آیا باز I.G.I Origins می‌تواند موفق ظاهر شود؟
آیا باز I.G.I Origins می‌تواند موفق ظاهر شود؟
آیا باز I.G.I Origins می‌تواند موفق ظاهر شود؟
آیا باز I.G.I Origins می‌تواند موفق ظاهر شود؟

آیا بازی I.G.I Origins می‌تواند موفق ظاهر شود؟

محمدرسول میرزاده
۱۵:۲۱ ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
آیا باز I.G.I Origins می‌تواند موفق ظاهر شود؟

طرفداران از خبر احیای مجدد I.G.I در پوست خودشان نمی‌گنجند و به‌شدت مشتاق عرضۀ این عنوان شوتر سندباکس هستند، اما آیا این بازی می‌تواند موفق ظاهر شود؟

بازی‌های شوتر اول شخص از دهۀ ۹۰ میلادی به محبوبیت زیادی دست پیدا کردند. از آن زمان، بسیاری از زیرسبک‌های محبوبی چون شوتر آرنا یا شوترهای جنگی جلودار شدند، در حالی که زیرسبک‌هایی با محبوبیت کمتر مانند شوترهای تاکتیکال به تدریج و ذره ذره مخاطبان خاص خود را پیدا کردند. یکی از بازی‌هایی که در دستۀ دوم قرار می‌گیرد، Project I.G.I است که به نوعی اثر کالت با طرفدارانی غیرتی تبدیل شد؛ همچنین، دنبالۀ آن، I.G.I 2، که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و از آن زمان، طرفداران منتظر بازی سوم هستند.

حدود ۱۸ سال بعد، برای اولین بار توانستیم نگاهی به بازی بعدی، تحت عنوان I.G.I Origins، داشته باشیم. این بازی در حال حاضر توسط استودیوی آنتی‌متر گیمز (Antimatter Games) در حال توسعه است و قصد بنای دنباله‌ای شایسته را دارد، در حالی که ادای احترامی به عناوین پیشین آن نیز می‌کند. با توجه به عرضۀ حتمی این عنوان که به زودی رخ خواهد داد، این سوال در ذهن شکل می‌گیرد که اصلا I.G.I Origins چگونه خواهد بود؟

داستان جالبی حول توسعۀ I.G.I Origins وجود دارد؛ ابتدا در سال ۲۰۱۹ با یک تیزر کوتاه از این اثر رونمایی شد. در آن زمان، مسئولیت توسعۀ بازی بر عهدۀ استودیوی تودمن اینتراکتیو (Toadman Interactive) بود و آنتی‌متر گمیز نشر بازی را بر عهده داشت. اما بعد از آن، تیم آنتی‌متر توسعۀ بازی را به دست گرفت و از قرار معلوم، آنتی‌متر گیمز مسئول انتشار و توسعۀ بازی خواهد بود.

آیا باز I.G.I Origins می‌تواند موفق ظاهر شود؟

I.G.I Origins در دورۀ تاریخی جنگ سرد دههٔ هشتاد جریان دارد و شما در نقش یک مامور با اسم رمز ریجنت (Regent) قرار می‌گیرید که در سازمان فوق سری دولتی ام آی ۶ خدمت می‌کند. ملل‌ دخیل در این جنگ سرد، در مرز یک جنگ همه‌جانبه قرار دارند و ماموریت شما این است که به هر قیمتی شده از این اتفاق جلوگیری کنید. نکته مهم این است که این عنوان پیش‌درآمدی برای بازی اول I.G.I محسوب می‌شود که نسخه Origins را یک نقطۀ شروع عالی برای تازه‌سازی فرنچایز قرار می‌دهد.

بازی‌بازانی که نسخه‌های قبلی این فرنچایز را تجربه کرده‌اند، با این پیش‌زمینۀ روایی آشنایی دارند و در حالی که امکان طراحی مراحل و سناریوهای عملیاتی جذابی را فراهم می‌کند، تمرکز اساسی روی موضوع اصلی بازی، یعنی جلوگیری از جنگ، داستان چندان ماندگار و متفاوتی را به ارمغان نمی‌آورد. یکی از مواردی که در دو بازی اول بیش از همه از آن انتقاد می‌شد، همین موضوع بود و به احتمال زیاد اگر Origins نیز جا پای بازی‌های قبل بگذارد، با همین مشکل دست و پنجه نرم کند. بنابراین، اگر I.G.I Origins از این فرمول فاصله بگیرد و سعی داشته باشد که به جای دسیسه‌ها و جزئیات در لحظۀ عملیات‌ها، کمی روی شخصیت‌ها تاکید کند، احتمال موفقیت دوچندانی را خواهد داشت.

اما در هر صورت، اکثر طرفداران شیفتۀ مبارزات بازی هستند. بازی I.G.I. Origins بسیار شبیه به نسخه‌های پیشین عمل خواهد کرد و گیم‌پلی آن حول یافتن راهی برای تکمیل اهداف از بین تعداد زیادی نگهبان و دشمن خواهد چرخید. بازیکنان می‌توانند آزادانه راهی که می‌خواهند را در مأموریت‌ها به کار بگیرند و به صورت حملۀ همه‌جانبه یا مخفی‌کاری بازی را پیش ببرند.

آیا باز I.G.I Origins می‌تواند موفق ظاهر شود؟

بازی‌های اول از لحاظ سطح سختی، بسیار طاقت‌فرسا بودند و پیش‌ رفتن بدون نقشۀ قبلی منجر به مرگ حتمی می‌شد. به احتمال زیاد، Origins هم همان سطح سختی را پیش خواهد گرفت تا بازیکنان برای اتمام مراحل، در موقعیت‌های مختلف از ترکیب اکشن و مخفی‌کاری استفاده کنند.

