سریال‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا
سریال‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا
سریال‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا
سریال‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا

سریال‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
سریال‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳

از فرنچایز مارول و جنگ ستارگان تا اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی، در سال ۲۰۲۳ سریال‌های بسیار جذابی برای علاقه‌مندان به دنیای سریال پخش خواهند شد.

سال ۲۰۲۲ میلادی از لحاظ سریال‌های منتشر شده بسیار خوب بوده و تا به اینجا نیز آثار برجسته و مورد انتظاری همچون سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) و سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت (Lord of the Rings: The Rings of Power) پخش شدند.

امید می‌رود که در سال ۲۰۲۳ میلادی نیز همین روند ادامه داشته باشد و علاقه‌مندان به دنیای سریال بتوانند آثاری بسیار جذاب و تماشایی را مشاهده کنند. البته فعلا تمام سریال‌های سال آینده میلادی مشخص نیستند چراکه پیش‌بینی تاریخ پخش سریال‌ها بسیار دشوار است.

برخلاف فیلم‌های سینمایی که از مدت‌ها قبل تاریخ اکران آن‌ها روی پرده سینماها مشخص می‌شود، سرویس‌های آنلاین و شبکه‌های مختلف معمولا تاریخ پخش سریال‌ها را از خیلی قبل اعلام نمی‌کنند و همین نیز باعث می‌شود تا تاریخ پخش بسیاری از سریال‌ها به طور دقیق معلوم نباشد. با این وجود، در حال حاضر پخش تعدادی از سریال‌ها برای سال ۲۰۲۳ میلادی تایید شده که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us)

سریال آخرین بازمانده از ما the last of us
  • تاریخ پخش: ۱۵ ژانویه سال ۲۰۲۳ (یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱)
  • پخش‌کننده: شبکه اچ‌بی‌او

سریال «آخرین بازمانده از ما» محصولی از شبکه اچ‌بی‌او به شمار می‌رود که بر اساس مجموعه بازی‌های ویدیویی‌ای به همین نام از کمپانی ناتی داگ اقتباس شده است. این سریال قرار است همانند بازی‌ها، داستان ماجراجویی جوئل و الی در دنیایی پساآخرالزمانی را به نمایش بگذارد.

پدرو پاسکال (Pedro Pescal) در سریال «آخرین بازمانده از ما» نقش جوئل را بازی می‌کند و در کنار او نیز بلا رمزی (Bella Ramsey) نقش الی را به تصویر می‌کشد. پس از مدت‌ها گمانه‌زنی و انتظار، شبکه اچ‌بی‌او پخش سریال در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی را تایید کرده است.

فصل چهارم سریال تو (You)

سریال تو you
  • تاریخ پخش بخش اول: ۱۰ فوریه سال ۲۰۲۳ (جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱)
  • تاریخ پخش بخش دوم: ۱۰ مارس ۲۰۲۳ (جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱)
  • پخش‌کننده: سرویس آنلاین نتفلیکس

سریال «تو» اقتباسی از مجموعه کتاب‌هایی به همین نام نوشته کارولین کپنس (Caroline Kepnes) به شمار می‌رود و داستان قاتلی سریالی را دنبال می‌کند. نقش اصلی این سریال به نام جو را نیز پن بدجلی (Penn Badgley) به تصویر می‌کشد.

در فصل چهارم و به دنبال اتفاقات پایان فصل سوم سریال «تو»، جو زندگی تازه‌ای را در شهری جدید آغاز می‌کند. فصل چهارم این سریال در دو بخش پخش می‌شود و تمام قسمت‌ها نیز به صورت یکجا روی سرویس نتفلیکس عرضه خواهند شد.

فصل سوم سریال مندلورین (The Mandalorian)

سریال the mandalorian
  • تاریخ پخش: فوریه ۲۰۲۳ (بهمن ۱۴۰۱)
  • پخش‌کننده: سرویس آنلاین دیزنی پلاس

سریال «مندلورین» به عنوان اولین سریال لایو اکشن از فرنچایز جنگ ستارگان (Star Wars) به شمار می‌رود که با استقبال بسیار خوبی از سوی طرفداران و بینندگان روبه‌رو شد و فصل‌های اول و دوم آن نیز از جمله آثار پر بازدید سرویس آنلاین دیزنی پلاس بودند.

مدت‌ها است که طرفداران منتظر فصل سوم سریال «مندلورین» هستند، هر چند، برای اینکه بتوان درک بهتری از اتفاقات فصل سوم داشت، بهتر است ابتدا فصل اول سریال کتاب بوبا فت (The Book of Boba Fett) را دید.

سریال «کتاب بوبا فت» در سال جاری میلادی از دیزنی پلاس پخش شده بود و در بخشی از آن، شخصیت‌های مندو و گروگو حضور داشتند. به دنبال اتفاقات پایانی سریال «کتاب بوبا فت»، گروگو به همراه مندو با بازی پدرو پاسکال به سراغ ماجراجویی‌های تازه در کهکشان می‌روند.

سریال تهاجم مخفی (Secret Invasion)

سریال secret invasion
  • تاریخ پخش: بهار ۲۰۲۳
  • پخش‌کننده: سرویس آنلاین دیزنی پلاس

شخصیت نیک فیوری با بازی ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson) از جمله کاراکترهای ثابت آثار دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود. آخرین حضور وی مربوط به فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far From Home) است که در آن، نیک فیوری در حال گذراندن تعطیلاتی در کهکشان‌های دور نشان داده شده بود.

سریال «تهاجم مخفی» داستان نژادی از بیگانه‌ها به نام اسکرول‌ها را دنبال می‌کند که توانایی تغییر شکل را دارند. این موجودات برای اولین بار در فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel) معرفی شده بودند. آن‎ها برای سال‌ها به زمین آمده‌اند و خود را در سازمان‌های مختلف و به عنوان مقام‌های برجسته جا زده‌اند.

به عنوان مثال، در فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه» اسکرولی به نام تالوس با بازی بن مندلسون (Ben Mendelsohn) خودش را به عنوان نیک فیوری معرفی کرده بود. البته او در اینجا نیتی خیرخواهانه داشته بود اما ظاهرا قصد و نیت آن‌ها در سریال «تهاجم مخفی» اصلا دوستانه نیست.

علاوه بر ساموئل ال جکسون، بازیگران برجسته و شناخته شده دیگری نیز در سریال «تهاجم مخفی» نقش‌آفرینی می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان امیلیا کلارک (Emilia Clarke) و اولیویا کولمن (Olivia Colman) را نام برد.

فصل دوم سریال لوکی (Loki)

سریال loki
  • تاریخ پخش: تابستان ۲۰۲۳
  • پخش‌کننده: سرویس آنلاین دیزنی پلاس

فصل اول سریال «لوکی» برای اولین بار به معرفی مسئله مولتی‌ورس در دنیای سینمایی پرداخت. در این سریال به مسائل دیگری همچون نسخه‌های متفاوت از شخصیت‌های اصلی، جهان‌های چندگانه و همچنین توانایی سفر بین جهان‌های مختلف اشاره شده بود.

همین موضوعات مرتبط به مولتی‌ورس نیز پایه و اساس فاز چهارم، پنجم و ششم دنیای سینمایی مارول به شمار می‌روند و در فیلم‌ها و سریال‌های بعدی نیز به آن‌ها پرداخته شد. حالا فصل دوم سریال «لوکی» نیز قرار است بیشتر بیننده‌ها را به درون مولتی‌ورس ببرد.

در فصل دوم سریال «لوکی»، تام هیدلستون (Tom Hiddleston) بار دیگر نقشش به عنوان لوکی را بازی می‌کند و حالا او باید با پیامدهای اتفاقات پایانی فصل اول و همچنین شخصیت شرور و خطرناکی به نام کانگ فاتح روبه‌رو شود.

فصل سوم سریال ویچر (The Witcher)

سریال‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا
  • تاریخ پخش: زمستان ۲۰۲۳
  • پخش‌کننده: سرویس آنلاین نتفلیکس

بسیاری از طرفداران انتظار داشتند که در زمستان سال ۲۰۲۲ میلادی شاهد فصل سوم سریال «ویچر» با نقش‌آفرینی هنری کویل (Henry Cavill) در نقش گرالت از ریویا باشند. با این حال، سرویس آنلاین نتفلیکس اعلام کرده بود که فصل سوم سریال در زمستان سال ۲۰۲۳ میلادی پخش می‌شود و در زمستان سال ۲۰۲۲، نسخه فرعی این سریال تحت عنوان ویچر: خاستگاه خون (The Witcher: Blood Origin) پخش خواهد شد.

در فصل سوم سریال «ویچر»، گرالت همچنان سعی دارد تا از سیری در مقابل نیروهای بسیار خطرناکی محافظت کند که به دنبال بدست آوردن قدرت‌های او هستند. ینفر نیز در همین حین به سیری برای کنترل قدر‌ت‌های جادویی‌اش آموزش می‌دهد. با توجه به اتفاقات مهم فصل دوم، هیجان و اشتیاق برای فصل سوم بسیار زیاد است.

فصل دوم سریال استخوان و سایه (Shadow and Bone)

سریال سایه و استخوان shadow and bone
  • تاریخ پخش: سال ۲۰۲۳
  • پخش‌کننده: سرویس آنلاین نتفلیکس

سریال «استخوان و سایه» بر اساس مجموعه کتاب‌هایی به همین نام ساخته شده و فصل اول آن در سال ۲۰۲۱ میلادی روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شد و توانست توجه مخاطبان را به خودش جلب کند. حالا فصل دوم این سریال قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی عرضه شود.

به دنبال اتفاقات فصل اول سریال «استخوان و سایه» ماجراجویی‌های بسیار زیادی در انتظار شخصیت‌های اصلی داستان همچون آلینا، مال و درگز است. بازیگران جدیدی به فصل دوم سریال اضافه شده‌اند و بن بارنز (Ben Barnes) نیز بار دیگر نقشش به عنوان ژنرال کیریگن را بازآفرینی خواهد کرد.

فصل چهارم سریال پسران (The Boys)

فصل سوم سریال پسران the boys
  • تاریخ پخش: سال ۲۰۲۳
  • پخش‌کننده: سرویس آنلاین آمازون پرایم

فصل سوم سریال «پسران» در تابستان سال جاری میلادی، جنبه‌ای خونین‌تر و خشن‌تر از ابرقهرمانان را برای مخاطبان به نمایش گذاشت و مطمئنا این روند در فصل چهارم سریال نیز ادامه خواهد داشت، به خصوص آنکه حالا هوملندر و رایان در کنار یکدیگر هستند.

فصل‌های قبلی سریال «پسران» همگی در فاصله زمانی یک ساله پخش شدند و از همین رو، امید می‌رود که فصل چهارم سریال نیز از همین روند پیروی کند و بیننده‌ها در سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد فصل چهارم این اثر ابرقهرمانی و جذاب باشند.

فصل سوم سریال تد لسو (Ted Lasso)

سریال‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا
  • تاریخ پخش: سال ۲۰۲۳
  • پخش‌کننده: سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس

سریال «تد لسو» یکی از سریال‌های بسیار موفق و جذاب سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس به شمار می‌رود که علاوه بر بدست آوردن توجه مخاطبان بسیار زیاد، توانست جوایز مختلفی را بدست بیاورد و تحسین منتقدان را برانگیزد.

در سال جاری میلادی هیچ قسمتی از این سریال پخش نشده بود و همین نیز سبب شده تا انتظار برای سریال «تد لسو» دو چندان باشد. به احتمال بسیار زیاد فصل سوم و پایانی این سریال در سال ۲۰۲۳ میلادی پخش می‌شود اما فعلا تاریخی دقیقی از آن در دست نیست.

