شیپ استلیر نام دارد که یکی از ۳ اژدهای وحشی سرزمین وستروس محسوب می‌شود.

این اژدها که عادت عجیبی در دزدیدن گوسفندان دارد، در دراگون استون به زندگی مشغول بوده و نسبت به انسان‌ها بی‌خطر می‌باشد. پس از وقوع جنگ داخلی که نیاز به اژدهایان برای هر کی از دو جناح ضروری می‌باشد، نتلز موفق شد تا شیپ استیلر را رام کرده تا از او برای مقابله با جناح سبز استفاده نماید. همراهی نتلز و این اژدهای وحشی به ترکیبی هولناک بدل خواهد شد که خسارات سنگینی را به ارتش اگان دوم وارد خواهد کرد و آن‌ها جزو معدود افرادی خواهند بود که از سرنوشت شوم هم‌تایان خود در امان می‌مانند.

کانیبال

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

کانیبال یکی دیگر از اژدهایان وحشی سرزمین وستروس می‌باشد که به خوردن هم‌نوعان خود روی آورده و طبق برخی از روایات، پیش از آمدن تارگرین‌ها در این سرزمین به زندگی مشغول بوده و از ویگار مسن‌تر می‌باشد.

این اژدهای بسیار مخوف و وحشی به هیچ عنوان توسط انسان‌ها رام نمی‌شود و هیچ یک از دو جناح سیاه و سبز در اقدام برای تصاحب وی موفقیتی را حاصل نمی‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود تا کانیبال تا پایان جنگ بی‌طرف باقی بماند. قطعاً یکی از نکات جذابی که طرفداران House of the Dragon برای آن لحظه‌شماری می‌کنند، نمایش هیبت خوفناک کانیبال بر تلویزیون است که صحنه‌ای تماشایی و به یاد ماندنی را رقم خواهد زد.

گری گوست

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

آخرین اژدهای وحشی سرزمین وستروس که همچون کانبیال به هیچ عنوان در برابر انسان‌ها تسلیم نشده و تا پایان جنگ بی‎طرف باقی می‌ماند، گری گوست نام دارد. اژدهایی به رنگ آسمان صبح که بسیار خجالتی بوده و خطری برای کسی ندارد.

گری گوست آخرین اژدهایی خواهد بود که در جریان سریال خاندان به اژدها به نمایش درخواهد آمد. اژدهایی که علی‌رغم عدم حضور در هیچ از دو جناح سبز و سیاه، اما پایش به رقص اژدهایان باز شده و با سرنوشتی بسیار شوم و تلخ مواجه می‌شود.

در پایان نیز به وقایع مهمی خواهیم پرداخت که قطعاً در فصل دوم House of the Dragon به نمایش درآمده و پایه‌ریز روایات و اتفاقات ریز و درشتی مهمی می‌شوند که مخابین این سریال را شوکه خواهند کرد.

خون و پنیر

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

مرگ ناخواسته لوک به دست ایموند تبدیل به واقعه‌ای شد که هیچ راه برگشتی را برای جناح‌های سبز و سیاه باقی نگذاشت و تبدیل به یک خونخواهی بسیار عظیمی می‌شود که نتایجی هولناک در پی خواهد داشت.

پس از مرگ لوک و در حالی که رینیرا در آتش خشم و انتقام غرق شده است، دیمون قسم می‌خورد را تلافی این واقعه را بر سر سبزها دربیاورد. او دو مرد به نام‌های خون و پنیر را استخدام کرده تا به رد کیپ حمله نموده و انتقام خون لوک را بگیرند. آن‌ها همسر اگان دوم یعنی هلینا را دستگیر کرده و مجبورش می‌کنند که یکی از فرزندان خود را برای خونخواهی سیاه‌ها انتخاب نموده تا کشته شود. با توجه به این که جیهیریس فرزند ارشد بوده و باید برای تصاحب حق پدرش زنده بماند، او میلور را انتخاب می‌کند. با این حال خون و پنیر برخلاف وعده خود دست به کشتن جیهیریس زده و دردی بزرگ را به میلور و مادرش هلینا وارد می‌نمایند. انتقامی سخت که آتش نبرد داخلی را بیش از پیش شعله‌ور می‌نماید.

بذرهای اژدها

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

پس از تصاحب تاج و تخت به دست اگان دوم، دیمون تارگرین نام اژدهایانی که می‌تواند به کار گیرند را بر زبان آورده و فاش می‌کند که هر کسی بتواند اژدهایی را در جناح آن‌ها به حرکت در بیاورد، نشان شوالیه و ثروتی عظیم دریافت می‌کند.

