بازی Elden Ring سود بخش گیمینگ کادوکاوا را بیش از ۱,۱۰۰ درصد افزایش داده است - گیمفا
بازی Elden Ring سود بخش گیمینگ کادوکاوا را بیش از ۱,۱۰۰ درصد افزایش داده است - گیمفا
بازی Elden Ring سود بخش گیمینگ کادوکاوا را بیش از ۱,۱۰۰ درصد افزایش داده است - گیمفا
بازی Elden Ring سود بخش گیمینگ کادوکاوا را بیش از ۱,۱۰۰ درصد افزایش داده است - گیمفا

بازی Elden Ring سود بخش گیمینگ کادوکاوا را بیش از ۱,۱۰۰ درصد افزایش داده است

محمد حسین کریمی
۲۲:۵۴ ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
بازی Elden Ring سود بخش گیمینگ کادوکاوا را بیش از ۱,۱۰۰ درصد افزایش داده است - گیمفا

بازی Elden Ring که در اوایل سال ۲۰۲۲ منتشر شد، توانسته است سود بخش گیمینگ شرکت کادوکاوا (Kadokawa) را بیش از ۱,۱۰۰ درصد افزایش دهد.

آخرین بازی منتشر شده از سوی فرام سافتور (From Software)، خالق سری Dark Souls و بازی Sekiro: Shadows Die Twice، توانست تا ماه آگوست ۱۶.۶ میلیون نسخه بفروشد و باعث غافلگیری همگان شود، اما فرام سافتور تنها مجموعه‌ای نیست که از این فروش سود می‌برد.

کمپانی مادر این استودیو، کادوکاوا، روز گذشته در گزارش مالی سه‌ماهۀ دوم ۲۰۲۲ به سودآوری خیره‌کنندۀ Elden Ring اشاره کرد. طبق اعلام رسمی بخش گیمینگ این شرکت، به لطف بازی مذکور، سود خالص آن‌ها ۱,۱۱۶.۸ درصد رشد داشته است. به عبارت دیگر، Elden Ring به تنهایی بیش از ۱۰ برابر سال گذشته سود به همراه آورده است. آن‌ها امسال ۷.۵۹۲ میلیارد ین دلار سود عملیاتی داشته‌اند؛ در حالی که این مقدار سال گذشته ۶۲۳ میلیون ین بود.

سودآوری و عملکرد خیره‌کنندۀ Elden Ring به سرمایه‌گذاری سونی و تنسنت در سهام فرام سافتور نیز منجر شد. احتمالاً شاهد گسترش این IP به سینما، انیمه یا لایو اکشن نیز خواهیم بود.

نظر شما در این باره چیست؟

paymanarmanKuros77همسایه ( فن بوی = پنچری )ArashAliGrandWardenامیر حسینDARKSIRENAshen undead the bearerVisible 6-tigh manjons.ParhamKratosگیمر غمگینblackcityred-eyed Banished KnightChiefmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Elden Ring سود بخش گیمینگ کادوکاوا را بیش از ۱,۱۰۰ درصد افزایش داده است - گیمفا
بازی Elden Ring سود بخش گیمینگ کادوکاوا را بیش از ۱,۱۰۰ درصد افزایش داده است - گیمفا
بازی Elden Ring سود بخش گیمینگ کادوکاوا را بیش از ۱,۱۰۰ درصد افزایش داده است - گیمفا
بازی Elden Ring سود بخش گیمینگ کادوکاوا را بیش از ۱,۱۰۰ درصد افزایش داده است - گیمفا
بازی Elden Ring سود بخش گیمینگ کادوکاوا را بیش از ۱,۱۰۰ درصد افزایش داده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Soul گفت:

