دیوید کیج از ساخت بازی بر روی PS4 می گوید
سازنده خلاق عنوان Beyond Two Souls، استاد دیوید کیج از شرکت Quantic Dreams در رابطه با انتقادهای صورت گرفته به نوع و سبک بازی هایش پاسخ قانع کننده ای داد …
اخیراً استاد David Cage که هم اکنون در حال ساخت و توسعه اثر Beyond Two Souls می باشد در مصاحبه ای با مجله رسمی PlayStation در انگلستان صحبتهایی راجع به ساخت عنوانی برای کنسول نسل بعدی سونی اظهار داشت. وی ساخت بازی برای PS4 را آسان تر از ساخت بازی برای PS3 دانست.
او در این رابطه گفت :
کیفیت و گرافیک چیزی است که برای من بسیار جالب است. من بسیار به ارتباط کنسول ها با هم(تداخل در بخش چندنفره) علاقه دارم؛ به این ترتیب جنبه اجتماعی بازی ها افزایش یافته و آسان تر می شود. واقعیت این است که ساخت بازی برای PS4 راحت تر از ساخت بازی برای PS3 است. حداقل برای من اینگونه ـست !
او همچنین خطاب به انتقادهای صورت گرفته به عناوینی نظیر Heavy Rain گفت :
سرگرمی یک معامله بزرگ نیست. چیزی است که تا زمانی که از آن لذت می برید کارایی دارد. به The Walking Dead (ساخت Telltale Games) نگاهی بیندازید، چگونه تعاملی در بازی وجود دارد ؟ آیا این یک بازی ـست ؟! چه کسی اهمیت می دهد ؟ هیچکس اهمیت نمی دهد. آیا سرگرم شدید ؟ لذذت بردید ؟ بله یا خیر ؟! سرگرم شدن و لذت بردن برای کسری از ثانیه است و برای من … هیچ اهمیتی ندارد !
او برای دفاع از عنوان Beyond Two Souls اظهار داشت :
باید بازی های داستان محور وجود داشته باشند. بازی هایی که چیزی بیشتر از افزایش آدرنالین، ضربان قلب و فشار خون برایتان به ارمغان بیاورند. چیزی که من میگویم این است که بازی ها باید برای همه سلایق ساخته شوند و عنوان Beyond Two Souls از این قضیه مستثنی نیست.
عنوان Beyond Two Souls توسط دیوید کیج در دست ساخت بوده و در تاریخ ۸ اکتبر امسال به طور انحصاری برای PS3 عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
به نظر من بازیش که خیلی هم عالیه :yes:
هر روز بهتر از دیروز . درود بر تو ای دیوید کیج heavy rain من و دیوونه کرده بود :yes:
دستت درد نکنه رضا جان اول اسم دیوید کیج هم استاد گذاشتی
واقعا این یه سرو گردن از کوجیما بالاتره چون خلاقیت تو همه ی کاراشش حرف اول رو میزنه
وظیفه بود.
تعبیر من از استاد در صنعت بازیسازی شامل افرادی مثل: هیدئو کوجیما، دیوید کیج، کن لوین، سم لیک و شینجی میکامی میشه.
فامیتو اودا فراموش کردی !!!!!
مثلا تو بازی های کوجیما خلاقیت حرف دوم رو میزنه؟
اصلا تا حالا متال گیر بازی کردی؟
احتمالا همون اول از دوربینش زده شدی و ولش کردی…
دوسته عزیز اینکه استاد کوجیما واقعا یک استاد بی نظبر هست شکی نیست ولی ایشون ۲۵ سال بر روی یک IP کار میکند ولی استاد دیوید کیج تا کنون ۳ IP کاملا متفاوت و با انجین های متفاوت کار کرده و هر کدوم از عناوینش خلاقیت باور نکردنی ای داشتند . اگر شما تک دموی کارا رو دیده باشید بدونه اختیار به احترام دیوید کیج از جاتون بلند میشدید . داستانی که دیوید توی اون تریلر از تک دمو روایت کرد رو به جرات میتونم بگم هیچ کس به این زیبایی روایت نکرده .
نمیدونم شما تاحالا بازی Fahrenheit و یا Heavy Rain رو بازی کردید یا نه ولی اگه بازی کرده بودید هیچوقت دیوید رو با هیچ کس مقایسه نمیکردید !
آخه من الان چی به شما بگم؟
نام کاربری من رو ببین.یکی از پایه های متالگیر raiden هستش اونوقت من تاحالا متالگیر بازی نکردم.خواستی بگو هرجاش رو دوست داشتی واست تعریف کنم
مرسی از Artour-2198 که خیلی قشنگ معنای خلاقیت رو گفت
20سال روی یه بازی کار کردن که نمیشه خلاقیت
خلاقیت به خلق کردن چیزای جدید و نو میگن نه اینکه یه چیزی رو هی کشش بدی
معلومه که متالگیر این همه ساله دست کوجیما هستش باید انقدر پیشرفت کنه
من به خلاقیت دیوید کیج شک ندارم.همیشه بهترین داستان ها رو ساخته های ایشون دارن.
ولی تا حالا تونسته یه گیم پلی کامل مثل سری بازی های متال گیر ارائه بده؟
شما توی گیم پلی متال گیر خلاقیت نمی بینی؟ هر شماره اینقدر نکات ریز و درشت داره که آدم چند بار باید هر شماره رو بازی کنه تا متوجه همه چی بشه.
در کنار این داستان این سری هم بین تمام بازی های هم سبک (و حتی خیلی از غیر هم سبک ها) بهترینه…
اما من هیچ وقت به ساخته های دیوید کیج به عنوان یه بازی نگاه نمی کنم
ساخته های دیوید کیج یک فیلم طولانی هستن که یک سری از اتفاقاتی که توی اون می افته رو ما باید تایین کنیم.
اما مطمئن باش اگه کوجیما هم بخواد به همین سبک بسازه خیلی کار ها می تونه انجام بده…
متال گیر یعنی : گیم پلی کامل – داستان عالی – گرافیک خیلی خوب – صداگذاری بی نظیر
ساخته های دیوید کیج : داستان خیلی عالی – گرافیک عالی – صداگذاری عالی – گیم پلی ؟؟
من
وقتی میرم سمت ساخته های دیوید کیج اما تو متال گیر از گیم پلی بی نقص سبک مخفی کاری هم لذت می بریم.
و گیم پلیه که کاری می کنه برای بار چندم بری سراغ یه بازی…
جادوی کوجیما هم همینه.بعد از این همه سال من هنوز از بازی کردن متال گیر خسته نمیشم
اما بازی ای که داستان محوره رو آدم یه بار بازی می کنه و لذت می بره
اگه بخواد دوباره لذت ببره باید بزاره یه چند سالی بگذره تا داستان دوباره بتونه تاثیرش رو روی فرد بزاره.
شما وقتی هوی رین یا فارنهایت رو تموم کردی بلافاصله نیو گیم رو زدی تا با آپگرید ها و تجهیزات بیشتر یه بار دیگه بازی کنی و لذت بیشتری ببری؟
یا مثلا شما که می گی خلاقیت به ساختن چیز های جدیده
یعنی می خوای بگی دیگه توی سری ارباب حلقه ها و هابیت و بازی ها و کتاب های مربوط خلاقیتی وجود نداره چون کش اومده؟
یا مثلا انیمه وان پیس یا ناروتو.یا سری فاینال فانتزی یا زلدا و ماریو
با وجود این که زلدا و ماریو از متال گیر قدیمی تر هم هستن و این همه نسخه هم براشون عرضه شده هنوز خلاقیت خالص رو میشه توی این دنیاها احساس کرد..
کش اومدن دلیلی بر از بین رفتن خلاقیت نیست…
یکی دیگه از انواع خلاقیت اینه که شما بتونی یه دنیایی خلق کنی که بعد از این همه سال و این همه بازی عرضه شده براش هنوز ناگفته های زیادی داره…
درود . ببینید داستان سری متال گیر به صورت خطی دنبال میشود ولی با جزئیات پیچیده و جذاب . سری بازی هایی که دیوید میسازه به هیج وجه این چنین نیست ! و دارای پایان بندی متفاوت به شکلی که گیمر با توجه به شخصیت درونی خودش داستان رو جلو میبره و به اتمام میرسونه .
دیوید کیج قبل از اینکه بازیسازه خوبی باشه یک روانشناس حرفه ای هست و احساساتی که داخل بازی های آقای کیج هست در هیچ بازیه دیگری به این اندازه نیست .
من خودم ۱۶ بار Heavy Rain رو از اول تا آخر تموم کردم چرا که ۱۶ پایان متفاوت داره ولی آیا بازی متال گیر این چنین هست ؟
درمورد گیم پلی خدمت شما دوست گلم عرض کنم که Heavy Rain گیم پلی خاصی نداره یعنی محوریت گیم پلی دکمه زنی هست ولی ضعف محسوب نمیشه چون سبک بازی این چنین هست و بازی به هیچ عنوان شوتر نیست .
در سبک مخفی کاری عنوانهای خیلی بهتری از متال گیر هم وجود دارند مثل Splinter Cell و یا Hitman .
بزرگی و عظمت متال گیر بخاطر داستان و موسیقی بینظیرش هست .
دقیقا.باور کن متال بخاطر داستانش معروفه.ولی تو سبک مخفیکاری من اسپلینتر سل رو بیشتر قبول دارم
بعدشم دوست من تعبیر من و تو از خلاقیت فرق داره
من خلاقیت رو تو کارهای متفاوت میبینم
مثلا وقتی تو توی بزار بگیم ساخت یه نوع کالا ۲۵ سال اون کالا رو ادامه بدی توش استاد میشی وهردفعه چیزهای جدیدتری رو بهش اضافه میکنی که باعث رضایت مشتریات میشه.دلیلش اینه که توی اون ۲۵ سال تو فقط رو اون چیز خاص کار کردی و فقط نقصاش رو گرفتی و تبدیل به بهترین کردیش
در این صورت من این رو خلاقیت نمیدونم
دقیقا همینطوره . یکی دیگه از دلایلی که دیوید کیج رو از سایر بازیسازان مستثنا میکنه همین ریسک پذیر بودنش هست دقیقا مثل استاد میکامی !
البته کوجیما خیلی بازیسازه بزرگی هست که تونسته در طی این همه shg داستان متال گیر رو تازه نگه داره و همیشه توی اوج باشه بر عکس اکتیویژن و بعضی از استودیو های EA .
ادرنالین خون توی بازی Heavy rain همیشه بالا میره چون اگه حرکت اشتباهی انجام بدی میتونه مساوی باشه با مردن کاراکتر :yes:
:evilgrin: :yes: :yes: :yes: :yes:
این برای استاد دیوید کیج :yes:
این برای استاد کوجیما :yes:
این برای :yes: heavy rain
این برای :yes: beyond
این برای :yes: ps3
این برای :yes: ps4
اینم برای استاد رضا رحیمی :yes:
ممنون داداش 😉
:yes: :yes: :yes: :yes:
یه بازی بسازن که واسهpcهم منتشر شه :rotfl: :yes:
دم دیوید کیج با شاهکاراش گرم دیوید کیج و کوجیما ر و خیلی قبول دارم.
ممنون بابت خبر. :yes: :yes:
اگه برااPS4راحت تره ساختن بازی بهترین بازی دنیا رو می خواد درست کنه.ایول
یه مدت برای the last of usحسرت میخوردیم که برایایکس باکس نمیاد حالا باید حسرت این هم بخوریم…………………..چه بدبختی داریم توی این یک ماهه یک بازیه قشنگ واسه ایکس باکس نیومده ولیps3دارا
کلا امسال به جز هیلو چی اومد واسه ایکس باکس؟حتما judgment
پارسال چی اومد؟
گیرز و وار جاجمنت پارسال اومد :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
راستی یه سوال میشه دسته ی xbox رو یه جوری به ps3 وصل کرد ?:-) ?:-)
اخه فقط به حاطر دسته ش بهش علاقه دارم :rotfl: :rotfl: :silly:
۱-گرز آف وار پارسال ایرانیا اومد.من تاریخ جهانی رو گفتم که میشه امسال
2-به هیچ وجه نمیشه وصل کرد.به نظر خودت میشه این دو شرکت که خودت میدونی مثل دشمنن دسته هاشون به هم بخوره.من انصافا دسته ی ps3 رو چون خیلی سبکتره بیشتردوست دارم.خیلی راحته انگار هیچی دستت نیست
بین استاد هایی که گفتین اسم استاد سبک شوتر اول شخص خالیه:
:yes: جان کارمک :yes:
این روز ها همه پلی۴ رو برتر میدونن شما چطور?
استاد!!!دلم واسه ی خبر از beyond تنگ شده !!ببینید الان کی بهتون میگم…دیوید بازم با بازیایی که میسازه دنیارومیخکوب میکنه :yes: فنای مایکرو آماده تو کف موندن انجام یک شاهکار دیگه از این استاد باشید :laugh: :yes: خسته نباشی آقا رضای گل
به شخصه بازی Indigo Prophecy یا (Fahrenheit) که برای PS2 عرضه شد خیلی دوست داشتم . البته Heavy Rain هم فوق العاده بود . :laugh: :yes: 😀
بازیش شاهکاره
متاسفانه وقتی همه به سمت بازی های آنلاین رفتند وجود همچین بازی سازی غنیمت هست !
این بازی فوق العاده است داستان گرافیک گیم پلی همه چی تو سطحه خیلی بالایی قرار داره جونم انحصاری های سونی :rotfl: :rotfl: :rotfl: :inlove: :inlove:
عاشق بازی هاشم :yes:
:yes:
فن xbox این اطراف پیدا نمیشه ی کم سر به سرش بزاریم:cool: 😎 کجایید فن های بی ادعا
آخه کی از heavy rain انتقاد کرده؟؟؟؟!!!!!!
آدمایی پیدا میشه ها بازی به اون توپی
آندرنالین خون تو این بازی بالا میره اما به صورت احساسی…!چیزی که تو داستان این اثر استاد دیویدکیج پیدا میشه احساسه…ممنون :yes:
عاشق این دیوید کیج و یازیهاشم
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
من خودم heavy rain رو اگه پنجاه بار هم از اول تا اخر بازی کنم خسته نمیشم
آخه فیلمه لامصب :inlove: :inlove:
واقعا درود بر شرف این مرد.بازیاش فوق العاده اس!
دیوید کیج نابغست کارش درسته کوجیماهم یکی از بهترین سری بازیهای تاریخو درست کرده دوتاشون خوبو حرفه این مقایسه نکنید چون باعثه دلخوری طرفدارای بیشماره این دو اسطوره صنعت گیم میشه
شینجی میکامی هم سبک دوربین سوم شخص رو تو دنیا متحول کرد