سقوط سایه ها | اولین نگاه به Killzone: Shadow Fall | گیمفا
سقوط سایه ها | اولین نگاه به Killzone: Shadow Fall | گیمفا
سقوط سایه ها | اولین نگاه به Killzone: Shadow Fall | گیمفا
سقوط سایه ها | اولین نگاه به Killzone: Shadow Fall | گیمفا

سقوط سایه ها | اولین نگاه به Killzone: Shadow Fall

علی یمینی
۲۱:۰۰ ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
سقوط سایه ها | اولین نگاه به Killzone: Shadow Fall | گیمفا

“۳۰ سال گذشته…. حال زندگی بروی سرزمین Helghan ها از بین رفته است. اما هنوز هم جنگ ادامه دارد.گویا Helghan ها هیچ وقت قصد ندارند با ISA سازش کنند.هیچ وقت…”این ها بخشی از چیزی است که باید در Killzone: Shadow Fall منتظرش باشیم.دنیایی بسیار بزرگتر از قبل که سعی دارد بهترین شوتر را برای مخاطبانش به ارمقان بیاورد.این عنوان در اولین نمایش هایی که از خود نشان داده قدرت خیره کننده ی تیم سازنده را برما آشکار کرده است. Guerrilla Games بازهم میخواهد با عنوان جدید خود قدرت کنسول نسل بعدی Sony را ثابت کند همانطور که توانست اینکار را برای PS3 انجام دهد.سونی روی عنوان لانچ کنسول خود حساب ویژه ای بازکرده است چرا که همین عنوان میتواند بهانه ی خوبی برای خرید PS4 باشد.خود را برای یکی از بهترین شوتر های نسل بعد آماده کنید این عنوان همیشه ثابت کرده که شایستگی افتخارات بسیاری را دارا است.بنظر شما آیا Killzone: Shadow Fall میتواند مانند نسخه های قبلی خود طرفداران را راضی کند؟این جوابی است که در ادامه باید دنبال آن باشیم.

مشخصات بازی

1371040862 killzone shadow fall

به باکس آرت دقت کنید!همیشه باکس آرت تصویری از یک سرباز Helghast بود اماحالا چطور؟آیا یک شخصیت محور زن دربازی داریم؟

نام : Killzone: Shadow Fall
سازنده : Guerrilla Games
ناشر بازی : Sony Computer Entertainment
سبک بازی : First-person shooter
پلتفرم مقصد : PlayStation 4
تاریخ انتشار : ربع چهار ۲۰۱۳

Killzone: Shadow Fall در ۲۰م فوریه ی ۲۰۱۳ در طی کنفرانسی که سونی برای رونمایی از PS4 ترتیب داده بود نشان داده شد.این عنوان چهارمین قسمت از سری کیلزونی است که به طور انحصاری برای PS4 ساخته میشود.به حتم کیلزون در زمان عرضه بسیاری را ترغیب میکند تا به PS4 روی بیاورند.کیلزون در این نسخه تغییرات نسبتا زیادی کرده است و این هم از تریلر های به نمایش درآمده کاملا مشخص است.شما با دنیایی طرف هستید که بسیار بزرگتر از Killzone 3 است.دنیایی بزرگ که همیشه ISA و Helghast با جنگ های خود آن را به صحنه ای از نبرد های سیاره ای تبدیل کرده اند.این دنیا انتظار شما را میکشد!

ps4 first killzone shadow fall screens

یکی از پیشرفته ترین ابزاری که میتواند به تنهایی جنگی سهمگین به پا کند ! تجربه اش را قبلا داشته ایم ! یادتان هست ؟ پشت ستون در کیلزون ۲

داستان بازی
داستان بازی درحدود سی سال پس از اتفاقات Killzone 3 اتفاق می افتد.زمانی که Vektan ها به کمک ISA وارد یک همزیستی محتاتانه در Vekta شده اند.درست است! آن ها با همان بازماندگان جنگ دوم فراخورشیدی Helghanزندگی میکنند و عامل جدایی این دو تنها یک دیوار عظیم است!بگذارید کمی راجب تاریخچه ی Vekta برایتان بگویم.
سیاره ی Vekta
بین سالهای ۲۰۵۵–۲۱۲۸ زمین و منابعش بسیار محدود شدند.این محدودیت ها پس از جنگ های هسته ای به قدری گسترش یافت که ساکنان مجبور شدند برای حفظ خود بدنبال زیستگاه جدیدی بگردند.پس از تلاش هایی که توسط شرکت های استعماری بوجود آمد هیچ چیزی بدست نیامد.تنها شرکتی که میتوانست برای این پروژه سرمایه گذاری کند شرکت Helghan بود!آنها با ورود به سیستم Alpha Centauri به کمک دانشمندان کشف کردند که نزدیک ترین سیاره به Helghan ، سیاره ایست پراز منابع غنی البته نامناسب برای استعمار به دلیل اینکه دارای اکوسیستمی ضعیف بود.به هرحال آنجا از لحاظ زیستی تامین بود و شرایط زندگی در آن فراهم بود. Helghanپس از Philip Vekta سیاره را مستعمره ی خود کرد.باوجود اینکه Vekta مستعمره شده بود و درواقع مالکیت این سیاره ی حیاتی برای شرکت Helghan بود اما آن ها برای چند دهه سقوط کردند.

000

دنیایی پیشرفته !

پس از جنگ اول فراخورشیدی(جنگی بود که بین Helghan ها و ISA صورت گرفت و درنهایت در این جنگ Helghan ها شکست خوردند) پیامد های آن باعث شد که سازمان ملل برآن شود تا شرکت Helghan را ترد کند.پس از این تصمیم ، آن ها خواستند تا یک حکومت جدید برای Vekta درنظر بگیرند.همچنین آنها درپی آن بودند تا با آوردن ارتش (ISA) به Vekta از مردمی که به آنجا مهاجرت کرده بودند حمایت کنند.همه ی این عوامل باعث شد که تنش دوباره بین Helghan ومردم وفادار به زمین تشدید شود.آنها با ایجاد تظاهرات و شورش و حتی حملات تروریستی سعی در فرونشاندن Helghan ها داشتند.شرکت هم در مقابل با سرکوب مردم از خود دفاع میکرد. در این بین هم ISA باایجاد تحریم های شدید اقتصادی و حمله ی نظامی سعی در عقب نشاندن کمپانی داشت.باوجود همه ی این فشار ها وفاداران امپراطوری Helghan توانستند تا گروه های حامی زمین را سرکوب کنند.

planet vekta by billym12345 d3cwqey

سیاره ی Vekta میراث قبلی Helghan

درسال ۲۲۲۰ تمامی وفاداران به شرکت به سیاره ی Helghan مهاجرت کردند و در نهایت امپراطوری بزرگ Helghast را تشکیل دادند.مدتی بعد که جنگ فراخورشیدی دوم شروع شد و درنهایت با تبعات وحشتناکش به پایان رسید ISA به بازماندگان جنگ اجازه داد که از Helghan مهاجرت کرده و در Vekta ساکن شوند.بعدها با ایجاد دیواری مردم Vektan و Helghast ازهم جدا شدند.دو زندگی متضاد در دوطرف دیوار………..
میدانید که مردمی که درکنار مردم Vektan زندگی میکنند درواقع همان بازماندگان Helghast هستند که پس از ویرانی Helghan این سیاره را ترک کردند.پس از این اتفاقات ISA اجازه داد که بازماندگان آن انفجار از سیاره ی Helghan بیرون بیایند و به Vekta پناه ببرند.جوامع آن ها بوسیله ی دو دیوار ازهم جدا شد.آن ها همواره باهم در تنش هستند و گهگاهی هم دچار درگیری میشوند. Helghast ها بازهم میخواهند پیشروی کنند و حق خود را بگیرند در حالی که مردم Vektan درحال دفاع از خود هستند.داستان نوعی جنگ سرد را بین مردم Vektan و Helghast را دنبال میکند.

vekta city

اشتباه نکنید ! دیوار برلین نیست !

نکته ای که به تازگی از آن رونمایی شده اینست که ما در داستان بازی  میبینیم مدیر آژانس امنیتی وکتا Sinclair برای دامن زدن به اختلافات Vektan ها و Helghast ها یکی از ماموران زبده ی خود (Lucas Kellan)را به آنسوی دیوار میفرستد.درمقابل Helghast ها هم دست بکار میشوند و یکی از ماموران خود را (کاراکتر زن است و Echo نام مستعارش است اما اطلاعات دیگری از اونداریم) برای مقابله با حمله ی Kellan میفرستند.این دو مامور درطول داستان بازی باهم رقابت مرگ و زندگی دارند و هردو برای کشتن هم مامور شده اند ! کسی که قرار است نقش مدیر آژانس امنیتی  را بازی کند David Harewood نام دارد وی با نام Sinclair دربازی حضور دارد.ما وی را در Homeland با نام شخصیت David Estes میشناسیم.در ادامه میخواهم بازیگر کاراکتر زن (Echo) را برایتان بگویم. او کسی نیست جز Jamie Gray Hyder ! او درTrue Blood نقش werewolf Danielle را داشت و قراراست در کیلزون نقش نقطه ی مقابل مامورآژانس امنیتی را بازی کند!