    الدن رینگ صنعت گیم رو ۱۰ سال برد جلو . باید بازی های جهان باز از الدن رینگ الهام بگیرن

    armanRoadieA SlashChris redfieldAdaهمسایه ( فن بوی = پنچری )Behnam.HzhKieblackCommander jensenmore
    • بنظرم این که الدن رینگ ۱۰ سال صنعت گیم‌رو به جلو هل داد، اشتباهه. جهان الدن رینگ نوآوری خاصی ایجاد نکرد و الهامات متعددی هم از Breath of the wild گرفت بود، ولی الدن رینگ تونست سبک سولز-لایک رو متحول کنه! چطور؟ با اوپن ورلد کردن این سبک! هیچ یک از عناوینی که از سبک سولز-لایک الهام گرفته بودند تا به حال به این فکر نرسیده بودن که اثرشون رو اوپن ورلد کنن و یا شایدم به مخیلشون رسیده بود اما نمی‌خواستند ریسک کنند. حالا با موفقیت الدن رینگ، دیگر استودیو هایی که در سبک سولز-لایک بازی می‌سازند، دست به تنوع می‌زنند و بازیشون رو اوپن ورلد می‌کنند، مثل Rise of the Ronin که توسط استودیو Team Ninja در دست توسعه قرار داره.

      armanChris redfield77همسایه ( فن بوی = پنچری )Behnam.Hzhaliushakaramazof🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴souls loverSquatlatexgod of warmore
      • A,,sh گفت:

        البته این rise of the ronin فکر کنم گفتن یه ۷ سالیه در دست ساخته از قبل میخواستن اپن وردشو بسازن ولی خیلی بعیده اصلا بتونه به الدن رینگ نزدیک شه

        Chris redfield77همسایه ( فن بوی = پنچری )Amir(PC & PS4)souls loverSoulهادی صفائی
      • Bahram گفت:

        این Rise of the Ronin اصلا مگه سولز لایکه!؟
        یک اکشن نقش آفرینی جهان باز مگه محسوب نمیشه!؟ (طبق اطلاعات به دست آمده چیزی از سولز لایک بودنش نگفتند و فقط گفتند یک اکشن نقش آفرینی جهان باز بر پایه مبارزات سامورایی، انگار یک گوست او سوشیمای RPG)
        بازی Wo Long: Fallon Dynasty سولز لایکه (اثر در دست ساخت دیگر تیم نینجا) ولی Rise of the Ronin خیر …

        arman77yenneferAmir(PC & PS4).
      • Ashen گفت:

        فکر اپن ورلد بودن دارک سولزا یجوریه واقعا. فکر کن اون پیچیدگی مپ و درهم تنیدگی خفنش که تا انتهای بازی به فایرلینک کلی راه باز میشد و بیاری اپن ورلد کنی واقعا داغون میشه. این امروزه دیگه کار هر کسی نیست و تو بازیا دیگه نمی‌بینیمش. البته الدن رینگ مسیرش میشه گفت تقریبا جداست و بجای خودش موفق هم شده.

        77
    • این بازی یه ابرشاهکاره
      ۱۰ سال که صعنتو برد جلو که هیچی
      بلکه با اقتدار بنظرم بازی سال میشه
      ۳۰۰ تا جایزه هم براش کمه
      و حسن کچل اصلا جلوش نمیتونه رقابت کنه

      Chris redfieldBloodborneهمسایه ( فن بوی = پنچری )AbolfazlBehnam.HzhSoulSquatlatexشبح اسپارتانAshenMr Hill93more
    • این بازی فوق شاهکار بود
      ولی بنظرم ۱۰ سال نبرد جلو
      بلکه تو سبک خودش انقلاب کرد

      77Adaهمسایه ( فن بوی = پنچری )گیمر غمگینsouls lover.
    • Hitasep گفت:

      با الدن رینگ کاری ندارم ولی کلا استودیو های جهان باز کم شدن
      یدونه بتسداعه که با اسکایریمشه و استودیو های سونی
      و راکستار بقیه سه حالت دارن یا یوبیسافتن یا با فرمول یوبیسافتن یا جهان باز خوب می‌سازن ولی خب برای خیلی ها هنوز ناشناختن
      ( اونایی هم که منظورمو از مثل یویسافت نمیدونن منظورم یه بازی با جهان بزرگ ولی تو خالیه اولین بار اساسین اوریجینز بازی میکردم باورم نمیشد انقدر بزرگه مپ ولی کاملا تو خالی بود محتوای تکراری داشت )

