آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Raging Bull تا Legion - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Raging Bull تا Legion - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Raging Bull تا Legion - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Raging Bull تا Legion - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Raging Bull تا Legion - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Raging Bull تا Legion - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Raging Bull تا Legion

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از raging bull تا legion

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم کلاسیک Raging Bull، سریال Legion و چندین فیلم و سریال جدید بپردازیم.

رابرت دنیرو (Robert De Niro) یکی از بازیگران برجسته و مشهور سینما به شمار می‌رود که از گذشته تا به امروز در نقش‌های بسیار برجسته و ماندگاری نقش‌آفرینی کرده است. یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های او نیز در همکاری با کارگردان موفق سینما یعنی مارتین اسکورسیزی رقم خورده است. دنیرو برای نقش‌آفرینی در فیلم گاو خشمگین (Raging Bull) توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند که در ادامه به معرفی این فیلم می‌پردازیم.

در ادامه نیز به سراغ معرفی سریال ابرقهرمانی لژیون (Legion) می‌رویم که بر اساس کتاب‌های کمیک مارول ساخته شده است. داستان عجیب و پیچیده این سریال مطمئنا توجه افراد بسیار زیادی را به خودش جلب می‌کند و نقش‌آفرینی جذاب بازیگران و همچنین جلوه‎‌های بصری خیره‌کننده آن، لذت تماشای آن را دو چندان می‌کند. در ادامه این مطلب نیز به معرفی جدید فیلم‌های منتشر شده می‌رویم. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم پرستار خوب (The Good Nurse)

فیلم the good nurse

عوامل سازنده: فیلم «پرستار خوب» اثری در ژانر درام به شمار می‌رود که بر اساس کتابی جنایی و واقعی به همین نام محصول سال ۲۰۱۳ میلادی و نوشته چارلز کریبر (Charles Graeber) ساخته شده است. توبیاس لیندهولم (Tobias Lindholm) سکان کارگردانی را در دست دارد و فیلم‌نامه اقتباسی فیلم را نیز کریستی ویلسون کیرنس (Krysty Wilson-Cairns) قلم زده است.

داستان و بازیگران: در فیلم «پرستار خوب» جسیکا چستین (Jessica Chastain) و ادی ردمین (Eddie Redmayne) نقش دو پرستار را بازی می‌کنند که یکی از آن‌ها به دیگری مشکوک می‌شود و بر این باور است که او مسئول مرگ چندین بیمار است.

همین شک‌ها نیز باعث ورود دو کاراگاه به این پرونده می‌شود. آن‌ها به دنبال آن هستند تا با کمک این پرستار، از فرد دیگر اعتراف بگیرند و او را به عنوان قاتلی سریالی دستگیر کنند. از جمله دیگر بازیگرانی که در فیلم «پرستار خوب» نقش‌آفرینی می‌کنند، می‌توان به ان‌نامدی آسوموگا (Nnamdi Asomugha)، کیم دیکنز (Kim Dickens) و نوآ امریش (Noah Emmerich) اشاره کرد.

آیا فیلم «پرستار خوب» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «پرستار خوب» داستانی جنایی دارد و بر اساس واقعیت ساخته شده است و همین نیز می‌تواند آن را برای برخی از طرفداران ژانر جنایی واقعی جالب‌توجه کند. با این حال، باید گفت که عناصر داستانی غیرواقعی نیز در این فیلم به چشم می‌خورند که در کنار گفتگوهای خسته‌کننده از جمله نکات منفی فیلم محسوب می‌شوند.

با این وجود، فیلم «پرستار خوب» از نقش‌آفرینی قوی و قابل قبولی از سوی دو بازیگر اصلی خودش یعنی ادی ردمین و جسیکا چستین بهره می‌برد که اندکی از نکات منفی این اثر را پوشانده‌اند. تماشای فیلم «پرستار خوب» بستگی به نظر خود شما دارد.