فصل سوم سریال فقط قتل‎‌های درون ساختمان (Only Murders in the Building)

سریال only murders in the building
  • تاریخ پخش: سال ۲۰۲۳
  • پخش‌کننده: سرویس آنلاین هولو

سریال «فقط قتل‎‌های درون ساختمان» به هنگام پخش خود در سرویس آنلاین هولو در سال ۲۰۲۱ میلادی توانست تحسین منتقدان و همچنین مخاطبان را از آن خود کند. این سریال با نقش‌آفرینی سلنا گومز (Selena Gomez)، استیو مارتین (Steve Martin) و مارتین شورت (Martin Short) در نقش‌های اصلی است.

در سال جاری میلادی و پس از پخش فصل دوم، این سریال برای فصل سوم تمدید شد. فصل سوم سریال «فقط قتل‌های درون ساختمان» قرار است معمای قتل رازآلود دیگری را برای مخاطبان به نمایش در بیاورد.

سریال ملکه شارلوت: داستانی از بریجرتون (Queen Charlotte: A Bridgerton Story)

سریال bridgerton
  • تاریخ پخش: سال ۲۰۲۳
  • پخش‌کننده: سرویس آنلاین نتفلیکس

به دنبال موفقیت سریال بریجرتون (Bridgerton)، سرویس آنلاین نتفلیکس دستور ساخت نسخه‌ای فرعی از آن تحت عنوان سریال «ملکه شارلوت: داستانی از بریجرتون» را صادر کرده است که داستان جوانی‌های شخصیت ملکه شارلوت را به نمایش در می‌آورد.

این سریال تازه نشان خواهد داد که چطور ملکه شارلوت به مقام و قدرت برجسته خودش دست پیدا کرده است. گولدا روشوول (Golda Rosheuval)، آجوآ آندو (Adjoa Andoh) و روث گمل (Ruth Gemmell) قرار است نقش‌های خود از سریال اصلی را در سریال «ملکه شارلوت: داستانی از بریجرتون» بازآفرینی کنند. در کنار آن‌ها نیز بازیگران جدیدی حضور خواهند داشت.

سریال آسوکا (Ahsoka)

سریال ahsoka
  • تاریخ پخش: سال ۲۰۲۳
  • پخش‌کننده: سرویس آنلاین دیزنی پلاس

سریال «آسوکا» یکی دیگر از سریال‌های فرنچایز «جنگ ستارگان» به شمار می‌رود که روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس پخش خواهد شد. این سریال همانطور که از نامش پیدا است، داستان شخصیت آسوکا تانو را دنبال می‌کند که یکی از شخصیت‌های محبوب در سریال‌های انیمیشنی یاغیان جنگ ستارگان (Star Wars Rebels) و جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون (Star Wars: The Clone Wars) محسوب می‌شود.

شخصیت آسوکا تانو برای اولین بار به صورت لایو اکشن در سریال «مندلورین» با بازی روزاریو داوسون (Rosario Dawson) به تصویر کشیده شده بود و حالا قرار است در سریال اختصاصی خودش حضور داشته باشد.

هیدن کریستنسن (Hayden Christensen) که اخیرا بار دیگر در نقش آناکین اسکای‌واکر یا دارث ویدر در سریال اوبی وان کنوبی (Obi-Wan Kenobi) نقش‌آفرینی کرده بود، قرار است در سریال «آسوکا» نیز این نقش را به تصویر بکشد.

سریال اربابان آسمان (Masters of the Air)

سریال اربابان آسمان masters of the air
  • تاریخ پخش: سال ۲۰۲۳
  • پخش‌کننده: سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس

سریال گروه جوخه برادران (Band of Brothers) و سریال اقیانوس آرام (The Pacific) دو مینی‌سریال برجسته و موفق به شمار می‌روند که داستان‌هایی از جنگ جهانی دوم را به تصویر کشیده بودند. این دو سریال به تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)، تام هنکس (Tom Hanks) و کری جوجی فوکوناگا (Cary Joji Fukunaga) بودند.

حالا این سه نفر تهیه‌کنندگی مینی سریال تازه‌ای در ژانر جنگی را برعهده دارند که به نام سریال «اربابان آسمان» شناخته می‌شود. این سریال قرار است داستانی دیگر از نیروهای متفقین در جنگ جهانی دوم را برای مخاطبان به نمایش بگذارد.

سریال «اربابان آسمان» بر اساس کتابی به همین نام ساخته شده و داستانی از زندگی در دوران جنگ در انگلیس و کمپ‌های زندانیان در آلمان را روایت می‌کند، جایی که ده‌ها هزار نفر از نیروی هوایی متفقین بخشی از دوران جنگ را سپری کردند.

از جمله بازیگرانی که در سریال «اربابان آسمان» نقش‌آفرینی می‌کنند، می‌توان به آستین باتلر (Austin Butler)، کالوم ترنر (Callum Turner)، آنتونی بویل (Anthony Boyle)، بری کیوگان (Barry Keoghan)، ان‌کوتی گاتوا (Ncuti Gatwa) و فین اوشیا (Finn O’Shea) اشاره کرد.

سریال فال‌اوت (Fallout)

سریال fallout
  • تاریخ پخش: سال ۲۰۲۳
  • پخش‌کننده: سرویس آنلاین آمازون پرایم

سریال «فال‌اوت» یکی از اقتباس‌های سریالی بر اساس بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود که به احتمال بسیار زیاد در سال آینده میلادی از سرویس آنلاین آمازون پرایم پخش خواهد شد. این سریال بر اساس بازی‌ای پساآخرالزمانی به همین نام است و در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد داستان آن در دست نیست.

با این حال، آشکار شده که والتون گاگینز (Walton Goggins) قرار است نقش یکی از شخصیت‌های اصلی سریال «فال‌اوت» را به تصویر بکشد. خالقان سریال وست‌ورلد (Westworld) نیز یعنی جاناتان نولان (Jonathan Nolan) و لیسا جوی (Lisa Joy) از جمله سازندگان و نویسندگان سریال «فال‌اوت» به شمار می‌روند.

سریال کاراگاه حقیقی: کشور شب (True Detective: Night Country)

جودی فاستر سریال true detective
  • تاریخ پخش: اواخر سال ۲۰۲۳
  • پخش‌کننده: شبکه اچ‌بی‌او

سریال کاراگاه حقیقی (True Detective) با فصل اول خود توانست توجه بسیار زیادی را به خودش جلب کند و علاقه‌مندان به ژانر جنایی را به سمت خود بکشاند. با این حال، فصل‌های دوم و سوم نتوانستند آن طور که باید همانند فصل اول برجسته و درخشان باشند.

در فصل چهارم سریال «کاراگاه حقیقی» که به صورت رسمی به عنوان «کاراگاه حقیقی: کشور شب» شناخته می‌شود، جودی فاستر (Jodie Foster) نقش یک کاراگاه را بازی می‌کند. این سریال داستان شهری دورافتاده در آلاسکا را روایت می‌کند که در میان تاریکی طولانی زمستان در این ایالت، شش نفر به شکلی اسرارآمیز ناپدید می‌شوند و حالا کاراگاه لیز دنورز با بازی جودی فاستر باید معمای این پرونده را حل کند.

فصل چهارم سریال «کاراگاه حقیقی» مدت‌ها است در دست توسعه قرار دارد، با این حال، پخش آن در اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی خوشبینانه به نظر می‌رسد و احتمال اینکه در سال ۲۰۲۴ میلادی پخش شود نیز دور از انتظار نیست.


در این مطلب به معرفی سریال‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ میلادی پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: gq-magazine – lifehacker

Amir RingoUNCLE ARTHURیوهانDARKSIRENDota2BoogimanSpider-ManEzio Auditore da Firenzeامیر حسینm.rezaRoadie

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سریال‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا
سریال‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا
سریال‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا
سریال‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا
سریال‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سریال‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا