بهترین فیلم‌های اکشن و مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین فیلم‌های اکشن و مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین فیلم‌های اکشن و مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین فیلم‌های اکشن و مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا

بهترین فیلم‌های اکشن و مورد انتظار ۲۰۲۳

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
بهترین فیلم‌های اکشن و مورد انتظار ۲۰۲۳

از فیلم ایندیانا جونز ۵ گرفته تا فیلم جان ویک ۴، در سال ۲۰۲۳ میلادی فیلم‌های اکشن جذابی روی پرده سینماها اکران خواهند شد.

باب اودنکرک (Bob Odenkirk) در سال گذشته میلادی با فیلم هیچکس (Nobody) خود را وارد فیلم‌های اکشن محور کرد و اخیرا نیز وعده حضور در فیلم‌های اکشن بیشتری را داده است. همین نیز باعث شده تا او به جمع بازیگران برجسته این ژانر همچون کیانو ریوز (Keanu Reeves) و جیسون استاتهام (Jason Statham) اضافه شود.

در سال ۲۰۲۳ میلادی فیلم‌های اکشن بسیار جذاب و مهیجی روی پرده سینماها اکران خواهند شد که با بازی ستاره‌هایی همچون کیانو ریوز هستند. علاوه بر این آثار نیز فیلم‌های ابرقهرمانی ساخته مارول و دی‌سی نیز به روی پرده سینماها می‌آیند. در ادامه به معرفی بهترین فیلم‌های اکشن و مورد انتظار سال ۲۰۲۳ میلادی می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

فیلم جان ویک ۴ (John Wick: Chapter 4)

فیلم john wick 4
  • کارگردان: چاد استاهلسکی (Chad Stahelski)
  • تاریخ اکران: ۴ مارس (جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱)

عوامل سازنده: فیلم «جان ویک ۴» چهارمین فیلم از این مجموعه فیلم اکشن با بازی کیانو ریوز در نقش اصلی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را چاد استاهلسکی در دست دارد. درک کولستاد (Derek Kolstad) که به عنوان خالق این کاراکترها شناخته می‌شود، مسئولیت نگارش فیلم‌نامه فیلم «جان ویک ۴» را در دست ندارد و به جای او،‌ شی هاتن (Shay Hatten) و مایکل فینچ (Michael Finch) این وظیفه را برعهده گرفته‌اند.

داستان: فیلم «جان ویک ۴» ادامه اتفاقات فیلم قبلی را دنبال می‌کند. در این اثر، جایزه برای کشتن جان ویک از همیشه بیشتر است و حالا او باید با برخی از قوی‌ترین دشمنان خود روبه‌رو شود و با سازمان «های تیبل» مبارزه کند، سازمانی که برخی از قدرتمندترین آدمکش‌های جهان را در اختیار دارد. همین نیز باعث شروع تعقیب و گریزی جهانی، از نیویورک به پاریس و از اوساکا به برلین می‌شود.

بازیگران: کیانو ریوز بار دیگر نقش اصلی فیلم «جان ویک ۴» را بازی می‌کند. لارنس فیشبرن (Laurence Fishburne) در نقش باوری کینگ، لنس ردیک (Lance Reddick) در نقش چارون و ایان مک‌شین (Ian McShane) در نقش وینستون از جمله بازیگران فیلم‌های قبلی هستند که در این اثر تازه نیز حضور دارند.

بازیگران بااستعداد جدیدی نیز برای حضور در فیلم «جان ویک ۴» به خدمت گرفته شده‌اند که شامل دانی ین (Donnie Yen)، بیل اسکاشگورد (Bill Skarsgård)، کلنسی براون (Clancy Brown)، اسکات ادکینز (Scott Adkins) و هیرویوکی سانادا (Hiroyuki Sanada) است.

