هیدئو کوجیما پیشنهادهای متعدد خرید استودیوی خود را رد کرده است
هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) در صحبتهای جدید خود بار دیگر اعلام کرد که استودیوی کوجیما پروداکشنز مستقل باقی خواهد ماند و در این مسیر، پیشنهاد متعدد خرید را رد کرده است.
با توجه به روابط کاری کوجیما با سونی، در یک مقطع شایعاتی در خصوص احتمال تصاحب استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) توسط سونی وجود داشت. با این حال، کوجیما در آن زمان اشاره کرد که استودیوی تحت رهبری وی مستقل باقی خواهد ماند. کوجیما میگوید که پیشنهادهایی با ارقامی بالا به منظور خرید استودیوی خود دریافت کرده که همهی آنها رد شده است. وی در صحبتهای خود نام شرکت خاصی را نمیبرد، اما تایید میکند که این شرکتها مشتاق هستند تا کوجیما پروداکشنز را به زیرمجموعهی خود اضافه کنند.
این بازیساز مشهور در ادامهی صحبتهای خود گفت تنها بازیهای را میسازد که به ساخت آنها علاقهمند است. کاری که به گفته وی اگر شرکت دیگری مانند سونی یا مایکروسافت همه چیز را در نظر میگرفتند، احتمالاً او قادر به انجام آن نخواهد بود.
هیدئو کوجیما در جدیدترین اپیزود پادکست Brain Structure اظهار داشت:
اجازه دهید بار دیگر تکرار کنم که استودیوی ما مستقل است و به هیچ شرکت وابستگی نداریم و همچنین هیچکس از ما حمایت نمیکند.
هر روزه پیشنهادهای متعددی از سراسر جهان برای خرید استودیوی ما ارسال میشود. برخی از این پیشنهادات قیمتهای بسیار بالایی دارند اما اینطور نیست که من خواستار پول باشم. من می خواهم آنچه را که دوست دارم، بسازم. به همین دلیل این استودیو را تاسیس کردم. بنابراین تا زمانی که زنده هستم، فکر نمیکنم هیچ یک از پیشنهادات خرید را بپذیرم.
تصمیم و تمایل کوجیما به مستقل باقی ماندن احتمالاً تحت تأثیر زمان فعالیت او در کونامی است. جایی که پروژه P.T وی لغو شد و نام او از بستهبندی بازی Metal Gear Solid 5 حذف گردید.
کوجیما پروداکشنز به عنوان یک استودیوی مستقل میتواند با هر شرکتی همکاری نماید. در حالی که گفته میشود دنبالهی بازی Death Stranding احتمالاً یکی دیگر از عناوین انحصاری پلی استیشن خواهد بود، اما کوجیما در عین حال میتواند روی پروژهی جدید خود با ایکس باکس کار کند.
در مقطعی ادعا شده بود که کوجیما با همکاری گوگل، در حال کار روی ساخت یک بازی انحصاری برای استیدیا است که این پروژه در نهایت لغو شد. اما کوجیما این ادعا را کاملاً نادرست میداند و حداقل به گفتهی وی، این پروژه ارتباطی با Death Stranding ندارد.
شایعاتی مبنی بر اینکه دنبالهی Death Stranding در انحصار گوگل استیدیا خواهد بود، منتشر شده بوندن که بیاساس هستند و فیل هریسون در نهایت آن را رد کرد. من هرگز به فیل هریسون در مورد تمایل به ساخت دنباله Death Stranding چیزی نگفتهام. نمیدانم افراد این نوع اطلاعات را از کجا آورده آوردهاند.
ظاهراً صحبتهای هیدئو کوجیما نشان میدهد که او احتمالاً با فیل هریسون (Phil Harrison)، رئیس سابق استیدیا، در خصوص پروژهی دیگری صحبت کرده است. کوجیما همچنین اخیراً در خصوص بازی Abandoned اظهار نظر کرد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
ماشاالله شیخ کوجی
ماکروسافت اگه میخواد شروع خوبی تو ژاپن داشته باشه ( که الانم بازی های خوبی داره واسه ژاپن تو مراسم ایکس باکس بتسدا چند تایی ژاپنی بودن ) باید تیم نینجا رو بخره واقعا استودیو خوبیه بعید هم میدونم گیر زیادی بدن
راستی خدمت اتزیو که میگفت این خرید راه ماکرو رو سخت تر میکنه برای خرید
برای رگلاتور ها قانون مونوپولی یعنی بیشتر از ۴۰ درصد “سود” رو ببری
ماکروسافت تا الان شیش درصد میبرد با اکتیویژن ده درصد
از اون ور سونی بیست هفت درصد
اگه کسی کارش سخت باشه سونیه
اتزیو که سواد این چیزا رو نداره چی رو بهش توضیح میدی
کوجیما عالی مینوازد اما بیشتر بازیاش انحصارین
بیچاره اونی که بیاد به این استودیو پیشنهاد خرید بده – مگه هنوز نمی دونن کل کوجیما پروداکشنز ماکته؟ کلا هشتاد تا کارمند داری ، دث استرندینگ رو هم که با عرق کارمندای گوریلا گیمز و شخص مارک سرنی ساختی ، حتی انجین بازی هم مال خودت نیست – موندم اگه زیر پر و بال ناشرای بزرگ نباشی دقیقا خودت چی می تونی بسازی؟ یا بهتره بگم چی می تونستی بسازی – در ظاهر مستقل ولی همیشه وابسته!
خرید کوجیما پروداکشن یک نکته داره
کوجیما !! اگر یکی این شرکت رو بخره و سه سال بعد خود کوجیما تصمیم گرفت از استودیو جدا بشه عملا شرکت خریدار پولش رو ریخته توی جوب !!!
صحیح ولی هرجا بره دیگه نمیتونه از نام تجاری کوجیما برای نام استودیوش استفاده کنه!
مهم اسم نیست مهم تفکر و نویسندگی و طراحی گیم شخص کوجیما هست
به نظر من اینطور استودیوی مستقلی که سفارشی انحصاری میسازه ، بسیار قابل احترام و ستایشه
اره مستقلی ولی انحصاری میسازی
خوفه که می خوای مستقل باشی… ولی چرا انحصاری می سازی🤨🤨💝….. اگرچه بازی های جدیدش سلیقه ای هست