      Abolfazlگیمر غمگینsouls loverjons
    • god of war گفت:

      عاره قطعا همین طوره
      الان راکستار داره جی تی ای جدید رو سولز لایک می کنه و نوقاط معموریت رو توی نقشه حذف می کنه تا خودتون پیداشون کنید و سرگرم بشید

      Chris redfieldگیمر غمگینCommander jensenSoul.Parham
    • عجب
      بازی ای که خودش از اتمسفر و محیط ی بازی دیگه الهام گرفته و طبق حرف خود سازندشم ی تکمیل کنندس و چیز انقلابی ای اضاف نکرده ده سال این صنعتو برده جلو؟

      Chris redfieldBehnam.Hzhgod of war
      • کاری به الدن رینگ ندارم، اما این که از بازی های دیگه الهام بگیری دلیلی بر این نمیشه که پروژه انقلابی و تاثیرگذار نباشه. خیلی از بازی های انقلابی برگرفته از ایده‌هایی بودن که بازی هایی حتی ضعیف تر شکست خوردن در اجراشون ولی این بازی‌ها درست اجراشون کردن. میازاکی هم داخل interview قبل از عرضه الدن رینگ گفت من از هیچ بازی‌ به خصوصی برای الدن رینگ الهام نگرفتم، اما شخصاً از the witcher 3 و TES Skyrim و zelda تاثیر پذیرفتم به عنوان یک کارگردان و مغز متفکر. به عبارتی فکر می‌کنید breath of the wild از آثار قبل از خودش هیچگونه تاثیری نپذیرفته؟

        fbjg77Bloodborneگیمر غمگینsouls lover🤘Mohsenj74
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    واقعا عالیه ، این بازی همچون گذشته نشون داد تو صنعت گیم این نبوغ بازیسازی هست که اهمیت داره و بازی ها هستن که بزرگترین تاثیر رو میزارن با وقت و حمایت و سرمایه گذاری. فقط پول کافی نیست شاهکار خریدنی نیست شاهکار ها باید خلق بشن و برای اون موادی لازمه که پول فقط یک موردش هست ، بازی های موفق میتونن یک شرکت و یک استودیو رو برای همیشه تغییر بدن ، برای فرام سافتور واقعا خوشحالم و اندکی نگران و یا بهتره بگم کنجکاو چون با این موفقیت عظیم خیلی دلم میخواد بدونم در بازی بعدی چطور میخوان لِوِل کار رو بالاتر ببرن یا در همین سطح حفظ کنن ، زمان برای فرام سافتور و گیمر های علاقه مند به آثار این استودیو هیجان انگیز میگذره ، به امید موفقیت هر چه بیشتر …

    Roadie77همسایه ( فن بوی = پنچری )Soosmar (بازنشسته)گیمر غمگینهادی صفائیRoozbehFocusgod of warA,,shEzio Auditore da Firenze
  • Mr Hill93 گفت:

    امروز بعد از ۷۰ ساعت بازی و تموم کردم
    از نصفه های بازی به بعد دیگه حس کردم ی جورایی درجه سختی بازی شده ایزی
    تقریبا همه باسا وان شات میشدن
    البته به غیر از مالنیا که به خاطر هیلینگ پاورش سخت ترین باس بازی بود که البته با ۱۰ بار مردن تونستم بزنمش
    واقعا نمیدونم هدف میازاکی از آسون کردن الدن رینگ تا این حد چی بود
    از هیچ مجیک و اسپریت اشی ام استفاده نکردم
    کوالیتی بیلد هم بودم
    اول ۱۸۰ عملا تانک شده بود کرکتم

    jonsblackcityRoozbehFocusred-eyed Banished KnightKratosکاکاسنگیSquatlatexAlireza
  • Wounds گفت:

    امیدوارم این سود باعث نشه که فرام سافتور از سمت کادووکاوا برای ساخت بازی های معمولی و همه پسند مورد فشار قرار بگیره …. کادووکاوا وقتی با بیست میلیون دلار فرام تصاحب کرد حتی خوابش نمی دید همچین سودی به دست بیاره

    77همسایه ( فن بوی = پنچری )گیمر غمگینGrandWarden.ChiefKratosگیمری عادیکاکاسنگیAbolfazlmore
  • با این حجم از سودآوری عجیبه که کادوکاوا اجازه بده فرام‌سافتور از زیرمجموعه‌اش خارج و مستقل بشه. شایدم فرام‌سافتور با پرداخت مبلغ هنگفتی بتونه استقلالش رو بدست بیاره.

