مایکروسافت گزارشی از عملکرد خود در سال مالی جاری ارائه داد
درآمد مایکروسافت از صنعت بازی به ۳.۶۱۰ میلیارد دلار رسید که نسبت به قبل، چهار درصد رشد کرده است. در کنار این موضوع، سود محتوا و خدمات ایکس باکس سه درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.
مایکروسافت نتایج سه ماه اول سال مالی خود را اعلام کرده است. درآمد کلی شرکت با ۱۱ درصد افزایش، سالانه به ۵۰.۱ میلیارد دلار رسید. این در حالی است که سود عملیاتی با افزایش شش درصدی، به ۲۱.۵ میلیارد دلار رسیده است. درآمد خالص در گزارش نشر شده، ۱۷.۶ میلیارد دلار بود که کاهش ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان میدهد. درآمد این شرکت از صنعت بازی چهار درصد رشد کرد و به ۳.۶۱۰ میلیارد دلار رسید، در حالی که درآمد فروش سخت افزار ایکس باکس ۱۳ درصد افزایش یافت.
محتوا و خدمات ایکس باکس به دلیل «کاهش محتوای فرست پارتی»، نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش داشته است. ساعات تعامل کمتر و درآمدزایی بیشتر نیز در این گزارش ذکر شده است. علیرغم مشکلاتی که وضعیت اقتصادی شرکت را آزار میدهد، ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیرعامل شرکت مایکروسافت، اذعان کرد:
فناوری دیجیتال فوقالعاده است. ما در حال ایجاد نوآوری در کل مجموعه فناوری خود هستیم تا به هر سازمانی کمک کنیم. در عین حال، به شدت روی برتری عملیاتی و نظم اجرایی خود تمرکز میکنیم.
از نظر عرضه بازیهای داخلی، امسال بهترین و شلوغترین سال شرکت نبوده است. این آمار و ارقام باید با انتشار عناوینی مانند Redfall ،Starfield و موارد دیگر بهبود یابد. همچنین تایید خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) نیز روی کاغذ وجود دارد که میتواند به تنهایی آمار و ارقامهای مالی شرکت را دستخوش تغییر کند.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
کاش افزایش ۱۵۹ درصدی گیمپس pc و تجربه ۲۰ میلیون کاربر از xcloud رو هم میگفتید
توی منبع خبر نبود.
درامد کلی ۵۰ میلیارد دلار که فقط ۳.۶ میلیاردش برای صنعت گیمه. نشون میده بخش ایکس باکس اصلا به سوددهی نرسیده که هیچ حتی شاید ضرر ده هم باشه. کاش میگفتن ازین ۳.۶ چقدرش مربوط به گیمپس ، چقدر مربوط به فروش کنسول و لوازم جانبی و چقدر مربوط به فروش بازی هاست
این حرفی که زدی نشون مایکروسافت در آمد xbox به هیچ جاش نیست و برای بلند مدت برنامه داره
این یعنی xbox شکست ناپذیره
اگه درامد اکس باکس براش مهم نبود که اصلا خرج نمی کرد براش، فعلا با ضررش کنار میاد تا توی بلند مدت به سوددهی برسه
البته درآمدیه سه ماهِ اینقدر هستش
هیچ سرویسی نباید اولش سود ده باشه … ولی در بلد مدت مثل ویندوز دیگه هیچ رقیبی براش پیدا نمیشه و برترین سرویس صنعت گیم میشه .( گیمپس)
نه من منظور کل بخش اکس باکس بود ، گیمپس که همه می دونن به سوددهی نرسیده
کاکای من ببین
اگ ایکس باکس نبود اون ۳.۶ میلیارد هم نبود
و دوما چرا شما دلسوزی میکنی براش اون انقد داره که ورشکست نشه ونون شبش رو دربیاره
و سوما شما استفاده کن از محصولات و خدماتش و ضرر و ایناش به جاییت نباشه خودشون میدونن چیکار کنن
والا منم نگفتم اهمیتی میدم ، خودمم مشترک گیمپسم و تا وقتی این سرویس هست و براش بازی میاد استفاده می کنم سود و ضرر مایکرو هم برام مهم نی
ای اینا بجای اینکه بفکر شرکتی که فنه اشن باشن بفکر رقیبن
موضوع سری اس منو نگران کرده ماکرو هم هیچی نمیگه صبر می کردم سری اکس می خریدم بهتر بود من به ۳۰ فریم۹۰۰ آف هم راضی ام فقط تا اخر نسل جواب بده نکه کلا کنارش بزارخ
بچه شدی ؟ ببین اینقدر مسخره بوده حرف این دوتا ادم که اصلا حتی دولوپر هم نبودن طراح بودن مایکروسافت زحمت نداد حرفی بزنه اینقدر حرفشون چرته تا اخر نسل جوابه من خودم دارم یکی خیالت راحت باشه
بعید نیست همونطور که ویندوز موبایلو تخته کرد.
همین دیروز پیج ایکس باکس تو اینستا تبلیغ سری اس رو کرد
این نشون میده که بیخیالش نمیشن و از طرفی کاربراش هم خیلی زیاده و بازیسازا اگه بازی ندن براش،فروششون کمتر میشه
اگه کنار بزاره به معنی شکست مطلق ایکس باکس و از دست رفتن بخش بزرگی از اعتبار مایکروسافته !
نه نگران نباش مایکروسافت کنسول الکی بیرون نمیده دووم میاره اگ نگران گاتهام نایتی اون بازیش سیب زمینیه نه کنسول
گل من انجین گرافیکی که تو این نسل بیشتر استفاده میشه انریل انجین ۵ هست که خب بازی ایی که اخیرن اومد نشون داد تواناییش رو داره ولی خب شاید سختتر باشه باهاش کار کردن
پی سی گیم پس ۱۵۰درصد افزایش کاربر داشته!😇
فکر کنم در حال حاضر سرویس گیم پس ۳۵ میلیون کاربر داره, چیزی که لوازم خانگی سونی حالا حالاها باید خوابشو ببینه!👿👿
پلاسِ ۵۰ میلیون کاربری که رو پیسیم نیست:نخوندم
رشد پلاس در طول دوسال از ۴۳ ملیون به ۴۹ ملیون رسیده
رشد گیم پس در دوسال گذشته از ۱۰ ملیون به ۲۵ ملیون مشترک رسیده
یعنی رشد پلاس ۶ ملیون گیم پس ۱۵ ملیون
فگر میکنم بخش ایکس باکس به سوددهی که نرسیده ضرر هم داره … البته پیرو همین خبر یجا دیگه خوندم خودم امار و ارقام نگاه نکردم …
آااااااره
تازه بدبختا نون هم گیرشون نمیاد که شکمشونو سیر کنن!🫤🤣