فیلم در جبهه غربی خبری نیست (All Quiet on the Western Front)

فیلم در جبهه غربی خبری نیست all quiet on the western front

عوامل سازنده: فیلم «در جبهه غربی خبری نیست» اثری در ژانر حماسی و ضد جنگ محصول کشور آلمان به شمار می‌رود که بر اساس رمانی به همین نام محصول سال ۱۹۲۹ میلادی و نوشته اریش ماریا رمارک (Erich Maria Remarque) ساخته شده است. سکان کارگردانی فیلم را ادوارد برگر (Edward Berger) در دست دارد.

داستان و بازیگران: از جمله بازیگرانی که در فیلم «در جبهه غربی خبری نیست» نقش‌آفرینی می‌کنند، می‌توان به فلیکس کامرر (Felix Kammerer)، آلبرشت شوچ (Albrecht Schuch)، دانیل برول (Daniel Brühl)، سباستین هلک (Sebastian Hülk)، آرون هیلمر (Aaron Hilmer) و تعدادی دیگر اشاره کرد.

اتفاقات فیلم «در جبهه غربی خبری نیست» در سال‌های پایانی جنگ جهانی اول جریان دارد و داستان زندگی سربازی آلمانی به نام پل باومر را دنبال می‌کند که به همراه دوستانش در ارتش آلمان ثبت نام کرده است. او در ابتدا به امید تبدیل شدن به قهرمانی جنگ قدم در این راه گذاشته اما حالا باید با واقعیت‌های وحشتناک و خطرناک جنگ روبه‌رو شود.

آیا فیلم «در جبهه غربی خبری نیست» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «در جبهه غربی خبری نیست» بر اساس رمانی ساخته شده که نزدیک به صد سال از عمر آن می‌گذارد و داستان آن نیز بر محوریت جنگ جهانی اول است که سال‌ها از آن گذشته است.

با این حال، این داستان اصلا تاریخ گذشته احساس نمی‌شود و کاملا به موقع است. این اثر با تمرکز روی بیهودگی جنگ، توانسته به خوبی به منبع اصلی خودش وفادار باقی بماند و اقتباسی ارزشمند را رقم بزند.

داستان‌سرایی قوی و شخصیت‌پردازی جالب‌توجه سبب شده تا این فیلم تصویری تامل‌برانگیز از جنگ را برای مخاطبان به تصویر بکشد که تماشای آن بسیار جالب‌توجه خواهد بود و آخرهفته ارزشمندی را برای بیننده‌ها فراهم خواهد کرد.

انیمیشن وندل و وایلد (Wendell & Wild)

انیمیشن wendell and wild

عوامل سازنده: انیمیشن «وندل و وایلد» اثری در ژانر ترسناک و کمدی به شمار می‌رود که به سبک استاپ موشن ساخته شده و سکان کارگردانی آن را هنری سلیک (Henry Selick) برعهده داشته است. فیلم‌نامه این اثر را نیز خود سلیک و جردن پیل (Jordan Peele) قلم زده‌اند که بر اساس کتابی چاپ نشده به همین نام نوشته سلیک و کلی مک‌لئود چپمن (Clay McLeod Chapman) است.

داستان و بازیگران: انیمیشن «وندل و وایلد» داستان دو برادر اهریمنی به نام وندل و وایلد را دنبال می‌کند که باید با یکی از دشمنان خود روبه‌رو شوند و در این راه نیز از راهبه‌ای به نام خواهر هلی کمک می‌گیرند، کسی که برای جدالش با اهریمن‌ها شناخته می‌شود. همراهی آن‌ها باعث می‌شود تا این دو برادر به شدت از این راهبه و همچنین خادمان پسر بچه وی نیز به ستوه بیایند.

کیگان مایکل کی (Keegan-Michael Key) و جردن پیل صداپیشگی شخصیت‌های اصلی این انیمیشنی یعنی شخصیت‌های وندل و وایلد را برعهده دارند. در کنار آن‌ها نیز صداپیشه‌های برجسته و نام آشنایی دیده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان آنجلا باست (Angela Bassett)، لایریس راس (Lyric Ross)، جیمز هونگ (James Hong) و وینگ ریمز (Ving Rhames) را نام برد.

آیا انیمیشن «وندل و وایلد» ارزش دیدن دارد؟ انیمیشن «وندل و وایلد» که اولین اثر سینمایی هنری سلیک از سال ۲۰۰۹ میلادی محسوب می‌شود، سرشار از جلوه‌ها و شگفتی‌های بصری بسیار زیبا و تماشایی است که کاملا با داستان بلندپروازانه و فراگیر آن مطابقت دارد.

مطمئنا سبک انیمیشن‌سازی این اثر سینمایی می‌تواند توجه بیننده‌های بسیار زیادی را به خودش جلب کند. داستان دلهره‌آور و ترسناک فیلم و همچنین کاراکترهای ماندگار و دوست‌داشتنی آن نیز می‌توانند اوقات خوبی را برای طرفداران ژانر وحشت رقم بزنند.

البته باید گفت که مدت زمان این انیمیشن نسبت به داستان آن اندکی بیش از حد به نظر می‌رسد و سرعت آن نیز می‌توانست سریع‌تر باشد تا پایانی بهتر را شکل بدهد. فیلم همچنان جذاب است اما کارگردان و نویسنده هنری سلیک می‌توانست بهتر جریان حرکت داستان را کنترل کند. در هر صورت، تماشای انیمیشن «وندل و وایلد» می‌تواند برای بیننده‌ها جوان جالب‌توجه باشد.

فیلم ببین چگونه می‌دوند (See How They Run)

فیلم see how they run

عوامل سازنده: فیلم «ببین چگونه می‌دوند» اثری در ژانر کمدی و رازآلود به کارگردانی تام جورج (Tom George) به شمار می‌رود که مسئولیت نگارش فیلم‌نامه آن را مارک چپل (Mark Chappell) برعهده داشته است.

داستان و بازیگران: در دهه پنجاه میلادی در شهر لندن،‌ برنامه‌هایی برای ساخت فیلمی سینمایی بر اساس نمایشنامه‌ای موفق و جنجالی در جریان است تا اینکه به طور ناگهانی، یکی از عوامل سازنده مهم این پروژه به قتل می‌رسد و باعث توقف تولید می‌شود.

بازرسی خسته از دنیا به همراه پاسبان تازه‌کاری این پرونده را برعهده می‌گیرند و همین نیز باعث می‌شود تا وارد شبکه‌ای بسیار پیچیده و گیج‌کننده از دنیای پر زرق‌وبرق تئاتر زیرزمینی شوند و با وجود خطراتی که علیه‌شان وجود دارد، در مورد این قتل اسرارآمیز تحقیق کنند.

سم راکول (Sam Rockwell)، سرشه رونان (Saoirse Ronan)، آدرین برودی (Adrien Brody)، روث ویلسون (Ruth Wilson)، ریس شیراسمیت (Reece Shearsmith)، هریس دیکینسون (Harris Dickinson) و دیوید اویلوو (David Oyelowo) از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم «ببین چگونه می‌دوند» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

آیا فیلم «ببین چگونه می‌دوند» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «ببین چگونه می‌دوند» اثری سرگرم‌کننده و جالب‌توجه به شمار می‌رود که توانسته به خوبی بیننده را با راز و رمز موجود در مرکز داستان خودش همراه کند. با این حال، این فیلم سعی دارد تا به دفعات بسیار زیاد خودش را با آثار برجسته آگاتا کریستی مقایسه کند و همین نیز به آن ضربه زده است.

فیلم «ببین چگونه می‌دوند» از بازیگران برجسته‌ای بهره می‌برد اما نتوانسته آن طور که باید از استعداد آن‌ها استفاده کند و اثری مهیج و رازآلود خارق‌العاده‌ای را به مخاطبان عرضه کند. تماشای این فیلم بستگی به نظر خود شما دارد.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم گاو خشمگین (Raging Bull)

فیلم گاو خشمگین raging bull

عوامل سازنده: فیلم «گاو خشمگین» اثری در ژانر بیوگرافی، ورزشی و درام است که در سال ۱۹۸۰ میلادی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) روی پرده سینماها اکران شد. فیلم‌نامه این اثر نیز توسط پل شریدر (Paul Schrader) و ماردیک مارتین (Mardik Martin) از شرح حالی به نام Raging Bull: My Story نوشته جیک لاموتا (Jake LaMotta) در سال ۱۹۷۰ میلادی اقتباس شده است.

داستان و بازیگران: در فیلم «گاو خشمگین»، رابرت دنیرو نقش شخصیت اصلی داستان یعنی بوکسری ایتالیایی آمریکایی به نام جیک لاموتا را بازی می‌کند که خشم خود مخرب، حسادت و رفتار وحشیانه‌اش باعث می‌شود تا رابطه‌اش با همسر و خانواده‌اش از بین برود.

از جمله دیگر بازیگرانی که در فیلم «گاو خشمگین» نقش‌آفرینی می‌کنند می‌توان به جو پشی (Joe Pesci) در نقش برادر لاموتا به نام جوئی، کتی موریارتی (Cathy Moriarty) در نقش همسر لاموتا به نام ویکی، نیکلاس کولاسانتو (Nicholas Colasanto)، تریسا سالدانا (Theresa Saldana) و فرنک وینسنت (Frank Vincent) اشاره کرد.

چرا باید فیلم «گاو خشمگین» را دید؟ مارتین اسکورسیزی یکی از بهترین تدوین‌ها را در فیلم «گاو خشمگین» به کار برده و همین نیز باعث شد تا جایزه اسکار برای بهترین تدوین را نیز از آن خود کند. فیلم «گاو خشمگین» علاوه بر این، جایزه بهترین بازیگر مرد برای نقش‌آفرینی رابرت دنیرو را از میان هشت نامزدی خودش در اسکار بدست آورد.

از سوی دیگر، این فیلم به هنگام اکران خودش با تحسین بسیار زیادی از سوی منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شد و به همین دلیل از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده تاریخ یاد می‌کنند.

فیلم «گاو خشمگین» را می‎‌توان یکی از بهترین فیلم‌های مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو دانست. گاهی اوقات به دلیل خشونت بسیار زیاد به نمایش در آمده در این اثر، تماشای آن می‌تواند دردآور باشد اما باید گفت که این اثر سینمایی، فیلمی قدرتمند و باارزش به شمار می‌رود که داستان واقعی قهرمانی ورزشی را به نمایش در می‌آورد.

سریال چی ببینیم؟

سریال لژیون (Legion)

سریال لژیون legion

عوامل سازنده: سریال «لژیون» اثری ابرقهرمانی از شبکه اف ایکس به شمار می‌رود که توسط نوآ هاولی (Noah Hawley) بر اساس کاراکترهایی از کتاب‌های کمیک مارول ساخته شده است و داستان آن نیز در خط زمانی متفاوتی از مجموعه فیلم‌های ایکس من (X-Men) جریان دارد.

این سریال در قالب سه فصل و مجموع ۲۷ قسمت از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ میلادی پخش شده و خود نوآ هاولی نیز مدیر اجرایی آن بوده است. لازم به ذکر است که این سریال هیچ ارتباطی با دنیای سینمایی مارول ندارد.

داستان و بازیگران: در سریال «لژیون» دن استیونز (Dan Stevens) نقش جهش‌یافته‌ای به نام دیوید هالر را بازی می‌کند که در سنین جوانی متوجه می‌شوند به بیماری اسکیزوفرنی مبتلا است. حالا او تلاش دارد تا قدرت‌های جهش‌یافته خودش را کنترل کند و همچنین جلوی نیروهای شومی را بگیرد که سعی در کنترل ذهنش را دارند.

علاوه بر دن استیونز، بازیگران بااستعداد و برجسته دیگری نیز در سریال «لژیون» نقش‌آفرینی کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان آبری پلازا (Aubrey Plaza)، ریچل کلر (Rachel Keller)، بیل آیروین (Bill Irwin)، جرمی هریس (Jeremie Harris)، امبر میدتاندر (Amber Midthunder)، جین اسمارت (Jean Smart)، نوید نگهبان (Navid Negahban) و تعدادی دیگر را نام برد.

چرا باید سریال «لژیون» را دید؟ فصل اول سریال «لژیون» جسورانه و هوشمندانه است و از لحاظ بصری نیز توجه‌ها را به خودش جلب می‌کند. سازندگان این سریال به خوبی توانسته اثری درخشان و استادانه را برای مخاطبان به نمایش در بیاورند که با آثار ابرقهرمانی رایج تفاوت دارد.

فصل دوم سریال نیز همچنان روند هوشمندانه و عجیب خودش را ادامه داد و بدون آنکه آن حساسیت‌های منحصربه‌فرد خودش را از دست بدهد، روایتی محکم‌تر را بازگو کرد. فصل سوم و پایانی سریال نیز همانند دو فصل قبلی همچنان از لحاظ بصری خیره‌کننده و جالب‌توجه بود و توانست داستانی بسیار پیچیده را برای مخاطبان بازگو کند و در مواقع مختلف نیز آن‌ها را شگفت‌زده نماید.

در سریال «لژیون» بازیگران به خوبی توانستند از پس نقش‌های خود بربیایند و داستان عجیب و پیچیده سریال نیز به خوبی بیننده‌ها را با خودش همراه می‌کند. مطمئنا کسانی که انتظار سریال ابرقهرمانی معمولی و رایجی را دارند، نباید به سراغ این اثر بیایند. در هر حال، تماشای سریال «لژیون» می‌توان اوقات بسیار خوبی را برای شما رقم بزند.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی فیلم کلاسیک «گاو خشمگین»، سریال ابرقهرمانی «لژیون»، فیلم «پرستار خوب»، فیلم «ببین چگونه می‌دوند»، انیمیشن «وندل و وایلد» و فیلم «در جبهه غربی خبری نیست» پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

Porfosorمحمدرضا نوروزیامیر حسینSoosmar (بازنشسته)‌پسر همسایه

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Raging Bull تا Legion - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Raging Bull تا Legion - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Raging Bull تا Legion - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Raging Bull تا Legion - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Raging Bull تا Legion - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Raging Bull تا Legion - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Raging Bull تا Legion - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • در لیست به فیلم «گاو خشمگین» اشاره شد . کاری به این فیلم ندارم ولی فرصت رو غنیمت میشمارم و شما را به دیدن فیلم گاو (معمولی) به کارگردانی داریوش مهرجویی دعوت میکنم . در این فیلم مشت حسن ، گاو درونش رو پیدا کرد همچو من که سوسمار درونم را یافتم . شما هم بگردید . حتما پیداش میکنید . ایشالا که یکی خوبش رو پیدا کنید. مشت حسن که زیاد خوش شانس نبود یا حق . (فقط اگه پیداش کردید حتما اطلاع رسانی کنید که چی پیدا کردید . با تشکر .مارمولکه گیمفا )

    امیر حسین🤘Mohsenj74
  • فیلم مربوط به سریال لژیون رو دیدم.( سریال رو از رو فیلمش ساختن اگه نمی دونید) …. فیلمش کلا یه جوری بود داستان مایکل ( میکائیل خودمون) رو روایت می کنه که طرف ادماس و میاد روی زمین تا از یک کودک …دفاع کنه که اون کودک که هنوز دنیا نیومده قراره منجی بشریت بشه …. اینی که گفتم جدی داستانش بود … حالا سریالش چیه وایی

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Raging Bull تا Legion - گیمفا