سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا
سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا
سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا
سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا
سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا
سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا

سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
سریال آخرین بازمانده از ما

سریال The Last of Us یکی از مورد انتظارترین سریال‌های سال ۲۰۲۳ میلادی به شمار می‌رود که طرفداران مشتاقانه منتظر آن هستند.

در سال ۲۰۱۳ میلادی ناتتی داگ بازی آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) را عرضه کرد که به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ تبدیل شده است. این بازی داستان مرد و دختری جوان در میانه آخرالزمانی خطرناک را به تصویر می‌کشد.

قبل از اینکه دنباله این بازی تحت عنوان The Last of Us II در سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه شود، چندین بار تلاش برای ساخت اقتباسی لایو اکشن از بازی اول صورت گرفته بود تا اینکه سرانجام شبکه اچ‌بی‌او به ساخت سریالی بر اساس این فرنچایز چراغ سبز نشان داد. در ادامه به بررسی آنچه می‌پردازیم که در مورد این سریال می‌دانیم و آنچه از آن می‌خواهیم. همراه با ما باشید.

آنچه از سریال «آخرین بازمانده از ما» می‌دانیم

معرفی شخصیت جوئل و الی

سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا

در بازی‎‌ها، صداپیشگی شخصیت‌های جوئل میلر و الی ویلیامز را به ترتیب تروی بیکر (Troy Baker) و اشلی جانسون (Ashley Johnson) در دست داشته بودند. هر دوی آن‌ها موفق شدند تا برای این صداپیشگی خود جایزه بهترین صداپیشه را در مراسم جوایز VGX در سال ۲۰۱۳ میلادی دریافت کنند.

در سریال «آخرین بازمانده از ما» نقش جوئل را ستاره سریال مندلورین (The Mandalorian) و سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یعنی پدرو پاسکال (Pedro Pascal) به تصویر می‌کشد. در کنار او نیز نقش الی ۱۴ ساله را دیگر بازیگر سریال «بازی تاج و تخت» یعنی بلا رمزی (Bella Ramsey) بازی می‌کند.

صداپیشه‌های اصلی بازی‌ها در سریال حضور دارند

سریال the last of us

مطمئنا حضور صداپیشه‌های شخصیت‌های اصلی جوئل و الی در سریال «آخرین بازمانده از ما» برای طرفداران این بازی‌ها می‌تواند خبری خوش‌حال‌کننده باشد. با این حال، آن‌ها قرار است نقشی متفاوت نسبت به بازی‌ها را به تصویر بکشند.

با وجود گزارش‌های منتشر شده پیرامون سریال «آخرین بازمانده از ما» در حال حاضر مشخص نیست که تروی بیکر و اشلی جانسون قرار است نقش چه شخصیت‌هایی را در این سریال بازی کنند. علاوه بر آن‌ها نیز صداپیشه شخصیت تامی یعنی جفری پیرس (Jeffery Pierce) در جمع بازیگران سریال حضور خواهد داشت ولی هنوز نقش او نیز مشخص نشده است.

سریال «آخرین بازمانده از ما» بر اساس کدام بازی است؟

سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا

تاکنون دو بازی اصلی در فرنچایز «آخرین بازمانده از ما» منتشر شده و در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز بسته الحاقی‌ای تحت عنوان آخرین بازمانده از ما: رهاشده (The Last of Us: Left Behind) در این مجموعه عرضه شده است. همین نیز باعث شده تا طرفداران سوالاتی در مورد خط داستانی سریال داشته باشند.

بنابر گفته‌ها، اتفاقات سریال «آخرین بازمانده از ما» بر طبق رویدادهای بازی اول است؛ هر چند، این امکان وجود دارد که برخی از رویدادهای بازی دوم نیز در آن به تصویر کشیده شوند. یکی از تغییرات سریال نسبت به بازی، تغییر سال شروع همه‌گیری از سال ۲۰۱۳ به ۲۰۰۳ است.

حفظ گرایش‌های کاراکترها

سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا

به دنبال رویدادهای بسته «آخرین بازمانده از ما: رهاشده» طرفداران گمانه‌زنی‌هایی در مورد گرایش جنسی شخصیت الی داشتند و این گمانه‌ها نیز در بازی دوم تایید شده بودند. همچنین در این بازی‌ها به رابطه او با دوستش به نام دینا نیز اشاره شده بود.