00000

بنظر شما این بازیگر ها میتوانند به خوبی عهده دار این نقش ها باشند؟

سایه ها ……..
اینبار برخلاف دونسخه ی پیشین شما کنترل شخصیت محبوب “sev” یا بهتره بگویم Tomas sevchenko را ندارید!شخصیتی که دونسخه از این سری را با او طی کردیم.اینبار باید کنترل شخصی بنام Lucas Kellan را در دست بگیرید!وی فردی شجاع و درواقع یک Shadow Marshall است.این افراد درواقع ماموران مخفی ISA هستند که به طور مخصوص وظیفه دارند شخصیت های موردنظر را ترور کنند.آنها شاخه ای از نیروهای ویژه ی ISA هستند که میتوانیم آنها را جاسوس هم بنامیم.این نیرو ها درچشم Helghast ها بسیار منفور هستند چرا که درواقع مسئول قتل بسیاری از افراد شاخص Helghast هستند.آنها سرد و بی احساس هستند و هیچ جایی برای احساسات در وجودشان نیست!تنها دقدقه ی اینها اینست که چگونه به مقر دشمن نفوذ کنند و هدفشان را منهدم کنند.

killzone shadow fall ps4 wallpaper

شخصیت بعدی ما ؟!

آنها بیشتر با عینک های دیددرشب بشان مورد شناسایی قرار میگیرند. Shadow Marshall ها از زرهی سبک استفاده میکنند تا بتوانند به سادگی جابه جا شوند.سلاح های اصلی این افراد مسلسل سبک و ساکتی است که با آن به دشمنان هجوم میبرند.درضمن آنها افراد ماهری در استفاده از چاقو هستند و به راحتی هدفشان را نابود میکنند.درواقع آنها برای استفاده از چاقویشان بسیار معروفند.آنها طوری سربازان Helghast را نابود میکنند که شاید حتی آنها قبل از مرگشان حتی صدایشان را هم نشنیده باشند.اگر شماهم مثل من Killzone: Liberation را بازی کرده باشید با شخصی به نام Luger که خود اوهم یک Shadow Marshall بود آشنایی دارید.پس منتظر شخصیتی مشابه Luger در Shadow Fall باشید!

rico luger and templar

Luger

Tomas Sevchenko
جا دارد یادی کنیم از یکی از محبوب ترین شخصیت های Killzone3 و Killzone 2 یعنی کاراکتر “sev” که خودمان کنترلش را برعهده داشتیم!این کاراکتر دومین نفر در گروه Alpha از لحاظ رتبه ی نظامی بود.وی کم تجربه تر از سایر همرزمانش Rico و Nakto بود اما با اینحال یک سرباز نمونه از لحاظ اطلاعات فنی است.وی بسیار هوشمند و مدبر است و برای همین هم به عنوان فردی شجاع دیده میشود.وی فردی از یک خانواده ی محترم است که در شهر شمالی سیاره ی Vekta متولد شد.وی برخلاف نظر پدر مادر خود داوطلبانه به جبهه های جنگ رفت و این ناشی از احساسی بود که نسبت به میهن خود داشت!آرمان گرایی او نگذاشت که وی بازگردد و از خانواده ی خود دربرابر حمله ی Helghast ها محافظت کند و همین امر برای او به کابوس و انگیزه ای تبدیل شد که هیچ گاه جبهه های جنگ را ترک نکند.وی رابطه ی عمیقی با شخص Rico دارد و میتوانیم نشانه های آن را از همان گذشت او درخصوص قتل Visari بدانیم.باوجودی که همین کارش برای او گران تمام شد!این مرد یکی از قهرمانان نبرد با Helghan ها است و درک طبیعیش هیچ گاه اجازه نمی دهد از حرکت بازایستد!

sev

بنظر شما او یک قهرمان است؟

************

گفتیم که نسخه ی حاضر ما در ۲۰ فوریه رونمایی شد .در اولین نمایشی که ما از بازی دیدیم واقعا شگفت زده شدیم!ما ابتدا یک نمای بسیار باز از سرزمین Vekta مشاهده کردیم.جهانی که قرار است روایت داستانی بازی در آن طی شود.در اولین سکانس ها ما دریک حامل هوایی بودیم که مارا بسوی قسمتی از یک پایگاه می برد.همه چیز واقعا طبیعی بود!به عنوان مثال ، حرکت آن دستک زرد کوچک کنار آن وسیله واقعا بسیار طبیعی و قابل قبول بود.پس از آن در بازی وارد یک محیط باز شدیم.همه چیز طبیعی بود!انیمیشن ها به قدری ظریف کارشده اند که کمتر کسی میتواند از آن ها ایراد بگیرد و اصلا جای ایرادی هم باقی نمی ماند.در این ویدئو ما قسمتهای هیجان انگیزی از گیم پلی بازی را مشاهده کردیم.انفجار ها ، تخریب ها ، ساختمان ها همه و همه به ما اطمینان میداد که بایک عنوان بسیار زیبا طرف هستیم!جالب است بدانید که همه ی این شگفتی هایی که بروی PS4 خلق شد تنها از ۴ GB استفاده کرد! نه تمامی ۸ GB که در GDDR5 برای سازندگان تعبیه شده!به نقل از سازندگان میگویم که تنها MB 3072 برای اجرای بازی تعبیه شده بود!نسخه ی دموی بازی دارای ۸۲۰۰ اشیاء فیزیکی ، ۵۰۰ سیستم انفجار ، رفلکشن هایی بودندکه همه و همه توسط Guerrilla Games به انجام رسیده بودند.

kzsf sky

جلوه های بصری خارق العاده !

Killzone به حق عنوانی است که شاید شما را با یک نگاه مشتاق خود کند.واقعا باید از تصمیم سازندگان تشکر کرد که بازی را از آن نگاه خاکستری بصری اش خارج کردند وحالا مامیبینیم که کیلزون خارج از آن قالب همیشه خاکستری اش چه رنگ و بویی به خود گرفته است.البته فکر نکنید که قالب کیلزون به طور کلی فرق کرده!از لحاظ بصری کیلزون تغییر بسیار قابل توجهی کرده اما هنوز هم سبک نسخه های قبلی خود را در پیش گرفته!من بایدبگویم که Killzone: Shadow Fall واقعا عنوانی است که توانسته با Infamous Second Son قدرت PS4 و نسل بعد را نشان دهد.زمانی که شما به کل مجموعه ی کیلزون نگاه میکنید متوجه میشوید که این نسخه هم قوی تر از همیشه خواهد بود.خب حالا بگزارید بسراغ دموی بازی درنمایشگاه E3 برویم و گیمپلی بازی را برایتان تشریح کنیم.

گیم پلی

دموی بازی ابتدا به ما یک جنگل بزرگ را نمایش میداد.جنگلی پر از درخت،پایگاه های نظامی والبته Helghast برای کشتن!دمویی که نمایش داده شد بیشتر سعی داشت به ما گیم پلی بازی و مکانیک جدید آن را به ما نشان دهد.این نمایش به ما نشان یک گیم پلیی را میداد که به هیچ عنوان خطی نبود!درحالی که بازی از شما میخواهد مثلا از یک نقطه به نقطه ی دیگری بروید شما میتوانید از هرراهی که میخواهید بروید.چگونه میخواهید دشمنان را نابود کنید؟با وسیله ی بدون سرنشینتان؟یا اینکه خودتان میخواهید مخفیانه به قلب دشمن نفوذ کنید؟این ها همه به مانشانمیدهند که شما در انجام ماموریت هایتان آزاد هستید و میتوانید شیوه های مختلفی را برای نابودی دشمنانتان به کاربگیرید! این آزادی ها بسیار بیشتر و بیشتر از دو نسخه ی قبلی هستند!

killzone shadow fall 7

در این نسخه شما آزادی عمل دوچندان دارید مخصوصا در این محیط ها !

یکی از چیز های جدیدی که به Killzone: Shadow Fall اضافه شده هواپیمای بدون سرنشین است.وسیله ای که همیشه همراه شما میماند و از ابتدا تا انتهای بازی با شما خواهد بود.این وسیله دستورات مختلفی رامیتواند انجام دهد که یکی ازآنها قرار دادن سپری در مقابل شما برای مقابله با گلوله های احتمالی است.این وسیله همچنین میتواند به دشمنان با اسلحه ی خود حمله ور شود و حتی به هک کردن بپردازد!همین وسیله به شما یک آزادی استراتژیک میدهدو به سرگرمی بیشترتان کمک میکند.
من خوشحالم که بگویم به هیچ عنوان نگران گیم پلی قدیمی کیلزون نباشید.شاید خیلی از شما فکر میکنید که کیلزون با این نسخه گیم پلی هیجانی نسخه های قبلی خود را از دست داده اما هرگز چنین چیزی نیست!این بازی هنوز هم یکی از قسمت های Killzone است با این تفاوت که Shadow Fall دارای محیط های بسیار متنوع تر ، گرافیک های بسیاربهتر ، گیم پلی بسیار جذابتر ، عناصر استراتژیک بسیار بیشتر است که به شما کمک میکند تا باعنوانی جذابتر از همیشه طرف شوید!اسلحه ها هم در Shadow Fall بسیار قدرتمند بنظر می آیند!شما نیمتوانید منتظر این بمانید تا از آن اسلحه ها برای یورش به دل دشمنان استفاده کنید!شما برای استفاده از هرکدام از آنها میتوانید از مود های مختلفی استفاده کنید و همین شما رابسیار شگفت زده خواهد کرد!

killzone shadow fall 6

این وسیله ی کوچک ماست !

تنها نگرانی ما از بازی اینست که ما درطول نمایش بازی در بعضی از صحنه هادچار افت شدید فریم ریت شدیم!این موضوع در برخی از صحنه ها رخ داد و کمی باعث سردرگمی ما شد . شاید دلیل این افت فریم این بوده که همه چیز در کیلزون جدید دارای برنامه ای خواص است و قطعا یک همچین محاسبات پیچیده ای باعث این اتفاق شده اند.البته نگران نباشید چون سازندگان قول داده اند که ما میتوانیم بازی رابروی ۳۰ فریم کامل یا شاید هم با ۶۰ فریم اجرا کنیم (البته سازندگان ۳۰ فریم تایید کردند) بنابراین جای نگرانی نیست!
کیلزون همیشه دارای یک بخش چندنفره ی جذاب بوده حال ماباید منتظر باشیم تا ببینیم Guerrilla Games قصد دارد چه چیزی را بروی بازی پیاده کند.آن هاهنوز اطلاعاتی از بخش چند نفره به ما نداده اند اما گفته اند که بخش چندنفره ی بازی بخش عظیمی از چیزی است که قرار است با آن طرف شویم و باید در تاریخ ۲۱ آگوست در نمایشگاه Gamescom منتظر رونمایی از این بخش مهیج باشیم!

killzone shadow fall 2

این مجسمه هست یا گرافیک؟!

سقوط سایه ها
با نمایش هایی که از Killzone: Shadow Fall احتمالا شماهم مثل من لحظه شماری میکنید که هرچه سریعتر این عنوان را بروی PS4 ببینید.باوجود اینکه هنوز بسیاری از اطلاعات بازی منتشر نشده اند اما خب بسیاری از ما از همان شروع طوفانی بازی تصمیم خود را برای انتخاب آن گرفته ایم!درست است که کیلزون از لحاظ بصری تغییرات بسیار بزرگی کرده اما با ابنحال هنوز هم سبک و سیاق نسخه های قبل خود را حفظ کرده.تحول گرافیکی بازی نتنها به بازی ضربه نزده بلکه کیلزون را چند پله به بالا حرکت داده است.این تغییرات درکنار خط داستان جذابی که کیلزون همیشه برای ما رقم زده شگفت انگیز است.بنابراین اگر شما هم میخواهید داستانی زیبا،گرافیکی فوق العاده قوی و در آخر قدرت Playstation 4 را مشاهده کنید بی شک Killzone: Shadow Fall همان چیزی است که باید منتظرش باشید!

killzone shadow fall playstation 4 logo

لوگوی بازی واقعا به ما نشان میدهد که کیلزون خاکستری هارا کنار گذاشته !

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سقوط سایه ها | اولین نگاه به Killzone: Shadow Fall | گیمفا
سقوط سایه ها | اولین نگاه به Killzone: Shadow Fall | گیمفا
سقوط سایه ها | اولین نگاه به Killzone: Shadow Fall | گیمفا
سقوط سایه ها | اولین نگاه به Killzone: Shadow Fall | گیمفا
سقوط سایه ها | اولین نگاه به Killzone: Shadow Fall | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سقوط سایه ها | اولین نگاه به Killzone: Shadow Fall | گیمفا
سقوط سایه ها | اولین نگاه به Killzone: Shadow Fall | گیمفا