    77همسایه ( فن بوی = پنچری )Kratos
    • اون مبحث مستقل شدن، از نظر انتشارات و هنری هست، نه این که کلا جدا بشه از کمپانی، منظور اینه که دیگه نیاز نباشه وظیفۀ نشر رو به باندای یا سونی یا اکتیویژن بسپارن. وگرنه همچنان از نظر مالی سود به حساب سهامدارها واریز میشه. چیزی شبیه به بانجی و سونی احتمالاً و بتسدا و مایکروسافت چون بتسدا هم وظیفۀ نشر و تصمیم‌گیری حول گرین لایت پروژه‌ها بر عهده خودش هست نه xbox game studios.

      77همسایه ( فن بوی = پنچری )گیمر غمگینGrandWardenDARKSIREN.Chiefچپ دستگیمری عادیDream in Red (Playstation T)more
    • کادوکاوا تو انیمه سازی کارش درسه …به شدت هم کاراش سود ده هست ..نیازی نداره بفروشدش فرامسافتور رو

  • Squatlatex گفت:

    میازاکی خطاب به کادوکاوا: Good bye Joker(آخر بتمن آرخام نایت).

    همسایه ( فن بوی = پنچری )گیمر غمگینSoosmar (بازنشسته).MR.BADGUY
  • فکر کنم خود کادوکاوا هم فکر نمیکرد به همچین سودی از بخش گیمش برسه !
    پ.ن: آقای کریمی میشه منو آنبن کنید از گروه PS و Xbox و بحث آزاد

    Halo.reachAllliDracolaLone wolfKratos
  • چپ دست گفت:

    خیلی خوبه اگه جریان اومدن اون dlc درست باشه بی شک تا اخر سال میترکونه.

    خوشا ب حال ان ک این بازیو میتونه بره وقتش ازاده
    اخرین سولزی ک رفتم سکیرو بود اصن ی جور هیچ وقتی برا بازی نیست خیلی بازیا هستن تو کفشونم ولی وقت نیست ک برم

    77همسایه ( فن بوی = پنچری )گیمر غمگینعلی اسعدیکاکاسنگی
  • حقشه بازی خوبی ساختن سودم کنن حقشونه …ولی اونطوری که دوستان تو کامنتا گفتن نو اوری داشته هم یکم اغراق حساب میشه ..انچنان هم نواوری نمیشه حسابش کرد .فقط جهان سولز بورن رو جلو برد همین …..نواوری میشه رزیدنت ۴ .هیلو ۱ . دارک سولز ۱. نه این بازی

    Kieblack
  • ori گفت:

    این گیم هرچی بازی کنی باز قشنگه در حالی که نسخه ۲۰۱۸ حسن کچل بازی کردم دو ساعت سریع شیفت دلیت

    Bloodborne
  • pouriajoker گفت:

    اولین بار الدن رینگو با بیلد میلی رفتم ی طور بود بار دوم میج رفتم کلا عوض شد ی بار بدون هیچ سامنی و سولو رفتم بخاطر سخت بودن مجبور شدم از مکانیک های دیگه ی گیم پلی استفاده کنم، این بازی از هر لحاظ شاهکاره و کاملا لیاقت همچین سودیو داره. با اینکه بسیار گسترده هست اصلا خسته نمیشی بسیار متنوع و خلاقانه هستش. تنها بازی امسال هست که هم از گیم اسپات ده گرفته هم از آی جی ان

بازی Elden Ring سود بخش گیمینگ کادوکاوا را بیش از ۱,۱۰۰ درصد افزایش داده است - گیمفا
بازی Elden Ring سود بخش گیمینگ کادوکاوا را بیش از ۱,۱۰۰ درصد افزایش داده است - گیمفا