آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Blade تا Black Sails - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Blade تا Black Sails - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Blade تا Black Sails - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Blade تا Black Sails - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Blade تا Black Sails - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Blade تا Black Sails - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Blade تا Black Sails

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از blade تا black sails

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم کلاسیک و ابرقهرمانی Blade، سریال Black Sails و چندین فیلم و سریال جدید بپردازیم.

مارول در سال‌های اخیر توانسته علاوه بر ساخت فیلم‌های بسیار زیاد و موفق، سریال‌های جالب‌توجهی را نیز روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس عرضه کند. دنیای سینمایی هر روز گسترده‌تر می‌شود و کاراکترهای متعدد و متفاوت بسیار زیادی به آن اضافه می‌شوند. با این حال، سابقه ساخت فیلم بر اساس کاراکترهای کتاب‌های کمیک مارول به سال‌ها قبل باز می‌گردد و یکی از آثار موفق مارول مدت‌ها قبل از شروع دنیای سینمایی آن‌ها در سال ۲۰۰۸ میلادی، فیلم بلید (Blade) بود که در سال ۱۹۹۸ میلادی اکران شد. در ادامه به معرفی این فیلم می‌پردازیم.

دزدهای دریایی همیشه داستان‌های جالب‌توجهی برای به نمایش درآمدن در دنیای سینما و سریال به شمار می‌روند و به لطف ماجراجویی‌های دریایی، نبردهای مهیج و تعقیب و گریز برای بدست آوردن گنج همیشه مورد توجه بینندگان قرار داشتند. سریال بادبان‌ها سیاه (Black Sails) از جمله آثاری به شمار می‌رود که داستان زندگی روزمره دزدان دریایی را به تصویر می‌کشد. در ادامه این مطلب نیز به سراغ معرفی جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های منتشر شده می‌رویم. در ادامه همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم هالووین به پایان می‌رسد (Halloween Ends)

فیلم halloween ends

عوامل سازنده: فیلم «هالووین به پایان می‌رسد» اثری در ژانر ترسناک و اسلشر به شمار می‌رود که سومین فیلم از سه‌گانه تازه «هالووین» و آخرین فیلم از کل این مجموعه فیلم است. کارگردانی این فیلم را دیوید گوردون گرین (David Gordon Green) برعهده داشته و خود او نیز به همراه دنی مک‌براید (Danny McBride)، پل برد لوگان (Paul Brad Logan) و کریس برنیر (Chris Bernier) فیلم‌نامه فیلم را قلم زده است.

داستان و بازیگران: در فیلم «هالووین به پایان می‌رسد» لوری استرود با بازی جیمی لی کرتیس (Jamie Lee Curtis) و نوه خودش به نام آلیسون با تهدید مایکل مایرز با بازی (Nick Castle) و همچنین حملات متعدد او به شهرودان هادونفیلد روبه می‌شوند.

اندی ماتیچاک (Andi Matichak)، روهان کمپبل (Rohan Campbell)، ویل پتون (Will Patton)، کایل ریچاردز (Kyle Richards) و جیمز جود کورتنی (James Jude Courtney) از جمله دیگر بازیگران فیلم به شمار می‌روند.

آیا فیلم «هالووین به پایان می‌رسد» ارزش دیدن دارد؟ این اثر که فعلا از آن به عنوان آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌های «هالووین» یاد می‌کنند، فیلمی اغلب گیج‌کننده به نظر می‌رسد که نتوانسته به فرصت‌های از دست رفته خودش دست پیدا کند. این فیلم نه ترسناک و نه سرگرم‌کننده است و آن را می‌توان پیچیده‌ترین و استعاره‌ای‌ترین اثر در این فرنچایز تا به امروز دانست.

در هر صورت، می‌توان گفت که فیلم «هالووین به پایان می‌رسد» نتوانسته آن طور که باید پایانی شایسته و رضایت‌بخش برای این مجموعه رقم بزند و مطمئنا اغلب بیننده‌ها از تماشای آن ناراضی خواهند بود. با این حال، کسانی که طرفدار این مجموعه فیلم هستند و دو فیلم تازه این سه‌گانه در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ میلادی را دیده‌اند، می‌توانند به تماشای این اثر تازه نیز بنشینند اما نباید انتظارات بالایی داشته باشند.

فیلم ستاره‌ها هنگام ظهر (Stars at Noon)

فیلم the stars at noon

عوامل سازنده: فیلم «ستاره‌ها هنگام ظهر» اثری در ژانر عاشقانه و مهیج به شمار می‌رود که کلیر دنیس (Claire Denis) آن را کارگردانی کرده و بر اساس رمانی به همین نام محصول سال ۱۹۸۶ میلادی نوشته دنیس جانسون (Denis Johnson) ساخته شده است. این فیلم جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ را از آن خود کرد.

داستان و بازیگران: فیلم «ستاره‌ها هنگام ظهر» داستان خبرنگاری آمریکایی را روایت می‌کند که در نیکاراگوئه گرفتار شده و در آنجا نیز عاشق مرد انگلیسی مرموزی می‌شود که ظاهرا بهترین شانس او برای گریز از این کشور است. با این حال، او به زودی متوجه می‌شود که خطری بزرگتر ممکن است در انتظارش باشد.

مارگارت کوالی (Margaret Qualley) نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند و در کنار او نیز جو آلوین (Joe Alwyn)، بنی سفدی (Benny Safdie)، دنی رامیرز (Danny Ramirez) و جان سی رایلی (John C. Reilly) نقش‌آفرینی می‌کنند.

آیا فیلم «ستاره‌ها هنگام ظهر» ارزش دیدن دارد؟ بازیگران بااستعداد و برجسته فیلم «ستاره‌ها هنگام ظهر» داستان این فیلم را به دوش کشیده و پیش می‌برند و کارگردان ماهر آن نیز توانسته به خوبی این داستان را در کنترل خود نگه دارد. با این حال، باید گفت که جنبه‎‌های عاشقانه و روند بسیار کند و خسته‌کننده فیلم باعث شده تا این اثر نتواند آن طور که باید به موفقیت دست پیدا کند. تماشای این فیلم بستگی به نظر خود شما دارد.

فیلم دفترچه خاطراتی برای جردن (A Journal for Jordan)

فیلم دفترچه خاطراتی برای جردن a journal for jordan

عوامل سازنده: فیلم «دفترچه خاطراتی برای جردن» اثری درام به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن در دستان دنزل واشنگتن (Denzel Washington) بوده است. فیلم‌نامه این فیلم را نیز ویرجیل ویلیامز (Virgil Williams) بر اساس شرح‌حالی نوشته دانا کندی (Dana Canedy) نوشته است.

داستان و بازیگران: فیلم «دفترچه خاطراتی برای جردن» بر اساس داستانی واقعی است و گروهبان یکم چارلز مونرو کینگ با بازی مایکل بی جردن (Michael B. Jordan) را دنبال می‌کند که به عراق اعزام می‌شود و دفترچه خاطراتی از عشق و نصیحت را برای پسرش به نام جردن می‌نویسد. چنته آدامز (Chanté Adams)، جیلون کریستین (Jalon Christian)، رابرت ویزدوم (Robert Wisdom) و تامارا تونی (Tamara Tunie) از جمله دیگر بازیگران این فیلم به شمار می‌روند.

آیا فیلم «دفترچه خاطراتی برای جردن» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «دفترچه خاطراتی برای جردن» از داستانی مبتنی بر واقعیت بهره می‌برد و همین نیز سبب شده تا بسیار تاثیرگذار و جذاب باشد. از سوی دیگر، کارگردانی بیش از حد احساساتی دنزل واشنگتن نیز در جذاب‌تر شدن این اثر سینمایی موثر بوده است. مطمئنا افراد بااستعداد چه در جلوی دوربین و چه در پشت آن در این فیلم فعالیت کرده‌اند که تماشای آن را لذت‌بخش می‌کند.

سریال جدید چی ببینیم؟

سریال شانتارام (Shantaram)

سریال shantaram

عوامل سازنده: سریال «شانتارام» اثری در ژانر درام و مهیج از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس به شمار می‌رود که توسط اریک وارن سینگر (Eric Warren Singer) و استیو لایت‌فود (Steve Lightfoot) بر اساس رمانی به همین نام نوشته گرگوری دیوید رابرتز (Gregory David Roberts) ساخته شده است.

داستان و بازیگران: داستان سریال «شانتارام» الهام گرفته شده از زندگی خود گرگوری دیوید رابرتز است و در مورد سارق بانکی اهل استرالیا است که به کشور هندوستان فرار می‌کند. این سریال در فصل اول خود ۱۲ قسمت دارد.

چارلی هونام (Charlie Hunnam) نقش اصلی سریال را به تصویر می‌کشد. فیصل بزی (Fayssal Bazzi)، سوجایا داسگوپتا (Sujaya Dasgupta)، الهام احساس (Elham Ehsas) و دیوید فیلد (David Field) از جمله دیگر بازیگران این سریال به شمار می‌روند.

آیا سریال «شانتارام» ارزش دیدن دارد؟ چارلی هونام در نقش اصلی سریال «شانتارام» به شکلی جذاب، خشن و سرکش به نظر می‌رسد و از موارد مثبت سریال به شمار می‌رود. بدون شک، طرفداران این بازیگر که به خاطر بازی در سریال فرزندان آشوب (Sons of Anarchy) شهرت دارد، از تماشای این سریال تازه لذت خواهند برد.

با این حال، باید گفت که سریال «شانتارام» آن روایتی که به جلو پیش برود و بیننده را با خودش همراه کند، ندارد و همین نیز باعث شده تا شخصیت متقاعده کننده و جذاب اصلی داستان سرگردان به نظر برسد و نتواند کاری از پیش ببرد. تماشای این سریال بستگی به نظر خود شما دارد.

سریال آدم درست را راه بده (Let the Right One In)

سریال آدم درست را راه بده let the right one in

عوامل سازنده: سریال «آدم درست را راه بده» اثری در ژانر ترسناک، درام و روانشناختی به شمار می‌رود که توسط اندرو هیندراکر (Andrew Hinderaker) ساخته شده است. این سریال از رمانی به همین نام نوشته نویسنده سوئدی جان آجوید لیندکوویست (John Ajvide Lindqvist) الهام گرفته شده است. فیلمی بر اساس این رمان نیز در سال ۲۰۰۸ میلادی ساخته و اکران شده بود.

داستان و بازیگران: زمانی که الینور به خون‌آشام تبدیل می‌شود، زندگی خودش و پدرش به نام مارک برای همیشه تغییر می‌کند. ظاهر او در همان سن ۱۲ سالگی باقی مانده، در حالی که او اکنون ۲۲ سال دارد و تنها شب‌ها قادر به بیرون رفتن از خانه است.

این در حالی است که پدرش بیشترین تلاش خودش را می‌کند تا بتواند خون انسان برای زنده ماندن دخترش تامین کند. از جمله بازیگران این سریال نیز می‌توان به دمیان بیچیر (Demián Bichir)، مدیسون تیلور بائز (Madison Taylor Baez)، آنیکا نونی رز (Anika Noni Rose)، گریس گامر (Grace Gummer) و ایان فورمن (Ian Foreman) اشاره کرد.

آیا سریال «آدم درست را راه بده» ارزش دیدن دارد؟ این سریال اصلا به خوبی نسخه سینمایی و اصلی «آدم درست را راه بده» محصول سال ۲۰۰۸ میلادی نیست. با این حال، این سریال توانسته بیننده‌ها را به درون داستانی از زندگی خون‌آشامی ببرد، داستانی که با نقش‌آفرینی‌های بسیار خوب و جذابی از سوی بازیگران اصلی همراه شده است. تماشای این سریال بستگی به نظر خود شما دارد.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم بلید (Blade)

فیلم بلید blade

عوامل سازنده: فیلم «بلید» اثری ابرقهرمانی و ترسناک محصول سال ۱۹۹۸ میلادی به شمار می‌رود که استیون نورینگتون (Stephen Norrington) آن را کارگردانی کرده و دیوید اس گویر (David S. Goyer) آن را بر اساس کتاب‌های کامیک مارول قلم زده است. این فیلم اولین اثر از سه‌گانه «بلید» محسوب می‌شود.

داستان و بازیگران: فیلم «بلید» داستان کاراکتری به همین نام با بازی وسلی اسنایپس (Wesley Snipes) را دنبال می‌کند که یک دامپیر است. او انسانی با قدرت‌های خون‌آشام و بدون ضعف‌های آن‌ها است و به همراه مربی خود به نام آبراهام ویسلر و هماتولوژیستی به نام کارن جنسون با خون‌آشام‌ها مبارزه می‌کند. استیون دورف (Stephen Dorff)، کریس کریستوفرسون (Kris Kristofferson) و ان‌بوشه رایت (N’Bushe Wright) نیز دیگر بازیگران حاضر در این فیلم هستند.

چرا باید فیلم «بلید» را دید؟ مشکلاتی در داستان فیلم «بلید» به چشم می‌خورد و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. با این حال، باید گفت که اکشن به نمایش درآمده در این اثر، بسیار خشن، تماشایی و برای یک اقتباس از کتاب‎‌‌های کمیک واقعا شیک به نظر می‌رسد.

زوایای شدید دوربین، لباس‌های عجیب و غریب و همچنین برش‌هایی بین شات‌های طولانی و کلوزآپ‌های افراطی همگی سبب شدند تا سبک بصری فیلم «بلید» برجسته باشد و تصویرسازی خونین و نابی را به نمایش بگذارد.

فیلم شروعی بسیار خوب دارد و با ارائه اکشن‌های بسیار جذاب و تماشایی، توانسته توجه مخاطبان را به خود جلب کند اما در ادامه نتوانسته این روند سریع و پرجنب‌وجوش خودش را حفظ کند. جدای از این، داستان و همچنین دیالوگ‌های این اثر نیز بدون مشکل نیستند و گاهی اوقات جلوی پیشرفت فیلم را گرفته‌اند.

سریال چی ببینیم؟

سریال بادبان‌ها سیاه (Black Sails)

سریال بادبان‌ها سیاه black sails

عوامل سازنده: سریال «بادبان‌های سیاه» اثری در ژانر تاریخی و ماجراجویی از شبکه استارز به شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ میلادی در قالب چهار فصل پخش و توسط جاناتان ای استینبرگ (Jonathan E. Steinberg) و رابرت لوین (Robert Levine) خلق شده است. این سریال پیش‌درآمدی برای رمان جزیره گنج (Treasure Island) محصول سال ۱۸۸۳ میلادی نوشته رابرت لوئیس استیونسون (Robert Louis Stevenson) است.

داستان و بازیگران: اتفاقات سریال «بادبان‌های سیاه» در اوایل قرن هجدهم میلادی و دو دهه قبل از اتفاقات رمان «جزیره گنج» جریان دارد و عصر طلایی دزدی دریایی را به تصویر می‌کشد. این سریال داستان کاپیتان فلینت و جستجو برای پیدا کردن گالیون گنج اسپانیایی به نام اورکا دی لیما (Urca de Lima) است.

فصل‌های بعدی سریال همچنین به جزیره نیو پراویدنس و جدال برای کنترل آن بین دزدان دریایی و امپراتوری بریتانیا می‌پردازد. فصل اول سریال «بادبان‌های سیاه» ۸ قسمت داشت و فصل‌های دوم، سوم و چهارم نیز هر کدام ۱۰ قسمت دارند.

از جمله بازیگران این سریال نیز می‌توان به توبی استیونز (Toby Stephens)، هانا نیو (Hannah New)، لوک آرنولد (Luke Arnold)، جسیکا پارکر کندی (Jessica Parker Kennedy)، تام هاپر (Tom Hopper)، زک مک‌گووان (Zach McGowan) و کلارا پگت (Clara Paget) اشاره کرد.

چرا باید سریال «بادبان‌های سیاه» را دید؟ مناظری بسیار زیبا و تماشایی در کنار جلوه‌های بصری خیره‌کننده در سریال «بادبان‌های سیاه» به نمایش در می‌آیند که تماشای این سریال را به تجربه خوشایندی تبدیل می‌کنند.

با این وجود، کاراکترهای بی‌هدف و نه چندان جالب سریال قدرت کافی برای به دوش کشیدن سریال را ندارند، به خصوص زمانی که سریال هیچ هدف خاصی را در داستان خود دنبال نمی‌کند. بدون شک، علاقه‌مندان به داستان‌های دزدان دریایی از تماشای سریال «بادبان‌های سیاه» بسیار لذت خواهند برد.

سریال به خوبی توانسته با جلوه‌های زیبای خودش توجه هر بیننده‌ای را جلب کند اما باید گفت که در زمینه داستان‌سرایی خود با مشکلاتی مواجه است. همین نیز باعث شده این سریال نتواند در طول چهار فصل خودش آن طور که باید عمل کند و مسیری خوبی برای خط داستانی خودش ترسیم نماید. در هر صورت، تماشای سریال «بادبان‌های سیاه» می‎‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی فیلم کلاسیک و ابرقهرمانی «بلید»، سریال «بادبان‌های سیاه»، فیلم «هالووین به پایان می‌رسد»، فیلم «ستاره‌ها هنگام ظهر»، فیلم «دفترچه خاطراتی برای جردن»، سریال «شانتارام» و سریال «آدم درست را راه بده» پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

aliامیر حسینvahid gamerali????REZAGAMERLone wolfژنرال فرناندو Echo_216

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Blade تا Black Sails - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Blade تا Black Sails - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Blade تا Black Sails - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Blade تا Black Sails - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Blade تا Black Sails - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Lone wolf گفت:

    Black sails عالیه حتما ببینید
    کاش از جزیره گنج هم سریال بسازن اینو که خیلی خوب درست کرده بودن

  • God Of Loss گفت:

    سریال Black sails بهترین پایان سریالو داشت از نظر من بعد انیمه دد نوت از نظر شخصیت سازی هر کارکتر شخصیتی خاصی دارد که با جلو رفتن سریال شخصیت انها رشد پیدا میکند و عاقل تر دانا تر میشوند و باید بگم واقعی ترین نبرد را بین تمام سریال ها و انیمه ها از جنگ بین دولت ها با دزدان دریایی داشتن از استراتژی های نبرد گرفته تا دیالوگ های فیلم همه عالی من ضعفی در داستان ندیدم و تمام اتفاقات کوچک و بزرگ داستانی مهم و بهم مربوط بودن.

    Lone wolf
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Blade تا Black Sails - گیمفا