چگونه ایمیل بسازیم؟ - گیمفا
چگونه ایمیل بسازیم؟ - گیمفا
چگونه ایمیل بسازیم؟ - گیمفا
چگونه ایمیل بسازیم؟ - گیمفا

چگونه ایمیل بسازیم؟

پست گیمفا
۰۲:۱۴ ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
چگونه ایمیل بسازیم؟ - گیمفا

چگونه ایمیل بسازیم؟ چگونه می‌توانیم با گوشی موبایل ایمیل بسازیم؟ یادگیری مراحل ساخت ایمیل در دنیای امروز برای هر فردی لازم و ضروری است. برای ارتباط و اطلاع‌رسانی به مشتریان یا استفاده از سرویس‌های بسیار متنوع گوگل به ایمیل (Gmail) نیاز دارند. در این مقاله شما را به‌صورت گام‌به‌گام با مراحل ساخت ایمیل آشنا خواهیم کرد. با ساخت جیمیل (اکانت گوگل)، می‌توانید از گوگل کلندر، گوگل داکس و بسیاری از سرویس‌های دیگر گوگل استفاده کنید. پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید. 

چرا مهم است که ایمیل و یک اکانت گوگل داشته باشیم؟ 

تقریبا می‌توان گفت بدون ساخت ایمیل و داشتن جیمیل آی دی، کار کردن با گوشی‌هایی که به سیستم عامل اندروید مجهز هستند، غیرممکن است. پس اگر یک تلفن همراه جدید اندروید یا ios خریداری کرده‌اید، اما اکانت کاربری جیمیل ندارید، در اولین فرصت یک ایمیل برای خود بسازید. همچنین با ساخت فروشگاه اینترنتی، می‌توانید یک یا چند ایمیل اختصاصی زیرمجموعه دامنه را بسازید.

۱.     اولین قدم برای ساخت ایمیل؛ ورود به سایت گوگل

در اولین قدم برای پاسخ به سوال چگونه ایمیل بسازیم، باید به سایت گوگل (google.com) وارد شوید. این عبارت را داخل کادر سرچ مرورگر تایپ کنید. در نتایج جستجو، اولین گزینه‌ای که نشان داده می‌شود، سایت گوگل است که علاوه‌بر عنوان صفحه و متا، گزینه‌های دیگری تحت عنوان Photo، Account، Image و Sign in نیز به شما نشان داده می‌شود. برای ساخت ایمیل روی گزینه Sign in کلیک کنید. اگر تا قبل از این اکانت Gmail نداشته‌اید، برای ساخت ایمیل، نیاز دارید که ابتدا یک اکانت اختصاصی برای خودتان بسازید. برای ساخت اکانت گوگل، در پایین صفحه روی گزینه Create account کلیک کنید. از ایمیل خود می‌توانید برای بازاریابی فروشگاه اینترنتی هم بهره ببرید. 

۲.     قدم دوم برای ساخت ایمیل؛ اطلاعات شخصی خود را وارد کنید

در مرحله بعدی برای ساخت ایمیل، با صفحه‌ای روبه‌رو می‌شوید که از شما می‌خواهد اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل نام، انتخاب نام حساب کاربری، رمز ورود و تاریخ تولد است. در قسمت name، باید اسم خود را در مستطیل سمت چپ و نام‌خانوادگی خود را در مستطیل سمت راست وارد کنید. در مرحله بعد باید برای جیمیل، نام کاربری انتخاب کنید. توجه داشته باشید که username از این به بعد همان نام ایمیل شما خواهد بود. اگر نامی که برای اکانت‌تان انتخاب کردید، قبلا توسط کاربر دیگری استفاده شده باشد، به شما هشدار داده می‌شود تا یک نام جدید انتخاب کنید.

بعد از انتخاب نام کاربری مناسب، باید یک رمز عبور برای ایمیل خود انتخاب کنید. برای امنیت بیشتر بهتر است که رمز انتخابی شما ترکیبی از اعداد، حروف و علامت‌ باشد. بعد از انتخاب پسورد از شما خواسته می‌شود که مجددا پسورد خود را وارد کنید. آخرین مرحله به ثبت تاریخ تولد اختصاص دارد. باید از چپ به راست، ماه تولد، روز و سال تولد خود را در این قسمت بنویسید.

چگونه ایمیل بسازیم؟ - گیمفا

مرحله چهارم ساخت ایمیل؛ قوانین را تایید کنید

بعد از ورود اطلاعات شخصی و ثبت آن، باید قوانین تعیین‌شده از طرف گوگل برای ساخت ایمیل و اکانت شخصی را تایید کنید. قوانینی که گوگل برای ساخت ایمیل در نظر گرفته است به سیاست‌های حفظ حریم شخصی (Privacy Policy) و شرایط استفاده از سرویس‌های گوگل (Terms of Services) اختصاص دارد. برای پذیرش این قوانین، باید تیک کادر مربعی که در مقابل عبارت I agree to the google Terms of Service and Privacy Policy قرار گرفته‌است را بزنید. بعد از این گزینه Next Step فعال می‌شود و با کلیک روی آن می‌توانید به مرحله بعد بروید. 

مرحله پنجم؛ برای اکانت خود یک عکس انتخاب کنید

در این مرحله می‌توانید برای حساب کاربری خود یک عکس شخصی انتخاب کنید. این عکس برای سایر سرویس‌های گوگل، مثل گوگل درایو، گوگل شیت یا گوگل داکس هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انتخاب عکس باید روی گزینه Add a Photo کلیک و سپس عکس موردنظرتان را از داخل سیستم آپلود کنید. مرحله انتخاب عکس برای ساختن ایمیل اجباری نیست و بدون در نظر گرفتن عکس برای اکانت، می‌توانید به مرحله بعدی بروید. بعد از رد کردن این مرحله، اکانت گوگل شما با موفقیت ساخته می‌شود و به صفحه خوش‌آمدگویی گوگل وارد خواهید شد. اطلاعات اکانت شما در گوشه سمت راست صفحه قابل مشاهده است. با ساخت ایمیل گوگل، می‌توانید از امکانات متنوع سرویس‌های گوگل استفاده کنید.  

اکانت گوگل شما ساخته شده و با صفحه خوش‌آمدگویی گوگل روبرو خواهید شد. اطلاعات حساب شما در قسمت بالا سمت راست قابل مشاهده است. از این پس، به‌راحتی با استفاده اکانت خود می‌توانید از امکانات سرویس‌های گوگل بهره ببرید. همچنین می‌توانید از اطلاعات ایمیلتان برای ساخت فروشگاه اینترنتی بدون محصول استفاده کنید.

چگونه ایمیل بسازیم؟ - گیمفا

چگونه در گوشی اندروید و آیفون ایمیل بسازیم؟ 

برای ساخت ایمیل در گوشی همراه با سیستم عامل اندروید یا ios، ابتدا باید مرورگر گوشیتان را باز کنید و به سایت mail.google.com وارد شوید. سپس روی گزینه Create account کلیک کنید. فرم باز شده را با اطلاعات موردنیاز و مشخصات شخصی تکمیل نمایید. بعد از انجام این مراحل، صاحب یک ایمیل جدید می‌شوید.

شاپفا؛ همراه کسب‌وکارها برای ساخت جذاب‌ترین فروشگاه اینترنتی

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که چگونه ایمیل بسازیم. شما برای استفاده از امکانات سرویس‌های گوگل و کار با اپلیکیشن‌های مختلف گوشی همراه، قبل از هر چیز به یک ایمیل نیاز دارید. همچنین می‌توانید از ایمیل تجاری در زمینه ایمیل مارکتینگ و بازاریابی فروشگاه اینترنتی هم استفاده کنید. برای ساخت ایمیل و انواع ایمیل‌های تجاری به هیچ دانش تخصصی یا تجربه‌ای نیاز ندارید. برای ساخت ایمیل تجاری و فروشگاه آنلاین  می‌توانید وارد سایت shopfa.com شوید و از خدمات فروشگاه‌ساز شاپفا استفاده کنید. 

شاپفا یک تیم تخصصی برای طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای است که با پشتیبانی دائمی و مشاوره تخصصی به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان، کسب‌وکار اینترنتی خود را شروع کنید. امکانات بی‌نظیر شاپفا از جمله قالب سایت، اپلیکیشن اندروید، پرداخت قسطی و پشتیبانی و آموزش رایگان کلیه دغدغه‌های شما برای راه‌اندازی سایت را برطرف می‌کند. برای دریافت خدمات ساخت سایت فروشگاهی به فروشگاه ساز شاپفا مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۷۹۵۴ تماس بگیرید.

KratosGAMER 1995Lonesome guyهادی صفائیharvey bentPaprikaPorfosorarman

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چگونه ایمیل بسازیم؟ - گیمفا
چگونه ایمیل بسازیم؟ - گیمفا
چگونه ایمیل بسازیم؟ - گیمفا
چگونه ایمیل بسازیم؟ - گیمفا
چگونه ایمیل بسازیم؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

چگونه ایمیل بسازیم؟ - گیمفا