ریجنت مأموری با مهارت بالاست و به تسلیحات مختلفی دسترسی دارد. علاوه بر چاقوی همه‌کاره، یک پیستول با صداخفه‌کن، یک مسلسل دستی MP5، سلاح‌های تک‌تیرانداز و اسلحه‌های دیگری مانند این‌ها وجود خواهند داشت. هر سلاحی نکات مثبت و منفی خود را دارد. پس MP5 شاید یک صداخفه‌کن داشته باشد، اما آسیب آن بسیار کمتر از رایفلی خواهد بود که به‌مراتب صدای بیشتری نیز تولید می‌کند. بنابراین، بازیکنان باید هوشمندانه سلاح موردنظر خود برای کار را انتخاب کنند.

حالا نوبت مراحل بازی است. بازی‌های Project I.G.I و I.G.I 2 مراحل پراکنده‌ای با فضاهای داخلی و باز فراوانی داشتند و چندان دور از ذهن نیست که I.G.I Origins نیز ادامه همان راه را پیش بگیرد. در تریلر بازی، پایگاه‌های ارتشی بزرگی نشان داده شد که پر از ایستگاه‌های پرتاب موشک و پادگان بودند که هیجان برای انتشار آن را بیشتر می‌کند. همچنین، دیدیم که بازیکن از طریق جنگل‌ها، جوی‌ها و نردبان‌ها به این تأسیسیات نفوذ می‌کرد که نشان دهندۀ چندین راه ورود و خروج برای هر مرحله بود؛ این موضوع ارزش تکرار هر مرحله را به‌مراتب بیشتر می‌کند. علاوه بر آن، همچنین نگاه کوتاهی به عینک‌های دید در شب شخصیت بازی داشتیم که تنوع مأموریت‌ها را بیش از پیش می‌کند.

آیا باز I.G.I Origins می‌تواند موفق ظاهر شود؟

هر بازی‌ای که المان‌های مخفی‌کاری جزوی از هستۀ گیم‌پلی آن است، باید در بحث طراحی مراحل عالی ظاهر شود و استودیوی آنتی‌متر گیمز ظاهراً مهارت خوبی در این زمینه دارد. البته، قطعا تا زمان انتشار بازی نمی‌توان از کیفیت بالای آن اطمینان کامل داشت، اما با این حال، امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

نباید گرافیک بازی را از قلم انداخت. عنوان I.G.I Origins بسیار زیبا به نظر می‌رسد و بخش زیادی از آن را مدیون طراحی بصری است. این تیم به خوبی توانسته آنریل انجین ۵ را به کار بگیرد و نشان می‌دهد که نسخه Origins در کنار نورپردازی عالی خود، حتی در سناریوهای با نور پایین و بازتاب‌ها و افکت‌ها، در طراحی تکسچرها نیز عالی عمل خواهد کرد. بخش جالب ماجرا اینجاست که تمام این‌ها روی سخت‌افزار نسل پیش به دست آمده‌اند که گواهی بر درک توسعه‌دهنده از تغییرات ظریف و پیچیدگی‌های سخت‌افزارهای هدف است.

در ادامۀ مورد قبل، بحث عرضۀ بازی به میان می‌آید. استودیوی آنتی‌متر گیمز تا به این لحظه، هیچ تاریخ انتشار دقیقی تعیین نکرده است و تنها پلتفر‌های تأیید شده، رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان هستند. با این حال که این عنوان قاعدتاً روی پلتفرم‌های نسل جدید نیز قابل بازی است، هنوز هیچ نسخه‌ای که کاملاً برای نسل جدید باشد، تأیید نشده. اما با در نظر گرفتن تریلر کوتاه منتشر شده و اطلاعات در دسترس موجود دربارۀ بازی، ظاهراً I.G.I Origins هنوز راه زیادی را در پیش دارد و فعلاً عرضۀ بازی در سال ۲۰۲۳ تخمین معقولانه‌ای به نظر می‌رسد. ولی نکتۀ مهم و حائز اهمیت این است که با توجه به اطلاعات کم موجود دربارۀ بازی و تغییر توسعه‌دهندگان آن در میانۀ راه، ممکن است در صورت نیاز، تاریخ عرضۀ آن به سال ۲۰۲۴ تغییر یابد.

در هر صورت، امید زیادی به بازی I.G.I Origins وجود دارد. تیم آنتی‌متر به نظر می‌رسد که درک خوبی از عوامل موفقیت بازی‌های قبلی داشته باشد و واقعاً امیدواریم شاهد دنباله‌ای باشیم که این مجموعۀ محبوب را به میدان برگرداند. در حال حاضر، در بازار بازی‌های ویدیویی، نوعی خلاء در دستۀ شوتر مخفی‌کاری با سبک سندباکس وجود دارد و I.G.I Origins می‌تواند از آن برای برتری خود استفاده کند و به چنان اثری تبدیل شود که هیچکس حتی فکرش را هم نمی‌کند.

پین هدirinosعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)Godfather4224Vito ScalettaSj17EA GAMERAliDARKSIRENChiefهادی صفائیKHEDER_Pro_Gamerشبح گیمفا (کاربر حرفه‌ای)Mmfb🏴V3S3MIRGGTUPACعلیAl.ml.khMHNmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا باز I.G.I Origins می‌تواند موفق ظاهر شود؟
آیا باز I.G.I Origins می‌تواند موفق ظاهر شود؟
آیا باز I.G.I Origins می‌تواند موفق ظاهر شود؟
آیا باز I.G.I Origins می‌تواند موفق ظاهر شود؟
آیا باز I.G.I Origins می‌تواند موفق ظاهر شود؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آیا باز I.G.I Origins می‌تواند موفق ظاهر شود؟