تریلر فیلم «جان ویک ۴»

فیلم نگهبانان کهکشان ۳ (Guardians Of The Galaxy Vol. 3)

فیلم guardians of the galaxy vol 3
  • کارگردان: جیمز گان (James Gunn)
  • تاریخ اکران: ۵ مه (جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲)

عوامل سازنده: جیمز گان برای مدت از دنیای سینمایی مارول اخراج شد اما بار دیگر از سوی استودیو مارول به خدمت گرفته شده تا سکان کارگردانی فیلم «نگهبانان کهکشان ۳» را در دست داشته باشد و قوس داستانی این سه‌گانه را تکمیل کند. خود جیمز گان نیز وظیفه نوشتن فیلم‌نامه فیلم را برعهده داشته است.

داستان: در فیلم «نگهبانان کهکشان ۳» پیتر کوئیل همچنان نسبت به از دست دادن گامورا ناراحت است و حالا باید بار دیگر گروه نگهبانان کهکشان را گردهم بیاورد تا به ماموریتی برای نجات کهکشان و همچنین محافظت از یکی از افراد خودشان بروند.

بازیگران: کریس پرت (Chris Pratt) در نقش پیتر کوئیل یا استار لرد، زوئی سالدانا (Zoe Saldaña) در نقش گامورا، دیو باتیستا (Dave Bautista) در نقش درکس، کارن گیلان (Karen Gillan) در نقش نبولا، پوم کلمنتیف (Pom Klementieff) در نقش منتیس، وین دیزل (Vin Diesel) در نقش گروت، بردلی کوپر (Bradley Cooper) در نقش راکت، الیزابت دبیکی (Elizabeth Debicki) در نقش آیشا، شان گان (Sean Gunn) و سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) از جمله بازیگران فیلم‌های قبلی هستند که در سومین فیلم «نگهبانان کهکشان» نیز حضور دارند.

در فیلم «نگهبانان کهکشان ۳» ویل پولتر (Will Poulter) نقش شخصیتی بسیار قدرتمند به نام آدام وارلاک را بازی خواهد کرد. چوکودی ایووجی (Chukwudi Iwuji) و ماریا باکالووا (Maria Bakalova) نیز دیگر بازیگران تازه این فیلم محسوب می‌شوند.

فیلم سریع ۱۰ (Fast X)

بهترین فیلم‌های اکشن و مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا
  • کارگردان: لویی لتریر (Louis Leterrier)
  • تاریخ اکران: ۱۹ ماه مه (جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲)

عوامل سازنده: در ابتدا قرار بود همانند فیلم قبلی، جاستین لین (Justin Lin) سکان کارگردانی فیلم «سریع ۱۰» را در دست داشته باشد، فیلمی که دهمین فیلم در فرنچایز «سریع و خشن» به شمار می‌رود. با این حال، او در همان شروع فیلمبرداری از این پروژه کنار رفت و جای خود را به لویی لتریر داد. دن مازو (Dan Mazeau) به همراه جاستین لین فیلم‌نامه این فیلم را قلم زده‌اند.

داستان: فیلم «سریع ۱۰» به همراه فیلم یازدهم سریع و خشن قرار است برای همیشه داستان این فرنچایز را به پایان برسانند. فعلا نیز اطلاعات چندانی در مورد داستان آن در دسترس نیست.

بازیگران: وین دیزل (Vin Diesel)، میشل رودریگز (Michelle Rodriguez)، لوداکریس (Ludacris)، تایریس گیبسون (Tyrese Gibson)، ناتالی امانوئل (Nathalie Emmanuel)، سونگ کنگ (Sung Kang)، اسکات ایستوود (Scott Eastwood)، هلن میرن (Helen Mirren) و شارلیز ترون (Charlize Theron) از جمله بازیگران فیلم‌های قبلی هستند که در این فیلم تازه نیز نقش‌آفرینی خواهند کرد.

به جمع این بازیگران برجسته نیز ستاره‌های دیگری اضافه شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به جیسون موموآ (Jason Momoa)، بری لارسون (Brie Larson)، آلن ریچسون (Alan Ritchson)، دنیلا ملکیور (Daniela Melchior) و تعدادی دیگر اشاره کرد.

انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across The Spider-Verse)

انیمیشن spider man across the spider verse
  • کارگردان: واکیم دوس سانتوس (Joaquim Dos Santos)، کمپ پاورز (Kemp Powers) و جاستین کی تامپسون (Justin K. Thompson)
  • تاریخ اکران: ۲ ژوئن (جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲)

عوامل سازنده: انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» دنباله‌ای برای انیمیشن محبوب و موفق مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse) محصول سال ۲۰۱۸ میلادی به شمار می‌رود و سکان کارگردانی آن را واکیم دوس سانتوس به همراه کمپ پاورز و جاستین کی تامپسون در دست دارد. فیلم‌نامه این انیمیشن را فیل لرد (Phil Lord)، کریستوفر میلر (Christopher Miller) و دیوید کالاهام (David Callaham) قلم زده‌اند.

داستان: در انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» مایلز مورالز یا همان مرد عنکبوتی به همراه گوئن استیسی یا اسپایدر وومن به ماجراجویی تازه‌ای در میان مولتی‌ورس می‌رود و این بار نیز با مرد عنکبوتی‌های متفاوتی آشنا می‌شود و باید با کمک آن‌ها با دشمنی بسیار قدرتمند مبارزه کند.

صداپیشه‌ها: شامیک مور (Shameik Moore)، هیلی استاینفلد (Hailee Steinfeld)، اسکار آیزاک (Oscar Isaac)، جیک جانسون (Jake Johnson)، برایان تایری هنری (Brian Tyree Henry)، لونا لورن ولز (Luna Lauren Vélez)، ایسا رای (Issa Rae) و جیسون شوارتزمن (Jason Schwartzman) از جمله صداپیشه‌های انیمیشن «مرد عنکبوتی ۲» هستند.

تریلر انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی»

فیلم تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران (Transformers: Rise Of The Beasts)

transformers rise of the beasts
  • کارگردان: استیون کیپل جونیور (Steven Caple Jr)
  • تاریخ اکران: ۹ ژوئن (جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲)

برای سال‌ها، منتقدان و بینندگان امید خود نسبت به فرنچایز «تبدیل‌شوندگان» از دست داده بودند تا اینکه فیلم بامبلبی (Bumblebee) روی پرده سینماها اکران شد و ثابت کرد که فیلم لایو اکشنی از تبدیل‌شوندگان با بازیگران و داستان مناسب می‌تواند زیبا و موفق باشد. حالا کمپانی پارامونت امیدوار است که این موفقیت را با فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» نیز تکرار کند.

عوامل سازنده: کمپانی پارامونت استیون کیپل جونیور (Steven Caple, Jr) را برای کارگردانی هفتمین فیلم از فرنچایز «تبدیل‌شوندگان» به خدمت گرفته است.

داستان: در سال ۱۹۹۴ میلادی، دو باستان‌شناس اهل بروکلین نیویورک که در حال ماجراجویی در سراسر جهان هستند، خود را وارد نبردی باستانی میان سه فرقه از تبدیل‌شوندگان شامل ماکسیمال‌ها، پرداکان‌ها و ترورکان‌ها می‌کنند.

بازیگران: در فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» بازیگران جدیدی حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به آنتونی راموس (Anthony Ramos)، دومینیک فیشبک (Dominique Fishback)، لونا لورن ولز، توبی ان‌ویگوی (Tobe Nwigwe)، پیتر کولن (Peter Cullen)، پیت دیویدسون (Pete Davidson)، ران پرلمن (Ron Perlman) و میشل یئو (Michelle Yeoh) اشاره کرد.

فیلم ایندیانا جونز ۵ (Indiana Jones 5)

فیلم ایندیانا جونز ۵ indiana jones 5
  • کارگردان: جیمز منگولد (James Mangold)
  • تاریخ اکران: ۳۰ ژوئن (جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲)

عوامل سازنده: جیمز منگولد علاوه بر اینکه سکان کارگردانی پنجمین فیلم از مجموعه «ایندیانا جونز» را در دست دارد، به همراه ژز باترورث (Jez Butterworth) و جان هنری باترورث (John-Henry Butterworth) فیلم‌نامه این فیلم را قلم زده‌اند. فیلم «ایندیانا جونز ۵» آخرین فیلم از این مجموعه به شمار می‌رود و تنها فیلم این فرنچایز است که استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) هیچ نقشی در نوشتن فیلم‌نامه یا کارگردانی آن ندارد.