سازندگان سریال «آخرین بازمانده از ما» تایید کردند که این اثر به بازی‌ها وفادار باقی خواهد ماند و این ویژگی از شخصیت الی را در این سریال حفظ خواهند کرد. البته در حال حاضر هیچ اشاره‌ای به حضور شخصیت دینا در سریال نشده است اما از آنجا که فصل اول سریال تنها به بازی اول می‌پردازد، برای حضور این شخصیت باید منتظر فصل‌های بعدی بود.

اولین سریال شبکه اچ‌بی‌او بر اساس بازی‌ها

سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا

از سریال سرخوشی (Euphoria) گرفته تا سریال «بازی تاج و تخت» و سریال سوپرانوز (The Sopranos)، شبکه اچ‌بی‌او از سال ۱۹۷۲ میلادی در حال ارائه سریال‌های برجسته و خارق‌العاده‌ای برای بینندگان است و در این راه نیز موفقیت‌های بسیار زیادی بدست آورده است.

مطمئنا شبکه اچ‌بی‌او به دنبال آن است تا با سریال «آخرین بازمانده از ما» بتواند مرزها بیشتر و جدیدتری را فتح کند و موفقیت‌های بیشتری را بدست بیاورد. این سریال به عنوان اولین سریال اقتباسی این شبکه بر اساس بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود.

بزرگترین تولید سریال در تاریخ کانادا

سریال the last of us

هر ساله تولید فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری از کمپانی‌های مختلفی همچون دیزنی و سرویس آنلاین نتفلیکس در کانادا انجام می‌شود و دلیل انجام این کار نیز مشوق‌های مالیاتی برای صنعت فیلم در کانادا و همچنین کاهش هزینه‌های زندگی برای عوامل تولید و بازیگران است.

از میان تمام فیلم‌ها و سریال‌هایی که تاکنون در کانادا تولید شده‌اند، سریال «آخرین بازمانده از ما» به عنوان بزرگترین اثر ساخته شده در این کشور شناخته می‌شود. فیلمبرداری سریال در شهر کلگری در آلبرتا و در طول یک سال انجام شده و عوامل سازنده نیز با طراحی چندین صحنه فیلمبرداری مختلف محیطی شبیه به شهرهای آمریکا تولید کرده‌اند.

اولین سریال از استودیو PlayStation Productions

سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا

استودیو پلی‌استیشن پروداکشنز (PlayStation Productions) در سال ۲۰۱۹ میلادی در راستای ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایی بر محوریت بازی‌های ویدیویی این کمپانی راه‌اندازی شد. در سال ۲۰۲۲ میلادی این استودیو با همکاری کمپانی سونی پیکچرز موفق شد تا فیلم آنچارتد (Uncharted) را بر اساس بازی‌ای به همین نام تولید کند و به روی پرده سینماها بیاورد.

این استودیو در حال توسعه سه فیلم دیگر بر اساس بازی‌های ویدیویی است اما در این میان، سریال «آخرین بازمانده از ما» جایگاه ویژه‌ای دارد چراکه اولین سریال از این کمپانی محسوب می‌شود. البته این کمپانی به دنبال ساخت سریال‌های اقتباسی بیشتری بر اساس بازی‌هایی همچون فلز درهم تنیده (Twisted Metal)، خدای جنگ (God of War) و هورایزن ۲۰۷۴ (Horizon 2074) است.

موسیقی متن سریال «آخرین بازمانده از ما» اثر کیست؟

سریال آخرین بازمانده از ما

مطمئنا طرفداران موسیقی متن جالب‌توجه و جذاب بازی‌ها را به یاد دارند. صداهای گیتار آکوستیک در کنار ویولن‌های دراماتیک سبب شده بودند تا لحظات مختلف بازی ترسناک و دلهره‌آور باشند و به خوبی بیننده‌ها را به این بازی‌ها جذب کنند. این موسیقی را گوستاوو سانتائولایا (Gustavo Santaolalla) ساخته است و خود او نیز قرار است موسیقی متن سریال «آخرین بازمانده از ما» را تولید کند.

بازیگران مهمان حاضر در سریال «آخرین بازمانده از ما»

سریال آخرین بازمانده از ما the last of us

بازیگران بسیار زیادی در سریال «آخرین بازمانده از ما» حضور خواهند داشت و علاوه بر آن‌ها نیز بازیگران مهمان متعددی نیز در این اثر نقش‌آفرینی خواهند کرد که احتمالا در یک یا دو قسمت بیشتر حضور نخواهند داشت.

از جمله این بازیگران مهمان نیز می‌توان به ستاره سریال پارک‌ها و تفریحات (Parks and Recreation) یعنی نیک آفرمن (Nick Offerman) در نقش بیل، ستاره فیلم چین‌خوردگی در زمان (A Wrinkle in Time) یعنی استورم رید (Storm Reid) در نقش دوست صمیمی الی به نام رایلی و نیکو پارکر (Nico Parker) در نقش دختر جوئل به نام سارا اشاره کرد.

تاریخ پخش فصل اول سریال «آخرین بازمانده از ما»

فصل اول سریال «آخرین بازمانده از ما» شامل ۱۰ قسمت است. داستان سریال نیز توسط نویسنده و کارگردان بازی‌ها یعنی نیک دراکمن (Nick Druckmann) به همراه کریگ مازین (Craig Mazin) نوشته شده است.

بنابر تایید شبکه اچ‌بی‌او پخش فصل اول سریال «آخرین بازمانده از ما» از تاریخ ۱۵ ژانویه سال ۲۰۲۳ میلادی (یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱) از این شبکه و همچنین سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس شروع خواهد شد.

آنچه از سریال «آخرین بازمانده از ما» می‌خواهیم

طرفداران به خوبی از داستان سریال «آخرین بازمانده از ما» آگاهی دارند و امیدوار هستند که آن لحظات دلخراش، غم‌انگیز و آشفته‌کننده بازی‌ها نیز در این سریال به تصویر کشیده شوند. جدا از لحظات مختلف بازی‌ها که در سریال نیز دیده خواهند شد، برخی از موارد در بازی‌ها وجود ندارند و طرفداران امیدوارند که در این سریال به آن‌ها نیز پرداخته شود.

هشدار اسپویل داستان بازی‌ها!

۲۰ سال پس از شیوع

سریال آخرین بازمانده از ما

عفونت قارچ کوردیسپس باعث نابودی سراسر جهان شده و در شروع بازی «آخرین بازمانده از ما» نیز حدود ۲۰ سال پس از این همه‌گیری به تصویر کشیده می‌شود. شهرها فرسوده و ویران شده‌اند و تمدن بشری فروپاشیده است. در طول بازی، جز اشاره‌ای کوچک هیچ چیز دیگری از آن ۲۰ سال ابتدایی شیوع نشان داده نمی‌شود.

از همین رو، برخی از طرفداران به دنبال آن هستند تا شروع فرآیند شیوع و نابودی تمدن بشری را در سریال مشاهده کنند، حتی اگر این موارد از طریق فلش‌بک ارائه شوند. سازندگان سریال با این کار می‌توانند نیم نگاهی از پیامدهای مرگ سارا، سوگواری‌های جوئل و همچنین جدایی میان تامی و جوئل را به نمایش بگذارند، مواردی که در بازی‌ها وجود نداشتند.

خاستگاه فایرفلایز

سریال آخرین بازمانده از ما

فایرفلایز نقش بسیار بزرگی در بازی‌های «آخرین بازمانده از ما» دارد. این سازمان در ابتدا گروهی شبه نظامی بودند که علیه ارتش شورش کردند و افراد بیشتری را برای مبارزه با سیاست‌های نظامی ظالمانه به خدمت گرفتند. آن‌ها نه تنها برای حفظ تعادل تمدن بشری تلاش می‌کردند بلکه فعالانه به دنبال پیدا کردن درمانی برای این همه‌گیری بودند و آزمایشات مختلفی را انجام می‌دادند.

فایرفلای‌ها از دیدگاه کاراکترهای بازی هم ناجی و هم شرور هستند و نقش بسیار مهمی در رابطه پدر و دختری بین جوئل و الی دارند. البته باید گفت که موارد زیادی در مورد این سازمان در بازی‌ها نشان داده نشده است. از همین رو، انتظار می‌رود که در سریال بیشتر به تاریخچه این سازمان، اهداف آن‌ها، علت دشمنی‌شان با ارتش و همچنین تلاش آن‌ها برای پیدا کردن درمان قبل از آشکار شدن مصون بودن الی پرداخته شود.

مصونیت الی از بیماری

سریال آخرین بازمانده از ما

در بازی اول «آخرین بازمانده از ما»، سرایت بیماری به الی هرگز نشان داده نمی‌شود و به ندرت نیز در مورد آن با جزییات صحبت می‌شود اما از طریق دیالوگ‌ها و صحنه‌های مختلف بازی، طرفداران به گونه‌ای در مورد مصونیت الی آگاهی پیدا کردند. با انتشار دی‌ال‌سی Left Behind طرفداران سرانجام شاهد مبتلا شدن الی با جزییات بیشتر بودند.

البته به پیامدهای این اتفاق هرگز پرداخته نشد. در بخش از بازی، الی و دوست صمیمی‌اش یعنی رایلی هر دو در حین مبارزه، گاز گرفته و سپس مبتلا شدند. پس از آن نیز دوست صمیمی الی یعنی رایلی از دنیا رفت و بازی نشان نداد که چطور الی با مرگ وی کنار آمده است. مطمئنا سریال می‌تواند این بخش از داستان را گسترش بدهد و صحنه‌های احساسی خوبی را به تصویر بکشد.

پیامدهای مرگ سم و هنری

سریال آخرین بازمانده از ما

بازی «آخرین بازمانده از ما» شخصیت‌های چند وجهی مختلفی را معرفی می‌کند که داستان‌های آن‌ها سرنوشتی وحشتناک برای آن‌ها به همراه داشته است. کاراکترهای سم و هنری در بخش تابستان بازی حضور دارند و به سرعت نیز به راهنما و دوست شخصیت‌های اصلی تبدیل می‌شوند.

بدون شک، مبتلا شدن سم و همچنین خودکشی هنری برای بسیاری از طرفداران واقعا شوکه‌کننده بوده است. با این حال، پس از این بخش از بازی، بلافاصله به ادامه سفر جوئل و الی پرداخته می‌شود. همین مقدار اندک از بازی نیز به اندازه کافی استادانه و ظریف به تصویر کشیده شده بود اما مطمئنا سریال «آخرین بازمانده از ما» می‌تواند بیشتر به تجربیات هنری و سم بپردازد و پیامدهای یکی از تاریک‌ترین لحظات داستان را بیشتر به نمایش بگذارد.

داستان‌های بیشتر از کاراکترهای آشنا و شخصیت‌های دیده نشده

سریال آخرین بازمانده از ما

کاراکترها می‌توانند باعث موفقیت یک سریال شوند یا آن را با شکست روبه‌رو کنند. فرنچایز «آخرین بازمانده از ما» نیز هیچ گونه کمبودی در زمینه کاراکترهای جالب‌توجه ندارد. جوئل و الی شخصیت‌های چند بعدی فوق‌العاده‌ای هستند و کاراکترهای مکملی همچون تس و تامی نیز باعث جذاب‌تر شدن داستان می‌شوند.

با اینکه جوئل و الی به خوبی بازی‌ها را به جلو حرکت می‌دهند اما باید گفت که کاراکترهای دیگر در بازی‌ها آن طور که باید در مرکز توجه قرار نگرفتند. با این حال، حضور کاراکترهای بیشتر و ناآشنا در سریال همچون آنا و فرانک می‌تواند برای طرفداران بسیار جالب‌توجه باشد.

توسعه بیشتر شخصیت‌های مکمل نیز می‌تواند داستان‌های جالبی را به نمایش بگذارد، به خصوص اینکه برخلاف بازی، سریال پلتفرم بسیار خوبی برای توسعه کاراکترهای فرعی و مکمل در درون داستان به شمار می‌رود.

رابطه بیل و فرانک

سریال آخرین بازمانده از ما

بیل فردی سرد، کج خیال و بدگمان است که خودش را وقف محافظت و پاکسازی یک شهر از افراد آلوده کرده است. او در اوایل بازی حضور دارد و از جمله کاراکترهای مکمل به شمار می‌رود که به جوئل و الی در سفرشان کمک می‌کند.

او در این شهر به تنهایی زندگی می‌کند اما قبلا فردی دیگری به نام فرانک نیز در کنار او حضور داشته که مبتلا شده است و در داخل بازی «آخرین بازمانده از ما» به او اشاره می‌شود. رابطه میان بیل و فرانک بسیار غم‌انگیز و جالب‌توجه است که توسعه بیشتر آن در سریال می‌تواند داستانی قابل توجهی را برای طرفداران شکل بدهد.

شخصیت‌پردازی بیشتر الی

سریال آخرین بازمانده از ما

مطمئنا در بازی‌ها به طور گسترده به شخصیت الی پرداخته شده و جنبه‎‌های مختلفی از او برای طرفداران آشکار شده است. با این حال، بررسی گرایش‌های او و همچنین انگیزه‌ها و تجربیات او به عنوان نوجوانی در حال رشد در میان این دنیای آخرالزمانی می‌تواند در سریال «آخرین بازمانده از ما» کاراکتر او را برای بیننده‌ها جالب‌تر کند و بیننده‌ها بهتر بتوانند با او ارتباط برقرار کنند. پرداختن به سفر خودشناسی الی و همچنین احساسات او نسبت به دوست صمیمی‌اش یعنی رایلی می‌تواند داستانی جذاب را به نمایش در بیاورد.

پرداختن به داستان‌های بیشتر در زمستان

سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا

بازی «آخرین بازمانده از ما» لحظات تاریک قابل توجهی دارد و این موضوع در بخش زمستان به خوبی احساس می‌شود. در این بخش، گیمرها کنترل الی جوان را در دست دارند که مسئول مراقبت از جوئل آسیب دیده است. دی‌ال‌سی Left Behind نیز بیشتر به این بخش از بازی می‌پردازد اما باید گفت که بازی اول لحظات مهم بسیار زیادی میان شخصیت جوئل و الی در طی زمستان را نادیده گرفته است.

امید می‌رود که در سریال بیشتر به این بخش از داستان پرداخته شود و تلاش‌های الی برای نجات جوئل به خوبی به تصویر کشیده شوند. این بخش از داستان می‌تواند به خوبی توسعه پیدا کند تا بتواند پیوندی مستحکم میان دو شخصیت اصلی را به خوبی به بیننده‌ها نشان بدهد.

حضور شخصیت ایش

سریال آخرین بازمانده از ما

شخصیت‌ها و داستان‌های آن‌ها در بازی «آخرین بازمانده از ما» وجود دارند که تنها از طریق نوشته‌هایی به آن‌ها اشاره شده و یکی از این داستان‌ها نیز داستان ایش (Ish) است. در بخش فاضلاب بازی، یادداشت‌ها و نوشته‌های مفصلی از جامعه‌ای پیدا می‌شود که در فاضلاب زندگی می‌کنند و اکثر این نوشته‌ها نیز توسط مرد ناشناسی به نام ایش امضا شده‌اند.

بازی «آخرین بازمانده از ما» توانست به خوبی شخصیت ایش را به عنوان کاراکتر فرعی و جالب‌توجهی در داستان خود جای بدهد و سریال نیز این فرصت را دارد تا به صورت کوتاه به این شخصیت بپردازد یا اینکه داستان او را بیشتر توسعه بدهد. مطمئنا پرداخته شدن به این بخش از داستان می‌تواند برای بسیاری از طرفداران جالب‌توجه باشد.

فاصله زمان پنج ساله میان بازی اول و دوم

سریال آخرین بازمانده از ما

پرش زمانی قابل توجهی میان رویدادهای بازی اول و دوم «آخرین بازمانده از ما» وجود دارد و در طی این مدت پنج ساله نیز رویدادهای بسیار مهمی بین جوئل و الی رخ داده‌اند. این رویدادها و لحظات تاثیرگذار نیز نقش بسیار بزرگی در اتفاقات بازی دارند و همچنین داستان بازی دوم را به جلو حرکت می‌دهند.

متاسفانه در بازی‌ها به جز چند فلش‌بک، هیچ گاه به آن سال‌ها پرداخته نمی‌شود. هر چند، سریال «آخرین بازمانده از ما» این فرصت را دارد تا بیشتر به این بخش از داستان بپردازد تا بیننده‌ها بهتر بتوانند رابطه پدر دختری پیچیده میان جوئل و الی را درک کنند. سریال همچنین می‎‌تواند به معرفی شخصیت‌های دینا و جسی و رابطه دوستی الی با آن‌ها بپردازد.


نظر شما در مورد سریال «آخرین بازمانده از ما» چیست و آیا این سریال می‌تواند به اقتباسی موفق از بازی‌های ویدیویی تبدیل شود یا خیر؟

منبع: Cbr – Collider

دنریسAmir RingoDARKSIRENیوهانA,,sh.🤘Mohsenj74Artin_Gamearهادی صفائیFINNSpider-ManVisible 6-tigh manSquatlatexBoogimanMR.BADGUYگیمر غمگینEzio Auditore da FirenzeEA GAMER

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا
سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا
سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا
سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا
سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا
سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سریال The Last of Us | آنچه می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم - گیمفا