علی‌رغم این که جان انسان‌های بسیاری برای تصاحب اژدهایان فدا می‌شود؛ اما سی‌اسموک، سیلور وینگ، ورمیتور و شیپ استلیر صاحب سوارانی جدید می‌شوند که دیمون آن‌ها را بذرهای اژدها می‌نامد. افرادی که هر یک به دنبال خواسته‌های خود بوده و تنها نیمی از آن‌ها به تعهد خود بر همراهی رینیرا تا پایان جنگ وفادار می‌مانند.

دو دست جدید در سرزمین وستروس

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

اتو های‌تاور را می‌توان به عنوان فردی حیله‌گر و بسیار خبیث خطاب کرد که از نشان دست خود سواستفاده نمود تا دخترش را به جایگاه ملکه رسانده و نوه‌هایش را به تاج و تخت برساند.

با این حال شرارت‌های او حتی آتش خشم نوه‌اش اگان دوم را نیز برمی‌انگیزد و به همین دلیل از مجمع پادشاهی اخراج می‌شود. به همین منظور نیز سر کریستون کول که کار خود را به عنوان یک محافظ آغاز کرده بود، به جایگاه دست پادشاه نشانده می‌شود. در سمت سیاه‌ها نیز جکریس ولاریون، پسر ارشد رینیرا تارگرین، شخص کورلیس ولاریون را به عنوان دست ملکه انتخاب می‌کند که سبب می‌شود تا سرزمین وستروس میزبان حضور دو دست متفاوت در دو جبهه باشد.

مرگ رینیس

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

رینیس تارگرین، بانویی که هیچگاه به جایگاه ملکه دست پیدا نکرد اما شرافتی بالاتر از تمام هم‌رده‌های خود داشت؛ به سبب شخصیت‌پردازی غنی و هنرنمایی تماشایی بازیگرش به یکی از شخصیت‌های محبوب فصل نخست خاندان اژدها بدل شد.

با این حال او در فصل دوم و وقایع جنگ داخلی حضوری تاثیرگذارتر خواهد داشت. او پس از این که قسم می‌خورد تا در جناح سیاه به رینیرا و حق سلطنت او کمک نماید، با اژدهای خود ملیس راهی نبردی می‌شود که به یک تله توسط اگان دوم و ایموند بدل شده و نبردی سخت و تماشایی در آسمان بین این ۳ رخ می‌دهد. نبردی که به سقوط هر ۳ اژدها و سوارش منجر شده و در انتها با مرگ رینیس و ملیس پایان می‌یابد.

جراحت اگان دوم

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

حمله اگان دوم و ایموند به رینیس و اژدهای او برخلاف انتظارات پیش رفته و علی‌رغم این که آن‌ها ۲ به ۱ مبارزه می‌کردند، اما به سختی حریف رینیس شدند.

در جریان این نبرد، ملیس گردن اژدهای اگان دوم را گاز گرفته و با ایموند و ویگار برخورد شدیدی می‌کنند. برخوردی که منجر به کشتن رینیس و ملیس شده و ایموند و ویگار با زیرکی از خطر جراحات و مرگ خود را نجات می‌دهند. با این حال یک بال اژدهای اگان پاره شده و خود وی نیز متحمل نیز جراحات و سوختگی‌های شدیدی می‌شود. این مسئله منجر می‌شود تا برای یک مدت کوتاه، ایموند کنترل پادشاهی را به دست گرفته و جانشین برادر صدمه دیده‌اش گردد.

رویارویی دو برادر

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

با وجود این که دو برادر به نام‌های اریک و آریک در طول فصل نخست سریال خاندان اژدها حضور کمی در صحنه داشتند، اما هر یک طرفداران خاص خود را پیدا کرده و با محبوبیتی بی‌سابقه مواجه شدند.

با این حال همانطور که در پایان فصل نخست مشاهده کردیم، هر یک از آن‌ها جناح متفاوتی را برای مبارزه انتخاب کرده و عملاً روبروی یکدیگر قرار گرفتند. به سبب شباهت ظاهری این دو برادر، آریک وظیفه پیدا می‌کند تا در ظاهر اریک به دراگون‌استون نفوذ کرده و رینیرا را به قتل برساند. با این حال وقایع برخلاف انتظار او پیش رفته و با برادر وفادار خود روبرو می‌شود که نبردی تا سر حد مرگ بین آن‌ها به وقوع می‌پیوندد. قطعاً رویارویی این دو برادر یکی از نقاط قوت فصل دوم خواهد بود که در صورت کارگردانی مناسب، می‌تواند صحنه‌ای به یاد ماندنی را در این فرنچایز تلویزیونی رقم بزند.

مرگ جکریس ولاریون

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

گویا سرنوشت دو فرزند نخست رینیرا با مرگ‌هایی دردناک گره خورده است. زیرا پس از آن که لوک توسط ویگار بلعیده می‌شود؛ جکریس قسم می‌خورد تا انتقام خون برادرش را گرفته و به یکی از افراد مهم جناح سیاه تبدیل می‌شود.

با این حال به سبب شدت گرفتن آتش جنگ داخلی، او دستور می‌دهد که برادران کوچکترش اگان سوم و ویسریس دوم راهی سرزمین پنتوس شوند. سفری که در میانه راه در دریا مورد حمله قرار می‌گیرد. در این حمله اگان و برادرش سوار بر اژدها فرار کرده و جکریس و یاران باقی مانده‌اش راهی مبارزه می‌شوند که نه تنها منجر به مرگ اژدهایش می‌شود، بلکه خود او نیز تحت محاصره قرار گرفته و توسط دشمنان مادرش به قتل می‌رسد. این واقعه بیش از پیش رینیرا را به مرز جنون کشانده و غم و اندوهی بزرگ را برای وی به ارمغان می‌آورد.

تصرف کینگزلندینگ

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

با شروع اختلاف میان جناح سبز و سیاه، رینیرا فاش کرد که به هیچ عنوان قصد ندارد تا از طریق جنگ و خونریزی صاحب تاج و تخت پدرش گردد. با این حال مرگ لوک و سپس جکریس آن‌چنان آتش خشمی در او شعله‌ور می‌کند که اوضاع و شرایط را کاملاً دگرگون می‌نماید.

پس از آن که ایموند و ویگار کینگزلندینگ را به مقصدی ناشناس ترک می‌نمایند، رینیرا با اژدهای خود سیراکس به آن جا حمله کرده و تمامی مخالفین خود را به خاک و خون می‌کشد. او سپس بر تخت آهنین نشسته و علی‌رغم خواست قلبی خود و پدرش، با ریختن خون جناح سبز موفق به تصاحب این مکان می‌شود. البته که به سبب از دست دادن فرزندان خود و باقی یارانش، رینیرا به مرور دچار بیماری‌های روانی شده که عقل و معصومیت خود را از دست می‌دهد.

مرگ کریستون کول

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

سر کریستون کول کار خود را به عنوان محافظ شخصیت رینیرا تارگرین آغاز کرد و خود را انسانی شریف و وفادار نشان داد. با این حال عشق ناکام او نسبت به رینیرا باعث شد تا به تباهی کشیده شده و شخصیتی منفور پیدا نماید.

پس از آن که ایموند و ویگار کینگزلندینگ را ترک می‌نمایند، کریستون کول نیز به همراه گروهی از سربازانش به سمت جنوب رهسپار می‌شود. سفر او به سمت جنوب تحت حمله نیروهای رینیرا قرار گرفته و کریستون کول که می‌داند نیروهایش هیچ شانسی در برابر ارتش پیش‌رو ندارند، درخواست مبارزه تن به تن با فرمانده آن‌ها را می‌کند. درخواستی که بی‌پاسخ مانده و توسط بارانی از تیرها مورد استقبال قرار می‌گیرد که به مرگ هولناکش منجر می‌شود.

فراری دادن اگان دوم و فرزندانش توسط لاریس

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

اگرچه که حمله غیرمنتظره رینیرا به کینگزلندینگ با رخدادهای اصلی رقص اژدهایان فاصله بسیاری دارد که در فصل سوم به وقوع خواهد پیوست، اما همین حمله نیز به عنوان نقطه‌ای مهم در جریان این نبرد داخلی شناخته می‌شود که معادلات جناح سبز را به هم می‌ریزد.

پس از آن که کینگزلندینگ توسط رینیرا و متحدانش تصرف می‌شود، اگان دوم و فرزندانش در خطر حمله قرار می‌گیرند. به همین دلیل نیز لاریس استرانگ با حیله و نیرنگ موفق می‌شود تا اگان دوم، میلور و جیهیرا را فراری داده و آن‌ها را به مکانی امن خارج از قلعه هدایت نماید. این حرکت او باعث می‌شود تا شرایط جنگ تا حدودی به نفع سبزها پیش رفته و از پیروزی تمام و کمال رینیرا جلوگیری می‌شود.


با توجه به این که وقایع اصلی رقص اژدهایان تازه از فصل دوم سریال House of the Dragon آغاز خواهد شد، شما برای تماشای کدام‌یک از رخدادهای نام برده شده اشتیاق دارید؟ آیا شبکه HBO می‌تواند نبردهای به تصویر کشیده شده در جریان فصل پیش رو به بهترین نحو ممکن برای بینندگان به ارمغان بیاورد؟ در نزاع بین جناح سبز و سیاه، شما طرفدارام کدام‌یک می‌باشید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: اسکرین‌رنت

Mavrickیوهانگیمر غمگین

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم
هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم
هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم
هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم
هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هر آن‌چه که از فصل دوم سریال خاندان اژدها انتظار داریم