داستان: در حال حاضر اطلاعاتی در مورد داستان فیلم «ایندیانا جونز ۵» منتشر نشده اما انتظار می‌رود که این فیلم، ماجراجویی تازه و مهیج دیگری از این باستان‌شناس و جوینده گنج را برای طرفداران به تصویر بکشد.

بازیگران: همانند چهار فیلم قبلی، هریسون فورد (Harrison Ford) بار دیگر نقشش به عنوان ایندیانا جونز را در این فیلم تازه بازآفرینی خواهد کرد. جان ریس دیویس (John Rhys-Davies) نیز بار دیگر نقشش به عنوان صلاح را در این فیلم بازی می‌کند.

از جمله بازیگران تازه‌ای که در فیلم «ایندیانا جونز ۵» حضور دارند می‌توان فیبی والر بریج (Phoebe Waller-Bridge)، مس میکلسن (Mads Mikkelsen)، توماس کرچمن (Thomas Kretschmann)، بوید هالدبروک (Boyd Holbrook)، توبی جونز (Toby Jones) و آنتونیو باندراس (Antonio Banderas) را نام برد.

فیلم ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول (Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One)

فیلم mission impossible 7
  • کارگردان: کریستوفر مک‌کوری (Christopher McQuarrie)
  • تاریخ اکران: ۱۴ ژوئیه (جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲)

عوامل سازنده: کریستوفر مک‌کوری در سال ۲۰۱۸ میلادی کارگردانی فیلم ماموریت: غیرممکن – فال‌اوت (Mission: Impossible – Fallout) را برعهده داشته بود و حالا نیز قرار است هفتمین فیلم از این فرنچایز یعنی فیلم «ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول» را بسازد.

داستان: این کارگردان به دنبال آن است تا به همراه تام کروز (Tom Cruise) مرزهای تازه‌ای در زمینه خلق صحنه‌های اکشن و بدلکاری‌های خطرناک را فتح کنند و اثری پر از اکشن‌های خیره‌کننده و مهیج را برای مخاطبان به نمایش بگذارند. فیلم هشتم این فرنچایز در سال ۲۰۲۴ میلادی روی پرده سینماها اکران خواهد شد. این دو فیلم به صورت مشترک داستان این فرنچایز را به پایان می‌رسانند.

بازیگران: در کنار تام کروز نیز وینگ ریمز (Ving Rhames)، سایمون پگ (Simon Pegg)، ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson)، ونسا کربی (Vanessa Kirby)، هیلی اتول (Hayley Atwell)، شی ویگهام (Shea Whigham)، هنری چرنی (Henry Czerny) و کری الوز (Cary Elwes) از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم «ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول» نقش‌‎آفرینی می‌کنند.

تریلر فیلم ماموریت غیرممکن ۷

انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته (Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem)

انیمیشن teenage mutant ninja turtles
  • کارگردان: جف رو (Jeff Rowe) و کایلر اسپیرز (Kyler Spears)
  • تاریخ اکران: ۴ اوت (جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲)

عوامل سازنده: ست روگن (Seth Rogen) و ایوان گلدبرگ (Evan Goldberg) قرار است انیمیشن جدیدی از فرنچایز «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان» تولید کنند. این انیمیشن سینمایی تازه قرار است روی جنبه نوجوانانه این لاک‌پشت‌های آشنا و دوست‌داشتنی تمرکز داشته باشد. سکان کارگردانی این انیمیشن در اختیار جف رو و کایل اسپیرز قرار داده شده و فیلم‌نامه آن را نیز برندن اوبرایان (Brendan O’Brien) قلم زده است.

داستان: انیمیشن «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» قرار است داستانی از به بلوغ رسیدن را به تصویر بکشد و روی دوران نوجوانی این کاراکترها تمرکز داشته باشد. فعلا جزییات بیشتری از داستان این انیمیشن در دست نیست و صداپیشه‌های آن نیز اعلام نشده‌اند.

فیلم مگ ۲: گودال (Meg 2: The Trench)

فیلم the meg 2 the trench
  • کارگردان: بن ویتلی (Ben Wheatley)
  • تاریخ اکران: ۴ اوت (جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲)

عوامل سازنده: سکان کارگردانی فیلم «مگ ۲» را بن ویتلی در دست گرفته و امید می‌رود که بیننده‌ها شاهد جلوه‌های بصری بهتر و مهیج‌تری نسبت به فیلم قبلی باشند. دین جورگاریس (Dean Georgaris)، جان هوبر (Jon Hoeber) و اریش هوبر (Erich Hoeber) مسئولیت نوشتن فیلم‌نامه این فیلم بر اساس کتاب گودال (The Trench) نوشته استیو آلتن (Steve Alten) محصول سال ۱۹۹۹ میلادی را برعهده دارند.

داستان: فیلم «مگ ۲: گودال» دنباله‌ای برای فیلم «مگ» محصول سال ۲۰۱۸ میلادی به شمار می‌رود و ادامه ماجراجویی‌های دیرینه‌شناسی به نام جوناس تیلور در میان اقیانوس‌ها و همچنین مبارزه او با موجودات غول‌پیکر دریاها را دنبال خواهد کرد.

بازیگران: همانند فیلم قبلی، جیسون استاتهام بار دیگر نقش شخصیت اصلی فیلم «مگ ۲» را بازی می‌کند. سینا گیلری (Sienna Guillory)، پیج کندی (Page Kennedy)، شویا کای (Shuya Cai)، وو جینگ (Wu Jing) و کلیف کرتیس (Cliff Curtis) نیز دیگر بازیگران این فیلم به شمار می‌روند.

فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده (Aquaman And The Lost Kingdom)

فیلم aquaman and the lost kingdom
  • کارگردان: جیمز وان (James Wan)
  • تاریخ اکران: ۲۵ دسامبر (دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲)

عوامل سازنده: فیلم «آکوامن و پادشاهی گمشده» دنباله‌ای برای فیلم «آکوامن» سال ۲۰۱۸ میلادی محسوب می‌شود که اثری از دنیای سینمایی دی‌سی به شمار می‌رود. همانند فیلم قبلی، سکان کارگردانی این فیلم نیز در دستان جیمز وان قرار دارد. فیلم‌نامه فیلم را نیز دیوید لزلی جانسون مک‌گلدریک (David Leslie Johnson-McGoldrick) قلم زده است.

داستان: به هنگام تولید فیلم اول، ستاره این مجموعه یعنی جیسون موموا (Jason Momoa) داستانی برای فیلم دوم ارائه داد اما جیمز وان هیچ عجله‌ای برای ساخت آن نداشت تا اینکه در نهایت با تولید این اثر موافقت کرد. در حال حاضر اطلاعات چندانی در مورد داستان این فیلم در دست نیست.

بازیگران: در کنار جیسون موموا، نیکول کیدمن (Nicole Kidman)، امبر هرد (Amber Heard)، ویلم دفو (Willem Dafoe)، پاتریک ویلسون (Patrick Wilson)، دولف لاندگرن (Dolph Lundgren)، تمورا موریسون (Temuera Morrison) و یحیی عبدالمتین دوم (Yahya Abdul-Mateen II) از جمله بازیگران فیلم قبلی هستند که در فیلم «آکوامن و پادشاهی گمشده» نیز حضور دارند. شخصیت بتمن نیز قرار است در این فیلم به صورت مختصر حضور داشته باشد اما هنوز مشخص نیست که این نقش را بن افلک (Ben Affleck) بازی خواهد کرد یا مایکل کیتون (Michael Keaton).


در این مطلب به معرفی بهترین فیلم‌های اکشن و مورد انتظاری پرداختیم که در سال ۲۰۲۳ میلادی روی پرده سینماها اکران می‌شوند. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: اسکرین رنت

CameraManAmir Ringobad flashParhamDARKSIRENBoogimanSpider-Man????mh.pشومپتِ کته کلهTUPAC

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم‌های اکشن و مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین فیلم‌های اکشن و مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین فیلم‌های اکشن و مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین فیلم‌های اکشن و مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا
بهترین فیلم‌های اکشن و مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم‌های اکشن و مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا